HotFilmVIDEO

"Twilight" scoate pe piata vampirul organic

de Iulia Blaga     HotNews.ro
Miercuri, 21 ianuarie 2009, 16:57


"Twilight"
Foto: Hotnews
Ce-a ajuns lumea asta...Valorile sunt atat de varza si politica atat de peste tot incat  in "Twilight"/"Amurg", prima ecranizare a seriei de succes a celor patru romane scrise de Stephenie Meyer, vampirii nu doar ca se impart in rai si buni, dar cei buni au devenit vegetarieni. Adica nu omoara oameni, ci animale. Iar o adolescenta reuseste sa fie acceptata de familia unor vampiri buni doar pentru ca e prietena unui membru al familiei. Adolescentilor americani li se serveste insa prin acest ghiveci  un mesaj mai mult sau mai putin subliminal - nu faceti sex mai devreme de 18 ani.

Pe ce ne bazam? E evident - si e evident de cand exista mitul vampirilor, ca moartea pe care acestia o provoaca victimelor e legata de pulsiunea erotica. Eros si Thanatos. Lolek si Bolek. Nedespartite. Ce se desprinde din filmul lui Catherine Hardwicke este ideea ca, asa cum vampirul Edward Cullen trebuie sa se abtina de la a o ucide pe fata de care s-a indragostit  (de altfel, se saruta cam pe la sfarsitul filmului, dupa necontenite tatonari, reveniri si respingeri), si spectatorii tineri  trebuie sa se abtina. De la orice fel de carne (pentru ca si eroina e vegetariana - dar pe rit clasic.).

Filmul este insa un kitsch atat de perfect - cum banuiesc ca e si cartea - incat  vampirii sunt revalorizati prin prisma noilor tendinte eco-new age-iste. Probabil inteleptiti de experienta lor matusalemica, unii vampiri au ajuns sa-si tradeze cele mai elementare calitati. Vampirii buni sunt niste burghezi, cum e familia Cullen, ai carei membri  locuiesc in inima padurii intr-o vila foarte eco, sar prin copaci ca eroii din "Crouching Tiger, Hidden Dragon", joaca baseball pe furtuna si sunt vegetarieni. Nu ca ar manca iarba si boabe, ci omoara animale, altfel ei nu consuma mancare ca noi (si nu dorm). De ce, atunci, Edward e atat de atras de noua sa colega, Isabella Swan?

Potrivit noii paradigme, vampirii au si alte noi calitati, prin care ii fac praf pe Superman, Spiderman si Dana Scully dintr-un foc: fug cu viteza extraordinara, se catara si sar prin copaci ca maimutele, prevad viitorul si ghicesc gandurile. Si, la lumina soarelui, devin de o frumusete extraordinara, pielea stralucindu-le ca si cum ar fi incrustata cu mii de diamante. De aceea se ascund ei de soare!

La vizionarea de presa am avut norocul sa stau langa o colega de la "Cotidianul", astfel ca am putut sa radem si sa comentam in voie. Am remarcat, printre altele, ca: mare parte din buget s-a dus pe fondul de ten al vampirilor; in secventa de la ora de biologie, Edward - care joaca tot timpul de parca-l doare burta si care e alb la fata si machiat gros ca un balerin - parca face cu  Isabella Swan o parodie la "Lacul lebedelor".

Durerea de burta a vampirului Edward e molipsitoare. Cand Isabella imparte cu el acelasi cadru, si ea pare framantata interior. Filmul are o bucatica si pentru feministe. Regizorul e femeie, scenaristul e tot femeie, autorul  cartii e o autoare, iar eroina e la fel de puternica sau mai puternica decat vampirul de care se indragosteste, din moment ce nu se teme de el. Aparitiile lui Edward in camera Isabellei seamana cu aparitiile Zburatorului din balada omonima a  lui Ion Heliade Radulescu (vezi si Victor Hugo):

"Pândeşte, bată-l crucea! şi-n somn colea mi-ţi vine
Ca brad un flăcăiandru, şi tras ca prin inel,
Bălai, cu părul d-aur! dar slabele lui vine
N-au nici un pic de sânge, ş-un nas --ca vai de el!"

Sau Eminescu, cu al sau "Zburator cu plete negre..." din "Calin (file din  poveste)". In fine...

Colega de la "Cotidianul" mi-a spus, apropo de faptul ca "Twilight" e considerat noul "Harry Potter" si Stephenie Meyer noua J.K. Rowling, ca exista un termen nou care defineste tot ce are legatura cu "Harry Potter" - "potteresque". Retroactiv, putem spune ca "Zburatorul" este un poem "twilightesque"?

Cred ca e destul de neplacut pentru realizatorii lui "Twilight" sa auda ca filmul lor e considerat "potteresc". Prin comparatie, "Harry Potter" e ca "Pe aripile vantului" pe langa "Sclava Isaura".

Scenariul e atat de lemnos incat nici dupa 15 minute nu te prinzi ca a inceput filmul, iar actorii joaca mediocru. Cel mai bine pica protagonista Kristen Stewart, iar cel mai prost, noul sex-symbol al cinematografiei, Robert Pattinson.

Ori indicatiile regizorale au fost "derutante", ori mai degraba pur si simplu nu stie cu actoria (sic).

Ca sa inchei cu o gluma acest text prin care am incercat sa comunic faptul ca mi se pare curios ca aceasta varza a batut recordul de incasari (dupa cum si cartea e un mare succes, fiind in topul "The New York Times " de 37 de saptamani), voi livra un banc cu vampiri, pe care l-am primit intamplator chiar ieri pe mail.

Si copiind acest banc, mi-am dat de-abia acum seama ca acest film cu vampiri nu e doar potteresc, dar si  complet ateist. Nici urma de cruce pentru gonirea vampirilor (iar usturoi nu, ca miroase si strica parfumul natural al  Isabellei).

Si acum, bancul:

"Maica Glafira si maica Serafima se intorceau la manastire cu masina cu alimente. Deodata pe parbriz a sarit un vampir mic. Maicile nu s-au pierdut cu firea cu una cu doua.
- Da cu stergatoarele, da cu stergatoarele, striga maica Serafima.
Vampirul a fost scuturat putin de lamele, dar s-a prins si mai bine de geam, ranjind la ele.
- Foloseste stropitorul, am pus apa sfintita in el!
Ud leoarca, vampirul isi arata coltii, iar apa sfintita nu isi face efectul.
- Incearca cu crucea, incearca cu crucea, striga maica Glafira.
Maica Serafima, deschide geamul, scoate capul si incepe sa gesticuleze catre vampir :
- Da-te jos de acolo, f…-ti crucea ma-tii !"

Vizionare placuta!

"Amurg"/"Twilight" - de Catherine Hardwicke, cu Kristen Stewart, Robert Pattinson, Anna Kendrick, Elizabeth Reaser, Peter Facinelli. Pe ecranele romanesti din 23 ianuarie.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9347 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Film vs Carte (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 18:27)

    Mimi [anonim]

    Filmul este extraordinar de prost, dar afirmatia ca si cartea este doar pentru ca filmul este, desi autoarea articolului nu a citit-o mi se pare total absurda.
    Cartile nu se ridica la nivelul celor din seria Harry Potter, dar nu sunt nici proaste. Sunt cartii care se adreseaza unui public mai in varsta decat cel targetat de Harry Potter, ca atare si stilul este un pic diferit. Sincer, as prefera ca adolescentii din Romania sa citeasca carti din astea decat sa stea prin baruri sau sa se uite la cine stie ce filme de actiune.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 22 ianuarie 2009, 20:37)

      Sam [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      Intradevar filmul este destul de nerealist, incepand cu machiajul, scenariul in sine(care nu se compara cu cartea), dialogurile.. faze penibile chiar pe alocuri.
      As putea spune ca o carte frumoasa a fost stricata pentru acest film :)
      Partea a doua va fi insa regizata de altcineva, deci eu astept o imbunatatire. Ar fi trist ca un regizor neexperimentat sa iroseasca New Moon asa cum s-a intamplat cu Twilight.
    • 0 (0 voturi)    
      carte versus film (Marţi, 27 ianuarie 2009, 16:11)

      zjboonghi [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      adevarul e ca si pe mine m-a frapat modul in care este considerata o carte care nu a fost citita.avand in vedere ca intre carte si film mereu e o diferenta covarsitoare. si da subscriu cartea e f frumos scrisa.iar eu sunt un amator al acestui gen de carti, am citit multe din cartile autoarei Anne Rice, care e destul de cunoscuta si dupa ale carei carti au fost facute filme, si intradevar mai reusite.asa ca draga autoare de articol, de ce nu te bucuri ca intradevar exista si filme/carti unde nu totul se rezuma la sex?avand in vedere ca au ajuns raritati.cartile din ciclul acestea sunt frumoase si te captiveaza prin modul in care e construita actiunea. merita citite inainte sa fie etichetate.
  • 0 (0 voturi)    
    Partial de acord (Joi, 22 ianuarie 2009, 1:58)

