VIDEO Marian Iancu, condamnat la zece ani de detentie in dosarul RAFO

de A.I.     HotNews.ro
Luni, 28 noiembrie 2011, 17:00 Actualitate | Esenţial


Marian Iancu, patron FC Timisoara
Foto: AGERPRES
Marian Iancu, patronul echipei Poli Timisoara, a fost condamnat de catre Tribunalul Bucuresti la zece ani de detentie in dosarul RAFO, in timp ce Octavian Iancu, fratele omului de afaceri, a primit si el o pedeapsa de noua ani de inchisoare. Decizia poate fi contestata cu recurs la Curtea de Apel Bucuresti.

Trimisi in judecata in anul 2006, Alexandru Marian Iancu, Constantin Margarit, Octavian Iancu, Gheorghita Iancu, Marius Turica, Silviu Neacsu, Akaroglu Cuneyt, Elenkalan Hayrettin si Basaran Kadri Mazhar au fost judecati pentru "evaziune fiscala, asociere in vederea savarsirii de infractiuni si spalare de bani".



Statul - prejudiciat cu 1.356,5 miliarde de lei

Kadri Mazhar Basaran, Margarit Constantin si Octavian Iancu (administratori ai firmei VGB Impex SRL, in perioada 2000-2004), impreuna cu Alexandru Marian Iancu (coordonator la nivelul acestei societati) au prejudiciat bugetul de stat prin neplata impozitului pe profit de 806,2 miliarde lei si prin TVA nelegal dedus de 550,3 miliarde, rezultand un prejudiciu total de 1.356,5 miliarde de lei.

Margarit Constantin, Octavian Iancu, Basaran Kadri Maznar, Akaroglu Cuneyit, Elenkalan Hazrettin, Alexandru Marian Iancu, Silviu Neacsu, Gheorghita Iancu si Marius Turica au derulat activitati comerciale ilicite in care ar fi fost implicate grupul de firme VGB - rafinaria RAFO - societatea Tender SA - Carom SA, conform procurorilor Directiei de Investigatie a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT).

Conform anchetatorilor, cei mentionati mai sus au savarsit infractiunea de spalare de bani, grupul de noua persoane folosindu-se in activitatea lor de SC VGB Impex SRL, SC Dinamic Auto SRL, SC Klass Petrol SRL, SC Best Auto SRL, SC BE-COM-BE SRL, SC Star Com Oil SRL si SC Test Petrol SRL.

Arestati pe 14 februarie 2005, eliberati pe 24 iunie 2005

Alexandru Marian Iancu, Constantin Margarit si Octavian Iancu au fost arestati in ziua de 14 februarie 2005, dar au fost eliberati pe 24 iunie 2005 in urma unei decizii a Curtii de Apel Bucuresti (s-a apreciat ca pot fi cercetati de procurori in stare de libertate).

Cum se apara Marian Iancu

"E o eroare judiciara, nu e vorba de dosarul RAFO, avocatii mei vor indrepta aceasta greseala. Nu poate sa ramana asa, pur si simplu sunt niste confuzii", a declarat Marian Iancu (sport.ro).

A cedat 51% din actiunile echipei catre Consiliul Judetean Timis

In cursul zilei de luni, cu putin timp inainte de a afla decizia Tribunalului Bucuresti, Marian Iancu a cedat 51% din actiunile echipei Politehnica Timisoara catre Consiliul Judetean Timis.

"Am avut astazi (n.r. luni) o intalnire cu actionariatul echipei, iar concluzia a fost ca accepta ca noi, CJT, impreuna cu CLT si probabil Universitatea Politehnica sa preluam 51% din actiuni. In perioada urmatoare se va face un audit, ni se va prezenta un buget pentru anul viitor si lucrurile se vor aseza treptat. In termen de doua saptamani sper sa finalizam actele" - Constantin Ostaficiuc, presedintele Consiliului Judetean Timis.


