VIDEO Traian Basescu: Proiectul Rosia Montana trebuie facut, dar cu renegocierea partajarii beneficiilor

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 18 august 2011, 12:43 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu a declarat, joi, la Sulina, ca proiectul de la Rosia Montana "trebuie facut", pentru ca Romania are nevoie de el, "dar cu conditia sa fie renegociata partajarea beneficiilor", potrivit Mediafax.

Seful statului a precizat ca acest proiect nu poate fi pornit fara avizul Comisiei Europene.

El a adaugat ca Guvernul "trebuie sa aiba curajul" insa sa le spuna romanilor ca acest proiect trebuie facut.

"In orice caz, un asemenea proiect nu poate fi inceput fara un aviz al Comisiei Europene. Problema este ca Guvernul sa aiba curaj sa spuna, in primul rand romanilor, ca acest proiect trebuie inceput si dus la bun sfarsit - cu protectia mediului, cu obligatia celor care exploateaza sa refaca mediul si reimpartire a drepturilor din exploatarea zacamantului de aur, argint si alte metale", a afirmat Basescu.

Presedintele Basescu a evocat ca argument evolutia pretului aurului in ultimii cinci ani. "Ce tara sta cu o asemenea avere in pamant fara sa gaseasca solutii sa o puna in valoare? Pentru ca resursa asta nu e nici a ONG-urilor, nu e nici a Ungariei, care nu stiu ce avize ar trebui sa dea Romaniei... Nu trebuie sa dea niciun aviz, suntem inca stat suveran", a adaugat Traian Basescu.

Presedintele a subliniat ca trebuie foarte bine planificata protejarea mediului. "Iar pe cei care vorbesc despre distrugerea mediului ii invit sa mearga acum la Rosia Montana. Eu am fost de trei ori. E adevarat, niciodata ca presedinte al Romaniei. Am sustinut si sustin proiectul, cum sustin orice tip de dezvoltare industriala", a mai spus Basescu.



Rosia Montana Gold Corporation dezvolta proiectul minier de la Rosia Montana, din Muntii Apuseni, avand costuri proiectate de un miliard de dolari, prin care compania estimeaza ca va extrage 626.000 de uncii Troy de aur pe an timp de cinci ani de la inaugurarea minei. O uncie Troy este echivalentul a 31,1 grame de aur.

Compania este controlata de firma canadiana Gabriel Resources, care detine 80,46% din capitalul social, in timp ce statul roman controleaza 19,31% din actiuni, prin firma Minvest Deva, iar alti actionari cumuleaza 0,23% din titluri.

In 2 august, premierul Emil Boc a declarat, la postul public de televiziune, ca Guvernul asteapta opinia specialistilor asupra proiectului Rosia Montana inainte de a lua o decizie privind aceasta investitie. Boc a tinut totusi sa precizeze ca, personal, nu este un "fan" al proiectului si ca actualul contract, care nu este cel mai favorabil pentru stat, "ar trebui rediscutat".


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5791 vizualizari

  • +11 (33 voturi)    
    nuuuuuuuuuuuuuuuu (Joi, 18 august 2011, 12:52)

    Andrei.Ohha [utilizator]

    :((((((((((((((((((
    • +8 (24 voturi)    
      Intrebari pertinente (Joi, 18 august 2011, 12:56)

      des [anonim] i-a raspuns lui Andrei.Ohha

      1. Am fost in zona de curand! Cu ce vi se pare ca se distruge mediul acum?
      2. De ce oare in majoritatea statelor europene este interzis mineritul cu cianuri?
      • -4 (26 voturi)    
        ? (Joi, 18 august 2011, 13:12)

        anton [anonim] i-a raspuns lui des

        e interzis in tarile care nu au aur, acolo unde este se foloseste!
      • +12 (22 voturi)    
        dar de ce nu scoatem noi aurul? (Joi, 18 august 2011, 13:36)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui des

        De ce trebuie sa apleam la niste intermediari care ne iau 50% din el? Daca e asa pretios aurul, ar tb sa facem totul ca sa-l scoatem noi singuri
        • +6 (16 voturi)    
          ghici (Joi, 18 august 2011, 13:59)

          cosmin [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          Tu chiar crezi ca statul nu ar exploata daca ar fi fost rentabil? Gandeste-te ca pana in 2006 minele functionau si statul incasa. Problema este ca acum aurul se gaseste in proportie f mica in zacamint si ai nevoie de investitii pentru a procura o tehnologie care sa fie rentabila din punct de vedere al mediului dar si al raportului costuri/profit. Iar statul roman nu sta deloc bine cu artmetica si finantele.
          • 0 (14 voturi)    
            poat e fi rentabil (Joi, 18 august 2011, 14:28)

            Paul [anonim] i-a raspuns lui cosmin

            Statul nu exploateaza pentru ca nu are banii necesari investitiei pentru a face rentabila exploatarea. Plus ca daca ar exploata statul ar fi riscurile mai mari pentru ca ei in tre ei nu se prea verifica, in schimb pe o firma particulara o sa incerce sa o arda tot timpul ca sa mai i-a bani, de asta e mai bine sa investeasca altii
            • -1 (15 voturi)    
              Romania ar incasa 1 miliard de euro (Joi, 18 august 2011, 17:44)

              Cel mai mare zacamant din Europa [anonim] i-a raspuns lui Paul

              Pe langa cei 19,31% ai statului roman, se adauga cele 16% procente de impozit pe profitul partenerilor canadieni.

              In plus ar fi asigurate in zona sute de locuri de munca, ceea ce inseamna anual milioane de euro de salarii, prime si investitii in infrastuctura.

              Cred ca Romania ar stoca la BNR cele circa 20 de tone de aur ce i-ar reveni direct, alaturi de celelalte 100 de tone (suntem printre tarile care dispunem de mult aur in depozitele bancii centrale).

              Guvernul poate obliga RMCG sa includa in contract cedarea la pretul pietei a aurului extras, astfel am pastra in tara si restul de 60-65 de tone, l-am considera investitie pentru viitor. Canadienilor nu le pasa cine e cumparator din moment ce ei isi scot investitia.

              Turism montan poate fi facut oriunde in Apuseni pana la cativa km in jurul exploatarii, iar minele antice vor fi in sfarsit puse in valoare si vor putea fi vizitate.

              Proiectul nu trebuie privit cu mentalitate eco-nazi, din pacate exista ecologisti care gandesc ca niste descreierati talibani, sunt ignoranti si extrem de agresivi.

              Acest proiect trebuie sa intruneasca conditii imperative:

              -sa respecte toate normele UE
              in privinta protectiei mediului
              -sa fie acceptat de majoritatea locuitorilor din zona
              -sa protejeze si sa valorifice toata mostenirea minelor dacice si romane
              -statul roman sa obtina maximum de profit pt bugetul national, cel local si pt economia regiunii.

              Daca le respecta, atunci sa porneasca exploatarea, Romania are nevoie de sumele astea imense si mai ales are nevoie sa dea speranta si sa mentina romanimea in Transilvania (unul din motivele UDMR si ale Ungariei de a bloca proiectul e acela de a descuraja romanii sa ramana in regiune. Tokes, un extremist care uraste Romania, e total contra RMCG. Si nu din ecologie..).
              • +3 (9 voturi)    
                luam destul (Vineri, 19 august 2011, 9:13)

                Gabi [anonim] i-a raspuns lui Cel mai mare zacamant din Europa

                Conteaza cine e pro si contra ? Conteaza ca rmgc deja baga bani la buget uni care statul ii incaseaza abuziv. Ei vin cu tehnologia si investitia noi luam o parte din venituri plus ca le impozitam pe restul si toata activitatea...per total o sa ajungem undeva la 50% din profit , asta conteaza, ca noi nu investim nimic dar luam o gramada
                • +1 (1 vot)    
                  Cel mai mare bazin cu cianuri din Europa (Vineri, 19 august 2011, 13:34)

                  StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi

                  Nu o sa luam nici 10% si ramanem si cu bazinul cu cianuri.
                  • -1 (1 vot)    
                    bizz (Vineri, 19 august 2011, 16:03)

                    Benjamin Button [anonim] i-a raspuns lui StefanB52

                    ai vorbit numai ca sa te afli in treaba. te invata aia la b52 fiscalitate, nu-i asa?
                  • 0 (0 voturi)    
                    LOL (Vineri, 19 august 2011, 17:22)

                    Diana [anonim] i-a raspuns lui StefanB52

                    Da serios? L-ai masurat tu? 1:luam mai mult de 10%
                    2: nu ramane doar cu bazinul de cianuri. nu te baga ca musca-n lapte daca nu stii ce vorbesti.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Esti un fletz. (Luni, 19 septembrie 2011, 2:48)

                      mishamojo [anonim] i-a raspuns lui Diana

                      Ori esti rau-voitor, ori esti bleg, de-aia n-ar trebui sa dai sfaturi cu lapte si muste. Daca inmultesti 300 de tone de aur, cu 800 (grame de cianura pt un gram de aur), ies cam 240 000 de tone de otrava. Daca ar fi virtual serios ce spun cei de la RMGC, ca o sa fie concentratia in lac de 5ppm (parti pe milion), inseamna ca avem vreo 40 si de miliarde de mc de apa in lacul ala. Bicazul e de vreo 40 de ori mai mic.
          • 0 (14 voturi)    
            e rentabil doar pt firme de apartament (Joi, 18 august 2011, 15:48)

            neanonim [anonim] i-a raspuns lui cosmin

            firme care sa nu duca proiectul pana la sfarsit, sa lase dezastru in urma si sa se retraga la timp din proiect!
            sunt din zona care ar putea fi afectata ! ne-ar putea distruge turismul apa agricultura ..
            O cimpanie poate exploata pana la o anumita adancime apoi sa-si ia jucariile si sa plece / ce ramane in urma? un crater! cine mai exploateaza acolo??dupa ce se va fi umplut cu apa?cum dreneaza apa din crater?? ce fac cu sterilul? cine suporta costurile de conservare??
            Problema e in felul urmator: ne dau acum 1 mild dar il platim noi mai tarziu cu varf si indesat .. nemaivorbind de sanatatea noastra si a copiilor..
            • -2 (14 voturi)    
              exista masuri prevazute (Joi, 18 august 2011, 17:51)

              Manuela [anonim] i-a raspuns lui neanonim

              Exploatarile se fac in baza unor legi care trebuie respectate. Nu lasa nimeni in aer ceva inceput, Exista intotdeauna clauze contractuale care prevad masuri de penalizare sau remediere a situatiei care nu ar fi in avantajul companiilor. Nu vad nici cum ar distruge turismul daca in proiect sunt incluse planuri de a investi in dezvoltarea acestora. La fel si cu mediul.
            • +5 (7 voturi)    
              de asta exista conturile (Vineri, 19 august 2011, 9:15)

