BAC 2011 - Cele mai slabe rezultate din istorie Prof. Monica Anisie, Inspector Scolar General Adjunct pe Bucuresti: Foarte multi absolventi de universitati nu sunt pregatiti pentru a deveni dascali

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 3 iulie 2011, 16:20 Actualitate | Esenţial


Monica Anisie
Foto: Agerpres
S-au afisat rezultatele la Bacalaureat. Bilantul: Cea mai slaba promovabilitate din istorie si licee in care toti elevii au picat examenul. Care sunt cauzele prabusirii promovabilitatii cu aproape 20 de procente intr-un singur an? Care sunt repercusiunile celui mai slab BAC din educatia romaneasca? Se va mentine politica "toleranta zero fata de frauda" si la sesiunea din toamna? Cum vor reactiona universitatile in fata numarului mic de absolventi? Care este profilul liceanului din 2011? Monica Anisie, profesor de Limba si literatura romana si Inspector Scolar General Adjunct pe Bucuresti,  a discutat online cu cititorii HotNews.ro.
Dupa proba scrisa la Limba si literatura romana, Alina Mungiu Pippidi scria ca Bacalaureatul la romana a fost "o bataie de joc nationala". "De ce nu inlocuim balacaureatul cu un test gen SAT, online, pe care elevii sa-l poata da incepind cu a zecea daca sint precoci, cind exista peste o suta de ani experienta pozitiva cu asemenea teste, la care corectarea e automata si nu discretionara? (...) Cit o mai tinem cu autori de subiecte idioti, baremuri fictive si circul cu copiatul la examen ? Cind vom promova de la un sistem in care elevii sint pusi sa invete doar ca sa treaca examenele, nu ca sa stie, si nu ii vom mai tutui in subiectele de examen, ci ne vom adresa lor cu dvs, ca in orice tara civilizata ?", se arata in textul semnat de Alina Mungiu Pippidi pe RomaniaCurata.ro.

In 2009, cand rata de promovabilitate la BAC era de peste 78%, presedintele Traian Basescu declara, intr-o discutie cu Gabriel Liiceanu, ca ''scoala romaneasca scoate tampiti''. El explica astfel afirmatiile facute in sedinta de Guvern privind programa de invatamant, cand a afirmat ca Romania are un deficit de mecanici si tinichigii si nu are nevoie de filosofi.

Potrivit unei centralizari partiale a rezultatelor obtinute de elevi in sesiunea iunie-iulie a Bacalaureatului 2011, anul acesta au promovat BAC-ul aproximativ 50% dintre elevi. In 2010, promovabilitatea la prima sesiune a Bacalaureatului a fost de 67,4%, cea mai slaba din ultimul deceniu. Din anul 2000, rata de promovabilitate la examenul de bacalaureat nu a coborat la nivel national sub pragul de 75%.


Citeste mai multe despre   













Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 p

    Considerati ca "vina" pentru slabele rezultate la examenul de bacalaureat este in exclusivitate a elevilor?

    • Monica Anisie

      Nu, nu se poate spune ca este numai vina elevilor. Dar si acestia ar fi trebuit sa se pregateasca corespunzator pentru probele de Bacalaureat.

  • Întrebarea nr. 2 Cristian

    Buna Ziua sunt absolvent al unui liceu din bucuresti si din fericire am promovat bacalaureatul, ce credeti ca vor face facultatile (ma refer la cele unde se intra pe concurs/examen) pentru a umple locurile cu atat de putini absolventi si majoritatea cu medii bac intre 6 si 7?

    • Monica Anisie

      Fiecare unitate de invatamant universitar are criterii stabilite si comunicate din timp candidatilor privind selectia la admitere si decizia le apartine, referitor la locurile libere pe care le vor avea. Daca le vor avea.

  • Întrebarea nr. 3 corneliu

    Suntem pregatiti sa recunoastem ca multi dintre absoventii de Universitati nu sunt pregatiti pentru a deveni dascali? Nu se mai face selectie pentru ca studentii sunt stransi de pe strada sa umple locurile din universitati pentru a avea catedre. Ce parere aveti despre ideea de a nu mai avea un numar minim de levi intr-o clasa de liceu? La inceperea clasei a IX-a pot fi un numar de minim 25 de elevi/clasa, dar daca termina liceul doar 10, nu desfiintati clasa. Profesorilor le este frica de desfiintarea posturilor.

    • Monica Anisie

      Foarte multi absolventi de universitati intr-adevar nu sunt pregatiti pentru a deveni dascali. Este alegerea acestora si de aceea exista examenul de titularizare in invatamant. Ei pot participa si pot obtine rezultate bune la acest examen, dar se poate sa nu aiba vocatie de dascal. In aceste conditii, este bine sa se gandeasca foarte bine atunci cand aleg sa fie profesori.
      Numarul minim/maxim de elevi intr-o clasa este stabilit prin lege.

  • Întrebarea nr. 4 Central Scrutinizer

    Intrebarea de la care porniti: "Care sunt cauzele prabusirii promovabilitatii cu aproape 20 de procente intr-un singur an?

    Eu consider ca este rau pusa aceasta intrebare deoarece presupune ca s'a petrecut ceva in ultimul an. Dar nu s'a petrecut nimic. Pur si simplu standardele au urcat brusc dupa ani si ani de coborare lenta. Nu discut modul in care aceste standarde sau criterii de promovabilitate au urcat. Am serioase dubii in privinta acestei miscari. Cert este insa ca rezultatele acestui examen de bacalaureat se apropie, putin insa, de adevarata realitate a valorii absolvantilor. Aceasta va mai miscora presiunea si de pe univertitati, pentru ca tot absolventul se visa si student... si cum si acolo lucrurile merg la fel... mai aveam putin si eliberam diplomele de licenta o data cu buletinul ca sa fie mai usor...

