Cum vrea Elena Udrea sa-i deposedeze de hotelurile privatizate pe proprietarii care le-au lasat in paragina

de Attila Biro     HotNews.ro
Joi, 7 iulie 2011, 15:48 Actualitate | Esenţial


​Ministrul Dezvoltarii a anuntat, pe 3 iulie, ca doreste sa ia inapoi hotelurile privatizate de statul roman de la proprietarii care le-au lasat de izbeliste. Intr-un raspuns oficial, Ministerul Dezvoltarii a explicat ca, pentru a intra in posesia acestor imobile, institutia se va folosi de Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica si ca sunt vizate hotelurile din zona de sud a litoralului pentru care exista si o strategie de dezvoltare. La randul sau, presedintele Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura (CCINA) Constanta Mihai Darban declarat, pentru Hotnews.ro, ca, in cazul a aproximativ 30% din hotelurile privatizate dupa '89, nu s-au realizat investitii de catre proprietari si ele se afla intr-o stare avansata de degradare.
  • Mihai Darban: Statul se poate ocupa temporar de ele; in final ele trebuie concesionate unor operatori privati.

Intr-o postare pe blog in data de 3 iulie, ministrul Elena Udrea sustinea ca zeci de hoteluri “luate pe nimic” se afla intr-o stare de degradare avansata si ca va incerca sa “ia inapoi” imobilele respective de la proprietarii ce nu au realizat investitii.

Elena Udrea mentiona ca are in vedere hotelurile care au fost privatizate du '89 si au fost lasate de izbeliste de cei care le-au cumparat. “Guvernul PSD din 2000-2004 a privatizat fără să țină cont de nevoile turismului. Zeci de hoteluri au fost luate pe nimic şi folosite drept ipotecă pentru credite de zeci de milioane”, a mentionat ministrul.

Intr-un raspuns la o solicitare formulata de HotNews.ro, ministerul Dezvoltarii a explicat care este baza legala prin care hotelurile privatizate, deci intrate in proprietatea privata a unor oameni de faceri vor fi preluate de minister. Potrivit Ministerului, Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică si  Hotărârea nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii permit Ministerului Dezvoltarii sa realizeze acesta operatiune.

Ministerul Dezvoltarii mentioneaza ca, potrivit Legii 255/2010 a devenit expropriator. “Potrivit prevederilor legii, pot fi expropriate bunurile imobile proprietate a persoanelor fizice sau persoanelor juridice, cu sau fără scop lucrativ, şi a oricăror alte entităţi, precum şi cele aflate în proprietatea privată a comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, pe care se realizează lucrările de utilitate publică de interes naţional, judeţean şi local”, precizeaza Ministerul Dezvoltarii.

Din raspunsul oficial al Ministerului rezulta ca exproprierile vor avea in vedere zona de sud a litoralului. Citeste mai jos precizarile Ministerului Dezvoltarii:
  • O situaţie pentru care se pot aplica prevederile Legii 255/2010 este cea de pe litoralul românesc, zonă pentru care există o strategie de dezvoltare şi inclusiv un PUZ pentru zona de sud a litoralului. Pentru punerea în aplicare a măsurilor prevăzute în strategie, pot fi făcute exproprieri care să fie urmate fie de demolări, fie de repunerea în circuitul turistic a unor obiective.
  • În declaraţia la care faceţi referire, doamna ministru Elena Udrea se referă la situaţia hotelurilor privatizate de satul român după 1989 şi care sunt neexploatate în scop turistic, ajungând într-un stadiu avansat de degradare, situaţie care afectează aspectul general al staţiunilor în care sunt amplasate, aducând scăderi ale circulaţiei turistice în  zonă.
  • Ministerul Dezvoltarii nu a precizat cate hoteluri ar urma sa fie preluate de minister.
 Citeste mai jos raspunsul integral al Ministerului Dezvoltarii.
iul 6 2011 Raspuns Hotnews exproprieri




Mihai Darban, presedintele Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura (CCINA) Constanta a declarat pentru HotNews.ro ca aproximativ 30 % din hotelurile privatizate dupa 1989 sunt inchise, sau intr-o stare de degradare avansata. “Aceasta era situatia in 2008, dar ea nu s-a modificat prea mult decat in Mamaia, unde lucrurile s-au mai indreptat. Probleme mari sunt in zona de sud a litoralului, unde vedem ca unii hotelieri au investit, dar sunt viciati de alte hoteluri lasate in paragina care redau o imagine dezolanta.”

