Actrita Sinziana Nicola si regizorul Paul Negoescu au discutat online despre filmul O luna in Thailanda

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 20 noiembrie 2012, 15:41


Sinziana Nicola si Paul Negoescu in redactia HotNews
Foto: HotNews.ro
"O luna in Thailanda este un film despre decizii, un film despre generatia mea - o generatie confuza. Cei de varsta mea au ajuns sa fie mult mai superficiali in privinta dragostei si tind sa nu mai acorde multa atentie propriilor sentimente. Iau decizii pripite, fara a reflecta prea mult, fara sa-si asculte instinctul", declara cu putin timp in urma regizorul Paul Negoescu (28 de ani). O luna in Thailanda, filmul sau de debut, a intrat in cinematografele din Romania in weekendul trecut. Totul despre un film despre tinerii romani, realizat de cea mai tanara generatie de cineasti de la noi, aflati miercuri, la ora 12:00, intr-o discutie online cu actrita Sinziana Nicola, aflata la debutul in film, si regizorul Paul Negoescu, aflat la primul sau lungmetraj.

  • Intalnirea online s-a incheiat. Citeste mai jos raspunsurile invitatilor.


O luna in Thailanda, trailer:


 
O luna in Thailanda
spune povestea lui Radu (Andrei Mateiu), care, in noaptea Anului Nou, descopera ca nu este multumit de viata lui sentimentala si decide sa se desparta de prietena sa, Adina (Ioana Anastasia Anton). El porneste intr-o calatorie prin cluburile si petrecerile bucurestene in cautarea fostei iubite (Sinziana Nicola). Dar este oare ea femeia de care Radu are nevoie cu adevarat? Din distributie mai fac parte actorii Tudor Aron Istodor, Raluca Aprodu, Victoria Raileanu, Ionut Grama, Sabina Posea, Bogdan Cotlet, Stefan Munteanu si Simona Ghita.

Actrita Sinziana Nicola (27 de ani) a jucat intr-o serie de piese de teatru semnate de tineri regizori romani printre care "Cui i-e frica de Virginia Wolf?", "For the Win", "Hai k potzi!", "Countryside Tour". A participat la workshop-uri de teatru in afara Romaniei. Pe langa actorie, a lucrat si ca jurnalist pentru reviste de cultura. "O luna in Thailanda" reprezinta prima colaborare cu Paul Negoescu, precum si debutul sau in film. (sursa: Cinemagia.ro)

Paul Negoescu (28 de ani) este regizor, scenarist si scenograf. Pana la "O luna in Thailanda", primul sau lungmetraj, a regizat 13 scurtmetraje, majoritatea finantate independent. Paul Negoescu este preparator universitar la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica I.L. Caragiale din Bucuresti - catedra Regie de Film. Este director artistic al Festivalului de Film Timishort, precum si membru al Academiei Europene de Film.

Sinziana Nicola in Cui i-e frica de Virginia Woolf?, la Godot Cafe Teatru:




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2395 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    film (Marţi, 20 noiembrie 2012, 18:22)

    Felix [anonim]

    felicitari pentru film!
    la prima vedere chiar pare filmat intr-un timp scurt - atmosfera de sarbatori si tot tacamul. ati filmat chiar in noaptea de revelion? cat au durat filmarile exact?

    multumesc si bafta ambilor invitati. sunteti foarte tineri si foarte talentati.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:11)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui Felix

      In primul rand multumesc.
      Nu am filmat chiar in seara de revelion. Eu am fost patru zile pe platou. Doua inainte de revelion si doua dupa.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:13)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Felix

      Multumim frumos pentru aprecieri.
      Filmul a fost turnat in 18 zile de filmare, ceea ce este destul de putin pentru un lungmetraj, in mod special pentru un debut. De obicei un film se filmeaza in 22-24 de zile. A existat si o a 19-a zi de filmare, chiar in noaptea de revelion, cu o echipa restransa si fara actori, pentru ca a trebuit sa filmam niste artificii pe cer. Si cum bugetul filmului nu ne-a permis sa umplem cerul de artificii, am profitat de cele date de primarie, in Piata Constitutiei. Asa ca da, putem spune ca am filmat chiar si in noaptea de revelion, chiar daca am filmat doar un cer cu artificii, timp de cateva minute.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Marţi, 20 noiembrie 2012, 21:24)

    Dee [anonim]

    Felicitari regizorului pentru un film sincer si autentic.

