Ca sa n-o ia prin miriste cand raman fara locuri de munca, americanii incep sa fie domoliti cu comedii in care mica initiativa privata si umanitatea managerilor reusesc sa invinga sistemul. Totusi, Renee Zelwegger si Harry Connick Jr. nu se pot opune unui scenariu care recicleaza vechi clisee.

Un orasel, New Ulm, din Minnesota, ai carui locuitori se trag din emigranti nemti si care, pe langa nume ciudate, au si tabieturi neobisnuite. Beau bere, trag chiulul de la munca si se umfla cu tapioca.

Lucy Hill, o tanara manager numai vana capatata prin jogging si tocuri inalte cu care sa-si sustina ascensiunea intr-o lume guvernata de barbati, e expediata din Miami in acest orasel pentru a conduce o fabrica de produse alimentare.

Judecand logic, femeia stie ca nu poate rentabiliza fabrica decat daca disponibilizeaza oameni, insa dupa ce traieste o vreme in acest oras friguros cu oameni calzi, ajunge si ea sa se umanizeze. Si nu mai e in stare sa-si puna oamenii pe liber.

Scenariul e previzibil cat cuprinde. Filmul este, parca, o continuare la "Baby Boom" (de Charles Shyer, 1987) cu alti actori si mici modificari. In filmul din 1987, managerul interpretat de Diane Keaton pleca la tara ca sa-si creasca, ce-i drept, copilul, pentru ca de fapt fusese zburata din firma si i se acrise de New York.

Dupa o perioada de ura fata de mediul rural unde nu are confortul cu care e obisnuita, ajunge sa se indragosteasca de veterinarul local si sa lanseze o linie de produse alimentare pentru sugari.

In filmul de fata, Renee Zellweger pleaca de voie-de nevoie sa se confrunte cu viata la tara si, chiar daca tot gerul din lume nu o poate face sa renunte la tocuri, va sfarsi prin a gasi o solutie pentru fabrica in criza - o linie de tapioca -, si se va indragosti nu de veterinar, ci de un pompier - si sexy, si lider sindical.

Ca in comediile americane clasice, totul incepe prin tachinari si qui pro quo-uri, pentru ca barbosul cu camasa cadrilata si camion nu e un badaran, ci un vaduv nesigur cu o fata adolescenta si cu sensibilitatile lui.

Filmul iti starneste rasul de cateva ori, datorita unui comic de situatie pe care interpretarea lui Renee Zelwegger stie sa-l puna in valoare, insa de la un moment incolo iti da senzatia ca s-a terminat, desi pe ecran inca se mai intampla diverse lucruri.

Relatia dintre cei doi eroi e atat de uzata incat nu te poti astepta sa mai razi la trucuri in care, de pilda, eroina se imbata si cade peste balcon chiar dupa ca barbatul a aparut ca un cavaler si a salvat-o de la inghet.

Sau cat de poti distra cand vezi personajele stropindu-se cu tapioca? Genul acesta de umor burlesc e la fel de potrivit intr-un film care nu te cucereste prin mai nimic cam cat de potriviti sunt pantofii eroinei in peisaj.

"Nou-venita in oras"/"New in Town" - de Jonas Elmer, cu Renee Zellweger, Harry Connick Jr., J.K. Simmons, Frances Conroy. Pe ecranele romanesti din 30 ianuarie