    . [anonim]

    Flmul este intradevar cel putin nedemn de atentia care i se acorda.Nu neaparat din cauza actorilor (nu spun ca ei au fost straluciti dar nici nu au avut cu ce lucra...dialogul a fost fara nici un dubiu ingrozitor, efectele speciale la fel iar machijul chiar ridicol)

    Totusi nu cred ca e cazul sa se faca presupuneri pe seama cartii doar pentru ca ecranizarea e un fiasco. Mie seria mi s-a parut chiar ok. genul de carti pe care le citesti duminica dupa-amiaza cand nu ai nimic mai bun de facut.Nu au cine stie ce morala sau dialog stralucit da nah..nu cred ca se asteapta nimeni ca Stephanie Meyer sa fie noua Jane Austin.
  • 0 (0 voturi)    
    filmul e g*y rau. (Joi, 22 ianuarie 2009, 9:34)

    cristi [anonim]

    va dati seama cand o sa iasa remakeuri dupa scarface sau brasil (doar ca exemplu) doar ca vor fi "politically correct"?
  • 0 (0 voturi)    
    Re: (Joi, 22 ianuarie 2009, 11:26)

    Mimi [anonim]

    Nu cred ca Stephanie Meyer vrea sa fie o noua Jane Austin. In biografia ei scrie ca este fan Orson Scott Card, cu totul alt gen de literatura.
    Pacat de film, cred ca a avut un buget foarte mic. A fost regizat prost, montat si mai prost iar muzica si sunetul, cred ca si un student de la ATF se pricepea mai bine.
    Actorii au fost OK, exceptand actrita din rolul principal. Cel mai bine mi s-a parut ca au jucat seriful si vampirii rai. Actorul din rolul principal nu e rau, dar din pacate regia si modul de filmare l-au facut sa para constipat tot timpul. De fapt asta a fost senzatia legata de vampiri, parca aveau crampe la stomac nonstop:D.
    Urmatorul film din serie are un nou regizor si din cate am inteles apare in 2010. Sunt curioasa sa vad diferenta pentru ca e clar ca bugetul va fi mai mare si probabil cu totul alta echipa.
    • 0 (0 voturi)    
      re: (Miercuri, 4 martie 2009, 20:05)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Mimi

      new moon o sa apara in noiembrie..
      nicidecum in 2010..poate la noi o sa intarzie un pic..
  • 0 (0 voturi)    
    Hai sa fim seriosi! (Vineri, 23 ianuarie 2009, 15:06)

    Unuacolo [anonim]

    Filmul a fost varza, dar nu ei sunt de vina, cine a scris cartea. Acuma nu stiu cum de unii au reusit sa citeasca asa ceva, ca e plina de clisee. Ati auzit de fanfiction? Ca din commenturi daca voi o considerati o carte buna atunci nu.
    In general e ceva de genul:
    Fata noua, familie divortata sau moarta, toti baietii imediat placut la ea, ea nu la ei. Fata vede pe fat-frumos, fat-frumos frumos foc, mai frumos ca luna de pe cer care paleste in comparatie cu fat-frumos, Brusc se plac, nu au absolut nimica in comun, se plac brusc, subit si dintr-o data...poate niste mici conflicte neintelegeri acolo de cateva randuri nimica mai mult. Reatul? Restul siropeala la greu...cu alte cuvinte, ce ati citit dragilor a fost doar o telenovela. Copaci taiati degeaba. Asa ceva nu merita citit, merita ars iar voi sa puneti mana pe ceva serios daca vreti sa va ocupati sambata sau duminica. Vreti clisee? cautati site-uri ca e internetul plin.
    • 0 (0 voturi)    
      fite de "intelectuali rasati" (Duminică, 25 ianuarie 2009, 12:50)

      olint [anonim] i-a raspuns lui Unuacolo

      Am fost la film, mi-a placut.
      Am ascultat sound trackul, e foarte bun: muse,linkin park, muthemath si nu in ultimul rand debussy....
      Peisajele superbe,dar poate m-am plictisit eu de zgarie nori,mizerie sau plaje insorite.
      Actorii sunt tineri ,frumosi si fara prea multa experienta dar incearca..
      Cartea e ok (pana la urma sunt cateva milioane bune de cititori care au mai spus asta).
      Poate uneori ar mai trebui sa facem o pauza de la cinism,rautate si infatuare si sa vedem ca si lucrurile simple pot fi frumoase ,chiar daca nu-ti ridica probleme "existentiale".
      • 0 (0 voturi)    
        da da (Duminică, 1 martie 2009, 21:23)

        dana [anonim] i-a raspuns lui olint

        sunt de acord cu tine ..nush de ce tre sa ne uitam doar la detalii ar fi mai bine sa urmarim povestea in sine ..........mie imi place........si cu asta am spus tot.
    • 0 (0 voturi)    
      Pareri (Luni, 22 martie 2010, 19:54)

      Bianca Maria [anonim] i-a raspuns lui Unuacolo

      Vreau sa imi spun si eu parerea referitoare la acest comentariu....chiar daca o fac cam tarziu....... nu am absolut nimic impotriva comentariului tau dar daca tie nu iti place genul asta de carte asta nu inseamna sa spui ca, citez :''a fost doar o telenovela''.
  • 0 (0 voturi)    
    SUPERFICIALI (Duminică, 25 ianuarie 2009, 17:15)

    irina [anonim]

    fara intentia de a jigni sau judeca , domnisoara Iulia mai intai puneti mana si cititi seria "Amurg" apoi comentati profesionalistu sau realismul autoarei. in primul rand ca jurnalist ar trebui sa cunoasteti ce inseamna BELETRISTICA din care face parte seria "Amurg", in al doilea rand cartea este extraordinara iar viziunea asupra lumii "vampirului" este ceva mai "dulce" decat cea care nu ne lasa copiii sa doarma noaptea.Rob Pattison se identifica extraordinar cu personajul din carte iar faptul ca familia Cullen practic o adopta pe "Bella" nu releva decat faptul ca isi doresc o apropiere de NORMALITATE. Filmul este BUN , actorii au o prestatie deosebita mai ales pt varsta lor iar CARTEA depaseste cu mult aberatiile din Harry Potter care mai avea unpic si se identifica cu Dumnezeu numai in scopul continuitatii seriei.dupa cum ziceam dna/dra Iulia, mai intai documentati-va.
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 0:08)

    Mi [anonim]

    Am citit toate comm voastre si mi s-au parut interesante. Eu doar am vazut filmul si a fost ok. Nu e genul de film pe care sa-l vad la cinema, dar pt o seara e bine-venit. Totusi cred ca nu trebuia sa-l atacati atat, parerea mea e ca in mare parte a fost "vizionabil" (nu prea bun, nici prea prost) si ca, asa cum ati spus voi, adolescentii au si ei ocazia de a vedea altceva decat sex si crime. Daca tot spuneti ca nu s-a ridicat nici pe departe la nivelul asteptarilor, incercati un "Burn after Reading"... ala da film prost - actori buni, scenariu praf...
    Nu vreau sa acuz, dar poate ca de-asta nici nu e pe placul majoritatii. In plus, gusturile nu se discuta.
    Anyway, am si eu o rugaminte la voi... poate stiti de unde pot cumpara si eu cartea, dar in engleza, ca in romana am gasit-o si nu prea am incredere in traducerile lor... Ms mult.
    • 0 (0 voturi)    
      fff tare (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 13:18)

      mk_luci [anonim] i-a raspuns lui Mi

      dak vrei cartile,le gasesti pe net,eu le-am gasit pe toate 4 in engleza.contrar tie,eu le caut in romana,pt k in engl nu inteleg chiar tot.dak vrei ti-i le trimit eu.id mess mk_luci.
      in alta ordine de idei,filmul mi-a placut f mult,sunt adepta genului,si toate comentariile de mai sus m-i se par pura aberatie.adik fiecare cu ce ii place .asa k..........
      • 0 (0 voturi)    
        Re: fff tare (Vineri, 30 ianuarie 2009, 10:49)

        Mi [anonim] i-a raspuns lui mk_luci

        Multumesc mult de tot, le-am gasit si eu pe net si le-am download-at. Ma gandeam ca poate stiti unde le pot gasi in lb. engleza, dar in format de carte, cu coperti, foi etc. :D In romana le gasesti pe la toate librariile mai mari cred si chiar si la librariile de pe net. Pretul e undeva intre 30 - 50 ron/carte.
        • 0 (0 voturi)    
          carti (Vineri, 6 februarie 2009, 19:15)

          Alina [anonim] i-a raspuns lui Mi

          eu am gasit primele 3 la anthony frost. urmeaza sa o aduca si pe a patra. daca nu acolo, incearca la mihai eminescu (nu le aveau cand am fost dar au zis ca le vor aduce curand).
          poti sa incerci si la diverta, dar din cate am vazut pe net preturile sunt mult mai mari decat la anthony frost
  • 0 (0 voturi)    
    Imi pare rau (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 18:38)

