Rusia avertizeaza ca orice actiune militara impotriva Iranului ar fi "o greseala foarte serioasa"

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 7 noiembrie 2011, 14:19 Actualitate | Internaţional


Serghei Lavrov
Foto: AGERPRES
O actiune militara impotriva Iranului ar fi "o greseala foarte serioasa, cu consecinte imprevizibile", a avertizat luni ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov, citat de AFP. Oficialul de la Moscova a spus ca diplomatia, si nu bombardamentele cu rachete, reprezinta singura cale de a rezolva dosarul nuclear iranian. Comentariile lui Lavrov au venit la o zi dupa ce presedintele Israelului, Shimon Peres, cunoscut pana in prezent drept un lider pacifist, a afirmat ca o solutie militara luata de comunitatea internationala la adresa programului nuclear al Iranului este mai probabila decat una diplomatica.

Rugat sa comenteze declaratia lui Peres, seful diplomatiei ruse a spus ca "nu este prima data" cand Israelul a amenintat cu atacuri impotriva Iranului.

"Pozitia noastra in aceasta chestiune este bine cunoscuta: aceasta ar fi o greseala foarte serioasa, cu consecinte imprevizibile", a afirmat Lavrov, adaugand ca "singura cale de a inlatura ingrijorarile este aceea de a crea orice conditie posibila" de a relua negocierile intre Iran si cele sase puteri mondiale, intrerupte in luna decembrie a anului trecut.

Presedintele Shimon Peres a afirmat ca o solutie militara luata de comunitatea internationala la adresa programului nuclear al Iranului este mai probabila decat una diplomatica. Remarcile lui Peres au fost formule la doar cateva zile dupa aparitia mai multe informatii potrivit carora premierul Benjamin Netanyahu ar cauta sprijiniul ministrilor pentru o lovitura contra Iranului.

Peres a declarat ca liderii mondiali trebuie sa isi "indeplineasca promisiunile" pentru a opri Iranul, "cu orice pret". "Exista o lista lunga cu ceea ce se poate face", a spus el, fara insa a da explicatii suplimentare.

Le Figaro noteaza ca scurgerile de informatii care au lansat o dezbatere in Israel in jurul posibilitatii pregatirii unui atac fata de instalatiile nucleare iraniene coincid cu un calendar diplomatic.

Un nou raport al Agentiei Internationale pentru Energia Atomica (AIEA) consacrat Iranului va fi publicat marti sau miercuri si urmeaza sa ofere noi detalii asupra progresului facut de Teheran in programul de cercetare nucleara.

Serviciile de informatii occidentale au strans de asemenea informatii alarmante referitoare la cat de mult a avansat Iranul in acest domeniu.

Astfel ca zvonurile privind o eventuala actiune unilaterala israeliana survin la un moment oportun pentru a incita statele vestice sa isi dovedeasca hotararea in privinta Iranului si pentru a provoca si Consiliul de Securitate al ONU sa voteze noi sanctiuni.

Potrivit presei din Israel, Netanyahu si ministrul de aparare Ehud Barak au decis deja sa recurga la optiunea militara, si ar cauta sa convinga si alti responsabili israelieni.

SUA, Israelul si alte state occidentale au declarat mereu ca Iranul urmareste sa obtina arme nucleare, insa Teheranul insista ca programul sau are doar o componenta civila.

Ministrul iranian de externe, Ali Akbar Salehi, a declarat ca acuzatiile fac parte dintr-o luna campanie dusa de americani impotriva tarii sale. La randul sau, ayatollahul Ahmad Khatami a avertizat luni AIEA sa nu devina "un instrument fara vointa in mainile Statelor Unite".


Citeste mai multe despre   
















3905 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Pana la urma cineva tot trebuie sa inceapa .. (Luni, 7 noiembrie 2011, 14:40)

    gigi [anonim]

    World War 3, nu ? Nu a mai fost un razboi deja de prea mult timp, suntem deja in opinia lor (aia putini care conduc lumea asta) prea multi pe planeta, 7 miliarde .... .
    Deci, hai sa lasam la o parte vrajelile cu Iran cu nuclear, asa a fost si cu Iraq.
    • +1 (11 voturi)    
      Hai sa lasam si ayatolahilor niste bombe atomice.. (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:39)

      Persia antica, distrusa de islam [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Iranul actual, mostenitor al unei Persii distruse de islamizare, e o teocratie agresiva, singurul stat din lume condus de preoti musulmani shiiti, numiti 'ayatolahi'.