              Liviu [anonim] i-a raspuns lui neanonim

              Pai tocmai pentru ca noi suntem asigurati de asta e frumos. Rmgc baga o suma intr-un cont pentru situatiile de urgenta. La sfarsit nu isi iau jucariile si pleaca, reabiliteaza toata zona si dupa isi iau zborul, cand totul o sa fie ok
          • 0 (0 voturi)    
            Oha (Luni, 19 septembrie 2011, 2:42)

            Mishamojo [anonim] i-a raspuns lui cosmin

            Nici macar nu e adevarat. Aurul e la suprafata, de-aia il si exploateaza cu cianura. Statul nu vrea pentru ca pierd niste politruci comisioane grase, pe care nu le incaseaza daca exploatarea se face legal, de catre noi.
        • +6 (18 voturi)    
          Sidex Galati spune ceva....? (Joi, 18 august 2011, 14:13)

          jeanvaljean [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          daca statul ar gestiona exploatarea vom ajunge sa subventionam din impozitele noastre salariile minerilor, de profit nici nu ar fi vorba, s-ar fura aur in draci. Sidex Galati producea o gaura de 1 mil dolari in fiecare zi,pe cand era in proprietatea poporului - ce frumos suna. Acum, de bine de rau, plateste salarii, plateste asigurari, plateste impozite...si exemplele ar putea continua.
          • -5 (5 voturi)    
            >> (Joi, 18 august 2011, 18:58)

            Riotela [anonim] i-a raspuns lui jeanvaljean

            este dorinta aceea teribila de a fi proprietate de stat. ce bine suna. proprietate. stat. cata mandrie. care mandrie se duce naibii cand vine vorba de a pune in practica. tocmai de aceea cea mai buna solutie, pentru noi, ramane sa ne impinga de la spate un altul, la un pret mai scump bineinteles. mai avem mult de parcurs pana sa ne putem sustine economic, prin forte proprii. si probabil ca atunci vom fi vandut tot.
        • 0 (14 voturi)    
          Ne iau 80,46% (Joi, 18 august 2011, 14:13)

          Adrian C. [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          Ne iau 80,46% si nu doar 50%.
          Dar dupa cum spui, nu inteleg de ce trebuie sa faca altii asta cand statul roman poate obtine o finantare UE si sa faca o companie miniera de stat, iar in felul asta sa ramana tot aurul Romaniei,

          Daca cantitatea estimata este corecta, atunci valoarea aurului din cei 5 ani, la pretul de azi este de 3928150000 EUR (626000 oz * 5ani * 1256E/oz). Iar pretul aurului o sa ajunga muult mai sus, criza datoriilor e doar la inceput.
          • -2 (16 voturi)    
            e rentabil (Joi, 18 august 2011, 14:30)

            Sorin [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

            Stai linistit ca din profitul lor se plateste investitia initiala, tot din profitul lor mai vin si taxe si impozite..statul o sa mai i-a si peste cei 20% care ii i-a acum, plsu ca basescu indeamna la o renegociere, smart thing to do
          • -2 (16 voturi)    
            consecinte si mai mari (Joi, 18 august 2011, 14:36)

            george [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

            Si ai incredere mai mare in statul roman? Chiar crezi ca suntem in stare sa facem un proiect de o asemenea avnvergura. Riscurile ar fi de 100 de ori mai mare daca ar fi un proiect suta la suta romanesc.
          • -2 (16 voturi)    
            mai mai (Joi, 18 august 2011, 15:02)

            Aurelia [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

            Daca se putea obtine vreo finantare atunci se obtinea pana acum. Ideea e ca nu ne iau 80%, ca ne dau mai mult decat acei 20%. Dau salarii, dau investitii in patrimonii etc. Astea ti se par nimic?
          • -2 (14 voturi)    
            ei na (Joi, 18 august 2011, 15:03)

            Bobo [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

            daca statul era in stare sa faca asta, demara de mult. dar se pare ca nu. asa ca multumeste-te cu atat. sau, mai bine, de ce nu te duci tu sa scrii proiect pentru a obtine finantare. ca tot te exprimi ca si cum ar fi floare la ureche.
          • +3 (7 voturi)    
            indirect se castiga mai mult (Vineri, 19 august 2011, 9:18)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

            Tu uiti o chestie, toate veniturile care le ai pe teritoriul tarii sunt impozitabile, si nu e deloc mic procentul. Ei bine pe langa asta mai sunt o gramada de taxe, impozite la salarii si asa mai departe. Daca stai sa le calculezi pe toate o sa vezi ca statul o sa ajunga pe la 50% din profit, doar ca nu in mod direct
        • +1 (13 voturi)    
          aoleu (Joi, 18 august 2011, 14:54)

          Dani [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          vesnica intrebareee.. pt ca nu putem de-aia. nu vezi ce au lasat in urma ai nostri dupa exploatare? desteptii pamantului ce intrebari puneti
          • +1 (9 voturi)    
            si rasp romanesc clasic: NU POT! (Joi, 18 august 2011, 16:30)

            Andrei [anonim] i-a raspuns lui Dani

            si pe urma ne intrebam de ce ne ducem naibi cu totii! Culmea: in tara cu cea mai veche traditie in exploatarea aurului nu se mai stie cum sa se scoate aurul. Bine noi nu mai stim sa facem nimic: agricultura si mai nou nici metrou. Peste tot avem nevoie de straini. Care ne iau 80% din profit.
            • +2 (8 voturi)    
              nu doar acolo (Vineri, 19 august 2011, 9:20)

              Marius [anonim] i-a raspuns lui Andrei

              In cam toate domeniile din cauza lipsei fondurilor si a lucrarilor facute de mantuiala nu se mai poate face nimic. Si mineritul e printre ele, toate minele statului au lasat poluare in urma lor, brusc nu mai aveau bani la buget ca sa depolueze zona. Ecologistii de ce nu vorbesc de poluarea existenta la Rosia Montana ? Pentru asta nu au luat banuti?
        • +3 (7 voturi)    
          dar cand a facut Romania un lucru bun ?? (Joi, 18 august 2011, 18:56)

          remus [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          Romania nu a facut niciun lucru bun si din punctul meu de vedere nici nu as vrea asa ceva. mai nimeni nu o sa verifice statul asa cum verifica o firma si la stat intotdeauna, dar intotdeauna vor fi oameni care vor pleca cu bani, vor fura. statul nicioadata nu va fi pune in cont in fiecare an de exploatare o anumita suma pentru reabilitarea zonei dupa incetarea scoaterii aurului. statul intotdeauna va avea un deficit bugetar si va folosi banii aia, zicand ca vor pune banii inapoi.
        • 0 (0 voturi)    
          nu ms (Vineri, 19 august 2011, 17:23)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          sa exploateze statul ca sa ce? sa distruga totul ca n-a reusit de prima data? hai lasa-ma
      • -1 (13 voturi)    
        vechea mina (Joi, 18 august 2011, 14:04)

        Gabi [anonim] i-a raspuns lui des

        In momentul de fata tu ai vizitat probabil o parte mica, lafel ca si participantii fan fest. In zona pana acum vreo 8 ani a fost o mina a statului, daca te duci pe acolo o sa vezi exact la ce se refera basescu
      • +3 (11 voturi)    
        ceee? (Joi, 18 august 2011, 14:52)

        Doru [anonim] i-a raspuns lui des

        Si care-s tarile alea mai exact? Ca UE nu a interzis exploatarea cu cianuri asa ca mai incet cu minciunile.
      • +3 (7 voturi)    
        raspunsuri la inttrebari pertinente (Joi, 18 august 2011, 18:52)

        remus [anonim] i-a raspuns lui des

        1. daca ai fost in zona probabil ai fi observat ca apa are culoarea ruginii, ca urmare a prezentei metalelor in compozitia ei. asta datorita fostelor exploatri, facut asa cum se face orice lucru in Romania. 2. nu stiu cate state au interzis mineritul cu cianuri (eu am auzit doar de ungaria), dar stiu ca existe norme impuse de ue, iar proiectul propus de rmgc le respecta.
    • -1 (7 voturi)    
      asezare miniera in fond (Joi, 18 august 2011, 16:15)

      Mihaita [anonim] i-a raspuns lui Andrei.Ohha

      ba daaa! daca ai fi stiut macar ce inseamna sa apartii de o anumita comunitate prin pregatire/ preocupare , nu ai mai fi fost atat de capsata pe negativism.
  • -10 (28 voturi)    
    Proiectul Rosia Montana (Joi, 18 august 2011, 12:53)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Proiectul Rosia Montana
    http://www.rmgc.ro/
    • -2 (14 voturi)    
      Rosia Montana (Joi, 18 august 2011, 15:04)

      florin [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Din pacate nu s-a obosit nimeni sa citeasca aceste chestii. Au mintit ong-urile pana la Dumnezeu si inapoi dar nimeni nu s-a dat deoparte, sa studieze problema si sa verifice vorbele si faptele. Pacat... Proiectul sigur ar fi fost salvarea Rosiei.
    • 0 (8 voturi)    
      Ce publicitate desantata... (Joi, 18 august 2011, 22:16)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      uitati-va cum multi dintre baietii astia care posteaza pentru RMGC au nume simple, romanesti: anton, cosmin, paul, dani,remus, doru... V-au dat lista de nume de la RMGC ca sa nu va mai chinuiti. Cata publicitate desantata (pe radio, TV) si cata spaga si cati oameni si presa au cumparat RMGC pentru proiectul asta. Nu poti sa deschizi un ziar, internetul, TV sa nu vezi o reclama mica si lacrimogena care ne explica "beneficiile" (cianura, distrugerea galeriilor romane, punerea muntilor la pamant si mostenirea: un lac de cateva sute de hectare cu solutii de cianura cu care sa ne delectam la ecologizat ani buni dupa terminarea proiectului).
      Basescu se sterge pe toti ca pe pres cand nu-l mai aranjeaza pe el. Cand a fost referendumul pentru destituire se gudura de oricine cum putea.
  • +3 (31 voturi)    
    explicatie (Joi, 18 august 2011, 13:01)

    Goldman [anonim]