    Intrebarea mea este alta. Cum se poate ca un sistem academic viciat de nepotism si impostura sa se reformeze pe sine insusi? Sau, cine/care poate fi elementul care sa introduca respectul pentru expertiza profesionala de valoare?

    La momentul vorbirii se incearca fortarea acestor criterii academice prin ucaz, prin hotarare de minister, prin ordin. Dar evaluarea este condamnata sa ramana administrativ/birocratica. Chiar si cand anume profesori sunt angajati in acest sistem de evaluare... ei sunt angajati ca functionari si li de ofera autoritate administrativa in vreme ce autoritatea academica li se ia.

    Autoritatea academica s'a depreciat pana la disparitie in urma ingerintei politice si a nepotismului rampant. Inteleg de ce ministerul nu poate avea incredere in unul sau altul... pentru ca sistemul este deja in metastaza si nu pot fi gasiti oameni neatinsi de acest cancer. Problema este ca aceasta criza nu poate fi solutionata nici prin metode administrative pentru ca aceste metode nu pot perpetua notiunea de "valoare"; aceste metode spun cum se poate face nu si ce anume.

    Asa ca intrebarea mea este de unde aceasta "valoare" cu care sa (ne) evaluam?

    • Monica Anisie

      Daca vrem o societate in care corectitudinea si respectul pentru valori sa primeze, atunci trebuie sa schimbam si mentalitatea oamenilor cu privire la examenele nationale. Si acest examen de Bacalaureat se apropie de adevarata realitate a valorii absolventilor.

  • Întrebarea nr. 5 Cetateanu' Turmentat

    1. Felicitari pentru organizarea unui examen mai corect.
    2. Cînd vom promova de la un sistem în care elevii sînt puşi să învăţe doar ca să treacă examenele, nu ca să ştie, şi nu îi vom mai tutui în subiectele de examen, ci ne vom adresa lor cu dvs, ca în orice ţară civilizată ?

    • Monica Anisie

      1. Multumim pentru felicitari.
      2. Tocmai aceasta este si intentia noastra, ca elevii sa invete "pentru ca sa stie" si nu doar sa promoveze un examen national.

  • Întrebarea nr. 6 Alex One

    Se simte cineva responsabil de rezultatele execrabile obtinute de elevi la examenul de bacalaureat ? As dori o explicatie pertinenta, eventual cu mai putine trimiteri in trecut, De digresiuni de genul "greaua mostenire" nu cred ca are cineva nevoie.

    • Monica Anisie

      Toti factorii implicati in actul educational, elev, parinte, cadru didactic, trebuie sa se simta responsabili pentru rezultatele de la acest Bacalaureat.

  • Întrebarea nr. 7 Parinte ingrijorat

    Stimata doamna,

    Rezultatele "remarcabile" ale muncii dascalilor romani ......se vad. Ceea ce e de-a dreptul uimitor, este faptul ca pentru aceasta prestatie profesionala execrabila, "dascalii" mai sunt si ..platiti.

    Cum intelegeti sa actionati in situatia liceelor unde nimeni nu a promovat bac-ul, pentru a recupera salariile platite degeaba timp de 4 ani unor profesori absolut incompetenti care au "pregatit" niste elevi absolut ....semianalfabeti ?

    Cum intelegeti sa actionati pentru a recupera salariile platite absolut DEGEABA unor inspectori scolari care nu si-au facut treaba in cazul liceelor cu procent de promovabilitate ZERO ?

    CUM intelegeti sa procedati pentru a opri dezmatul asta obscen platit din bani publici ?

    Multumesc aniticipat pentru raspunsul deosebit de sincer, amanuntit si exact.

    • Monica Anisie

      Pentru rezultatele slabe obtinute de licee, inspectoratul scolar va face o analiza pentru a stabili cauzele care au condus la o promovabilitate slaba sau promovabilitate zero.
      Rezultatele analizei vor fi facute publice dupa solutionarea contestatiilor si afisarea rezultatelor finale.

  • Întrebarea nr. 8 Nelson

    Responsabilitatea copiilor care au picat examenul de bacalaureat este directa si inseamna durere, suferinta, o tinerete pusa in pericol. Responsabilitatea parintilor lor e indirecta dar inseamna tot durere, suferinta, griji in plus, lipsa posibilitatii de a contura un viitor pentru copii lor. Spuneti-mi va rog daca profesorii si cei care alaturi de ei sunt platiti de parinti pentru a prelua greaua sarcina a educatiei copiilor lor au vreo responsabilitate in acest caz, si cum se traduce aceasta? Ce se va intampla cu profesorii din liceele in care nici macar un elev nu a reusit la examen? Ce mai cauta acesti oameni in sistemul de invatamant? Si o ultima intrebare: Ministrul invatamantului mai poate dormi linistit dupa ziua de ieri?

    • Monica Anisie

      Am raspuns mai sus.

  • Întrebarea nr. 9 postac

    ce parere aveti despre faptul ca profesorii examinatori au fost extrem de amabili cu elevii la a doua proba de limba straina, dupa ce in prima zi subiectele venite de la minister erau prost facute si inregistrarea imposibil de folosit din cauza zgomotelor de fond?
    e vorba de bacalaureatul din bucuresti. stiti despre ce liceu vorbesc sau inspectoratul acopera situatia, ca de atatea ori in trecut?
    a fost cineva pedepsit? vom afla si noi, publicul, despre ce si cum a fost posibil un asemenea lant al erorilor si slabiciunilor?

    sau va continua vechea poveste, o mana spala pe alta samd.

    • Monica Anisie

      Va rugam sa ne precizati despre ce unitate de invatamant este vorba, pentru a putea face o analiza a situatiei aparute acolo.

