VIDEO Gigacaloria se scumpeste in Bucuresti la 169.8 lei, de la 124 lei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 27 iulie 2011, 15:26 Actualitate | Esenţial

CGMB a aprobat azi cresterea pretului gigacaloriei, facturata la populatie, de la 124 lei (cu TVA) la 169,8 lei (cu TVA). Noul tarif se va aplica de la 1 august 2011. Ca o compensare pentru cresterea pretului, Consiliul General al Muncipiului Bucuresti (CGMB) a decis ca plata facturilor de energie termica se poate realiza in transe egale, cu acordul asociatiei de proprietari/locatari.

Ultinma majorare a pretului avusese loc in octombrie 2007. Cresterea pretului s-a facut pentru compensarea deficitului anual al RADET, societate aflata in subordinea CGMB.

Prin aceasta majorare de tarif, necesarul anual al subventiei de la bugetul local si de la bugetul de stat scade de la circa 770 milioane lei / an la circa 610 milioane lei /an. Potrivit expunerii de motive, pretul de facturare a energiei termice in Bucuresti - chiar si dupa aceasta majorare - va fi mai mic cu 14% decit pretul mediu din principalele 12 orase ale tarii.

Pretul real al gigacaloriei este 320 lei.

Viceprimarul Mircea Raicu: Aceasta majorare de tarif se va resimti in luna octombrie pentru persoanele care nu opteaza pentru plata in transe egale pe tot parcusul anului. Persoanele care vor plati in transe vor plati aproximativ 110 lei/luna la un apartament cu 2 camere.

Liga Habitat (reprezentantii asociatiilor de proprietari) sustine ca majorarea cu 37% nu este admisibila si nici suportabila, iar facturarea in transe egale provoaca distorsiuni grave in functionarea asociatiilor. Radu Dumitrescu, consultant al Ligii Habitat, sustine ca "majorarea pretului la gigacalorie este ilegala intrucit hotarirea nu are la baza cadrul legal de functionare a RADET".

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat: "Am ales sa facem o singura majorare de tarif. Incercam sa protejam acea parte a populatiei care are nevoie de subventii. Din cate stim, sunt cam 450.000 din 1.5 milioane care au nevoie. Sunt luati in considerare cei care au un venit lunar mai mic de 1.000 lei de persoana".



Citeste mai multe despre   




















[P] Afla cum poti sa-ti imbunatatesti aerul din locuinta

Stiati ca umiditatea mare poate provoca probleme de respiratie si de adaptare la temperaturi mari?

5701 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Numai cu atat ? (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:25)

    TITI [anonim]

    Numai cu atat ?
    Eu cred ca va mai urma o scumpire .
    Undeva Nov-Dec va mai exista o rectificare, mai ales ca inca nu s-au incheiat toate negocierile cu furnizorii
    • +3 (3 voturi)    
      Eu nu beneficiez de subvenţie.... (Joi, 28 iulie 2011, 7:42)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui TITI

      ... şi nici vecinii mei, pensionari care o duc greu. Subvenţia asta este dată total anapoda, poţi să ai BMW la scară dar dacă stai într-un bloc cu termoficare primeşti şi tu această subvenţie ca orice pensionar. Eu locuiesc într-un bloc care nu este conectat la reţeaua de termoficare a oraşului (aşa s-a întâmplat) dar nimeni nu primeşte subvenţie din cauza asta, la mine întreţinerea este cu 30% mai mare decât la un apartament similar care beneficiază de termoficare (nu mă plâng doar arăt că lucrurile astea sunt făcute aiurea). Aşadar, în 10 ani un om care a trăit într-un bloc cu termoficare a benefiat de nişte bani pe care i-a dat statul (un calcul grosier ne arată faptul că vorbim de 40 euro/lună timp de 60 de luni ceea ce înseamnă în jur de 14400 de euro în zece ani, e un exemplu, s-ar putea ca lucrurile să stea diferit, nu am date clare). Mi se pare aberant să dai banii ăştia fără discernământ şi celor care îşi permit să-i plătească şi celor care le este greu să plătească. Nu sunt de acord cu subvenţiile, prefer să aibă oamenii bani suficienţi încât să nu aibă nevoie de aceste subvenţii.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Joi, 28 iulie 2011, 9:36)

