In 2013, James Wan demonstra ca se pricepe sa regizeze filme horror adevarate. Adica dorea sa ne convinga ca "Saw" a fost o demonstratie a talentului de a inventa metode noi de a frange oase si jupui pielea. Aventurile familiei Warren au tinut publicul amator de povesti terifiante cu sufletul la gura. Ca sa fie afacerea completa, pataniile paranormale au dat nastere unor francize de succes: "Amityville", "The Conjuring", "Annabelle" si se pare ca un alt personaj cheie din sequel o sa aiba parte de un film. Periplul cultural-artistic-divin-paranormal ne poarta de aceasta data in Londra anilor '70.

The ConjuringFoto: CineMagia

"There was a crooked man and he walked a crooked mile,

The crooked man stepped forth and rang the crooked bell,

And thus his crooked soul spiralled into a crooked Hell,

Murdered his crooked family and laughed a crooked laugh!"

Lorraine si Ed Warren au marcat mintea celor fascinati de fenomenele paranormale si in prezent se bucura de o doza noua de notorietate - ma rog, Lorraine, Ed a trecut in lumea celor drepti - gratie filmelor care au la baza peripetiile duo-ului minune.

Daca in 2013 faceam cunostiinta cu Bathsheba si Annabelle, acum avem parte de noi creaturi infernale, taman prin nordul Londrei. Un film inspirat din fapte reale, cazul din Enfield a fost considerat Amityville-ul din Marea Britaniei, adunand multi curiosi datatori cu parerea. Ca a fost adevarat sau nu ce s-a petrecut cu familia Hogson, putini mai stiu cu adevarat dar Wan, Vera Farmiga si Patrick Wilson sunt pe cai mari intr-o franciza ce are toate sansele sa egaleze numarul sequelurilor lui "Saw" si fata de aceasta serie, calitatea scenariului si jocul actorilor este superioara.

Povestea incepe cu Amityvile, dar Wan nu doreste sa faca un remake - slava Cerului - si se concentreaza pe un caz nou, taman in Londra. Lorraine si Ed pornesc intr-o noua aventura cu tragere de inima, mai ales ca Lorraine este marcata de o premonitie infioratoare.

La fel ca-n primul "The Conjuring" avem un duo malefic. insa daca in 2013 sotii Warren aflau despre ce este vorba pe la mijlocul filmului, de aceasta data cartile sunt date pe fata la final - tot atunci se contureaza posibilitatea continuarilor si a unui nou spin-off.

James Wan este la el acasa cand vine vorba de a oferi fiori de groaza spectatorilor si asta fara prea multe efecte si CGI costisitor.

Good old fashion stuff, cadre filmate de aproape, prim-planuri si o atmosfera apasatoare care te acapareaza de la inceputul peliculei. Nu-i cine stie ce smecherie. E talent si dibacie din partea unui regizor care a refuzat sa intre in familia Fast and Furios pentru o suma frumusica, pentru a se concentra pe "The Conjuring 2".

Povestiile familiei Warren aduc aminte de filmele de groaza din copilaria noastra, filmele de groaza pe care le vedeam vineri noaptea, ascunsi sub plapuma. O combinatie perfecta de vintage, nostalgie si un scenariu pus cap la cap cum trebuie si dat pe mana unor actori care nu-si bat joc de meserie. Vera Farmiga si Patrick Wilson sunt un duo cu multa chimie pe ecran, capabili sa redea natural cele mai intime emotii.

Ne-am obisnuit cu suita de filme de groaza in lunile septembrie si octombrie, data de lansare fixata in asa fel incat producatorii sa beneficieze din plin de ajunul Halloween-ului.

"The Conjuring 2" demonstreaza ca un film de groaza bun nu are nevoie de artificii, fie ele si de sezon, pentru a spune o poveste care sa ne faca sa ne tinem cat putem de bine de scaunul din cinematograf. "The Conjuring 2" a gasit formula succesului si atata timp cat au de unde sa se inspire - se aude ca-n arhivele sotilor Warren ar exista si o intamplare cu varcolaci - o sa avem continuari. Sa speram ca de calitate si nu copii palide dupa primele doua reusite. Pana una alta sa vedem ce se va intampla cu "Annabelle 2" si snip-off-ul pus la cale pentru "Maicuta".

Ioana, cand ia o pauza si nu mai e workaholica, se uita la filme si seriale cat e ziua de lunga si scrie despre ele pewww.edgeandback.ro.