  • Întrebarea nr. 10 emil_m

    Doamna inspector,cu totii cunoastem motivul acestei slabe promovabilitati din acest an de la bac(slaba pregatire a elevilor,implicit slaba pregatire a profesorilor).Intrebarea mea este:

    -De ce pana acum nu s-a aplicat aceasta ,,toleranta zero''?De ce era nevoie de implicarea ministrului,in contextul in care decizional,dumneavoastra ca inspector o puteati face cu mult mai mult timp in urma?

    Iar ca incheiere,tin sa-l felicit pe domnul ministru pentru aceasta ,,performanta'',anume aceea de a scoate la suprafata ,,mirosul pestilential'' ce razbate din invatamant.

    • Monica Anisie

      "Toleranta zero" la examenul de Bacalaureat a fost anul trecut. Poate ca de aceea elevii ar fi trebuit sa inteleaga sa se pregateasca pentru acest examen, avand in vedere ca au avut la dispozitie metodologia organizarii examenului inca din august 2010, precum si modele de subiecte postate pe site-ul ministerului inca din februarie.

  • Întrebarea nr. 11 Alartes

    Consider ca este bine ca s-a vegheat – inclusiv cu camere video – ca elevii sa nu copieze. Este un aspect pozitiv. Dar i-a vegheat cineva pe autorii subiectelor in timp ce le asterneau pe hartie?

    Mie mi se pare ca, la proba de romana, subiectele au fost formulate pretios, pretentios, ba chiar dusmanos, de parca erau destinate unui concurs pentru critici literari. Sa te pronunti asupra particularitatilor de constructie a personajului dintr-un text dramatic apartinand unui autor canonic! Sa explici rolul punctelor de suspensie dintr-o secventa! Sa scrii un text de tip argumentativ despre cunoasterea de sine! Să transcrii două cuvinte care aparţin câmpului semantic al creaţiei!

    E doar bacalaureat, nu masterat! "Victimele" acestor cerinte cu aparenta stiintifica au fost niste elevi, inclusiv de la grupuri scolare industriale, care probabil ca nici nu au inteles ce i-a lovit.

    In acest context, intrebarile mele sunt:

    1. nu credeti ca, daca ar fi fost formulate cu un dram de bunavointa sau de empatie, subiectele le-ar fi oferit unora dintre acesti adolescenti – care nu doresc sa devina literati sau savanti – sansa de a intelege macar ce se vrea de la ei si promovabilitatea nu ar fi fost atat de scazuta?

    2. N-ar fi mai pragmatic si mai rezonabil sa fie testata abilitatea celor care termina scoala de a comunica eficient si corect in limba romana si de a folosi un vocabular adecvat, dat fiind ca, in viata de zi cu zi, probabil ca nu-i va intreba nimeni despre personajele din piesele parabolice ale lui Sorescu?

    • Monica Anisie

      Elevii au putut consulta pentru acest examen de Bacalureat modelele de subiecte aflate pe site-ul ministerului. Formularea cerintelor subiectelor de la acest examen este asemanatoare cu cea din modelele propuse.

  • Întrebarea nr. 12 Parinte

    1.Rezultatele proaste indica situatia reala din invatamint?(Adica cream elevi slabi sau exigentele sunt prea mari?)
    2.Rezultatele obtinute sunt totusi o palma peste obraz data pofesorilor care au muncit cu elevii.Cum poate fi explicat faptul ca elevi cu note mari nu au reusit sa treaca de proba Bac-ului( Cu alte cuvinte sunt profesorii atit de indulgenti de dragul unor foloase sau a unor rezultate globale?)
    3.Credeti ca ar trebui schimbate si reformate programele scolare in sensul simplificarii lor si aplecarii lor pe laturi mult mai practice din toate punctele de vedere?(Bac -ul cred ca este si el o proba de viata , chiar foarte practica)

    Multumesc.

    • Monica Anisie

      1. Rezultatele indica situatia reala din acest moment.
      2. Elevii care s-au pregatit au reusit sa promoveze acest Bacalaureat.
      3. Cred ca ar fi bine ca programele scolare sa fie astfel structurate incat sa permita elevului de la diferite forme de invatamant sa se pregateasca si sa promoveze un examen de maturitate.







8767 vizualizari

  • procent promovabilitate (Duminică, 3 iulie 2011, 17:44)

    p [anonim]

    Considerati ca "vina" pentru slabele rezultate la examenul de bacalaureat este in exclusivitate a elevilor?
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:27)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui p

      Nu, nu se poate spune ca este numai vina elevilor. Dar si acestia ar fi trebuit sa se pregateasca corespunzator pentru probele de Bacalaureat.
  • In legatura cu facultatile? (Duminică, 3 iulie 2011, 17:49)

    Cristian [anonim]

    Buna Ziua sunt absolvent al unui liceu din bucuresti si din fericire am promovat bacalaureatul, ce credeti ca vor face facultatile (ma refer la cele unde se intra pe concurs/examen) pentru a umple locurile cu atat de putini absolventi si majoritatea cu medii bac intre 6 si 7?
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:28)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian

      Fiecare unitate de invatamant universitar are criterii stabilite si comunicate din timp candidatilor privind selectia la admitere si decizia le apartine, referitor la locurile libere pe care le vor avea. Daca le vor avea.
  • Intrebare (Duminică, 3 iulie 2011, 17:52)

    corneliu [anonim]

    Suntem pregatiti sa recunoastem ca multi dintre absoventii de Universitati nu sunt pregatiti pentru a deveni dascali? Nu se mai face selectie pentru ca studentii sunt stransi de pe strada sa umple locurile din universitati pentru a avea catedre. Ce parere aveti despre ideea de a nu mai avea un numar minim de levi intr-o clasa de liceu? La inceperea clasei a IX-a pot fi un numar de minim 25 de elevi/clasa, dar daca termina liceul doar 10, nu desfiintati clasa. Profesorilor le este frica de desfiintarea posturilor.
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:32)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui corneliu