        Marcu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Va rog, nu mai fiti naivi sa credeti ca subventiile au fost acordate in favoarea unor cetateni si in defavoarea altora. Adevarul este ca rolul subventiilor a fost sa sustina RADETU-ul, cu toate interesele conexe (salariile angajatilor, firme capusa din jurul radet, etc...). Cu banii dati pe subventii se puteau finanta centrale termice de scara/bloc si toata lumea era mai castigata, mai putin RADET. Veti vedea: odata cu eliminarea subventiilor RADET va disparea (la presiunea FMI, nu ca a devenit odata Guvernul ingrijorat de gaura neagra RADET). Practic aceste subventii au facut rau tuturor, inclusiv beneficiarilor (pana la urma, si din buzunarul lor au fost platite aceste subventii).
  • +16 (16 voturi)    
    Prioritati. (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:03)

    Anatol [anonim]

    Sigur ca da, este de inteles ca Primaria nu mai are bani de subventii!. Oamenii si-au calculat prioritatile.
    Au dat pana acum vreo 11.000.000, cadou popilor pentru fantasma BOR, ca sa construiasca monstrul arhitectonic numit pompos "Catedrala Mantuirii Neamului". O amarata de subventie ce mai conteaza.? Din diferenta de 40%, pe care nu o vor mai plati, pot sa deturneze in continuare fara sa-i intrebe nimeni, nimic, sume colosale pentru aceasta constructie ceausesciana, cu iz de totalitarism si daca Taica Daniel hotaraste si pentru altele, nu este problema... ca le iarta pacatele cele pacatoasele.
    Bucurestenii, pentru care de fapt exista Primaria Municipiului Bucuresti, pot sa-si franga mainile la fiecare sfarsit de luna, ca asta chiar nu intereseaza pe domnii din Primarie! Ei vor avea strana in catedrala!
  • +7 (11 voturi)    
    Sic - Sic (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:15)

    Frankie [utilizator]

    Eu mi-am tras centrala Vaillant. :))
    • 0 (8 voturi)    
      .. (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:27)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      merge cu aer?
      • +3 (7 voturi)    
        Merge cu gaze, nu cu gigacalorie de la primarie :) (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:29)

        Frankie [utilizator] i-a raspuns lui dan

        e mult mai rentabil
    • +2 (2 voturi)    
      bravo (Joi, 28 iulie 2011, 8:22)

      david beckham [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      felicitari pentru alegerea facuta am un prieten care vinde centrale vaillant si sunt foarte bune insa dupa ce iti amortizezi investitia adica 10 ani cu aproximatie va trebui sa cumperi una noua caci nu mai are viata.
    • +1 (1 vot)    
      sic - sic (Joi, 28 iulie 2011, 9:40)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      eu m-am mutat la casa... nu mai platesc asociatie... apa de la primarie... gigacalorie, lift si alte porcarii... impozitul e mult mai mic si aerul mult mai curat... si stau si la 10 min de unde stateam la bloc
      • 0 (0 voturi)    
        aprob... (Joi, 28 iulie 2011, 13:01)

        me [anonim] i-a raspuns lui eu

        de cand m-am mutat la acsa parca sunt mai mici cheltuielile...
        la bloc intretinerea + alte balarii costa mai mult decat la casa...
    • 0 (0 voturi)    
      Bucura-te cat mai poti. (Joi, 28 iulie 2011, 10:11)

      hewy [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Curand se vor scumpi toate: Kilowatul, Metrucubul si restul unitatilor de masura.....
      • 0 (0 voturi)    
        mda... (Joi, 28 iulie 2011, 13:03)

        me [anonim] i-a raspuns lui hewy

        astept cu nerabdare taxa pe aer...