Cat despre ideea Ministerului de a prelua aceste hoteluri lasate in paragina, Mihai Darban este de parere ca ar fi o solutie temporara. “Statul se poate ocupa temporar de ele; in final, ele trebuie concesionate unor operatori privati. O solutie ar fi ca statiunile sa fie concesionate unor tour-operatori, precum TUI sau Neckerman. Pentru ca nu poti sa ii spui tour-operatorului: <<uite, am un hotel aici, preia-l tu>>. Daca statiunile ar fi preluate de touroperatori, atunci ei s-ar ocupa de dezvoltarea lor si implicit de hoteluri”, a declarat  Mihai Darban, presedintele Camerei de Comert Constanta.

O solutie care ar rezolva si problema hotelurilor lasate in paragina ar fi, in opinia lui Mihai Darban, existenta pentru litoral a unei legislatii speciale pentru jocurile de noroc. “Cei care participa la jocurile de noroc nu tin cont de vreme, dar este nevoie de o necogicere cu Uniunea Europeana care sa ne permita sa asiguram o zona libera. In acest moment, sunt unele restrictii, dar cred ca daca s-ar negocia si am avea macar o enclava cu mai multe statiuni cu statut special, ar rezolva unele probleme. Si nici macar nu trebuie gandita o lege special de parlamentari ci trebuie doar sa o copieze pe cea a statului Nevada (in Nevada se afla celebrul Las Vegas)”, a mai declarat  Mihai Darban.

Ciprian Constantinescu Presedintele Asociatiei Hotelierilor din Sudul Litoralului spune ca initiativa ministrului Dezvoltarii este una buna. "Este o initiva pe care o salutam dar ea vine mult prea tarziu. Trebuia facuta acum 15 ani si probabil ca acum eram la nivelul Turciei. Poate insa ca va salva ceva.", spune Ciprian Constantinescu. El spune ca afacerile proprietarilor de hoteluri care au investit sunt afectate de hotelurile darapanate. "Exista o nesimtire fara margini din partea miliardarilor care au cumparat hoteluri si acum le lasa sa se degradeze in asteptarea unei oportunitati imobiliare. Pe noi cei care am investit ne afecteaza direct", mai spune Ciprian Constantinescu. Presedintele Asociatiei Hotelierilor din Sudul Litoralului spune ca daca ministerul isi va duce la bun sfarsit demersul vor exista si investitori care sa preia ulterior hotelurile care acum sunt in stare de degradare. 

Ideea ministrului Elena Udrea de a “lua inapoi” hotelurile privatizate dupa '89, pe considerentul ca ele au fost lasate in paragina, se loveste de prevederile Constitutiei care spune urmatoarele:
  • Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular.
  • Sunt interzise naţionalizarea sau orice alte măsuri de trecere silită în proprietate publică a unor bunuri pe baza apartenenţei sociale, etnice, religioase, politice sau de altă natură discriminatorie a titularilor
Aplicarea legii exproprierii pentru a prelua aceste imobile poate reprezenta o solutie, dar numai daca este argumentata juridic foarte bine. Ministrul Elena Udrea a anuntat ca doreste sa preia hotelurile privatizate si in care nu s-a investit, or acest criteriu ar putea fi considerat discriminatoriu. Daca, intr-o statiune, Ministerul va prelua prin expropriere un hotel privatizat in care nu s-a investit si nu va expropria si hotelurile privatizate, dar in care s-au facut investitii, atunci cei supusi exproprierii pot invoca criterii discriminatorii.


