Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a sustinut sambata ca solutia pentru soferii RATB care lucreaza noaptea ar fi crearea unor puncte de colecta in zonele mai importante, transmite Agerpres. "Sa existe puncte de colecta unde sunt mai multi soferi si poate in acest fel putem sa intram in normalitate", a spus primarul general al Bucurestiului, intrebat care ar fi solutia pentru conducatorii RATB care lucreaza noaptea. Peste 300 de angajati ai RATB au protestat vineri in fata sediului institutiei din cauza deciziei luate de administratie de a introduce transportul de noapte si imposibilitatii conducatorilor auto de a ajunge la munca.

El a afirmat ca dupa protestul de vineri al soferilor RATB, directorul general al regiei, Adrian Crit, i-a comunicat ca au existat cateva intelegeri cu cei nemultumiti.

"Apreciez munca soferilor, ii respect. Nu e vorba de subzistenta aici, nu e vorba de bani, e vorba de faptul ca nu putem sa cheltuim banul public, sa aruncam cu el pe fereastra. Nu pot sa-i iau pe toti din fata casei sa-i aduc la serviciu", a afimat Oprescu, precizand ca in fiecare an pentru transportul acestor conducatori RATB se cheltuiesc 16 milioane de lei.

Protocolul incheiat de liderii sindicali cu conducerea RATB va fi prezentat in acest weekend angajatilor

Protocolul incheiat vineri noapte de liderii sindicali cu conducerea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) va fi prezentat angajatilor RATB, sambata si duminica, urmand ca in cursul zilei de luni angajatorul sa decida daca este sau nu de acord cu prevederile documentului.

"Am incheiat un protocol cu conducerea regiei in care sunt prevazute cateva solutii pentru preluarea soferilor catre locul de munca pentru prestarea transportului de noapte introdus de RATB. Urmeaza ca angajatii sa decida daca sunt sau nu de acord cu aceste solutii. Noi le vom prezenta situatia sambata si duminica, iar luni vom lua o decizie", a declarat, sambata, pentru Agerpres, presedintele Sindicatului Transportatorilor din Bucuresti (STB), Mircea Ionescu.

Potrivit acestuia, protocolul prevede pastrarea curselor de transport pentru soferi pentru inca cinci zile, pentru a putea ajunge la locul de munca, iar ulterior se vor infiinta noi trasee pe liniile introduse in serviciul de noapte al RATB, precum si modificarea sau prelungirea traseelor actuale, astfel incat soferii sa ajunga la timp la locul de munca, mai ales ca 400 dintre ei locuiesc in afara Bucurestiului.

Liderii sindicali si conducerea RATB au ajuns la o intelegere vineri noaptea dupa 10 ore de negocieri desfasurate la sediul regiei, in urma protestelor declansate de soferii nemultumiti de decizia administratiei de a introduce transportul de noapte si a imposibilitatii conducatorilor auto de a ajunge la munca.

Mircea Ionescu afirma ca sindicatul nu a fost consultat in legatura cu acest serviciu, ci angajatii au fost pusi in fata faptului implinit, ceea ce inseamna ca soferii RATB vor fi nevoiti sa apeleze la aceste trasee de noapte pentru a veni la serviciu.

Conducerea RATB a decis sa scoata cursele care ii transportau la munca pe conducatorii auto intrucat cheltuielile erau foarte mari si nu se justificau. Potrivit estimarilor facute de reprezentantii regiei, cheltuielile lunare pentru transportul soferilor la locul de munca se ridica la circa 40.000 de euro, iar aceasta prevedere nu era inclusa in contractul colectiv de munca.

Circulatia in Bucuresti cu mijloacele de transport in comun a fost afectata vineri din cauza unor soferi care s-au retras de pe trasee, mail ales pe liniile de tramvaie 41 si 32, dar si pe cateva linii de autobuze. Circulatia a fost reluata insa in jurul orei 21.00, pe aceste linii.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti a anuntat, miercuri, ca va infiinta, la solicitarea publicului calator, incepand cu noaptea de 15 spre 16 iulie, 23 de trasee de noapte cu autobuze.