Sebastian Lazaroiu: Romii - un castig din punct de vedere cultural, trebuie ajutati la integrarea pe piata muncii

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 15 iulie 2011, 22:06 Actualitate | Esenţial


Peste 1.500 de femei de etnie roma din 17 judete vor fi sprijinite pentru a avea acces pe piata muncii, in cadrul unui proiect european in valoare de 4,5 milioane de euro, lansat, vineri, la Alba Iulia, de ministrul Muncii, Sebastian Lazaroiu, care a spus ca romii sunt un castig pentru Romania.

Proiectul, denumit "FemRrom", a fost lansat, vineri, la Alba Iulia, de ministrul Muncii Sebastian Lazaroiu, care a declarat ca romii sunt "un castig pentru Romania din punct de vedere cultural" si trebuie ajutati pentru a se integra pe piata muncii, relateaza Mediafax.

Lazaroiu l-a dat ca exemplu pe artistul de etnie roma Damian Draghici, care a participat la lansarea proiectului, spunand ca acesta "face cinste Romaniei si in strainatate prin talentul sau".

Presedintele Asociatiei Pakiv Romania, Gruia Bumbu, unul dintre initiatorii proiectului, a declarat, vineri, ca in cadrul acestuia vor fi incluse 1.550 de femei de etnie roma din 17 judete ale tarii, iar 550 dintre acestea vor beneficia de programe de formare profesionala si de cursuri de alfabetizare.

Bumbu a spus ca proiectul presupune si infiintarea a cinci cooperative sociale in care sa fie angajate circa 200 de femei de etnie roma in meserii traditionale etniei.

Potrivit sursei citate, proiectul are o valoare de 18,5 milioane de lei (circa 4,5 milioane de euro), fiind cofinantat prin Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013.

Proiectul este derulat in parteneriat cu Ministerul Muncii, Agentia Nationala pentru Romi, Asociatia Pakiv Romania, Asociatia Euro Proiect Bihor si specialisti din Grecia si Portugalia.



















1526 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Alba ca Zapada? (Vineri, 15 iulie 2011, 19:53)

    zexe [anonim]

    Banuiesc ca Lazaroiu este mai interesat de votul tiganilor decat de integrarea lor. Ca ministru al munci ar fi trebuit sa faca mai intai demersuri pentru a deschide oportunitati sau sa creeze facilitati angajatorilor privati cu scopul sa stimuleze angajarea bugetarilor proaspat disponibilizati, dar deja calificati. In Romania, minoritatile au mai multe oportunitati decat majoritatea romaneasca, iar aceasta paradoxala situatie este consecinta fireasca a faptului ca fiecare ministru isi protejeaza minoritatea de care apartine.
    Daca privim ansamblul actiunilor acestui guvern se observa usor ca disponibilizeaza bugetari pentru a-i angaja apoi pe criterii etnice,
    • +4 (4 voturi)    
      Si bugetarul invelea ciocolata.. (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 9:16)

      ion [anonim] i-a raspuns lui zexe

      "sa stimuleze angajarea bugetarilor proaspat disponibilizati, dar deja calificati."

      Rau imi pare, dar daca sti Solitaire nu inseamna ca esti si calificat :)

      Serios vorbind, cu un bugetar de 45 de ani, care a lucrat toata viata intr-un birou la primarie, nu prea ai ce face. Nu stie sa faca aproape nimic. Aici e drama.
    • +4 (4 voturi)    
      de ce esti asa sigur (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 10:30)

      dw [anonim] i-a raspuns lui zexe

      de faptul ca bugetarii aia disponibilizati erau calificati?
  • +6 (8 voturi)    
    Ma andresc ca o sa fiu Tigan, nu Roman in Europa (Vineri, 15 iulie 2011, 20:54)

    rmd [anonim]

    o_0 nu vad bine...deci Domnul Lazaroiu spune ca noi am trebui sa fim mandri ca avem tigani...cultural ma simt mai bogat. Ma bucur enorm ca am reusit sa plec din Romania , vad ca lucrurile se imput pe zi ce trece...am stat si am sperat ca voi reusi sa schimb ceva, spirit civic, conceptii...nimic. Acum vine un disperat ca asta si ne baga pe gat cu o nesimtire ENORMA faptul ca de fapt trebuie sa ne mandrim cu tiganii.... WTF, asa ceva nu exista ! oameni buni, voi constientizati ca astia pregatesc Romania de tiganizare totala?
    • 0 (4 voturi)    
      da (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 1:59)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui rmd