    Securistul-sef s-a referit la partajarea beneficiilor dupa cum urmeaza: 50% el, 50% hotii din Canada.
    • 0 (22 voturi)    
      atat poti? (Joi, 18 august 2011, 13:16)

      naspa [anonim] i-a raspuns lui Goldman

      Ne lasi? Sau poate ti-ai dori si tu sa castigi ceva bani din proiect. Eu zic sa te duci in carierele de la Rosia si sa incepi sa cauti.
    • -1 (17 voturi)    
      oricum o dai nu este bine (Joi, 18 august 2011, 13:31)

      Brunei [anonim] i-a raspuns lui Goldman

      animalul vorace din voi se manifesta iar. daca nu ati putut fi in stare sa va hotarati asupra motivatiei voastre si inclinati intre eco si ratiuni financiare, acum ca se regandeste schema de participatie la proiect tot nu va convine. ba mai mult, aveti un motiv in plus sa aruncati cu pietre.
    • -5 (13 voturi)    
      hai nu ma innebuni (Joi, 18 august 2011, 14:51)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Goldman

      Hai mai latra si pe la alta usa, o fi facut basescu in trecut destule, nu zic nu , toti politicieni cred ca au facut ceva. Dar la declaratia asta chiar nu ai ce sa ii reprosezi, omul vrea sa vada tara ca merge inainte nu ca e trasa in jos
    • -2 (6 voturi)    
      hahahaha (Joi, 18 august 2011, 15:06)

      Odin [anonim] i-a raspuns lui Goldman

      Ce lame poti fi, revino-ti, in tara asta nu esti doar tu, Basescu si ong-urile contra rmgc. Mai sunt si rosienii care va vor da peste nas cand vor mai ridica economia putin. Spre deosebire de voi leprelor.
  • -7 (31 voturi)    
    Asa da! (Joi, 18 august 2011, 13:04)

    Dani [anonim]

    In sfarsit se spun lucrurile pe bune. Doar nu o sa dam cu piciorul la o investitie care ne poate scoate tara in criza. Iar daca negociem si mai bine atunci beneficiile pot fi si mai mari.
    • 0 (20 voturi)    
      ...ce hazliu esti mai danutz (Joi, 18 august 2011, 13:14)

      vlahul [utilizator] i-a raspuns lui Dani

      ...pentru cine sa fie BENEFICIILE mai mari? :-)))))

      pt Eba?...oricate "beneficii" o sa aiba, tot n-o sa stie sa citeasca! ...vai de parintii ei.
      • -1 (7 voturi)    
        Frateee (Joi, 18 august 2011, 15:10)

        Laur [anonim] i-a raspuns lui vlahul

        Pe bune alte replici nu mai aveti? M-am saturat de can canurile astea de 2 lei. Oameni buni, aici nu e vb de politica e vb de vietile celor din Rosia. Ei o vor duce mai bine, macar ei!
      • 0 (6 voturi)    
        mai gandeste-te (Vineri, 19 august 2011, 9:24)

        Cosmin [anonim] i-a raspuns lui vlahul

        Poate tu nu o sa o duci mai bine, ai deja un loc de munca nu stai prin apropriete. Gandeste-te la oameni idin zona, la firmele din zona care vor fi si ele angajate. Firmele de constructii de exemplu tot romanesti o sa fie. Oamenii astia nu vin si aduc mina gata facuta cu avionul, toate lucrarile au loc la noi, asta inseamna mai multi bani la buget. Lucrurile nu sunt asa de simple precum par, dar sunt in avantajul nostru
    • +9 (21 voturi)    
      wow (Joi, 18 august 2011, 13:29)

      parintele eNAP [anonim] i-a raspuns lui Dani

      dani, stai jos, ai nota 3. in primul rand, problema cea mai mare nu este ca romanii nu vor sa scoata aurul de acolo. ci se plang de procesul prin care aurul este scos. asta in prima faza, in a doua faza, ca sa beneficiem intradevar de aurul nostru, nu cumva ar trebui sa investeasca statul roman, si nu canadienii? de ce romania ia doar 20 % din aurul nostru? procentele ar trebui sa fie invers. sa nu uitam ca acolo nu este doar aur. daca se gaseste o metoda de extragere fara cianura, sau alte chimicale care sunt daunatoare, eu sunt pentru. dar de ce se vrea cu cianuri? pentru ca este o metoda foarte ieftina de extragere a aurului. bineinteles, profitul este maxim, insa dauneaza grav zonei respective.
      • -3 (11 voturi)    
        dar (Joi, 18 august 2011, 14:23)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui parintele eNAP

        La Rosia nu exista alte metale. In primul rand unde e aur nu e si uraniu pentru ca cele doua necesita conditii diferite de formare. Apoi, nu exista alta metoda pentru exploatarea la suprafata. Si asta e pe bune. Din acest motiv si UE nu a interzis folosirea ei ci a restrictionat-o. Pentru ca nu au la ora actuala o solutie mai buna. Deci, alternativa ar fi sa nu se mai exploateze deloc. Dar atunci, de ce mai avem aceste resurse?
    • +8 (22 voturi)    
      ... (Joi, 18 august 2011, 13:29)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Dani

      daca investitia aia scoate tara din criza inseamna ca suntem la nivelul unei tari bananiere...
      rosia montana este pentru niste smecheri foarte bogati sa se faca si mai bogati.
      resursele nu trebuie vandute, ne batem joc de istoria noastra :(
      • -3 (7 voturi)    
        ! (Joi, 18 august 2011, 13:44)

        Mauritania [anonim] i-a raspuns lui alex

        vorbesti de parca un proiect ar face cat economia intregii tari. extrapolati totul, poate poate suna mai dramatic pentru cei nestiutori. si nu fii atat de trist. resursele trebuie folosite, pentru ca de aceea sunt resurse. daca nu suntem in stare sa gasim o alta formula de exploatare mai favorabila noua (dar uite ca se fac demersuri in acest sens) , asezandu-te cu fundul pe ele si sperand ca vor face bani in banca, doar pentru ca exista acolo, in litosfera, nu e de ajuns. zau asa!
      • -5 (9 voturi)    
        ai dreptate pe o parte (Joi, 18 august 2011, 14:53)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui alex

        Ai dreptate, investitia asta nu scoate tara din criza, dar cu sigurata o mentine pe linia de plutire. O linie de plutire care ii asigura plata pensiilor si salariile fara sa se mai imprumute la fmi, asta sa sti ca pe termen lung ne salveaza
        • +7 (7 voturi)    
          ... (Joi, 18 august 2011, 16:51)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Marius

          sunt foarte multe gauri negre in sistem. ar trebui acoperite acelea apoi sa ne apucam de resurse. gandeste-te cat pierde statul anual de exemplu hidroelectrica.+ hai s anu zic economia neagra, hai sa o luam pe cea gri. gaseste o formula ca sa isi declare toti salariile reale si ai sa vezi ca nu or sa mai fie probleme cu pensiile
          lasam gaurile negre in continuare , dam resursele, petrecem 2,3 ani apoi intram din nou in criza, dar de data asta fara resurse. bravo!
          • -2 (2 voturi)    
            e greu (Joi, 18 august 2011, 22:26)

            Florin [anonim] i-a raspuns lui alex

            La noi nu o sa reuseasca nimeni sa declare calumea tot ce inseamna salarii si bani primiti, lumea asa e obijnuita. De asta nu trebuie sa exploateze statul la rosia montana pentru ca sigur ar disparea multi bani pentru ca nu ar fi niste sume virate direct pentru care pot fi trasi la raspundere cum e cu cele de la fmi
      • -6 (8 voturi)    
        pff (Joi, 18 august 2011, 15:11)

        Xander [anonim] i-a raspuns lui alex

        Nu trebuie vandute, trebuie tinute in pamant pana murim de foame, Apoi ce mai conteaza ca le avem, o sa fim deja saraci, daca nu si morti sau furati/ NU?
      • -1 (3 voturi)    
        tara bananiera?:)) (Vineri, 19 august 2011, 9:27)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui alex

        Acum nu te gandi ca investitia sata o sa aduca raiul pe pamant si Romania o sa fie prima putere mondiala. O sa aduca multi bani la buget, cum o sa fie gestionate sumele respective depinde de cei de la guvern. Cert e ca pot plati imprumuturile externe , primele transe fiind aproape
  • +15 (23 voturi)    
    NU TREBUIE! (Joi, 18 august 2011, 13:07)

    rosia [anonim]

    Din pacate Base trebuie sa plateasca macar acum la final sponsorii!
    Proiectul Rosia Montant e o super HOTIZIE... in stil mioritic.
    Oare nimeni nu se mai gindeste la poporul Roman? La viitor? O sa ajungem pribegi cu asa lideri...
    Viitorul suna... trist.
    • -5 (7 voturi)    
      ba ne trebuie (Joi, 18 august 2011, 14:54)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui rosia

      Nu e deloc o hotie, decat pentru cei care au alte ganduri pentru zona, ganduri care nu includ reabilitarea zonei, ganduri care vor sa o saraceasca pana pleaca toata lumea. Proiectul asta ne ajuta si pe termen scurt dar si pe termen lung prin reabilitarile patrimoniului
    • -2 (2 voturi)    
      hehe (Vineri, 19 august 2011, 9:30)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui rosia

      E o hotie daca nu stai sa pui cap la cap toate veniturile. Tu te gandesti ca statul are o particica mica pe care o primeste, ei bine daca stiai putina legislatie iti dadeai seama ca o sa aibe la taxe si impozite de platit de o sa ii doara capul. Sumele alea vor fi mai mari decat ce luam noi direct
  • +13 (21 voturi)    
    argument (Joi, 18 august 2011, 13:09)

    CR [anonim]

    "Ce tara sta cu o asemenea avere in pamant fara sa gaseasca solutii s-o scoata?" Simplu - vezi SUA care a preferat sa importe petrol si sa nu se atinga de resursele proprii din sol.
    • -3 (3 voturi)    
      nu e chiar asa (Joi, 18 august 2011, 14:27)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui CR

      texas iti spune ceva?
      hai nu abera.
    • +3 (5 voturi)    
      Legendele olimpului (Joi, 18 august 2011, 14:43)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui CR

      Noi si americanii am inceput cam in aceeasi perioada . Si noi si americanii am fost odata ca niciodata exportatori . Varful productiei a avut loc cam in aceeasi perioada 70 americani - 76 la noi . De ce oare Ceasca si OMV au limitat productia conform teoriei tale ? Suntem la 1/3 din productia de varf , americanii la doar 1/2 pt ca deh ei au avut noroc cu Alaska si au si pompat mai multi bani in campurile obosite .
  • +7 (19 voturi)    
    care beneficii (Joi, 18 august 2011, 13:10)

    crizomanul [anonim]

    iar isi da cu parerea prezidentul-jucator. O fi fost treaz ? sau a mai tinut vre-o lectie de cum se bea whisky-ul ? de ce nu ia direct niste cianuri sa si le puna pe langa casa si se gandeste doar cum sa ii nenoroceasca pe altii pentru niste bani jegosi ?????
    sa ne traiasca si sa il realegem de mii de ori, ca vad ca numai de valori "mondiale" avem parte: Niculae, Ionel, Tzaponel si Besel. Unul si unul
    • -2 (4 voturi)    
      in caz ca te intrebai (Joi, 18 august 2011, 14:56)

