Examenul de Bacalaureat 2011 si din anii '90 . Marile diferente de mentalitate si sistem

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 6 iulie 2011, 18:14 Actualitate | Esenţial


Pana in 2000, media obtinuta de un elev la Bacalaureat era aproape aceeasi cu cea pe care acelasi elev o obtinea in anii II si III la facultate. Din 2004, "BAC-ul si-a pierdut valoarea predictiva", a declarat pentru HotNews.ro Mircea Miclea, psiholog si fost ministru al Educatiei. Acesta a explicat care sunt marile diferente dintre examenele sustinute de elevi in urma cu 20 de ani si Bacalaureatul cu promovabilitate de 44,47%: de la lucrarile sustinute de profesori la clasa si pana la decizia de a urma cursurile unei universitati straine.


Colaj / Sursa Foto: Agerpres

Cele mai importante 10 diferente majore sesizate de specialistii consultati de HotNews.ro
  • Primul factor care a distorsionat lucrurile a fost faptul ca universitatile au renuntat la selectia pe baza de examen propriu, organizat intern
  • S-au deteriorat practicile de evaluare curenta a elevilor in cadrul liceului si a scolii in general
  • Studiile internationale zic asa: mersul la facultate a devenit o modalitate de prelungire a adolescentei
  • In BAC-ul anilor '90 se punea accentul pe cultura generala mai mult, erau subiecte mai vaste. Acum e din ce in ce mai usor
  • In ultimii ani am observat venind spre facultate elevi foarte slab pregatiti, cu o insusire defectuoasa a regulilor gramaticale, care stau prost cu propozitia, cu virgula, care nu stiu sa alcatuiasca de fapt un discurs
  • Universitatile de stat si particulare la un loc ofera 300.000 de locuri. (…) Ele au ignorat complet inclusiv trendul demografic, care din '90 a inceput sa fie negativ.
  • Acest trend negativ din anii '90 deja a ajuns la cohorta universitara, grupul de varsta 18-24 de ani
  • Universitatile sunt supradimensionate, ele trebuie sa se reajusteze in mod clar, altfel oricum vor sucomba
  • In strainatate, de cateva decenii este tendinta de a nu mai merge la matematica si stiinte, si atunci universitatile din strainatate racoleaza oameni bine pregatiti din Europa de Est si ofera foarte multe facilitati
  • Aceasta tendinta se va accentua. Vor oferi tot mai multe facilitati pentru tinerii mai ales din Europa de Est ca sa vina sa studieze la ei
Mircea Miclea, psiholog si fost ministru al Educatiei:

Mircea Miclea
Foto: Agerpres
Examene dure de intrare la facultate, anii '90 / BAC-ul ca singura proba pentru universitate 2011