      Foarte multi absolventi de universitati intr-adevar nu sunt pregatiti pentru a deveni dascali. Este alegerea acestora si de aceea exista examenul de titularizare in invatamant. Ei pot participa si pot obtine rezultate bune la acest examen, dar se poate sa nu aiba vocatie de dascal. In aceste conditii, este bine sa se gandeasca foarte bine atunci cand aleg sa fie profesori.
      Numarul minim/maxim de elevi intr-o clasa este stabilit prin lege.
  • Un BAC mai corect in acest an (Duminică, 3 iulie 2011, 18:55)

    ioana [anonim]

    Se spune ca in Valcea nu ar fi fost montate camere de supraveghere, de aceea sunt peste 50% admisi. Este adevarata aceasta informatie? Inceputul este bun incepand cu organizarea Bac-lui din acest an. De ce nu organizeaza universitatile examen de admitere , asa cum era pe timpuri ?
  • Un sistem se poate reforma prin el insusi? (Duminică, 3 iulie 2011, 20:37)

    Central Scrutinizer [anonim]

    Intrebarea de la care porniti: "Care sunt cauzele prabusirii promovabilitatii cu aproape 20 de procente intr-un singur an?

    Eu consider ca este rau pusa aceasta intrebare deoarece presupune ca s'a petrecut ceva in ultimul an. Dar nu s'a petrecut nimic. Pur si simplu standardele au urcat brusc dupa ani si ani de coborare lenta. Nu discut modul in care aceste standarde sau criterii de promovabilitate au urcat. Am serioase dubii in privinta acestei miscari. Cert este insa ca rezultatele acestui examen de bacalaureat se apropie, putin insa, de adevarata realitate a valorii absolvantilor. Aceasta va mai miscora presiunea si de pe univertitati, pentru ca tot absolventul se visa si student... si cum si acolo lucrurile merg la fel... mai aveam putin si eliberam diplomele de licenta o data cu buletinul ca sa fie mai usor...

    Intrebarea mea este alta. Cum se poate ca un sistem academic viciat de nepotism si impostura sa se reformeze pe sine insusi? Sau, cine/care poate fi elementul care sa introduca respectul pentru expertiza profesionala de valoare?

    La momentul vorbirii se incearca fortarea acestor criterii academice prin ucaz, prin hotarare de minister, prin ordin. Dar evaluarea este condamnata sa ramana administrativ/birocratica. Chiar si cand anume profesori sunt angajati in acest sistem de evaluare... ei sunt angajati ca functionari si li de ofera autoritate administrativa in vreme ce autoritatea academica li se ia.

    Autoritatea academica s'a depreciat pana la disparitie in urma ingerintei politice si a nepotismului rampant. Inteleg de ce ministerul nu poate avea incredere in unul sau altul... pentru ca sistemul este deja in metastaza si nu pot fi gasiti oameni neatinsi de acest cancer. Problema este ca aceasta criza nu poate fi solutionata nici prin metode administrative pentru ca aceste metode nu pot perpetua notiunea de "valoare"; aceste metode spun cum se poate face nu si ce anume.

    Asa ca intrebarea mea este de unde aceasta "valoare" cu care sa (ne) evaluam?
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:38)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Central Scrutinizer

      Daca vrem o societate in care corectitudinea si respectul pentru valori sa primeze, atunci trebuie sa schimbam si mentalitatea oamenilor cu privire la examenele nationale. Si acest examen de Bacalaureat se apropie de adevarata realitate a valorii absolventilor.
  • Intrebari (Duminică, 3 iulie 2011, 20:37)

    Cetateanu' Turmentat [anonim]

    1. Felicitari pentru organizarea unui examen mai corect.
    2. Cînd vom promova de la un sistem în care elevii sînt puşi să învăţe doar ca să treacă examenele, nu ca să ştie, şi nu îi vom mai tutui în subiectele de examen, ci ne vom adresa lor cu dvs, ca în orice ţară civilizată ?
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:40)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cetateanu' Turmentat

      1. Multumim pentru felicitari.
      2. Tocmai aceasta este si intentia noastra, ca elevii sa invete "pentru ca sa stie" si nu doar sa promoveze un examen national.
  • rezultate bac (Duminică, 3 iulie 2011, 20:44)

    Alex One [anonim]

    Se simte cineva responsabil de rezultatele execrabile obtinute de elevi la examenul de bacalaureat ? As dori o explicatie pertinenta, eventual cu mai putine trimiteri in trecut, De digresiuni de genul "greaua mostenire" nu cred ca are cineva nevoie.
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:42)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex One

      Toti factorii implicati in actul educational, elev, parinte, cadru didactic, trebuie sa se simta responsabili pentru rezultatele de la acest Bacalaureat.
  • Intrebare (Duminică, 3 iulie 2011, 23:22)

    Parinte ingrijorat [anonim]

    Stimata doamna,

    Rezultatele "remarcabile" ale muncii dascalilor romani ......se vad. Ceea ce e de-a dreptul uimitor, este faptul ca pentru aceasta prestatie profesionala execrabila, "dascalii" mai sunt si ..platiti.

    Cum intelegeti sa actionati in situatia liceelor unde nimeni nu a promovat bac-ul, pentru a recupera salariile platite degeaba timp de 4 ani unor profesori absolut incompetenti care au "pregatit" niste elevi absolut ....semianalfabeti ?

    Cum intelegeti sa actionati pentru a recupera salariile platite absolut DEGEABA unor inspectori scolari care nu si-au facut treaba in cazul liceelor cu procent de promovabilitate ZERO ?

    CUM intelegeti sa procedati pentru a opri dezmatul asta obscen platit din bani publici ?

