Oricat de tanara i-ar fi partenera, Ashton Kutcher pare mereu cel mai tanar intr-un cuplu. Nu, asta nu are nimic de-a face cu subiectul filmului "Killers", dar sunt momente cand nu ai altceva mai bun de facut decat sa remarci ca lui Katharine Heigl nu-i sta bine machiata cu dermatograf sub ochi sau ca Ashton Kutcher nu imbatraneste deloc.

Killers - cadru din filmFoto: MediaPro Pictures

Oricum, orb sa fii si tot observi ca directorul de imagine ii cauta junelui Kutcher-itor ipostaze cat mai sexy, in ciuda aerului sau nepasator si aproape Kutcher-nic. Nu ma refer la dezvelirea intamplatoare a muschilor - intalnirea de la inceputul filmului, cand el e la bustul gol iar ea face ochii mari ca si cum ar fi in fata primului barbat de pe pamant, e putin la misto -, ci la cadrele in care Ashton Kutcher e vag ciufulit, mimand inocenta fata de propriul sex appeal. Dar de ce sa fim rai.

Nu e vina lui ca arata ca un model. De fapt, n-o fi un actor de prima mana, dar nici nu pretinde ca e si nu se intinde la struguri acri. Si, fata de altii ca el, macar are umor. L-am vazut intr-o seara invitat la "Saturday Night Live" si facea cu mult aplomb fata mistoului.

In aceasta comedie de actiune realizata de Robert Luketic - care a mai folosit-o recent pe Katherine Heigl intr-o alta comedie romantica de-a sa, "Adevarul gol-golut"/"The Ugly Truth" -, Ashton Kutcher interpreteaza rolul unui ucigas platit care se indragosteste de o tanara cumintica si proaspat parasita de iubit, aflata cu parintii in vacanta la Nisa. Daca despre Heigl poti spune ca arata ca o femeie la locul ei, Ashton Kutcher nu seamana deloc a ucigas platit.

Dar, in fine, filmul e o comedie romantica de actiune - nu un thriller, deci putem trece peste asta si incerca sa ne supunem conventiei. Atrasi reciproc pentru ca, de fapt, sunt foarte diferiti - desi el se da drept un baiat cuminte, care lucreaza la firma, Jen si Spencer se casatoresc dupa primul sfert de ora al filmului, urmatorul capitol infatisandu-ni-i dupa trei ani, cand linistea dobandita de Spencer (care-si parasise jobul de asasin dupa ce a cunoscut-o pe Jen) se duce pe apa sambetei.

Momentul in care fostul sef se pare ca il racoleaza pe un bun prieten al lui Spencer sa-l ucida e un bun declansator al unor situatii (comice) inedite, surprinzatoare si pentru noi, si pentru eroi. Toti vecinii, cunoscutii si prietenii ai cuplului devin potentiali dusmani. Vin la usa sa-ti ceara programul TV si te trezesti ca-ti dau cu telecomanda in cap. Se ofera sa te ajute sa tunzi gazonul si te taie cu furca. (Motivatia financiara e usor de inteles in vremuri de criza - dar nimeni nu rosteste cuvantul "criza" pe ecran.).

Trailerul filmului Killers:

Din pacate, cel mai viu si mai fecund element din scenariu nu tranforma filmul intr-o cursa contracronometru, plina de neprevazut. Ceva se aduna ca o clisa si trage actiunea inapoi. Nu e doar lipsa de inventivitate si de ritm, dar sunt si replicile prost scrise, discutiile prea lungite, glumele nesarate sau pur si simplu proaste, regia care nu e in stare sa-i faca pe actori sa nu fie adeseori falsi.

Daca pana acum Katherine Heigl nu parea o actrita o actrita slaba, acum si ea, si ceilalti actori din distributie (inclusiv Tom Selleck in rolul tatalui) sunt faultati de propriul regizor, care nu stie ce sa le ceara. Stangacia lor face replicile sa sune si mai stramb. N-ati vrea s-o vedeti pe fosta rezidenta din serialul "Anatomia lui Grey" mimand ca se enerveaza descoperind minciunile sotului, cand de fapt nu pare deloc nervoasa.

Chiar daca nu ati mai fost la comedii romantice de o bucata de vreme si nu vreti decat un pretext pentru popcorn, tot veti observa ca prea mari efluvii de buna dispozitie nu vin dinspre ecran. Mai asteptati.

"Killers"/"Un cuplu mortal" - regia Robert Luketic, cu: Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Tom Selleck, Catherine O'Hara. Pe ecranele romanesti din 11 iunie