Citeste mai multe despre   


















4482 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Nevada are chiar si o surpriza (Joi, 7 iulie 2011, 16:03)

    fLoreign [utilizator]

    In cateva "counties", prostitutia este legala.
    • -2 (4 voturi)    
      Apa de ploaie (Joi, 7 iulie 2011, 18:45)

      ionutstaicu86 [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      Toate aceste afirmatii ale ministerului sunt apa de ploaie.In primul rand din punct de vedere juridic sunt foarte greu de recuperat aceste cladiri in cazul in care ar reusi foarte multi bani publici vor fi investiti pentru modernizarea acestora apoi profitul ar fi castigat de o firma privata care va concesiona cladirea.
      • +2 (2 voturi)    
        @ionut (Joi, 7 iulie 2011, 20:15)

        Tpny Meman [anonim] i-a raspuns lui ionutstaicu86

        da, ai dreptate, dar numai partial, daca hotelul va fi cumparat de o firma privata, se intorc banii publici la minister, nu vad nici o problema aici
  • +10 (12 voturi)    
    discriminare (Joi, 7 iulie 2011, 16:09)

    mihai [anonim]

    Daca au fost somati sa faca imbunatatiri ( sau macar lucrari de reparatii si proprietarul nu a luat nici o masura de mentinere macar a bunului , nu vad de ce ar fi o discriminare, si voi explica motivarea.
    De ce cel care ia din castig si reinvesteste sa piarda din cauza celui care lasa in paragina si nu aduce o plus valoare bunului sau? oare care a fost motivul privatizarii? sa le distrugem? sau sa vina un investitor privat care sa le modernizeze si sa faca TURISM MODERN ci civilizat? Daca nu a facut modernizare si le lasa sa se distruga unde e realizat scopul privatizarii?
    Cred ca destul au facut unii ce au vrut, oare in contractul de privatizare nu erau trecute si anumite conditii in materie de investitii?
    Daca nu vrea sa faca ceva, de ce nu lasa pe altul? sau vrea doar sa mai traga ... un tun?
    Sunt de acord ca proprietatea privata este teoretic de neatins DAR parca exista si principiul interesului national sau local general, de ce trebuie ca unii sa blocheze constructii de autostrazi pentru ca el vrea un pret absurd pe metru patrat? de ce sa stea un hotel in ruina cand ar putea venii un alt investitor care sa il modernizeze si sa il rentabilizeze? vrem ruine? vrem sa se accidenteze copii prin cladiri in ruina ? sau vrem sa fim placut impresionati? sa ne simtim in concediu, sa primim servicii moderne , de calitate si la preturi corecte? vrem sa fim tinta batjocurii sau sa fim tratati corect?
    Desigur nu trebuie CONFISCAT ci DESPAGUBIT CORECT la o valoare reala si nu utopii de sume cerute de cei ce au fost cu o clipa mai rapizi, sau care au avut relatia ce a trebuit pentru a putea lua hotelul respectiv.
    • +5 (7 voturi)    
      Nationalizare cu despagubiri (Joi, 7 iulie 2011, 16:23)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Sa se nationalizeze hotelurile abandonate, dar numai dupa ce se vor stinge ipotecile pentru creditele garantate cu ele, altfel statul se va alege doar cu paguba...

      Iar despagubirea sa se faca la pretul de achizitie din momentul privatizarii de succes initiata de dl.Dan Matei Agathon si sprijinita de dl. Adrian Nastase.

      Daca imi aduc aminte bine, in afara de oameni de afaceri au participat la licitatia pentru privatizare (si au si castigat !) tot felul de buticari si interlopi din Constanta, care au transformat turismul de pe litoralul romanesc dupa chipul si asemanarea lor...
      • +4 (4 voturi)    
        depagubiri (Joi, 7 iulie 2011, 16:54)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Pentru stat, in cazul exproprierii, nu are nicio importanta ca banca are gaj pe hotel. Statul va despagubi la pretul stabilit de evaluator. Daca este sub valoarea creditului banca se va descurca cu beneficiarul creditului (fostul propietar) ptr a recupera diferenta.