        totusi ar fi o taxa care nu m-ar deranja deloc sa o platesc: taxa pe reziduuri naturale... va imaginati 25% din ce eliminam sa fie puse in curtea primariei (+radet, renel etc) ca taxa?!
  • -1 (13 voturi)    
    nu (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:33)

    gogu comunist [anonim]

    ar trebui sa-i arda pe aia cu centrale, sa le ia mai multi bani la impozit si sa subventioneze mai mult. Vrem partidul socialist, 90% impozit pt cei care castiga peste 20 de mil vechi, sa-i arda la buzunar pe hotii astia, nu pe mine amarat care lucrez pe 10 mil ca sa beau o bere ursus sambata seara la steaua-dinamo.
    • +5 (5 voturi)    
      :) (Miercuri, 27 iulie 2011, 18:02)

      bh [anonim] i-a raspuns lui gogu comunist

      esti glumetz:)
    • +7 (7 voturi)    
      foarte corect! (Joi, 28 iulie 2011, 7:22)

      bula [anonim] i-a raspuns lui gogu comunist

      intai pe aia cu centrale, apoi pe cei cu biciclete si apoi pe cei cu trei perechi de pantaloni. Am vazut asta in 1950! Traiasca clasa muncitoare, infratita cu taranimea muncitoare, sub cnducerea inteleapta a (noului) Partid condus de Iliescu, Nastase si Ponta toti saraci si cinstiti!
  • +13 (21 voturi)    
    Pensionari (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:52)

    popescu [anonim]

    Cine nu poate sa isi plateasca caldura in Bucuresti sa plece, sa se mute, nu e scumpa. S-au invatat toti pensionarii sa traiasca de pe urma subventiilor si chiriilor pe spatele tinerilor care muncesc de diminetaza pana seara. Sa isi vanda cotetzele comuniste la un pret acceptabil si sa se mute la tara. Se plimba toata ziua cu ratb la piata, parc si se vaita. Orasele mari sunt pt tinerii care muncesc, lasatii sa aiba si ei posibilitatea sa aibe o locuinta la un pret decent, sa aibe familii. //(editat de HotNews.ro)
    • 0 (14 voturi)    
      Ce vorbesti! (Miercuri, 27 iulie 2011, 22:57)

      tic [anonim] i-a raspuns lui popescu

      Habar n-ai ce spui.
      Pensionarii astia au fost si ei tineri, au muncit pentru casele astea. Ceea ce nu intelegi este faptul ca, cu cat se va scumpi caldura mai mult, cu atat vei plati tu mai mult pentru subventionarea acesteia catre pensionari. Nimeni nu-i poate da afara din case si nici nu-i poate impusca.
      Mai mult, chiar daca ravnesti la cotetele lor, nu vei avea parte de unul, decat poate peste vreo 30 de ani, cand vei fi si tu in prag de pensie.
      Adica tu, venit de la tara, cu closetul in fundul curtii, cu diploma de Spiru Haret si angajat la multinationala, ai vrea sa gonesti bucurestenii la tara ca sa te poti muta tu in cotetele lor, eventual sa ti-o aduci si pe mama si pe bunica sa locuiasca cu tine, ca sa arati ce mare domn ai ajuns. Sa stii ca pensionarii n-o sa-ti vanda tie niciodata cotetul lor la pret decent asa cum visezi tu, mai degraba il lasa mostenire copiilor sau nepotilor lor, adica bucurestenilor get-beget.
      Decat sa plece pensionarii din Bucuresti la tara, as prefera sa plece taranii din Bucuresti pe la casele lor, unde e destul de munca si multe de facut.
      Si-acum gata, am vorbit destul, du-te la munca, castiga bani, plateste la greu subventiile pentru pensionari si traieste cu speranta ca, pana o sa iesi si tu la pensie, poate te procopsesti si tu cu un cotet la oras!
    • +1 (7 voturi)    
      Pensionari (Joi, 28 iulie 2011, 1:14)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui popescu