  • Primul factor care a distorsionat lucrurile a fost faptul ca universitatile au renuntat la selectia pe baza de examen propriu, organizat intern, si au luat uneori exclusiv, alteori in mare parte, in calcul media de la Bacalaureat.
  • Atunci, dintr-o data, presiunea pentru a obtine rezultate mai bune la Bacalaureat a crescut pe licee si a inceput o intrecere socialista intre licee pentru a da note cat mai mari si pentru a-si avantaja propriii elevi in admiterea la facultate. Asta a fost un factor care a schimbat lucrurile.
Pana in 2000 - 2002, Bacalaureatul arata valoarea elevului / Din 2004, examenul si-a pierdut predictivitatea
  • A fost o perioada, am facut chiar o cercetare pe acest aspect, pana in 2000-2002 nota de la Bacalaureat corela mult mai bine cu media pe care elevii admisi la facultate o obtineau in anul al II-lea si al III-lea, decat nota de admitere de la facultate.
  • Asta arata ca Bacalaureatul are valoare predictiva. Altfel spus, merita sa te bazezi pe el ca sa faci selectia in universitati.
  • Am repetat analiza in 2004 si de atunci nu mai avea valoare predictiva nota de la Bacalaureat. Deci, cu alte cuvinte, media de la Bacalaureat se distorsionase, astfel incat nu mai prezicea notele din anii urmatori de studiu.
  • In consecinta, daca cineva, de exemplu, avea note mari la BAC, te trezeai dupa aceea ca el avea note mici in anii universitari. Asta a fost al doilea factor care a schimbat lucrurile.
Notele obtinute la clasa s-au departat tot mai mult de valoarea elevului, in 20 de ani
  • Al treilea factor: cred ca s-au deteriorat practicile de evaluare curenta a elevilor in cadrul liceului si a scolii in general.
  • Altfel spus, cred ca profesorii au inceput sa evalueze tot mai permisiv performantele elevilor, dand note mult mai mari decat erau meritele si acceptand cu siguranta o mare doza de fraudare a extemporalelor, a tezelor.
  • Spun lucrul acesta pentru ca altfel nu ne-am fi trezit cu un numar atat de mare de fraude sau de tentative de frauda la Bacalaureat. Ceea ce arata ca tu esti obisnuit sa copiezi; daca de-a lungul anilor de studii tu nu ai fi obisnuit sa copiezi, tu nu ai avea tentative atat de frecvente sa copiezi la Bacalaureat.
  • Prin urmare, a fost o deteriorare a evaluarilor curente pe care le-au facut profesorii. Au notat mult mai relaxat si au creat in felul acesta o imagine falsa elevilor. Notele erau mai mari decat performantele reale.
  • Cred ca este cauzata de scaderea calitatii resursei umane din invatamant si pentru ca resursa umana din invatamant era prost platita si atunci intelegea sa faca munca de proasta calitate. Deci, voi ne platiti prost, noi muncim prost. Si atunci au dat note mari.
  • De aici este surpriza parintilor. Vad ca elevii lor, care erau de-a lungul anilor de studii cu note mari, vad ca au nota pe care o au la Bacalaureat.
  • Cred ca daca nu se deteriorau practicile de evaluare pe parcursul anilor de studiu, atunci elevii ar fi avut o constiinta mai critica, mai lucida despre performantele lor. Ori li s-a aglutinat aceasta constiinta, li s-a estompat dat fiind faptul ca pentru performante relativ reduse primeau note relativ mari. Asta a fost al treilea factor care cred ca trebuie luat in seama.
Declicul din 2011: Supraveghetorii au inceput sa fie supravegheati
  • Acum, ce s-a intamplat in acest an: nimic in plus decat ca s-au pus camere de luat vederi.
  • Dar aceste camere au facut sa creasca, pe de o parte, sentimentul de teama sa nu fraudezi si probabilitatea de a descoperi frauda, iar pe de alta parte a crescut responsabilitatea celor care supravegheau, stiind ca la randul lor ei sunt supravegheati de camere de luat vederi.
  • Si supraveghetorii au inceput sa fie supravegheati. Altfel nu a fost nicio mutatie, nici in curriculum, nici in nimic, si nu s-a intamplat o deterioare masiva a performantelor elevilor din ultimii ani.
Cum s-a nascut moda de a da la facultate: de la examene dure in anii '90, la super-ofertele anilor 2000
  • In anii '90 nu erau atat de multi elevi care dadeau BAC-ul cu gandul de a se duce la facultate.
  • Studiile internationale zic asa: mersul la facultate a devenit o modalitate de prelungire a adolescentei.
  • Altfel spus, masificarea invatamantului superior a dus la acest fenomen. Majoritatea elevilor dintr-o clasa merg la facultati, la invatamantul superior, pentru ca accesul este foarte usor.
  • Atunci, tu, chiar daca nu ai vrea sa mergi si socotesti ca ai alte deprinderi, devii atipic in cohorta ta, daca nu mergi. Altfel spus, este o modalitate de a pastra identitatea de generatie.
  • Daca 90% dintr-o generatie vrea sa mearga la facultate, cei 10% care n-ar avea chef sa mearga se inscriu si ei, pentru ca sa aiba aceeasi identitate si ca sa-si prelungeasca intr-un fel adolescenta.
  • Sunt analize cu ce se intampla nu numai in Romania, dar si in Olanda, Marea Britanie, care arata acest lucru.
  • In anii '90 era o mult mai mare diferentiere. Inca universitatile nu erau masificate ca acum, (tendinta de masificare nu este numai in Romania, este peste tot), dar a fost exploziva in Romania.
  • La noi, odata au explodat si facultatile particulare si numarul de universitati de stat si atunci au ajuns cum este situatia de astazi, de exemplu, ca pentru 200.000 de absolventi de liceu (cati sunt cu totii, dintre care 112.000 au picat Bacul, 95.000 l-au luat). Universitatile de stat si particulare la un loc ofera 300.000 de locuri.
  • Deci dincolo de aceasta situatie care a aparut la Bacalaureat, universitatile din Romania sunt supradimensionate.
  • Ele au ignorat complet inclusiv trendul demografic, care din '90 a inceput sa fie negativ. Iar acest trend negativ din anii '90 deja a ajuns la cohorta universitara, grupul de varsta 18-24 de ani.
  • Ori ignorand complet tendinta demografica, universitatile au continuat sa isi inmulteasca numarul de sectii si sa mareasca numarul de locuri disponibile.
  • Chiar daca ar fi reusit la Bacalaureat toti cei care au absolvit liceul, 200.000 de elevi, avem cu 50% mai multe locuri la universitate decat absolventi de liceu. Prin urmare, universitatile sunt supradimensionate, ele trebuie sa se reajusteze in mod clar, altfel oricum vor sucomba.
Trendul de a pleca la universitate in Occident
  • Se intampla urmatorul lucru, mai ales pentru stiinte - matematica, fizica, chimie, inginerie: de mai multe decenii, in Occident este o tendinta foarte clara de evitare a acestor discipline.
  • Si atunci, in Occident este o criza substantiala de oameni care studiaza in universitatile de stiinte. Trebuie sa muncesti si mai mult acolo, e adevarat.
  • De exemplu in Olanda era acum 2 ani un deficit de profesori de matematica de aproape 10.000, ceea ce este dramatic.
  • In strainatate, de cateva decenii este tendinta de a nu mai merge la matematica si stiinte, si atunci universitatile din strainatate racoleaza oameni bine pregatiti din Europa de Est si ofera foarte multe facilitati pentru ca au aceasta nevoie pe care nu o pot satisface din resursele interne.
  • Iar aceasta tendinta se va accentua. Vor oferi tot mai multe facilitati pentru tinerii mai ales din Europa de Est ca sa vina sa studieze la ei, in conditiile in care nevoile lor sunt in crestere, iar resursele lor sunt tot mai putine.
Munca in timpul facultatii: de la mentalitatea socialista ca doar studiem si nu muncim, din anii '90, la o cultura organizationala
  • Este o chestiune curenta la toti studentii din universitatile din strainatate. De regula, ai un part-time job, mai ales in universitatile americane, alaturi de faptul ca mergi la scoala.
  • Nu au ce face (tinerii romani, n.red), practic se integreaza in tendrul care exista deja in aceste universitati. Mai ales in cele din SUA. Pentru ca taxele sunt destul de mari si, pe de alta parte, este o cultura organizationala sa si munceasca in momentul in care studiaza.
  • Nu am date statistice pe tara noastra, dar am observat ca e in crestere tendinta aceasta si in Romania. Asta si pentru ca angajatorii cer experienta de munca atunci cand te angajeaza.
  • Si atunci experienta de munca, chiar daca nu este neaparat in domeniul in care tu ai absolvit, iti este folositoare. In consecinta, sunt tot mai multi care fac voluntariat sau care se angajeaza.
  • Iar in cazul ingineriilor, mai ales in IT, in automatizari-calculatoare, orice student care este bun are foarte multe oferte de a fi angajat deja din timpul studiilor.
  • In anii '90, industria de IT era foarte slab dezvoltata, toata industria din Romania se prabusea. Era o rata foarte mare de somaj, nu era o cerere cum este acum de forta de munca. Si atunci clar nici macar cei de la inginerie nu isi gaseau loc de munca. Pe masura ce s-a dezvoltat IT-ul au aparut situatii de genul acesta.
  • Studentii din anii '90 erau mai putini si inca aveau mentalitatea socialista, intr-un fel, ca doar studiem si nu muncim. Dar, pe de alta parte, nici oferta nu era. Deci chiar daca ai fi vrut, nu prea aveai unde. In '93-'94-'95 erau eventual cateva buticuri care… Nu aparusera companiile serioase de IT care sa angajeze, nu se putea face outsourcing, etc.
De la meditatiile cu profesori universitari in anii '90, la pregatirea suplimentara cu profesorii de la clasa
  • Acum, unul dintre lucrurile care cred ca ar trebui sa se faca, pornind de la rezultatele din acest an, este de a organiza in mod clar After School-ul, cel putin cu functie remediala. De a face meditatii mai ales la anumite licee.
  • Asta cred ca este una dintre masurile care trebuie luate de urgenta. Alocate sume suplimentare, se pot gasi solutii, astfel incat After Schoolul - deci meditatiile si pregatirea aceasta a elevilor dupa scoala - sa fie o chestiune care nu fie un caz izolat, ci o practica.
  • Legea Educatiei permite After School-ul. Legea Educatiei spune ca se pot aloca bani pentru asa ceva, mai ales pentru grupurile defavorizate.
  • In anii '90, era practica de a face meditatii cu profesorii de la universitate, cu cei care erau si in comisiile de evaluare cand dadeai examenul de admitere la facultate.
  • Si imi aduc aminte ca bataia, competitia era mai degraba sa fii meditat de un profesor de la universitate, pentru ca universitatile organizau admiterile dupa criteriile lor. Si atunci se faceau meditatii cu profesorii de liceu, dar nu cine stie ce. Cele mai multe erau cu cei de universitate.     
Anca Roman, profesor de Limba romana la Colegiul Gheorghe Lazar din Bucuresti:
  • In BAC-ul anilor '90 se punea accentul pe cultura generala mai mult, erau subiecte mai vaste. Acum e din ce in ce mai usor.
  • Eu am dat, de exemplu, Bacalaureatul exact in anul 1990 in care am avut drept subiect Contributia lui Rebreanu la dezvoltarea limbii si literaturii romane. Ori asta insemna sa vorbesti despre toate operele lui.
  • Acum ai cate un roman, o nuvela, un singur text de la fiecare. Pe urma, se faceau mult mai multi scriitori. Faceam Hasdeu, Cantemir, ceea ce nu se mai intampla. Mie mi se pare ca este din ce in ce mai usor si mai tehnic.
  • Acum avem de-a face mai curand cu lucrul cu textul, pentru ca traim intr-o lume care merge catre specializare.
  • Este normal sa nu treaca toata lumea la Bacalaureat, pentru ca desi este un examen pentru pregatire medie, este normal sa pice elevii nepregatiti.
  • Nici nu invata toti, pentru ca s-au obisnuit cu acei ani cand se vindeau subiectele, cand faceau rost de ele.
  • Elevii s-au si obisnuit cu ideea: copiem, facem rost, ne descurcam, ceea ce se pare ca nu s-a mai intamplat acum.
  • In anii '90 nu se punea problema sa faci rost de subiect, nu se gandea nimeni. Pe de alta parte, in anii '90 mai erau si indicatiile acelea ca trebuie sa treaca toata lumea. Si atunci se mai inchideau ochii.
  • In anii '90, facultatea era singura sansa sa faci ceva. Daca nu, baietii plecau in armata, se angajau. Nu era o optiune sa nu dai la facultate. De aceea erau si concurentele acelea cu multi pe loc, nu erau facultati particulare, erau admiteri grele.
  • Eu am dat o admitere la Litere de trei zile; trei examene am dat si acum se intra cu dosar.
  • Erau copii care dadeau ani de zile examen sa intre la o facultate pentru ca nu intrau, erau locuri putine.
  • Deci nu exista optiune, trebuia sa inveti. Nu aveai ce sa faci.
Supraveghere in anii '90:
  • Nu am avut camere de luat vederi ca azi, dar erau doi profesori in clasa, supraveghere pe hol de asemenea. Nu aveai voie sa mergi la baie, imi amintesc, adica ai intrat in examen, stai acolo trei ore.  
  • Eu am facut liceul pedagogic unde lucrurile depindeau foarte mult de medie ca sa ai o repartitie buna dupa si chiar au fost serioase examenele.
Plecarea elitelor la studiu in Occident:
  • De la colegiul nostru pleaca foarte multi in afara si asta ii face sa invete, pentru ca au fost conditionati de medie. Dar este vorba doar de elite.
  • Nu pleaca la o universitate in strainatate oricine. Elitele vor invata acum ca si altadata.
  • In ultimii ani, au plecat totusi in afara la studiu cu siguranta mai multi decat inainte de 2007. Putem vorbi de un trend.
  • Si atunci acesti copii sunt conditionati de acele universitati cu notele de la BAC, iar ei chiar o iau in serios, pentru ca altfel nu sunt acceptati.
  • Stiu pe cineva care trebuia sa ia peste 9. A luat 9.50, dar a invatat de a rupt.
Cei care pleaca sa se angajeze in afara ca sa isi sustina studiile:
  • Este normal, acolo asa este sistemul. Te angajezi part-time si iti platesti cazarea in campus.
  • S-a schimbat ideea de vacanta de facultate de patru ani. Cine pleaca fara bursa sau fara sustinere de la parinti se gandeste si la angajare. Dar este firesc.
  • Si in anii '90 erau studenti care se angajau, dar pe salarii foarte mici si slujbe temporare. Destul de putini insa fata de astazi.
Pregatirea elevilor dupa orele de scoala, cu elevii de la clasa:
  • Eu am facut pregatire suplimentara la scoala cu elevii si fac de cativa ani incoace. Putem vorbi de inceputul unui fenomen.
  • Eu am facut-o pentru ca vreau sa-i ajut. Eu chiar nu fac meditatii acasa pentru Bacalaureat. Am zis ca este suficient sa fac la scoala si se intampla la foarte multe materii. Profesorii fac astfel de pregatiri, iar elevii vor sa vina pentru ca este in interesul lor. 
Ion Dur
Foto: Sibiu7.com
Ion Dur, decan al Facultatii de Jurnalism din Sibiu:
  • In ultimii ani, am observat, din promotiile care sosesc la Facultatea de Jurnalistica, ca elevii au un caracter hibrid unde se conjuga punctele de jos cu punctele de sus.
  • Adica elevi foarte slab pregatiti, cu o insusire defectuoasa a regulilor gramaticale, care stau prost cu propozitia, cu virgula, care nu stiu sa alcatuiasca de fapt un discurs.
  • Sunt predispusi de fapt la limbajul pe care il stim si pe care il intretine cumva si media, cu limbajul acesta al SMS-ului, limbajul prescurtat, stenografiat, o stenograma de proasta factura. Prin urmare, cu o pregatire filologica slaba si o pregatire in ceea ce priveste informatia literara, de istorie a literaturii foarte slaba, de proasta calitate.
  • In schimb, surprinzator, vin si elevi care sunt extraordinar de bine pregatiti, aproape ca depasesc varfurile din anii precedenti. Sunt practic buzele prapastiei si de sus si de jos, amestecati.
  • Nu mai pun la socoteala si alte segmente ale cunostintelor care pentru un jurnalist sunt esentiale, care tin de istorie, de geografie, care tin de ceea ce inseamna gandire logica. Am impresia ca notiuni de psihologie si de logica, de ceea ce inseamna un discurs sanatos logic vorbind sunt prea putin asimilate in liceu, prea putine exercitii facute.
  • Comparatia cu anii '90 schioapata putin, pentru ca atunci noi am avut examene de admitere la jurnalism.
  • In primele promotii au fost examene la cinci discipline cu intrebari din cinci discipline, istorie, filosofie, geografie, limba si literatura, prin urmare era un filtru foarte serios care trimitea la ceea ce inseamna viitoarele competente ale unui gazetar.
  • S-au mai imputinat intrebarile la admitere, au disparut dupa aceea complet din filtrul acesta de admitere pentru ca.. Eu maine as introduce examen de admitere, din nou, si unul foarte serios.
  • Insa suntem dezavantajati fata de majoritatea institutiilor de invatamant care pregatesc si gazetari si care admit pe baza de dosare. Si atunci fara indoiala ca te intereseaza si cine vine catre tine, poti sa ramai cu examenul, dar fara candidati.
  • Multi dintre studentii care vin nu si-au autoevaluat de fapt atitudinile, nu stiu de altfel ce inseamna sa fii publicist, sa fii ziarist.
  • Sunt incantati extraordinar cu euforia aceasta a omului care apare la televizor, se vad dintr-o data vedete, habar nu au ce inseamna sa ajungi pana acolo, ca e un capat de drum pentru care iti trebuie foarte multe.
Constribuie si tu la aceasta dezbatere: care crezi ca sunt diferentele notabile dintre BAC-ul 2011 si BAC-ul anilor '90?