    Multumesc aniticipat pentru raspunsul deosebit de sincer, amanuntit si exact.
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:44)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Parinte ingrijorat

      Pentru rezultatele slabe obtinute de licee, inspectoratul scolar va face o analiza pentru a stabili cauzele care au condus la o promovabilitate slaba sau promovabilitate zero.
      Rezultatele analizei vor fi facute publice dupa solutionarea contestatiilor si afisarea rezultatelor finale.
  • Despre responsabilitate (Duminică, 3 iulie 2011, 23:37)

    Nelson [anonim]

    Responsabilitatea copiilor care au picat examenul de bacalaureat este directa si inseamna durere, suferinta, o tinerete pusa in pericol. Responsabilitatea parintilor lor e indirecta dar inseamna tot durere, suferinta, griji in plus, lipsa posibilitatii de a contura un viitor pentru copii lor. Spuneti-mi va rog daca profesorii si cei care alaturi de ei sunt platiti de parinti pentru a prelua greaua sarcina a educatiei copiilor lor au vreo responsabilitate in acest caz, si cum se traduce aceasta? Ce se va intampla cu profesorii din liceele in care nici macar un elev nu a reusit la examen? Ce mai cauta acesti oameni in sistemul de invatamant? Si o ultima intrebare: Ministrul invatamantului mai poate dormi linistit dupa ziua de ieri?
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:46)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nelson

      Am raspuns mai sus.
  • calitatea profesorilor??? (Luni, 4 iulie 2011, 0:20)

    IL Caragiale [anonim]

    1.este adevarat ca in multe scoli se promoveaza elevii care sint mai slab dotati intelectual ,din cauza sa nu dea rau profesorii acelei scoli la asa zisul prestigiu al inspectoratelor scolare judetene? 2.rezultatul de la bac este si rezultatul muncii profesorilor si inspectorilor scolari ?
  • subiecte prost facute, profesori amabili (Luni, 4 iulie 2011, 1:16)

    postac [anonim]

    ce parere aveti despre faptul ca profesorii examinatori au fost extrem de amabili cu elevii la a doua proba de limba straina, dupa ce in prima zi subiectele venite de la minister erau prost facute si inregistrarea imposibil de folosit din cauza zgomotelor de fond?
    e vorba de bacalaureatul din bucuresti. stiti despre ce liceu vorbesc sau inspectoratul acopera situatia, ca de atatea ori in trecut?
    a fost cineva pedepsit? vom afla si noi, publicul, despre ce si cum a fost posibil un asemenea lant al erorilor si slabiciunilor?

    sau va continua vechea poveste, o mana spala pe alta samd.
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:48)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui postac

      Va rugam sa ne precizati despre ce unitate de invatamant este vorba, pentru a putea face o analiza a situatiei aparute acolo.
  • buna ziua! (Luni, 4 iulie 2011, 1:51)

    emil_m [utilizator]

    Doamna inspector,cu totii cunoastem motivul acestei slabe promovabilitati din acest an de la bac(slaba pregatire a elevilor,implicit slaba pregatire a profesorilor).Intrebarea mea este:

    -De ce pana acum nu s-a aplicat aceasta ,,toleranta zero''?De ce era nevoie de implicarea ministrului,in contextul in care decizional,dumneavoastra ca inspector o puteati face cu mult mai mult timp in urma?

    Iar ca incheiere,tin sa-l felicit pe domnul ministru pentru aceasta ,,performanta'',anume aceea de a scoate la suprafata ,,mirosul pestilential'' ce razbate din invatamant.
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:50)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui emil_m

      "Toleranta zero" la examenul de Bacalaureat a fost anul trecut. Poate ca de aceea elevii ar fi trebuit sa inteleaga sa se pregateasca pentru acest examen, avand in vedere ca au avut la dispozitie metodologia organizarii examenului inca din august 2010, precum si modele de subiecte postate pe site-ul ministerului inca din februarie.
  • Subiectele de la bac (Luni, 4 iulie 2011, 8:01)

    Alartes [anonim]

    Consider ca este bine ca s-a vegheat – inclusiv cu camere video – ca elevii sa nu copieze. Este un aspect pozitiv. Dar i-a vegheat cineva pe autorii subiectelor in timp ce le asterneau pe hartie?

    Mie mi se pare ca, la proba de romana, subiectele au fost formulate pretios, pretentios, ba chiar dusmanos, de parca erau destinate unui concurs pentru critici literari. Sa te pronunti asupra particularitatilor de constructie a personajului dintr-un text dramatic apartinand unui autor canonic! Sa explici rolul punctelor de suspensie dintr-o secventa! Sa scrii un text de tip argumentativ despre cunoasterea de sine! Să transcrii două cuvinte care aparţin câmpului semantic al creaţiei!

    E doar bacalaureat, nu masterat! "Victimele" acestor cerinte cu aparenta stiintifica au fost niste elevi, inclusiv de la grupuri scolare industriale, care probabil ca nici nu au inteles ce i-a lovit.

    In acest context, intrebarile mele sunt:

    1. nu credeti ca, daca ar fi fost formulate cu un dram de bunavointa sau de empatie, subiectele le-ar fi oferit unora dintre acesti adolescenti – care nu doresc sa devina literati sau savanti – sansa de a intelege macar ce se vrea de la ei si promovabilitatea nu ar fi fost atat de scazuta?