        Despagubirea nu se poate face la pretul de achizitie si nici nu ar fi corect.
        • 0 (0 voturi)    
          Imi pare rau sa te dezamagesc (Joi, 7 iulie 2011, 23:27)

          Rares101 [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

          Creditorul mai intai trebuie platit si abia apoi se poate face schimbul de proprietate. Banca nu poate sa ramana cu ochii in soare sa colecteze creditul fara sa mai aiba gaj. Singura exceptie e daca taxele de proprietate nu sunt platite.
          Asa ca nu stiu cat de oportuna e miscarea asta cu nationalizarea hotelurilor.
          • 0 (0 voturi)    
            pai de ce (Vineri, 8 iulie 2011, 10:52)

            vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

            banca nu poate ramane cu ochii in soare??
            Exproprierea se face cu ordin judecatoresc,se da o sentinta, banca nu se poate impotrivi. Este un risc asumat de banca si se reflecta in comisionul de risc asociat cu fiecare credit.
            Oricum banca nu ramane cu ochii in soare, proprietarul va trebui sa plateasca, altfel banca ii va face executare silita, deci sa-i vanda si eventual alte propietati ptr a-si recupera banii.
      • +1 (1 vot)    
        privatizare (Joi, 7 iulie 2011, 17:27)

        ana [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        la Neptun nu au participat buticariI si interlopii din Constanta ci "gospodarii" din Oradea, "oamenii de afaceri" fratii Micula ca sa nu mai vorbim de minunatul SIF Transilvania, alta structura mafiota care a vindut si ONT- ul unor tigani din Cipru.
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Joi, 7 iulie 2011, 16:25)

      moka [anonim] i-a raspuns lui mihai

      despagubit corect ar trebui.. adica dupa mine cu cat le-au cumparat de la stat atat sa li se dea inapoi.

      in fine cred ca e o discutie lunga si nu se va ajunge la vreo concluzie. e greu de facut ceea ce-si propune d-na ministru.

      cred ca ma repede nu le-ar mai da autorizatie de functionare si ar sta inchise si atunci ori o sa investeasca ori o sa le vand mai ieftin cuiva dispus sa investeasca.
      In ambele cazuri procesul tot ar fi de durata asa ca eu inclin spre neacordarea autorizatiei decat confiscare.
    • -2 (4 voturi)    
      sa le ia don Cocos (Joi, 7 iulie 2011, 17:25)

      Radu 2 [anonim] i-a raspuns lui mihai

      daca intra pe mana lui, precis ca le "eficientizeaza" (ca la parcarile Dali).
    • 0 (0 voturi)    
      k@k.ro (Vineri, 8 iulie 2011, 12:22)

      hoha [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Ce imi place e ca vindem compania nationala de petrol si ne bucuram la niste hoteluri daramate si probabil pline de datorii....
  • +1 (5 voturi)    
    Mda... (Joi, 7 iulie 2011, 16:25)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    O initiativa corecta si care se impunea mai demult. Acele hoteluri vor putea fi cumparate de investitori seriosi care vor baga bani in renovarea lor. Precizez, in renovare si nu in spoiala!!!
    • -2 (4 voturi)    
      de ce nu le-au cumparat prima data? (Joi, 7 iulie 2011, 17:08)

      marius [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      prima data cand le-a scos Guvernul Nastase la vanzare, de ce nu le-au luat investitorii seriosi? Erau cumva in Opozitie? :P
      • +1 (1 vot)    
        Au fost privatizate cu dedicatie. (Joi, 7 iulie 2011, 18:32)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui marius