    Intrebarea mea este daca ceea ce se intampla in film e inspirat din realitate sau este imaginatia scenaristului. Radu, Adina si Nadia exista in realitate?

    Pentru Sinziana: bun rol, foarte autentica in momentul impacarii cu Radu din film, m-ai impresionat mult. La cat mai multe roluri in film, inteleg ca acesta e primul.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:13)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dee

      Multumesc. Ma bucur ca ti-a placut.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:19)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dee

      Filmul este o fictiune, iar personajele sunt inchipuite de catre mine si de Vlad Trandafir, co-scenaristul filmului. Povestea nu este reala, ea reprezinta niste framantari si interese de-ale mele si de-ale lui Vlad, fapt care face filmul sa fie unul destul de personal. In plus, personajul lui Radu are multe lucruri in comun cu mine, l-am construit in asemenea masura incat sa ma pot regasi in el. De aici poate reiesi senzatia de film biografic. Dar va asigur ca nu e :)
  • 0 (0 voturi)    
    film (Marţi, 20 noiembrie 2012, 22:06)

    B [anonim]

    Felicitari, sunt un mare fan al scurtmetrajelor tale, si asteptam de mult un lungmetraj. Ce regizori iti plac?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:24)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui B

      Multumesc frumos. E magulitor sa stiu ca am "fani" :)
      Imi plac mai multi regizori. Unul dintre regizorii mei favoriti este Nuri Bilge Ceylan. Mai imi plac Abbas Kiarostami, Aki Kaurismaki, Hou Hsiao Hsien, John Cassavetes, Roy Andersson, Eric Rohmer, Bruno Dumont, fratii Dardenne etc.
      Dintre regizorii romani imi plac Cristi Puiu, Radu Jude, Corneliu Porumboiu etc.
  • 0 (0 voturi)    
    O luna in Thailanda (Marţi, 20 noiembrie 2012, 23:32)

    Irina [anonim]

    O luna in Thailanda mi se parut un film reusit. O poveste frumoasa, fara comunisti, fara avorturi, fara alte teme arhicunoscute. :))

    Pe Sinziana as vrea sa o intreb cum a fost trecerea la film pentru tine, o actrita care ai facut doar teatru? Mi-a placut foarte mult de tine in film.

    O intrebare si pentru Paul: te-ai gandit ce urmeaza dupa O luna in Thailanda? Ai planuri mari? :) Succes!
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:17)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina

      Nu a fost dificila aceasta trecere de la teatru la film. Eu imi pun aceleasi intrebari despre personaj si situatii si atunci cand lucrez in teatru si atunci cand lucrez in film. Bineinteles ca este un alt tip de conventie dar munca de baza, pentru mine a fost cam aceeasi.Este tot actorie pana la urma.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:27)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina

      Multumesc frumos.
      Momentan am doar planuri pe termen scurt. Tocmai ce am terminat de filmat un nou scurtmetraj, care se doreste sa fie partea a doua dintr-o trilogie a apei, inceputa anul trecut cu filmul Orizont. Va urma, probabil, partea a treia la anul. In materie de lungmetraj, inca nu stiu exact ce voi face, abia ma lamuresc zilele astea de directia in care vreau sa merg. Sunt inca in cautari de subiecte.
  • 0 (0 voturi)    
    actor roman preferat (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 8:11)

    Emma [anonim]

    buna dimineata!

    o intrebare pentru amandoi: care este actorul preferat roaman, din generatia 'de aur' cu care ti-ai dori sa lucrezi?

    merci si succes.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:31)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emma

      Buna dimineata

      Mi-as dori sa lucrez cu orice actor, din orice generatie. In primul rand ma intereseaza sa fie un om inteligent, cu care sa pot comunica. Altfel, mi-ar fi placut foarte mult sa fi avut vreodata ocazia sa lucrez cu un actor precum Toma Caragiu. Dar sunt convins ca exista si actori tineri la fel de talentati.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:34)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emma

      Imi plac foarte mult Victor Rebeciuc si Olga Tudorache. Prestatia doamnei Olga Tudorache din "Regina Mama" a fost unul dintre lucrurile care m-au convins sa dau admitere la UNATC.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebari (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 9:52)

    Thomas [anonim]

    E intr-adevar mare lucru sa fii regizor la 28 de ani. Felicitari. Intrebarea ar fi cum te simti privit de regizorii mai vechi in bransa? Crezi ca esti privit de sus, exista un rift intre generatiile de regizori, intre "dinozauri", intrei ceid e varsta medie si cei tineri. Privesc ei in mod diferit lucrurile?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:42)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Thomas

