AUDIO Cum comenteaza George Copos, Dinu Patriciu si Ioan Niculae filmul 'Kapitalism - reteta noastra secreta': Deserviciu adus Romaniei, tabloid alb-negru, o reteta calduta, jignitor

de Magda Barascu     HotNews.ro
Vineri, 23 aprilie 2010, 19:55


Ioan Niculae la premiera filmului Kapitalism-reteta noastra secreta
Foto: Kapitalism
Ce spun protagonistii "Kapitalismului - reteta noastra secreta", despre documentarul lui Alexandru Solomon? Cum s-au simtit cand o sala intreaga a ras de ei pentru ce declara in film? George Copos vorbeste, pe blogul lui, despre "o reteta mai calduta" si "clisee" usor de exploatat comercial. Dinu Patriciu spune, pe site-ul ziarului Adevarul, ca filmul este "un tabloid cu poze alb-negru".

Ioan Niculae a declarat, pentru HotNews.ro, ca filmul a facut un mare deserviciu Romaniei si a anuntat ca George Copos intentioneaza sa dea in judecata regizorul si sa opreasca difuzarea filmului.

'Actorul' care apreciaza rolul interpretat este George Padure: "Un film bun".



Ioan Niculae: "Fie ca am fost securisti, fie ca am fost comunisti, fie ca am fost utecisti, n-am facut altceva decat sa furam din Romania"



"Pentru mine a fost o mare dezamagire. Pentru ca, fiind un baiat tanar, Solomon, am crezut ca, asa cum m-a contactat prima data, va prezenta capitalismul romanesc si cu bune si cu rele. Din pacate, asa cum e traditia la romani, a prezentat numai relele. Nu vorbesc numai de mine, vorbesc de ceilalti. Numai niste infractori, numai cei care am devalizat, numai cei care suntem anchetati de DNA-uri, de PNA-uri.

Daca n-ar fi fost asa n-ar fi fost romanesc.

Cu niste bani straini, de fapt, a facut un mare deserviciu Romaniei. Pentru ca eu nu cred ca in Romania am facut numai rau. Mai ales in contextul in care, in Romania, isi dau seama cat de important este sa aiba un loc de munca.

Pentru mine Solomon este o mare dezamagire. De la unii am inteles ca deja l-au actionat in instanta ca sa opreasca filmul.

Pentru ca nu se poate ca sa-l jignesti pe Copos, sau pe ceilalti, care au facut si bune si rele, ca nu suntem niciunul perfecti. Noi n-am invatat in scoala capitalismului predata in Romania, am facut-o asa cum stim noi s-o facem.

Tot filmul este un fel de parodie la adresa oricarui indrazneste sa faca ceva in Romania. Fie ca am fost securisti, fie ca ca am fost comunisti, fie ca am fost utecisti, n-am facut altceva decat sa furam din Romania. Ori e o mare prostie, n-am furat nimic, decat in alta parte. Decat in Romania. Am dezvoltat niste fabrici in Romania, le-am repornit, am creat niste locuri de munca in Romania.

Nu trebuia sa ne laude, trebuia sa ne spuna si cu bune si cu rele. Or el n-a spus decat de rele. O d-asta, cum sa zic, un pamflet prost, de proasta calitate, de lipsa de bun simt.

Cine intentioneaza sa-l dea in judecata pe Alexandru Solomon

"Cativa. Unul este George Copos. Si pe buna dreptate. Si eu as fi facut in locul lui la fel. Sunt total de partea lui. Pentru ca nu poti sa jignesti un om, sa starnesti ilaritate in sala. Pentru ca, indiferent ce am facut fiecare, am creat si cream in continuare niste locuri de munca.

Daca am refuzat sa fim numai in postura de angajati si ne-am transformat in angajatori, inseamna ca am furat? Am fost securisti, am fost populisti, am fost utc-isti?

Dar filmul nu putea sa fie altfel daca e facut de un roman. Filmul nu putea sa fie altfel. Suntem cunoscuti in lume ca niste nenorociti care nu facem altceva decat sa ne injuram, sa ne jignim intre noi, asa suntem cunoscuti in lume. Portul nostru traditional este capra. Capra vecinului."

O sa va alaturati domnului Copos sa-l dati in judecata pe Alexandru Solomon?

"Nu am de ce sa-l dau in judecata, pentru ca, in afara de faptul ca a fost o mare dezamagire, din punctul meu de vedere, filmul, la ce ma priveste pe mine, n-a prezentat nimic din ceea ce a vazut ca lumea. A aratat numai niste parti invechite care nu mai sunt in functiune. N-a aratat nimic din industria asta in care s-au bagat sute de milioane de euro si care mentine la serviciu zeci de mii de oameni. N-a aratat nimica, nu l-a interesat treaba asta.

Tema lui a fost sa faca de ras capitalismul romanesc. Si a reusit, probabil.

George Copos, pe buna dreptate, a zis ca va opri acest film la difuzare pentru ca e jignitor la adresa lui si la adresa celorlalti, si are dreptate, sunt de acord cu el.

George Copos, pe blogul lui: Bravo lui Vantu ca a refuzat sa participe la acest film

"Speram ca documentarul care avea sa rezulte va fi o analiza temeinica, cu bune si cu rele, a diferitelor modalitati in care unii oameni au reusit sau au esuat in incercarea de a-si lua soarta in propriile maini.

Desi inca n-am vazut filmul, am motive sa cred ca speranta mea nu se justifica. Din indiciile pe care le am pana in prezent, din relatarile aparute in mass-media, cred ca, in locul unei analize cinice, dar corecte, filmul a ales o reteta mai calduta, aceea de a merge pe niste clisee deja familiare opiniei publice si, in acest fel, mai usor de exploatat comercial, chiar daca nu merge la radacina lucrurilor.

Realizatorul a plecat de la bun inceput pe poteci deja batatorite precum „Averea Diavolului”, „oamenii Securitatii”, „maleficul Vantu” (bravo lui ca a refuzat sa participe la acest proiect!) si, pentru a nu se departa de aceste false puncte de plecare, a sugerat exact ceea ce credea el ca asteapta spectatorul: ideea facila conform careia capitalismul nu e prea bun, iar intreprinzatorii sunt un fel de rechini ce stau si asteapta prazi care sa le cada mura-n gura.

Ei bine,cel putin in ceea ce ma priveste, lucrurile n-au stat deloc asa si, in ciuda straduintelor mele de a argumenta aceasta afirmatie, argumentele mele n-au prea fost luate in seama pentru forma finala a documentarului.

M-as fi bucurat astfel ca, fara a utiliza doar argumente care „se incadreaza” in scenariul conceput initial, autorul sa fi pomenit si detalii care sa-i dea spectatorului cat de cat o idee despre munca indarjita care sta in spatele acestor succese".

George Padure a raspuns pret de doua secunde, dupa care nu a mai raspuns la telefon: Un film bun



HotNews.ro: Ce parere aveti despre filmul lui Alexandru Solomon Kapitalism reteta noastra secreta?

George Padure: Sa-l notez, da, nu sau bun, cum sa spun?

HotNews.ro: Cum vi s-a parut?

George Padure: Un film bun.

George Padure a motivat ca nu poate sa continue conversatia, deoarece este cu cineva, si ne-a rugat sa revenim in 20 de minte. Dupa care nu a mai raspuns pe tot parcursul zilei de vineri.

Dinu Patriciu: "Ca personaj in acest documentar nu-mi ramane decat sa rad trist de mine insumi"

"Am vazut un jurnal tabloid cu poze ale imbogatitilor din razboiul ultimilor 20 de ani" scrie Dinu Patriciu, in editia de vineri a ziarului Adevarul. "Un tabloid cu poze alb-negru insa. Cu umor, dar fara subtilitate si intelegere, o continuare in alt plan a diversiunii de atunci. Un batran partid ii primea in aplauze la congresul sau pe minerii victoriosi. Tot asa, intelectuali de acum nu fac diferenta intre succesul antreprenorial bazat pe codul etic al capitalismului si, de cealalta parte, furtul in complicitate cu birocratia statului.

Ca personaj in acest documentar nu-mi ramane decat sa rad trist de mine insumi. Respect si mai tare vorbele amare ale unui bun prieten ramas politician si fost prim-ministru: „Pentru astea ne bateam noi in '90, Dinule?" O alta prietena jurnalista ma intreba daca asa se scrie istoria. Cred ca da."

Contactati telefonic de HotNews.ro, Dinu Patriciu, Dan Voiculescu si George Copos nu au raspuns.


Citeste mai multe despre   


















11103 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    abia aştept să văd ce i-a deranjat... (Vineri, 23 aprilie 2010, 21:02)

    Adrian [anonim]

    ... atâta pe kapitaliştii români. Dacă sunt prezentaţi doar ca nişte hoţi e, poate, uşor nedrept pe de altă parte reacţia lor mă face să cred că ei sunt conştienţi că averile le-au făcut pentru că au beneficiat de un context iar cel mai important ingredient de a reuşi în acest context este lipsa de cinste şi de o minimă etică.
    • +26 (28 voturi)    
      Ce vo pishcat, fraieriloooor! (Vineri, 23 aprilie 2010, 21:36)

      Sarsaila [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Ati crezut ca o sa va laude si o sa cada lumea la picioare de emotie cind o sa vada ce baieti buni sinteti voi si ce ati facut pentru poporu roman... hehehe, capcana!
      • +3 (5 voturi)    
        La noi? Kapitalism cu japca ! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 7:05)

        Noua Ordine Mondiala [anonim] i-a raspuns lui Sarsaila

        Kapitalismul la noi s-a facut cu japca. Care a pus mana mai bine unde a trebuit, s-a realizat. Atat el cat si urmasii lui. Cat despre Romania... mai avem mult de trait pana sa spunem ca traim in capitalism. Deocamdata la noi e un amalgam de hotie, shmekerie, furaciuni din banii statului, si asta dupa inca 20 de ani de post-comunism Iliesco - Basescian. Pana cand legea n-o sa apere interesele cetateanului de rand, n-o sa vedem capitalism in Romania. Deocamdata legea e facuta in favoarea lor (a celor putini dar shmekeri), si in defavoarea celor multi (cetatenii de rand), dar prosti ... din pacate.. Pana atunci, ne mai uitam la un film american, la unul frantuzesc, ca pe astea romanesti le cunoastem.
    • +8 (10 voturi)    
      Un citat din "declaratia revoltatoare" (Vineri, 23 aprilie 2010, 22:25)

      mimilica72 [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      "Numai niste infractori, numai cei care am devalizat, numai cei care suntem anchetati de DNA-uri, de PNA-uri.""

      Asta spune TOT! Omu declara naiv ca face parte din clasa celor care AM... (toate alea) si se revolta!!!