Citeste si:


Citeste mai multe despre   


















23699 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    ojo (Miercuri, 6 iulie 2011, 18:27)

    gabi [anonim]

    mda... e o discutie lunga cu bacul asta. si se mai intrevede un vinovat: universitatile. dupa cum recunoaste si nea duru de la sibiu, ar fi util un examen de admitere, dar... sunt alte universitati concurente care primesc studenti doar pe baza de diploma si dupa aia, el de unde mai ia salariu sa manince si el o piine. si atunci, inchide ochii si solicitat si el doar diploma... ca doar nu il doare mina sa mai scoata pe piata un absolvent de facultate cu tarite in loc de creier, dar care i-a adus cateva sute de ani anual bani de la minister pentru scolarizare... trist.
    • +4 (4 voturi)    
      nu zau? (Joi, 7 iulie 2011, 9:27)

      Murphy [anonim] i-a raspuns lui gabi

      1. faptul ca intra cu dosar nu inseamna ca trebuie sa si termine
      2. e chiar culmea sa le ceri sibineilor sa se sacrifice, in vreme ce altii aduna cu grebla loaze contra cost!
      e nevoie de o imputinare dramatica a numarului de studenti si de examene dure la admitere si dupa aia; altfel praful se alege de tot.
      • 0 (0 voturi)    
        chiar (Joi, 7 iulie 2011, 16:38)

        sergiu [anonim] i-a raspuns lui Murphy

        E chiar culmea? :) Pai si cum crezi ca va incepe chestia asta daca nimeni nu pune piciorul in prag?
        Ceea ce ar trebui sa atraga studentul e calitatea universitatii, un viitor student care alege serios va fae sacrificiul si se va pregati pentru examenul cerut de o universitate de prestigiu.
        Daca "sibianul" vede in examen o masura potrivita ar trebui sa sustina asta si nu sa-si dea cu stangul in dreptul zicand mai apoi "dar totusi asta ne-ar dezavantaja". Practic a reusit sa combata de unul singur propria idee expunand numarul de studenti admisi(indiferent de calitate) ca fiind argumentul principal al neimplementarii unui mecanism serios de admitere. Felicitari ati votat pentru someri cu pregatire slaba dar cu studii superioare si diplome lipsite de valoare.
    • -6 (8 voturi)    
      Nationalizarea BAC-ului (Joi, 7 iulie 2011, 9:48)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui gabi

      este cauza principala. Centralizarea si uniformizarea regulilor se transforma in dezavantaje datorita mentalitatii romanesti. Cu cat sunt supusi mai multi acelorlasi reguli cu atat romanul va cauta sa le ocoleasca.Independenta unitatilor de invatamant trebuie sa fie mai mare atat la nivelul programelor scolare cat si a examenelor. Un caracter specific al examenului de BAC, de exemplu, care difera de la liceu la liceu va motiva elevii sa respecte liceul si examenul implicit.

      Atentie daca se va centraliza si conglomera si administratia teritoriala se vor obtine aceleasi rezultate ca la educatie.
  • +9 (11 voturi)    
    este necesara o dezbatere nationala ! (Miercuri, 6 iulie 2011, 18:41)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    este necesara o dezbatere nationala cu persoane competente si cu vizibilitate academica !
    Nu cu televiziuni comerciale, politicieni agramati, ziaristi agresivi, si in general cu toate persoanele asa-zis publice !
    • +4 (6 voturi)    
      Daca impui restrictii... (Joi, 7 iulie 2011, 9:34)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      "cu persoane competente si cu vizibilitate academica !" dezbaterea nu mai este nationala...
      Oricum, acest BAC se poate constitui in obiect de studiu si in sursa de rezolutii viitoare.
      Deci se poate?
      Nu e nevoie de ingineri, doctori, economisti... analfabeti!
      Cine accede spre studii superioare, sa aibe minte, inima si... literatura!
      • +5 (5 voturi)    
        dezbatere pe tara, la nivel national (Joi, 7 iulie 2011, 9:58)

        PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        dezbatere pe tara, la nivel national
        Nu insa o dezbatere cu persoane nepregatite !
        • -3 (5 voturi)    
          Daca sunt nepregatit (Joi, 7 iulie 2011, 11:14)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

          n-am voie sa particip la discutie? Scoala este pentru cei ca mine, nepregatiti. Sunt cel mai indreptatit sa particip la dezbaterea privind pregatirea mea.
    • +1 (1 vot)    
      Iata o parte a raspunsului la problema educatiei (Joi, 7 iulie 2011, 15:53)

      No Name [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      http://youtu.be/zDZFcDGpL4U?hd=1
      • +1 (1 vot)    
        Schimbarea Sistemului de Educatie ! (Joi, 7 iulie 2011, 18:02)

        PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui No Name

        http://filmenglish.files.wordpress.com/2010/12/transcript-sir-ken-robinson.pdf
        Changing Paradigms -
        How we implement sustainable change in
        education
        Sir Ken Robinson
        Creativity Expert
  • -5 (7 voturi)    
    .... (Miercuri, 6 iulie 2011, 19:43)

    emma [anonim]

    de acord cam cu tot mai putin cu "nota de la Bacalaureat corela mult mai bine cu media pe care elevii admisi la facultate o obtineau in anul al II-lea si al III-lea, decat nota de admitere de la facultate. "
    Eu am avut 4 materii la bac, din 2 am dat admitere la facultate, doar una am mai studiat-o in continuare, nu vad cum ar fi corelat media la bac mai bine decat media de la admitere cu notele unor materii care nu aveau legatura cu bacul (n-am mai facut nici fizica, nici engleza, nici romana in facultate).
    • +7 (7 voturi)    
      Notele la facultate (Joi, 7 iulie 2011, 9:05)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui emma

      Am dat bacul in '95 si pot sa-ti spun ca, cel putin in cazul meu, in general mediile de la facultate s-au situat in jurul notei de la bac. Nu e obligatoriu, normal, cunosc persoane care abia dupa doi ani de facultate s-au pus serios cu burta pe carte si au ajuns departe. Nu e vorba ca faci sau nu la facultate materiile la care ai dat bac-ul. Bac-ul l-ai dat inclusiv la materii pe care nu te-ai axat foarte mult iar nota de acolo reflecta capacitatea ta de a asimila lucruri din domenii diverse. La fel, la facultate ai o multime de discipline, unele mai importante, altele mai putin, unele chiar pe langa domeniul tau, dar va trebui sa le inveti pe toate.
    • +5 (5 voturi)    
      corelare (Joi, 7 iulie 2011, 9:28)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui emma

      Notele din facultate erau corelate cu cele de la bac din cauza unei continuitati a invatarii, nu a subiectelor in sine. Elevii buni si obisnuiti sa invete, invatau si in facultate, cel putin in primii ani pana cand unii sucombau in fata diverselor ispite. Elevii mai slabi ramaneau mai slabi o perioada, pe urma, unii dintre ei se dezmeticeau, altii nu.
    • +3 (3 voturi)    
      nu are legatura (Joi, 7 iulie 2011, 9:43)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui emma

      La bac dadeai niste obiecte pe care le faceai sau nu in facultate, nu are importanta. Ideea era ca cei care luau, de exemplu, 8.50 la Bac, in anii II si III de facultate aveau media generala intre 8 si 9, deci nivelul se pastra. De asemenea, cei cu 9.50 - 10 la Bac aveau tot cam aceeasi medie anuala in facultate. Acum, la a doua facultate pe care tocmai am incheiat-o, am colegi care au venit cu media la Bac peste 9.50 (Bac dat acum 3 sau 4 ani) si media anuala la ASE (care nu este in niciun caz o facultate grea, cel putin dupa Politehnica asta mi s-a parut extrem de usoara) o au undeva intre 5.20 si 5.70, unii dintre ei nici nu termina in acest an, pentru ca mai au restante. Eu am avut la Bac (in '95) media 8.62, in Politehnica am avut mediile anuale intre 7.50 si 8.50, cu 8.50 la Diploma, iar la ASE intre 8 si 9 in fiecare an si sper ca voi lua 10 la licenta (repet, a mult mai usor ASE-ul dupa Poli).
  • +14 (14 voturi)    
    anii 90 (Miercuri, 6 iulie 2011, 19:44)

    Clujeanul [anonim]

    Cand am dat eu bacul, a fost o formalitate pentru mine, gandul si toata pregatirea din clasa a XII-a fiind pentru admitere la facultate, unde urma sa fie concurenta de peste 10 pe un loc si unde trebuia sa iau bursa, parintii neavand foarte multi bani.
    Chiar si in acele conditii, tin minte ca singurii care au copiat ceva, erau colegi mai slabi ce au primit ciorne de la cei ce invatau bine, pentru ca si ei sa treaca. Dar acei colegi erau in numar de maxim 10 % si nu 50 %.
    Nu am terminat un liceu prestigios, ci unul intr-un oras de 15000 locuitori.
    Pe atunci mandria scolii sau a unui profesor era cati elevi au intrat la facultate (evident la stat si cu examen).

    Mentalitatea s-a schimbat foarte mult in scoala. Desi scoala ce am facut-o era dintr-un sistem comunist si cu mici incercari dupa revolutie de imbunatatiri, tinta noastra era o facultate buna si eventual si o bursa de merit pentru a avea bani in plus.
    • 0 (0 voturi)    
      Revolutia a venit mai tarziu! (Joi, 7 iulie 2011, 10:49)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

      In acest domeniu, Revolutia s-a manifestat cu o intarziere considerabila fata de 1989.

      Eu am dat bacul in Buc, in 1975. Dincolo de toate deosebirile, ramene asemarea, si la noi la liceu era valbila afirmatia ta :
      <<Pe atunci mandria scolii sau a unui profesor era cati elevi au intrat la facultate (evident la stat si cu examen).>>

      Intre timp, lucrurile s-au schimbat!
    • +1 (1 vot)    
      se mișcă țara ! (Vineri, 8 iulie 2011, 0:48)

      mcm [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

      clujeanului
      mă urmărește un paragraf din superbul tău com., ”rusul basarabean” / hn, 3o.o6.2o11 :
      ”Nu intelectualii romani, ci cei rusi din secolul al XIX-lea au lansat conceptul de "lisnii celavek" (om de prisos), referindu-se la intelectualul care se simte in plus si nefolositor intr-o mare de oameni necivilizati si ostili incercarilor de a-i educa.”
      din fericire,
      mutatis mutandis,
      pt. intelectualul / proful român al s. XXI, cu ceva flash-uri de ”utilitate” până la bac. 2o11 : câțiva prunci olimpici, ceva sclipiri la bac / tn, o publicare, câteva lecții reușite și o încrâncenare surdă de a ...”pițiga”, măcar, sistemul / de a nu se lăsa înghițit de ... trend,
      acum, parcă, ” se mișcă țara ! ”
      sper că e o mișcare reversibilă spre calitate.
      ps.: bravo, sclipirilor bac. 2o11 !
  • +14 (14 voturi)    
    Asta e explicatia (Miercuri, 6 iulie 2011, 19:46)

    Moraru [anonim]

    ...de ce nu au luat acesti copii bacalaureatul. 1. daca ar fi sa treci copii dupa baremele de corectare si notare ( in special in mediul rural) nu ar trece clasa jumatate din elevi deoarece nu invata. de ce nu invata? parinti in italia, in doare-n fund de scoala, beau si fumeaza prin baruri, parintii sunt semianalfabeti, alcoolisti si ii pune la munca campului. daca profesorul explica o chestie si el nu stie bine sa scrie normal ca nu poate sa invete. apoi invatatorul ce ar trebui sa faca? sa il lase repetent? normal ,asa ar vtrebui..numai ca intervin alti factori...gradul de promovare la clasa(daca nu ai 100 la suta inseamna ca nu iti faci treaba bine)..directorul te preseaza ca nu da bine in raport..inspectoratul vrea sa prezinte la b ucuresti situatii bune, astfel ca este trecut asa cu chiu cu vai pana la clasa a 8-a. apoi copilasul nostru ajun ge si fara examen promovat la un liceu de constructii sau alte asemenea unde se intalneste cu toti cei ca el de prin sate aduati. va dati seama ce clase apar:))) normal ca se repeta faza din generala cu raportarile dubioase asfel trec 90 la %. vine *bacaloreatul*...copilasul este invatat de 12 ani ca numai prin lene si prostie a trecut clasa plus bca ceilalti din fata lui au dat 50 lei si au copi8at. ce ramane de facut? las-o ma ca merge asa, numai ca in ziua in care nu s-a invartit rotita si ceasul a stat toata lumea cauta vinovati. ei si parintii lor sunt principalii vinovati in 70% din total 2. sistemul 20 % 3. profesorii care inchid mereu ochii 10% nu aruncati numai asupra unei categorii cu noroi... ps.....care e vina lui funeriu(desi nu il admir) ca astia nu au luat bacul)...:)) stiu eu..a cerut camere video si a stresat copii acest nenorocit...cum dracu sa mai dea spaga in fata camerei:)))
  • +6 (8 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 6 iulie 2011, 20:01)

    gabi [anonim]

    Bun articol dar bazele se pun in scoala elementara. O cauza importanta a declinului invatamntului romanesc este si calitatea depasita si foarte scazuta a manualelor. Sunt texte care sunt predate in gimnaziu la copiii de 10 ani in loc sa fie studiate in liceu. La romana in clasa a V a se studiaza tot Garleanu sau Alecsandri ca acum treizeci de ani. Societatea a evoluat iar materia este neatractiva pentru copiii. Va dau un exemplu de text de clasa a V a si trageti concluzia : Fugeau de urgie. Spaima ii gonea. Arsita le topea puterile. Nadejdea ii chema.......
    • +3 (3 voturi)    
      Ai dreptate... (Joi, 7 iulie 2011, 9:00)

      Skalid [anonim] i-a raspuns lui gabi

      In ciclul primar se pun bazele... atat la scoala, cat si in familie.

      Din pacate, nici profesorul/invatatorul nu poate face prea mult daca acasa nu are grija nimeni de copil. Nu sa faca parintii temele cu el sau in locul lui, dar macar sa se asigura ca se intereseaza cat de cat.

      Daca parintii ar face asta macar 1 ora pe zi, ar fi grozav pentru copil.

      Nu materia este neatractiva, ci modul in care s-a impus programa pentru ca acum majoritatea materiilor se predau in asa fel incat par sa nu aiba nici o legatura una cu alta. Ai 5 lucruri de invatat la romana, 3 la matematica, 6 la chimie, etc...

      Inveti x, y si z si gata; din pacate nu merge chiar asa si acum ma si intreb cati profesori inca mai explica la ora cuvinte sau termeni incat sa arate ca majoritatea materiilor au legatura intra ele si nu sunt doar niste lucruri abstracte pe care personaje obscure le-au nascocit doar pentru a-i chinui pe copii.
    • 0 (2 voturi)    
      aprob... (Joi, 7 iulie 2011, 9:36)

      me [anonim] i-a raspuns lui gabi

      manualele sunt varza.
      pe langa funeriu cauta sa se laude cu evenimentul actual. el ar trebui sa se gandeasca cum face ca pe viitor promovabilitatea sa fie de 70-80% FARA ca elevii sa copieze!
      el trebuie sa gaseasca solutii sa creasca pregatirea elevilor si calitatea invatamantului. ceea ce s-a facut anu asta a fost numai sa se arate ca avem o problema, lucru care il stiam dealtfel de mult, da nu vroiam sa-l recunoastem.
  • +7 (7 voturi)    
    Logica (Miercuri, 6 iulie 2011, 23:52)

    lb [anonim]

    am citit zeci de articole pe acest subiect. fiecare isi atinge argumentele personale si din auzite, se compara cu ei insasi si cu fostele generatii, si fac politica, desigur.. dar o sinteza a tuturor si o concluzie nu exista. ar fi interesanta, zic eu. 50% au promovat, 50% nu.. dp meu dvd , nu conteaza procentele. daca din cei 50% promovati ar mai fi vreo 15% ce nu ar trebui promovati (au copiat), argumentele nu s-ar schimba, nici de-o parte, nici de alta, indiferent de procente. hai sa luam argumentele celor ce promoveaza pe bune. eliminam frauda.. (nu ar trebui sa existe) si vis a vis punem argumentele nepromovarii. am observat ca argumentele celor ce promoveaza se inscriu in acelasi tipare: seriozitate, munca, tel, motivatie, ambitie etc.. si se pot numara pe degete. argumentele celor nepromovati sunt sute si le iau din articolele si comentariile citite, anume: pornind de la IQ elevilor si pana la delasarea profesorilor, vina sistemului, salarii, concedii, prime, emotii, materie multa, grea, frig in scoli, boli, medici, parintii, capsunii, ministrul, PC, mess, facebok, anturaje, baruri, bani, camere de supraveghere, portar, guvern, tv, realitatea tv, antena 1, Mtv, ipad, iphone, audi, bmv, harley d, rocky1-4, steaua, rapid, plante de vise si tot asa..Si inca ar mai. Ei bine, toate astea sunt adevarate. exista un amalgam real de motive pt a pica un examen. toate cele de mai sus sunt reale pentru un numar x de candidati picati. Problema se pune cum sa le rezolvi, daca se pot rezolva, toate sau o parte. cine trebuie sa le rezolve, pe cine pica magareata si cine isi asuma responsabilitatea. Caci mai intervine si Murphy cu legile lui, indrepti aci si se stramba dincolo. Va las pe voi sa rezolvati problema. Pentru a micsora procentul ala de nepromovati trebuie eliminate unele dintre argumentele de mai sus. Toate, niciodata nu vor fi eliminate.. Un procent de 100% promovabilitate per ansamblu, este 100% fals.
  • +1 (1 vot)    
    Invatamant (Joi, 7 iulie 2011, 0:07)

    Me [anonim]

    Nu mai e ce-a fost odata. Mai e nevoie sa argumentez de ce? Nu deoarece raspunsurile le gasiti in articol.
  • +3 (3 voturi)    
    anii 80 (Joi, 7 iulie 2011, 7:42)

    el [anonim]

    in anii 80, se dadea examen pentru intrarea in liceu, examen pentru trecerea din clasa X in a XI, bacul si examen pentru intrarea in facultate. cel de admitere in facultate era unul dur. note de 9 sau 10 erau foarte rare.
    • +4 (4 voturi)    
      In acea perioada (Joi, 7 iulie 2011, 11:22)

      nick [anonim] i-a raspuns lui el

      examenul de admitere la liceu (treapta I) si apoi eamenul de trecere in clasa a XI-a ( treapta II) faceau o triere prealabila examenului de bacalauretat. Niciunul dintre aceste trei examene nu era o formalitate, erau examene grele. Mai putin de jumatate dintre elevii care terminau clasa a X-a intrau in clasa a XI-a pentru ca numarul de locuri pt clasa a XI-a se reducea substantial. Ceilalati se reorientau catre scoli profesionale sau se angajau undeva si isi continuau liceul , eventual, la seral.
      Poate ca eliminarea examenului de admitere la liceu si a celui de la finalul clasei a X-a au fost gandite gresit si au facut mai mult rau decat bine.
  • +1 (1 vot)    
    Poza din dreapta (Joi, 7 iulie 2011, 7:50)

    Alex One [anonim]

    nu are legatura cu titlul articolului, se refera la perioada anterioara anului 1990. Imediat dupa Revolutie s-au abandonat uniformele, s-a trecut la blugi turcesti.
  • +3 (3 voturi)    
    dureros dar adevarat!! (Joi, 7 iulie 2011, 8:42)

    profu [anonim]

    pseudo-profesori un iversitari pe pile( imediat dupa raboi au fost pe puncte!!) care au facut au facut sa apara universitati ca ciupercile dupa ploaie.....avand nevoie de masa de studenti care sa cotizeze, presiunea asupra bac-ului a devenit imensa si treceau toti fara numar, fara numar
    cand s-a incercat sa se opreasca frauda(supraveghetori supravegheati!!) s-a stricat jucaria si suntem in situatia in care niste neica nimeni care nici macar sa scrie nu sunt in stare sa devina absolventi de universitati si colegii cu diplome care vor sa fie recunoscute si in strainatate!!!
    bacul trebuie sa redevina o prima selectie pentru absolventii de liceu, ca nu toti pot sa urmeze cursurile unor facultati nu fabrici de dat diplome pe banda rulanta..
    bravo Funeriu la mai mare!
  • +2 (2 voturi)    
    Sunt prea multe locuri la facultati (Joi, 7 iulie 2011, 8:49)

    gtyttttuu [anonim]

    Piata universitara este suprabundenta si nu mai are rolul de triere , de distribuire a celor apti pentru studiul universitar ci mai mult un comert cu studii.
    Nu este nici economic pentru societate si nici avantajos pentru majoritatea absolventilor care nu vor beneficia pe viitor de fructificarea studiilor sale.
  • +1 (3 voturi)    
    problemele sunt multe... (Joi, 7 iulie 2011, 9:33)

    me [anonim]

    si nu as da aici vina pe elevi... pana la urma urmei altii ii educa...
    profesorii sunt indolenti, spagari si subiectivi (marea majoritate)
    programa e facuta prost, materiile sunt grele (unele), depasesc cu mult ceea ce se numeste "cultura generala" si nu in ultimul rand sunt extrem de teoretice, ceea ce le face foarte inatractive si cu o foarte mica utilitate practica...
    admiterea in facultati e foarte usoara, facultatile se termina usor (intervine iar spaga) si nu sunt deloc actualizate la cerintele actuale... nu sunt deloc specializate, inveti materii inutile etc etc etc... pai cel putin facultatea mea (IT) putea fi impartita in vreo 5 usor (evident mult mai aprofundate). cand faci 1 an C/C++ nu ai cum sa inveti mare lucru decat daca studiezi tu acasa.
    acum sa luam si ceilalti factori:
    parintii sunt din ce in ce mai ocupati si/sau indolenti si neinteresati de educatia copilului
    mass-media ii invata numai prostii (modelele bagate pe gat de acestia sunt becalii, fotbalisti, femei usoare care se casatoresc pentru bani etc)... ma uitam ieri de exemplu la un film si pe la final cand spuneau ce urmeaza la stiri... erau: 2 accidente de masina si 2 crime. atat!
    desi nu recunoaste mass-media face foarte mult rau tarii asteia :(
    cred ca nu am uitat nimic.
    cum ziceam este adevarat ca o parte din elevi sunt indolenti si fara chef de invatat, dar trebuie sa intelegem ca sistemul , parintii si presa ii formeaza asa :(
    de asemenea noi mai avem o problema: daca ramai corigent sau repetent sau nu iei bacu/admiterea la licei din prima, sau nu faci facultatea, esti vazut in romania (incluzand parintii si societatea in general) ca ultimul ratat! asta este o conceptie extrem de daunatoare!
    • 0 (2 voturi)    
      De acord (Joi, 7 iulie 2011, 10:07)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui me