      Cinematografia, in Romania, este o lume destul de mica, unde apar mai multe invidii decat ar fi cazul. Am norocul sa ma cunosc si sa fiu prieten cu regizori precum Radu Jude sau Corneliu Porumboiu, regizori pe care ii respect in primul rand ca oameni. Si nu cred ca exista vreun rift intre regizorii consacrati si noi, astia mai tineri, ci din contra. Eu m-am simtit mereu sprijinit de ei. Dar am simtit, intr-adevar, o antipatie din partea unor regizori mai in varsta, din partea unor asa-zisi "dinozauri", nemultumiti ca vine un pustan de douzeci si ceva de ani sa le ia painea de la gura. Numai ca aceste antipatii vin, in mod special, de la oameni neimpliniti, de la regizori care in intreaga lor cariera n-au reusit sa faca vreun film memorabil. Nu am simtit nicio antipatie din partea lui Lucian Pintilie, de exemplu.
  • 0 (0 voturi)    
    malluri (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 9:55)

    Dan [anonim]

    Am vrut sa vad zilele acestea filmul si am constatat ca nu lipseste din nici un cinematograf din mall, insa nu ruleaza nicaieri altundeva. Ma refer la Bucuresti. Practic filmul e doar la 30-40-50 de lei biletul, nu si la 10-15 lei. Nu cred ca toata lumea e dispusa sa plateasca atat ca sa il vada. Poate nu e cea mai potrivita intrebare pentru actori si regizor, dar dupa parerea mea va sabotati singuri.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:52)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Este o intrebare complet justificata si este un lucru care ma preocupa si pe mine. Intr-adevar, situatia a fost de asa natura ca nu am putut lansa filmul decat in mall-uri. De vineri insa, filmul va mai rula si la cinematografele Elvira Popescu si Union. Noi ne-am fi dorit sa ruleze si in alte sali, numai ca nu a fost posibil. Cinematograful Studio, care aduce de obicei multi spectatori la filmele romanesti, este in perioada asta ocupat cu diferite festivaluri si evenimente, iar alte cinematografe, precum Cinema Patria, Scala, Corso, Glendale Studio etc, nu au dotarea tehnica necesara proiectiei digitale. Iar in cazul filmului nostru, din ratiuni de buget, nu avem decat doua copii in pelicula de 35mm, restul fiind proiectii digitale. O copie in pelicula costa foarte mult, pe cand o copie digitala este mult mai usor de multiplicat si distribuit. Nici mie nu-mi place sa merg la film la mall. Si nu cred ca publicul de mall este publicul pe care mi-l imaginam pentru filmul asta. Dar, din pacate, nu am avut alta sansa. Este un mare pacat faptul ca cinematografele acestea "de cartier" nu sunt renovate si dotate tehnic corespunzator. Eu mi-am dort foarte mult ca premiera filmului sa aiba loc la Cinema Patria, fiind foarte atasat emotional de acest cinematograf. Am fost insa acolo sa vedem calitatea proiectiei si am iesit complet deprimat.
      Speram totusi sa putem face macar cateva proiectii la Cinema Studio si la NCRR, dar - din pacate - nu depinde de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    comedii (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 9:56)

    Sorin [anonim]