      Asta este - ei sunt cei care acum sponsorizeaza clasa "politica"" (de toate culorile), ei sunt cei care cu care se impart bucatele - voi alegatorii sunteti carne de tun! :-)

      \Ditto
    • +9 (11 voturi)    
      Asha este domn Patriciu (Vineri, 23 aprilie 2010, 22:55)

      zapatta@bdVictoriei133-135 [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Avetzi max de dreptate in cele declarate mai jos:

      ""Tot asa, intelectuali de acum nu fac diferenta intre succesul antreprenorial bazat pe codul etic al capitalismului si, de cealalta parte, furtul in complicitate cu birocratia statului.""

      Ma intreb ce are de a face ""codul etic al capitalismului"" cu :
      - ferma / fabrica de ceai (care nu a existat niciodata) in baza carei a-tzi primit "fonduri"
      - diverse discutzii faine din C Victoriei (et 1) unde se puneau la cale numeroase facaturi de ""business cu parfum de etica tipic capitalista""/
      / si nu numai, dar sa ne oprim acisilea

      ZZ
  • +3 (3 voturi)    
    a uita sau a nu uita (Vineri, 23 aprilie 2010, 21:14)

    ep [anonim]

    Cred ca a uita este uman. A uita faptele mai putin placute nu este insa usor cand ai caracter, desi ti-ai dori de multe ori. Averile uriase si cele cateva fapte bune ulterioare facilitate de acestea pot ajuta dar nu vor curata trecutul cu sau fara interventia mareului si micului ecran. De altfel in public poti declara orice. Important este daca in oglinda te vezi acelasi atunci si acum. Daca un regizor a incalcat cateva principii pentru a acumula sa zicem o mica avere de ce ar trebui judecat mai inaintea celor care au acumulat o avere mult mai mare incalcand probabil cel putin aceleasi principii? Este doar capitalism dupa stiinta fiecaruia. Deja am devenit curios sa vad acest film iar interzicerea stim cu totii ca va mari audienta. Somn usor!
  • +13 (15 voturi)    
    De ce dau astia in noi bai nene? (Vineri, 23 aprilie 2010, 21:57)

    Sf Ilie [anonim]

    "Daca am refuzat sa fim numai in postura de angajati si ne-am transformat in angajatori, inseamna ca am furat? Am fost securisti, am fost populisti, am fost utc-isti?"
    "Dar filmul nu putea sa fie altfel daca e facut de un roman. Filmul nu putea sa fie altfel. Suntem cunoscuti in lume ca niste nenorociti care nu facem altceva decat sa ne injuram, sa ne jignim intre noi, asa suntem cunoscuti in lume. Portul nostru traditional este capra. Capra vecinului."
    Am o singura remarca dupa acest (lung) citat: si Al Capone credea ca e util societatii, ca e unul din tipii buni. Celor acuzati, ce nu au inteles de ce se prezinta doar partea rea in film, li se poate spune verde in fata: Pentru ca ati furat, dar acum investiti si creati locuri de munca, va asteptati sa uitam ca totusi, la inceput, ati furat? De la stat? Sincer, cum ati facut primul milion? Acum va dati "raniti" - aoleu, ce are asta cu noi nene, fara noi tara era nicaieri, nu aveati ataaaaateaaaaaaa loooocuuuuri de muuunca... Newsflash: fara voi, tara era departe. Voi sunteti balastul care a tinut-o in loc atata timp. Ati furat cat ati putut timp de cca. 10 ani dupa revolutie, si daca ar fi fost dupa voi, si nu dupa prostimea care mai si voteaza idei gen aderare la UE, tara asta ar fi fost o Ukraina, un stat fost comunist in care cativa cu bani taie si spanzura tot, ca boierii care este, iar noi restul poporului ar trebui sa ne milogim de la voi pentru unul dintre loooocuuurile de muuunca ce nu ar exista fara prezenta voastra divina. Of of, sictir! Daca animalul nostru, al celor care nu sunt de acord ca imbogatitii fara merite sa fie criticati este capra, al vostru care este? Parazitul!
    • -7 (13 voturi)    
      argument de bun simt (Vineri, 23 aprilie 2010, 23:07)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

      Singurul argument de bun simt pe care oamenii il uita e urmatorul:
      "Cum se poate intr-o societate in care nimeni nu avea banii sa se ajunga la situatia in care unii au ceva mai multi banii cat sa cumpere o fabrica?"
      E normal la inceput sa fii furat. Daca nu erau ei erau alti.
      Macar Patriciu cand a furat a facut locuri de munca nu ca aia de la RAFO Onesti care au vandut fabrica la fier vechi.
      • +12 (12 voturi)    
        normal??? (Vineri, 23 aprilie 2010, 23:32)

        Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui ginel

        E normal sa fii furat! A, bine ca mi-ai spus, altfel nu intelegeam de ce suntem ca tara in situatia in care suntem. Dar de ce sa te opresti la o perioada asa de scurta in care sa permiti furtul? De ce sa nu o extindem, daca tot e normal. Sa o bagam in lege, indraznesc sa propun. Uite, acuma e criza, bani putini, eu zic sa legalizam un pic furtul ca sa se stranga cativa mai puternici sa ne scoata pe toti din rahat. Iti dai seama sper de ce prostie imensa ai scos pe gura. Mai mult decat furtul in sine, ce e nociv este rasturnarea scarii valorilor. Cum crede un tanar care creste in un astfel de mediu ca ajungi independent financiar? Pai cum sa creada? Prin furt. Daca astia care au furat s-au imbogatit de pe urma furtului, inseamna ca ceea ce au furat ei mergea, era profitabil, iar acel profit putea sa intre in bugetul tarii. Trecand granita, de ce tari gen Germania, Japonia dupa un razboi in care au fost nivelate au putut sa creeze sisteme in care sa nu se fure o tara intreaga? Crezi ca la ei au fost momente in care justitia a zis "baieti eu iau o pauza, pana ne mai revenim economic, faceti-va de cap!". Of of din nou.
      • +1 (1 vot)    
        Da ai dreptate.. (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 14:34)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Unde stai? Zi-mi sa vin sa iti fur masina, sau ce bunuri ai prin casa, ca daca nu o fac eu o face altcineva. Ce logica tampita!