Citeste mai multe despre   


















14920 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    Definitiv? (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:03)

    denvarel [utilizator]

    Sau mai are cai de atac?
    • +22 (22 voturi)    
      _ (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:13)

      v [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      ".... Decizia poate fi contestata cu recurs la Curtea de Apel Bucuresti. ..."
    • +19 (19 voturi)    
      E o veste foarte buna (Luni, 28 noiembrie 2011, 18:31)

      Interlopi romani si turci, bagati la puscarie [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      In sfarsit, o condamnare dura pt evaziune fiscala, sper sa urmeze si confiscari pe orice bun imobil si mobil al lui Iancu si celorlalti inculpati romani si turci, in vederea recuperarii unei parti din paguba produsa statului.

      De remarcat, tot azi tiganul Anghel, zis bercea Mondialu, a fost si el trimis in judecat intr-un nou dosar penal, pt infractiunea de evaziune fiscala, riscand o pedeapsa asemanatoare cu Iancu, de 9-10 ani puscarie.

      Sandu Anghel, cunoscut drept Bercea Mondialu, a fost trimis in judecata pentru spalare de bani si evaziune fiscala, de catre procurorii Parchetului de pe langa Curtea de Apel Craiova.

      Bercea Mondialu este acuzat ca in perioada 2001 - 2005 a acordat marfa si bani in valoare de peste 50 de miliarde de lei vechi, fara acte care sa ateste aceste imprumuturi, se arata intr-un comunicat.

      Procurorii mai informeaza ca acesta a ridicat din conturile societatilor administrate in baza unor documente fictive, suma de peste 18 miliarde de lei vechi, reprezentand salarii, bani pe care i-a reintrodus in firme.
    • +2 (6 voturi)    
      Pe cand vedem condamnari.. (Marţi, 29 noiembrie 2011, 8:08)

      Niggerson [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      ..si pentru Base, Patriciu, Nastase, Vantu si toti coruptii din parlament ?
  • +27 (27 voturi)    
    Marian Iancu (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:05)

    Galileo GALILEI [anonim]

    E pur si muove...!
    • +4 (6 voturi)    
      amin (Luni, 28 noiembrie 2011, 20:16)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Galileo GALILEI

      amin
    • +2 (4 voturi)    
      Au dstrus un oras intreg! (Marţi, 29 noiembrie 2011, 15:39)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Galileo GALILEI

      El si altii care au supt cat au putut fara sa faca nici o investitie au distrus o rafinarie si au lasat orasul Onesti fara nici un viitor. Toti banii trebuie recuperati prin confiscarea averii condamnatului si celor care l-au ajutat.
  • +34 (34 voturi)    
    Super! (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:07)

    Metec [utilizator]

    Un tepar in mare stil isi ia pedeapsa meritata, in sfarsit. Bravo!

    PS: nu inteleg de ce stirea e clasificata la categoria "Fotbal"! Chiar daca omul are legatura si cu fotbalul, aici nu e vorba despre sportul-rege...
    • +24 (28 voturi)    
      Usurel Murguleeee ! (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:11)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Metec

      Unde te grabesti asa ?

      Care pedeapsa ? A intrat la parnaie si nu stiu eu ?

      Unde ai trait pana acum ?

      Nu vezi ca niciun mafiot nu face mai mult de 29 de zile de puscarie ?

      Toti primesc pardonari, rejudecari, cu suspendare ... e totul o mascarada, nu e pedepsit niciunul.
      • +11 (13 voturi)    
        mda (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:17)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

        Din pacate, ai dreptate... peste maxim 2 sapamani se va plange ca sufera de inima, si ca nu ii place mirosul mucegaiului din inchisoare... Va cere o expertiza medicala care poate fi facuta numai in Austria, si dus va fi...
        Sau i se va face o asa-zisa operatie pe cord, numai sa nu faca puscarie...
      • +14 (14 voturi)    
        Ai dreptate, mai are cale de atac (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:23)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

        Vazusem stirea asa cum a aparut initial si m-am bucurat, prematur. Daca mai e recursul, la Curtea de Apel, inseamna ca mai dureaza. Dar, raman optimist, Surule!
        • +1 (1 vot)    
          :) (Marţi, 29 noiembrie 2011, 10:26)

          Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Metec

          Asa e. :)


          Oricum suntem toti niste boi ca ii suportam pe astia si nu facem un fond de salvare publica din care sa-l platim pe Sacalul sa-i ia pe rand pe astia.

