Premierul Emil Boc, aflat pe santierul autostrazii Bucuresti-Ploiesti, a reprosat constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra" si i-a avertizat ca le va "taia capul", inclusiv prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului, relateaza Mediafax.

"Trebuie sa sustinem investitiile, iar doamna ministru (Anca Boagiu - n.r.) a demonstrat ca poate face performanta. Daca voi nu o sustineti, va tai capul. In unele zone lucrurile arata bine, la altele suntem in epoca de piatra. Mingea este in terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor.

La randul sau, Anca Boagiu a declarat ca nu este multumita de ritmul lucrarilor.

"Personal, nu sunt satisfacuta de ritmul lucrarilor si vom avea o discutie foarte serioasa, pentru ca efortul nostru este foarte mare. Termenul este ferm, la 15 decembrie autostrada trebuie sa fie gata, iar ei trebuie sa isi mareasca ritmul de lucru. Acum au o sansa gigantica in cartea de vizita de a participa si la alte licitatii. Dupa rectificarea bugetara, am primit bani in buget, astfel incat sa nu existe probleme cu platile si sa nu-si imagineze ca o sa platesc bani, daca ei nu muncesc", a spus Boagiu.

La sfarsitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control sa efectueze un control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) cu privire la autostrada Bucuresti-Ploiesti, fiind verificata respectarea prevederilor legale la schimbarea solutiei tehnice prin inlocuirea pamanturilor de umplutura cu balast la constructie.

Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti care expira la 30 mai, termen pana la care consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Tehnostrade trebuia sa remedieze problemele astfel incat contractul sa continue.

Autostrada este impartita in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Schimbarea solutiei tehnice a tronsonului Bucuresti-Ploiesti a avut loc in 2009 pentru sectorul Moara Vlasiei-Ploiesti, unde lucreaza consortiul romanesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa.

Valoarea lucrarilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat.

Vineri, ministrul Transporturilor a declarat ca in acest an vor fi finalizati aproape 130 de kilometri de autostrada, respectiv tronsoanele Timisoara-Arad, Medgidia-Constanta si Bucuresti-Ploiesti si centurile oraselor Arad si Constanta.