Constanta: O fetita de 12 ani a fost tinuta in lanturi, dupa ce fusese vanduta de parinti pentru casatorie

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 28 iulie 2011, 17:05 Actualitate | Esenţial


O fetita de 12 ani din judetul Constanta a fost tinuta in lanturi timp de mai multe zile dupa ce parintii ei o vandusera unei familii din Valu lui Traian, in vederea casatoriei, transmite Mediafax. Fata, care provine dintr-o familie de tigani turci, a fost preluata joi de politisti si reprezentanti ai Directiei pentru Protectia Copilului. Parchetul a cerut arestarea mamei, Selin Atige, si a viitorului socru al fetitei, Cerchez Rubie.

Cazul fetitei a fost sesizat joi dimineata, printr-un apel la 112, de o persoana care a spus ca a vazut fetita legata. Politistii din comuna Valu lui Traian au mers la locuinta respectiva si au gasit-o pe micuta legata cu un lant de piciorul unui pat, au declarat reprezentantii Inspectoratului de Politie al Judetului Constanta.

Politistii afirma ca fetita ar fi fost vanduta pentru casatorie, asa cum se practica in familiile de romi. Ea ar fi fost legata de pat pentru ca ar fi incercat sa fuga.

Fetita a fost dusa la medicina legala pentru a fi consultata si a se stabili in ce stare este.

Purtatorul de cuvant al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Constanta, Roxana Onea, a declarat ca fetita provine dintr-o familie de tigani turci si fusese vanduta pentru casatorie cu un copil de 10 ani. De altfel, baiatul de 10 ani a fost cel care a anuntat politia, deoarece "nu o voia pe fata", a declarat Onea.

Purtatorul de cuvant al DGASPC Constanta a precizat ca fetita urmeaza sa fie integrata in regim de urgenta intr-un centru specializat.


Citeste mai multe despre   




















2380 vizualizari

  • -7 (7 voturi)    
    Ohooo ... (Joi, 28 iulie 2011, 17:27)

    I/O [anonim]

    Moldoveni.
    • +2 (4 voturi)    
      Esti moldovean ? (Joi, 28 iulie 2011, 18:36)

      ad [anonim] i-a raspuns lui I/O

      Vorbesti aiurea, sunt tigani, nu moldoveni (adica romani)
  • +4 (4 voturi)    
    Zuper. (Joi, 28 iulie 2011, 17:28)

    Robert [anonim]

    SI noi ne miram de ce oamenii astia nu gandesc normal.
  • +8 (8 voturi)    
    Romani... din india (Joi, 28 iulie 2011, 18:31)

    mileu [anonim]

    Stau sa ma gandesc ... ce zic ONG-urile tiganesti (scuze romales) despre atitudinea unor confrati de aceeasi etnie.
    1. daca eu roman cu tegument alb vand o minora sunt bagat la puscarie instantaneu... si pe durata lunga pentru trafic cu minori/ trafic de carne vie si multe altele.
    2. La ei sunt DATINE....!!!!!! Cum e la noi sa te duci de Craciun cu cozonaci calzi la rude si prieteni.
    3. Daca datinile lor nu sunt acceptabile pt. societatea noastra (oarecum avansata) in care drepturile copilului sunt aparate si nu terfelite ca in "mentalitatea" lor, stau sa ma intreb daca nu sunt cumva mai inapoiati "cultural" si nu cumva ar trebui sa fie adusi la "acelasi numitor comun" cu restul populatiei?
    4. Teoria cu acceptarea comuniunii interetnice e un "bullshit", de ce eu sa suport traditiile lor anacronice si lipsa aplicarii legilor tarii pt. respectarea traditiilor anacronice.
    5. Consider ca este normal sa te adaptezi intr-un mediu pt. a nu fi marginalizat. In mediul natural specimenele neadaptate sunt indepartate de societate.

    Of.. m-am saturat...
    • +2 (2 voturi)    
      "la ei" si "la noi" (Joi, 28 iulie 2011, 23:23)