        Spre surprinderea ta nu-l acuz nici pe Nastase si nici pe altii,cu toate ca unii sau facut cu averi peste noapte.Dar asta numai si daca au fost muncitori si destepti,Fortati de SUA,UE,FMI si altii ,si altii,care ne somau sa privatizam,dar firme serioase din occident nu se inghesuiau sa vina in Romania sa trecut la faimoasa privatizare pe un leu cu toate smecheriile ei,catre oameni de afaceri autohtoni.Unii au facut treaba buna,altii sau gandit ca vor castiga din revanzare,dar a venit criza economica si daca ei nu tineau la pret si vindeau in 2007-2008,scapau de hoteluri.Acum,nici nu se pricep ,nici nu au bani sa investeasca in ele,le-au mai pus si gaj si au luat credite sperand intr-o relansare a pietei imobiliare si stau cu ochii in soare.Sincer ,nici Udrea,oricata vointa ar avea ,nu poate face mare lucru.Daca hotelurile sunt gajate,in realitate nu mai sunt in proprietatea repectivilor si sunt de fapt niste "mortaciuni".Scuze dar nu am gasit un termen mai potrivit.Singura chestie este ca Udrea a adus in primplan problema si poate se va rezolva ceva.De obicei se rezolva.Oricum vina ,aici nu-i la oamenii politici.Daca mai continua bula imobiliara,activele respective erau bine cotate.Asa,D-zeu cu mila.
        • 0 (2 voturi)    
          Gandesti corect... (Joi, 7 iulie 2011, 22:54)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          ...dar scrii atat de prost...!
      • +2 (2 voturi)    
        Asa este... (Joi, 7 iulie 2011, 22:08)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui marius

        Apoi:
        1) Actualii proprietari le tin degeaba si nu le exploateaza, nu baga bani in ele, le lasa sa se darame, asa incat...
        2) ...le ia statul...
        3) ...si le vinde unor "investitori seriosi care vor baga bani in renovarea lor".
        Am si eu o intrebare simpla -- de ce oare nu le vand actualii proprietari direct investitorilor seriosi? Sunt ei, proprietarii, chiar atat de tampiti, incat prefera sa stea pe niste mormane de beton, in loc sa le vanda si sa incaseze cat s-o putea pe ele???
        Nu, raspunsul este altul. Ni-l da cu sinceritate tot d-na ministru, in aceeasi postare de pe blogul domniei sale:
        "Noi am scos de un an de zile la licitație structurile care le aveam pe litoral. După un an, am reușit să vindem un magazin şi un imobil neamenajat în Mamaia."
        Dupa un atare succes, pare destul de clar cat de multi investitori seriosi se vor inghesui sa cumpere hotelurile parasite despre care e vorba in articol.
        Deci, statul nu-si poate vinde propriile active, care presupun ca erau intr-o stare cat de cat decenta, dar o sa vanda ruinele altora.
        Mai exista si alt aspect, poate chiar mai interesant. Din ce spune Ministerul, ar fi vorba de expropriere. Asa e si normal (asta-i confuzia pe care o face Attila), nationalizarea ar fi practic imposibila.
        Dar exproprierea inseamna implicit si despagubire. Despagubire inseamna evaluare corecta. CORECTA, pentru ca altfel s-ar putea specula ca, de fapt, statul vrea sa-i cadoriseasca pe acei proprietari, sa le dea pe daramaturile alea mai mult decat valoreaza ele de fapt...
        O evaluare CORECTA inseamna ca in niciun caz investitorul serios nu va fi tampit sa dea mai mult; cel mai probabil, va da mai putin, pentru ca valoarea acelui activ va continua sa scada; pana se face exproprierea, pana se termina judecatile, pana se organizeaza licitatiile... trec luni, poate ani.
        Apoi, statul DA bani si SPERA ca va vinde mai departe; cine isi asuma (pe banii nostri) riscul de a NU vinde? Tot statul.
        Personal, nu cred ca treaba se va face, nu in acest mod
      • 0 (0 voturi)    
        x (Vineri, 8 iulie 2011, 11:24)