    2. N-ar fi mai pragmatic si mai rezonabil sa fie testata abilitatea celor care termina scoala de a comunica eficient si corect in limba romana si de a folosi un vocabular adecvat, dat fiind ca, in viata de zi cu zi, probabil ca nu-i va intreba nimeni despre personajele din piesele parabolice ale lui Sorescu?
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 12:53)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alartes

      Elevii au putut consulta pentru acest examen de Bacalureat modelele de subiecte aflate pe site-ul ministerului. Formularea cerintelor subiectelor de la acest examen este asemanatoare cu cea din modelele propuse.
  • Bac 2011 (Luni, 4 iulie 2011, 8:08)

    Parinte [anonim]

    1.Rezultatele proaste indica situatia reala din invatamint?(Adica cream elevi slabi sau exigentele sunt prea mari?)
    2.Rezultatele obtinute sunt totusi o palma peste obraz data pofesorilor care au muncit cu elevii.Cum poate fi explicat faptul ca elevi cu note mari nu au reusit sa treaca de proba Bac-ului( Cu alte cuvinte sunt profesorii atit de indulgenti de dragul unor foloase sau a unor rezultate globale?)
    3.Credeti ca ar trebui schimbate si reformate programele scolare in sensul simplificarii lor si aplecarii lor pe laturi mult mai practice din toate punctele de vedere?(Bac -ul cred ca este si el o proba de viata , chiar foarte practica)

    Multumesc.
    • Raspuns (Luni, 4 iulie 2011, 13:11)

      Monica Anisie [hotnews.ro] i-a raspuns lui Parinte

      1. Rezultatele indica situatia reala din acest moment.
      2. Elevii care s-au pregatit au reusit sa promoveze acest Bacalaureat.
      3. Cred ca ar fi bine ca programele scolare sa fie astfel structurate incat sa permita elevului de la diferite forme de invatamant sa se pregateasca si sa promoveze un examen de maturitate.
  • Licee doar cu numele (Luni, 4 iulie 2011, 8:17)

    Buerebista [anonim]

    Stimata doamna,
    Nu credeti ca ar fi necesara o evaluare a cadrelor didactice ale caror elevi au luat la BAC note de neprezentare, de 1. 2 si 3, iar in cazul in care se constata ca procentul acestora este de peste 20% (deci nu e vorba de un fapt izolat), acestia sa fie concediati ?
    Nu vi se pare ca liceele care au un procent de promovabilitate la BAC de sub 25% in fapt nu isi justifica titulatura? Poate ar trebui transformate in alte forme de educatie cu o alta filozofie de lucru mai eficienta si mai utila atat la nivel adolescentului cat si la nivelul economiei, nu?
  • Cum apreciati initiativa Hotnews-discutie cu elev (Luni, 4 iulie 2011, 8:26)

    Mitica (Palarierul) [anonim]

    Cum apreciati initiativa Hotnews - sa organizeze si o discutie cu un elev, dupa cea cu Dvs. ?

    Multi elevi si parinti se plang de dispretul profesorilor, de lipsa de atentie si de abordarea pseudo-didactica a profesorilor din Romania, care - zic ei - a culminat cu exigenta sporita de la examenul de bacalaureat de anul acesta.

    Personal - eu si colegii mei consideram ca am primit un sprijin imens de la profesorii nostri - din scoala generala, din liceu si din facultati. Oare am fost norocos ca am studiat in probabil cele mai bune scoli din tara ?

    "Patria si Dreptul Meu !"
    .
  • Care este planul de rezolvare al M Educatiei ? (Luni, 4 iulie 2011, 8:28)

    Mitica (Palarierul) [anonim]

    Care este planul de rezolvare a situatiei de dupa examenul de bacalaureat 2011 ?

    Ne intereseaza planul Ministerului Educatiei.

    Cand va fi prezentat public si asumat politic de ministru si ceilalti demnitari din minister ?
  • Examen greu - gafa poltica ? (Luni, 4 iulie 2011, 8:33)

    Mitica (Palarierul) [anonim]

    Examenul deosebit de greu si rezultatele deosebit de proaste pot fi apreciate drept o gafa politica ?

    Elevii care au picat examenul de bac au in prezent circa 18 ani si vor vota pentru prima oara la alegerile din 2012.

    Pana in prezent absenteismul tinerilor la alegeri este evident. Ultimele alegeri au fost chiar in ziua cand copilul meu implinea 18 ani - avand sansa sa voteze chiar la majoratul civic. S-a impotrivit asa de tare sa mearga la vot, inca a convins-o si pe mama sa nu mearga, de unde absenteismul a crescut, in loc sa scada.

    Cum credeti ca vor vota elevii picati la bac - in numar de circa 100.000 ?

    Oare acestia nu vor identifica esecul de la prima sesiune de bac cu politicianismul d-lui Ministru Funeriu, votand pe viitor impotriva partidului d-sale?

    "Patria si Dreptul Meu!"
    .
  • Bac 2011 (Luni, 4 iulie 2011, 9:09)

    Dag Panco [anonim]

    Buna ziua,

    Ca parintii care duc sacose, fac cadouri profesorilor, cu diverse ocazii si pariticipa cu bani de casa pentru alte cheltuieli de tipul fondul clasei, fondul de excursii 'sau', sunt devina de rezultatele odraslelor lor, este de necontestat.

    Ce va face insa ministerul invatamantului cu profesorii care au pregatit elevii in licee cu prmovabilitate redusa?

    Vor fi avaluati, inlocuiti/concediati sau vor fi profesotri mai departe?

    va trebui sa dam - din banii nostri, pana la urma - acele mariri de salarii de 50%, unor functionari publici, care vor bani si nu dau nimic in schimb?

    Daca au jumatate de norma orara, si daca se planga de salariul pe care il au, nu ar trebui oare sa se pregateasca in orele libere pentru banii pe care ii cer?

    Nu ar trebui oare ministerul sa-i evalueze semestrial... in vacantele prelungite pe care le au, pe aceeasi bani suplimentati?