      ... [anonim] i-a raspuns lui mileu

      din cate stiu, nu s-a infiintat o tara "Tiganiada" sau "Rromiada". din punct de vedere al respectarii legilor, nu ar trebui sa existe un "la ei" si un "la noi". suntem in Romania, si legea, teoretic, este pentru toata lumea aceeasi. legea, teoretic, protejeaza minorii si nu permite relatiile sexuale, nici casatoria, inaintea varstei de 16 ani pentru fete, respectiv 18 pentru baieti (personal, as impune si un timp de (raz)gandire pana la 20 de ani, dar nah). CUM ii protejeaza? pai, dupa parerea mea, daca fata vine deja cu burta mare la 14-15 ani, statul ar trebui sa faca urat si sa ridice tutela parintilor fetei, sa le aplice amenzi serioase si sa-i puna sub supraveghere pentru a nu maltrata la fel si ceilalti copii, impiedicand in acelasi timp ca alocatiile copiilor sa fie folosite de catre parinti. daca plozii nu dau pe la scoala, iar ar trebui mers la parinti si tras la raspundere, incetat alocatia sub forma de bani si oferit numai sub forma de alimente, rechizite, imbracaminte etc.

      si strabunicii nostri se mai casatoreau pe la 15-16 ani, dar intr-un cu totul alt context decat cel actual. varsta la care inceteaza copilaria si adolescenta nu tine de traditie, ci de standardele culturale, sociale si economice ale statului respectiv. in momentul de fata, in Romania drepturile copiilor sunt incalcate prin indiferenta statului roman.
  • -3 (5 voturi)    
    multiculturalism (Joi, 28 iulie 2011, 19:42)

    cet23 [anonim]

    De ce va agitati, asta se numeste multiculturalism si este bogatia cea ma de pret a Europei.
    Si am sa ma explic, sa nu fie considerat un comentariu cu iz de rautate.
    Ce este multiculturalismul atat de iubit si laudat in societatile actuale vest europe si nord americane? Este coexistenta pasnica dintre diverse culturi. Spre exemplu cultura britanica cu cultura islamista in Marea Britanie.
    In cultura tiganilor, in modul lor de-a fi, a vinde un copil unei alte familii pentru casatorie este ceva absolut normal, o traditie inradacinata seculara, ceva absolut acceptabil. Asa se practica la ei, nu altfel. Noua uneori vinderea unor minori ni se poate parea aiurea, dar in cultura tiganeasca asta este normalitate si este un lucru firesc si onorabil. Asta nimeni nu poate contesta. Vinderea copiilor pentru casatorii este un stalp de baza al culturii lor.
    Lasand la o parte partea cu lanturile din cazul de mai sus, care nu face parte din cultura lor, toata povestea asta cu vinderea acelei fetite este 100% multiculturalism si nu doar ca trebuie sa acceptam, dar trebuie si sa respectam si sa consideram ca acest obicei ne imbogateste propria cultura!
    A pedepsi o astfel de practica si o o infiera reprezinta o incalcare grava a modului lor de trai si a culturii tiganesti.
    Vedeti ce inseamna multiculturalismul? Si ne mai miram ca din ce in ce mai multi oameni de buna credinta sunt satui pana peste cap de aberatiile abjecte impuse de acest multiculturalism!
    Stiti cum se pot integra tiganii? De-anumea vorbind. Renuntand la a mai fi tigani! Asa cum foooarte multi au facut-o deja! Au pozitii sociale bune, muncesc, seriosi si nu fura, dar nu se mai considera tigani ci romani, sau maghiari.
    Si noi urlam cat putem ca vai, ce bun e multiculturalismul si ce minunate sunt traditiile tuturor popoarelor si vai dragi tigani, nu cumva sa renuntati la ele! Ce naiba sa mai creada si tiganii care chiar vor o viata cinstita si bazata pe munca?
    • +4 (4 voturi)    
      nu (Joi, 28 iulie 2011, 20:20)

      MihaiG [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Nu, nu asta inseamna multiculturalism.

      Multiculturalismul nu iti implica faptul ca legile tarii nu trebuie respectate.
      • -3 (3 voturi)    
        teoretic ai dreptate (Joi, 28 iulie 2011, 21:09)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui MihaiG

        Teoretic (si legal) ai dreptate. Numai ca in acest caz, legile tarii fac ilegale o parte din partile definitorii ale anumitor culturi si religii!
        Daca esti tigan, e ilegal sa-ti vinzi copilul, desi asta face parte intrinseca din cultura ta.
        Daca esti arab, e ilegal sa-ti ucizi copilul doar fiindca a intretinut relatii sexuale cu un ne-musulman, desi asta face parte intrinseca din cultura ta si se numeste crima de onoare.
        Daca esti islamist este ilegal sa propagi genocidul tuturor celor care au alta religie sau sunt atei, desi acest genocid face parte intrinseca din religia ta si este scris negru pe alb in Coran. Se umeste "jihad".
        Si asa mai departe.
        Poate par un pic exagerat si poate chia sunt. Dar Europa va trebui sa hotarasca ce alege: ori multiculturalismul ori democratia si dreturile (tututor) oamenilor! Si cateodata aceste drepturi ale omului trebuie introduce cu forta, acolo unde nu sunt respectate. Fara nici cea mai mica aluzie la cretinul asta din Oslo! Aia e altceva, aia e crima multipla si aici nu exista nuante! Crima e crima!
        • +3 (3 voturi)    
          din incultura dvs fac parte foarte multe aberatii (Joi, 28 iulie 2011, 23:27)