      Asta vroiam sa scriu si eu.
      As accentua pe faptul ca televiziunea cea pentru copii si tineri ii tine legati de televizor, atunci cand nu sunt pe PC.
      Din pacate vad ca nu aminteste nimeni de Bac-ul dinainte de 90 la care rata de promovabilitate se ducea spre 100%. Atunci s-au pus bazele furaciunii pentru ca Partidul nu admitea ca sa fie elevi prosti si asa se copia, vorbea in clasa si rezolva problema pe tabla de catre profesor. Vorbim de liceele industriale, cele cu ceva pretentii nu permiteau decat vorbitul intre elevi.
      Despre d-na de la Pedagogic pot sa ii spun ca eu am dat Bacul acolo in '89 Mate-Fizica si am discutat in clasa si schimbat hartii cu colegii.
      Atunci insa Bacul era doar o formalitate, adevarata proba era Facultatea unde daca cadeai ca baiat aveai armata de min 18 luni.
      Cat despre cei de acum, o sa vedeti in toamna cum vor lua toti Bacul pentru a umple locurile de la Universitati - care au locuri doar pentru a mentine acelasi nr de angajati ca acum 30 de ani.
  • +3 (3 voturi)    
    de cateva zile cautam vinovatii (Joi, 7 iulie 2011, 10:27)

    un parinte care a dat bacul atat el cat si copii l [anonim]

    sunt intrutotul de acord cu articolul dvs. ca parinte care a trecut prin emotii de doua ori prin copii lui pot spune următoarele:
    - noi parintii avem o mare parte din vina ca nu ne ocupam mai mult de educatia lor, nu ne interesam aproape deloc de situatia lor la invatatura asteptand ca unitatea scoalra sa faca totul;
    - ne mandrim cu rezultatele obtinute de copii dar nu depunem nici macar un minim efort de a schimba ceva atunci cand ne dam seama ca acestea sunt obtinute in mod nerealist (in general este un lucru stiut si tacit aprobat ca profesorul sa il treaca clasa fara ca elevul sa deţina un minim de cunostiinte, culmea le si motivam absentele de la scoala);
    - in scoli nu mai există "dascali", exista profesori blazati care nici nu mai trec pe la scoala si care pun note pe ultima suta de metrii, in baza unor referate descarcate de pe calculator;
    -continutul programei este total depasit si nu se face aplicat in viata de zi cu zi (ca fost elev pot spune ca nu am avut in viata nevoie decat in proportie de 10% din ceea ce am acumulat in scoala);
    - ma simt prost atunci cand imi dau seama ca parinte ca eu pot obtine rezultate bune la un joc de cultura generala, iar copii mei sunt undeva la ani lumina (in scoala nu se mai citeste);
    - de multe ori mi-au venit acasa copii plangand efectiv ca nu pot face fata volumului mare de cerinte din partea profesorilor (ma intrebau: cand sa mai invat daca profesorul X imi spune ca ma lasa daca nu fac cutare ce proiect si nu particip la cutare ce concurs);
    -există in licee profesori care dau note pe masura atentiilor parintilor, copii acestora obtin cu majoritate rezultate proaste la examene dar atunci cand pentru admitere conteaza media anilor trecuti, chiar daca obtine un 6 la examen, datorita mediilor mari anterioare, isi asigura locul in licee si chiar facultati de prestigiu (de ex: la unele facultati de un anumit profil conteaza nota obtinuta la materia de specialitate din timpul liceul fiind totodata criteriu de departajare.
  • +1 (1 vot)    
    Iar ne complicam singuri viata cu analize (Joi, 7 iulie 2011, 10:58)

    Andrei [anonim]

    RASPUNSUL ESTE SIMPLU: anul trecut au intrat la Bac, o parte din absolventii scolilor profesionale (care nu dadeau bac pana anul trecut), + cea mai mare parte a absolventilor de anul trecut de la scolile profesionale, au preferat sa dea anul asta. Nu aveti de ce compara 2010 si 2011 cu bacul din anii trecuti. Se compara mere cu pere. Sau daca vreti sa comparati, scoateti rezultatele scolilor profesionale din 2011/10 si comparati rezultatele liceelor teoretice din anii 90 cu cele de acum. Ghici ce: sunt identice
  • +2 (2 voturi)    
    Admitere serioasa pentru facultati (Joi, 7 iulie 2011, 11:00)

    sg [anonim]

    Daca se impune un examen serios de intrare la facultate (anii 70 , 80) , va creste si nivelul de pregatire al elevilor.
    Univeristatile de stat sa nu functioneze decat din fonduri bugetare. numarul de locuri se va micsora si va fi imperios necesar un examen de admitere real selectiv.
    Recrutarea pentru job-uri cu callificare inalta sa fie directionata spre absolventii universitatilor de stat. Pentru restul sa fie necesare cursuri de echivalari, platite de data asta.
    Medittatorii se vor selecta si ei natural , dupa rezultatele celor meditati la admitere.
    Trebuie un studiu national de prognoza a ocuparii fortei de munca. meserii, demografie, zone defavorizate..... pentru 10-20 de ani si corelat cu numarul de absolventi de universitate.
    Avem foarte multi specialisti nevalorizati. De aici, MCDR si MM trebuie sa colaboreze (inclusiv INS, ANOFM.
  • -1 (1 vot)    
    Niște naufragiați Dom'le în vreme de criza. (Joi, 7 iulie 2011, 11:38)

    Corabia Piratilor [anonim]

    Corabia triviala "Bac" s-a scufundat.
    "Imaturitatea" mateloților preocupați de aspecte sociale și/sau gradul de specializare al corabiei, neadaptata condițiilor mediului, au contribuit la naufragiu.
    Urmează construirea altei corăbii numita "Bacalaureat"...
  • +3 (3 voturi)    
    Nu am schimbat ce/cand trebuia... (Joi, 7 iulie 2011, 11:47)

    MariusP [anonim]

    E vorba de bani. Intotdeauna asta e. Universitatile au vrut sa faca mai multi bani si de aceea au fost lobbyisti care au condus lucrurile spre ce e acum, doar pentru a putea face mai multi bani. Sistemul din anii '90 nu trebuie idealizat, dar trebuie recunoscut ca era mai bun decat cel de acum dpdv al performantei. Eu am terminat liceul in '96 si va spun ca Bacul a fost f serios. Am invatat pe rupte si mi-a fost foarte frica sa nu iau note mici. De picat nu m-am gandit ca o sa il pic. L-am luat cu nota mare, dar am invatat foarte, serios. Si colegii mei la fel. La universitate a fost iarasi foarte greu sa intru. M-am mirat foarte tare cand am auzit mai tarziu ca puteai intra pe baza de dosar. Sistemul de acum e de natura sa "produca" slabi profesionisti. Vina nu e intr-un singur loc. Cauzele sunt mai multe si e cazul sa se reformeze din temelii.
    Eu nu inteleg: daca am dovedit ca nu suntem capabili sa gandim un sistem de invatamant bun, de ce nu copiem de la altii? De ce vrem sa inventam gaura la macaroana de fiecare data??? Am iesit din comunism, un sistem dezastruos. Era cazul sa schimbam din temelie ceea ce comunistii au schimbat din temelie. Noi am preferat sa "adaptam" si sa incercam sa eficientizam sistemul in asa fel incat sa iasa bani din el. Din invatamant nu e normal sa vrei sa faci o afacere. Cei care au facut asta sunt iresponsabili si nu ar trebui sa fie pe functiile pe care sunt. Probabil ca au fost pusi acolo de alti iresponsabili.
  • -1 (1 vot)    
    Ce facem cu picatii la Bac? (Joi, 7 iulie 2011, 11:53)

    olga popescu [anonim]

