Meryl Streep il compara cu Dumnezeu. Cand vine vorba de Oscaruri, Harvey Weinstein pare sa fie atotputernic, asa cum a aratat si duminica triumful filmului "The Artist" la Hollywood, a carei distributie in Statele Unite este asigurata de acest producator, relateaza AFP.

La 59 de ani, Harvey Weinstein nu are egal in depistarea filmului care va obtine recompensa suprema: inainte de "The Artist", el obtinuse anul trecut Oscarul pentru cel mai bun film cu "Discursul regelui". In acest an, Weinstein Company a obtinut pentru Meryl Streep Oscarul pentru cea mai buna actrita, in "Doamna de fier".

"Harvey Weinstein face o treaba incredibila. Este foarte bun in maniera de a percepe un film, publicul sau, modul de prezentare, in cea mai buna zi si in cel mai bun mod", a spus Michel Hazanavicius, regizorul "The Artist".

Si mijloacele puse la dispozitie sunt o parte a jocului. Potrivit lui Hazanavicius, bugetul de publicitate pentru lansarea "The Artist" in Statele Unite l-a depasit pe cel al filmului, respectiv circa 12 milioane de dolari, potrivit site-ului specializat IMDb.

Dar legenda lui Harvey Weinstein nu a aparut ieri. A fondat, in 1979, impreuna cu fratele sau Bob, compania Miramax Films, care va fi vanduta catre Disney in 1993.

Printre reusitele Miramax: "Shakespeare in Love" in 1998, Oscar pentru cel mai bun film, "Pulp Fiction" (1994), Palme d'Or la Cannes, "Pacientul englez" (1996) sau "Gangs of New York" (2002).

Cu cele 150 de kilograme ale sale si cu aerul de nas iesit dintr-un film a la Bogart, Harvey Weinstein a fost si producatorul executiv al trilogiei "Stapanul inelelor", al marelui succes international "The Reader" (Oscar pentru cea mai buna actrita, Kate Winslet in 2009) sau "Inglourious Bastards" (2009).

Harvey Weinstein si-a construit o reputatie fara egal in ceea ce priveste capacitatea de a asigura promovarea unui film pana la decernarea Oscarurilor.

Studiu de caz: "Discursul regelui". Harvey Weinstein l-a distribuit deliberat intr-un numar redus de sali, dupa care a crescut progresiv distributia, culminand cu momentul Oscarurilor. Filmul britanic a reusit astfel sa eclipseze "The Social Network", distribuit prea devreme si mult prea in forta.

Aceeasi reteta pentru "The Artist": cand filmul a triumfat la Cannes, in mai 2010, producatorul a cumparat drepturile de distributie in Statele Unite, transformand acest film de arta intr-un mare succes national, salutat atat de public cat si de critica.