        Dinu [anonim] i-a raspuns lui marius

        Nu se vand la nici un investitor 'strategic' tip nastase, probabil vor fi concesionate pe 50 de ani unor retele turistice gen TUI. Acestea vor aduce in primul rand turisti, si apoi desigur vor creste valoare zonelor turistice si vor deschide piata pentru fondurile de investiti occidentale. Ca in bulgaria si turcia.
  • +6 (6 voturi)    
    oare cine o fi de vina ?? (Joi, 7 iulie 2011, 16:26)

    realnick [anonim]

    poate ne zice domnu' Aghaton cum s-au facut privatizarile.Poate ne zice mazare de ce Mamaia arata ca o cocina umana,plina de smecherasi care fac "turism" .Cine draq le-a dat hotelurile pe nimic ,ca sa avem in continuare o tara de rahat unde turistilor le e frica sa vina din afara pentru ca se simt ca-n afganistan.Aia care le-au luat ne sfideaza acum din masini se sute de mii si din destinatii exotice.Doamne ajuta sa treaca legea legea ilicitului ,si poate mai subtieaza din averile "muncite" cu truda.
    • +4 (4 voturi)    
      Hmmm... (Joi, 7 iulie 2011, 16:37)

      IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim] i-a raspuns lui realnick

      "Domnu'" Aghaton? Poate tovarasu' Aghaton. Acum cica reprezinta nu stiu ce asociatie a patronatului din Romania. (sic!) Tovarasu' Aghaton are de dat mai multe explicatii... Dar observ ca nu-l deranjeaza nimeni.
  • +3 (5 voturi)    
    E mai simplu sa se impoziteze (Joi, 7 iulie 2011, 16:42)

    Mihai [anonim]

    O solutie mai simpla ar fi sa se mareasca foarte mult impozitele pe cladiri de natura respectiva, si din sumele colectate sa se subventioneze cazarea la hotelurile cu mai multe stele.
    Cei care nu le intretin vor ajunge sa nu poata plati impozitele, se le vor fi confiscate de fisc.
    • +1 (1 vot)    
      aprecieri (Joi, 7 iulie 2011, 17:58)

      mosh [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Sincer ma bucur cind vad oameni ca majoritatea comentatorilor de aici, ca se implica. Solutia asta ultima ar fi buna, dar prin ricoseu lovesti si pe cei ce cu adevarat au investit si au chemare.Ne lovim de constitutia asta ca de o lege divina, vedem ca provoaca numai pagube dar nu putem face nimic! Un aspect haios al democratiei.
      • 0 (0 voturi)    
        NU e chiar așa (Joi, 7 iulie 2011, 23:44)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui mosh

        Impozitul pe proprietatea imobiliară ar trebui corelat cu prețul de piață, așa cum propune de ani buni SAR (http://www.sar.org.ro/SAR%20raport%20impozite%20-%20Aug.pdf), dar toată lumea se face că plouă.

        Proprietatea este teoretic garantată în România, Dacă însă este motiv de expropriere faptul că nu o folosesc cum vrea Guvernul sau nu văruiesc fațada, vom ajunge curînd la exproprierea clădirilor care nu au plantate panseluțe la intrare sau unde proprietarul nu vopsește gardul în culoarea prevăzută de planul național de vopsire a gărduțurilor,

        Interesele legitime potențial lovite sînt mult mai importante în cazul exproprierii
  • -2 (2 voturi)    
    Hehehe .... (Joi, 7 iulie 2011, 18:12)

    Blue [anonim]

    Alo domnu' autor... observ că dacă cva vine de la doamna Udrea automat e considerat că nu e OK. Bravo.
    Zici că în Contituţie scrie că:
    -Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular.
    -Sunt interzise naţionalizarea sau orice alte măsuri de trecere silită în proprietate publică a unor bunuri pe baza apartenenţei sociale, etnice, religioase, politice sau de altă natură discriminatorie a titularilor... corect, dar în contractele de privatizare probabil există şi oarece obligaţii pentru cel care a preluat respectivul hotel. Şi la cum arată, multe hoteluri, acestea nu par a fi fost respctate.
  • -4 (4 voturi)    
    hoteluri (Joi, 7 iulie 2011, 18:23)

    dan m [anonim]