          ... [anonim] i-a raspuns lui cet23

          un arab nu-i neaparat musulman. crimele de onoare nu fac parte din nici o cultura, genocidul nu face parte din religia musulmana, dimpotriva, e condamnat s.a.m.d. cat despre "negru pe alb", cunoasteti cumva araba literara ca sa ne explicati ce scrie "negru pe alb" in Coran???

          nu, nu sunteti exagerat, doar incult. iar incultura este cel mai rapid si mai sigur pas spre inapoiere. la fel se intampla si in cazul barbarilor care recurg la crime de onoare.
          • -3 (3 voturi)    
            ba tu esti incult! (Vineri, 29 iulie 2011, 12:20)

            cet23 [anonim] i-a raspuns lui ...

            Ba eu cred ca tu esti incult.
            Majoritatea covarsitoare a arabilor sunt musulmani.
            Crimele de onoare fac parte intrinseca din culturile popoarelor din Orientul Apropiat si din zonele asiatice musulmane. Este ceva firesc acolo. De vendeta ai auzit?
            Genocidul impotriva tuturor oamenilor care nu sunt musulmani si care nu doresc sa treaca la religia musulmana este o cerinta expresa din Coran iar punerea lui in aplicare se face prin asa numitul jihad - razboiul sfant, foarte bine explicat in Coran. Se poate spune ca in Coran exista un adevarat manula de cucerire a popoarelor. Se specifica clar cum se cuceresc popoarele nemuslmane. Prin implantarea lor acolo, prin cresterea natalitatii si cand ajung la un anumit procent, se declanseaza efectiv razboiul pentru impunerea religiei lor. E o carte de razboi.
            Cat despre "negru pe alb"... chiar e nevoie sa cunosc araba literara si sa imi dedic viata studierii culturii lor ca sa stiu niste lucruri precum jihadul, care sunt propovaduide pe fata si fara a se ascunde in foarte multe moschee din Occident?
            Dar anumite adevaruri nu plac oamenilor asa-zis culti.
            Sigur, nu vom avea aceasta oportunitate, dar am putea discuta zile intregi despre aceste probleme din perpsective istorice, economice si categoric v-ati retrage calificativul de "incult".
  • -2 (4 voturi)    
    Cultura rroma (Joi, 28 iulie 2011, 21:59)

    IQ100 [anonim]

    asta e cultura roma turca...pedofilie mascata...ca va dati seama, tatal socru sau unchii, sau fratele n=-au avut nici o jena...ce sa faca un mire e 10 ani? sa serveasca de paravan....talibani
    • +2 (2 voturi)    
      si aia rroma romana-i mai breaza??? (Joi, 28 iulie 2011, 23:12)

      ... [anonim] i-a raspuns lui IQ100

      stimate domn, respectivii sunt rromi sau tigani. nu turci. cand injurati tiganii neaosi, nu va apucati sa ziceti ce barbara e cultura tiganeasca romaneasca. dimpotriva, desi e in mare parte vina statului roman ca tiganii de aici nu au fost absolut deloc integrati in ultima jumatate de veac, sunteti foarte oripilat cand strainii confunda romanii cu tiganii.

      cultura si traditia turca sunt parte a mostenirii culturale a Romaniei. minoritatea turca este o minoritate demna de respect, nu de defaimarile unor inculti.

      cat despre tigani, oare cand se va sesiza statul roman in privinta tuturor copiilor chinuiti si fortati sa procreeze inca de la 13 ani? e plina tara de biete copile lasate insarcinate, iar autoritatile se fac ca nu vad. "aflam" despre asa ceva doar daca titlul stirii e suficient de "pasionant" pentru a merita pus intr-un ziar. dar probabil fiecare judet are anual sute de asemenea cazuri.
      cum credeti ca pot creste oameni normali in aceste conditii? mizeria si inapoierea nu sunt ereditare. sunt dobandite din mediu, cu binecuvantarea autoritatilor.
      • 0 (0 voturi)    
        erata (Joi, 28 iulie 2011, 23:47)

        ... [anonim] i-a raspuns lui ...

        cultura si traditia turce sunt...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version