    Ioana [anonim]

    Domnisoara care semneaza articolul este cumva critic de film, ceva?Jurnalist sigur nu e, deoarece eu studiez Jurnalismul(la Universitatea Bucuresti, buget, ca sa nu credeti ca sunt studenta cine stie pe unde) si principiile jurnalistice nu prea se regasesc in acest articol. Unu, nu s-a documentat inainte de a vedea filmul. Adica nici macar nu a avut bunul-simt sa citeasca Amurg. Apoi, filmul este de nivel mediu; nu exceleaza, e drept, deoarece a fost greu sa restranga capitolele cartii in doar 122 min. Coloana sonora este excelenta-trupe preferate de tineri(apropo, este un film pentru tineri in principiu). Actorii transpun perfect personajele-Rob Pattinson trebuie sa arate chinuit(daca ati fi citit cartea, ati fi inteles ca atunci cand o vede pe Bella si cand ii simte mirosul, prima reactie este sa sara sa o muste. Dar fiind educat de tatal sau adoptiv sa nu faca rau oamenilor, se abtine cat poate de bine, de aici si chinul), Kristen Stewart joaca o Bella indragostita si hipnotizata de ochii vampirului, putin prostuta si mereu impiedicata-la fel ca in carte. Filmul are defectul de a nu face legatura bine intre scene, e adevarat. Efectele speciale sunt bunicele(in carte vampirii stralucesc, exact ca Edward in scena din poiana- viziune originala a autoarei, care vede vampirii ca pe niste fiinte superbe. In ceea ce priveste aparitiile lui Edward in camera, oare nu toti vampirii, in toate legendele, intra pe geam?
    Sunt dezamagita ca astfel de articole apar in presa romana. Si da, domnisoara, cartea si filmul sunt extrem de cautate, nu numai in Romania ci si in SUA. Chiar aseara am fost la film si sala era plina, iar oamenii erau extrem de incantati-radeau la glumele lui Edward, erau extrem de implicati in scenele dure. Dar cum dumneavostra ati stat sa radeti cu colega, se intelege de ce nu ati priceput nimic din film.Va doresc sa mai invatati jurnalism, inainte de a mai scrie ceva!Va multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      total de acord (Duminică, 26 aprilie 2009, 13:13)

      alyx [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Nici daca vroiam sa spun eu asta si nu imi iesea mai bine. Nu reusesc sa inteleg de ce toata lumea tine sa comenteze negativ cam orice apare nou si se intampla sa fie cautat. Poate si asta e un trend in sine, dar as vrea ca oamenii sa faca un efort si sa se documenteze daca nu si sa inteleaga despre ce e vorba atunci cand aleg sa faca comentarii negative despre ceva... orice.
    • 0 (0 voturi)    
      I agree (Marţi, 14 iulie 2009, 14:55)

      Lotte [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Cu ceea ce a spus Ioana sunt total de acord.Daca autoarea articolului citea cartea mai intai si dupa se uita la film poate alta ii era reactia.
      Sincer nici mie nu mi-a placut asa mult filmul precum cartea.De precizat ar fi ca nu imi plac autorii din ziua de azi, doar clasicii francezi si in general clasicii, romanele din ziua de azi mi se par o mare prostie care nu fac referire decat la sex ,in general!
      Astept sa vad daca si New Moon va fi la fel ca si filmul precedent, desi au schimbat toata echipa.Premierea va fi pe 20.11.2009 , iar in Romania mi se pare ca tot pe atunci.
      In fine, am citit toata seria ( de preferat in engleza sa o cititi) si mi-a placut.Astept si a 5-a carte Midnight Sun sa fie gata, ea fiind scrisa din perspectiva lui Edward :)
      Spor la documentata in continuare :)
  • 0 (0 voturi)    
    gusturile nu se discuta (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 19:27)

    nico [anonim]

    acest "articol"- desi nu-l pot numi asa- este o bataie de joc la aderesa milioanelor de cititori si fani ai filmului si cartii Amurg....nu pot sa cred ca se poate
    face un comentariu pe marginea unui film sau a unei carti fara macar sa se fi citit in prealabil cartea sau sa se vizionat cum trebuie filmul (nu razand cu colega de langa)....dar asta explica multe...de aceea avem "foarte multi jurnalisti buni" in Romania...
    felicitari domnisoara! nu aveti niciun pic de respect pentru publicul care va citeste "articolele"!!!
    vreau sa-i multumesc domnisoarei Ioana...viitoare jurnalista, din cate am inteles; se pare ca jurnalismul romanesc inca mai are sperante; aceasta domnisoara chiar stie despre ce vorbeste!
  • 0 (0 voturi)    
    app de banc... (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 19:41)

    nico [anonim]

    adevarul e ca este un banc foarte "crestinesc"...
  • 0 (0 voturi)    
    varza de film (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:13)

    magda [anonim]

    Filmul este mai mult decat varza, iar J.K. Rowling cu al ei Harry Potter devine un adevarat Balzac prin comparatie cu Twilight . La film, mai toata sala a ras, iar eu am ras cum nu am mai ras de multa vreme, desi cred ca efectul ar fi trebuit sa fie altul. Am ras de penibilul filmului, de constipatia actorilor, de lalaiala actiunii si de ridicolul noului tip de vampir (apropo, nu cred ca se puteau saruta pentru ca daca ei ii singerau gingiile dupa ce se spala pe dinti, ar fi iesit foarte naspa). Singurii care pot fi entuziasmati de asa ceva sunt pustii de 14-15 ani lipsiti de orice cultura literara si cinematografica si domnisoarele simple in gandire, care il asteapta pe "bad boy" sa le ofere o poveste cu final "they lived happily ever after".
    • 0 (0 voturi)    
      Hellooo.. La naiba in puii mei (Vineri, 30 ianuarie 2009, 10:54)

      Mi [anonim] i-a raspuns lui magda

      Nu mai generaliza, pt ca ai cum sa faci o statistica a celor carora le-a placut filmul si sa sustii ca pers. respective sunt intr-un anume fel. Daca vrei sa generalizezi ceva, leaga-te de chestii personale de-ale tale, la care nu am putea sa te contrazicem. E bine sa-ti dai cu parerea, dar nu sa ii jignesti pe altii. In plus, filmul nu tb sa placa tuturor. Nu cred ca exista ceva pe lumea asta cu care toti sa fim de acord. De la a-ti exprima parerea despre film si pana la "domnisoarele simple in gandire" e o cale destul de lunga. Si, daca nu iti plac filmele de genul asta, de ce le mai vizionezi. In fiecare sapt apar care 3-4 filme pe diverse teme. Alege-ti unul care sa ti se potriveasca.
    • 0 (0 voturi)    
      mda... (Marţi, 25 august 2009, 16:49)

      O pushtoaik d 14 ani [anonim] i-a raspuns lui magda

      ce pot sa mai zic decat ca nu ti-ai facut foarte multi prieteni cu comentariul asta...
      sunt milioane de fani Twilight Saga atat in tara,cat si in strainatate.E adevarat ca filmul are priza la publicul adolescent,pt ce e facut pt aceasta categorie de varsa,nu pt doamne frustrate trecute de 30 de ani,care se lupta zilnic cu ridurile...
      Ok,te inteleg,niciun lucru nu e facut sa placa tuturor.dar putei sa te rezumi la a spune ca nu-ti place si atat,nu sa insulti fanii filmului,si mai ales actorii,care au depus multa munca in acel film,si care sunt sigura ca iti sunt mult superiori(in special vorbind de inteligenta),chiar daca sunt mult mai tineri decat tine Si nu te mai grabi sa apreciezi tu populatia adolescentina.Aminteste-ti ca si tu ai avut 14 ani si nu cred ca erai altfel decai suntem noi Si daca tot vorbim de cultura literara,sunt sigura ca am citit mai mult decat tine ;)
      Si cu asta cred ca am incheiat...
  • 0 (0 voturi)    
    Filme (Vineri, 30 ianuarie 2009, 11:04)

    Mi [anonim]

    Macar daca filmul nu v-a placut chiar deloc, spuneti-ne si noua cam care au fost cele care v-au placut, lansate 2008-2009. Sa ne dam si noi seama cu ce fel de persoane stam de vb. Eu, spre exemplu,. sunt adepta acestor tipuri de filme, care ma relaxeaza, spre deosebire de cele in cate toata lumea moare, se impusca unii pe altii ca chiorii sau... si mai rau... nu exista nicio actiune care sa spuna ceva despre filmul respectiv.
  • 0 (0 voturi)    
    dragilor :) (Vineri, 30 ianuarie 2009, 21:57)

    paty-chan [anonim]