    Pentru Doamna Udrea , tot ce a facut PSD ul e prost.Numai ceea ce a facut ea e bine, adica NIMIC.
    Daca s-ar fi uitat la televizor in 2001-2002, ar fi vazut ca vinzarea hotelurilor s-a facut la televizor.Probabil ca ne uitam la alte emisiuni?...Ce a facut Elena Udrea in 2 ani jumate de mandat in turism?........................?
    • -1 (1 vot)    
      Nu chiar totul (Joi, 7 iulie 2011, 18:44)

      Blue [anonim] i-a raspuns lui dan m

      Nu chiar tot din ce a făcut PSD e prost... piciorul în celulită pe care i l-au dat lui Vanghelie e bun...
  • +1 (1 vot)    
    prapastioasa idee (Joi, 7 iulie 2011, 18:24)

    akanom [anonim]

    Dam drumul la o gramada de abuzuri, asta e o idee care demoleaza dreptul esential de proprietate privata....

    La urmatorul mall pe care cineva vrea sa-l faca in buricul targului, o sa fie confiscate toate cladirile de pe locul respectiv, pe baza "utilitatii publice", pentru ca mallul aduce mai multe beneficii economice decat niste locuinte.

    O idee mult mai buna e sa ai un impozit fix si mare pe hoteluri, in general, ca sa fii obligat economic sa le rulezi; de ex fiecare camera pe care o ai sa ai un impozit de 100$ pe an; daca hotelul functioneaza, acoperi impozitul din 2 zile de inchiriat pe an; dar daca nu functioneaza, 100$ / an /camera e un pret destul de mare, me thinks.
    • -2 (4 voturi)    
      subscriu..dar (Joi, 7 iulie 2011, 19:03)

      ady [anonim] i-a raspuns lui akanom

      din oacate..d-na Udrea este incompetenta si se tine de scaun ca scaiul de oaie ..Romania nu are nevoie de astfel de lideri..ci de oamni capabili cu viziune si inteligenta sa poata pune in aplicare acele idei...acei oameni la randul lor se inconjoara de oameni creativi si competenti care vor sa realizeze ceva pt tara asta
      • +1 (1 vot)    
        !!! (Joi, 7 iulie 2011, 23:43)

        Cris [anonim] i-a raspuns lui ady

        Te referi la Adrian Nastase sau poate Dan Voiculescu? Oameni de vaza ai Republicii...
        Dan DIaconescu?
        Capitalisti ca Copos Becali si Petrommanul?
        Oamenii competenti care au facut constructia socialismului? Pionierii si soimii patriei?
        • 0 (0 voturi)    
          serios (Vineri, 8 iulie 2011, 10:09)

          ady [anonim] i-a raspuns lui Cris

          eu nu vad un dram de competenta in tanti nutzi..ma refer a lasa loc cuiva care poate produce schimbari..
  • +4 (4 voturi)    
    Abuzurile lui Tanti Nutzi (Joi, 7 iulie 2011, 18:41)

    titi [anonim]

    Ideea in esenta e buna, hotelurile abandonate tb reintroduse in circuitul turistic. Dar nu asa, tanti Nutzi va profita de legea ei pentru a expropria ce-i convine ei. In tarile civilizate se face altfel, orice cladire neintretinuta, nu conteaza ca e hotel sau bordel, se taxeaza. Cu cat e mai darapanata cu atat impozitul e mai mare... pana ce proprietarul e nevoit sa vanda cuiva care poate sa bage bani in acel imobil. Proprietarul tb sa plateasca acele impozite ca doar are si alte proprietati. La fel se intampla si cu terenurile agricole intens cultivate cu maracini.
  • +1 (1 vot)    
    !!!!???? (Joi, 7 iulie 2011, 19:26)

    ciudatu' [anonim]