      Un pensionar ar avea o viata mai comoda daca si-ar vinde apartamentul si si-ar cumpara altul intrun oras mai mic, cu restul de bani ar trai bine mersi. Bineinteles se pot muta si undeva la tara, unde poate au rude. Exista si varianta in care inchiriaza apartamentul unor terte persoane sau copiilor, in definitiv de ce ar plati copii rate la banca cand chiriile intotdeauna au fost mai mici decat ratele(excludem ratele promotionale).
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns popescu....anonim (Joi, 28 iulie 2011, 10:45)

      constantin [anonim] i-a raspuns lui popescu

      De ce sa plece domnu' popescu....anonim.....ce ei nu au muncit pentru alti"trantori".....hai s'ctir!
    • +2 (2 voturi)    
      pensionari? (Joi, 28 iulie 2011, 12:01)

      mihaela [anonim] i-a raspuns lui popescu

      Nu uita ca acesti pensionari au muncit din greu,in frig,pe bani putini,au stat lacozi ca voi s aveti de mancare. Asta este rasplata tinerilor. Ai si tu parinti care vor fi si ei pensionari ,la care vei apela sa te ajute, un copil la gradinita ,un ban in plus etc. Vor trece anii si ai sa ajungi pensionar. Ce ai sa faci?Iti rupi toate radacinile si plecj la Gheboaia ca sa lasi tinerilor (adeseori lenesi si nepasatori) orasul?!!!!
  • +1 (1 vot)    
    se va tot mari in diverse locatii (Miercuri, 27 iulie 2011, 18:52)

    Florin [anonim]

    Acolo unde sunt proiecte cu bani europeni se prevad in SF-uri cresteri de tarife la utilitati.

    In ceea ce priveste sistemele de termoficare urbana toate SF-urile pleaca de la premisa ca nu vor exista debransari in cuiuda cresterii tarifului, cea mai benefica optiune ramanand sistemul centralizat. Vom trai si vom vedea.
    • +1 (1 vot)    
      hahahahahha (Miercuri, 27 iulie 2011, 19:29)

      tirtau [anonim] i-a raspuns lui Florin

      pai nu stiai ca daca nu e nici o debransare in bloc ....nu poti sate debransezi .........??????
  • +6 (6 voturi)    
    RADET fura pe rupte (Miercuri, 27 iulie 2011, 20:11)

    gigel [anonim]

    Va prezint doua metode de furt din partea RADET:
    1. Apa calda este calaie; stai cu robitetul deschis in speranta unei cresteri de temperatura pana la o valoare confortabile; bineinteles ca apa asta o platesti
    2. Apa este murdara: stai iarasi cu robinetul deschis in speranta ca va trece mizeria si poate vei avea parte de o apa mai putin colorata.
    DIn pacate hotii astia sunt inca liberi si fura in continuare.
  • +6 (6 voturi)    
    Gigacaloria se scumpeste in Bucuresti (Miercuri, 27 iulie 2011, 20:39)

    Liviu [anonim]