      Da, ai dreptate. Astia pregatesc Romania de tigamizare totala, Exact la fel cum aia de acolo de unde esti pregatesc Europa de Vest de islamizarea totala, sau daca esti in Statele Unite, aia de acolo pregatesc Statele Unite de latino-americanizare totala.
      Ca din cate stiu eu, ce a spus ministrul asta al nostru acum este exact, dar cuvant cu cuvant, ceea ce spun cei din Occident de minoritatile lor problematice si cu rata inalta de inmultire.
      Asa ca eu nu inteleg de unde exaltarea ta ca ai plecat din Romania, din acest punct de vedere. In ceea ce ma priveste personal prefer tiganii musulmanilor sau latino-americanilor. Chiar daca in Occident exista un numar considerabiul de musulmani si latino-americani integrati.
      • +3 (3 voturi)    
        Te citez: (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 10:28)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui cet23

        ,,In ceea ce ma priveste personal prefer tiganii musulmanilor sau latino-americanilor." Apoi te intreb: ti se pare normal ca ai ajuns sa gindesti asa? Adica de ce naiba sa gindesc ca acel cioban din Miorita? De ce dracu' sa nu-i obligam sa fie cinstiti si sa munceasca?! E greu de dat niste legi care sa-i oblige sa fie cinstiti? E culmea sa aud acum ca ,,lasa, dom'le, se poate si mai rau" Pe mine ma doare stii foarte bine unde de islamistii aia si de latino americani, la fel cum ma doare de pinguini; eu ma lovesc zilnic de nemerniciile tiganilor. Mi se pare normal sa vreau sa se rezolve problema asta, nu sa i se dea o casuta pinguinului de la Polul Sud.
    • +1 (3 voturi)    
      Asa e trendul (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 3:49)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui rmd

      In Occident se pregateste islamizarea si Eurabia... Parisul deja seamana cu o capitala africana, la cati negri si maghrebieni sunt deja acolo. Noi doar urmam trendul impus de altii. Partea buna e ca macar tiganii sunt doar hoti, nu si fanatici religiosi ce sustin terorismul organizat. Uitandu-ne la natalitate, Rromania e doar o chestiune de cateva decenii - maxim un secol.
  • +5 (7 voturi)    
    Codul Muncii vs. Codul Penal (Vineri, 15 iulie 2011, 22:19)

    Dr. M [anonim]

    Într-un ziar a fost publicat un interviu cu primarul unei comune din judeţul Ialomiţa, acesta declarând că din 7000 de ţigani munceau numai 50. Domnul ministru ştie foarte bine că aşa-zisa integrare se face mai puţin (adică deloc) cu Codul Muncii ci mai ales cu Codul Penal. Atâta timp cât nu li se taie ajutoarele de "sărac" precum şi alocaţiile de tot felul, stimaţii noştri concetăţeni ,rromi şi rroame, o să-şi continue ocupaţiile "tradiţionale". Enjoy, mînca-ţi-aş.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate, dar ii vor vota numai pe cei darnici (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 11:39)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui Dr. M

      Demersul Lazaroiului este pur electoral. Doreste sa stranga simpatia minoritatii tiganesti.
  • +6 (6 voturi)    
    Piata muncii (Vineri, 15 iulie 2011, 22:41)

    catalin_mattei [utilizator]

    Piata muncii trebuie sa fie una libera, deschisa oricui... nu putem veni si interveni in mod arbitrar asupra acesteia utilizand ceea ce se numeste discriminarea pozitiva... Locurile de munca trebuie ocupate de cei care profesional merita acest lucru.. este stupid ca intre doua persoane, una care stie meserie si care nu are norocul de a apartine grupului X si alta care se distinge doar prin apartenenta la respectivul grup, sa o favorizezi pe cea din grup ca asa ne gandim noi sa integram grupul in majoritate... apartenenta la grup trebuie sa nu fie privita ca un minus de angajator, asa este normal...
  • +6 (8 voturi)    
    ROM, plural romuri (Vineri, 15 iulie 2011, 22:43)

    Mircea [anonim]