    Iata prea multe intrebari, dar cred ca ele rezuma buba, fiindca nu generatia asta de copii incapabili este devina, ci aceia care au format-o.
  • Corelatii (Luni, 4 iulie 2011, 9:16)

    Justin Puscasu [anonim]

    1. Credeti ca exista o corelatie intre rezultatele foarte slabe de la bac si reducerea salariilor profesorilor?
    2. Cum apreciati faptul ca evaluarea performantelor profesorilor se face in functie de un "portofoliu" (i.e. un munte de hartii inutile si consumatoare de resurse) in care activitatea didactica propriu-zisa are o pondere minora?
  • Ciudatenii (Luni, 4 iulie 2011, 9:43)

    Profu' antibirocrat [anonim]

    Sunt profesor de mate, am avut doua clase de mate info in examen ,am 100% procent de promovabilitate la bac cu media notelor in jur de 7.70. Am muncit ca un disperat pentru asta, nu doar in acest an scolar, am "chinuit " elevii care acum nu stiu cum sa imi mai multumeasca . Si totusi, la evaluarea din septembrie nu voi avea "foarte bine" calficativ" pentru ca imi lipsesc unele hartoage,obligatorii, din muntele de hartii care tb adus de toti . De ce sistemul asta imbecil de evaluare a profesorilor?
  • Cum se va termina? (Luni, 4 iulie 2011, 9:50)

    Luke [anonim]

    Puteti sa-mi spuneti ce masuri concrete se vor lua (credeti ca vor trebui luate) de catre inspectorate in cursul anilor urmatori ca urmare a rezultatelor de la acest bacalaureat? Sau se termina totul dupa afisarea rezultatelor?
  • cum veti rezolva aceasta ecuatie... (Luni, 4 iulie 2011, 10:32)

    menandy [utilizator]

    daca promobabilitatea e mare inseamna ca s-a copiat, daca e mica inseamna ca profesorii nu si-au facut treaba???
  • Strategii (Luni, 4 iulie 2011, 10:43)

    Dan [anonim]

    1. Exista strategii (puse pe hirtie) privitor la anii care vor veni?
    2. FNAP = ???
  • Curricula cand? (Luni, 4 iulie 2011, 11:05)

    Tony [anonim]

    Este bine ca s-a inceput punand accentul pe corectitudine. Am totusi doua intrebari:
    1. Cand se va trece la reforma curriculara care solicita elevului un nivel de cunostiinte memorate peste capacitatea fizica si intelectuala?
    2. Incepand din anii 1990, programa scolara a "evoluat" depasind chiar programa universitara. Manualele reprezinta un business fff. atractiv. Cand se va pune capat acestei "aberante" evolutii a manualelor?
  • Evaluari mai dese (Luni, 4 iulie 2011, 11:11)

    ddd [anonim]

    Buna ziua,

    Pentru o mai buna reforma, nu ar fi ideal ca sa se introduca evaluarile la nivel national mai des? La doi ani, macar, daca nu anual. Adica sa existe niste criterii de performanta clare si concrete care sa reflecte valoarea invatamantului incepand de la nivel de scoala generala.
    Nepotica mea, intr-o scoala din strainatate, primeste un test de evaluare la inceperea semestrului si unul la sfarsitul acestuia, in fiecare an scolar. Acest test ramane la portofoliul elevului si va reprezenta felul in care a evoluat de-a lungul timpului. Daca trece intr-o etapa superioara a scolii, sau schimba institutia de invatamant, trebuie sa prezinte aceat portofoliu, insotit de comentariile invatatorului/profesorului. Nu nota sa fie reprezentativa ci reflectarea ei in cunostintele dobandite.
    La noi, in mare masura, invatatorii dau teste de intrare in clasa I, ca sa-si asigure un fond de elevi buni, sa nu aiba bataie de cap, sau prea mult de munca. In loc sa inceapa sa construiasca de la varsta frageda dorinta si placerea de a invata, fac ore cu cativa copii, spunand ca daca au rezultate cu 2-3, inseamna ca ei isi fac treaba la clasa...
  • Curicula si Profesori (Luni, 4 iulie 2011, 11:15)

    Victor [anonim]

    Se spune ca curricula scolara este incarcata.
    1. Este adevarat ?
    2. Daca da, cara sunt materiile de bacalaureat care au curricula cea mai incarcata si care cea mai lejera ?
    3. Cum credeti ca ar trebui sa arate curricula scolara (pe materii).
    4. Credeti ca profesorii sunt bine pregatiti profesional (cunostinte la zi si metode de predare) ? La care materie de bacalaureat sunt cel mai slab pregatiti ?
  • ce parere aveti despre discrepanta uman - real? (Luni, 4 iulie 2011, 11:58)

    ... [anonim]

    exista o discrepanta uriasa intre notele celor de la uman si notele celor de la real. aceasta este cu atat mai mare, cu cat elevii se orienteaza astazi in primul rand spre profile reale, stiind foarte bine ca posibilitatile de angajare sunt aproape de 0 daca ai o formatie umanista, astfel ca cele mai bune clase sunt intotdeauna cele de matematica informatica, stiinte ale naturii etc., iar cele de filologie, stiinte sociale sunt mai slabe.

    mai mult, de ce elevi care, la evaluari ale profesorilor de discipline umaniste, se prezinta destul de prost iau totusi note uriase la bacalaureat (medii peste 9)?

    daca inteligenta, exercitiul, perseverenta sunt testate de examenul la matematica, se pare ca examenele de profil uman nu testeaza inclinatia spre lectura, cultura, abilitatile de exprimare, capacitatea de a formula idei s.a.m.d. atunci, oare, ce testeaza?

    (am mai postat o data aceste intrebari, dar vad ca nu au fost publicate. rog redactia sa le publice macar acum)
  • Care va fi rezultatul acestui BAC? (Luni, 4 iulie 2011, 12:19)

    V [anonim]

    Dupa parerea mea cred ca practica copiatului la BAC este o practica destul de veche, este (era) un fenomen. De ce acum si nu anii trecuti? Care va fi urmarea acestui rezultat slab, de fapt situatia actuala? Va duce la inchiderea pe viitor a liceelor cu rezultate foarte slabe? Putem sa intelegem mesajul politic ca asemeni spitalelor cele mai multe licee isi vor inchide portile?

