Pilotul Tadeusz Wrona, care a reusit o aterizare de urgenta spectaculoasa pe aeroportul din Varsovia, este dornic sa zboare din nou

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 2 noiembrie 2011, 19:32 Actualitate | Internaţional


Pilotul polonez Tadeusz Wrona
Foto: Reuters
Pilotul polonez Tadeusz Wrona, care a reusit sa efectueze, marti, o aterizare de urgenta in siguranta pe aeroportul din Varsovia, salvand vietile celor 230 de persoane aflate la bordul unui Boeing 767, a povestit miercuri cum a fost surprins sa descopere ca trenul de aterizare al aeronavei nu functiona, dar a spus ca este dornic sa se intoarca inapoi la munca, relateaza Reuters.

Aparatul Boeing 767 care decolase din Newark (New Jersey, SUA) a aterizat "pe burta" pe aeroportul international Frederic Chopin din Varsovia, dupa ce a avut probleme la trenul de aterizare. Vezi imagini.

Aclamat de polonezi drept un erou pentru ca si-a pastrat calmul si a evitat un dezastru in timpul aterizarii de urgenta de marti, capitanul Tadeusz Wrona a fost in schimb modest si rezervat la conferinta de presa sustinuta miercuri, la care a fost chemat sa explice cum s-a produs incidentul aviatic.

"Am pilotat acest avion poate de vreo 500 de ori si trenul de aterizare a functionat de fiecare data. De data aceasta, nu", a spus el.

"Mi-am dat seama ca vom fi nevoiti sa efectuam o aterizare de urgenta abia cu trei sau patru minute inainte sa atingem solul. Pana atunci am tot incercat sa deschidem trenul de aterizare", a relatat pilotul.

"Ma gandeam doar ca nu ne putem permite sa facem vreo greseala si sa nu avem un contact prea dur cu solul", a mai povestit Wrona, un experimentat pilot din cadrul companiei nationale poloneze LOT, care spune ca printre hobby-urile sale se numara si planorismul.

Presedintele polonez Bronislaw Komorowski a declarat marti ca ii va acorda lui Wrona o decoratie de stat pentru fapta sa.

Chiar si dupa aceasta experienta dramatica, Wrona s-a aratat neinfricat si a spus ca este dornic sa se intoarca inapoi la munca.

Intrebat daca este pregatit sa zboare catre Hanoi (Vietnam) sambata, cand are programata aceasta cursa, el a raspuns: "Sper sa nu ma opreasca, pentru ca eu vreau sa zbor acolo".


Citeste mai multe despre   


















2708 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    asa este cand... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 19:52)

    dan [anonim]

    faci planorism,inveti sa stapanesti la maximum flaps-urile. A tine un avion la greutatea unui b-767 deasupra pistei din turbine si flapsuri este o performanta deosebita. Felicitari echipajului si jos palaria pt capitanul polonez!
    • -3 (3 voturi)    
      nu cred ca se compara (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 21:13)

      ssx [anonim] i-a raspuns lui dan

      nu cred ca poti compara un planor de 1-2 persoane cu un 767.
      faptul ca face planorism arata pasiunea pentru zbor, dar experienta de la planorism nu cred ca l-a ajutat prea mult.
      plus ca la cita tehnologie e intr-un avion din asta, nu prea mai "simti" mare lucru la el, te bazezi doar pe instrumente, si anticipezi miscarile. daca gresea ceva, crezi ca avea timp sa dea din flapsuri sa corecteze in ultimul moment? aia poate o face bruce willis, sau anakin, dar nu un pilot obisnuit.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 22:23)

        ... [anonim] i-a raspuns lui ssx

        ba da, cursul pe planor ajuta foarte mult. Majoritatea pilotilor de zbor cu motor care nu sunt familiarizati cu planorul au reactia de a se panica in caz de pana, fie ca e de motor fie la alte sisteme. Cu planorul inveti sa te stapanesti, inveti ca o bucata de tabla sau placaj poate sa zboare cat timp are viteza necesara iar pilotul isi pastreaza calmul, inveti sa aterizezi la nevoie in teren necunoscut, sa-l pui pe burta. Esentialul in momentele alea e sa nu-ti pierzi calmul si concentrarea, sa zbori tu avionul, nu sa te zboare el pe tine. Majoritatea pilotilor care au reusit ispravi de genul asta (cel de pe Hudson, cel cu Gimli Glider) erau si planoristi sau piloti sportivi. Ai fi suprins dar chiar si un B767 are sisteme de urgenta mecanice (nu a fost nevoie de ele pt ca nu a avut o cedare hidraulica totala ci doar o probl la tren). Ai fi surprins sa afli cate resurse are un avion pentru a reusi sa ajunga la sol cat de cat intreg.
        • 0 (0 voturi)    
          autobuzul si bicicleta (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:07)

          ssx [anonim] i-a raspuns lui ...