      Trol [anonim] i-a raspuns lui crizomanul

      aceeasi placa invartita ca o moara stricata. sunteti , intr-adevar, in criza. de inspiratie. nimic nu va mai convine si vorba aceea, nemultumitului i se va lua darul.
    • -2 (6 voturi)    
      Cum careee? (Joi, 18 august 2011, 15:13)

      Paulis [anonim] i-a raspuns lui crizomanul

      presupun ca pt tine investitiile in patrimoniu si in someri nu reprezinta nimic nu? pai daca nu gandesti atunci taci din gura!
    • -2 (2 voturi)    
      asta e doar unu (Vineri, 19 august 2011, 9:33)

      iulian [anonim] i-a raspuns lui crizomanul

      O investitie in zona care sa reabiliteze tot si sa ai ce sa vizitezi concret nu conteaza, binenteles e decat o parte buna din bugetul intregului minister, sunt niste sume pe care altfel nici nu o sa le vezi investite.
  • +12 (22 voturi)    
    Mare prostie, (Joi, 18 august 2011, 13:11)

    tt [utilizator]

    un motiv major care ma face sa ma intreb cu cine votez; cu chestii de astea PDL scade mult la punctaj.
    • -5 (7 voturi)    
      caragiale encore (Joi, 18 august 2011, 15:44)

      Miri [anonim] i-a raspuns lui tt

      daca pozezi in postura cetateanului turmentat , e clar ce fel de opinie ai de oferit.
    • -2 (2 voturi)    
      o sa castige mai mult (Vineri, 19 august 2011, 9:35)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui tt

      Scade la punctaj un om dar cista 10, cam asa sta treaba. Hai sa o luam concret, s-au organizat proteste impotriva exploatarii, au venit ecologistii si atat, asta iti arata nivelul de sustinere pe care il are proiectul. Daca incepe exploatarea pentru pdl o sa fie un beneficiu la alegeri, vor castiga ec au pierdut din cauza crizei
  • -1 (11 voturi)    
    romani (Joi, 18 august 2011, 13:11)

    traiang [utilizator]

    Trebuie facut de acord dar de catre romani.Sa nu uitam ca aurul de acolo este de o puritate deosebita si din cate am citit dincolo de asta se ascund si alte zacaminte (uraniu tot cel mai pur) a caror valoare o intrece mult pe cea a aurului Altfel vom pati ca si cu petrolul sau platforma continentala Se invoca imediat ca nu avem tehnologie dar se poate contracta fara probleme orice firma care poate face asta si sa fie platit doar pentru serviciul pentru care a fost contractat.
    • -2 (10 voturi)    
      minciuni (Joi, 18 august 2011, 13:29)

      Mihnea [anonim] i-a raspuns lui traiang

      La Rosia se gaseste doar aur si argint. Nimic mai mult. Asta cu prezenta altor zacaminte e pura fictiune menita sa pacaleasca populatia slaba de inger.
      • +6 (6 voturi)    
        toate sunt la secret (Joi, 18 august 2011, 14:38)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Mihnea

        si de unde stii tu asa de sigur?
        contractele sunt secretizate ... la fel rezultatele prospectarilor facute in zona.

        Romanii au dreptul sa stie ce contine de fapt acel zacamant insa momentan aceasta informatie nu este publica.
        • -2 (2 voturi)    
          nu e tot (Vineri, 19 august 2011, 9:36)

          Razvan [anonim] i-a raspuns lui deceneus

          Nu tot documentul este secretizat ci o anumita parte. Dedesubturile era cam normal sa fie secretizate, dar atunci cand ministerul economiei o sa negocieze o sa ni se spuna toti termenii
    • -2 (10 voturi)    
      minciuni (Joi, 18 august 2011, 13:29)

      Mihnea [anonim] i-a raspuns lui traiang

      La Rosia se gaseste doar aur si argint. Nimic mai mult. Asta cu prezenta altor zacaminte e pura fictiune menita sa pacaleasca populatia slaba de inger.
    • +10 (10 voturi)    
      "aur pur" (Joi, 18 august 2011, 13:55)

      paul [anonim] i-a raspuns lui traiang

      ai inteles foarte gresit
      nu cauta nimeni pepite si firicele de aur

      se decoperteaza muntele, se macina minereul, si se floteaza cu cianura care dizolva aurul, si iese un concentrat care apoi se topeste
      si reziduurile de la flotatie raman acolo pentru totdeauna

      nu e desert totusi sa zici ca oricum nu strici nimic
      e un munte decopertat (ai fost vreodata in caliman la exploatarea de sulf a lui ceasca ?)
      si un iaz de cianura cum e cel de la Bozanta de langa Baia Mare

      fanii "aurul pur", mergeti in astea doua locuri sa vedeti daca merita
      intrebati careva cat a castigat romania (statul roman) din societatea aceea mixta de la baia mare care a cianurat acolo
      si cat am platit noi dupa ce ei au declarat faliment si au lasat mizeria aia acolo
      • -7 (9 voturi)    
        sa mai scriem cate ceva (Joi, 18 august 2011, 14:58)

        Trol [anonim] i-a raspuns lui paul

        vad ca ti-ai facut temele . si mai esti si fan harry potter. nu cumva traiesti in lumea aceea fictiva? ar fi frumos sa revii cu picioarele pe pamant.
      • -1 (3 voturi)    
        ce a fost a fost (Vineri, 19 august 2011, 9:38)

        Tudor [anonim] i-a raspuns lui paul

        Pai statul Roman nu a stiut sa faca afaceri cu minereu, feroviare..in principiu de nici un fel dupa 90. De ce s-a inchis si mina de la Rosia Montana? Pentru ca nu mai era rentabila pentru stat. Cat timp nu te adaptezi la ultimele tehnologii nici nu ai cum sa castigi lafel de mult ca restul ,iar cand ai un stat care baga mana in borcanul cu miere veniturile scad si mai mult.
  • +10 (14 voturi)    
    proiect dubios (Joi, 18 august 2011, 13:19)

    ciande_poison [anonim]

    poate nu iti e clar , comisia europeana - nu va aproba in veci - un proiect cu tehnica brutala de extragere care presupune lacuri deschise de decantare de cateva hectare cu cianuri ...cu risc fparte mare de deversare in panza freatica - pe de alta parte in momentul in care orice autoritate va da ok pe un proiect asa de aberant guvernul/ partidul de la guvernare care va face prostia tactica sa sa il promoveze- va pierde 50% din suportul populatiei si va ramane patat pe veci ca non eco - plus efectul pe termen scurt va fi ca se va lasa urat inclusiv cu proteste masive in strada a societatii civile . eu credeam ca basescu asta e un pic mai smart incat sa nu se bage intr o poveste asa de dubioasa.
  • +9 (15 voturi)    
    Credeam ca sunteti de dreapta, domnule Basescu (Joi, 18 august 2011, 13:20)

    Alex [anonim]

    Credeam ca sunteti un politician de dreapta. Credeam ca respectati dreptul la proprietate privata garantat de Constitutie.
    Credeam ca nu vreti sa intrati cu buldozerele in proprietatile private ale rosienilor si cu cianura in istoria Romaniei.

    M-am inselat, domnule Traian Basescu. Regret enorm ca v-am votat.
    • -5 (9 voturi)    
      mai citeste! (Joi, 18 august 2011, 13:46)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui Alex

      @Alex. Nu prea stii despre ce vorbesti. Nu intra nimeni peste proprietatea nimanui. Proiectul se desfasoara in afara comunei Rosia Montana.
      • +4 (8 voturi)    
        Ce minciuni ai pe tine, Sorine (Joi, 18 august 2011, 14:08)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui sorin

        Ce minciuni ai pe tine, Sorine. Intamplarea face ca tocmai m-am intors de la Rosia si stiu exact cum canadienii vor sa scoata aurul de sub proprietatile rosienilor.

        Plimba ursul, Sorine, ca nu tin minciunile astea.
        • -5 (7 voturi)    
          alt propos (Joi, 18 august 2011, 14:59)

          Trol [anonim] i-a raspuns lui Alex

          zau? pe cuvantul tau de cercetas? niste poze, ceva?
        • -2 (2 voturi)    
          e na, pe cuvantul tau? (Vineri, 19 august 2011, 9:40)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Alex

          In capusorul tau de ce crezi ca rmgc trebuie sa cumpere proprietatile de la localnici? Nu cumva ca sa nu exploateze pe terenul lor ? Atunci inseamna ca o sa exploateze pe terenul lor, nu pe al locuitorilor, greu e cu gandirea asta
      • +4 (4 voturi)    
        hm (Joi, 18 august 2011, 19:31)

        ADan [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        cand zici sa fie acceptat de maj locuitorilor inseamna ca desconsideri 49% dintre ei.
        si problema e mai putin la suprafata.. un desert nu a omorat pe nimeni..
        problema e infiltrarea in panza freatica care POATE nu o sa se intample in urmatorii 20 de ani dar O SA SE INTAMPLE! si nu o sa afecteze locuitorii Rosia, ci pe raza de zeci -sute de km asemanator cu cernobal.. efecte care nu se vad imediat (o crestere constanta a incidentelor de diferite boli - ex. cancer).
        RMGC o sa dea faliment la maxim 2 ani dupa ce termina...
        sa va fie rusine!!!
        • -2 (2 voturi)    
          e rezistent (Vineri, 19 august 2011, 9:41)

          Vali [anonim] i-a raspuns lui ADan

          Infiltrarea in panza freatica are o sansa extrem de mica. Barajul despectiv si fundul lui sunt printre cele mai moderne din lume si facute sa resizte la cutremure consecutive de peste 8 grade. Sincer nu imi fac probleme din punctul asta de vedere
    • +7 (9 voturi)    
      Basescu ne-ai dezamagit (Joi, 18 august 2011, 14:42)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      si eu la fel regret ca m-am lasat pacalita de acest om cu 2 fete si l-am votat... Dar abia astept 2012!

      Este inacceptabil ca intr-un stat care se vrea capitalist mai exista zone declarate monoindustriale in care oamenilor li se interzice sa isi castige painea altfel decat prin minerit...

