Informații false despre muncitorii pakistanezi care ar veni în România - folosite de extrema dreaptă în campania electorală din Franța

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 14 mai 2019, 12:23 Actualitate | Alegeri Europarlamentare 2019


captura APP
Extrema dreaptă franceză folosește, în campania pentru alegerile europarlamentare, informații eronate atribuite de autoritățile pakistaneze unui oficial român. Le Monde a demontat, luni, falsul afirmațiilor făcute în campanie de șefa grupării Adunarea Națională (fostul Front Național), Marine Le Pen, precum și de un alt membru al acestui partid, care au invocat în campanie cazul celor "500.000 de muncitori pakistanezi" care ar urma să intre în Uniunea Europeană prin România.

În aprilie, ministrul pakistenez al Resurselor Umane era citat spunând că România ar fi convenit cu Ambasadorul României în Pakistan, Nicolae Goia, ca statul asiatic să trimită în România forță de muncă. Era vehiculat în acest sens un total de 500.000 de muncitori. Ambasadorul român era citat menționând un total de 1 milion de muncitori străini pe care România ar încerca să îi atragă.

Ministerul român de Externe a intervenit atunci, arătând că discuțiile au fost de altă natură. Ministrul atrăgea atenția că:
  • Întâlnirea dintre ambasadorul român și oficialul pakistanez a fost o primire de curtoazie
  • Discuțiile nu au inclus stabilirea unor cote sau cifre cu privire la un eventual transfer de forță de muncă
  • Nu a fost stabilit niciun plan concret de acțiune
  • Contingentul alocat pentru lucrătorii extra-comunitari pentru anul 2019, la nivel național, este de 20.000

Cifrele și precizările oferite de ministerul român sunt prezentate acum de Le Monde, ca argumente pentru a demonta afirmațiile de campanie electorală ale oficialilor Adunării Naționale. Aceștia au preluat informația referitoare la cei 500.000 de muncitori, care, în pofida precizărilor MAE român, au fost preluate pe 1 mai pe site-ul de extremă dreaptă francez Fdesouche (care între timp a corectat textul și a publicat precizările diplomației române).

  • Marine Le Pen a invocat presupusul acord România-Pakistan în cadrul unui eveniment din 10 mai, când a spus, între altele: “Ați auzit bine, 500.000 de pakistanezi vor intra în Europa prin România. Iar ministrul (de fapt, ambasadorul, conform relatării inițiale din Pakistan – n.red.) ne explică faptul că ar urma să fie vorba, de fapt, de 1 milion”.
  • Ea a reluat afirmația la un post TV, pe 12 mai. Explicația dată de ea – faptul că mulți români sunt plecați să muncească în alte țări.
  • Un alt candidat al partidului lui Le Pen, Thierry Mariani, a afirmat același lucru într-o altă emisiune, la France Inter, tot pe 12 mai: ”România, care a pierdut 2,5 milioane de locuitori din cauza exodului către țări mai bogate, e pe cale să negocieze cu Pakistanul venirea a 500.000 de muncitori pakistanezi, pentru a-i înlocui pe români în țara lor.”


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















1785 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Evoluția unui Fake News (Marţi, 14 mai 2019, 13:01)

    Tescovin [utilizator]

    Fără nici o legătură cu povestea de față... Am urmărit de nu știu câte ori următoarea „dezvoltare” a unui „fake news” în presă:

    Apare din senin în presa sportivă știrea că jucătorul X de la echipa Y ar fi în discuții avansate cu clubul Z pentru un transfer.

    - Joi, ora 11.00. X: „Este o informație falsă. Nu sunt în nici o discuție cu nimeni, am contract cu clubul Y până în vara lui 2088, mai lăsați-mă cu prostiile astea !” (i.e. - fake news).
    - Joi, ora 19.00. X: „Desigur, ar fi onorant pentru mine să fiu ofertat de clubul Z, dar, cum spuneam, sunt sub contract cu Y și basta.”
    - Vineri, ora 9.00: „Da, au fost niște discuții, dar nu există nimic concret. Vreau să câștig campionatul, cupa și Champions League cu Y!”
    - Vineri, ora 13. „Clubul Z anunță că s-a ajuns la un acord pentru transferul lui X de la Y”
    - Vineri, ora 19. „X a fost prezentat oficial suporterilor clublui Z. „Mi-am dorit dintotdeauna să joc la Z, e un vis împlinit ! Vreau să iau campionatul, cupa, Champions League și Cupa Intergalactică în tricoul lui Z !” ”

    Sunt absolut sigur că nu avem de-a face cu așa ceva în cazul nostru.
  • +2 (2 voturi)    
    Pai a fost disputata treaba si la EUROPA FM. (Marţi, 14 mai 2019, 13:07)

    Lok [utilizator]

    Parca la Romania in Direct.
    https://www.youtube.com/watch?v=6fYHOaOJbW8&t=1s
  • +1 (5 voturi)    
    Stirea cu cei 500 000 (Marţi, 14 mai 2019, 15:17)

    UpNext [utilizator]

    de pakistanezi a fost din prima o aiureala perfecta, un mega fake, preluat de nu se stie cine de nu se stie unde, plasat si amplificat in toata media.

    Aberatie tipica de media valaha (gen 60 000 de morti la revolutie), dar nimeni pana acum nu s-a bagat sa investigheze generarea unui astfel de fake, absurd in sine. De aici rezulta o solidaritate tacita in aceasta media de a genera enormitati si a ascunde autorul/ii, cu scopul incriminarii cui trebuie - Guvern, UE etc.

    Bun, e clar ca fake-ul este antiPSD, dar cu astfel de mesaje, usor de identificat ca aberatii, opozitia isi mai trage un glont in picior...
    • -2 (4 voturi)    
      Nu-s convins că e pur și simplu un fake (Marţi, 14 mai 2019, 15:53)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Fiind vorba de guvernarea PSD, n-aș băga mâna în foc că e fake news. PSD-ul are o lungă tradiție de a arunca pe piață niște „sonde”, să vadă care-i reacția. De obicei pe canale de comunicare „lăturalnice” (vreun ajutor de vice-sub-consilier adjunct, o „scurgere” printr-un ziar obscur...) Dacă trece, perfect. Dacă nu, dau vina pe fake news, pe vreunul a cărui gură a vorbit fără el, etc. Apoi așteaptă până se liniștesc apele și uită lumea, după care o fac pe șest.
      Indiferent ce zice ambasadorul ăla și cu MAE, noi nu știm ce s-a discutat. Ministrul pakistanez zice explicit că s-a discutat despre trimiterea de forță de muncă. Nu pun prea mare bază pe ce zice un ministru pakistanez, dar nici guvernul PSD nu-i cu nimic mai credibil.
  • -3 (3 voturi)    
    He said she said (Marţi, 14 mai 2019, 16:27)

    Setalcott [utilizator]

    Dintr-o data guvernul PSD devine sursa onorabila care transeaza o disputa internationala. Chiar daca tot ce a spus comunicatul e adevarat, nu rezulta ca tema e falsa. La discutie nu s-au dat numere. OK. Asta nu inseamna ca ambasadorul pakistanez nu stie mai mult decat s-a discutat. Sau ca ce spune reprezentantul roman e mai cu greutate decat ce spune reprezentantul pakistanez


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version