    Am vazut si eu filmul, si chiar mi-a placut. Sala cinematografului era plina...Si da...a fost cu adevarat atmosfera, s-a ras, s-a glumit, a fost ca atunci cand eram mai mici si mergeam la lansari gen - Matrix si toata lumea era foarte incantata. Personal, mi s-a parut un film bunicel, pentru adolescenti, cam siropos ce-i drept, dar placut. Insa...de aici si pana la comentariile rautacioase si putin pretentioase facute pe seama acestui film...mi se pare cam exagerat. Observ prea multa nemultumire si prea multe pretentii sau comentarii in conditiile in care in ziua de azi toate filmele pentru adolescenti sunt legate de SEX&DROGURI. Cu exceptia filmului Juno din 2007, poti sa-mi recomanzi TU, marele critic de film, autoarea articolului :)...un titlu celebru care sa te fi impresionat in sens pozitiv? Sunt curioasa..pentru ca sincer, citind articolul de mai sus, m-am intors in timp, in clasa a IX-a, amintindu-mi de orele de dirigentie, cand fiecare isi facea eseul de libera exprimare cu privire la diverse filme/romane/evenimente marcante din viata. Iti mai dau o sansa :)
  • 0 (0 voturi)    
    filu (Sâmbătă, 31 ianuarie 2009, 17:47)

    andreea [anonim]

    suntety niste fraieri;) :| filmul este super tare:| in comparatye cu toate mi se pare ceva mai realist decar celelatle filme despre vampiri;) ... si cea care a scris acest artycol este o idiota pe buna dreptate ....
  • 0 (0 voturi)    
    Mda.. (Duminică, 1 februarie 2009, 17:27)

    Selenaire [anonim]

    Total nerealist! Nu stiu pe ce lume traieste persoana care a scris articolul... Ar fi trebuit sa citeasca macar Twilight, daca nu si restul cartilor, inainte sa faca praf imaginea lor. Filmul a facut furori peste tot in lume, este apreciat si cautat..tocmai simplitatea atrage. Iar cartile, sa nu mai zic! Este mai mult o poveste de dragoste intre doi adolescenti, nu Underworld sau VanHelsing. E un film pentru adolescenti, daca nu il intelegi asta nu inseamna ca trebuie sa-l critici in halul asta. Bineinteles ca nu-l "gusti" dc ai 40 de ani.. e ca si cum as pune-o pe mama sa-l vada, in conditiile in care ea se relaxeaza privind "Pe aripile Vantului"..normal ca n-o sa-i placa! Iar muzica..pardon!..Muse, Paramore, The Black Ghosts, Linkin Park..sunt iubite de adolescenti si chiar potrivite povestii. Actorii sunt ok, tineri, obisnuiti..ar fi iesit groaznic dc i-ar fi pus pe Angelina Jolie si George Clooney in rolurile principale, sa fim seriosi :)) Ideea filmului a fost interactiunea dintre cei doi, nu stiu daca s-a inteles asta foarte bine.
    Acum zau, cititi cartea inainte sa criticati! E frustrant sa citesti astfel de articole nerealiste si prost documentate...
  • 0 (0 voturi)    
    trist.... (Luni, 2 februarie 2009, 1:28)

    alexandra [anonim]

    Sunt multi fani ai acestei serii de carti si ai acestui film. Nu stiu de ce, trebuie mereu sa existe astfel de persoane precum, autoarea articolului de mai sus, care sa comenteze si sa ia peste picior munca si preferintele alor oameni. E treaba noastra daca ne-a placut sau nu filmul, la fel si cu cartile. Puneti mana fratilor de cititi, studiati, interesativa inainte sa postati articole satirice adresate unui anume subiect. Nu mai vorbiti despre ce nu cunoasteti. Tocmai pentru ca exista astfel de persoane, in Romania presa este atat de jos pozitionata, calitativ vorbind. Totul este facut doar ca sa atraga atentia, sa se deschida noi discutii, controverse, etc. Din partea mea ar trebui, voi, cei care scrieti astfel de articole/ comentarii sa mai puneti mana pe carte si sa mai dati pe la scoala. De ce nu puteti sa va delimitati putin de lumea de zi cu zi, unde subiectele nr 1 sunt sex, droguri, relatii imbecile, iar sex, bani, sex din nou, stress....etc... Twilight este un film care face referire la o altfel de lume, subliniind alte ideei pe care noi astazi nu le mai apreciam. Spuneti-mi voi mie , cine mai are timpul necesar, si dispozitia necesara sa mai admire un peisaj frumos, sau sa se mai gandesca la iubire adevarata? Tocmai asta subliniaza filmul. O iubire atat de puternica care poate sa invinga nevoiile umane in care nu exista egoism. Nu se face absolut nici o referire la faptul ca "nu trebuie sa facem sex sub 18 ani" ci pur si simplul la iubirea care este mai puternica decat anumite nevoi. Din cate stiu eu, iubirea absoluta include si iubirea fizica. Dar ce asteptari putem sa avem de la astfel de mici autori amatori care scriu articole din lipsa de activitate. Sunt chiar extrem de dezamagita de reactia celor care comenteaza negativ filmul. Ok, comentati fratiilor dar pana una alta respectati pe cei care au o anumita simpatie pentru acest gen de filme si acest tip de carti. Detasati-va de la rutina de zi cu zi si mai observati si alte chestii.
  • 0 (0 voturi)    
    :x (Marţi, 3 februarie 2009, 1:29)

    karina [anonim]

    filmu` e superb!:x
    si in primu` rand traducerea nu e amurg...ci crepuscul!
    este superb filmu` nu am cuvinte!
    :X
    extraordinat de bun:x
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 4 februarie 2009, 11:03)

    Marius Florea [anonim]

    Filmul este bun, m-am uitat la el "doar" de 3 ori. Poate ca actorii sunt incepatori, poate ca unele faze nu sunt regizate asa bine. Tu nu te-ai prins, dupa 15 minute, ca incepuse filmul?:) Inseamna ca problema e in alta parte. Cat despre carte, am citit-o in 2 zile, e buna, dar urmatoarea din seria ei, "Luna noua", m-a tinut cu sufletul la gura timp de 7 ore, pana am dat gata cele aprox. 475 de pagini. Normal ca nu tuturor le plac povesti fara sex, droguri, manele, cartiere, impuscaturi. Asa ca, atunci cand gasim ceva la care cultura noastra submediocra stramba depreciativa din nas, numim acel ceva kitch, spunem bancuri. Mi se pare corect, suntem romani. Cum altfel ne-am putea ascunde frustrarile decat sa fim ironici gratuit si sa parem ca "am inteles mesajele servite subliminal"...Salutare
  • 0 (0 voturi)    
    :D (Miercuri, 4 februarie 2009, 14:30)

    Ela [anonim]

    Oameni buni, la ce v-ati asteptat?...La scene oribile? Mult sange, colti, violenta?...Se pare ca lumea se degenereaza tot mai mult si filmele"cuminti" par a fi de prost gust. Daca nu este macar o scena de sex, deja filmul devine neinteresant?...Reveniti-va ! Am citit cartea si intradevar nu se tin cont de multe, dar pana la urma e o poveste reusita. Filmul mi-a placut foarte mult. Si nu este lege care sa oblige regizorul sa transpuna fidel o carte in povestea unui film. Filmul e superb. Merita!
    • 0 (0 voturi)    
      carti twilight (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 22:05)

      miky [anonim] i-a raspuns lui Ela

      imi poti trimite si mie cartile in format pdf?multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    super tare (Miercuri, 4 februarie 2009, 20:57)

    cryss [anonim]

    Chiar nu inteleg de ce mai postati articole cu referire la film daca nu v-a placut. macar puteti sa aveti un ''oarecare'' respect pentru cei carora le-a placut filmul si cartea. Mie una mi-a placut foarte mult si m-am uitat la film de vreo 5 ori ( si inca nu m-am plictisit) Eu o recomand tuturoor.
  • 0 (0 voturi)    
    un simplu impuls..... (Joi, 5 februarie 2009, 20:49)

    kamishiro [anonim]

    nu inteleg de ce acea domnisoara critica asa de mult filmul...bine,cu siguranta este dreptul ei sa o faca ,dar pana la un punct.La inceput am fost total impotriva implicarii mele in acest val ,,Twilight'',pentru ca isteria dupa un anumit lucru mi se pare inutila,insa din intamplare cartea ,,Amurg'' mi-a cazut in maini....am citit-o intr-o singura noapte.Mi se pare,sincer,nedrept sa spui ca este doar de citit intr-o dupa-amiaza de diminica,pentru ca ea promite mai mult decat se poate inchipui. Niciodata nu mia placut Harry Potter,actiunea ,cartea-prea fantastica,prea visatoare pentru mine,fata de aceasta care intr-o oarecare masura mi se pare cat se poate de reala, cat se poate apropiata de realitate,de ce nu...stiu,ca la varsta mea de doar 16,multi ma considera visatoare si iubitoare de happy end,ei bine,nu...am citit destul pana acum ca sa ma pot raporta la o asemenea carte.In concluzie,consider ca fiecare carte are o filosofie adanc intiparita asemenea acesteia ...astfel, dupa lectura ei poti sa ramai clar cu anumite idei,conceptii intiparite ...si cu foarte mare usurinta.
    Imi cer scuze pentru trecerea de la o idee la alta si ma reintorc la film.care ...da ,intr-un fel sau altul are tot dreptul sa fie in varf,chiar daca ,dupa cum s-a observat trecerea de la o scena la alta este putin violenta, acest lucru cred ca poate fi iertat de majoritatea care au citit si cartea ,stiind ca aceasta constituie un fel de jurnal ,o poveste din perspectiva Bellei, care are puterea de a detalia un simplu lucru pana la cele mai fine particule ale lui.
    Sper ca implicarea mea in aceasta discutie sa nu deranjeze,doar pentru ca am avut simplul impuls de am exprima parerea
  • 0 (0 voturi)    
    vampiri (Joi, 5 februarie 2009, 21:12)