      Seful ayatolahilor din Iran e Khamenei, numit si 'Ghidul Suprem' (asta ca sa va faceti o idee de stupiditatea cultului personalitatii, foarte asemanatoare la islamisti cu ceea ce practicau comunistii), el se pretinde oficial, prin doctrina islamului shiit, 'Vocea lui allah pe pamant' !!

      Ce poti sa negociezi cu un individ care pretinde ca aude in capul lui o voce a unui zeu al lunii (asta e allah de la kaaba, demonul lunii..) si care crede ca in paradis il asteapta zeci de minore virgine si un munte de pilaf gratis?

      E vorba de un stat condus de sinucigasi, de fanatici religiosi musulmani care au dovedit ca se pot arunca in aer cu tot cu femei, copii, batrani, ei nu tin seama de asta.

      Credeti ca lui Khamenei sau Ahmadinejad (presedinte al Iranului, fost membru al pasdaranilor, autproclamati 'Gardieni ai revolutiei islamice') le pasa de consecintele unui atac nucelar?
      Credeti ca le pasa ca odata cu ei vor muri zeci de milioane de oameni?
      Pai ei deja sunt convinsi ca vor merge in paradis, unde vor intretine relatii sexuale cu minore virgine..

      Nici macar Rusia nu-si poate permite sa aiba la frontiera sa sudica, unde au loc lunar atentate islamiste (vezi Cecenia si Daghestan), un focar de infectie islamista, dotat cu arme atomice.

      Rusia, ca de obicei, face declaratii pompoase si amenintatoare, asa cum a facut inainte de Irak sau Libia. Dar a facut ceva concret? Nu !
      • +1 (7 voturi)    
        Corect (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:02)

        George [anonim] i-a raspuns lui Persia antica, distrusa de islam

        Rusia latra ca de obicei. A incurajat tacit, alaturi de China, ca nord-coreeni sa dezvolte arma nucleara. Aum, se pare, vor ca si iranienii sa-si vada visul obtinerii armei nucleare, exact asa cum au procedat si nord-coreeni. Ducand cu vorba comunitatea internationala. Sunt tare curios daca acelasi Lavrov va fi de acord cu nuclearizarea, sa zicem, a Georgiei... Sa fim seriosi! Astea sunt declaratii demagogice, ipocrite si iresponsabile. Nu se poate sa stam cu mainile in san si sa asistam la nuclearizarea oricarui stat terorist de pe lumea asta, asa cum vrea Lavrov asta. Asta daca chiar ne dorim s-o mai ducem mult pe planeta asta. Altfel le punem in brate gardienilor "revolutiei" din Iran boma atomica si incepem sa numaram cat mai avem de trait.
      • -2 (6 voturi)    
        pt Persia antica, distrusa de islam (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:30)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui Persia antica, distrusa de islam

        amice, gigi tocmai propusese sa renuntam la ipocrizie si tu, obraz gros, vi cu tot felul de basme rasuflate, ceea ce demonstreaza ca esti incurabil
      • -1 (5 voturi)    
        Adicateleacum (Luni, 7 noiembrie 2011, 18:08)

        io [anonim] i-a raspuns lui Persia antica, distrusa de islam

        Cu alte cuvinte, hai sa-i bombardam pe iranieni din cauza Ayatolahului. Hai sa distrugem o tara de dragul unui singur individ (parca s-a mai intamplat...in Iraq cumva?)... Halal gandire.
        In final ai dreptate, e timpul ca Rusia sa lase vorbe si sa faca ceva concret impotriva politicii expansioniste a americanilor.
  • 0 (10 voturi)    
    Iata de ce Rusia.... (Luni, 7 noiembrie 2011, 14:42)

    veronel [anonim]

    ...este perceputa ca o tara la fel de periculoasa ca si Iranul.Si ei mereu se ofuscheaza ca nu li se cere parerea cand se instaleaza un radar,te viziteaza o nava sau aprobi amplasarea unei baze de rachete antirachete.Cine se aseamana se aduna."Populismul" Rusiei fata de belicoasele tari arabe este daunator imaginii sale ca stat democratic indepartat de apucaturile imperial socialiste din timpul Razboiului Rece.Se plange Lavrov cu orice prilej ca nu este consultat,ca nu este respectata Rusia,dar cand este vorba de a ridica tonul la astfel de puteri locale potential distructive sar primii sa le tina partea.In fond rusii se vor avocatii railor lumii?!
    • -1 (7 voturi)    
      PLS NU zgandariti URSUL printre gratii (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:09)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui veronel

      Rusia e o mare putere atomica ( are potentialul de a lansa atatea rachete atomice deodata de scutul de la Deveselul poate opri sub 10% din ele). Deci cand ursul se zbarleste la cineva ar face bine sa se teama .