          pilotul de 767 este soferul de autobuz, care in timpul liber se da cu bicicleta.

          cam asta este comparatia.
          in cazul de fata el nu a avut nici o defectiune legata de suprafete de control, sau motoare, doar trenul de aterizare nu avrut sa iasa.

          asa ca pilotul a calculat aterizarea, si a anticipat ceea ce se va intimpla. iar pe ultimul moment nu a avut altceva de facut decit sa spere ca totul va iesi bine, ceea ce s-a si intimplat.

          iar cine compara aterizarea asta cu Gimli glider habar nu are despre ce vorbeste, acolo a fost o situatie cu totul diferita, nici nu suporta comparatie (singura asemanare fiind dimenisunea avionului)
      • +1 (1 vot)    
        zbor (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 23:48)

        victor [anonim] i-a raspuns lui ssx

        hai ca esti complet pe dinafara- da nu ma mir, ca cei mai mari specialisti pe aici sunt habarnistii- nu spun decat sa cauti zborul 143. O sa ramai bulversat cand o sa afli cum a fost acolo... ( eu am refacul acel zbor, dar n-am avut parte de nici un incident).
        • 0 (0 voturi)    
          Gimli glider... (Joi, 3 noiembrie 2011, 2:06)

          dan [anonim] i-a raspuns lui victor

          da,da,multi au incercat si putini au reusit sa pastrezi un unghi de coborare care sa-ti asigure o viteza de cca 400 km/h si apoi sa faci un forward slip ca la planorism si sa aterizezi desi(altfel decat la polonezi)nu ai nicio posibilitate de a folosi flapsurile pt. ca hidraulica nu functioneaza fara curent...
        • 0 (0 voturi)    
          si tu esti pe dinauntru (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:08)

          ssx [anonim] i-a raspuns lui victor

          ce au merele si portocalele in comun? cresc in pom. in rest nimic.

          ce treaba are 143 cu acest zbor? avion mare, problema tehnica. in rest, vezi intrebarea de mai sus.
      • 0 (0 voturi)    
        ba eu cred ca aici e... (Joi, 3 noiembrie 2011, 0:06)

        dan [anonim] i-a raspuns lui ssx

        secretul reusitei. Toata tehnologia nu te lasa sa aterizezi asa cum crezi tu.Banuiesc ca ultimele 200-300 de m/altitudine le-a zburat fara autopilot si ca flapsurile au fost actionate manual asa incat viteza sa scada pe undeva pe la 200-230 km/h.Daca ai si o vreme favorabila cu putin vant si vizibilitate acceptabila cu mult calm si cu experienta poti plana chiar si cu 125 de t de tehnologie sofisticata si ateriza ca la...planorism. A avut noroc ca a ramas pe pista si ca a pastrat echilibrul pana la sfarsit. Un om modest dar un profesionalist! Jos palaria!
        • 0 (0 voturi)    
          nu cre ca a avut vreun dram de noroc (Joi, 3 noiembrie 2011, 4:05)

          paraipan [utilizator] i-a raspuns lui dan

          pur si simplu tipul a fost mai tare decat ce a intalnit. daca a luat in calcul pana si pozitia si conformatia motoarelor, lucru usor vizibil pe film - desi motoarele au atins primele solul nu a dat cu "buza" motoarelor in pista. Omul e meserias la maxim, ca sa reusesti o asa aterizare inseamna ca deja o ai in cap, ceea ce in cazul lui a salvat douasute si ceva de vieti, remarcabil.
  • -4 (6 voturi)    
    amuzant (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 20:03)

    roman [anonim]

    il cam mananca funduletul, in locul lui as fi linsat niste capete pe la mecanici...
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 21:08)

      ... [anonim] i-a raspuns lui roman

      de fiecare data cand unul isi ia nick-ul "roman", "romanul", "patriot", etc, trebuie sa dea cu bata in balta, etc. Chiar stii atat de multa mecanica aeronautica?
  • +6 (6 voturi)    
    Oameni (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 21:06)

    Daniel [anonim]

    Un OM care considera ca si-a facut doar datoria si meseria si continua sa vrea sa si le faca. Cu sau fara decoratii ...

    RESPECT, domnule Tadeusz Wrona!
  • +1 (1 vot)    
    presedintele Poloniei (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 22:03)

    mara [anonim]

    Presedintele Poloniei e Bronislaw Komorowski, nu Kwasniewski. Aleksander Kwasniewski a fost presedinte pina in 2005. Daca aveti indoieli, verificati pe net (de pilda, Wikipedia).

    N.R. Multumim, am corectat.
  • +1 (1 vot)    
    .. (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 22:52)

    anca [anonim]

    Cata incredere inspira acest om...
  • 0 (0 voturi)    
    Pilot (Joi, 3 noiembrie 2011, 2:25)

    Carmen [anonim]

    Cu ce de daruri l-a inzestrat Dumnezeu pe acest om..................


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version