    kamishiro [anonim]

    plus de asta cum ar putea sa fie un vampir?..uman ,in niciun caz,este cu totul superior oamenilor si slabiciunilor noastre,de fapt ii admir chiar daca suntr doar mituri..undeva realitatea exista. Cat despre Robert Pattison chiar joaca foarte bine rolul de vampir ,chiar ar fi placut cuiva sal vada sarind la gatul Bellei si eliberand-o de viata..nu prea cred .Cum ar putea sa se comporte un vampir mai normal de cat atat,este frustrant cand trebiue sa te ascunzi atat de bine intr-o majoritate uneori prea iscoditoare,sa te ascunzi de oameni,pecare ii consider fiinte prea josnice fata de aceste naluciri prea perfecte....da ...prea perfecte..datorita dorintei ,lacomei nostre dorinte ,simtindu-ne prea simpli datorita acestor lucruri .noi iam creat,iar apoi iam renegat si iam hulit datorita invidiei ca am creat ceva ce noi nu vom fi niciodata.
    Asa ca Robert Pattison isi joaca rolul mai mult decat bine.........si..... cu privire la machiajul lui,care dintre voi ati gasi ceva care sa nu arate superficial,oricum rigiditatea vampirilor presupunea putina superficialitate,nu?'
    Nu judecati pe nimeni, caci nimeni nu are acest drept...va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    de la Zburatorul incoace am devenit critici d film (Vineri, 6 februarie 2009, 23:18)

    metionina [anonim]

    eu zic sa puneti voi mana pe un instrument d scris, oarecare si sa compuneti voi ("criticilor avizati" d filme si carti si-care-ati-citit-toata-literatura sau ati fost regizori intr-o viata anterioara incat sa puteti compara). interpretati altfel ce vedeti. fiti putin mai liberi, desprindeti-va de comunismul din voi care transeaza lumea in bun si prost (ce e prost e interzis normal!). si sa faceti diferenta intre cliseu si tema. si sa nu va imaginati vreun Socrate ca nu sunteti. si daca nu gustati sf-ul nu va mai luati d el. si ink ceva literatura, da evolueaza in timp si se adapteaza noilor tendinte. cum in sec XV se criticau anumite aspecte ale societatii si vroiau sa impuna o anumita conduita asa se intampla si acum.pt k istoria s repeta...e doar o interpretare oricum si ce zic eu. poate am dreptate. poate nu. :)
  • 0 (0 voturi)    
    marfa (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 19:03)

    kkdsdfs [anonim]

    e prea tare filmul.............super
    • 0 (0 voturi)    
      Amurg e super ok (Luni, 9 februarie 2009, 20:57)

      Dana [anonim] i-a raspuns lui kkdsdfs

      Cum au zis si unii de aici...Un film fara violenta(prea multa),sex,droguri-si lista continua-este considerat prostesc,prea inocent,de copii,etc.Acelasi lucru se aplica si pentru carti.Mi se pare foarte revoltator.Chiar,in cartea a patra,este descrisa o scena de sex,desi nu prea detaliat(pt. amatori,dovada ca nu e "pentru copii").
      Cand am mers la cinema sa vad filmul,sala era plina,si nu numai adolescenti,ci si adulti.Oare sa fi fost toti adultii aia nebuni?Nu prea cred.
  • 0 (0 voturi)    
    fite de "intelectuali rasati" 2 (Marţi, 10 februarie 2009, 23:12)

    cruela [anonim]

    frate care e problema..parerile sunt impartite...am vazut filmu pe putin de 10 ori pana acum si ma mai uit de cate ori simt nevoia...mie mi se pare reusit atat filmul cat si cartea...

    si machiajul iarasi mi se pare potrivit pt film...
  • 0 (0 voturi)    
    Experienta sa vorbeasca (Miercuri, 11 februarie 2009, 19:46)

    Cristina [anonim]

    Eu zic ca fiecare sa vorbeasca doar daca e sigur de ceea ce zice...Filmul e in box-office si cartea e foarte buna....multi stiu ca de obicei cartea este mai buna ca filmul indiferent la ce carte ne referim...si gusturile difera...asa ca nu va mai contraziceti ca nu ajungeti nicaieri
  • 0 (0 voturi)    
    fara cuvinte.... (Miercuri, 11 februarie 2009, 19:56)

    jessie [anonim]

    citesc aici si nu-mi vine sa cred ochilor... jurnalista "protagonista" habar nu are ce spune... dar la ce sa te astepti cand nu este vreun subiect despre columbeni...in ce pozitii si-o mai pun sau pe und au mai fost filmati pe gaura cheii??? in rest nu-i minic interesant pt ea! nu este in stare sa citesca o carte ce nu implica sex, dar totusi isi da cu parerea...draguta... u n-ai mai vazut filme regizate dupa o carte in care sa nu poata fi introduse toate detaliile???? nu cred ca ai citit vreuna... poate asa ai gandit la toate filmele pe care le-ai vazut... ce pot spune? esti un reporter de duzina si nu ai altceva de facut decat sa fii gica contra... cu toata facultatea ta de jurnalism, iti pot recomanda sa te lasi de meserie... sau poate ...sa scrii despre columbeni si sa apreciezi cum isi pune aia geanta in cap:)). nu pot spune decat ca eu am fost captivata de cele 4 volume si merita citite, pt ca in ele este descrisa o alta pov decat in cea din viata de zi cu zi... sunt un fan infocat al acestei povesti si pot spune ca le-am citit fara sa clipesc... poate mai concentrata decat atunci cand am citit cronicile vampirilor scrisa de anne rice... filmul este reusit, actorii tine, frumosi si cred ca merita apreciati pt felul in care au jucat... iar daca te straduiai putin sa citesti cartea, ti-ai fi dat seama dc par mereu constipati, ce ganduri, simtiri si sentimente aveau....
    cred ca de-aia se duce tara asta de rapa, pt ca multi isi dau cu parerea fara sa aiba habar de fapt ce vroia sa expuna de fapt in pov ei stephenie meyer... nu ai vazut decat ca...nu e SEX si...cam atat...:)) oricum! cand e vb de criticat, multi sunt buni, dar dak esti atat de buna in a-ti da cu parerea, dc nu te apuci sa scrii o carte? eu una abia astept sa vad filmul new moon, cu toate ca stiu dinainte ce se va intampla...:)
  • 0 (0 voturi)    
    parerea mea :P (Joi, 12 februarie 2009, 0:55)

    :)) [anonim]

    As avea si eu ceva de scris cu privire la articol..
    1. D'soara Iulia, inainte ar fi trebuit sa te documentezi si tu putin...Nu ai citit nici cartea si nici nu ai fost macar atenta la film...Ce treaa faci tu aici?Ok, era colega langa tine si va prosteati, se intelege...dar inainte sa scrii articolul asta, de ce nu ai revazut filmul?

    2.Comparatia ta cu zburatorul e irelevanta...nu exista nicio legatura intre cele doua, decat existenta unor personaje intr-o camera..sa intelegem ca nu ai citit nici poezia?

    3. Mi s-a parut ca actorii au jucat f bine...nu am avut impresia ca ar fi avut probleme cu stomacul. Atunci cand cineva interpreteaza roulul unui vampir care ar vrea sa-i bea sangele unui om se bazeaza strict pe imaginatie: a sa, a autoarei cartii...etc. nu e ceva ce ai de unde sa inveti...

    4.In carte scrie ca Edward Cullen era ff palid, asa ca era si normal sa fie machiat mult. In plus, toate personajele sunt fictive,ceea ce inseamna ca, daca Stephenie Meyer a vrut sa-i faca eco, ei sunt eco, daca ar fi vrut sa-i faca verzi, erau verzi...Mie mi s-a parut f ok cineva a abordat ideea de poveste cu vampiri din punctul asta de vedere...M-am cam saturat de colti, usturoi, crucifixe, sange si vene sparte.