          Cu simpatie.
  • +17 (17 voturi)    
    Nu-mi vine sa cred! (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:09)

    Constantin [anonim]

    Zece ani nu pot fi decat cu executare, nu?
    • +9 (11 voturi)    
      speram... (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:17)

      me [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      numai sa nu se transforme in 3 cu suspendare...
      • +8 (8 voturi)    
        CAB (Luni, 28 noiembrie 2011, 21:07)

        masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui me

        la CAB e costiniu ...
    • +1 (1 vot)    
      Doar cu executare. (Marţi, 29 noiembrie 2011, 12:37)

      paul [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Da, numai cu suspedare poate fi. Daca e pedeapsa inchisorii mai mare de 3 ani, nu mai poate fi suspendata executarea executarii. Dar.. nu e o condamnare definitiva, mai are calea de atac a recursului, sa speram ca o sa ramana la fel:).
  • +5 (9 voturi)    
    Scapa Poli de Iancu? (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:10)

    buha [utilizator]

    Scapa Poli de Iancu?
    • +19 (21 voturi)    
      nu scapa cel putin cativa ani (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:30)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui buha

      Daca le-a luat 5 ani sa judece fondul, le va mai lua inca 5 sa judece apelul apoi 5 sa judece recursul si uite asa se prescrie...
      • +8 (8 voturi)    
        intra la parnaie (Luni, 28 noiembrie 2011, 18:52)

        OnePiece [utilizator] i-a raspuns lui minos

        apelul se judeca dupa gratii, daca dureaza 5 ani, asta e.. deci probabil il vor grabi
      • +7 (7 voturi)    
        Te inseli (Luni, 28 noiembrie 2011, 18:58)

        Dragos [anonim] i-a raspuns lui minos

        Citeste mai atent stirea.
        Singura cale de atac ce i-a mai ramas este recursul.
  • +9 (9 voturi)    
    Blat (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:17)

    Iancu [anonim]

    Fapte �u vorbe ... Drum bun nene iancule
  • +6 (8 voturi)    
    hmmm (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:17)

    me [anonim]

    mai sunt sanse sa scape la un eventual recurs/recursuri?!
    nu dealta da am mai vazut eu multe cazuri incepute frumos si terminate prin "neinceperea urmaririi penale" sau "x ani cu suspendare"
  • +8 (8 voturi)    
    Il salta? (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:21)

    gelu [anonim]

    Sper ca-l baga la bulau acum, nu asteapta nimeni apelul. Ca apel se poate face si de dupa gratii
  • +4 (6 voturi)    
    doar 10 ani ptr suma aia? (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:21)

    bursa [anonim]

    100 ani ar fi trebuit. bai aia din justitie sint niste comunisti care sug singele acestei tari. e nevoie de o revolutie, de data asta pe bune. eu le-as da si judecatorilor vreo 20 ani ca sa vada cum e sa nu-si faca treaba. va dati seama cum ar merge lucrurile in romania???
  • +20 (20 voturi)    
    Averea confiscata (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:37)

    hot news [utilizator]

    Ok, sa zicem ca intr-un final ajunge la mititica.
    Eu ca cetatean care platesc taxele vreau totusi ca banii mei sa fie reinnapoiati statului si sa nu ramana intr-o familie de escroci.
    • -5 (5 voturi)    
      banii tai (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:53)

      bigone [anonim] i-a raspuns lui hot news

      in acest caz ti-ai ales gresit ..........domiciliul !
    • +1 (3 voturi)    
      dar famillile care au suferit (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:57)

      marica [anonim] i-a raspuns lui hot news

      ptr ca le-au fost taiate salariile, etc? cine iti mai da anii inapoi? eu as da in judecata statul in fiecare zi. ce s-ar intimpla daca toti platitorii de taxe ar da in judecata statul roman, ptr fiecare nesimtire a altora? judecatorii sint parazitii societati. umpleti inchisorile de infractori ca sa goliti tara de ei. asemenea si ptr politicieni, nu putem tolera pe unii care decid cum sa traim mai prost iar ei mai bine. s-a intilnit hotul cu prostul...
    • +13 (13 voturi)    
      exact! (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:59)

      Anna [anonim] i-a raspuns lui hot news

      Trebuie confiscate averile ilicite, exact ce sustinea si Gittenstein! Daca esti condamnat pt coruptie, sa ti se confiste si toata averea pe care n-o poti justifica. Asta ar fi cel mai bun control al coruptiei, altminteri ramane tentant sa faci cativa ani de puscarie ca sa ramai la sfarsit cu cateva milioane de euro.
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Luni, 28 noiembrie 2011, 18:10)

      dan a. [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Unde nu mai pui ca tot din taxele platite de noi, statul va asigura mancarea lui Iancu, plus celelalte cheltuieli de intretinere, pe toata perioada cat acesta va sta in puscarie.
      • +5 (5 voturi)    
        e trist (Luni, 28 noiembrie 2011, 19:39)

        pipi [anonim] i-a raspuns lui dan a.

        sper sa faca inchisoare pt ca ne-a tras-o, si daca face ne-o va trage din nou, mancand pisand samd tot prin buna-vointa noastra. ar trebui introdus un sistem prin care detinutii sa fie pusi la munca, adica sa-si castige painea in spatele gratilor. asta bine-nteles, cum bine amintea un comentariu mai sus, dupa ce statul (in cazul lui iancu) ii va fi confiscat averea (doar cat sa recupereze prejudiciul + dobanda)
  • +6 (6 voturi)    
    putin (Luni, 28 noiembrie 2011, 17:54)

    dorel [anonim]

    i-a dat putin, in comparatie cu un vecin de al meu, vecinul a furat de mancare, nu ca sa faca bisnita sau afaceri, ci sa manance, l-au judecat in 4 luni, si a fost condamnat la 1 an si 7 luni cu executare, altii sunt judecati in 5-10 ani, fura miliarde, si nu fac nici o zi de puscarie
    • +5 (5 voturi)    
      putin (Luni, 28 noiembrie 2011, 22:16)

      rasputin [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Da dorel , dar vecinul tau a facut " greseala " sa fure de mincare doar pentru el , tu ai impresia ca Iancu a furat de unul singur doar pentru " gura " lui ?
  • -1 (7 voturi)    
    eroare uriasa, trebuie eliberat (Luni, 28 noiembrie 2011, 18:41)

    agentu termic [anonim]

    Marian Iancu are dreptate ca este o eroare, sumele care i se imputa ca prejudiciu reprezinta de 3 ori PIB-ul Romaniei.
    • +3 (3 voturi)    
      E un inceput (Luni, 28 noiembrie 2011, 21:52)

      Rasputin [anonim] i-a raspuns lui agentu termic

      nu este nici o eroare , suma care i sa imputat este la valoarea de dinainte de denominarea leului , taie 4 zerouri si vezi care este suma in ron , din pacate in tara asta mai e mult de furat si de 2000 de ani toti vin aici doar ca sa o praduiasca si noi ii lasam ca niste lasi , ori o vindem chiar noi pe 30 de arginti .
  • +2 (2 voturi)    
    CAB, spălătorie cu plată (Luni, 28 noiembrie 2011, 21:11)

    ampersand [utilizator]

    Poate cineva să enumere câţi de teapa lui iancu au fost spălaţi de către CAB? Sau, mai simplu, câţi au fost condamnaţi? Sincer, după experienţa ultimilor 10-15 ani, pentruu mine CAB-ul a devenit instituţia ce eliberează certificate de bună purtare.
  • +2 (2 voturi)    
    Definitia PSD :) (Marţi, 29 noiembrie 2011, 1:43)

    Vizitiul [utilizator]

    "evaziune fiscala, asociere in vederea savarsirii de infractiuni si spalare de bani"
  • +2 (2 voturi)    
    putin (Marţi, 29 noiembrie 2011, 6:42)

    vasile [anonim]

    umflatu asta a lasat un oras pe drumuri nu cred ca 10 ani rezolva ceva.
  • +2 (2 voturi)    
    subiect (Marţi, 29 noiembrie 2011, 6:53)

    bulineli [utilizator]

    ma bucur ca au fost condamnati !Sint fericit ca hotii si scursurile sint bagate in beciuri .
  • +2 (2 voturi)    
    totul e o eroare??? (Marţi, 29 noiembrie 2011, 7:13)

    soso [anonim]

    In tara asta, nimeni nu a furat nici macar un cent? toti cei prinsi, sunt nevinovati??? sutele de miliarde de dolari au fost furat de mine, de tine, si de cei ca noi, care au omis sa plateasca o taxa, un impozit??? noi 20 milioane de romani am furat toti banii tarii?? astia care in 5 ani au ajuns de la tablagii la multimiliardari, astia au fost corecti?? doamne, mi-as da viata sa vad cativa dinastia impuscati in plina strada, de cetateni normali care s-au saturat de nesimtirea lor!
  • +1 (1 vot)    
    prea tarziu... (Marţi, 29 noiembrie 2011, 13:50)

    vincent [anonim]

    prea tarziu se intervine pe cale judiciara in a stopa coruptia si mai ales prejudiciile fiscale aduse statului.
    in perioada de gratie 1989 si pana astazi anno 2011,fiscalitatea a actionat greoi si chiar s-a lasat manjita.
    o simpla intrebare e de ajuns: cum de au dobandit unele persoane averi incomensurabile avand in vedere ca inainte de 1989 erau fara avere sau efectiv nu au avut de mostenit nimic???
    de ce fiscul nu a fost prima institutie organizata care sa nu permita eludarea legii si nici inbogatirea unora in detrimentul statului sau a altor persoane care nici astazi nu si_au dobandit drepturile:
    acum acesti delicventi au acumulat la averi care le permit practic si dupa 100 de ani de puscarie sa iasa si sa o duca linistit.
  • 0 (0 voturi)    
    // (Marţi, 29 noiembrie 2011, 17:13)

    george [anonim]

    in sfarsit o condamnare decenta.... nu doar pedepse cu suspendare.
    astfel de nenorociti trebuie sa putrezeasca in inchisoare.
    totusi nu e gata ...urmeaza apelul intrucat sentinta nu e definitiva inca. vom vede ce sa intampla.

    Dupa parerea mea , asta nu i nici pe departe un caz singular, aproape toate marile averi din romania la momentul de fata , 80% cred, au fost facute in felul asta...fraude la impozite si returnare de tva, inginerii financiare etc.(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    Iofcea ,Rosca,Zanescu,Dumitreasca ,Ioan cand urmea (Miercuri, 30 noiembrie 2011, 1:34)

    Rafinor [anonim]

    Dar cu cei care au fost mari directori la Rafo si Carom pusi de Iancu si Tender pentru a le facilita afacerile ce se intampla ? Raman cu averile care le-au facut falimentand Caromul si Rafo? Ma refer la Iofcea ,Dumitreasca Rosca ,Zanescu, Ioan toti astia inainte de a fi pusi directori erau niste nimeni.Cu ei cum ramane?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version