      Au fost localnici care au vrut sa isi deschida pensiuni si nu s-au aprobat din cauza declararii zonei monoindustriala.
      • -2 (4 voturi)    
        mda (Joi, 18 august 2011, 22:28)

        vali [anonim] i-a raspuns lui deceneus

        Localnicii nu au bani sa treaca strada ( in afara de acei cativa care au bani de la ong-uri) si tu zici ca vroiau pensiuni. Protestul lor oare ce a simbolizat, au strigat ca vor minerit, nu e deajuns ? Trebuie sa te convinga pe tine sau cum vine asta?
  • +7 (13 voturi)    
    He, he, he ..... bani pentru 10 campanii PDL (Joi, 18 august 2011, 13:26)

    Carcotescu [anonim]

    Oare ce-o intelege el prin "jucator" ?
    Sa se joace cu vietile noastre si cu tara asta, dupa cum i se nazare?
    ////
    • -5 (7 voturi)    
      bai // emigrant in propria tara (Joi, 18 august 2011, 14:39)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Carcotescu

      //
      Ce intelegi matale prin ''vietile noastre si cu tara asta''
      te-a ales cineva ceva, in numele cui vorbesti?
      Ai invatat de la ceasca sa vorbesti in numele poporului, bai absolventule la ff de stefan gheorghiu.
      Si basescu o fi cine o fi, cine n-o fi, pina una alta e presedintele Romaniei iar matale esti un nimeni in cel mai bun caz ,de fapt cred ca esti un bugetar daunator prin vreo agentie facuta de tzaraceanu.
  • +13 (17 voturi)    
    Nu si Nu Cianurii (Joi, 18 august 2011, 13:32)

    g [anonim]

    Sper sa luam atitudine cat mai multi si sa reusim sa nu ne lasam manipulati de o mana de oameni. Am fost sapt trecuta acolo la fanfest. Vreau sa zic ca acea companie RGC a adus contramanifestanti cu 2 autobuze sa protesteze in centrul Rosiei Montane organizati cu tricouri, portavoci tot ce le trebuia. Maxim 200 persoane care nici macar nu erau din Rosia Montana. Am plecat trist de acolo, jur, sa vad cum se monteaza si manipuleaza lucrurile de o mana de oameni cu bani. O sa fie un lac cu cianura acolo va dati seama?
    Extragerea aurului implica folosirea cianurilor la suprafata si contruirea unui lac de cianuri. Munti, terenuri, case, cimitire, platforme arheologice-toate vor fi acoperite de un lac de cianura de marimea a 800 de terenuri de fotbal.
    Aurul va fi extras in urmatorii 7 sau 8 ani in care 400 hectare de pamant vor fi acoperite de cianuri si alte 1200 de hectare de deseuri.
    Cianura se evapora la 27 grade si patrunde atunci in aer, pamant si panza freatica. Numai un gram de cianura poate ucide un bou. Daca ar fi luata sub forma de pilule, cantitatea de cianura din lacul ce se va construi ar putea ucide 35 miliarde de oameni.
    • -5 (9 voturi)    
      cine vb de manipulare (Joi, 18 august 2011, 13:53)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui g

      Oamenii de care tu vorbesti sunt locuitori ai Rosiei Montane care au vrut sa-si faca cunoscuta opinia vis-a-vis de acest proiect. Dar normal, atunci cand nu va convine o prezentati ca pe ceva negativ. Si iata de unde apare manipularea. Chipurile, de la cele mai bune intentii...
      • +4 (8 voturi)    
        Marmota (Joi, 18 august 2011, 14:58)

        g [anonim] i-a raspuns lui dragos

        Daa sigur ca da si marmota... Atunci de ce au venit cu autobuzele ca i-am vaz in fata mea cand veneau. Si de ce misunau masinile cu numar de inmatriculare RGC pe acolo. Nu ti se pare ciudat un pic? Eu te-as trimite sa locuiesti acolo tu si cu familia ta daca ar incepe proiectul de minerit. Auzi eu si manipulatul. Am vizitat Rosia sa vad ce e acolo. Ce sa spun copiilor mei cande se va intampla ceva rau. Ca nu am avut timp sa iau atitudine? Ca nu am avut chef?
        • -2 (4 voturi)    
          manipulare? (Joi, 18 august 2011, 22:30)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui g

          Pai oamenii care erau din sindicat cu ce vroiau sa vina, nu toti stateau la 10 metri, au avut un autobuz. Se vede ca nu erai prea treaz la fan fest, intai au protestat sindicalistii dupa li s-au alaturat si locuitorii, deci nu era nici o chestie ca au fost platiti, asta sunt incercari ieftine de manipulare
  • +8 (12 voturi)    
    Domnul Basescu... (Joi, 18 august 2011, 13:39)

    Matei [anonim]

    ...a devenit un fel de tatuc, care stie cel mai bine ce este si ce nu este nevoie. Nu isi consulta poporul decat pentru problemele care afecteaza direct camarila PDL (si pe el) in plan politic si mediatic.

    Nu am nici o garantie ca banii obtinuti de statul Roman din acest proiect vor fi gestionati corect si eficient - ne putem alege si cu mediul distrus acolo ci cu banii directionati catre firmele capusi care pun asfalt si borduri.

    Avem nevoie de opinia Ungariei pentru ca panza freatica nu tine cont de granite, iar cu vecinii intotdeauna trebuie sa te ai bine. Nu cu artzag de tipul 'io asa vreau ca sunt suveran' se discuta cu vecinii.

    Romania nu are nevoie de asemenea proiecte.
    Cine vrea mine cu cianuri sa se duca in Africa, sa se inteleaga cu triburile cu kalasnikov-uri si AG-uri si sa dea drumul la exploatare. Nu au nevoie de nici un aviz de mediu acolo....
    • -3 (7 voturi)    
      aberant (Joi, 18 august 2011, 13:57)

      Corin [anonim] i-a raspuns lui Matei

      atitudine si razvratire in masa. suna a anarhie, dragi copii fara minte. nu faceti decat sa bateti apa in pio si sa va exercitati dreptul la opinie fara a transmite nimic. acum v-ati inflamat si mai tare, pentru ca este vorba despre seful de stat "favorit". incurcati strachinile si va abateti tare de la subiect. doar de dragul de a va racori ...
  • +2 (8 voturi)    
    Si mediul ? (Joi, 18 august 2011, 13:43)

    rocker [anonim]

    Sa inteleg ca poluarea nu ar fi o problema ci felul cum se impart beneficiile ? Atunci despre ce discutam de atata vreme... Base a simtit mirosul banilor , mai bine zis nu el ci rapitorii care il inconjoara ...Astept acum ecologistii si patriotii sa posteze dar vad ca numai portocalii sunt de serviciu...
  • +7 (9 voturi)    
    Trebuie? (Joi, 18 august 2011, 13:44)

    Traian B [anonim]

    Cine esti tu gogule sa afirmi raspicat ce trebuie si ce nu trebuie? Ah, te crezi un fel de semizeu, pai asa se hotareste intr-o republica parlamentara, vine presedintele si spune ca trebuie sa facem una si alta?
  • +9 (11 voturi)    
    cianura (Joi, 18 august 2011, 13:45)

    paul [anonim]

    Nu trebuie mers la Rosia Montana, trebuie mers la Bozanta in Maramures unde e iazul de cianura ramasa de la reprelucrarea haldelor de steril de la flotatzia din Baia Mare

    Cu ce am ramas de acolo dupa ce au declarat australienii faliment ? cu panza freatica otravita, raul mort si peisajul selenar
    si cu oamenii care s-au incapatzanat sa ramana - vai de mama lor

    Macar la Baia Mare a existat scuza ca oricum haldele erau "poluare istorica" - au mutat muntii aia de steril si au facut mizeria aia de iaz la Bozanta

    Chiar nu invatam niciodata nimic macar din greselile noastre? Ne mai trebuie al doilea iaz de cianura dupa cel de la Bozanta ? De ce nu merg si acolo "sustinatorii proiectului "? Macar sa bea apa din fantanile taranilor care s-au incapatanat sa ramana acolo
  • +5 (7 voturi)    
    Daca creste pretul (Joi, 18 august 2011, 13:47)

    CAta [anonim]

    Daca creste pretul eu as mai astepta vreo 20 de ani pana pretul va fi si mai mare si cand vor exista si alte tehnologie care vor feri mediu de pericolele cianurilor, si as mai spune ca se poate extrage dar prin alte metode, le dau voie la candieni sa dea la tarnacop, dar sa nu puna pe pamanatul nostru cianuri
    • -3 (5 voturi)    
      la fel de bine (Joi, 18 august 2011, 14:35)

      Minodora Talin [anonim] i-a raspuns lui CAta

      asteapta tu , pentru ca altii traiesc o viata de om mic pana atunci. va agatati de fapt de procesul tehnologic, cand de fapt sariti in sus din ratiuni de impartirea beneficiilor.
    • -1 (3 voturi)    
      mda (Vineri, 19 august 2011, 9:43)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui CAta

      De ce sa asteptam 20 de ani? Hai sa asteptam o suta poate se gaseste alt minereu mai bun pana atunci si nu mai trebuie aur. De bogatiile sistemului te folosesti cand ai nevoie, nu cand ai chef, iar Romania acum are nevoie
  • +2 (4 voturi)    
    sigur ca da... (Joi, 18 august 2011, 13:49)

    me [anonim]

    pai or fi sponsorizat si canadienii la campanie...
    acu ce sa zici... o sa rada o zona din romania si cand o sa ne trezim o sa zicem , in stitul caracteristina, ca n-am avut noroc
  • +2 (6 voturi)    
    o tara de prosti (Joi, 18 august 2011, 13:50)

    dan [anonim]

    "Ce tara sta cu o asemenea avere in pamant fara sa gaseasca solutii sa o puna in valoare?"

    Aceiasi tara care a dat pe gratis resurse de petrol de 100MILIARDE de euro. Aceiasi tara si aceiasi nemernici vor sa cedeze acum aurul to t pe grats.
    • -3 (7 voturi)    
      te afli in vorba! (Joi, 18 august 2011, 14:16)

      vadu [anonim] i-a raspuns lui dan

      Bla bla bla. Pleaca din tara si nu te mai plange atat!
  • +6 (8 voturi)    
    Bulibasul ... (Joi, 18 august 2011, 13:54)

    Gigi Kent [utilizator]

    Bulibasul de la Cotroceni a zis ... "KCN la toata lumea!"

