Google a dedicat "doodle"-ul de luni lui Freddie Mercury, solistul grupului Queen care ar fi trebuit sa implineasca astazi 65 de ani. Dar cine concepe aceste logo-uri care impodobesc pagina de start a motorului de cautare? Ziaristii de la AFP a stat de vorba cu mica armata de ingineri si artisti din inima Silicon Valley.

Aplecata peste un computer, intr-un birou confortabil al sediului Google din Mountain View (California), Jennifer Hom finisa meticulos ultimele trasaturi ale "doodle"-ului dedicat lui Freddie Mercury - un veritabil clip animat care are pe fundal melodia "Don't stop me now".

"Este foarte interesant sa celebrezi un incredibil compozitor, acest pionier al muzicii", explica Ryan Germick, care conduce echipa creativa.

"Aici, suntem un amestec de geeks si de artisti", adauga acesta.

Primul "doodle" dateaza din 1998 si este opera fondatorilor Google, Larry Page si Sergey Brin, fiind dedicat festivalului "Burning man".

Rapid, logourile au inceput sa evolueze si au devenit tot mai sofisticate, mai interactive.

In 17 martie 2000, Google sarbatoreste Sfantul Patrick cu un logo verde. In iunie 2002, un fotbalist apare pe pagina de start a motorului de cautare, pentru a celebra Cupa mondiala din Coreea de Sud.

In 22 mai 2010, Google marcheaza aniversarea Pac-Man cu o versiune care se putea juca direct pe prima pagina. Succesul a fost atat de mare incat acest "doodle" are acum propria sa pagina de internet.

Mai recent, Google l-a omagiat pe Jules Verne transformand logoul sau in "Nautilus", submarinul din "Douazeci de mii de leghe sub mari".

Google si-a transformat logoul si in chitara electrica, in cinstea lui Lester William Polfuss, alias "Les Paul", unul dintre parintii acestui instrument.

Aceste doodle "reprezinta o modalitate de a face site-ul mai uman", spune Germick. "Ne permite sa spune utilizatorilor ca suntem aici, ca suntem oameni si ca ne plac aceleasi lucruri ca si lor".

"Pentru mine, un doodle este o sansa de a face placere cuiva timp de zece secunde", adauga Kristopher Hom, inginer la Google.