​Ministerul Transporturilor a stabilit valoarea estimată a lucrărilor pentru dublarea și electrificarea liniei Constanța-Mangalia. Aceasta este de 267,56 milioane de euro. După ce proiectul va fi adoptat de Guvern, CNCF CFR SA poate lansa licitația pentru proiectare și execuție, scrie Club Feroviar. Între cele două orașe sunt 43 km și multe trenuri fac 80-90 de minute.

Calatorie cu trenulFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat marți, în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța-Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Durata de execuție a investiției: 24 de luni.

Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c.

Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoara pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.

Lucrările prevăzute vizează:

  • electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei – prin electrificarea liniei Agigea Ecluză-Mangalia în completarea tronsonului Constanţa-Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Constanţa-Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică;
  • creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză;
  • reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa-Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa;
  • un mers cadenţat la 30 de minute al trenurilor de călători pe distanţa Constanţa-Mangalia;
  • creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum şi a altor facilităţilor oferite în staţii/puncte de oprire în conformitate cu normele STI;
  • post de operare central CEL Eforie Nord – Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanţa + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanţa-Mangalia.

De asemenea, linia va fi dublată între Costinești și Mangalia.

Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.

Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 1.66 miliarde lei, din care lucrări de construcții montaj (inclusiv TVA) – 1.33 miliarde lei.

Valoarea totală a investiției include și exproprieri și relocări de utilități, așa că valoarea propriu-zisă a investiției este cea a lucrărilor de construcții montaj, echivalentă a 267,56 milioane de euro.