    Sa otraviti bine!
  • +7 (11 voturi)    
    Proiectul RMGC .... (Joi, 18 august 2011, 13:55)

    Geo22 [utilizator]

    Nu este facut nicidecum in interesul Romaniei si al romanilor obisnuiti. Acest proiect este unul extrem de PAGUBOS si NOCIV pentru majoritatea locuitorilor acestor meleaguri si a acestei tari! Acest proiect reprezinta ultima modalitate de ciordeala engross ce se vrea legalizata, de catre un grup de "baieti destepti", cu orice risc si cu orice pret (in acceptiunea lor dupa ei sa vina si potopul fiindca nu mai sunt curiosi din moment ce si-au facut plinul). E grava situatia daca presedintele tarii a intrat in acest joc murdar si poate sa afirme asa ceva. Riscurile de poluare a mediului cu consecinte iremediabile si costurile ulterioare ce decurg de aici pot fi enorme! Desteaptate romane! Raportul beneficiu / risc pentru Romania, in acest caz nu justifica sub nici o forma demararea acestui proiect sub aceasta forma. Hai sa gandim fratilor pe termen mai lung, mai pragmatic, asa cum o fac de exemplu nemtii, si nu doar de azi pe maine.
    Concluzia rationala este ca acest proiect, in aceasta forma NU TREBUIE FACUT.
    • -3 (7 voturi)    
      a propos (Joi, 18 august 2011, 14:38)

      Gabriel Neacsu [anonim] i-a raspuns lui Geo22

      esti invidios ca sunt altii mai isteti decat tine? sa stii ca nu e chiar pentru oricine sa faca afaceri si mai ales afaceri profitabile. dar sa ne dam cu presupusul e la indemana oricui si drept dovada, colcaie www ul de opinii avizate...
      • 0 (4 voturi)    
        Hai ... nu mai spune!!! (Joi, 18 august 2011, 22:37)

        Geo22 [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel Neacsu

        Esti cumva unul dintre ”istetii” proiectului in cauza? Daca da, pe seama cui vrei mataluta sa faci afaceri profitabile in acest caz? Dincolo de afaceri profitabile ( oare pentru cine?) esti in stare sa vezi putin mai departe in spatiu si timp?
  • -7 (11 voturi)    
    ganditi! (Joi, 18 august 2011, 14:03)

    laur [anonim]

    Sa fim obiectivi! Negociat cum trebuie proiectul este unul benefic pentru Romania. Acum pe bune, vreti sa stam si sa privim aurul din munci in timp ce salariile scad si taxele cresc?
    • +6 (10 voturi)    
      tu nu gandesti!! (Joi, 18 august 2011, 14:13)

      g [anonim] i-a raspuns lui laur

      Decat sa vad manelisti cu aur la gat extras de la Rosia Montana mai bine fara.
    • +5 (7 voturi)    
      sa-l (Joi, 18 august 2011, 14:19)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui laur

      faca Romania..complet..daca e sa se faca! ..a dar atunci..nu maiintervine..mana care da!
  • +3 (7 voturi)    
    Care sunt cifrele reale ? (Joi, 18 august 2011, 14:07)

    anonim [anonim]

    626000u x 31,1g x 10E/g = 194 MILIOANE EURO.

    RM va cheltui UN MILIARD ca sa obtina 200 milioane.

    Ptiu sa va deochi!
    Face-ti fratilor o donatie, de ce sa va mai chiuiti sa sapati, sa investiti, sa munciti... daca tot iesiti in asa pierdere.

    Sictir.
  • +8 (10 voturi)    
    vointa populara, la testul maturitatii (Joi, 18 august 2011, 14:11)

    buncrestin [utilizator]

    Basescu si PDL au toate sansele sa isi sparga dintii la Rosia Montana. Subiectul a fost speculat de ambele tabere, dar acum nu mai e o chestiune nici de bani, dar nici de mediu. In joc este insasi ideea de evolutie a noastra ca popor european. Daca porneste acest proiect inseamna ca dupa 20 de ani nu am reusit sa ne civilizam prea mult, sa ne recapatam identitatea si mandria noastra de romani. Nu vrem investitia aceea pentru ca n-o vrem, pentru ca sunt muntii noastrii si ii vrem asa cum sunt, si asta ar trebui sa fie un motiv arhisuficient pentru oricine. La Rosia Montana se va da in sfarsit testul maturitatii vointei populare a romanilor.
    • -3 (3 voturi)    
      mandria de romani? (Joi, 18 august 2011, 14:30)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      asta e o gluma? de cand poporul asta are mandrie? hai sa fim seriosi.
    • -2 (4 voturi)    
      da de cind (Joi, 18 august 2011, 22:56)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      esti matale mai nea caisa reprezentantul poporului roman? In numele cui vorbesti? Sa-ti spun eu, vorbesti in numele unor grupuscule de national-comunisti sau econazisti, cum preferi.
  • -5 (7 voturi)    
    versus (Joi, 18 august 2011, 14:17)

    Traiana [anonim]

    te doare mintea cand vezi atat idealism steril. aproape mai steril decat sterilul de pe urma exploatarii. voi l-ati luat pe nu in brate si asa aveti de gand sa ramaneti mult timp de acum in colo. am inteles, nu va pasa de fapt de natura ci de bani. si totusi statul renegociaza contractul. ce nu va mai convine? vreti totul sau nimic, asa-i? ei bine, nu cred ca se poate asa ceva nici macar intr o tara civilizata, daramite la noi..
  • +5 (7 voturi)    
    pamantul trebuie sa dea mancare si aer! (Joi, 18 august 2011, 14:20)

    gelu [anonim]

    distrugerea a mii de hectare de vegetatie, un lac de 600 hectare de otrava care poate ajunge oricand in farfuriile noastre (da, ORICAND fie dintr-un accident fie un act terorist sau un cataclism natural) este un act criminal.
  • +6 (8 voturi)    
    draga Basescu, draga guvern (Joi, 18 august 2011, 14:30)

    cosminrs [utilizator]

    din 90 nu am vazut un oameni mai ipocriti ca voi.
    tôt ce ziceti intr'o zi, a doua zi nu mai e valabil, chiar dimpotriva. ia sa imi spuna cineva ce s'a ales din campania electorala? ar trebui sa fiti batuti pe strada.
  • +5 (7 voturi)    
    tradarea intereselor nationale,pedeapsa cu moartea (Joi, 18 august 2011, 15:16)

    unu' din poolime [anonim]

    am gasit un punct de vedere interesant, chiar pe Hotnews, la care subscriu:
    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6747254-rosia-montana-statul-roman-castiga-prea-putin-urma-acestui-proiect.htm

    1. increngatura de interese Basescu-PDL-RMNG, din perioada campaniei electorale din 2009, nu a fost nici pe departe lamurita;
    2. se apropie o alta campanie electorala, iar RMNG are tot interesul sa "stimuleze" demararea proiectului;
    3. partidele noastre politice sunt, in realitate, niste clanuri mafiote care isi impart zonele de influenta odata la 4 ani; o sleahta de talhari la drumu' mare, care se autointituleaza cinic "politicieni";
    4. daca PDL-ul va da drumul proiectului contra unor sume uriase, cei mai mari talhari, adica psd-istii (cine isi imagineaza ca s-a schimbat ceva la varful PSD e ori prost, ori idiot, ori cretin), vor cere, dupa alegeri, la modul cel mai golanesc cu putinta, in stilul propriu;
    4. sunt adeptul introducerii pedepsei cu moartea pentru tradarea intereselor nationale - vezi cazurile Petrom, Bechtel etc., pentru care niste politicieni romani ar fi trebuit sa sfarseasca pe scaunul electric;
    5. nu sunt de acord cu clauzele actuale ale contractului cu RMNG, in urma carora statul roman ia praful de pe toba, iar compania se imbogateste porceste; daca se respecta legislatia privind mediul, iar contractul se renegociaza in sensul ca statul roman sa ia 80%, iar RMNG 20% (si nu invers, ca acum), e ok;
    suntem prea saraci, iar omenirea se indreapta spre o criza economica (si morala) mult prea grava pentru ca statul roman sa nu isi adauge la rezervele sale de aur si de valuta echivalentul a cateva miliarde de euro; deci pro, dar nu in stil mafiot si cu cat mai putine efecte negative asupra mediului.
    6.Hurezeanu (acest Vitalii al jurnalismului) are... mica si obrazu' gros; rusine!
    • -3 (5 voturi)    
      expirati (Joi, 18 august 2011, 17:56)

      Tuti [anonim] i-a raspuns lui unu' din poolime

      e bine ca recunosti de unde te tragi. atata rautate nu am vazut nicaieri, poate in populatiile de babuini. cred ca si aceia au mai mult intelect decat cei ca tine. in rest, ce sa mai povestesc, ca de fapt oricum nu va intereseaza decat sa va faceti gargara zilnica de prostie.
  • +3 (5 voturi)    
    Cit de jos vrea sa cada PDL-ul? (Joi, 18 august 2011, 15:36)

    worker [anonim]

    Da tu drumu Basescule la cianurarea Romaniei si o sa vezi cum PDL-ul o sa ia drumul PNTCD-ului. Aka afara din parlament pentru muuuuuuulti ani!
    • -1 (3 voturi)    
      asa (Joi, 18 august 2011, 22:52)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui worker

      ai vrea matale si alti econazisti. Multi altii gindesc altfel, exact invers de fapt. Matale esti deja cianurat de criptocomunismul papasei iliescu.
    • -1 (3 voturi)    
      heheheee (Vineri, 19 august 2011, 9:45)

      Iulian [anonim] i-a raspuns lui worker

      Asta gandesti tu si inca putini oameni, majoritatea in schimb o sa iti spuna ca o sa il ridice pe basescu in sondaje daca da drumu la exploatate. Atatea guverne nu au facut nimic pentru economia din zona respectiva, daca el reuseste e mare om
  • -4 (6 voturi)    
    atentie (Joi, 18 august 2011, 15:48)

    Daniela [anonim]

    De ce nu spuneti si partea mai interesanta a lucrurilor? Statul pe langa cei 20% mai scoate o gramada din taxe si impozite. Si in momentul de fata noi castigam de pe urma rmgc prin taxele de licenta, impozite si asa mai departe
    • +4 (6 voturi)    
      taxe ciuciu (Joi, 18 august 2011, 16:11)

      Lu [anonim] i-a raspuns lui Daniela

      RMGC e un offshore cu sediul in Barbados. Va plati un rahat.
  • -5 (7 voturi)    
    corect (Joi, 18 august 2011, 15:50)