    "ROM, pl. romuri, s.n. Băutură alcoolică tare obținută prin fermentarea (naturală sau artificială) și distilarea sucului sau melasei din trestie de zahăr ori din alcool rafinat cu adaos de esențe sintetice și colorat cu caramel." (conf. DEX)
    "Sebastian Lazaroiu, care a spus ca romii sunt un castig pentru Romania."- daca e un castig sa ii duca acasa la el, asa ar fi mult mai bogat.(asta pt. scurt timp).
    In articol desigur se face referire la TIGANI, care nu sunt in nici un caz un castig nici pt. Romania, nici pt. Europa.
  • 0 (2 voturi)    
    Corect (Vineri, 15 iulie 2011, 22:47)

    Orpheus [utilizator]

    Sper doar ca se refera la piata muncii din Spania... sau Italia... sau oriunde in afara de Romania...
  • +5 (7 voturi)    
    Halal castig (Vineri, 15 iulie 2011, 22:56)

    V.R. [utilizator]

    Poate ne explica domnul Lazaroiu care e metoda lui miraculoasa de schimbare a genelor tiganilor, cele care ii predispun la o proasta integrare pe piata muncii.
  • +4 (4 voturi)    
    Serios? (Vineri, 15 iulie 2011, 23:15)

    andrei [anonim]

    Nu inteleg ce tot atata tura-vura cu integrarea romilor. Nu vor si/sau nu sunt capabili, la revedere ! In fond si la urma urmei integrarea asta e pe banii contribuabililor.

    Pe mine de ce nu ma integreaza nimeni pe un post de 10 ori mai bine platit decat cel pe care lucrez acum? Ce vreau sa zic e ca e treaba mea sa ma zbat sa reusesc mai mult. La fel si ei. Altfel e discriminare.
  • +4 (6 voturi)    
    un cistig din punct de vedere cultural (Vineri, 15 iulie 2011, 23:24)

    cea mai mare bazaconie spusa de vreun politician [anonim]

    cred ca si tiganii se tavalesc pe jos de ris.
    • -1 (1 vot)    
      Pai, cum nu? (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 3:56)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui cea mai mare bazaconie spusa de vreun politician

      Doar un imn electoral al PDL, "Ei cu ei, noi cu voi" este opera unor compozitori ce apartin acestei etnii: http://www.youtube.com/watch?v=t8TgUENvPl0

      Din perspectiva PDL, este o contributie culturala de valoare.
  • +3 (5 voturi)    
    avelo ciordelo (Vineri, 15 iulie 2011, 23:34)

    Lacatus Gabor [anonim]

    Propune-i lui Boc sa te remanieze, si sa puna la "munca" un rrrooommm, si atunci o sa poti dormi linistit ca ti-ai lasat ministerul pe miini bune.
    Te asteptam apoi pe sticla, linga alta fosila a acestui harnic si intercultural minister. Te pomeni ca ii fi avind anumite gene ...
  • +6 (8 voturi)    
    da ei vor ? (Vineri, 15 iulie 2011, 23:46)

    george [anonim]

    Sunt satul de gargara asta cu integrarea romilor. cine vrea sa muncasca munceste, asta cu discriminarea este o vrajeala.

    Tiganii trebuie sa se schimbe, ei sunt singurii de vina pentru situatia in care sunt.

    Imi amintesc de o emisiune de acum multi ani "Chestiunea zilei" in care minute bune Flooooooooooorin Calinescu s-a rugat de un bulibasa sa isi lasa fata sa dea la facultate., Fata cu pricina terminase liceul cu o nota foarte mare, preminanta, isi dorea sa continue la facultate dar NU ERA LASATA DE TATAL EI, pe motiv ca trebuie sa se marite, ca asa e traditia lor... ba inca multe fete se marita la 12-15 ani, ea avea deja 18.

    Ce sansa are in viata un copil de tigan daca traditia ii cere sa se casatoreasca la 15 ani!?

    Daca vor sa nu fie discriminati SA SE SPELE, si SA SE POARTE CIVILIZAT cu ceilalti cetateni, atat le cerem.