      Poate ati observat ca rusii nu comenteaza des. Pot face NATO+SUA ce vor atata vreme cat nu intra in sferele de influenta clasice a Rusiei . Rusii nu vor interveni . In cazul Libiei s-au abtinut la vot la ONU si i-au lasat pe vestici sa faca ce vor.

      Insa Iran si Siria sunt vazute ca sfere de influenta rusesti . Cine nu intelege asta va lua rachete atomice in freza. Simon Peres ar face bine sa nu intarate ursu . Doamne fereste de WW3.
      • +3 (5 voturi)    
        aham (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:57)

        red army [anonim] i-a raspuns lui patrunjel

        dupa ce ai apasat butoanele alea nu va mai fi loc sub soare pentru nimeni inclusiv pentru aia care au apasat butoanele...si stiu si ei asta...asa ca ursul nu mai sperie pe nimeni.
        Nu va lua nimeni nici o atomica in freza.
        O sa le dea la rusi niste facilitati ( de abia asteapta) si rusii vor inchide ochii...frate-frate...da' branza e pe bani...iar evreii au bani...si la rusi cei mai multi bani au evreii...in Israel sunt oricum o dai 25% din evrei de origine mai ruseasca...stiai?
        Unde a fost rusul cand Gadhafi a parasit lumea sodomizat de ai lui si impuscat ca un neica nimeni ( cu ajutorul nesperat al aliantei?)?
        Mai sunt 2 care sunt terecuti pe lista...si singurii in timpul asta imediat...ala al Siriei si ala al Iranului....si totul va incepe cu miscari interne...:))))))))))))))
        • 0 (4 voturi)    
          Nu i-a interesat Libia (Luni, 7 noiembrie 2011, 20:58)

          patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui red army

          Libia si Ghadafi au picat pt ca nu erau considerati sfera de influenta Rusia China.

          La ONU astia doi puteau folosi dreptul de veto contra rezolutiei care a permis curatarea lui Ghadafi si implicit bloca tot. Dar au preferat sa se abtina si sa nu dea veto .

          In cazul Iranului si Siriei si-au folosit in mod repetat dreptul de veto si au blocat orice initiativa. Ultima data in august. Asta spune tot . Asad din Siria si-a facut studiile in Moscova. Rusia are baza militara in Siria. Vecini cu Iran. E extrem de clar ca pentru astia se baga in conflict. A dat toate semnalele cu putinta ca NATO sa stea pe fundul lor. Exact pe acelasi ton ca si la Georgia.
  • 0 (8 voturi)    
    incostienta....bat-o vina (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:01)

    luci30 [utilizator]

    de vreo 2500 de ani evrei s-au razboit cu cine le-a venit la indemina....treaba care se confirma si in prezent,...au tara lor-creata artificial-pe care in loc sca o gradinareasca sa-si vada de treburile lor sacultive buna-vicinanta si colaborarea ei se tin de timpeni.imi aduce aminte cineva cum se numea raportorul englez care s-a sinucis dupa isbucnirea razboiului din golf in 2000 -si care a semnat un raport fantezist cu privire la existenta armelor nucleare in irak
    • +1 (5 voturi)    
      @luci30 (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:26)

      luci29 [anonim] i-a raspuns lui luci30

      luci30, nu-ti fie cu suparare, dar de unde ai scapat? La ce varsta ai invatat romana, unde ti-ai facut scoala, caci daca ai trecut de adolescenta scriind si exprimandu-te in halul asta, rusine profesorilor tai. Ma rog,asta daca invatarea limbii romane n-ar fi sarcina de serviciu
    • 0 (4 voturi)    
      intradevar (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:18)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui luci30

      Inconsitenta te face sa nu vezi pericolul unui stat innapoiat si agresiv, condus de lideri fundamentalisti.
      Cand vei vedea la televizor ca isi mitraliaza proprii cetateni sau ca au ras un oras de pe fata pamantului cu o bomba nucleara, sa-ti amintesti ca erai printre cei care au sustinun sa nu fie opriti la timp.
      • -1 (3 voturi)    
        De-ai domn'le cu SUA (Luni, 7 noiembrie 2011, 21:13)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        Or fi ei agresivi dar inapoiati nu sunt (cel putin unii din ei).

        Iar bomba atomica au folosit-o doar de doua ori!