    Simion Cazacu [anonim]

    daca nici seful de stat nu are dreptul sa isi expuna punctul de vedere, atunci nu mai e nimic de spus . multimea paote sa vuiasca, insa problema a fost pusa corect. si ar trebui privit cu obiectivitate.
  • -6 (8 voturi)    
    investitii (Joi, 18 august 2011, 16:13)

    Vali [anonim]

    Hai sa tinem aurul pana o sa murim de foame..oamenii din zona nu sunt departe de statul acesta, poate din cauza asta multi se gandesc ca o investitie masina in una din cele mai sarace zone din tara este una mai mult decat bine venita
  • -6 (8 voturi)    
    Basescu are dreptate. (Joi, 18 august 2011, 16:20)

    mircea [anonim]

    RMGC trebuie sa inceapa sa functioneze,dar dupa ce se renegociaza contractul si cota parte ce-i revine Romaniei sa creasca undeva spre dublul valorii actuale.Conditiile de mediu sa fie respectate cu strictete.Cianurile pot fi retinute si reutilizate in procesul de productie.Deseurile cu continut mare de cianuri sa nu fie depozitate liber in iazuri de decantare care sa fie supuse intamplarii,datorita conditiilor meteo.Cineva spunea mai sus si are dreptate.Sa nu asteptam sa murim de foame si atunci sa ne trezim ca vrem RMGC.Atunci nu ne mai trebuie.Cand ai o oportunitate,trebuie sa o folosesti.Cand stai pe ganduri si bajbai prin cotloanele mintii sa gasesti motive de a sta si nu face nimic sa nu te miri ca traiesti prost.
  • -2 (4 voturi)    
    scandalul e frate cu romanul (Joi, 18 august 2011, 16:34)

    Mirabela Danciu [anonim]

    o incaierare in toata regula s-a iscat, bag de seama...daca o sa continuam asa, de ce ne este frica, de aceea nu vom scapa. mai bine ne-am pune mintea la contributie astfel incat toata lumea sa fie multumita, decat sa ne precipitam in afirmatii fara temei.
  • +2 (6 voturi)    
    Ce ma bucur ! (Joi, 18 august 2011, 16:37)

    Bula Romanul [anonim]

    PDL-ul se duce definitiv pe centura politicii, cum zicea un clasic in viata.
    Chiar cu el in frunte.
    lol
  • +4 (6 voturi)    
    kool (Joi, 18 august 2011, 16:48)

    Muianu [anonim]

    Videanu si-a tras aliat.
    Si-o fi zis ca nu poate lua spaga fara o proptea mai serioasa.
    Acum a venit si asta sa puna botul la cascaval.
    Basescu, adica.
    Presedintele care nu ma reprezinta.
    • -2 (2 voturi)    
      pe tine te reprezinta (Joi, 18 august 2011, 22:49)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Muianu

      hitler, ca si ala era mai intii ecologist si abia apoi nazist.
  • +3 (5 voturi)    
    noi vrem cianuri ! (Joi, 18 august 2011, 16:51)

    Bilutza [anonim]

    vrem sa distrigeti si mediul !
    vrem sa va luati si spagile !
    vrem sa va avem presedinte pentru totdeauna !
  • +6 (6 voturi)    
    Proiectul Rosia Montana (Joi, 18 august 2011, 17:07)

    graziela [anonim]

    Daca suntem incapabili, noi aceasta generatie, sa exploatam singuri aceste bogatii, mai bine sa-i lasam pe "urmasii, urmasilor nostri" sa o faca ! Un "NU HOTARAT" acestui proiect !
    • -5 (7 voturi)    
      dar chiar asa? (Joi, 18 august 2011, 17:35)

      Titi [anonim] i-a raspuns lui graziela

      asta e tot o replica a romanului delasator, gratioasa draga. de ce sa facem azi, cand putem lasa pe maine?
      • +3 (5 voturi)    
        simplu (Joi, 18 august 2011, 18:17)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Titi

        decat sa facem azi prost, sa distrugem iremediabil mediu si sa umflam buzunarele coruptilor care ne conduc, mai bine facem maine fara sa afectam mediu si in interesul poporului roman.
        • -2 (2 voturi)    
          mai citeste putin proiectul (Vineri, 19 august 2011, 9:47)

          Liviu [anonim] i-a raspuns lui deceneus

          de ce nu ne spui si noua cum distrugi mediul. Singura amenintare pentru mediu este cianura, care o sa fie bine inchisa in bagaj, pana si specialistii au spus ca barajul este printre cele mai bune din lume...
  • -5 (7 voturi)    
    fwd (Joi, 18 august 2011, 17:29)

    Lavinia [anonim]

    o pozitie ferma este ceea ce Traian Basescu afiseaza prin aceasta declaratie. si desigur ca este suparatoare ca orice adevar spus in fata.
  • -3 (5 voturi)    
    nu inteleg (Joi, 18 august 2011, 18:23)

    Andrei [anonim]

    poate daca ne dam cu fundul de pamant, or sa plece. daca nici presedintele tarii nu mai are dreptul sa spuna ceea ce gandeste, apoi chiar ca suntem un neam de traista.
  • -3 (5 voturi)    
    profitul vine cu investitiile (Joi, 18 august 2011, 19:02)

    Alina alinush [anonim]

    Statul roman a exploatat aurul in zona atat timp cat a adus profit. Cand nu a mai adus, a incetat activitatea. Acum vin astia cu tehnologia si noi avem iar de castigat pentru ca oricum nu mai facem nimic in minele alea. Daca e sa luam in calcul doar gramada de taxe si impozite din investitiile straine si tot avem de castigat.
  • -3 (5 voturi)    
    pierdere de timp (Joi, 18 august 2011, 20:16)

    Tudor [anonim]

    orice om civilizat , ar fi macar dator sa dea o sansa acestui proiect. vorbim sa ne aflam in treaba de parca ne-ar fura careva caii de la bicicleta...
  • -3 (5 voturi)    
    tra lala (Joi, 18 august 2011, 21:04)

    Mihalcea [anonim]

    vorba aceea. cainii latra ursul merge mai departe. pana cand nu se va pronunta un verdict clar din partea unor autoritati competente (si nu vulgul) degeaba fac unii dintre voi spume la gura. va propun sa intrati in greva. asta este fix ce ar mai lipsi ca sa va aratati devotamentul pentru eco-baliverna
  • -3 (5 voturi)    
    vorba lunga saracia omului (Joi, 18 august 2011, 21:18)

    Cristian [anonim]

    daca ar fi avut nemtii sau olandezii resursele noastre...nu ar fi pregetat atat de mult si mai ales dat ascultare tuturor neavenitilor.. dar nu. avem noi si nu stim cum sa procedam ca sa ne incurcam in formalitati si demersuri...nu stim care ne este interesul.
    • +3 (5 voturi)    
      Nemtii isi inchid centralele nucleare.. (Joi, 18 august 2011, 22:18)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

      chiar daca nu o sa le fie usor sa inlocuiasca energia nucleara pentru ca ei considera este poluanta si nesigura. Si noi suntem in trend (invers)...facem lacuri de cianura.
      • -3 (3 voturi)    
        aviz (Joi, 18 august 2011, 22:51)

        Dracea [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

        si ce insinuezi cu asta? ca noi putem fi mai intelepti decat nemtii si putem preveni? esti naiv. nemtii s-au folosit de toate acestea pentru foarte mult timp si fara incidente. tot atat de mult timp cat ne desparte pe noi de gradul lor de civilizatie. nu incerca sa fii mai catolic decat papa..
  • -3 (5 voturi)    
    gataaa (Joi, 18 august 2011, 21:33)

    Biro [anonim]

    ne batem cap in cap ca niste chiori si nu ne gandim decat la umorile noastre. de oamenii care traiesc acolo si sunt someri, mai mult sau mai putin nu ne pasa nici un pic. doar orgoliul nostru de batausi trebuie satisfacut. rusine! sa veniti voi sa le oferiti de mancare, daca va considerati atat de tari!
  • -3 (5 voturi)    
    dolce far niente pentru toti (Joi, 18 august 2011, 21:45)

    Veronica Micle [anonim]

    cand ziceti nu exploatarii sa va ganditi si la familiile rosienilor, nu numai la satisfacerea normei voastre zilnice de spumegat pe portale web. ce mod tampit de a iti marca existenta. unul zice hais altul cea, in loc sa ne gandim impreuna la o solutie care sa fie buna pentru toata lumea. si nu prostii radicale, pentru ca nu suntem singuri pe pamant si nu ne-am nascut ieri.
  • -4 (6 voturi)    
    gandire obtuza a unora ... (Joi, 18 august 2011, 21:55)

    condurache [anonim]

    peste tot in lume exista asezari formate prin prisma activitatii / specificului zonei. cazul rosiei, care este zona miniera. prin urmare, este normal sa se construiasca pe acest temei. nu? cu toate masurile de prevedere bifate, totul facut cum se cuvine si pe deasupra si niste oameni bucurosi ca au ce sa faca . nu ar fi bine? sau nu ne gandim decat la confortul nostru, aflati si asa la mare departare, atat la propriu cat si la figurat..
  • +2 (2 voturi)    
    "mostenirea" minelor de aur (Joi, 18 august 2011, 22:15)

    tot eu [anonim]

    Mining operations over four decades created a massive environmental liability, a problem which the mine's previous owners left to the Canadian and Northwest Territories governments to sort out. The Giant Mine contains 237,000 t (233,000 long tons; 261,000 short tons) of arsenic trioxide dust produced during the gold roasting process. This dust is water soluble and contains approximately 60% arsenic. The site's 950 ha (2,300 acres) footprint includes 8 open pits, 4 tailing ponds, 325,000 m3 (11,500,000 cu ft) of contaminated soils, and approximately 100 buildings including a roaster/bag house complex that is highly contaminated with arsenic and fibrous asbestos.[1] A $400 million(probably more) taxpayer-funded remediation project is underway. A main aspect of the successful proposed solution, known as the "Frozen Block Alternative," is to permanently freeze the arsenic trioxide storage chambers to keep groundwater seepage out.

    Sursa: en.wikipedia.org/wiki/Giant_Mine

    Unii vor ramane cu profitul, statul (mai bine zis contribuabilul) va ramane sa curete zona.