    De ce credeti ca se fac atat de putine filme romanesti de comedie? Nu credeti ca avem prea multe filme care sunt centrate pe drame, pe tragedii? Sunt aceste filme mai triste facute in special pentru a lua premii la festivaluri si nu pentru a incanta publicul?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:26)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      Exista si filme care au fost la festivaluri si nu erau niste tragedii.Un exemplu in sensul asta este "A fost sau n-a fost". Cred ca fiecare regizor vorbeste despre subiectele de care este interesat. Ar fi mult mai trist daca regizorii de film ar face comedii de dragul de-a face comedii. Rezultatul ar fi mai prost si mai neinteresant daca nici pe autor nu l-ar interesa in mod real.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:11)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      Eu nu cred ca se fac putine filme romanesti de comedie. Proportional vorbind, la numarul de filme lansate anual, se fac in aceeasi masura comedii cat se fac si in alte tari. Anul asta s-au lansat: Despre oameni si melci, Minte-ma frumos, Ho-ho-ho 2, S-a furat mireasa, Visul lui Adalbert dar si filme cu mult umor precum Toata lumea din familia noastra sau Undeva la Palilula. Comparand numarul asta de comedii la numarul total de filme produse anual (in jur de10-12 filme) veti observa ca nu stam chiar rau. Intr-adevar, multe dintre acestea sunt, de fapt, tot filme de festivaluri, iar altele sunt mai apropiate de filmele de televiziune. Aceasta nemultumire din partea publicului este, cumva justificata. Dar in acelasi timp exista si o parte absurda. Vrem filme "ca la Hollywood", uitand totusi situatia in care ne aflam. La Hollywood se fac filme comerciale, in care se investeste o suma de bani si care generaza un profit prin vanzarea filmului in toata lumea. Un film comercial romanesc, vorbit in limba romana, nu va fi niciodata cumparat si distribuit in strainatate pentru ca nu se va duce nimeni sa-l vada. Dvs ati merge la cinema sa vedeti un film comercial afgan sau kazac? Asa ca circuitul de distributie al unui film comercial romanesc s-ar limita la Romania, unde mai exista doar cateva cinematografe functionale, si alea vai de ele. Asa ca niciodata nu se vor strange suficienti spectatori cat sa aduca profit investitiei asumate. Pe de alta parte, un film de autor (sau un film de arta, cum vreti sa-i spunem), care ajunge in selectia unui festival important sau reuseste sa ia un premiu, acela va starni mai mult interes din partea distribuitorilor de filme de arta din strainatate. Si in general, filmele de arta nu sunt foarte optimiste, pentru ca arta nu prea produce confort, ci din contra.
  • 0 (0 voturi)    
    scurt metraj (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 10:03)

    georgiana ene [anonim]

    pentru sanziana:

    1. descrie in cateva cuvinte, te rog, experientele de pe platoul de filmare (avand in vedere ca in film joaca si unul dintre colegii tai de scena, ionut grama).

    2. ai renunta la teatru pentru film? care crezi ca te provoaca mai mult?

    3. legat tot de teatru: faci parte din generatia tanara. ce rol ti-ai dori sa interpretezi?

    pentru paul:

    1. la ce festivaluri internationale ti-ai dori sa ajunga 'o luna in thailanda'?

    2. in viitorul apropiat te gandesti la un scurt metraj sau lung metraj?

    3. ce subiecte ai vrea pe viitor? (ma gandesc ca deja primul tau lung metraj se diferentiaza de ceea ce s-a facut pana acum, abordand alta tema).

    4. ce regizor international ti-a marcat copilaria/adolescenta? si cat de mult te-a inspirat?

    multumesc si mult succes in continuare!
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:43)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui georgiana ene

      1.La filmari m-am simtit foarte bine pentru ca era o echipa tanara si pe majoritatea colegilor ii mai stiam din facultate. Suntem generatii foarte apropiate. Cu Ionut, din pacate, nu am interactionat prea mult pe platou pentru ca apaream in scene diferite.
      2. Nu cred ca voi fi vreodata in situatia de a renunta la una pentru cealalta. Amandoua ma provoaca in feluri diferite. La teatru, o provocare este faptul ca trebuie sa repeti de mai multe ori ceea ce ai descoperit in repetitii sau sa aduci lucruri noi mai bune in directia stabilita impreuna cu colegii. "Cui i-e frica de Virginia Woolf?" se joaca de 5 ani deja. Timp in care si eu si colegii mei ne-am mai schimbat. In situatia asta si spectacolul se mai schimba.
      La film nu ai asa multe sanse sa lucrezi la personaj. Asa ca trebuie sa fii foarte pregatit pe platou. La teatru, daca nu esti multumit intr-o seara, stii ca vei mai avea spectacol si in alta zi. La filmare nu ai "o a doua sansa".
      3. Nu am un personaj anume pe care imi doresc sa-l joc. Uneori este surprinzator ca, la inceput poate sa nu-ti placa personajul pe care trebuie sa-l faci si apoi, pe masura ce-l descoperi, sa-ti placa din ce in ce mai mult.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:25)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui georgiana ene

      1. Filmul a participat deja in festivaluri internationale. Practica obisnuita e ca inaintea lansarii filmului in tara, premiera mondiala sa aiba loc la un festival din strainatate, ca sa creeze un buzz mediatic. In cazurile fericite, filmul se lanseaza intr-un festival important, precum Cannes, Berlin sau Venetia. In cazurile si mai fericite, filmul castiga si un premiu. Noi ne-am aflat in situatia fericita sa avem premiera la Festivalul de la Venetia, lucru care ne-a oferit posibilitatea sa vindem filmul unui distribuitor international. De aici incolo, filmul este invitat de mai multe festivaluri mai mici, dar cel care are puterea de decizie este acest distribuitor international, care detine drepturile de exploatare a filmului.