    7. Subiectele au fost exagerat de grele la matematica si nu e drept ca profesorii de matematica sa incaseze loviturile iar ceilalti din ale caror materii nu se da Bac sau cei care predau materii la care se dau subiecte usoare sa huzureasca.
    8. Ca de obicei, nu au lipsit greselile, vezi subiectele de la Romana, Camil Petrescu nu era in programa, chestia aceea confuza.
    9. In concluzie, ministerul si-a facut numarul, era necesar un dus rece, desi realitatea e mult mai sumbra in invatamant si procentul real ar fi fost pe la 20%. Ar fi fost bine sa schimbe curricula, programele, manualele, etc., construind un invatamant mai uman, mai usor, simplu, practic, atractiv, util. Apoi, n-are decat sa bage camere de luat vederi, chiar de calitate mai buna, care inregistreaza si soaptele, in toate unghiurile, sa puna SRI sa-i supravegheze pe toti, etc. Sa vedem ce masuri va lua.
    10. In perspectiva aplicarii noii legi a educatiei, se vor bucura si primariile, vor avea motive sa evacueze licee, sa le fuzioneze, sa le transforme, etc., dupa pofta inimii, sa dea afara profesorii, si la fel si ministerul, deci vor avea si bani mai multi de furat la dispozitie....It's all about money. De copiii pe care se fac aceste experimente, nu le pasa la acesti politicieni.
    P.S.: La liceul Waldorf!!!! dintr-un mare oras, promovabilitatea a fost foarte buna, dar cine cunoaste profesorii si elevii de acolo stie ca acest lucru e foarte ciudat.
    P.S.2 iar ministrul Funeriu, in interviul live de la Gandul, a fost jalnic: ce faceti cu zecile de mii de tineri care nu au luat Bac-ul? .... pai...nu stim. Cam asa.
  • -1 (1 vot)    
    Ce facem cu picatii la Bac? (Joi, 7 iulie 2011, 11:54)

    olga popescu [anonim]

    7. Subiectele au fost exagerat de grele la matematica si nu e drept ca profesorii de matematica sa incaseze loviturile iar ceilalti din ale caror materii nu se da Bac sau cei care predau materii la care se dau subiecte usoare sa huzureasca.
    8. Ca de obicei, nu au lipsit greselile, vezi subiectele de la Romana, Camil Petrescu nu era in programa, chestia aceea confuza.
    9. In concluzie, ministerul si-a facut numarul, era necesar un dus rece, desi realitatea e mult mai sumbra in invatamant si procentul real ar fi fost pe la 20%. Ar fi fost bine sa schimbe curricula, programele, manualele, etc., construind un invatamant mai uman, mai usor, simplu, practic, atractiv, util. Apoi, n-are decat sa bage camere de luat vederi, chiar de calitate mai buna, care inregistreaza si soaptele, in toate unghiurile, sa puna SRI sa-i supravegheze pe toti, etc. Sa vedem ce masuri va lua.
    10. In perspectiva aplicarii noii legi a educatiei, se vor bucura si primariile, vor avea motive sa evacueze licee, sa le fuzioneze, sa le transforme, etc., dupa pofta inimii, sa dea afara profesorii, si la fel si ministerul, deci vor avea si bani mai multi de furat la dispozitie....It's all about money. De copiii pe care se fac aceste experimente, nu le pasa la acesti politicieni.
    P.S.: La liceul Waldorf!!!! dintr-un mare oras, promovabilitatea a fost foarte buna, dar cine cunoaste profesorii si elevii de acolo stie ca acest lucru e foarte ciudat.
    P.S.2 iar ministrul Funeriu, in interviul live de la Gandul, a fost jalnic: ce faceti cu zecile de mii de tineri care nu au luat Bac-ul? .... pai...nu stim. Cam asa.
  • +2 (2 voturi)    
    bacalaureat 2011 (Joi, 7 iulie 2011, 12:17)

    Valentin Vevera [anonim]

    E corecta o astfel de filtrare, pentru ca ea mai reduce din sansele unor elevi foarte slabi pregatiti si lipsiti de responsabilitate de a mai accesa facultati care sa le confere titluri si mai ales drept de prectica in meserie si autoritatea profesionala aferenta?

    Va pun intrebarea: ati avea curajul sa va operati la un medic/doctor ce provine dintr-o astfel de filiera de mediocri si incompetenti si mai ales iresponsabili si lipsiti de morala si educatie?

    Daca esti un intreprinzator si ai nevoie sa angajezi un inginer sau un specialist, iti mai poti asuma riscurile investitiei propriului bussines cand esti nevoit sa te bazezi pe oameni iresponsabili si extrem de slabi profesional?

    Eu sincer as angaja un specialist confirmat de experienta si recomandari reale, nu de diplome, de oriunde ar fi el.
  • +3 (3 voturi)    
    Miclea prim-ministru :) (Joi, 7 iulie 2011, 12:27)

    ... [anonim]

    mai sunt si alte cauze. unele legate direct de politicile ministerului, iar nu de universitati sau de subfinantarea invatamantului:

    - ideea ca scoala trebuie sa "adune" elevi - indiferent de calitate, de performante, de disciplina. absolut tot ce intra este tinut, ceea ce scade standardele de disciplina si de performanta ale scolii respective. rezulta, in plus, o expunere a majoritatii copiilor la violenta catorva. asta se intampla, probabil, in 75% din institutiile de invatamant liceal din scoala.

    - ideea ca scoala trebuie sa fie un substitut al asistentei sociale. bona pentru copii, si, de asemenea, finantator. iar bursele sociale - foarte numeroase in raport cu ce era mai demult - se acorda SI pe baza notelor si a situatiei absentelor; cu alte cuvinte, inca un factor ce a dus la denaturarea rolului notelor in educatie, evaluare si auto-evaluare.

    - veti surade, probabil, dar asa este: indoctrinarea. la peste doua decenii de la sfarsitul epocii destul de impermeabile pentru informatie, pentru ca era "de aur" :D, in scoli se livreaza informatii gata mestecate si imposibil de reprelucrat. de la banala si daunatoarea practica a comentariilor la limba romana, la informatiile aberante din programele de educatie / cultura civica sau religie, la aberatiile din manualele de istorie, la absenta totala a unei educatii a limbajului si a comunicarii (latina se preda un piculet doar celor de la uman, gramatica limbii romane e absenta din liceu). btw, istoria Romaniei se preda in cei 2 ani terminali - clasele a VIII-a si a XII-a, cand preocuparile pentru examene anuleaza orice interes pentru acest subiect.

    - si repet, desi, vorba lui Piersic sr. din filmuletul TIFF, imi bat gura degeaba: examenul de bacalaureat in sine este nul. singurul examen cu adevarat eliminatoriu este cel de matematica. toate celelalte examene au subiecte mult mai usoare - vedeti notele si va veti lamuri. apoi acele complet inutile "competente" care macina suficient de mult din timpul de scoala.
  • 0 (0 voturi)    
    BAC - 2012 (Joi, 7 iulie 2011, 13:30)

    calicu [anonim]

    Pentru o promovare de 100% la anul viitor propun: 1. limba straina; 2. geografia; 3. educatia fizica (fugz la distante mari) ! De vina sunt "logofatii" romaniei, care au lipsit tanara generatie de un viitor in propria Tara !
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Joi, 7 iulie 2011, 14:18)

      ... [anonim] i-a raspuns lui calicu

      fuga-i rusinoasa, dar e sanatoasa :D

      chiar ar putea domniile lor sa faca un experiment cu bacul fara matematica. ar avea o promovabilitate de vis.

      ia sa vedem:
      note: profil mate-info
      limba romana - 9,50
      matematica T1 - 6,95
      anatomie si fiziologie umana, genetica si ecologie umana T2 - 9,40

      altul:
      romana - 8,60
      matematica 6,95
      informatica T2 Pascal - 8,60

      altul:
      romana - 9,20
      matematica - 7,20
      biologie vegetala si animala (:D) T1 - 9,65

      altul:
      romana - 8,05
      matematica - 5,80
      biologie vegetala si animala T1 - 8,85


      si asa mai departe.

      in majoritatea cazurilor, primele pagini sunt ocupate de filologi. concluzia: manelele sunt un instrument excelent in invatarea limbii romane :D

      tot inainte!
  • +1 (1 vot)    
    Are Bac-ul romanesc ceva tangente cu 'Rev. Cultura (Joi, 7 iulie 2011, 17:15)