    Multumesc!
  • profesori directori de scoli (Luni, 4 iulie 2011, 13:15)

    Dragos [anonim]

    Credeti ca este normal ca un director de unitate de invatamant din preuniversitar (scoala generala sau liceu) sa nu vina la ore pentru trebuie sa-si indeplineasca indatoririle de director? Copilul meu invata la o scoala generala din sectorul 6. Directorul scolii este profesoara de matematica. In anul scolar 2010-2011 a lipsit de la multe ore, dar - spune - dumneaei - "materia a fost recuperata". Eu nu cred ca materia a fost cu adevarat recuperata. In plus, nu conteaza numai teoria, ci si orele in care se rezolva exercitii. Nu credeti ca sa impune ca profesorii ce au catedre sa nu mai detina functii de conducere in scoli generale si licee? Propunerea mea este ca sa existe o functie de director (absolvent de facultate/masterat economica, jurist sau gen SNSPA, dar fara catedra), un director administrativ (absolvent de facultate tehnica, fara catedra) si un director stiintifiic/de studii (cu catedra).
  • BAC (Luni, 4 iulie 2011, 13:39)

    gogu [anonim]

    Credeti ca se va pastra exigenta din acest an la BAC la urmatoarele examene? Credeti ca este posibil sa avem aceeasi exigenta fara camere web in salile de clasa?
  • un raspuns inexplicabil (Luni, 4 iulie 2011, 14:04)

    ... [anonim]

    " "Toleranta zero" la examenul de Bacalaureat a fost anul trecut. Poate ca de aceea elevii ar fi trebuit sa inteleaga sa se pregateasca pentru acest examen, avand in vedere ca au avut la dispozitie metodologia organizarii examenului inca din august 2010, precum si modele de subiecte postate pe site-ul ministerului inca din februarie."

    dovada ca ne miscam inca intr-un limbaj de lemn, un sistem pietrificat si "cu ajutorul" unor indivizi cu minti obtuze... - sintagma "toleranta zero" a fost un mesaj publicitar al ministrului, anul trecut. nulitatile ce si-au luat acel bac de "toleranta zero" inoata deja in apele mocirloase ale invatamantului universitar romanesc. chiar si anul acesta multi elevi ce nu meritau au luat bacalaureatul...

    singurul merit al sistemului este ca au inceput sa fie sanctionati mai multi elevi, dar in nici un caz toti. vina pentru neajunsurile notelor este in egala masura a ministerului, inspectoratelor, directorilor si profesorilor din scoli. vina pentru situatie, insa, sta mai degraba la nivel decizional: minister, universitati...

    iar daca ascundem mortul in dulap si folosim fraze goale de continut precum "toleranta zero", e clar ca incompetenta se va perpetua inca multi ani de-acum inainte.

    felicitari profesorilor care-si fac treaba in ciuda zadarniciei eforturilor lor. felicitari celor pentru care imbecilitatea si ipocrizia nu anuleaza cauza lor prima: a luminarii mintilor elevilor. se pare ca singurul mod in care va putea evolua invatamantul va fi unul SUBVERSIV.
  • Elevii unei natiuni au fost lenesi? (Luni, 4 iulie 2011, 15:09)

    Serban Tudor Nicolaie [anonim]

    Este incredibil ca puteti spune ca elevii ar fi trebuit sa se pregateasca corespunzator, doamna. Acest lucru il puteti spune unui elev, sau unu grup restrans. Dar cand este vorba despre rezultate NATIONALE, acest argument este nul. Nu puteti sustine asta.

    In felul acesta am putea sa nu mai avem nici un fel de invatamant, ci doar examenul de bacalaureat. Si cine vrea, sa se pregateasca cum stie... cu google, la biblioteca... etc. Atunci, intr-adevar responsabilitatea ar fi a individului.

    Daca pretindem ca avem invatamant platit de la bugetul de stat, atunci intreaga vina este a sistemului. Si cand spun a sistemului, nu ma refer la un individ sau la altul, la o guvernare sau la alta. Se vad deja zeci de ani de neglijare progresiva a problemelor din sistemul de invatamant.

    E timpul sa se faca o schimbare radicala. Si este timpul sa acceptati responsabilitatea in numele intregului sistem de invatamant.

    Credeti ca este necesara o astfel de schimbare radicala, si daca da, care ar fi ea?
  • nu este o intrebare, de fapt (Luni, 4 iulie 2011, 15:11)

    jumanji [anonim]

    Ci o constatare :"au avut la dispozitie metodologia organizarii examenului inca din august 2010, precum si modele de subiecte postate pe site-ul ministerului inca din februarie." --> adica ce nu au reusit sa invete in anii de liceu, au putut sa o faca in 10 luni, asta plecand de la premisa ca nu s-au produs modificari...peste modificari...peste modificari. Bac-ul a fost si este o metoda a mistrilor sa "iasa in fata", atat. Pacat ca sufera bietii copii - sunt cativa care nu merita, si sa nu uitam ca sunt copii.
  • ce are a face valoarea cu mentalitatea... ? (Luni, 4 iulie 2011, 23:18)

    Central Scrutinizer [anonim]

    la intrebarea no. 4 raspunsul a fost: "Monica Anisie: Daca vrem o societate in care corectitudinea si respectul pentru valori sa primeze, atunci trebuie sa schimbam si mentalitatea oamenilor cu privire la examenele nationale. Si acest examen de Bacalaureat se apropie de adevarata realitate a valorii absolventilor."

    1. Era vorba despre valoarea profesionala nu despre valori in general.

    2. Mentalitatile nu se pot schimba prin reforma de la centru. Asta seamana a crearea omului nou si e sortit esecului. Mai ales ca chestiunea mentalitatii este sortita la a fi subiectul cainarilor perpetue.

    3. Acest examen se apropie de lipsa valori absolventilor. Intrebarea este cum se va putea creste la un nivel de valoare. Cine va da aceasta valoare pentru aceasta le este straina majoritatii profesorilor si inspectorilor.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă