Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) „ține la sertar licitațiile pentru supervizarea autostrăzilor și drumurilor expres, unele lansate de mai bine de un an și jumătate”, acuză fostul secretar de stat în Transporturi în timpul mandatului USR, Horațiu Cosma.

Prima autostrada din MoldovaFoto: Captura YouTube

„Fără acest ”câine de pază” al lucrărilor executate corect, constructorii sunt încurajați să facă rabat de la calitate în favoarea profitului personal”, spune Cosma.

„Aceste contracte de supervizare sunt vitale pentru bunul mers al șantierelor, implică diriginți de șantier cu experiență care stau non stop în teren și se asigură că fiecare tip de lucrare e executată în parametrii tehnici scontați”, apreciază fostul secretar de stat din partea USR.

Potrivit acestuia, „Ministerul Transporturilor prin CNAIR nu se grăbește să contracteze acești diriginți de șantier, deși șantierele aferente sunt în lucru. O fi doar prostie, sau hoție, cu obiectivul de a ține unii constructori ”preferați” departe de ochiul atent al corectitudinii pe șantiere?”.

Horațiu Cosma publică și lista tronsoanelor de autostradă sau drum expres ce nu au contracte de supervizare încheiate:

  • - Autostrada „Moldovei” A7 Ploiești - Pașcani (toate cele 13 tronsoane)
  • - Autostrada de Centură a Capitalei A0 Nord (tronsoanele 1, 2 și 3 între A1/Bâcu și DN3/Cernica)
  • - Autostrada A1 Sibiu - Pitești (tronsoanele 2 și 3 Boița - Cornetu - Tigveni)
  • - Autostrada A1 Lugoj - Deva lot 2
  • - Autostrada A3 Transilvania (tronsoanele Cluj - Zalău - Nușfalău și Suplacu de Barcău - Biharia)
  • - Centura Galați