    'agent constatator'.... [anonim]

    rev. Culturala din China este mereu argumentata ca ar fi fost un mod dictatorial de impunere a vointei comuniste....; oare asa sa fi fost ? oare stim noi totul ds. acest fenomen? Acea rev. a fost riposta tinerilor (comunisti...) la reactionarii care se opuneau; comunismul chinezesc a mizat pe forta tinerilor ca sa schimbe niste stari de fapt sau mentalitati si cum scopul scuza mijloacele s-au facut si exagerari
    dar
    oare tinerii nostri din romania nu ar putea sa devina, acum, cand au vazut adevarata fatza a lucrurilor si cine-i manipuleaza, sa schimbe aceasta stare de lucruri; dece nu-i boicotati pe profesorii incompetenti, care cer mita sau mita indirecta prin meditatii la comanda?
    Dece va complaceti in glume si bancuri fara rost din care voi pierdeti ?
    Ar fi cazul ca acum tinerii din scoli sa inceapa o rev. culturala romaneasca si sa termine odata cu mediocritatea si mahalagismele
    think about....
  • +2 (2 voturi)    
    Jalnicele canale tv..... (Joi, 7 iulie 2011, 19:32)

    Radu56 [utilizator]

    E stupefiant.... Te uiti la "canale" si la iRealitatea si nu-ti vine sa crezi: e dezastru pt.tara ...sarmanii copii care n-au luat BAC-ul nu pot intra in universitati,nu vor plati taxe si va fi nenorocire pt. bugetul tarii....Chiar nimeni nu poate cuantifica cat rau fac aceste 2 tv. acestui popor pe termen mediu si lung? Pur si simplu distrug Romania...
    • +2 (2 voturi)    
      asa este (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 13:21)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Radu56

      Bravo Radule.Cum adica? Acesti copii nu trebuiau sa invete?! Toti stiau de modalitatea de a da bacul ca in alti ani,cand se putea copia,deoarece erau lasati sa copieze.Probabil ca asa au gandit,dar si supraveghetorilor li s-a pus sula in coaste,asa ca pac-pac si nu sa mai putut copia.Rezultatul.... dezastru!!!, de care urla aceste jalnice televiziuni doar de dragul de a arunca cu noroi in cei care incearca sa mai faca cat de cat ceva ptr aceasta tara. Deci,dragi copii sarmani puneti mana pe carte si trageti tare daca vreti sa luati BAC-ul in toamna...
  • -1 (3 voturi)    
    Nea Miclea, daca taceai filozof ramaneai (Joi, 7 iulie 2011, 22:08)

    ion [anonim]

    Am admirat si aprobat oricand am vazut luarile de pozitie aproape de realitatea invatamantului romanesc ale d-lui ministru Miclea. Sunt nevoit de data asta sa-l contrazic cu argumente, sa detest datul lui cu parerea si sa protestez pe 13 iulie cand voi fi delegat sa supraveghez la titularizare sa nu intru in nici o sala in care ar fi camere video. Eu ma duc sa-mi fac datoria nu sa dau tonul la furat. Tradati un comportament d-le ministru; asa ati face daca ati fi in locul nostru...
    Cand spui "profesorii au inceput sa evalueze tot mai permisiv performantele elevilor, dand note mult mai mari decat erau meritele si acceptand cu siguranta o mare doza de fraudare a extemporalelor, a tezelor" nu credeti ca ne jigniti mai ales ca nu stiti daca asa-ichiar ? Ce va facesa fiti asa "siguri" ?
    DOUA MOTIVE au facut ca BOC2011 sa aiba aceste rezultate :
    1. Distrugerea economiei romanesti (industrie, comert, agricultura etc...) pentru care tanarul nu mai are nici o speranta ca-si va gasi un loc de munca si nici o motivatie de a se mai pregati serios pentru o meserie si
    2. Veselia cu care universitatile noi din toate satele Romaniei "pregateau" si furnizau diplome pe bani oricarui doritor, diploma de liceu sa fi avut.
    ATI RETINUT ?
    Restu-s povesti si aruncat de pisica in curtea vecinului.
    Astept sa va cereti scuze de la profesorii de liceu atat de mult batjocoriti de guvernantii pe care-i sustineti.
    • +1 (1 vot)    
      se intampla, dar nu e vina profesorilor (Vineri, 8 iulie 2011, 0:21)

      ... [anonim] i-a raspuns lui ion

      profesorii evalueaza mult mai permisiv in majoritatea cazurilor - asta nu-i greu de vazut: sigur exista undeva date cu mediile pe anii de studii, iar acestea au crescut infiorator. chiar si aceste mult jelite medii de bac - anul acesta elevi foarte slab pregatiti au luat bacul cu note peste 9 (ca a mea in urma cu peste un deceniu...).

      dar cauzele acestei anulari a notelor nu pot fi controlate de profesori. le-am enumerat deja, si nu ma indoiesc ca in minister sunt arhi-cunoscute. problema e ca nimeni nu se apuca sa le combata - d-l Miclea este primul care macar vorbeste despre ele. problema este ca d-l Miclea nu este ministru, iar cel care are aceasta functie este mult prea interesat de propria imagine pentru a actiona si din alte motive.

      si da, sunt foarte multi profesori carora ar trebui sa le fie prezentate scuze, cu atat mai mult cu cat orice profesor care-si face treaba a fost nedreptatit de idiotenia si calicia sistemului.

      dar sunt, din pacate, si profesori care nu-si fac deloc treaba - profitori ai sistemului...

      dupa cum sunt si fioros de multe licee in care nu se poate face treaba pentru ca sunt concepute ca inchisori fara gratii pentru tot felul de indivizi cu probleme grave de comportament si cu activitate infractionala.

      pentru toate astea, inclusiv pentru ignorarea diferentei dintre profesorii dedicati si cei profitori, este vinovat ministerul. cele dinainte, bineinteles, dar si cel din prezent.
    • -1 (1 vot)    
      al treilea motiv (Vineri, 8 iulie 2011, 8:00)

      toteu [anonim] i-a raspuns lui ion

      Cand nulitati ca Udrea si Anastase ca sa nu mai zic de altii care au spus ca "scoala scoate tampiti" conduc Romania fara sa fi fost "valori" in scoala pe care o detesta si acum (neapreciind-o) CE MOTIVATIE A INVATARII ASTEPTATI DE LA ORICE TANAR DECAT SA VA replice metodele- furatul la examene si mintitul in public
      • 0 (0 voturi)    
        Mai toteu.... (Duminică, 10 iulie 2011, 19:49)

        Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui toteu

        Daca te-ai analiza mai atent, ai vedea ca are dreptate cine a spus ca "scoala scoate tampiti"...Crede-ma, nu doresc sa te ofensez,dar eu cred ca are dreptate...cel putin 65%.
  • +1 (1 vot)    
    Ruptura din 2011 (Vineri, 8 iulie 2011, 12:58)

    Nicu Urs [anonim]

    Un articol interesant aparut aici:
    http://www.cogitus.ro/educatie/cateva-grafice-cifre-si-comentarii-despre-bacalaureat
    arata ca, statistic, in 2011 s-a produs o ruptura. Cum singurul lucru diferit fata de 2010 sau de anii anteriori a fost o supraveghere mult mai riguroasa a examenului si o incercare sincera si sistematica de eliminare a fraudei, concluziile sunt evidente: ani de zile Bacalaureatul a fost un examen trucat. Ne-am furat singuri caciula.
  • +2 (2 voturi)    
    motivul (Vineri, 8 iulie 2011, 23:16)

    turistul [anonim]

    tara are nevoie de muncitori ... daca toti iau bacul nu mai munceste nimeni, o lalaie toti pe la facultati de stat sau particulare si peste 5 ani rezultatul e acelasi, vanzatori in mall ... asa ca mai marii tarii au hotarat sa trimita oamenii in campul muncii mai devreme :)
  • 0 (0 voturi)    
    din lac in put (Vineri, 22 iulie 2011, 17:29)

    dana [anonim]

    la ASE in bucuresti s`a intrat pe baza mediei din liceu si bac...au venit aia din anii anteriori care au copiat la bac si au luat note mari si au fost prea prosti ca sa intre la facultate..si au intrat acum...si o sa`si rupa capu dupa primu an...numai ca ei au luat locul unuia care chiar a invatat si anu asta nu a avut media la bac peste 9,10 ... si cretinii astai de mitici de la ASE se mai si mandresc cu ce au facut ei ca vezi doamne au eliminat admiterea si se intra asa:))


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version