    In mod categoric o centrala de apartament moderna are un randament superior instalatiilor uriase si destul de ineficiente ale RADET. Pentru o familie care pleaca dimineata la ora 7 la serviciu, se intoarce seara si are nevoie de apa calda doua ore dimineata si doua seara, iar caldura doar in timpul noptii, oferta RADET este neinteresanta. Singurul atu al RADET pentru care oamenii mai raman bransati deocamdata il reprezinta subventiile acorade de stat/primarie. Cand acestea se vor reduce suficient, poate chiar din aceasta iarna, toti bucurestenii se vor debransa. Nimanui nu ii convine sa fie la mana catorva indivizi de prin ministere, agentii sau primarie, care sa se joace dupa bunul plac.
    Toata afacerea asta, menita sa asigure fonduri pentru RADET si sa perpetueze o anumita situatie (salarii, functii, nepoate, nepoti, lucrari..etc.) se va prabusi ca un castel de carti de joc. Primaria ar trebui sa inteleaga ca sistemul are o anumita inertie si ca odata declansata debransarea va fi imposibil de oprit, chiar daca cineva va reveni asupra deciziei.
    Si asa, dupa ultima magarie facuta de RADET impreuna cu reglementatorul sau de a repausaliza partial consumurile din blocurile contorizate, multi vor sa se debranseze pentru a nu fi obligati sa plateasca ce nu consuma.
    In concluzie, dupa ce presedintele i-a alungat pe romani din tara, primarul ii alunga din case....
    • 0 (0 voturi)    
      Precizari (Joi, 28 iulie 2011, 14:54)

      tic [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Ai dreptate, o centrala de apartament are un randament superior incalzirii centralizate si cu costuri mult mai mici. Dar:
      1. O garsoniera are in total 3 calorifere: doua mici de tot (in baie si bucatarie) si unul mai marisor in camera. Un apartament de 2 camere mai are un calorifer de dimensiuni medii in plus pentru dormitor.
      2. Indiferent ce calcule iti faci, daca ai garsoniera sau apartament cu doua camere, investitia intr-o centrala termica nu renteaza. Dupa calculele mele, pentru o garsoniera sau un apartament cu doua camere (deci 3-4 calorifere), iti scoti banii pe investitie in vreo 30 de ani, indiferent cat va face statul gigacaloria. Mai ieftin iesi daca-ti montezi instalatii electrice instant pentru apa calda si calorifere electrice pentru incalzire.
      3. Sub trei camere pentru un apartament, centrala termica nu se justifica.
      4. Pentru blocuri, cea mai rentabila investitie ar fi in centrale termice de scara sau de bloc, atunci chiar ca poti avea apa calda si caldura la preturi extrem de mici. Dealtfel, in tarile din vestul Europei, asta este cea mai utilizata solutie pentru locuintele din blocuri.
  • +6 (6 voturi)    
    Gigacaloria (Miercuri, 27 iulie 2011, 21:21)

    Andy [anonim]

    Nu stiu de ce toata lumea se lamenteza ca va creste gigacaloria la 165 lei in Bucuresti...La Timisoara de anul trecut o platim cu 252 lei si circula zvonul conform caruia pretul va creste si anul acesta. N-am inteles de ce Bucurestiul este favorizat...Este un pret scazut si cel de 165 lei, comparativ cu Timisoara.
    • +4 (4 voturi)    
      Favoritism (Joi, 28 iulie 2011, 1:24)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Andy

      B nu este singurul oras care beneficiaza de un pret mai mic. Toate sistemele centralizate de furnizare a caldurii sunt ineficiente si scumpe, si ar trebui desfiintate.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e favoritism (Joi, 28 iulie 2011, 7:36)

        Adiran [anonim] i-a raspuns lui Florin

        In general, cine nu prea se pricepe, comenteaza. Asa zisele "sisteme centralizate de furnizare a caldurii" sunt de fapt centrale de producere a curentului electric si care functioneaza 24/24, 7/7. Caldura este un produs secundar. De asta si sunt in Bucuresti multe CET-uri : Sud, Progresul, Grozavesti, etc. Si tot de asta, printre altele, pretul este mai mic decat in alte orase.
        • +1 (1 vot)    
          ei , (Joi, 28 iulie 2011, 12:01)