        Asa ca nu te mai lua tu de americani!
    • 0 (4 voturi)    
      re luci 30 (Luni, 7 noiembrie 2011, 17:07)

      george [anonim] i-a raspuns lui luci30

      Cu cine s-au razboit evreii 2500 ani?Inseamna oare ca s-au razboit cu cineva cand au fost omorati de romani ,Inchizitie , Imperiul Tarist , Germania nazista si satelitii ei (inclusiv Romania)
  • 0 (4 voturi)    
    Razboi (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:05)

    xolv [utilizator]

    Razboi, asta vrem ? Ne-am saturat de pace ? Am epuizat toate caile diplomatice ? E gata Israelul sa poarte un razboi cu 400.000 + 550,000 ??
    • -4 (4 voturi)    
      hehe (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:00)

      vlox [anonim] i-a raspuns lui xolv

      la cati bani are mai poti pune linistit...te poti opri la numere mari( tine cont ca in China evreii au bagat bani in dreaci)...si nici nu va dura mult...ultimul razboi adevarat a tinut fix 6 zile...:))))))))))))))))))))))))))))
  • 0 (4 voturi)    
    Cand maraie ursul (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:23)

    LUC [anonim]

    Din Vizuina sa , s-ar traduce cam asa :
    Este ultimul avertisment inainte sa te inhat si sa-ti sfaram oasele ; nu vreau intrusi prin zona !
    Ce ai de facut: : faci stangaimprejur si iei viteza
    sau accepti imbratisarea fatala!
  • 0 (4 voturi)    
    vai (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:28)

    vai [anonim]

    lasa-i sa aiba arma nucleara, iranienii nu ar cauza conflicte militare, sunt doar tari de gura, un fel de bluff dar israelul cine le-a permis sa faca pe dictatorii lumii ?
    mult mai de temut sunt astia cu belicozitatea lor decit altii.
    • -2 (4 voturi)    
      @vai (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:04)

      shalom [anonim] i-a raspuns lui vai

      banul...ala e cel acre le-a permis si le permite....banul si numai banul...si banul e si cel mai de temut...noi tocmai ne-am aplecat pentru 20 de miliarde...ce zici ...cine-i mai tare?
  • +1 (3 voturi)    
    Lavrov aparatorul despotilor (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:52)

    Florin [anonim]

    Tovarase Lavrov, observ ca va impacientati cam mult pentru regimurile despotice. Oare de cae Tineti minte, Hitler a beneficiat de acelasi tip de ingaduinta din partea lumii si, pana la urma, s-a ajuns unde s-a ajuns? Nu cu priviri languroase de ingaduinta pentru programele de inarmare a unor regimuri periculoase se evita razboiul. Ba din contra. Regimul iranian duce cu presul de ani buni de zile comunitatea internationala. Procedeaza exact cum au procedat nord-coreenii. Care, pana la urma, au devenit putere nucleara sub aceleasi priviri ingaduitoare (mai ales) ale Rusiei si Chinei!!! Constat ca Rusia si China cautioneaza regimuri despotice, incurajandu-le sa aiba atitudini belicoase, agresive, folosindu-se de cele doua tari mentionate ca de un paravan (inclusiv in CS al ONU) pentru a-si vedea planurile indeplinite. Repetarea greselilor comise de comunitatea internationala (acelea prin care a permis nuclearizarea Pakistanului si Coreei de Nord) nu mai trebuie repetate. Mai ales ca Iranul este condus de un regim teocratic fundamentalist agresiv. Care constituie un grav pericol la adresa pacii atat in zona cat si la nivel mondial. Iranul trebuie facut sa inteleaga (inclusiv cu forta) faptul ca este inacceptabil pentru intreaga lume sa devina o putere nucleara. La urma urmei Iranul nu respecta tratatul de neproliferare nucleara, tratat al carui semnatar este.
    • -1 (3 voturi)    
      Incetati (Luni, 7 noiembrie 2011, 18:11)

      io [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Incetati sa palavragiti despre "bine" si "rau". Nu exista asa ceva. Rusia nu face decat sa-si apere interesele si sferele de influenta, la fel cum face si SUA. E rau? Nu, e chiar bine sa avem cativa poli de putere mondiali, sa echilibreze balanta. Problema e ca deocamdata rusii doar dau din gura, nu fac nimic concret ca sa-i blocheze pe americani.
    • -2 (2 voturi)    
      lol (Marţi, 8 noiembrie 2011, 0:36)

      retro_electro [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Sa ne spui si noua ce-ti raspunde Tovarasul, nu tine doar pentru tine...
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:58)

    dragos234 [utilizator]

    Rusii latra, grizzly-ul trece.
  • +3 (3 voturi)    
    Rusii Glumesc (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:02)

    Verdeata [anonim]