    5. In final...ideea(morala) filmului nu e sa nu faci sex pana la 18 ani, nu stiu de unde ai inteles partea asta. Motivul pt care cei doi nu fac sex nu e acela ca ar fi minori :P.

    Personal, mi-a placut filmul. Actori buni, scenariu interesant, decor placut, fara violenta. Sunt satula de filme atat de proaste incat nu ies in evidenta decat prin pac-pac si/sau tzatze, toate filmate pe undeva prin NY sau LA...Deci, pt cei care nu au vazut filmul, daca vreti sex, incercati un pornache :)))
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Miercuri, 18 februarie 2009, 21:17)

    deea [anonim]

    Twilight nu este un film nereusit,insa ii lipseste ceva mai multa actiune.Poate ce-i ce l-au facut voiau sa scoata in evidenta faptul ca dragostea invinge sau ceva in genu,insa cum zice si cel din articol ,prin film s-au pierdut foarte multe calitati ale vampirilor.Puteau baga multe scene in care el facea pe vampirul iar ea,incet incet poate putea sa il schimbre,ar fi fost mult mai interesant asa.Singura scena in care el chiar face pe vampirul este la sfarsit cand el o apara pe Bella.
    Edward ar fi avut multe ocazii sa-si arate "coltii" sa zicem asa,dar nu stiu care a fost treaba de regizora nu a profitat de acest lucru.Cred k cel mai mult a incantat publicul faptul k lui Robert ii vine bine rolul de vampir,si sa stiti k el este un actor foarte bun,dar nu a putut sa-si arate adevaratele calitati,pentru ca chiar nu a avut ocazia.Apropo ,park li se scotea cuvintele cu clestele din gura,asta tot din vina regizorei,pentru k na asa i-a pus sa joace.
    Robert Pattison chiar a declarat ca se ruga de cei ce coordonau filmul ,sa-i bage scene cu mai multe aventuri,chiar ma oftica faptul k nu au profitat cat au trebuit,si uite asa au avut lucruri de pierdut,si ar fi fost mult mai reusit filmul daca bagau din plin,pentru ca ma scuzati aveau de unde.Ehh asta este,filmul a fost facut ,a fost publicat (sa nu dati vina pe actori pentru ca ei au jucat excelent si Robert si Kristen..lui Robert chiar ii reuseau privirile alea amenintatoare).Mie una mi-a placut filmul chiar daca avea unele defecte..dar la prima vedere filmul este extraordinar si este plin de emotii.
    BRAVO voua(actorilor)..asa vorbi intruna dar mai lasam comentarii si pentru altii:D.
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Miercuri, 18 februarie 2009, 21:39)

    deea [anonim]

    Bun..deci dupa ce am citit toate comentariile am tras o concluzie,majoritatea judeca fara sa stie despre ce vorbeste,sau mai apare cate unul caruia nu-i place filmul si s-a gasit el sa bage cat mai multa intriga.Exista diferente intre filme si carti..si ma refer in general nu numai in twilight.Cand citesti o carte imaginatia iese din toate partile,iti imaginezi ce vrei,practic tu inventezi personajele.In carte nu ajung numai dialogurile,pe langa acele dialoguri trebuiesc bagate si niste trairi,sunt foarte multe chestii care te fac sa tragi o concluzie.Atunci cand vezi un film dupa o carte citita,poti sa fii foarte incantat sau poti sa fii dezamagit,asta pentru ca:este posibil sa nu corespunda cu ce ti-ai imaginat tu.Oameni buni ganditi-va k oamenii aia au facut eforturi pentru a incerca sa ne transmita noua trairile lor,mai exact trairile personajelor din carte.Actorii cum am mai zis au foat excelenti,poate k nu au avut un dirijor prea bun,dar in rest au fost OK.Acum fiecare cu parerea lui dar eu zic ca nu merita sa vina un prost care a auzit pentru pria oara in viata lui de twilight,si din lipsa de preocupatie sa se apuce sa comenteze niste lucruri neadevarate.App tanti care ai scris articolul,faza cu durerea de burta a fost presupun ca o lipsa de replica din partea ta,tare as vrea sa te vad pe tine intr-un astfel de film,pun pariu k tu ai trece de etapa cu durerile de burta, direct la scos afara.Mie chiar mi-a placut,si mi-a transmis niste chestii destul de puternice,si niste trairi extraordinare.Robert nu a avut un rol asa de usor,pentru ca imaginati-va un vampir sa incerce sa stea langa felul lor favorit de mancare si doar sa se uite la el,efectiv sa-l si admire,si sa nu indrazneasca sa se atinga de el,trebuia sa ne arate intr-un fel ca el de fapt face un efort supraomenesc pentru a nu se atinge de Bella,mai ales ca ea ii starneste cel mai mult pofta de mancare.
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Miercuri, 18 februarie 2009, 21:48)

    deea [anonim]

    acum imi dau seama k primul meu comentariu nu este tocmai ce simteam eu,imi cer scuze daca am jignit pe cineva cu primul meu comentariu...sper sa nu.

    Pe cand autoarea articolului este o distrusa,se pare k ei nu-i prea plac filmele romantice..pakt ai multe de pierdut.
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Duminică, 22 februarie 2009, 11:52)

    aurica [anonim]

    daca va asteptati sa vedeti un film cu vampiri plin de sange si violenta normal ca veti fi dezamagiti
    poate din aceasta cauza nu va place
    eu l-am vazut pe net inainte sa apara in Romania am citit si cartea si mi s-au parut absolut super
    daca vreti sange si violenta uitati-va de exemplu la Against the dark sa vedeti atunci film prost
    si va rog sa-mi dati voie sa VA CONTRAzIC
    vampirul organic a aparut mult mai demult nu in twilight uitati-va la Louis in interviu cu un vampir
    cei ce cred ca filmul este doar pentru fete le sugere daca vor filme pentru baieti sa se uite la sex hex sau erotic rites of countess dracula si apoi sa mai zica ceva ca nu au si ei filmele lor -si in erotic rites of countess dracula vampirul este tot organic
    in ceea ce priveste valorile din lumea asta consider ca multi ar avea de invatat de la edward cullen in ceea ce priveste morala
    ca de droguri violenta manele de satra jafuri si impuscaturi nu mai zice nimeni nimic acelea sunt morale si chiar glorificate
  • 0 (0 voturi)    
    anonim (Duminică, 22 februarie 2009, 12:07)

    Ali [anonim]

    Sunt total de acord cu Irina, filmul si cartea sunt SUPERBE
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Duminică, 22 februarie 2009, 21:43)

    alina [anonim]

    am citit cartile pe nerasuflate si filmul e superb nu inteleg de ce nu va place
    abia astept sa vad new moon
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Duminică, 22 februarie 2009, 22:31)

    ella [anonim]

    cartea e bestiala...la fel si filmul..parerile difera...deci cum spuneam ..mie imi place...si am citit si "Herry Potter"...imi plac la fel de mult amandoua...
  • 0 (0 voturi)    
    ... gusturile nu se discuta ! (Marţi, 24 februarie 2009, 19:52)

    Simona [anonim]

    Deci... nu sunt de acord cu chestia asta ; fiecare din noi are parerea lui si nu cred ca poate cineva schimba asta daca nu`i place un film sau o carte , doar pentru ca altele au fost sau nu mai bune. Gusturile nu se discuta si fiecare om are mentalitatea propriu , concepe lucrurile dupa cum crede el ... si in legatura cu filmul Twilight : mi`a placut intr`adevar ... e un film usor si povestea de dragoste dintre cei doi nu mi se pare asa exagerata cum zic unii... e fictiune logic pentru ca toata chestia asta a pornit de la un vis al autoarei. E un film caracteristic varstei adolescentine si mesajul este pe masura ... eu am invatat multe din acest film , chiar daca unii refuza sa creada ca poti invata cateva ceva bun . Si suspansul care e creat pe parcursul scenelor face filmul mai interesant , starneste curiozitatea pentru a urmarii pana la capat. Si acest film nu a fost facut sa fie extrem de macabru , ca sa faceti pe voi de frica , cum altii au asteptat sa fie asa ... tema e constituita de o poveste de dragoste... nu de niste vampiri hidosi care abia asteapta sa omoare :|

    Deci , pt toti fanii Twilight ... bravo !!!
    Twilight rullz :)
  • 0 (0 voturi)    
    sal (Vineri, 27 februarie 2009, 19:49)

    deea [anonim]

    cartea e super ok dar filmul cam lasa de dorit.poate daca as fi vazut filmul la un cinematograf bun mi as fi daseama daca "mare parte din buget s~a dus pe fondul de ten.......".totusi chiar nu cred k twilight se compara cu harry potter.dar sincer peste un an sunt sigura ca fani or sa~si gaseasca alt film preferat si alti idoli in timp de harry potter va ramane o legenda.in orce caz filmul harry potter nu este la fel de bun ca si cartea desi actorii au jucat foarte bine.
  • 0 (0 voturi)    
    >:) (Vineri, 27 februarie 2009, 20:32)

    me [anonim]

    special pt iulia blaga...cateva date mai exacte....poate te pun pe ganduri...cifrele sh semnificatia lor...citeste ce scrie si gandeste putin........ romanul s-a vandut in peste 5,5 milioane de exemplare, iar filmul a doborat o impresionanta serie de recorduri.
    Pentru a intelege mai bine fenomenul Twilight trebuie mentionat faptul ca biletele la acest film puse in vanzare in cadrul Festivalului International de Film de la Roma, au fost epuizate in doar cateva ore.
    Twilight este prima ecranizare din seria celor 4 carti care alcatuiesc saga autoarei Stephenie Meyer - o tanara scriitoare catalogata de critici ca fiind noua J.K. Rowling, saga care a fost vanduta in peste 25 de milioane de exemplare in intreaga lume.
    Primul roman din seria de patru a scriitoarei Stephenie Meyer, Twilight este filmul care a daramat site-ul MTV. Interesul pentru fotografiile cu membrii distributiei Twilight a fost atat de mare, incat atunci cand au fost postate pe site-ul MTV, serverul a cazut.
    Siteul oficial al filmului a fost accesat de peste 10 milioane de useri, actorii principali ai filmului fiind pe locul 1 la rubrica StarMeter a celebrului site imdb.com, surclasandu-i chiar si pe Brad Pitt si Angelina Jolie.si dak asta tot nu ajunge....
    Seria de romane scrise de Stephenie Meyer, din care face parte si Twilight, este in topul New York Times de peste 37 de saptamani, fiind pe primul lor de peste 28 de saptamani.
    Tradusa in peste 20 de limbi si publicata in peste 34 de tari, succesul cartii a generat peste 350 de siteuri........poate k sunt cateva argumente cre s te faca s te gandesti k totusi...nu sunt milioane de oameni q probleme.si u singura care ti'ai dat seama de valoarea filmului si a cartii
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Sâmbătă, 28 februarie 2009, 15:54)

    eu [anonim]

    draga doamna/ domnisoara, daca dumneavoastra va duceti sa vizionati un film care nu are legatura cu comedia, k sa stati sa "hiliziti" ca niste copile fara minte de 12 ani, sunteti o cretina ! iar daca va permite-ti sa comentati un film fara sa cititi cartea , si sa va dati cu pareri dinainte, sunteti de doua ori cretina ! si imi pare rau sa va dezamagesc, in legatura cu fardul, actorii care aveau rol de vampiri nu au iesit decat foarte rar din casa 3 luni pentru a nu se bronza si a fi palizi. asa ca, mai interesati-va inainte de a deschide gura., mai ales ca va laudati ca sunteti jurnalista, si din cate stiu eu acestia trebuie sa se intereseze din 3 surse diferite inainte de a publica un articol.cu asa jurnalisti nu e de mirare ca presa e la pamant in Romania. Sa mai dau alte contra-argumente la ce ati debitat, nu are sens.Aveti in comentarii destule. O zi buna!
  • 0 (0 voturi)    
    twilight (Sâmbătă, 28 februarie 2009, 20:53)

    geo [anonim]

    Filmu nu poate fi realist pt ca nici subiectu nu este realist .
  • 0 (0 voturi)    
    Twilight (Duminică, 1 martie 2009, 22:00)

    Ioana [anonim]

    Cartea este grozava! La fel si filmul!
    Sunt foarte multe lucruri care dovedesc faptul ca Twilight merita sa fie pe primul loc atat ca o carte cat si ca un film:
    1. Twilight este unul dintre cele mai bune filme si una dintre cele mai bune carti datorita noua, pentru ca ne-a placut, iar tu ca jurnalista nu ar trebui sa te opui acestui numar imens de oameni cu acest articol incult, deoarece nu demonstreaza decat faptul ca l-ai facut din lipsa de ocupatie;) RETINE!
    2. Ca orice scriitor, Stephenie Meyer are dreptul sa creeze personajele asa cum doreste ea (daca ar fi vrut ca Bella sa fie un extraterestru o facea un extraterestru, daca ar fi vrut ca Edward sa zboare, il facea sa zboare), deci nu ar trebui sa ne dai definitia vamipirilor (niste fiinte imaginare care au fost la randul lor create)!
    3. Nu ar trebui sa critici o carte inainte sa o citesti!
    4. O carte de 379 de pagini nu putea fi incadrata intr-un film de 122 de minute fara a renunta la cateva scene mai putin importante, iar daca lui Stephenie Meyer i s-a parut OK scenariul, inseamna ca filmul nu are atat de multe lipsuri!
    5. Nu poti critica un film, daca in timp ce il vizionai vorbeai si radeai cu colega de la "Cotidianul"!
    6. Mesajul filmului nu este acela pe care l-ai extras tu, iar un film despre adolescenti si pentru adolescenti poate fi apreciat si fara a fi vorba in el despre droguri si sex!
    7. Faptul ca ai scris in articolul tau despre actorii care pareau constipati in film, nu inseamna decat ca acestia si-au interpretat foarte bine rolul: vampirii trebuiau sa arate chinuiti, ca si cum ar inghiti in sec cand vedeau un om!
    8. Actorii, regizoarea si scriitoarea au facut o echipa minunata si au reusit sa se faca placuti prin munca pe care au depus-o la realizarea acestei povesti de dragoste dintre un vampir si un om!
    Desigur ca mai sunt foarte multe critici pentru acest articol dar nu as vrea sa imi irosesc timpul pe acest subiect. Ideile de mai sus ii sunt adresate Iuliei Blaga!
    Bye-Bye!
  • 0 (0 voturi)    
    ...ma rog... (Sâmbătă, 7 martie 2009, 21:40)

    anya [anonim]

    cartea asta e foarte tare...filmul nu lam vazut...si ce daca filmul e prost...at e si cartea???E imposibil...cartea e foarte buna...dar na...se apuk unu mai tolomac sa vada filmu si gaaaaata...e proasta si cartea...fiti culti mai oameni buni...cititi o carte...dureaza mai mult dar merita...din cauza acestei carti am reusit ca la 14 ani sa fac o asemenea afirmatie
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Marţi, 10 martie 2009, 18:11)

    andresa [anonim]

    :))) Vroiam sa iti spun si eu draga mea cateva lucruri, dar cred ca cei care au scris pana acum au subliniat cam toate aspectele importante pe care nu ai fost in stare sa le iei in seama.
    Am citit toate cartile din seria Twilight si sunt departe de a fi un kitsch, dar desigur, nu ai de unde sa stii! NU LE-AI CITIT! Si daca te apuci sa comentezi un film pe care l-ai vazut printre rasete, sau sa spui ca nu e realist machiajul sau actorii sunt nu stiu cum, te invit din nou sa citesti cel putin prima carte. Vei vedea ca filmul a surprins destul de bine anumite stari ale personajelor.
    Poate vrei sa ne recomanzi un film cu vampiri mai REALIST...
    Pana atunci, nu te mai arunca la critici subiective. Pe viitor tine cont si de miile de fani din toata lumea care apreciaza lucrul pe care tu il critici, tine cont si de faptul ca gusturile nu se discuta. Ai o parere pe care o respect dar respecta si tu la randul tau parerea celorlalti. Fii obiectiva pentru ca d-aia te dai jurnalista.

    Ma abtin de la alte comentarii.
  • 0 (0 voturi)    
    numai pareri avizate... (Joi, 12 martie 2009, 20:24)

    criss [anonim]

    nu inteleg ce atatea comentarii,nimeni nu e obligat sa se uite la un film care nu-i place,este adevarat k e usor tamp dar mie mi s-a parut ok...sunt multe alte filme de o mie de ori mai proaste ,mult mai promovate k ascesta.pana la urma ideea e ca filmul asta merita vazut dupa parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    interesant film (Joi, 12 martie 2009, 20:28)

    bianca [anonim]

    eu am vazut decat filmul si sincer nu s-a parut destul de bun.As vrea sa citesc sh cartile insa nu prea stiu de unde sa fac rost de ele.Ma ajuta si pe mine cineva?multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    cartea si subiectul asta, atat de comentat.. (Vineri, 13 martie 2009, 21:23)

    ramona [anonim]

    inainte sa fie citita cartea nu ar trebui sa fie facute comentarii nefondate.
    chiar si fara a fi citita, cu un pic de informatii de pe wikipedia ai fi aflat, autor/oare a acestui articol, k acesti vampiri au fost oameni, fiind transformati ulterior fiind pe moarte.
    nu sunt niste vampiri originali cu "usturoi, tarusi, cruci si toate cele".
    si ai mai pierdut un detaliu ffff important
    autoarea a vrut sa fie originala. dak ai avut curiozitatea sa vizitezi site-ul oficial al acesteia ai fi aflat ca ea nu s-a informat sub nicio forma asupra vampirilor inainte sa scrie romanele acestea. v-ati intrebat de ce? poate ca vroia sa fie originala. din cate stiu eu, filmele horror au fost mereu cu vampirii care se sperie de usturoi, de rasaritul soarelui si au capa aia neagra.... la fel si cartile. oricum, imaginea clasica de vampir.
    si poate ca publicul asta astepta.
    ceva nou!!!
    poate se saturase de clasica imagine de vampir
    si la urma urmei e o poveste de iubire; SF, ce-i drept, dar e de iubire. si e interesant si incitant sa iti imaginezi cum un vampir reuseste sa isi retina setea de sange....ma refer la carte.
    va multumesc. o zi buna
  • 0 (0 voturi)    
    Twilight (Vineri, 13 martie 2009, 23:46)

    Midnight Sun [anonim]

    O sa pornesc prin a reda chiar spusele scriitoarei" Twilight este o carte cu vampirii pentru cei carora nu le plac cartile cu vampiri". Iubita mea jurnalista, ai facut mai multe greseli decat imi permite timpul sa enumar. In primul rand cum poti sa critici o carte fara sa o fi citit? In al doilea rand, articolul ar fi fost mult mai interesant daca te refereai strict la calitatile (pozitive sau negative) ale filmului si nu la activitatile tale din timpul vizionarii acestuia. Draguta, am trecut de mult de vremea adolescentei, sunt probabil mai in varsta decat tine, si crede-ma ca am o cultura literara care sa imi permita sa apreciez o carte buna. Te sfatuiesc sa citesti cartea... Apoi sa citesti Midnight Sun (primele capitole, postate chiar de autoare - versiunea twilight din perspectiva lui Edward in caz ca ti-e lene sa te documentezi)... si apoi sa te pronunti!
  • 0 (0 voturi)    
    jurnalism ridicat la nivel de prostie culta (Luni, 16 martie 2009, 19:36)

    Cristian Tudorache [anonim]

    Imi pare rau pentru aceasta tanara domnisoara "jurnalista" care a vizionat filmul impreuna cu o colega de breasla de la un alt cotidian, insa nu ma pot abtine fara sa o "arunc" in categoria fetelor rujate cu un contur care urca pana aproape de nas si coboara la baza barbiei, doar de dragul de a crea impresia de buze mari. Este inadmisibil ca acest articol sa fie publicat, cum poti arunca un articol in piata daca nu te-ai documentat corespunzator, inainte sa fi afirmat ca filmul si cartea sunt la fel de proaste, trebuia sa pui mana macar pe primul volum si sa-l fi citit, sa-ti faci o parere mai obiectiva.
    Intr-adevar poate filmul nu este unul dintre cele mai bune, insa sa nu uitam totusi ca este net superior de ceea ce se face in Romania, si sa nu ne mai laudam cu "Reginele" noastre.
    In ceea ce priveste descrierea scriitoarei despre vampiri este mult diferita de ceea ce eram obisnuiti, pleaca de la acelasi principiu (sange), este viziunea ei, asa a vrut ea sa dea viata personajelor. Nu te obliga nimeni sa citestie seria, insa in acelasi timp poti avea bunul simt sa respecti un Best Seller si un film cu incasari destul de mari. Daca tie nu ti-a placut filmul, si sunt sigur ca s-a datorat din cauza preocuparii tale de a sparge seminte in timp ce filmul rula si te concentrai sa nu-ti strici conturul buzelor, asta nu inseamna ca ceilalti milioane de cititori ai cartii sau doar spectatori ai filmului sunt mai prejos de cat tine.
    Daca citesti cartea iti vei da seama ca o alegere mai buna a actorilor principali (am ceva dubii la ceilalti) nu se putea face.
    Vorbesti de noul sex-symbol al cinematografiei, poate ca nu este chiar asa (Robert Pattinson), insa se incadreaza perfect in descrierea scriitoarei.
    Ai scris ca o femeie mai mult decat complexata, care incearca sa "darame" tot ce este frumos in jurul ei. Poate ai auzit acel foarte bun proverb romanesc cu "vulpea care nu ajunge la struguri...";
  • 0 (0 voturi)    
    Carte in limba engleza (Luni, 16 martie 2009, 19:41)

    Cristian Tudorache [anonim]

    Am citit primele trei volume aparute, si nu am avut rabdare sa-l astept pe cel de-al patrulea , Breaking Down, ce va aparea in luna Noiembrie, asa ca l-am comandat in USA pe internet, de pe amazom.com , acolo gasiti si toate cele 4 volume.
    Este de recomandat sa-l cititi in limba engleza, pentru simplu fapt ca surorile Frunza care au tradus cartea, au facut unele greseli de traducere imense, care se pot interpreta destul de usor intr-un mod negativ, stricand farmecul povestii.
  • 0 (0 voturi)    
    intre dorinta si intentie (Luni, 6 aprilie 2009, 9:58)

    mariah [anonim]

    Ar fi trebuit sa cititi cartea -altfel- comentariul facut la adresa ei scoate in evidenta lipsa de...tehnica -evident-critica.Multi s-au confruntat cu o perioada in viata lor cand au bravat criticind dur,nonsalant ,emfatic o aparitie care a"prins" cat de cat la public...a dat bine?Pai cred ca nu...nu pari mai...intelectuala... Sunt convinsa ca ti-a placut mult actorul si cred ca ti-a placut si filmul.Toate observatiile pe care ai vrea sa le faci -trec in plan secund pentru ca-recunoaste-atata timp cat despre o opera se vorbeste mult elogiativ sau criticist,ea puncteaza
  • 0 (0 voturi)    
    TWILIGHT (Luni, 11 mai 2009, 21:50)

    anonim [anonim]

    cei care spun ca filmul e prost sunt invidiosi ma lasi 90% din cei care au vizionat filmul spun ce e cel mai tare si 10% ca e varza deci...............................
  • 0 (0 voturi)    
    nu inteleg ce nu va convine (Duminică, 28 iunie 2009, 15:32)

    issa [anonim]

    frate filmul e superb actorii snt buni kartea e soper...dak nu va convine facetzi voi un film mai bun si scrietzi voi o karte...sa vad dak suntetzi mai buni...stati in banka voastra
  • 0 (0 voturi)    
    invidia asta (Duminică, 28 iunie 2009, 15:49)

    issa [anonim]

    toci cei care vorbesc ca tine ''jurnalisto'' sunt doar invidiosi...si ku asta am incheiat
  • 0 (0 voturi)    
    om destept-autoarea (Luni, 6 iulie 2009, 17:04)

    - [anonim]

    sunt intru totul de acord cu autoarea articolului ..... voi fanii twilight spuneti k nu va convine faptul ca ea judeca cartea sau filmul .... dar voi nu tocmai asta faceti ? ce? dintr-un articol gata puteti desfiinta un om ? shi majoritatea celor care pun twilight mai sus de Harry Potter pariez ca nici macar nu au citit hp ... adica procedati exact ca autoarea articolului ... judecati o carte fara sa stiti de fapt cum stau lucrurile ... voi cei in cauza ( nu ma refer la toti ! ) nu sunteti cu nimic mai buni ca ea ... ia luati shi cititi mai intai Harry Potter inainte de a face comparatii ....

    P.S. : Nu vreau sa fiu interpretata gresit ... nu vreau sa jignesc pe nimeni dar macar fiti corecti
  • 0 (0 voturi)    
    o vai.... (Vineri, 26 februarie 2010, 22:08)

    anonim [anonim]

    In primul rand dak v-ati uitat la film,si ati fost si atenti ati vazut ideea filmului.Nici un film nu va avea vreodata mia de replici pe kre le are o carte.Voi nu stiti sa scrieti si criticati.Faceti kestia asta in momentul in kre veti fi destepti sa INTELEGETI FILMUL.Nu doar k e cu vampiri si oameni =))).Ar trebui ori sa va uitati de 10 ori si dupa sa comentati,ori nu mai comentati aiurea.Filmul este foarte bun si prizinta o poveste a zilelor noastre kt se poate de reala.Oricum ideea e,k dekt sa scrieti comentarii de prost gust,ca sa fiti in treaba ,mai bine stati la sapa la tara la voi.....
  • 0 (0 voturi)    
    SERIA AMURG (Miercuri, 16 iunie 2010, 19:57)

    violeta [anonim]

    Cartile Stepheniei Meyer sunt carti bune ,cursive,placute,nu de genul Harry Potter cum a insinuat(acelea sunt beletristica pentru copii) iar acestea sunt pentru adolescenti,despre cum este peceputa si simyita dragostea dintre doi adolescenti ce apartin din lumi diferite.Crtile sunt predate si in literatura scolara canadiana daca vrea cineva sa stie si chiar se cer eseuri despre ele,asa ca nu poti sa spui ca sunt carti slabute.Sunt frumoase ca lectura si-ti lasa o impresie frumoasa despre forta dragostei.Asa cum a zis cineva mai inainte,tinerii decat sa stea prin baruri si discoteci mai bine ar citii acestecarti


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by