Ambasadorul Frantei la Bucuresti: Sfarsitul anului 2012, cel mai bun termen de intrare in Schengen pe care il poate obtine Romania

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 12 iulie 2011, 13:04 Actualitate | Esenţial


Sfarsitul anului 2012 este "cel mai bun lucru" pe care il poate obtine Romania in ceea ce priveste aderarea la Schengen, varianta cea mai rea fiind aceea ca tara noastra "sa nu intre in Schengen niciodata", spune, intr-un interviu pentru Mediafax, Henri Paul, ambasadorul Frantei la Bucuresti.

Henri Paul mai spune ca aderarea Romaniei si a Bulgariei la Schengen nu depinde numai de Franta, ci de un cadru de negocieri internationale, de alte tari care au alte pozitii decat Franta: "Sunt nuante mari intre noi", a explicat el.
  • "Franta a propus foarte clar disponibilitatea de a sustine o solutie care ar putea fi eliminarea frontierelor aeriene. O solutie care, din punctul meu de vedere, este foarte interesanta. Si noi spunem asa: daca raportul MCV de anul acesta, din luna iulie, este unul favorabil - chiar daca noi nu facem legatura intre MCV si aderarea la Schengen, ea exista pentru unii dintre partenerii nostri... Deci, nu ar fi inutil sa existe un raport pozitiv. Si am putea accepta la Consiliul JAI din septembrie eliminarea frontierelor aeriene. Cu alte cuvinte, pur si simplu pasagerii care vin pe aeroportul din Bucuresti, venind din Franta, de exemplu, nu vor mai fi nevoiti sa-si prezinte sistematic pasaportul. Aceasta ar fi diferenta. Apoi, daca un al doilea raport va fi favorabil cred ca ne vom putea convinge partenerii sa ajungem in stadiul eliminarii tuturor frontierelor la sfarstiul lui 2012", spune ambasadorul.
  • Diplomatul francez a precizat ca prin expresia "un al doilea raport" se refera la cel din iulie 2012. "Asta inseamna ca la sfarsitul lui 2012 ne vom putea gandi ca Romania va intra pe deplin in Schengen. Si va spun ca daca am ajunge la aceasta solutie ar fi foarte bine pentru Romania. De exemplu, cand Grecia a vrut sa intre in Schengen, Germania a respins-o de trei ori. Romania, in loc de 2011 va fi in 2012. La nivelul secolelor, al istoriei, nu inseamna nimic. Astazi, din felul in care ii simt pe partenerii europeni si din cum simt stadiul dosarului din toate punctele de vedere, inclusiv din perspectiva nivelului real de pregatire, cred ca sfarsitul lui 2012 este un termen bun. Este cel mai bun lucru pe care il poate obtine Romania, dupa parerea mea", a subliniat el, spunand ca cel mai rau scenariu pentru tara noastra ar fi "Sa nu intre in Schengen niciodata".
  • "E suficient un singur stat care sa spuna <Nu>. Ce va pot zice este ca Franta nu va fi ultima care sa spuna <Nu>. Dimpotriva, noi intotdeauna incercam sa facilitam lucrurile. Dar trebuie sa luam in calcul si realitatea", a mai spus el.
  • Henri Paul a subliniat ca, desi Romania este pregatita tehnic, este necesar si un consens politic pentru care nu s-a atins inca nivelul suficient de incredere: "Ne vom petrece ziua vorbind despre Schengen... Sa va explic. De ce nu e Romania pregatita? Este pregatita absolut din punct de vedere tehnic. Franta nu a sustinut contrariul. Dar, din punct de vedere politic, trebuie un consens al tuturor statelor membre care sa spuna "Da". Situatia actuala inseamna ca nu toate statele au spus "Da" si ca sunt tari in Europa care cred ca nu a fost atins nivelul necesar de incredere".
  • "De exemplu, ne-ar placea sa vedem cateva procese incheiate cu o condamnare. De exemplu. Ar fi un semn pozitiv. Ar da incredere. Am sugerat de asemenea ideea ca politisti francezi sa poata fi desfasurati la serviciul de politie de frontiera in acelasi timp cu politistii romani. Lucru pe care, de altfel, Guvernul roman l-a acceptat. Este o serie intreaga de astfel de gesturi care sa dea incredere si care fac credibil dispozitivul. (...) Stiti, sunt foarte detasat in chestiunea Schengen deoarece cred ca noi ne-am comportat intr-o maniera foarte pozitiva pentru Romania, am intervenit incercand sa ne convingem toti partenerii ca trebuie sa ajungem la o solutie favorabila. Dar trebuie sa fim si ajutati. Stiti. aveam un sef care spunea <Ajuta-ma ca sa te ajut>. Serios, <Ajuta-ma ca sa te ajut> este un lucru foarte important in viata. (...) Eu nu spun ca toata lumea trebuie sa intre in inchisoare. O singura condamnare ar fi deja un lucru benefic, de exemplu", a incheiat el.


