De ce nu se mai fac filme mari în România precum Cold Mountain sau Killing Eve. Incursiune într-o industrie care ne-ar putea aduce sute de milioane de euro pe an

de Gabriel Bejan, Ovidiu Popica     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2020, 14:45


Scenă din seria Killing Eve, filmată în Romania
Foto: APF (Alianța Producătorilor de Film)

Producții de film și televiziune care ar fi putut aduce în România aproape 300 de milioane de dolari, în 2020, sunt pe cale să plece ori au ales deja alte țări din regiune pentru că o schemă de stimulente financiare destinată producătorilor străini de filme și seriale TV este blocată la un departament de la Ministerul Economiei.

Alianța Producătorilor de Film din România (APF), fondată de șapte companii și care reunește peste 30 de companii de producție românești printre care și prestatoare de servicii specializate pentru marile case și studiouri internaționale de filme reproșează statului nu doar că nu a deblocat încă schema de ajutor pe 2020 dar și că nu a achitat sume ce trebuiau plătite cineaștilor pentru producții finalizate până la sfârșitul lui 2019.

Ce este și cum funcționează schema de ajutor de stat pentru cinematografie, în România

  • Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea industriei cinematografice este o schemă de tip ”cash rebate”: casa de producție străină cheltuie bani în România, folosind ca parteneri de producție firme românești, iar după terminarea producției acestea pot cere statului român, o parte din bani înapoi;
  • Producătorii unui film sau serial străin - cum e seria pentru adolescenți Alex Ryder, de pildă -, pot recupera, în mod normal, până la 35 de cenți pentru fiecare dolar (35%) pe care îl cheltuie ca să producă filmul/seria sau părți din acestea în România;
  • Dacă un anumit număr de pagini din scenariu este explicit scris pentru locuri din România, producătorul poate recupera 45 de cenți la fiecare dolar cheltuit (45%)
  • Schema de ajutor, adică cum și câți bani recuperează studioul/casa de producție prin turnarea filmului într-o anumită țară, este - de regulă - unul din motivele principale pentru care producătorul alege să filmeze în țara respectivă;
  • Dacă decide să filmeze în România, studioul străină își alege ca parteneri firme de producție din România, pentru că acestea pot accesa schema de ajutor de stat;
  • În România, schema de ajutor pentru cinematografie a fost anunțată prima dată în 2018, printr-o Hotărâre de Guvern, cu un buget multianual propus pe 3 ani;
  • Bugetul promis inițial: echivalentul a aproximativ 150 de milioane de euro, adică 50 de milioane de euro pe an (2018, 2019, 2020);
  • 50 de milioane de euro pe an pot atrage, în România, cheltuieli de producție cinematografică de cel puțin 100 de milioane de euro
  • În primii 2 ani schema de ajutor pentru cinematografie a fost gestionată de Comisia Națională de Prognoză;
  • Din ianuarie 2020 schema a fost mutată la Ministerul Economiei iar fondurile sunt prevăzute prin bugetul acestui minister;
  • Profesioniștii de film din România așteaptau sesiunea din 2020 a schemei de ajutor ca să poată planifica producțiile în cooperare cu studiourile și casele de producție străine.

Filme și seriale care s-au produs în România

Companiile românești au colaborat până acum cu companii de producție și studiouri internaționale pentru filme sau seriale TV precum:

  • Voyagers (Lionsgate),
  • Washington (History Channel),
  • Impulse ep 204 (NBC),
  • Violence Of Action (Thunder Road),
  • Dragonheart Vengeance (Universal),
  • A Christmas Prince: The Royal Baby (Netflix),
  • Christmas in Rome (Hallmark),
  • La Vita Promessa 2 (Rai),
  • Doorman (Double Dutch ),
  • Dampyr (Eagle Pictures),
  • Alex Ryder (Sony Pictures),
  • Parquet (Reason 8 Films),
  • Killing Eve (BBC America).