          coor [utilizator] i-a raspuns lui Adiran

          si-atunci de ce sa platesti mai mult pe un produs secundar , care se genereaza fie ca-i debitat in sistem sau nu ? si ce se intampla cu acest produs vara , cand nu e nevoie de incalzire , probabil se regaseste in pretul din iarna , nu ?
          sunt numai niste intrebari retorice , cel mult ! la mine in sat erau pana in '90 centrale termice de cartier , la fel de " eficiente " ca sistemul din Bucuresti si care au sucombat ! toata lumea are aici convectoare sau centrale de apartament , eventual sobe de teracota . si nu s-a facut gaura in cer cand s-a trecut la alternativa asta ! platesti cat consumi , nu cat iti impun altii !
  • -1 (1 vot)    
    NU MOR CAII CÂND VOR CÂINII ! (Joi, 28 iulie 2011, 9:50)

    Mitica [anonim]

    nota la aceasta decizie a cgmb: nu va impacientati ! acest lucru nu se poate aplica in asociatiile unde sunt montate repartitoare. radet si primaria nu ne pot obliga sa le dam bani in avans, pentru un serviciu/consum neefectuat! cine mai recalculeaza?cine mai da banii inapoi ? radet ? nu cred !
    nu stie nimeni cat se va consuma, cat va fi de frig sau cald !
    putem continua linistiti - in folosul nostru - cu întrebuinţarea robinetelor termostatate şi a cititorilor de costuri, precum şi cu prestatorul care calculeaza si impartecosturilor lunare reale facturate, potrivit legislatiei in vigoare. cât consumăm, atât să plătim, nu visele "unora" înainte de alegeri !
    precizare: dacă acest consiliu general (cgmb) a decis că plata facturilor de energie termică (adică şi pentru apă caldă, nu numai pentru căldură ! ) se poate realiza in transe egale, cu acordul asociatiei de proprietari/locatari, noi vom decide să plătim cât consumăm, nu cât ar dori "ei" !
    " nu mor caii când vor câinii ! "
    vă doresc o zi bună !
  • +1 (1 vot)    
    ...nu va faceti griji...! (Joi, 28 iulie 2011, 9:58)

    bm [anonim]

    ...o sa se scumpeasca si salariile...!
  • +1 (1 vot)    
    Pretul gigacaloriei (Joi, 28 iulie 2011, 12:52)

    calorie [anonim]

    In afara de bucuresti si inca cateva municipii nu cred ca mai este radet,sau incalzire centralizata de stat,de pretul subventionat nu beneficiaza mai mult de 20%din populatia tarii.Eu platesc gazele la pretul lor de pe piata si nu primesc subventii.Vreau sa plateasca toti pretul corect al incalzirii.Ori toti primim subventii ori nimeni,asa este corect.
    • 0 (0 voturi)    
      Habar n-ai! (Joi, 28 iulie 2011, 14:35)

      tic [anonim] i-a raspuns lui calorie

      Si gazele sunt subventionate de stat pentru populatie. Mai citeste, mai informeaza-te si comenteaza in cunostinta de cauza.
      Pai daca ai plati tu gazele la pretul cu care se importa, ti-ai da foc la centrala termica si ai trece la lemne si rumegus! La fel si pentru curentul electric!
  • 0 (0 voturi)    
    da ,,da, cum sa nu (Vineri, 29 iulie 2011, 16:11)

    rfs [anonim]

    lasa tati ca si voi veti face ce facem noi astia din provincie:va veti bate cu capu de pereti pt a gasi sol. alternative si dupa ce veti fi investit o caruta de bani veti constata ca caldura tot scumpa ramine...oricum si cu pretu ala de 169 tot aveti9 un pret minuscul fata de noi astia mai fraieri...da no, voi aveti vreo 30% din voturile din romania si nu se cuvine a fi ''calcati prea tare pe coada'' asa ca tot subventionati veti tot timpu..da aia pe voi buc va cam doare in spit de problemele reale din romanica...hai sa traiasca ue si voi sa traiti bine!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă