American Heart Association:

Cel mai bun aliment pentru sanatate este sportul

de M.B.     HotNews.ro
Joi, 4 decembrie 2008, 17:08 HotFood - Informatii

Calculeaza cate calorii mananci
Foto: Comisia Europeana
O dieta trebuie sa fie bogata in legume si fructe, cereale integrale, alimente ce contin proteine, carne alba si peste, cel putin de doua ori pe saptamana, potrivit American Heart Association.

Recomandari American Heart Association

Ai idee cate Kcalorii ar trebui sa contina felurile zilnice de mancare pe care le consumi? Incepe prin a invata sa calculezi aportul caloric, cate Kcalorii ar trebui sa contina alimentele si bautura pe care le consumi zilnic raportat la greutate. Nu consuma mai multe Kcalorii decat stii ca poti arde zilnic. Fa miscare, activitati fizice care sa consume Kcaloriile in plus. 30 de minute de miscare in fiecare zi ajuta sa te mentii in forma si sa ai un tonus bun. Miscarea facuta zilnic te ajuta sa iti pastrezi o greutate constanta, si sa ai un tonus psihic si cardiovascular normal.

Kcalorii consumate in 30 de minute    

persoana de           68 kg  90kg

Baschet                      282 376

Mersul pe bicicleta   163 217

Gradinarit                   195 260

Urcatul pe munte      204 272

Jogging                       270 360

Tenis                           234 310

Mersul pe jos/lent        68   90

Mersul pe jos/rapid   225 300

Mananca cat mai multe produse din categorii calorice diferite

Chiar daca ai impresia ca mananci suficiente alimente, se poate ca organismul tau sa nu primeasca nutrientii de care are nevoie pentru a fi in forma. Alimentele bogate in nutrienti au vitamine, minerale, fibre si alti nutrienti, si contin putine Kcalorii. Pentru o alimentatie cat mai bogata in nutrienti, American Heart Association recomanda sa mancam legume, fructe, cereale si produse cu cat mai putine grasimi.
  • Legumele si fructele contin vitamine, minerale si fibre cu putine Kcalorii. Presiunea arteriala si o greutate constanta se intretin usor consumand o varietate de fructe si legume
  • Produsele neprelucrate contin fibre care ajuta la reducerea colesterolului
  • Mananca peste de doua ori pe saptamana. Studiile recente arata ca uleiul de peste contine grasimi omega-3. Peste recomandat: somonul, hering-ul si pastravul.

Mananca cat mai putine produse care nu contin Kcaloriile zilnice necesare

Numarul de calorii de care ai nevoie zilnic se calculeaza in functie de varsta si nivelul activitatii fizice depuse zilnic indiferent daca incerci sa pierzi, sa castigi sau sa te mentii la aceeasi greutate. Redu alimentele si bauturile cu aport caloric mare.

Citeste etichetele produselor cu grija.

Tine cont de urmatoarele recomandari ale American Heart Association in momentul in care alegi ce sa mananci:
  • alege carne fara grasimi si piele si gateste fara sa adaugi grasimi saturate
  • alege produsele cu cat mai putine grasimi
  • evita alimentele ce contin uleiuri vegetale
  • evita bauturile si alimentele cu adaos de zahar
  • alege si gateste cu cat mai putina sare sau chiar deloc. Incearca sa consumi mai putin de 2.300 de miligrame de sare pe zi
  • consuma alcool moderat: o bautura pe zi daca esti femeie, doua, daca esti barbat
  • respecta recomandarile American Heart Association cand mananci in oras si ai grija la marimea portiilor.

Linkuri utile






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2573 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Portile, portile (Vineri, 5 decembrie 2008, 12:07)

    Bogdan [anonim]

    Sigur, ultima recomandare este cu adevarat importanta: respecta recomandarile American Heart Association cand mananci in oras si ai grija la marimea portilor. Trebuie sa fii atent la porti, daca te ingrasi suficient s-ar putea sa nu mai intri pe ele. Deci, porti cat mai mari.
    • 0 (0 voturi)    
      re: portile,portile (Vineri, 5 decembrie 2008, 12:43)

      redactia HotFood [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      multumim Bogdan
  • 0 (0 voturi)    
    alcool (Vineri, 5 decembrie 2008, 15:54)

    MB [anonim]

    :)
    "consuma alcool moderat: o bautura pe zi daca esti femeie, doua, daca esti barbat"

    alcool inseamna bere, vin, bauturi tari, lichioruri, etc..
    de ex in UK e dezvoltat sistemul pe unitati (de 20 de ani) .. in mare se recomanda intr-o saptamina o limita de 14 unitati pt femei, 21 pt barbati ... mergind pe aproximari ca un pahar de vin 8% alcool are 1 unitate de ex .. o bere de jumatate la 5% - 2.5 unitati ... si tot asa pe calcule

    detalii:
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/3303805.stm


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by