        P.S. Nu uita sa imi lasi cheia la vecina de palier. Nu lasa usa deschisa ca poate vine altul inaintea mea. Multumesc.
    • -3 (3 voturi)    
      Hehe (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 7:29)

      mahdib [anonim] i-a raspuns lui Sf Ilie

      Am o veste proasta: tara asta ESTE un soi de Ucraina! Atata numai ca deocamdata kalanikoavele nu sunt la vedere.
      • -1 (1 vot)    
        aici ai dreptate (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 17:55)

        Sf Ilie [anonim] i-a raspuns lui mahdib

        Nu inteleg de ce i-ati dat voturi negative, chiar avem o mafie securistoida care controleaza multe in tara asta, numai ca nu asa la vedere ca oligarhii din Ukraina. Poporul e controlat prin media. Partidele sunt controlate prin finantari. Economia - a se citi mediul privat - e controlat via politica: partidul pentru care cotizezi, daca ai noroc si dai unde trebuie in campanie, dupa alegeri prosperi mai ceva ca-n filme. Nu imi place politica, nu fac campanie pt vreun partid, dar, pot sa spun ca mie mi se parea ca traiesc in o tara mai OK dupa ce a picat PSD. Apoi a venit Ridzi, apoi a venit scandalul cu primarul din Brasov. Si am mai avut si "ghinionul" sa merg in tren cu un dezvoltator imobiliar din Cluj care mi-a zis ca daca vrei sa misti in Cluj trebuie sa dai spaga. La Apostu, adica primarul care a venit in locul premierului. Ca doar de unde isi scoate banii de campanie PDL-ul? E o speculatie, dar una bazata pe faptul ca PSD si PNL sunt in faliment dupa campanie, iar PDL n-are nici pe naiba. Oare de ce? Daca era invers si castiga PSD, era la fel, ce s-o mai dam incolo incoace, toti sunt la fel. Avem o lege a finantarii partidelor foaaarte permisiva. Ar trebui transparentizat mult acest aspect. Si poate desfiintate PSD si PDL ca prea au creat niste masini de vot care nu tin cont de cine candideaza si ce propune. Ei voteaza, nu gandesc, dau "ca asa e bine", "ca sa nu vina ceilalti" sau mai rau "pentru un pachet de zahar si unul de faina". E justa remarca asta cu suntem o Ukraina doar ca fatada e mai curata, dar in spate e aproape la fel. Poate aderarea la UE a scazut procentajul furturilor, ca le mai e teama un pic, adica nu se mai fura spre exemplu 30% in drumuri, 70% in buzunar, ci 50-50... oricum. Avem o clasa conducatoare care ne duce spre rau. Un astfel de sistem nu poate fi invins decat prin o revolutie.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa este! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 20:26)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Sf Ilie

      Puteau sa fie locuri de munca mult mai multe si o economie mai prospera daca nu punea mina pe tot o clica de hoti. Daca ar fi fost posibil sa apara antreprenori adevarati, daca piata nu ar fi fost total distorsionata de cirdasiile intre politicienii hoti si "oamenii de afaceri" hoti, n-ar fi existat nici inegalitatea crunta care s-a creat. Regimul Iliescu e foarte vinovat de faptul ca sistemul "capitalist" (de cumetrie, cum zicea chiar el) s-a infiintat in Romania la fel ca in Rusia si Ucraina. Un raport BERD de acum sase-sapte ani chiar semnala aceasta asemanare si explica astfel cauza inegalitatii sociale mult mai mari decit in Cehia, Ungaria si Polonia. Oameni ca aceia prezentati in film au facut foarte mult rau si foarte putin bine. CONCLUZIA : Sa taca naibii din gura, caci in alte conditii, altii in locul lor ar fi facut mult mai mult bine si mult mai putin rau.
  • +11 (11 voturi)    
    Dupa Senatorul Melcilor.... (Vineri, 23 aprilie 2010, 22:53)

    redivivus [anonim]

    ....merge si acesta.
    Trebuie colectionat ...inainte de a fi oprit/interzis...