Citeste mai multe despre   


















1753 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    francezu ca romanu (Marţi, 12 iulie 2011, 13:28)

    dude [anonim]

    el zice "Este pregatita absolut din punct de vedere tehnic. Franta nu a sustinut contrariul. Dar, din punct de vedere politic... " pai stai putin... eu stiam ca schengen este un acord de tip technic referitor la controlul pe frontiera! mai mult decat atata..acest domn in acelashi context zice ca firmei Franceze X si Y iau fost desfintate contractele! cum zicea base o data..vor si astia tainu! nesimtire la drumu mare si mai au tupeu sa ne spuna noua de coruptie.dar aste e..trebuie sa inghitim si nu sa ne umflam in pene ca depindem de ei :( . ... la "negocieri" de genu asta Nastase era mult mai bun. ;)
    • +1 (1 vot)    
      Vesticii tin cu rusii, nu te-ai prins? (Marţi, 12 iulie 2011, 13:48)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui dude

      Cred ca Germania deja s-a inteles cu ei si pactul ala Ribbentrop-Molotov e din nou in vigoare. UE va face tot posibilul ca Moscova sa recape controlul in Europa de Est ( francezul spera ca in 2012 spre sfarsit se va intampla asta in Romania) si, numai dupa aceea are rost sa intram si noi in Schengen; nu de alta dar sa fie mai facil schimbul marfuri-energie intre vestici si rusi.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate cu Nastase! (Marţi, 12 iulie 2011, 13:56)

      je [anonim] i-a raspuns lui dude

      Contractul cu Bechetel e BETON!

      Acum, pe partea ailalta....te deranjeaza asa de mult ca nu suntem in Shengen?

      Din partea mea pot sa stea in Shengen-ul lor pana nu mai au ce manca.

      Inafara de mandria politica ca intram, si de incovenientul de a trece 15 min pe la ghiseul unui controlor vamal, nu vad mare sfaraiala.
    • +1 (1 vot)    
      Haoleu muica (Marţi, 12 iulie 2011, 14:10)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui dude

      Bai nene, e ca si cum ti-ai lua nevasta. Ii promiti ca te insori cu ea daca e virgina, insa in ziua nuntii afli ca gura ei a umblat pe la toti flacaii din sat.
      Tehnic vorbind, fata e virgina, iar tu i-ai promis ca o iei. Practic parca ai vrea totusi ca macar un test de HIV sa isi faca, chiar daca din discutia initiala s-a inteles ca doar himenul conteaza.
      Da, tehnic vorbind Romania are si masini si motorete, are si internet wireless. Practic, toate sculele sunt operate de vamesi romani.
      Si vorba aia, 'vamesul slab, ori e prost, ori e bolnav'
  • 0 (0 voturi)    
    reciprocitate (Marţi, 12 iulie 2011, 13:46)

    exasperat [anonim]

    poate acesti politicieni romani fara coloana vertebrala si "self-confidence" se vor gandi de exemplu sa taxeze cu 0,5%-1% cifra de afaceri a companiilor cu actionariat din tari SCHENGEN, imediat ar deveni lobbystii nostri
  • +1 (1 vot)    
    Secole... (Marţi, 12 iulie 2011, 14:03)

    Costin [anonim]

    La nivelul secolelor..... poate al mileniilor....
    Ce grotesc...
  • +2 (2 voturi)    
    rade ciob de oala sparta (Marţi, 12 iulie 2011, 14:15)

    Demetra [utilizator]

    Pt ca Sarkozy nu si-a primit spaga, nu i s-au dat contracte pe sub masa, Franta a hotarat sa nu sprijine intrarea Romaniei in spatiul Schengen. Paguba in ciuperci. Ne-a costat destul sa intram in acesct spatiu de looseri-i care a devenit UE. Cand li s-a dat pe nimic gazul, bancile, electricitatea si apa eram buni., acum nu mai avem ce sa le dam si s-au hotarat sa ne stranga cu usa. Daca vorbim de coruptie, Franta nu -si poate permite sa deschida gura. Il bombardeaza pe Ghadaffi pt ca a spus ca i-a platit lui Sarkozy campania electorala, afacerea Betancourt este alta dovada de mare coruptie, pe langa care hotiile noastre par mici furtisaguri.Cat despre Italia, este destul daca ne gandim ca Berlusconi si-a bagat in bugetul statului cateva sute de mii de euro ca sa-si salveze propria firma, pe spatele italienilor, plus afacerea "bunga, bunga". rade ciob de oala sparta. Ei stiu sa fure cu staif si , deci, nu se pune.
    • 0 (0 voturi)    
      staif (Miercuri, 13 iulie 2011, 14:42)