    Sa traiti bine. :D
    • 0 (0 voturi)    
      ahahaha (Vineri, 19 august 2011, 18:53)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui tot eu

      ironic: Da sunt convins ca asa va fi.
      Tu vorbesti serios? TU chiar ai senzatia ca toti sunt ca romanii, sa fure si sa bage in buzunar si gata? Fii realist, unii chiar sunt mai civilizati ca noi si chiar defolosesc cianura sa stii ca e mai probabil sa fim mai curati dupa ce pleaca cei din canada decat suntem acum!
  • +2 (2 voturi)    
    viitorul nostru (Vineri, 19 august 2011, 8:38)

    Eleline [anonim]

    Pana la aceasta declaratie mi-a fost simpatic Domnul Presedinte.
    Ar trebui sa vada doar ce reactii a avut acest articol pe net.
    Proiectul Rosia Montana nu se va putea face pentru ca lumea se va mobiliza si va iesi in strada.


    http://www.rosiamontana.net/
    • -1 (1 vot)    
      nu zaaau (Vineri, 19 august 2011, 18:51)

      Dora [anonim] i-a raspuns lui Eleline

      hai ca de cand iese in strada m-am plictisit eu :)) au mai iesit o data 10 oameni si-au facut bors, s-au facut de ras singuri. declaratia lui basescu e cat se poate de normala, ce vroiai sa spuna? "lasa ma sa moara ca oricum nu dam doi bani pe ei"?
  • -3 (3 voturi)    
    folosirea cianurii e legala si reglementata (Vineri, 19 august 2011, 9:00)

    Victor [anonim]

    Imi place ca unii care nu au nici informatii, nici vreo legatura cu locul se opun cu vehementa fara sa aiba argumente, legandu-se doar de acea folosire de cianura. Este legala, e reglementata si atatea alte tari o folosesc in exploatarea aurului fara sa se intample nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Vineri, 19 august 2011, 18:48)

      Irinuca [anonim] i-a raspuns lui Victor

      Daca unii nu vor sa citeasca si prefera sa creada ce li se sopteste si li se baga pe gat normal ca niciodata nu vom progresa, pt ca niciodata nu vom intelege de fapt adevarul.
  • +3 (3 voturi)    
    Cata inversunare cu acest proiect... (Vineri, 19 august 2011, 10:35)

    cucubau [anonim]

    Realizez cat de important este acest proiect pentru cei care vor sa-l faca. Numai analizand discutiile de aici si publicitatea mincinoasa agresiva iti dai seama cat de mult si-l doresc.
    De ce?
    Pai daca nu era profitabil pentru ei ar fi renuntat de mult. Dar nu, este mult prea profitabil ca sa renunte la aceasta mina de aur. Este evident ca statul va pierde din acest proiect pagubos iar pe termen lung populatia va fi cea care va pierde cel mai mult.
    Desigur, acum va veti umple burtile pentru 1 an si veti mai trai impacati cu voi ca ati facut alegerea cea mai buna dar ce o sa le spuneti copiilor vostri? Ce mostenire o sa le lasati? Un al doilea Cernobal? Lumea nu se gandeste la viitor, ei vor totul acum daca obtin un colt de paine cu pretul sacrificarii viitorului. Ce mai conteaza viitorul? Lasa-i pe urmasi sa se descurce. Noi avem ce manca in momentul asta.
    Partea trista e ca avem o clasa politica fara vointa care va ceda presiunii fals create.
    • -2 (2 voturi)    
      dar cum arata acum pentru copiii nostri? (Vineri, 19 august 2011, 11:35)

      Olivia [anonim] i-a raspuns lui cucubau

      Dar ca nu se face nimic si zona e foarte poluata si oamenii traiau acolo sub orice critica cum suna pentru copiii nostri? Cand nu ai ce sa le oferi cum suna? Cand toate statele se dezvolta prin proiecte si investitii straine si noi stam si doar comentam si ne certam intre noi si nu se mai face nimic cum arata? Cum arata ca suntem printre ultimele tari in Europa si toti pot face ceva, iar noi nu? Si nu orice actiune e generata ca sa aduca beneficii, altfel ce scop ar avea? Au si aia cu proiectul, avem si noi. Daca stam asa si numaram anii si nu exista evolutie in dezvoltarea noastra economica cum da pentru generatiile urmatoare?
      • +1 (1 vot)    
        Hai sa nu ne facem ca nu vedem... (Vineri, 19 august 2011, 14:14)

        bibi [anonim] i-a raspuns lui Olivia

        ...defapt pentru cine este profitabil acest proiect.
        Voi o sa luati praful de pe toba din acest proiect, nu o mai dati atata in sus si in jos cu "beneficiile" acestui exploatarii.
        E bine totusi ca o sa lasati mostenire meseriile copiilor vostri in viitor: paznici la bazinele cu deseuri. Asta da realizare.
        Sunt si alte modalitati de a progresa, nu cred ca singura solutie este o baie de cianuri. Hai sa nu fim absurzi.
        • -1 (1 vot)    
          absurd esti tu (Vineri, 19 august 2011, 18:46)

          Jean [anonim] i-a raspuns lui bibi

          Nu esti absurd dar esti limitat. Care alte modalitati? Sa adune aia radacini toata viata? Asta e meserie de viitor? ma faci sa rad..
  • -1 (1 vot)    
    tinem pasul (Vineri, 19 august 2011, 12:26)

    dorin [anonim]

    Atitudinea asta ne da si noua o sansa sa tinem pasul cu celelalte tari europene. Daca nu sustinem dezvoltarea si nu ne recunoastem problemele si incapacitatile, Romania va stagna si se va infunda in saracie.
  • -1 (1 vot)    
    e clar (Vineri, 19 august 2011, 12:45)

    mara [anonim]

    Dincolo de tot ce se scrie mie un lucru imi e clar. Statul nu poate sa faca acum si nici in viitorul apropiat un astfel de proiect. A facut cu ani in urma si a lasat in urma sa un loc in paragina, oameni in somaj si ape poluate. Cam atat. Asa ca una peste alta, n-ar fi rau sa-i dea unda verde.
  • -1 (1 vot)    
    viitorul nostru (Vineri, 19 august 2011, 13:04)

    Eveline [anonim]

    http://www.rosiamontana.net/
    • -1 (1 vot)    
      fals! (Vineri, 19 august 2011, 18:44)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Eveline

      O petitie ca aia nu e decat praf in ochi. Tu chiar crezi ca intereseaza pe cineva cum altfel se va dezvolta zona aia mai tarziu? Sunteti fraieri daca voi chiar credeti ca exista solutii mai bune si mai ales viabile.
  • +1 (1 vot)    
    cianuri si conducatori (Vineri, 19 august 2011, 18:04)

    Orban Istvan [anonim]

    Ce nesimtiti conduc aceasta tara. Ma gandesc la Basescu. Ce demagog!
  • -1 (1 vot)    
    !! (Vineri, 19 august 2011, 21:02)

    Laura [anonim]

    Traian Basescu nu este dusmanul, dusmanii sunt ongistii care nu cunosc bunul simt si mai ales cum functioneaza democratia!!
  • 0 (0 voturi)    
    despre sponsorizari, numai de bine (Sâmbătă, 20 august 2011, 5:32)

    monel [anonim]

    la cat a sponsorizat pentru basescu si pdl si la cat a mai promis rmgc pentru urmatoarele alegeri, besescu si ai lui vor face tot ce trebuie sa se exploateze aurul. cianurile nu conteaza pentru ei. muriti prostilor din zona, ca va scot ochii cu 2 arginti . altfel, ar putea ajunge toti, in frunte cu tatuca la puscarie .(asta se poate posta pe hotnews, sau il suparati pe patron?)
    pe cai postacilor pdl. dati note!!!
  • +1 (1 vot)    
    votul meu (Luni, 22 august 2011, 9:21)

    cezar [anonim]

    Demararea proiectului va lipsi PDL-ul de votul meu. Mi-am promis acum 2 ani.
  • +1 (1 vot)    
    Catastrofa ecologica in asteptare (Marţi, 23 august 2011, 0:54)

    Costica [anonim]

    Pentru mai putin de un miliard de dolari beneficii directe Romania se poate alege cu cea mai mare catastrofa ecologica din istoria Europei. Cheltuim miliarde de dolari pentru promovarea imaginii tarii si turism. Daca cianura ajunge in rauri, Tisa, apoi Dunare, ar fi catastrofal, economic, politic si in imagine; nici macar nu trebuie sa fie neglijenta - un mic sabotaj si gata, tot turismul in zona este in aer. In fapt ungurii abia asteapta sa care iar trei saci de pesti morti si sa ne faca de rahat peste tot. Si daca afacerea este atat de profitabila, cum de giganti minieri ca RioTinto, etc, cu experienta inclusiv in cianurare, etc nu se baga? Totul miroase a super-teapa, data de super-teparul cu mari antecedente in domeniu - Frank Timis. Base, nu te baga, nu ai nevoie de Timis sau de pacostea de la Rosia Montana!
  • +1 (1 vot)    
    Vrem referendum! (Marţi, 23 august 2011, 14:31)

    cristian [anonim]

    Sa ne lase pe noi sa decidem. Cel putin cei pe o raza de 100km din jurul Rosiei (jud Alba si Cluj) sa avem dreptul sa ne exprimam. Fiti siguri ca 90% ar fi impotriva!!! Dl presedinte m-a dezamagit cumplit!! :(
  • 0 (0 voturi)    
    pentru binele presedintelui ... votati Proiectul R (Luni, 29 august 2011, 22:39)

    marius [anonim]

    Stimabilul nostru domn presedinte , de cand detine puterea nu a facut altceva decat sa vanda Romania bucata cu bucata!! Aurul de la Rosia Montana trebuie sa mearga la cei care l-au sustinut din afara sa ajunga si sa ramana presedinte! De ce credeti ca ar sustine cu atata tarie acest proiect?pentru binele tari?! NICIODATA!
    De ce nu creeaza parghii pentru a pune pe picioare mineritul romanesc? De ce sa nu extragem noi pentru noi aurul! Raspunsul este ca Traian Basescu impreuna cu Clanul dumnealui mafiot de la guvernare nu au aceasta capacitate, adica sunt incompetenti ....ba mai mult decat atat, pe langa faptul ca nu vor binele tarii, ci numai pe al lor, asteapta sa vina "cel cu pantofii rupti" de la FMI si sa le spuna ce mai e de facut!
    Daca Vreti ca maine sa nu fiti/fim sclavi in propria tara , va propun tuturor sa incepem un protest impotriva acestui proiect si a tuturor proiectelor care aduc numai rau romanilor si Romaniei!
  • 0 (0 voturi)    
    DESPRE ROSIA MONTANA (Vineri, 14 octombrie 2011, 19:04)

    viorel [anonim]

    Eu zic sa lasati Rosia Montana asa cum e ea. Suntem saturati pana peste cap de toate experimentele facute pe aceasta tara dupa 89. Gata dl. Basescu, ce tot aducem in discutie R M,?Nu vrem sa o vindem!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by