    Altfel spus: need2seed!
  • +6 (8 voturi)    
    Solomon... (Vineri, 23 aprilie 2010, 22:58)

    ipse [anonim]

    pui de dac....
  • +6 (8 voturi)    
    ei au o morala mai usoara (Vineri, 23 aprilie 2010, 23:12)

    I [utilizator]

    ca sa fi hot e destul sa furi o data. Ai facut mii de fapte bune si ai furat o singura data? esti hot! Plus ca faptele bune sunt ca ii tin la servici pe unii amarati dar care ar fi oricum la servici daca acele fabrici nu ar fi fost furate ci vandute corect.
    • -1 (1 vot)    
      Javert... (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 17:21)

      jhkjhkh [anonim] i-a raspuns lui I

      ai o viziune cam ingusta asupra moralitatii!
  • -1 (13 voturi)    
    :))))) (Vineri, 23 aprilie 2010, 23:34)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Pfff .. Pe ei, pe mama lor de .. Moguli !
    Sa-ti ife rusine Di ... dinu Patriciu ! :)))

    Sunteti jenanti.
    • 0 (6 voturi)    
      astuia de mai sus (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 9:25)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Basescu a fost demis !

      ia-ti dat plusuri, cind el a vrut sa fie ironic. Pai asta e salariatul lui mos costache, n-are cum sa-l injure, ci doar sa[l linga.
      • -2 (4 voturi)    
        Tzara Giboniei ... (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:31)

        Basescu a fost demis ! [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        ... nu mai simte aluzia sau ironia.
        Pentru gibonul primordial, Basescu' e in tot si in toate, lumina calauzitoare.

        Ceea ce e dushmanul Basescului, este dushmanul gibonului: fara argumente, fara ratiune, orbit de furie.

        Romania .. tzara lobotomiei generalizate.
  • +15 (17 voturi)    
    film de nota 20 ! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 0:35)

    flit [anonim]

    filmul a fost pe canalul tv ARTE in urma cu cateva luni, inainte sa ne treaca glontul alegerilor din decembrie pe la tampla ! SPUNE TOTUL, exact adevarul DOCUMENTAT despre cum a fost confiscata Romania de o mana de bolshevici care au stat la colt si au pandit momentul potrivit: confuzia de dupa lovitura de stat din 89 ! Incredibil, dupa atata mizerie si saracie cat au semanat in jurul lor in acesti 20 de ani, acesti infractori mizerabili se dau acum drept salvatorii neamului ! Porci de neocomunisti !
    • -3 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 11:06)

      Dacu [anonim] i-a raspuns lui flit

      Si eu sunt improtiva "confiscarii Romaniei" de catre unii ca ei. Dar ma gandesc ca totul a fost poate gandit si acceptat ca un rau necesar, ca sa nu cumva sa fie confiscata Romania de catre altii de afara cu cateva sute de mii de dolari.

      Atunci sa vezi ce lucrai pt. stapan.
      Nici nu mai comentai. Poate era jugul mai tare.
      Nu stiu zau cum ar fi fost mai bine.

      Un lucru e sigur in capitalism: nimeni nu-ti vrea binele, asa de "democratie". Tre sa-l obligi sa ti-l dea. Nu ti-ar fi vrut binele nici boierul local, nici afaceristul strain, care ar fi pus un arendas roman la carma afacerii si n-ar mai da pe aici, doar ar ridica profitul si l-ar durea in fund de viata celor pe care-i f..e arendasul.
  • +2 (2 voturi)    
    stie cineva (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 0:51)

    geta [anonim]

    cum se poate vedea filmul in afara tarii?
    • +1 (1 vot)    
      raspuns - torrent (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 14:18)

      aka [anonim] i-a raspuns lui geta

      in cazul in care nenorocitii astia, de la felix turnatorul pana la patriciu finantatorul psd (mojicia individului n-are seaman, il acuza pe iliescu si el e finantatorul psdului), reusesc cumva sa opreasca filmul in romania il veti gasi pe torrenti. dati searche cu ”Kapitalisme notre recette secrete torrent”. mergeti totusi sa vedeti filmul ca sa observe ca ne pasa si ca ii stim pe nenorociti ce lepre sunt.
      • +1 (3 voturi)    
        stie (are) Kingdom... ;) (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 22:26)

        p2p2p2p [anonim] i-a raspuns lui aka

        era vorba de cei dinafara tarii...Doar n-or veni pt un film, pana in mizeria asta....Ei inca inceraca s-o uite , LOL
  • +3 (7 voturi)    
    Mediu mioritic,nomenclatura de lupi (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 1:22)

    Dezbolshevizatorul [anonim]

    Bunicii lor,parinti si ei isi bat joc de Romania de 70 de ani,probabil au un plan centenar!
  • +5 (5 voturi)    
    marcar ce ne a mai ramas nu ne mai luati (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 5:30)

    Zugravelu [utilizator]

    adica libertatea de exprimare ,si dreptu la replica
  • +2 (2 voturi)    
    asta e realitatea (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 6:49)

    simplu cetatean roman [anonim]

    Asta e realitatea, securisti si nomenclaturistii, distrug Romania,de 20 de ani, daca intr-adevar on 1989 era revolutie se facea stabilizare economica dar aceste scursuri securisto-comuniste nu aveau nici-un interes, Intr-o tara care e acum pe marginea prapastiei din toate punctele de vedere si social si economic, singura solutie ar fi o adevarata revolutie in care sa dispara scursurile acestea iar poporul sa preia puterea!!Trezeste-te tu patrie drogata!!
  • +3 (3 voturi)    
    daca isi plateau impozitele incepand cu 90 (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 6:53)

    mouglii [anonim]

    ceva in jurul a 40%, nu aveau cum sa se imbogatzeasca in halul asta. Si astfel se mai salva si sistemul de sanatate...
  • +8 (8 voturi)    
    O mandrete de film! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:28)

    Vali. [anonim]

    am vazut filmul pe 23 aprilie , vineri ... o mandrete de film ! Stiu ca regizorul poate fi acuzat de unghiularizarea punctului de vedere , dar poate fi scuzat de dorinta de contructie estetica intr-un anumit fel ..... si de adevarul vietii asa cum e dusa de noi toti! Nu poti scuza furaciunile prin argumente gen :" am creat locuri de munca" - e un argument slab ... iar daca Solomon va fi dat in judecata , are promisiunea sprijinului meu sub orice forma , cat voi putea, financiar, consultativ, de suport sub orice forma .. . Va bagati si voi romani ?
  • -1 (3 voturi)    
    Vine vremea voastra imediat! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:31)

    Vali. [anonim]

    si stati voi linistiti , mogulilor (la care s-ar adauga si vajnici mogulasi PDL-isti gen casuneanu sau videanu) ca vine o vreme a treburilor rezolvate in strada .... care chiar e foarte aproape ....
    • 0 (0 voturi)    
      pai casuneanu (Luni, 26 aprilie 2010, 12:25)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Vali.

      era cu voicu in gasca stapinilor matale pnldsr-isti, mai nea vali, mai.
  • +3 (3 voturi)    
    kapital (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:39)

    stamate ioropeanu [anonim]

    niculaie clop de paie se pare ca'i cel mai hazliu.
    auzi, deserviciu facut romaniei !
    cin' se crede asta, stalpul tzarii ?!
    ba, io cred ca filmul asta, dat peste tot in ioropa cea demokrata ar face un bine romaniei. ar arata ca cineva se ocupa de furturi, coruptzie, averi ilicit(s)te.
    ar trebui s partea a doua cu cei ce'au facilitate coruptzia si traficul de influentza. ca mai avem milionari din astia de tranzitzie, cu duiumul.
    pentru romania, pentru romanii neinbogatziti dupa lovirutzie, ideal ar fi sa faca o ioropa federala, sa aiba aia organele federale care sa reglementeze si sa controleze mediul de afaceri si cel administrativ din romania. altfel, anii lui brucan se vor tripla..
    se pare ca schimbarea de generatzii n'aduce schimbare de conceptii si principii. se pare ca inraitzii iepocii de aur sunt mai tari, idiologic, decat tanar generatzie. adica, pe romaneste, ii dau si pe astia tineri dupa ei...
    sa dea Domnul sa gresesc ...
    mai draga, sa traitzi bine ! s'avetzi oo sa numaratzi !
    hahaha !
  • -3 (3 voturi)    
    ...foarte bun film....! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:46)

    bm [anonim]

    ...strainii apreciaza foarte mult filmele romanesti promovate de ICR ....! le place sa vada cum ne kacam in fata portii...! .. le place sa se uite pe gaura cheii cand facem kk si pishu ...!...Halal kakartisti avem...!
  • +5 (5 voturi)    
    la tribunal, birjar! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:52)

    brod [anonim]

    s-au bashicat baietii destepti... si, in mareata si matreata lor desteptaciune, au zis ca fac ei ceva si opresc filmul. sa-l contacteze pe tovarasul dulea. sau sa-l dea pe mana securitatii pe solomon, ca a jignit capitalismul romanesc. = canalii.
    dl patriciu, cu zambetul malefic pe burtile-i multilateral dezvoltate, desneaza rechini si caracatite ca sa arate ce si cum. apoi se apuca sa scrie in ziarul personal, adevarul (in limba rusa = pravda) ca nu-i adevarat... ca e urat si e rusine. ehehe... sa mai fi fost dl ioan nicolae in cizme, ce l-ar mai fi anchetat el pe solomon ... asa cum erau anchetati cei care defaimau socialismul pe la europa libera.
    am o propunere: filmul acesta sa primeasca subtitlul "reconstituirea 2"
  • +3 (3 voturi)    
    Capitalistii romani (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:54)

    Mihai Dutulescu [anonim]

    Filmul(scenariul lui) este corect.Patriciu,Voiculescu,Copos,niste oportunisti care ,prin coruperea aparatului de stat(toti,la randul lor,comunisti) au furat la greu si continua sa fure.Chestia cu au creat locuri de munca este praf in ochii prostilor!
  • -3 (5 voturi)    
    Protesteaza....mafia civila... (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:57)

    TED [anonim]

    In tara asta exista 2 mafii:una politica si una civila...
    Mafia politica e condusa de NASUL cunoscut de toti...
    Dinu Patriciu ,George Copos,Ioan Niculae sunt printre cei mai mari mafioti civili(toti penali)...
    Mai putem mentiona aici:Gigi Becali,V.Catarama,
    Ion Tiriac,M.Iancu,A.Porumboiu... si lista e foarte lunga....
    Intre cei politici cei mai periculosi:A.Videanu,
    E.Udrea,A.Nastase,C.P.Tariceanu,Berceanul.......
    cel mai bun NASUL(T.B.)...
    Noi astia chinuiti,batjocoriti,umiliti....ce ar trebui sa facem?....SA NE TREZIM....
    • +5 (5 voturi)    
      Noi vrem respect! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:45)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui TED

      Iti inteleg disperarea, dar un minim bun simt arata ca Videanu, Udrea, Berceanu si "Nasul" (TB) nu reprezinta nici macar 1/10 din nemernicia lui Patriciu sau Vantu. Asta asa ca "SA NE TREZIM".
  • +4 (4 voturi)    
    ar fi vrut o oda (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 9:47)

    valexandru [anonim]

    Ii supara ca nu sunt admirati penrtru performante la hotie!
  • +4 (4 voturi)    
    Auzi cine face declaratii !!?? (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:25)