    Scenă din serialul Killing Eve, difuzat de HBO (foto: APF)

The Asset (Millenium Films), regizat de Martin Campbell (James Bond - Golden Eye, Casino Royale) este cea mai mare producție realizată în România, pe baza schemei cash rebate, potrivit Alianței Producătorilor de Film (APF) din România.

Cold Mountain a fost prima producție cinematografică de anvergură realizată în România, un film scris și regizat de Anthony Minghella.

Cold Mountain, din 2003, s-a filmat cu un an mai devreme în apropiere de Râșnov-Brașov, pe platouri de filmare care au adus în localitate 600.000 de dolari, potrivit relatărilor AFP, de la acel moment.

Alte secvențe din Cold Mountain s-au turnat la o fermă amenajată la Potigrafu, în apropiere de București. A fost prima dată când actori de Oscar precum Nicole Kidman, Renée Zellweger sau Jude Law descopereau România; pe de altă parte studiouri internaționale de producție începeau să experimenteze colaborarea cu profesioniștii industriei de film din România.

Unde s-a blocat schema de ajutor pentru cinematografie și cu ce efecte

Alianța Producătorilor de Film spune că blocajul a apărut după ce schema s-a mutat de la Comisia Națională de Prognoză - gestionarul din anii 2018, 2019 -, la Ministerul Economiei unde a fost preluată de Serviciul Marketing și Reprezentare Externă de la Direcția Marketing și Dezvoltare Turistică.

Industria, spune APF, avea deja 2 probleme la începutul anului 2020:

-pe de o parte, aprobarea cererilor de plată și transferul banilor de la stat către producători, pentru producțiile de film deja încheiate;

-pe de altă parte, aștepta de la Ministerul Economiei anunțul privind deschiderea sesiunii 2020, ca să știe și să comunice partenerilor din casele de producție străine ce bani sunt disponibili și în ce condiții.

Mutarea programului de la o instituție la alta a întârziat tot lanțul procedurilor birocratice și, din luna martie 2020, s-a suprapus, nefericit pentru producătorii români, cu restricțiile impuse de pandemie.

După șase luni de zile, după telefoane, scrisori, întâlniri, nu știu ce ar mai trebui să facem, spun nemulțumiți și îngrijorați președinta Alianței Producătorilor de Film, Iuliana Tarnovețchi și directorul executiv Alex Trăilă, într-un interviu acordat publicațiilor Hotnews.ro și StartupCafe.ro.

Nemulțumiți pentru că statul nu și-a onorat obligațiile pentru producții de film din anii trecuți, îngrijjorați pentru că, susțin reprezentanții APF, producții care ar fi putut putea aduce în Romania, în 2020, aproape 300 de milioane de euro, încep deja să se îndrepte către concurența din regiune.

Adică alte destinații de filmare din țări vecine precum Ungaria, Cehia, Serbia care, spun reprezentanții APF, și-au anunțat din vreme intențiile pentru 2020.



Cold Mountain, scena de la filmări, din Romania (foto: APF)

„Străinii care vin aici iubesc cu desăvârșire locul acesta”

Iuliana Tarnovețchi, am văzut cum e gândită schema de ajutor; pe ce bază dă statul român banii?

Iuliana: Banii se dau înapoi după ce se termină producția în România și toți banii au fost deja cheltuiti aici pe baza unui audit extern, audit extern care se face de auditori atestați care trebuie validați conform unor experiențe și acreditări pe care trebuie să le aibă.

Acest audit se depune, este o chestie care evident că are în spate analitice, are facturi, contracte, rapoarte...

Auditul reflectă unu la unu cum au fost cheltuiții banii astfel încât Statul roân să înțeleagă și să facă plata.

Ministerul Economiei are dreptul să ceară clarificări, ori ministerul, prin departamentul care se ocupă de această schemă de stimulente care ne transmite invariabil același răspuns: „Eu nu știu să citesc audit, nu e de competența mea..” sau ”..nu avem oameni, suntem funcționari publici și noi facem totul conform legii”.

Din păcate, ei în acest moment sunt în afara legii cu foarte multe termene încălcate.