      2. Tocmai ce am terminat de filmat un scurtmetraj si va urma, probabil la anul, inca unul. Voi continua sa fac atat scurtmetraje, cat si lungmetraje, in functie de ideile care-mi vor veni.

      3. Momentan nu am foarte multe subiecte. Voi face, insa, tot ce-mi sta in putinta sa nu ma repet :)

      4. Nu am fost un mare cinefil in adolescenta. Am descoperit ca vreau sa fac film cu adevarat abia dupa ce am intrat la facultatea de film. Probabil regizorul care mi-a marcat parcursul a fost Nuri Bilge Ceylan. Eram anul 1 si m-am dus la festivalul DaKino unde rula acest film. Fara sa stiu nimic despre film, am intrat in sala, iar cand am iesit, am ramas profund impresionat. Atunci mi-am dat seama ca cinema-ul este altceva decat imi imaginasem pan-atunci.
  • 0 (0 voturi)    
    Finantare (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 10:22)

    Geo [anonim]

    Buna ziua,

    In primul rand felicitari pentru film.

    Am o singura intrebare: care sunt sursele finantarii filmului?

    Multumesc,

    George
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:30)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Geo

      Buna ziua

      multumesc frumos.
      Filmul a fost finanta de catre CNC (Centrul National al Cinematografiei) cu suma de 700.000 de lei, in urma unui concurs de scenarii cinematografice. Acestei sume i s-a adaugat o finantare din partea HBO Romania, dar si un "bonus" din partea aceluiasi CNC pentru calitatea artistica a scurtmetrajelor mele. Legea cinematografiei specifica faptul ca daca un regizor a realizat in trecut vreun film care a fost selectat, premiat sau apreciat in festivaluri internationale importante, atunci CNC are obligatia sa ofere un sprijin pentru urmatorul lui proiect. Iar eu am avut norocul sa fi facut destule scurtmetraje. Practic, fara toate aceste scurtmetraje n-am fi reusit sa finantam filmul in timp util. Nu stiu insa sa va spun bugetul total al filmului.
  • 0 (0 voturi)    
    regizori (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 10:26)

    maria [anonim]

    Paul, te-ai gandit sa regizezi si o piesa de teatru? Si daca da, care ar fi aceasta?

    Sanziana, dintre regizorii nostri de film sau teatru, care crezi ca te-ar pune cel mai bine in valoare?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:49)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      Din punctul meu de vedere, regizorii de teatru si de film cu care am lucrat m-au distribuit in personaje prin care as fi avut ceva de spus.Cred ca asta este cel mai important. Nu cred ca isi propune cineva sa te puna in valoare cand te distribuie. Ideea este sa-ti faci tu treaba bine.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:34)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      Da, m-am gandit la un moment dat, prin anul 4 de facultate. Am primit o propunere din partea Simonei Ghita, o actrita cu care eu am colaborat de mai multe ori, inclusiv la scrierea unor scenarii. Am si inceput atunci repetitiile, dar din diferite motive, nu s-a mai realizat. Inca ma mai tenteaza, dar trebuie sa-mi fac timp si curaj pentru asta.
  • 0 (0 voturi)    
    întrebări (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 10:46)

    saramon [anonim]

    În primul rând, trebuie să spun din start că nu mi-a plăcut filmul, însă este oarecum de înțeles, este film de debut iar Paul nu are decât 28 de ani.

    Și acum întrebările:

    - O lună în Thailanda ar fi ieșit o comedie romantică superbă. Te-ai gândit în vreun moment să-l modifici în sensul acesta?

    - Spuneai că, simțind presiunea banilor veniți de la CNC, ai făcut anumite compromisuri pentru ca filmul să fie plăcut de public. Poți detalia puțin ce anume ai fi făcut altfel?

    - Cum îți explici că Nadia se împacă cu Radu la final? Îmi vine greu să cred că o femeie care se respectă ar primi înapoi un bărbat care a părăsit-o în acel fel.