    Al Capone [anonim]

    Astia toti trei -Niculae, Patriciu si Copos- trebuiau, in mod normal, intr-un stat de drept, sa fie inca in puscarie pentru escrocheriile si ilegalitatile pe care le-au comis!.
  • +2 (2 voturi)    
    Trista soarta are romanul... (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:57)

    Rescatorul [anonim]

    Toate liftele au furat, au dat pe degeaba, sau pe spagi imense, patrimoniul facut cu truda si sudoare de romani. Acum, tot prostul de roman plateste. Oare se va mai trezi romanul vreodata sa faca ordine in propria sa tara? Oare Patriciu, Copos si Nicolae mai au "bun simt|"? "Mai vor respect?" Asa ne trebuie; prostia se plateste...din greu.
  • +4 (4 voturi)    
    "Kapitalism-reteta noastra perfecta" (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:14)

    ion roata [anonim]

    Documentarul lui Alex.Solomon,o opera excelenta in stil supra realist dar pacat ca a fost mult prea restrans si nu a reliefat destul increngatura dintre mafia politica si cea economica. pentruca fara aceasta increngatura a mafiei politice cu mafia economica, Romania nu ar fi putut sa fie furata,devalizata,excrocata si pangarita in asa hal.
    Filmul a mentionat prea putine exemple si nu indeajuns de explicite.
    Hai sa vedem concret cate locuri de munca au fost creiate pentruca ceace au jecmanit de la stat multe au fost lasate de izbeliste iar altele pe parcurs au fos maturate de personal si slava domnului au luat de la stat tot ce au dorit si mai mult pe nimic.
    Micromotoare Pitesti a fost o fabrica excelenta pe timpul comunistilor,a ajuns la copos si e aproape de colaps,Patriciu a vandut de la Rompetrol exploatarile petroliere din africa si nu a restituit Romaniei noastre cieca 100.000.000 $ bani investiti de Romania in exploatarile petroliere respective.Voiculescu de unde a avut bani sa-si creieze imperiul lui si asa mai departe.
    Cati bani a castigat Patriciu din cumpararea rafinariei de la malul marii.Mafia dintre politicieni si acesti excroci a functionat Patriciu si Tariceanu au pornit cu smecheriile din 1990,ia ajutat Petre Roman cu $ din ce a ramas de la Ceausescu
    Se pot scrie tratete intregi despre cum a fost distrusa agricultura,cum au fost furate pamanturile si padurile,caselecum au fost decapitata Romania,
    Un alt exemplu a fost actiunea lui Taricenu care a vandut petrolul si gazele din Marea Negra si cum a fost devalizat bugetul Romaniei in @008 de ne-a lasat in fundul gol in fata crizei economice.
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru Vali (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 14:43)

    andreea [anonim]

    Mi-ai luat vorba din gura :-)
    Daca Al Solomon va fi actionat in judecata, sunt dispusa sa-l sustin. Inclusiv prin consultanta juridica.
    Felicitari pentru film. Era absolut necesar. Asta ca sa ne mai trezim si sa vedem ca suntem destui care gandim la fel.
    Ce au facut oamenii astia nu e deloc in regula, sa terminam cu prostiile gen deserviciu, imagine proasta a Romaniei bla, bla, bla. Sa le intre odata in cap, Romania nu sunt ei si furaciunile lor.
    Eu cred ca, din contra, filmul creeaza o imagine minunata despre romani: nu sunt imbecili !
    • +1 (1 vot)    
      absolut corect! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 16:46)

      a [anonim] i-a raspuns lui andreea

      Filmul este o cristalizare reusita a ceea ce cam tot romanul stia. Mai mult, cetateni ai fostelor tari comuniste isi vor regasi tarile in film. E o radiografie perfecta a tranzitiei postcomunism oriunde ar fi ea.
      Cat despre kapitalisti: dumnealor ar trebui sa inteleaga ca dupa ce furi nu mai poti ramane prieten cu victima. S-au plasat in pozitii antagonice cu noi din clipa cand ne-au furat prima data. Noi suntem victimele si simplul fapt ca suntem mult mai slabi ca ei sau ca muncim pentru ei nu e de ajuns sa ne faca sa-i respectam. Doar asta mai vor stimabilii proprietari de televiziuni, fabrici, pamanturi: stima noastra. In rest au tot. Ei vor sa fie calauzitorii natiei si noi sa-i urmam. Ei bine, asta nu se se poate. Faptul ca un retardat ca Mircea Badea iti saruta picioarele nu inseamna ca ai respectul unei generatii.
      Ne-au tras inapoi? O, da! O fac in continuare? Cu indarjire!
      Stati linistiti, domnilor! Nu va bagam la puscarie. Voi sunteti prea bogati si noi prea dezbinati ca asta sa se intample. Mergeti si distrati-va pe iahturile voastre si lasati-ne in pace. Atata vrem.
    • +1 (1 vot)    
      pt Andreea (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 17:19)

      Vali. [anonim] i-a raspuns lui andreea

      ok, atunci avem o intelegere .... daca se intampla sa fie dat in judecata il sustinem ! daca amintesti de consultanta juridica inseamna ca esti avocat - ceea ce e foarte bine ! eu lucrez intr-o banca si am o pasiune in a strange bani si a-i investi ... deci am putere financiara - nu mare (e de fapt infima si micronica fata de a personajelor din film) dar am. Inca 100-200 ca noi adunati la un loc si o sa cam aiba probleme domnii astia cu judecata ! Nu de alta dar viata economico-politica are cateva datorii fata de poporul roman : punctul 8 de la Timisoara aplicat efectiv, legea lustratiei aplicata fara nici o mila pentru banii care nu pot fi justificati , niste samanta de carcera pentru devalizatori .... o sa ne distram bine, te asigur! :) ....
  • +2 (2 voturi)    
    poftim? (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 16:01)

    sound m [anonim]

