Zece mii de someri din judetele Cluj si Alba vor primi gratuit cartele si telefoane mobile pentru a putea fi sunati si anuntati despre locurile de munca vacante, masura facand parte dintr-un proiect cu finantare europeana in valoare de 3,7 milioane de euro, implementat de AJOFM Cluj.

Directorul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Cluj, Daniel Don, a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca 10.000 de someri din judetele Cluj si Alba vor primi cartele de telefon mobil incarcate cu cate 5 euro si telefoane mobile ieftine, transmite Mediafax.

"AJOFM Cluj va inaugura la 1 august proiectul "Call Center" care beneficiaza de finantare europeana de 3,7 milioane de euro. In cadrul acestuia, 10.000 de someri din judetele Cluj si Alba vor primi gratuit cartele de 5 euro si telefoane mobile ieftine pentru a putea fi anuntati in legatura cu locurile de munca vacante si a fi indrumati sa se prezinte la angajatori la o anumita zi si la o anumita ora. In urma unui parteneriat cu un operator de telefonie mobila, am primit pentru derularea acestui proiect 30.000 de minute si 5.000 de sms-uri pe luna. De asemenea, somerii vor putea fi anuntati si in cazul in care va fi organizata o bursa a locurilor de munca", a spus Don.

Potrivit acestuia, cei 14 angajati ai Call Center-ului vor tine legatura atat cu angajatorii care anunta locuri de munca vacante, cat si cu persoanele din baza de date a AJOFM Cluj aflate in cautarea unui loc de munca.

"Peste 90 la suta dintre somerii din baza noastra de date au lasat un numar de telefon la care sa poata fi sunati, 60 la suta dintre ei lasand numere de telefon mobil. Cei care nu au telefoane mobile le vor primi in cadrul acestui proiect", a spus seful AJOFM Cluj.

El a explicat ca, la ora actuala, baza de date cu locurile de munca disponibile la nivelul AJOFM Cluj era consultata pentru fiecare somer o data pe luna, cand acesta se prezenta pentru viza lunara.

"Datorita noului proiect de Call Center, vom consulta zilnic aceasta baza de date si vom putea oferi servicii atat angajatorilor, cat si somerilor - angajatorilor le vom putea trimite persoane care isi cauta un loc de munca, iar somerilor le oferim locuri de munca. Daca un somer contactat de operatorul de la Call Center este trimis la un angajator si nu se prezinta, risca sa isi piarda indemnizatia de somaj. Prin acest proiect speram sa creasca foarte mult gradul de ocupare a somerilor, de asemenea si eficienta si colaborarea cu angajatorii. Call Center-ul poate contacta circa 1.000 de persoane pe zi", a precizat Daniel Don.

Proiectul Call Center initiat de AJOFM Cluj se va finaliza in august 2013.

La sfarsitul lunii august, Call Center-ul de la AJOFM Cluj va fi vizitat de 35 de sefi de servicii publice de ocupare a fortei de munca din Europa.