    - De multe ori, nu înțelegeam nimic din ce se vorbea. Să fi fost instalația de sunet a cinematografului de vină?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:57)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui saramon

      Si eu mi-am pus de nenumarate ori intrebarea legata de impacarea celor doi. Alegerile pe care le luam nu sunt intotdeauna conforme cu sentimentele pe care le avem fata de partener. Uneori ne mai si pacalim. Un raspuns posibil la intrebarea ta este ca Nadia decide sa se impace cu el pentru a-si confirma ei insasi faptul ca despartirea nu a fost din vina ei. Ea a trait acest sentiment de vina - ca nu e suficient de frumoasa, desteapta, etc pentru el - dupa ce s-au despartit. Iar faptul ca el ii propune sa formeze din nou un cuplu o face sa-si recapete stima de sine. Desi chiar si asta este o pacaleala.Dar asta este doar unul dintre raspunsurile posibile.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:51)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui saramon

      Trebuie sa spun si eu ca nu ma deranjeaza ca nu v-a placut filmul, atata timp cat scopul lui nu este sa placa, cat sa nasca niste intrebari legate de relatii, de felul nostru de a iubi si de a intelege iubirea, de generatie etc. Consider ca un film bun nu trebuie sa placa, ci sa spuna ceva adevarat.

      1. Nu. Si asta pentru ca nu mi-am propus sa fac o comedie romantica, in primul rand. Cel putin nu in sensul unui film mainstream, conventional. Mi-am propus sa fac un film personal, autentic, care sa aiba, pe alocuri, si ceva umor, si ceva melodrama, dar in mod special sa contina un adevar despre viata. Cat mi-a iesit din ce mi-am propus, imi e greu sa zic. A iesit cate ceva din toate, cam cum iese la fiecare film, de fapt.
      2. As vrea sa ma fac inteles, pentru ca am citit pe undeva ca as fi zis ca am incercat sa fac un film de public, ceea ce este fals. Avand nu numai presiunea banilor de la CNC, dar si cea a debutului (asta insemnand ca filmul urma sa fie distribuit in cinematografe, nu doar in festivaluri cum era situatia scurtmetrajelor), in timpul realizarii filmului (de la scrierea scenariului pana la montajul filmului) am simtit ca incerc sa fiu mai explicit, mai evident. Mi-a fost teama ca nu se intelege intentia, ca "marele public", neobisnuit sa vada filme mai putin conventionale, nu va intelege care este, de fapt, problema filmului. De aceea am acceptat sa fac tot felul de compromisuri care tin inclusiv de mizanscena, de actorie, de dictie samd. Un exemplu elocvent este structura ciclica a filmului: filmul incepe si se termina intr-o simetrie compozitionala. Radu face dragoste in pozitia misionarului, in aceeasi incadratura, mai intai cu Adina, apoi cu Nadia. Am apelat la aceasta simetrie ca sa se evidentieze faptul ca personaul este prins intr-un cerc vicios. Ca desi alege sa faca o schimbare ca sa-si imbunatateasca viata, el ramane, de fapt, pe loc. Daca nu as fi avut aceasta teama ca publicul nu va intelege, probabil n-as fi ales acest tip de simetrie.
      • 0 (0 voturi)    
        r2 (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:48)

        Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paul Negoescu

        continuare:
        3. Cum spuneam si mai sus, cred ca generatia asta, din care fac parte, trateaza iubirea ca pe un bun de consum. Ne aruncam intr-o relatie si stam in ea pana o consumam. Cand am construit personajul Nadiei, am dorit sa croim un personaj care nu si-a consumat inca relatia cu Radu. Cel putin nu din perspectiva ei. Din dialogul secventei impacarii reiese faptul ca ea inca nu a trecut peste despartirea de el. Era un capitol neincheiat pentru ea, iar insistenta lui o face sa faca aceeasi greseala pe care o face si el: sa intre din nou intr-o relatie care are toate sansele sa esueze. Intr-adevar, va dau dreptate cu faptul ca ea cedeaza foarte usor. Dar acest lucru tine in primul rand de conventia pe care mi-am asumat-o atunci cand am facut filmul. Personajul trece, in 24 de ore, printr-o despartire, printr-o impacare, printr-un revelion, pe la mai multe petreceri si cunoaste diferite alte femei. Asta nu se intampla oricui, in orice zi, ne aflam deja intr-o situatie exceptionala. De aici rezulta ca a trebuit sa intru intr-o conventie ca sa pot sa-mi exprim ideile prin acest film. Pe de alta parte, ca sa nu las senzatia de superficialitate, prin faptul ca ea cedeaza atat de repede, am apelat la niste taieturi eliptice in cadrul acestei secvente. Daca tot filmul este filmat in cadre-secventa, scena impacarii (cat si scena despartirii) sunt filmate din 3 cadre cu elipse de timp intre ele. Asta insemnand ca personajele isi schimba atat pozitia in cadru cat si starea interioara. Aceste elipse au menirea sa se inteleaga faptul ca in acele taieturi a mai existat material taiat. Ca daca in film impacarea dureaza 5 minute, ea ar fi avut in realitate mult mai mult, dar din care am taiat eu (din diferite motive) doar ceea ce mi s-a parut interesant de aratat.

        4. Depinde in ce sala ati vazut filmul. Eu am vizionat filmul in mai multe sali si exista intr-adevar mari diferente. Cel mai evident a fost la sala Elvira Popescu unde nu doar ca se auzea asincron,
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:06)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui saramon

      dar se auzea si reverberat, din cauza unei scene care se afla in fata ecranului. Mai mult, boxele din spatele salii nu functionau, asa ca 2 canale de sunet ale filmului nu se puteau auzi. Este un pacat al salilor de cinema din Romania. Nu exista tehnicieni de sunet capabili sa calibreze boxele acestor sali.
      Va asigur ca sunetul este corect mixat si ca filmul se aude bine. La premiera filmului, de la Cinema Pro, se auzea acceptabil. La Venetia de pilda (cat si in alte festivaluri), filmul s-a auzit perfect, asa cum a fost intentionat si asa cum l-am auzit in sala de mixaj.
      Am mai vizionat filmul la AFI Cotroceni, unde filmul se auzea foarte-foarte incet. Nimeni nu intelegea nimic. Dupa ce i-am rugat sa dea mai tare, s-a auzit asa cum trebuie sa se auda. Deci nu e numai o problema tehnica ce tine de cinematografele vechi, cat si una umana. Atata timp cat proiectionistilor nu le pasa daca filmul nu se aude, nu avem ce face decat sa punem subtitrari.
      Multa lume ne reproseaza noua calitatea sunetului din filmele romanesti, desi noi nu putem controla cum este redat filmul in salile de cinema.
      • 0 (0 voturi)    
        r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:33)

        Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paul Negoescu

        am mai scris un mesaj, intre cele doua afisate, care vad ca nu a aparut. incerc sa-l mai scriu o data.
  • 0 (0 voturi)    
    film (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 10:56)

    Mari [anonim]

    Foarte buni actorii din film. Toti foarte tineri, dar si-au facut treaba perfect. Media de varsta a celor care joaca in film cred ca este cam aceeasi cu varsta regizorului. Cum au fost alesi actorii, casting sau cei preferati de regizor?
    Cat de greu e sa faci film, ca regizor, la 28 de ani, cum se deschid usile, cum se obtin finantarile?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:14)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mari

      Da, intr-adevar, media de varsta este destul de scazuta. Si nu numai a actorilor, ci a intregii echipe artistice din spatele acestui film: scenariu, imagine, montaj, sunet, scenografie etc. Majoritatea suntem la debut.
      Ca sa va raspund la intrebare, da, a existat un casting, cu o singura exceptie: personajul principal. Am scris scenariul avandu-l pe Andrei Mateiu in minte, cu care mai colaborasem la cateva scurtmetraje. Pentru restul actorilor, am facut un casting la care am fost ajutat de Simona Ghita, de profesie actrita, care si joaca un rol secundar in film. Ea a fost colega de generatie cu cativa dintre actorii din film si ii cunostea foarte bine pe ceilalti. Asa ca mi-a propus diferite nume, am incercat diferite variante, am facut probe, pana cand m-am hotarat pe distributia finala. Am avut noroc sa gasesc niste actori tineri foarte talentati.
      Iar legat de usurinta cu care poate un regizor de 28 de ani sa faca film in Romania... Usor nu e nici pentru un regizor consacrat. Pentru un debutant e si mai greu. Sistemul actual (insemnand posibilitatile de finantare si legislatia prin care acestea se acorda) nu incurajeaza debutantii ci din contra. Legea e facuta in asa fel incat ca sa ajungi sa faci film, ai nevoie de un CV in spate. Numai ca nu poti avea un CV daca nu ai facut deja film. Deci e un cerc vicios in care greu poti patrunde. Eu am avut norocul sa fac mai multe scurtmetraje inainte, cu care mi-am format un CV si in felul asta am reusit sa obtin finantarea necesara.
  • 0 (0 voturi)    
    film (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 11:44)

    Ana [anonim]

    Sunteti multumiti de film?
    In opinia voastra care sunt punctele bune si cele slabe ale filmului?
    Felicitari sincere, am vazut filmul si mi-a placut mult!
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:11)