    Ce locuri de munca ai creat copos? Ca locurile erau deja? VOI ati vandut fabricile, si apoi le-ai redeschis?Locurile erau de la ceausescu nu de la voi..
    Va doare adevarul!
  • +1 (1 vot)    
    Si ce? (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 16:17)

    Moore [anonim]

    Ce ar fi vrut niste oameni care au luat de la stat si au facut afaceri cu statul si au reusit, printre altele, prin faptul ca au avut relatii cu oamenii puterii si chiar au fost securisti, utc-isti, etc? Cine a reusit construind o fabrica de nasturi de la A la Z? Poate citiva baieti care au devenit milionari facind softuri si firme de soft. Astia da, au creeat ceva de la 0. Dar cind ai luat de la stat, din munca nefericitilor care au trait ca idiotii in comunism, ce ai vrea? Multumiri? NU am vazut filmul, dar cred ca adevarul doare. De ce e suparat Copos? Ce a creeat el? A vindut televizoare coreene, a furat statul prin relatia lui cu Loteria Romana. Ce vrea? Multumiri de la cei pacaliti? De ce nu participat Vintu? Pt ca e un om ineligent. Bandit, dar extrem de inteligent.
  • +1 (1 vot)    
    Kapitalism (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 19:18)

    camelia [anonim]

    toata societatea civila ar trebui sa luam atitudine.
    • +1 (1 vot)    
      Capitalism...cu sila (Duminică, 25 aprilie 2010, 4:53)

      A.maximus [anonim] i-a raspuns lui camelia

      ...se pare ca noi romanii suntem fuduli rau de tot si doar gura e de noi....mugim zi de zi la orice fel de problema dar cand e vorba sa luam atitudine ne doare la basca....ne pricepem f.bine in orice domeniu doar teoretic..practic ii lasam pe altii..baieti mai destepti sa lucreze ptr. noi...in rest... sa dormim linistiti.....
  • +2 (2 voturi)    
    film (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 20:46)

    dia [anonim]

    Eu m văzut filmul şi l-am găsit realist.Pâna la urmă oricât make up capitalist ar folosi acesti ,,oameni de afaceri,creatori de locuri de muncă,,sunt produsul unei societăti in care averile s-au făcut pe banii statului.Le urez succesuri in profunda activitate de a ascunde elefantul dupa scobitoare şi poate mai scot niste locuri de muncă.......că e criză!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    cica locuri de munca (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 22:22)

    costica [anonim]

    expresia acesta magica,, loc de munca ,, acopera de fapt vechea expresie ,, sclavi in proprietate,, care aduce profit numai celui ce angajeaja , nu si celui angajat de ce sa ne bucuram ca avem unde munci , de ce? munca era o onoare in societatea socialista ...... in capitalism este o necesitatea dar MUNCA IN FOLOSUL CELUI CE O PRESTEAZA , indiferent ce practica de placerea de afirmare in anumite domenii , asa sunt facuti oamenii sa puna creirele in miscare sa se bucure de roadele gandirii si activitatea muschilor lor , dar cand toate acestea sunt puse in folosul altor creire ,, smechere ,, parca seamana a exploatare condamnabila si condamnata de istorie
    ,, vezi disparitia epocilor in care oamenii erau exploatati ca vitele ,,, istoria lea condamnat la pieire,, MOGULII ZILELOR NOASTRE vor pieri din istorie rusinos ca precedentii lor - si e problema lor in fata lui DUMNEZEU- cand vor primi ei locuri de munca???
  • +1 (1 vot)    
    Rahatul praf (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 22:53)

    Revolutionarul [anonim]

    Sa faci un documentar despre convingerile unui popor in esenta lui, respectiv, ca fiecare roman de rand, percepe pe imbogatitii tranzitiei drept hoti si devalizatori ai economiei tarii, e o frectie la un picior de lemn. Intelegeam sa admir, un documentar despre ceva nou, ceva ce nu stim noi romanii.Dar un documentar despre lucruri pe care romanii le cred, nu numai ca le comenteaza, chiar si Ion de la scularie si badea Gheorghe din varf de munte mi se pare un fel de test al potentatilor, un fel de, ia sa facem un film sa le spunem cum i-am furat, sa vedem, se revolta vita carpatina?!?! Ei uite ca li s-a adeverit convingerea, ca vita carpatina, este un bou patentat.
  • +2 (2 voturi)    
    raspuns (Duminică, 25 aprilie 2010, 12:48)

    Marcu [anonim]

    ADEVARUL doare, baieti !!!
    Tare aroganta faza cu "creat locuri de munca".
  • +3 (3 voturi)    
    pleonasme patriciene prajite (Duminică, 25 aprilie 2010, 13:34)

    the [utilizator]

    " ... succesul antreprenorial bazat pe codul etic al capitalismului si, de cealalta parte, furtul in complicitate cu birocratia statului..."

    hahaha

    cica : noi stim sa ne descurcam si cu una si mai ales cu alta ... de cealalta parte ...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică