CFR SA anunță că au fost desemnate ofertele câștigătoare la două licitații, în valoare totală de peste 600 milioane lei, licitații pentru lucrări de modernizare a căii ferate București - Pitești. Vitezele maxime posibile vor fi de 120 km/h.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Între București și Pitești sunt 108 km, iar cele mai rapide trenuri fac sub 100 de minute și cele mai lente, peste două ore. Apar destul de des întârzieri. Între Chitila și Golești se vor executa lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii. Gara Chitila este la 9 km de Gara de Nord, iar Golești este la 8 km de Pitești.

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că SRCF București a desemnat ofertele câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București - Pitești, investiție finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Ofertele depuse de Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş pentru cele 2 loturi de pe intervalul CF CHITILA - GOLEȘTI, aferent liniei București - Pitești, au fost desemnate câștigătoare, contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

► Lotul 1: Chitila - Ciocănești (firul II) și Ciocănești - Titu (fir I și II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din stațiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani)

Oferta financiară desemnată câștigătoare: 257.322.902,95 lei (fără TVA)

Valoarea estimată: 304.257.778,46 lei (fără TVA)

► Lotul 2: Titu - Călinești - Golesti (fir I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din statiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești).

Oferta financiară desemnată câștigătoare: 326.550.492,37 lei (fără TVA)

Valoarea estimată: 386.627.248,36 lei (fără TVA)

În cadrul celor două contracte se vor executa lucrări pe o lungime totală de 196,7 km CF, pe intervalul CF CHITILA - GOLEȘTI, prin înlocuirea la rând a următoarelor elemente componente ale suprastructurii căii: sină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri), contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante.

Lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 196,7 km CF au drept scop aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.