      Sinziana Nicola [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      Multumesc.Da, eu in mare sunt multumita de film. Bineinteles ca intotdeauna mi se pare ca as fi putut sa fac lucrurile altfel, poate mai bine. Nu mi s-a intamplat niciodata sa fiu multumita pe deplin de ceva ce am facut.
      Ceea ce-mi place foarte mult la acest film este ideea de confuzie a generatiei din care fac parte - confuzie pe care o simt din plin atat la mine cat si la oamenii din jurul meu. Sper sa reiasa asta si publicul sa o recunoasca. Deci asta ar fi plusul. Nu stiu, insa daca este destul de inteligibila ideea asta in film. Sper ca spectatorii sa nu priveasca personajele astea doar ca pe niste aiuriti sau niste egoisti ci sa incerce sa-i si inteleaga. Dar acum ca scriu asta, imi dau seama ca, de fapt, poate nici nu trebuie sa fie atat de clar. Adica spectatorul nu trebuie manipulat intr-o directie.Cred ca este mai bine sa i se prezinte o situatie si el sa faca propriile judecati dupa.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:21)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      Multumesc de aprecieri :)
      Am o senzatie amestecata. Ca dupa orice film pe care l-am mai facut (ma refer la scurtmetraje), exista lucruri care-mi plac si lucruri care nu-mi plac. Cred ca filmul isi atinge tinta si asta ma multumeste. Ma nemultumeste ca n-am tintit suficient de sus. Am preferat sa fac un film mai caldut si mai conventional decat ar fi fost pe placul meu. Pe de alta parte, optiunile astea nu au fost foarte constiente si tot din mine au iesit, ceea ce face ca filmul sa nu fie mai putin personal. Ca puncte bune, cred ca exista niste momente frumoase in film. Mi-e greu sa judec filmul in ansamblu, nu pot fi foarte obiectiv. Dar in amanunt, gasesc cateva lucruri care-mi plac. Ce este amuzant este ca multe dintre ele sunt pur si simplu intamplatoare: un zambet, o grimasa, un detaliu, un figurant din planul 2 etc. Puncte rele, din perspectiva mea, sunt mai multe, dar sunt in mod special lucruri care tin de realizarea efectiva a filmului. Poate m-am grabit in anumite locuri, poate am cedat prea usor in fata unor compromisuri, poate am fost, de teama, prea conventional in anumite momente... Dar pana la urma cred ca sunt lucruri normale atunci cand vorbim de un debut.
  • 0 (0 voturi)    
    film (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 11:57)

    tupik [anonim]

    O singura intrebare pentru Paul. De ce este sunetul atat de prost in toate filmele romanesti? Allfel, am vazut filmul, mi-a placut mult. Felicitari sincere!
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:29)

      Paul Negoescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tupik

      Multumesc frumos.

      Am mai scris si mai sus, problema principala este legata de dotarea tehnica a salilor de cinematograf. Problema nu este la fel de evidenta la filmele straine pentru ca filmele straine sunt subtitrate. Filmele suna foarte diferit in functie de sala in care sunt ascultate. Inginerii de sunet care lucreaza la filmele romanesti (de multe ori chiar ingineri de sunet din strainatate) sunt persoane foarte capabile si profesioniste, iar echipamentele de sunet folosite sunt mereu de ultima generatie. Mixajul final al filmelor nu se face in Romania, pentru ca nu exista studiouri de mixaj acreditate Dolby la noi in tara. Noi am facut mixajul de sunet la Budapesta. Alte filme romanesti au fost mixate la Viena, Paris etc.
      Ar mai exista si alte motive pentru care filmele se aud prost. Unul ar fi chiar limba romana, care, in vorbirea ei fluenta nu este la fel de usor de inteles ca engleza simpla, cea care se foloseste in filmele americane. Incercati sa vedeti un film cu accent irlandez, scotian, australian etc si o sa vedeti ca exista probleme si acolo. In plus, in cinema-ul romanesc contemporan se foloseste mai mult un limbaj cazual, cat mai natural, cu problemele de dictie corespunzatoare. Este ceva asumat, atata timp cat conventia in care se realizeaza filmul este una realista. Altfel, daca n-ar fi asa, filmele ar suna foarte teatral si am reveni la perioada in care publicul reprosa falsitatea dialogurilor din filmele romanesti. Singura solutie ca sa se remedieze problema asta ar fi niste sali de cinema mai bune.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version