    Rusia asta face de 20 de ani, intelegeri ascunse cu americanii si israelienii, si mai comenteaza si ei din cand in cand, ca sa nu piarda din popularitate, sa se creeze impresia ca ei sunt o alternativa, cand defapt se inteleg destul de bine cu americanii si se prefac ca sunt intr-o stare de conflict de unde tot alti fraieri au de platit.
    Ei construiesc reactoarele nucleare, termina treaba vin americanii si le distrug, le mai reconstruiesc odata. In afganistan si iraq au primit contracte si ei.
  • -3 (3 voturi)    
    raspuns lui mircea (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:53)

    luci30 [utilizator]

    cind am scris sa-si gradinareasca tara nu m-am gindit sa-si puna morcovi si ceapa in gradina ci sa-si stavileasca salbaticia,atitudinea belicoasa care ii mina de mii de ani,iar de bani de care dispun -dobinditi prin mijloace mai mult sau mai putin corecte sa ajute la tot ce au reusit sa distruga pina in prezent.si ei au urmasi si natura distrusa de lacomia unora si altora o sa faca destule probleme in viitorul apropiat si inca pe timp indelungat fara a mai fii nevoie de atomice.
  • 0 (2 voturi)    
    De data asta, sunt de acord cu rusii! (Luni, 7 noiembrie 2011, 17:34)

    Pacifist [anonim]

    Nu-mi sta in fire sa-i aprob pe rusi, nu sunt rusofil sau comunistofil, insa mi se pare ca de data asta au dreptate: un nou razboi in Orientul Mijlociu ar fi devastator, pe termen lung! Nu stiu exact de ce se agita isrelienii atat, probabil pentru ca isi pierd suprematia in zona, dar asta nu mi se pare demn de o implicare a marilor puteri occidentale intr-un razboi cu Iranul. Apoi, iarasi, imi e greu sa inteleg inversunarea cu care americanii si ceilalti insista ca nimeni sa nu mai produca arme nucleare, in afara de ei! Caci, daca le-ar fi atat de draga pacea nucleara, ar renunta si ei la armele lor (de ex., Israelul, de ce nu?!) si ar da, astfel, un bun exemplu. Oricum, sunt satul de razboaie, la fel cred ca este si poporul american, care a ajuns in criza din cauza unui Pentagon nesatios...
    • 0 (2 voturi)    
      Cine-i destept pricepe. (Luni, 7 noiembrie 2011, 19:03)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Pacifist

      Nici in Iran,nici in Siria nu mai este loc de intors.Rusii prin comunicatul dat ,au dat un semnal de atentie celor din Siria si Iran.La fel au facut si in cazul Libiei si ati vazut cum sa sfarsit.In Siria si Iran va fi la fel.Nu va fi nici-un razboi.Se vor bate intre ei si vor cere ajutorul.Si ONU le va acorda un ajutor umanitar,dupa ce, cei cu ifose de zmei vor sfarsi ca Gadaffi.
      • 0 (2 voturi)    
        In Iran nu cred ca va merge (Luni, 7 noiembrie 2011, 21:17)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui mircea

        S-a incercat ceva acum vreo cateva luni. Dar nu le-a iesit.

        Din punctul acesta de vedere "agenturile" si-au cam epuizat resursele. Singura modalitate de a-i "opri" pe iranieni va fi razboiul.
  • 0 (2 voturi)    
    Reactie timida (Luni, 7 noiembrie 2011, 18:06)

    io [anonim]

    Nu cu declaratii la persoana a III-a ar trebui sa reactioneze Rusia si China, ci mai degraba cu ceva de genul:
    "Nu vom mai accepta amestecul militar al SUA in zone atat de indepartate de Washington, pe motive fara baza concreta. In cazul unei actiuni impotriva Iranului vom raspunde pe masura pentru a ne apara interesele."
    Scurt si la obiect. Adica ce, numai americanii au interese? F.U. Yankee!
  • 0 (2 voturi)    
    sa numaram (Luni, 7 noiembrie 2011, 19:07)

    yahwe [anonim]

    cate razboaie a declansat Iranul in ultimii 40 de ani si cate Israelul.

    Si dupa aceea sa vorbim despre ”state agresive”!!!
  • 0 (2 voturi)    
    ce va urma?? (Luni, 7 noiembrie 2011, 19:09)

    sevasa [anonim]

    Sa zicem ca Isrealul distruge instalatiile nucleare ale Iranului. Nu coonteza daca sunt sau nu.

    Dar dupa aceea, ce urmeaza? Iranul va privi linistit cum ii sunt omorati oamenii? Vor inchide ochii?
    Nu vor reactiona??


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version