    Daca mai merg si la scoala atunci chiar ar putea fi un castig pentru tara asta.
  • +1 (1 vot)    
    E un inceput (Vineri, 15 iulie 2011, 23:48)

    Eu [anonim]

    Doamne daca am reusi sa-i integram in societate.. chiar daca o sa dureze zeci de ani probabil... ar fi minunat. Pana la urma si ei sunt apti de munca nu doar noi.Bafta in continuare!
  • +2 (4 voturi)    
    vrem exemplu de sus (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 1:02)

    monica L [anonim]

    Nea Lazarica, lasa gargara ieftina. Da un exemplu personal. Angajeaza cinci chivute la minister, si nu ca femei de serviciu.
  • +2 (2 voturi)    
    curs (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 2:00)

    pit [anonim]

    curs de alfabetizare pe bani europeni?
    dar scoala romaneasca gratuita si obligatorie, ce are?
    e o idee buna nu spun dar ocazii sa inveti sunt multe putea fi facut si ceva util cu banii aia.
    meserii traditionale etniei?
    ce frumos sa le dam bani sa faca ceva traditional lor si inutil noua ar trebuii sa fie pregatiti in meserii ce se cer pe piata si de ce este nevoie.
    Asa acesti bani sunt aruncati in vant.
    • +2 (2 voturi)    
      4,5 milioane de euro..... (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 10:58)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui pit

      Doamne Dumnezeule!!! Vorbeste de acesti bani, ca si cum tocmai au fost produsi gratis de un roi de muste.. si nu din impozitele si taxele noastre, pe care le platim vrem , nu vrem.
      Dar pe noi de ce nu ne intreba daca suntem de acord sau nu, cu asemenea repartizare de fonduri ??? Poate ca am prefera sa fie repartizati pentru integrarea unor copii parasiti, care chiar au nevoie de ajutor, pentru un spital, pentru niste batrani care au muncit cinstit toata viata , si acum au nevoie de ajutor..
      De ce pentru niste pirande puturoase si smechere,, a caror SINGURA CULTURA ESTE DE A NU RESPECTA NICI O LEGE , SI NICI O ALTA NORMA DE BUN SIMT, MOTIV PENTRU CARE NU AM NICI UN MOTIV SA MA MANDRESC.
      Simt cum ne vor rade in nas dupa ce vor risipi degeaba si acesti bani, (asa cum o fac de fiecare data), vazandu-ne cat de ... politicaly corect suntem ( adica naivi si prostiti, cum n-am vazut , in propria tara).
      Eu cred ca Lazaroiu , despre care, am o parere buna , si il cred baiat destept, a zis in batjocura ceea ce a zis..
  • 0 (0 voturi)    
    are si o parte de dreptate (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 2:27)

    daroc [utilizator]

    Daca tiganii s-ar integra (mult) mai multi pe piata muncii, intr-un fel ar fi un castig cultural, macar pentru muzica lor. Nu-s specialist, dar stiu ca manele nu sunt propriu-zis tiganesti, sunt orientale (din Orientul Apropiat), dar sunt atat de multi tigani care sunt interopreti de top al genului. SI manele chiar au avut si inca au succes enorm printre romanii de etnie romana.
    Si cum totusi o parte, mai mult sau mai putin mica, dintre tigani sunt integrati pe piata muncii, intr-un fel putem spune ca sunt un soi de castig cultural.
    Sigur, afirmatia propriu-zisa a minsitrului e evident exagerata, dar ideea de a ii sprijini mai mult sa-si gaseasca un loc de munca, macar pe cei care vor, nu e rea deloc.
    Stiu si eu perfect cate probleme creeaza multe dintre comunitatile de tigani si ce stil de viata incompatibil cu civilizatia au foarte, foarte multi dintre ei, dar totusi sa nu generalizam si sa ii blamam in corpore.
    Adevarul e ca exista o multime de tigani integrati care s-au dezis de etnia lor, si deseori e greu sa-ti dai seama (si nici nu are importanta).
    Nu stiu daca e corecta politica asta de integrare de genul "sunt mandru ca sunt rom", si daca n-ar fi mai potrivita o campanie de genul "sunt mandru ca muncesc!"
    Pe de alta parte, eu personal sunt complet impotriva termenului de "rom". Dupa parerea mea e o ipocrizie totala, e o porcarie si nu ajuta chiar pe nimeni. Nici pe tigani, catusi de putini! Uitati-va la americani, cu negrii. La inceput erau "black". La un moment dat n-am mai fost bine: "black" devenise peioartiv. I-au transformat in "colour people". Dupa o vreme, si "colour people" a devenit peioarativ. (chiar, oare de ce? :)) ). Apoi i-au numit.... afro-americani! Apoi, cu toata corectitudinea lor politica, si-au dat seama cat sunt de penibili si au revenit la originalul "black". Si acum este termenu universal folosit, inclusiv oficial si nimeni nu se mai supara!
    Rom... e penibil! Ce esti? Rom! Bun, eu-s vodca!
  • +5 (7 voturi)    
    Matematica (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 4:32)

    Wasile [utilizator]

    4,5 milioane € /2.100 de țigănci = 2.143€ pentru fiecare. Un bilet de avion cu destinația India: 700€.
    Liniștea noastră: neprețuită.
  • +2 (2 voturi)    
    Care piata? (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 6:55)

    Amdea [anonim]

    "...trebuie ajutati la integrarea pe piata muncii "... care piata?
  • +4 (6 voturi)    
    Nu inteleg ... (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 6:59)

    mr hydr [anonim]

    Chiar nu inteleg , cand suntem exasperati de tigani , cand toata Europa plateste ca sa-i trmita inapoi Lazaroiu ne spune ca trebuie sa fim chiar...bucurosi ca avem etnia asta pe teritoriul tarii ? Ce aduce bun , munca nu le place , sunt in primplanul infractionalitati si crimei organizate , sfideaza tot timpul si cer fonduri , cica sa li se dea...Ca sunt unii talentati e adevarat dar si triburile din Africa au talente la batut toba sau dat din buric , ce e asa mare branza ? Hai sa spunem o data adevarul despre tigani , sa inceapa sa munceasca si sa respecte locuitorii tarii asteia !
  • +2 (4 voturi)    
    hahahahahahaaaaaaaa (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 11:20)

    V [anonim]

    Hai ca am trait sa o aud si pe asta. Rromii sunt un castig pentru Romania!!! Si eu care credeam ca prostul ca ei sunt cei care ne fac de rahat imaginea prin toata europa si din cauza carora mi-e rusine sa confirm ca sunt roman daca ma intreaba cineva. Naivul de mine, credeam ca ei erau cei care le furau bunicilor gainile din curte.. acum vad ca probabil ei doar vroiau sa le vaccineze si sa le aduca inapoi!
  • +1 (3 voturi)    
    cata ipocrizie.... (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 12:27)

    costica [anonim]

    in toata Europa in tarile in care sunt tigani acestia sunt o piatra de moara pentru autoritati..... nu conteaza din ce cauze acum, dar cu cateva exceptii tiganii nu au reusit sa se integreze in nici o tara, sunt marginalizati, lipsiti de educatie(asta este problema fundamentala, lipsa educatiei) si din aceasta cauza traiesc din furturi sau castiguri marginale(aduna fier vechi sau fac munci de rutina pe care conationalii nu le fac). Sigur ca responsabiliattea este a fiecaruia si asa se explica si la ei cazurile izolate de succes, dar ca minoritate sunt izolati, marginalizati de societate si de autoritati care numai vorbesc dar nu fac mare lucru... sau mai fac cate ceva cand e vorba de a le castiga voturile.... ipocrizie fara margini, sa faci ca politician roman astfel de declaratii cand autoritatile romane nu fac nimic pentru ei... ce i-ar mai injura tiganii p-astia portocalii cu vorbele lor goale....
  • 0 (0 voturi)    
    discriminare pozitiva (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 12:43)

    maresalul si neamul [anonim]

    Traim in Romania vremuri tulburi si amare pentru romani - vrednici urmasi ai lui Traian si Decebal.
    Sub obladuirea UE am reusit, cu ajutorul tradatorilor ce ne guverneaza si ne au guvernat ,sa instituim in tara noastra Discriminarea Pozitiva . O majoritate romaneasca a ajuns sa traiasca discriminati de doua minoritatii ,tiganii si ungurii.
    Experimentul asta periculos se va intoarce ca un bumerang impotriva celor care l au inventat pentru ca mai devreme sau mai tarziu majoritatea uriasa batjocorita le va lu capul .
    Rusine portavocii penale a Presedeintelui , rusine pentru ca ne vindeti pentru niste voturi unguresti si tiganesti


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version