Când au spus că nu se pricep?

Iuliana: Cei din serviciul de specialitate care administrează schema. Timp de șase luni de zile, după telefoane, scrisori, întâlniri, nu știu, iar noi la rândul nostru nu știu ce ar mai trebui să facem.

Așadar, noi vorbim acum despre proiecte, cereri de plată care au fost depuse pentru producții care au fost făcute în perioada 2018-2019.

Iuliana: Au mai fost dosare de audit care au fost depuse la începutul acestui an și care și ele urmează să fie analizate. Acum nu mai are cine să le analizeze că ei nu au încredere în comisia de film (o comisie de experți în cinematografie de la nivelul Ministerului) și nu au încredere nici în ei.

Pentru mine, în toată această experiență pe care toți am avut-o cu Ministerul Economiei, lucrurile sunt foarte clare: nu i-au înțeles potențialul, au tratat-o cu suspiciune, au lăsat-o pe mâna unor oameni care, ok, nu au competențe, dar nici nu-și doresc cu adevărat să le capete.

Unde este această comisie de film?

Iuliana: Este la turism în momentul acesta. Toată schema este la turism, în mâna domnului secretar de stat Răzvan Pîrjol, și plasată la Serviciul Marketing și Reprezentare Externă din cadrul Direcției Marketing și Dezvoltare Turistică.

Alex: Motivul pentru care a ajuns la turism este probabil datorat și faptului că există componenta de promovare de țară. Un proiect poate să ia 45% dacă promovează țara în mod explicit.

Iuliana: Această mutare are un sens pe care noi l-am înțeles la momentul respectiv. Ne-am gândit că din toate ministerele, la momentul acela, poate economia cu turismul sunt cele care trebuie să înțeleagă mai bine acest tip de investiție.

Pentru că până la urmă este o investiție: vin, cheltuiesc și statul returnează o parte din cheltuieli, la final, în baza unui audit. Totul după ce s-au cheltuit banii și la distanța de cel puțin 1 an de zile, de la momentul începerii producției în România.

La momentul efectuarii plății, banii sunt în economia României, deja, de mult timp (în transport, servicii diverse, salarii, drepturi de autor, hoteluri, restaurante, etc).

Dar cum se apreciază promovarea țării prin producția de filme străine?

Alex: Cel puțin 60 de pagini ale filmului (n.r. - din scenariu) trebuie să se întâmple în România.

Dar asta nu înseamnă că tu filmezi în România într-un apartament, ci că acțiunea aia se întâmplă efectiv în România, că se văd monumente emblematice, se menționează prin vocea personajelor etc

Există totuși vreo cerere aprobată de plată?

Iuliana: Trebui să fac un pas în afara alianței și să spun că singura cerere aprobată este pe un proiect produs de compania mea, „Alex Rider” se numește, făcut de Sony Pictures UK și care în momentul acesta rulează pe Amazon.

A fost o cerere, a fost aprobată, a trecut prin audit, am trecut prin tot procesul. N-au înțeles niște lucruri, ne-au cerut clarificări, le-am dat tot ce au avut nevoie au înțeles și au plătit.

Despre ce sumă este vorba?

Aproape 500 de mii de euro. Dar sunt proiecte care s-au filmat în România anul trecut cu bugete mult mai mari și care au venit exclusiv pentru „cash rebate”.

Putem să dăm câteva exemple?

Filmele „Voyagers”, „Washington”, The Royal Baby și altele. De exemplu „Violence of Action” și „The Asset” au bugete foarte mari și sunt făcute cu actori mari: Colin Farrell, Samuel L. Jackson.

Deci să înțelegem că toate aceste filme au fost produse în România.

Iuliana: Sunt șapte, opt companii care au produs toate filmele acestea. Sunt și companii mai mici, dar foarte importante, pentru că filmele independente au un răsunet fantastic și pe tine, [ca prestator de servicii], te interesează ca, dincolo de banii atrași si cheltuiți în România, să te promovezi în spatele acestor proiecte și să atragi altele și mai mari


Citește continuarea interviului și răspunsul Ministerului Economiei, pe StartupCafe.ro: Afaceri care ne-ar putea aduce sute de milioane de euro pe an. De ce nu se vor mai face filme mari în România precum Cold Mountain sau Killing EVE









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17071 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    In Romania ori dai spaga, ori pleci, nu e loc (Joi, 2 iulie 2020, 14:53)

    emil bobu [utilizator]

    de oameni cinstiti.
  • +17 (21 voturi)    
    Filme in Romania (Joi, 2 iulie 2020, 15:03)

    Martinezu [utilizator]

    este bine ( sau ar fi bine) sa se faca filme mari in Romania. vedete internationale sa se afle chiar pentru cateva zile pe la noi sa mai promoveze Romania ca destinatie .
    dar daca va uitati in general la scenele turnate in Romania, o sa constatati ca in marea lor majoritate gasim peisaje din trecut, sau din prezent ce redau atmosfera dezastrului . Degradarea comunista.
    imagini cu locuri parasite, imagini de oras sovietic,
    Si nici macar nu trebuie sa umble prea mult la decor.
    E 100% natural.
    Asta in timp ce la Budapesta se toarna filme ce redau scene din Paris, londra sau alte orase mari.
  • -6 (18 voturi)    
    lel (Joi, 2 iulie 2020, 16:36)

    Georgiana1995 [utilizator]

    Neah,ce filme vericule,avem Arte Contemporane,suntem peste filmele lor cu zece clase ,Show live în Muzee,"dumnezeiţă e o femeie neagră","dă-ţi hainele jos jos jos",aia e arta adevărată
  • +4 (16 voturi)    
    se rezolva (Joi, 2 iulie 2020, 16:40)

    Ademordna [utilizator]

    Stati linistiti ca nu mai avem guvern psd, sunt liberalii la butoane acum si o astfel de situatie se rezolva imediat. Ca si desfiintarea sectiei Gestapo, alegerile anticipate, desfiintarea pensiilor speciale, toate chestiile pe care si le-au asumat liberalii cand au intrat la putere, se rezolva instant, adica in cateva generatii.
    • +3 (3 voturi)    
      un pic de ipocrizie? (Vineri, 3 iulie 2020, 12:31)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      cand a incercat psd-ul sa schimbe ceva peste noapte s-a lasat cu razmerita.

      acum pnl-ul ca nu schimba peste noapte e de c....

      nu ca i-as banui de intentii prea onorabile si capacitati deosebite, dar hai sa nu ii injuram ca fac exact invers decat aia pe care ii ijnuram inaintea lor.
  • +1 (13 voturi)    
    Cu cat finanteaza statul California (Joi, 2 iulie 2020, 19:44)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Sau cel federal, productiile de la Holywood ?
    • 0 (12 voturi)    
      Da (Joi, 2 iulie 2020, 21:58)

      garmin [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      Se putea să lipsească libertarianul de serviciu?
      Ei bine, pentru știința ta, 28 de state americane oferă tax incentives pentru producții cinematografice, ca să fie competitivi și să atragă producții de milioane de dolari care intră în economia locală.
      Gândește-te numai că pentru un producător american care vine în România prețurile sunt de fapt mai mari cu 19% din moment ce aici trebuie să plătească tva. Așa că mai mult de jumătate din tax rebate-ul ăsta înseamnă de fapt o scutire de tva
      • -1 (3 voturi)    
        nu chiar... (Vineri, 3 iulie 2020, 9:51)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui garmin

        In definitiv finantam de la buget dreptul unora de a face bani. Sa dai 45 de centi pt un doalr investit inseamna de fapt ca investesti 45 de centi pt a scoate 55. Doar ca de scos, scot bani niste persoane private iar plata se face de la buget, din buzunarul nostru.
        Plata tva-ului e usor de a fi ocolita atunci cind oferi servicii unei firme cu sediul in alta tara.Si firmele Ro care cumpara bunuri sau servicii din alta tara nu platesc tva.
        Genul asta de capitalism in care totul trebuie subventionat, scutit de taxe, primit sprijin UE sau de la alte organizatii internationale care aduna bani de la donatori suna cam a comunism.
        Toate firmele mari vin doar daca au garantii de stat, scrisori de bonitate, legi speciale, scutiri de taxe, etc. Daca un cetatean din Ro infiinteaza o firma si nu e prieten cu partidu' la putere cine il scuteste si dece? Ce ajutor primeste? Mai plateste si spaga tuturor inspectorilor care ii calca pragul.
        Sa vina cineva cu afaceri adevarate nu numai cu bani de la buget.
        • +1 (1 vot)    
          e un pic ciudat... (Vineri, 3 iulie 2020, 11:51)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          cand spui "investesti 45 sa scoti 55". De fapt investesti 45 centi sa scoti 1 dolar, sau investesti 45 ca sa ai un profit net de 55. Altfel s-ar intelege ca dai 45 si primesti 55 deci profit 10 centi :)
          • +2 (2 voturi)    
            stiu ce spui (Vineri, 3 iulie 2020, 12:40)

            CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

            E prezentat in asa fel incit pare ca scoti 1 dolar.
            Dolarul ajunge la niste privati care ofera servicii n domeniu. Ei cheltuie banii unde vor - si asa cum sta bine unui privat, cu siguranta au pierderi.
            Pe de alta parte noi toti platim 45 de centi pt a pune umarul la fericirea lor.Pentru ei e o afacere. Pt noi e o prostie
        • +2 (2 voturi)    
          ba din contră (Vineri, 3 iulie 2020, 20:16)

          garmin [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          În primul rând nu e vorba de 45, ci de 35%. Niciun film american nu a luat vreodată 45% din simplul fapt că nu se califică la categoria aia.
          În al doilea rând, legat de plata TVA-ului, până la apariția schemei, în 2018, producătorii români care ofereau servicii filmelor americane trăiau fix din asta, din recuperarea TVA-ului pe care americanii îl lăsau aici. Așa că dacă știi tu vreo schemă prin care un străin e scutit de plata tva-ului, poate ar fi bine să te faci consultant financiar pentru casele astea de producție care vin să filmeze în România. Confunzi, probabil, cu achiziția de bunuri intercomunitare unde, într-adevăr, nu plătești tva, dar tu când te duci în altă țară și-ți iei o cameră la hotel fii sigur că plătești TVA-ul în țara respectivă, atâta timp cât e un serviciu pe care îl consumi pe teritoriul țării cu pricina.
          Iar în al treilea rând, faptul că statul plătește 35 de cenți pentru fiecare dolar care intră în economia țării nu mi se pare deloc o afacere proastă, din moment ce banii ăia ajung la români. Pentru că banii ăia nu rămân la ciorap, banii ăia se cheltuiesc, rulează, se plătesc pe bunuri, alte servicii, taxe și impozite, tva (din nou). Iar ăsta e orice numai comunism nu.
  • +4 (12 voturi)    
    Se discuta subiectul (Joi, 2 iulie 2020, 20:46)

    Observatory [utilizator]

    articolului de promovarea filmului in România.
    Tot încercați și chiar bateți câmpii cu PSD și PNL ul.....
    PSD ul din câte știu au fost la butoane ( sub diferite nume) de ani bunișor , nu a făcut treaba, chiar au mai și stricat și furat cât a încăput .
    Eu nu aparțin niciunui partid din România, ( fugit ilegal din raiul comunist de aproape 50 de ani.
    Acum sunt alti la butoane, și absolut nimeni nu are răbdare, vor sa vadă o schimbare miraculoasa in 3-4 luni !
    Deci cu PSD , pe care tot Dvs stimați alegători ați votat ani și ani....
    Nu văd logica Dvs . Pai dacă tot schimbam la 6 luni alti , nu o sa realizam nimic și din păcate țara se scufunda intr-o mlaștina periculoasa , politic, social și mai ales economic.

    Zau ca va urez mai multă înțelepciune la viitoarele alegeri !
    Doresc ca România sa rămână o țara liberă , nu lăsați acest popor sa dispară , cotropitorii abia așteaptă ...in următoarea ordine: Rusia , Ungaria, Turcia .... lista rămâne deschisă...
  • +7 (9 voturi)    
    ... (Joi, 2 iulie 2020, 21:32)

    tirolez [utilizator]

    Imi amintesc ca atunci cand au filmat Cold Mountain erau o gramada de voci care tipau ca ne e distrusa natura etc pe niste maruntis. In plus breasla se plangea ca actorii romani nu au fost distribuiti nici macar in roluri secundare. Google e martor.
  • +2 (6 voturi)    
    Afaceri de sute de milioane pe spatele statului ro (Vineri, 3 iulie 2020, 7:25)

    Ed___ [utilizator]

    Multi miliardarii şi multi milionarii vor bani moca de la statul român pentru producţie, ca să încaseze ei tot profitul gros !!!


    RUŞINE !!!
  • +4 (4 voturi)    
    90% din filmele enumerate sunt CRAP (Vineri, 3 iulie 2020, 11:52)

    @Dem [utilizator]

    ce v-a scapat
    Youth Without Youth filmat de marele Coppola
    Borat un film cu incasari de 250 mil $
    Hatfields & McCoys serial bine primit cu Kevin Costner
    What Happened to Monday incasari 30 mil $ facut la castel studio
    din pacate bulgarii cu franciza Expandables si maghiarii cu f. filme blockbuster si chiar de oscar ne-au luat detasat fatza de vreo 15 ani
  • +2 (2 voturi)    
    A cui e problema? (Vineri, 3 iulie 2020, 12:04)

    finutza [utilizator]

    Eu inteleg din acest articol ca problema nu e a producatorilor straini, care cel mai probabil vor mai veni sa filmeze aici, ci a firmelor romanesti care colaboreaza cu producatorii straini. Acestea, firmele romanesti, vor sa recupereze de la statul roman 35% (sau 45% daca in scenarii se fac referiri la Romania) din sumele platite statului de catre straini.
    Firmele romanesti ies pe pierdere din colaborarea cu strainii? Atunci au prost manageri! Sau sunt firme ale unor "persoane importante" care mai primesc, pe langa banii din contractele cu strainii si un plus de 35-45% de la stat...
  • +1 (1 vot)    
    Nu mai este naivitate, ci prostie!!! (Vineri, 3 iulie 2020, 12:50)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Oare producatorii de filme nu mai intelg romaneste?!?

    „Eu nu știu să citesc audit, nu e de competența mea..”

    Dar este spus extrem de clar - prestatorii aceia de servicii au venit cu plicul corespunzator la functionare, sau nu?!

    Este posibil sa nu stie ca "daca nu ungi osia, nu se invarte roata!"???
  • -1 (3 voturi)    
    Cum beneficiaza Romania? (Vineri, 3 iulie 2020, 14:03)

    DomnulMarian [utilizator]

    Cum beneficiaza Romania din faptu ca companii de productii mari filmeaza aici ? Scenariul Killing Eve, film produs de BBC, companie de stat care are 4 miliarde de lire sterline buget, nu a pomenit nici macar o data ca filmeaza in Romania.
    De ce vi se pare normal ca statul roman sa subventioneze companii ca Universal, Sony Pictures Netflix, BBC pt filme care ruleaza pe Amazon, care e cunoscut pt macro evaziune fiscala ?
    Cold Mountain este un film istoric despre razboiul american de secesiune, va rog sa-mi explicati cum se stimuleaza turismul in Romania in time ce actiunea se desfasoara in North Carolina ???
    Statul roman se confrunta cu probleme de gestionare a banilor dar si cu finantari ilicite, nu doar cu bugete mici.
  • 0 (2 voturi)    
    Killing Eve (Vineri, 3 iulie 2020, 14:40)

    DomnulMarian [utilizator]

    In killing eve nu e nici macar mentionata Romania. Cum beneficiaza turismul din asta ? De ce statul roman trebuie sa subventioneze o productie BBC, o companie de stat din UK care are un buget de 4 mild de lire sterline pe an ??? Scenele din Romania, Polonia si Rusia in scenariu, sunt dezolante, cum e promovat explicit Romania aici ???
    Cum e stimulat filmul Cold Mountain, turismul din Romania, actiunea petrecandu-se in timpul razboiului de secesiune american in North Carolina ???
    Case de productii ca Sony, Universal, BBC au nevoie de subventii de la statul roman, pt filme care ruleaza pe Amazon, care e cunoscut pt macro evaziune fiscala ? Cum e stimulat turismul in Romania prin asta ???
    In articolu de mai sus persoana intervievata se plange ca statul nu face suficient pt industria de film din Romania, ca sunt prinsi in birocratie, incompetenta si probabil coruptie, ca se pierd 100 de milioane, in timp companii cu bugete enorme sifoneaza statul roman si companiile autohtone sunt in regula cu asta.
    Ministerul turismului se confrunta cu probleme ca proasta adminstrare a banilor dar si cu cereri ilicite de fonduri, acesta trebuie sa sustina turismu in Romania nu case de productie americane.
    • -1 (3 voturi)    
      simplu (Vineri, 3 iulie 2020, 19:59)

      garmin [utilizator] i-a raspuns lui DomnulMarian

      când vin câteva sute de oameni (pentru un singur film) și stau câteva zeci de zile în țară, nu crezi că se stimulează și turismul? că oamenii ăia trebuie să doarmă undeva, să mănânce și să bea.
      acest rebate de 35% e practic un black friday al turismului.
      Oricum, văd că oamenii citesc din doi în paișpe, este vorba de 35% din chelutuielile pe care producătorul le face în România. Nu plătește statul român salariul lui Jude Law și al lui Nicole Kidman, ci doar ce cheltuie pe-aici.
      • 0 (2 voturi)    
        caracter (Vineri, 3 iulie 2020, 21:57)

        DomnulMarian [utilizator] i-a raspuns lui garmin

        oamenii aia vin la lucru, nu in scopuri turistice, nu vin in vizita, o echipa de filmare impreuna cu iluministi grip s.a.m.d. vin sa filmeze, construiasca platoul si cele necesare, iar cheltuielile lor acoperite sunt casa de productie, sunt sigur ca pt o productie nu sunt necesari mai mult de 30 de persone, restul sunt locali.

        din doi in pasispe intelegi tu si ai si putin caracter avand in vedere ca ai votat negativ. Te deranjeza o opinie contrara si ti-e frica ca altii o sa vada lucrurile prin perspectiva explicata de mine.

        cum implineste o productie cerintele cand la niciun momendat Romania nu e pomenita ca destinatie ?

        "Dar cum se apreciază promovarea țării prin producția de filme străine?

        Alex: Cel puțin 60 de pagini ale filmului (n.r. - din scenariu) trebuie să se întâmple în România.

        Dar asta nu înseamnă că tu filmezi în România într-un apartament, ci că acțiunea aia se întâmplă efectiv în România, că se văd monumente emblematice, se menționează prin vocea personajelor etc"


        Deci pe langa faptu ca BBC Universal Netflix se bucura de costuri mici in Romania comparativ cu tarile de unde provin, ele mai trebuie si subventionate de stat. Cam obraznic, nu crezi!?
        • 0 (0 voturi)    
          Atunci inchide granitele (Sâmbătă, 4 iulie 2020, 2:09)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui DomnulMarian

          Alunga toate multinationalele si toti strainii din tara si fii ca North Coreia tavarasci!!!
  • +1 (1 vot)    
    ba se fac! (Sâmbătă, 4 iulie 2020, 11:33)

    BernierC [utilizator]

    Si nu sunt filme, ci videoclipuri. Cu inegalabilii Salam si Guta! Sa moara dusmanii!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by