    Deposedeaza pe dracu!
    ...si mai este si avocata....
    Numai guralivi dupa care tot noi vom plati...maine sau poimaine.....
    In capul lor, fermitatea in decizie este echivalenta cu ,,facem ce vor muschii nostrii'' ca dupa noi...potopul...
    Asa si seful ei....si cand e de plata nu mai zice nimic..... Traiasca CEDO si UE ca le mai da peste mana si ..gura ca altfel eram mai rau ca pe vremea decedatului de glont!
    • 0 (0 voturi)    
      aham (Vineri, 8 iulie 2011, 12:09)

      rcosma [anonim] i-a raspuns lui ciudatu'

      eu zic ca inca platim pentru vechea guvernare si pentru fostii comunisti carea cum imbraca uniforma de neprihaniti PSD. Si oricat se incearca astuparea gropilor, astialalti fac gauri negre
  • +2 (2 voturi)    
    Privatizare Iliesciana (Joi, 7 iulie 2011, 19:32)

    Florea Daniel [anonim]

    Astea sunt urmarile privatizarii PSD-iste "de cumetrie" de genul "da-mi si mie un hotel sa fiu in randul lumii". Pai dece sa nu ia oamenii daca au cotizat la partid?
    Cota 1400 din Sinaia, total distrusa, a fost preluata de Gigi Kent! la ce va asteptati?
    Dupa ce s-a jefuit tot, acum (si din cauza ca justitia are credibilitate zero), acum suntem oripilati de "nationalizare". Dar de recuperare bunuri FURATE ce ziceti?
  • 0 (0 voturi)    
    cum ar trebui facut fara sa intervina deposedarea (Vineri, 8 iulie 2011, 10:20)

    eu [anonim]

    Mai simplu si eficient mi se pare sa se faca un cadru legal prin care sa ii oblige sa intretina hotelurile, sa fie deschise etc. iar in caz contrar amezni. Daca ei nu se apuca de treaba, se aduna amenzile si apoi se executa silit, hotelul intrand in proprietatea statului in contul datoriei, fara a fi nevoie de confiscare.
  • 0 (0 voturi)    
    cine a luat cu japca... sa dea inapoi... (Vineri, 8 iulie 2011, 11:33)

    MO [anonim]

    nu este nevoie de multe argumente; celui care i s-a cedat ceva din avutia nationala si o risipeste, trebuie sa i se ia inapoi 'obiectul nemuncii' si gata; repede si fara discutii.... succes
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari! (Vineri, 8 iulie 2011, 12:07)

    Rcosma [anonim]

    Bravo Udrea! Pune picioru in prag! Daca Nastase a facut gafe, macar bine ca esti tu sa le repari!
  • 0 (0 voturi)    
    hotie cu alta hotie (Vineri, 8 iulie 2011, 12:56)

    turistul [anonim]

    Degeaba ne bucuram la aceste initiative haiducesti.
    Daca iei cu japca o proprietate se numeste tot hotie ca si cumpararea pe nimic a acelor facilitati.
    Rezultatul va fi simplu : procese pe banii nostri ce vor fi castigate sau pierdute cu acelasi rezultat - mai multi bani de la stat in buzunar la mafie.
  • 0 (0 voturi)    
    argument (Vineri, 8 iulie 2011, 13:41)

    ornitorincu [anonim]

    Constanta Mihai Darban declarat, pentru Hotnews.ro, ca, in cazul a aproximativ 30% din hotelurile privatizate dupa '89, nu s-au realizat investitii de catre proprietari si ele se afla intr-o stare avansata de degradare. -----aceasta justifica masurile ministrului dezvoltarii.
  • 0 (0 voturi)    
    prostii (Vineri, 8 iulie 2011, 15:25)

    Danielaaa [anonim]

    Toti simpatizantii opozitiei nu mai stiu cum sa caute nod in papura!
  • 0 (0 voturi)    
    nationalizare (Duminică, 10 iulie 2011, 11:51)

    aurel [anonim]

    este un lucru bun chiar daca este cam tarziu si salut aceasta decizie.
    PS. MULT NOROC.
  • 0 (0 voturi)    
    praf in ochi (Luni, 11 iulie 2011, 10:06)

    remusachis [utilizator]

    nu exista fundament legal pentru o astfel de masura.

    nu degeaba pdl e partid popular.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version