      stan [anonim] i-a raspuns lui Demetra

      de acord cu tine cu o singura exceptie. alea de care spui nu sunt furturi cu staif ci hotii la drumul mare. de asta italia este acum pe marginea prapastiei chiar daca rezultatele macroeconomice sunt bune: lipsa totala a increderii in conducerea tarii ii determina sa reduca consumul si totul se poate duce de rapa.

      spunea unu' pe la comisie la un moment dat ca bulgaria si romania nu sunt pe departe cele mai corupte state din UE si inclin sa-i dau dreptate.
  • +1 (1 vot)    
    As vrea sa-l intreb pe amabasador (Marţi, 12 iulie 2011, 15:37)

    Bastos [anonim]

    Cam ce vina are un om normal, ca mine de exemplu, care merge in UE in vacanta si este tratat discriminatoriu ? Eu nu sunt judecator sau procuror ca sa condamn coruptii, nu sint nici politician sa fac legi, sint un roman normal si pretind respect, pentru ca ofer respect. Domnule ambasador, nu mai bine propuneti D-voastra un control al justitiei din Romania de catre forurile europene ? Adica daca e clar ca justitia din Romania nu functioneaza de ce nu luati masuri corgitive asupra ei si nu asupra poporului roman ? Daca pe D-voastra va doare capul va tratati cu un medicament de durere de cap, nu luati ceva de ficat. Ne-ati cumparat tara pe nimic, faceti aici afaceri de miliarde de euro si cand vine vorba sa va respectati cuvantul dat, a se citi indeplinirea conditiilor tehnice, cautati motive secundare, laterale.Franta e un prieten al Romaniei dar a fost prima tara care a iesit cu declcartii la nivel de minister de externe in a amana integrarea in spatiu Senghen.Stim, v-ati fript rau cu tiganii.Stim, ati fost umiliti de comisarii europeni pentru drepturile omului.Stim ca e greu ca unui colos sa-i dai o palma.Dar noi nu avem vina, tiganii sunt cetateni cu drepturi depline si, desi, nici noua nu ne place treaba asta pana la capat o induram, doar suntem europeni, leganul civilizatiei. Nu o sa murim fara Senghen, nici macar euro nu mai vrem, la ce se intampla in Grecia si Portugalia acum e clar ca ar fi o greseala sa trecem la euro mai devreme de 2020. Ne-ati abandonat in 1945, acum se prefigureaza un nou scenariu similar.N-am crapat atunci, vom supravietui si acum.
  • 0 (0 voturi)    
    comentarii (Marţi, 12 iulie 2011, 16:18)

    dan [anonim]

    Dupa tot ce au luat sau furat francezii din Romania in ultimii 20 ani si citez la intamplare( GDF Suez, Veolia, Dalkia, Vinci, Renault, etc) mie mi ar fi rusine sa mai vorbesc. Categoric M. Paul este cel mai slab ambasador pe care l a avut Franta in Romania in ultimii 20 ani. De altfel in consonanta cu M Sarkozi, de departe cel mai slab presedinte francez. Probabil ca M. Sarkozi l a ales personal pe M. Paul ca nu cumva sa l depaseasca la inaltime si la IQ..
  • 0 (0 voturi)    
    Prea devreme... (Marţi, 12 iulie 2011, 17:54)

    Alexandru [anonim]

    La viteza cu care justitia romaneasca pune in libertate membrii unor clanuri mafiote celebre in toata Europa, traficanti sangerosi de persoane, proxeneti, vamesi si politisti de frontiera corupti, nu vom fi primiti in spatiul Schengen nici peste 30 de ani. De asta se tem europenii, nu de "termopanele" lui Nastase. Asta are o valoare mai mult simbolica. (Nu spun ca A. Nastase nu ar trebui judecat si condamnat, daca este gasit vinovat). In plus, daca granita de nord-est si est a Romaniei devine granita Europei, va puteti imagina la ce cote va ajunge coruptia la vama, pentru ca infractorilor li se va da liber pana la Atlantic. Se uita ca tehnica despre care se tot vorbeste este manevrata de oameni.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce am vrea in Schengen ? (Marţi, 12 iulie 2011, 18:16)

    vasea [anonim]

    Poate ma lamuriti voi de ce tot vrem atat sa intram in Schengen, poate ca e mai bine sa asteptam sa fim invitati.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri