Pe lângă deja-anuntatele „Cirkus Columbia” (regia Danis Tanovic, prezentat în cadrul galei de deschidere), „Greenberg” (regia Noah Baumbach, cu un Ben Stiller atipic în rolul principal), „Outrage” („yakuza business” de si cu Takeshi Kitano), „Carlos” (epicul lui Olivier Assayas despre celebrul terorist) si „Somewhere” (regia Sofia Coppola, film prezentat în cadrul galei de închidere a festivalului), „Bucuresti” IFF va prezenta o serie de filme difuzate în premieră absolută în România si care, de-a lungul ultimului an, au făcut deliciul publicului festivalier din întreaga lume. Selecţia a fost asigurată de Andrei Creţulescu, informeaza organizatorii.

„Nader and Simin: A Separation” – După „About Elly”, laureat cu Ursul de Argint 2009 pentru Cel mai bun regizor, iranianul Asghar Farhadi a revenit la Berlinală cu o percutantă poveste despre destrămarea unei familii, care a cucerit definitiv juriul: Ursul de Aur, Ursul de Argint pentru Cel mai bun actor (ex-aequo întregii distributii masculine) si Ursul de Argint pentru Cea mai bună actrită (ex-aequo întregii distributii feminine).

„Kaboom” – Cel mai nou opus al lui Gregg Araki (semnatar al unor filme menite să trezească la realitate si cea mai adormită dintre ratiuni – „The Living End”, „Totally F***ed Up”, „The Doom Generation”, „Nowhere” sau „Mysterious Skin”) este ireverent, este lasciv, este profund ilar si a fost prezentat într-un Midnight Screening exploziv la Cannes în 2010. Imaginati-vă că John Waters ar fi regizat „Twin Peaks”.

„Mammuth” – Benoit Delepine si Gustave Kervern, inclasabilii belgieni care au rupt gura târgului cu „Aaltra” (urmat de cel putin la fel de țăcănitele „Avida” si „Louise-Michel”), sosesc personal la Bucuresti pentru a prezenta un nou road-movie suprarealist (selectionat la Berlin în 2010), care comportă scena anului în materie de atingeri carnale reciproce&masculine și care prilejuieste un nesperat nou rendez-vous între Gerard Depardieu si Isabelle Adjani.

„Balada triste de trompeta” – Alegorie macabră si ultra-violentă, filmul e o continuare firească a carierei celui mai inventiv cineast spaniol, l-am numit pe Alex de la Iglesia („Acción mutante”, „El dia de la bestia”, „Muertos de risa”, „La comunidad”, „Crimen ferpecto”). La Venetia 2010, Andrei Cretulescu l-a decretat „a demented masterpiece”, iar Quentin Tarantino i-a acordat Leii de Argint pentru Cea mai bună regie si Cel mai bun scenariu.

„Tamara Drewe” – Varianta „light&updated a clasicului „Departe de lumea dezlăntuită” (via graphic novel-ul semnat Posy Simmonds) înseamnă cel mai recent film al versatilului britanic Stephen Frears, a fost prezentat la Cannes 2010 în afara competitiei si descrie romanticul peisaj pastoral englezesc în cheie comică, demonstrând că strictetea ce-i caracterizează, de obicei, pe localnici, e doar un moft în confruntarea cu o fată frumoasă...

„Reign of Assassins” – „Drizzle este o ucigaşă experimentată care intră în posesia osemintelor unui călugăr budist despre care se spune că ar conţine secretul obţinerii unor puteri nelimitate. Decisă să renunte la viata de răufăcător, Drizzle...”... John Woo îi întoarce lui Tarantino complimentele din saga „Kill Bill” în acest epic flamboaiant si ultra coregrafiat, îndelung aplaudat la Venetia 2010.

„La princesse de Montpensier” – Regizor, scenarist şi producător francez ilustru, Bertrand Tavernier a revenit anul trecut pe Croisette cu un film oarecum atipic (actiunea se petrece în Franta anului 1562, în plin război religios între catolici şi protestanti) pentru selectia cu care ne-a obitnuit, de ani buni, Thierry Fremaux, dar care a fost aproape unanim considerat unul dintre cele mai bune titluri de la Cannes 2010.

„13 Assassins” – Prolificul si răsfătatul festivalurilor internationale de film Takashi Miike (peste 80 de filme), transformă remake-ul filmului omonim din 1963 într-un veritabil regal action ai cărui protagonisti sunt 13 samurai angajati să împiedice, cu pretul vietii, ascensiunea la tron a unui lord sadic si dement. Combinatia măcel-satiră i-a mai iesit regizorului si altădată (vezi „Audition”); competitia venetiană s-a dovedit însă prea mică pentru acest titlu.

„Burnt by the Sun 2” – O productie-mamut, un campion la box-office în Rusia natală, totodată evenimentul mediatic al Festivalului de la Cannes în 2010. Improbabila si în acelasi timp mult-asteptata continuare a capodoperei „Burnt by the Sun/Soare înselător”, pentru care „tarul” Nikita Mihalkov a primit, în 1995, premiul Oscar pentru cel mai bun film străin.

Cea de-a 7-a editie a Festivalului International de Film Bucuresti are loc în perioada 11-17 aprilie la Cinema Studio, NCRR si Sala Elvira Popescu.