Pe zece secții feroviare din Ungaria trenurile nu mai circulă, după ce operatorul național MÁV-Start a suspendat serviciile, motivând numărul redus de călători și lipsa de material rulant. Pe aceste linii vor circula autobuzele companiei Volánbusz, care este parte a grupului MAV.

Tren al MAVFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

La final de iulie, 12 ONG-uri din domeniul transporturilor au trimis premierului Orban o scrisoare de protest, cerând ca trenurile să circule în continuare.

Ungaria a investit mult în modernizarea parcului de vagoane și locomotive, însă cele noi sunt utilizate pe magistralele principale și pe rutele internaționale. Ungaria efectuează și lucrări de ridicare a vitezelor maxime spre 160 km/h, inclusiv spre granița cu România, însă nu a prea făcut lucrări pe liniile secundare, ci doar pe cele de bază.

Cele zece linii unde trenurile nu mai circulă fac parte dintr-un grup mai mare de 38 de secții secundare de circulație unde s-a decis, în vara lui 2020, din cauza pandemiei, să se reducă numărul de trenuri, fiindcă numărul de călători era extrem de mic.

Pe o parte dintre cele 38 de linii, pasagerii au revenit în număr mare și sunt mai multe trenuri pe sens pe zi, însă pe cele zece anunțate acum, trenurile nu vor mai circula.

Grupul MÁV-Start a anunțat că trenurile nu vor mai circula fiindcă nu are destul material rulant și nici destui angajați care să deservească toate zonele necesare.

Pe cele zece linii vor circula autobuze de la Volánbusz, companie care din 2020 este parte din grupul MAV. Statul ungar a decis atunci, pentru eficientizare, să mute compania de autobuze în grupul MAV, ideea fiind și de a se face, unde este posibil, un program unificat tren-autobuz.

Sursa: Railway Gazette International