Daniel Funeriu: Bacalaureatul din 2011, cel mai corect din ultimii 20 de ani. Cum ar arata Romania azi daca cei intre 38 si 18 ani nu ar fi stiut ce e spaga?

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 30 iunie 2011, 15:10 Actualitate | Esenţial


Examenul de bacalaureat din 2011 este cel mai corect din ultimii 20 de ani, iar daca ultimele "20 de generatii", adica "cei care au intre 38 si 18 ani", nu ar fi "fraudat" examenul, atunci Romania ar fi aratat altfel, spune ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, citat de Mediafax: "Cred ca anul acesta asistam la cel mai corect organizat bacalaureat din ultimii 20 ani. Cum ar arata Romania azi daca 20 de generatii care au dat bacalaureatul nu ar sti ce este spaga, nu ar sti ce este frauda? Daca 20 de generatii, adica toti cei care au intre 38 si 18 ani, nu ar fi fraudat. Daca pentru ei frauda ar fi ceva inexistent, Romania arata altfel".

Daniel Funeriu a mai spus ca, in mandatul sau, perceptia Bruxelles-ului in ceea ce priveste invatamantul si cercetarea din Romania s-a schimbat:

"Este pentru prima data cand presa nu vorbeste la bacalaureat despre modul in care s-a fraudat in nu stiu ce scoala. Vorbiti despre faptul ca cei care au vrut sa fraudeze au fost prinsi. In acest scurt mandat, am reusit sa dam o lege a educatiei care este apreciata de colegii nostri europeni. In acest an si jumatate de mandat s-a schimbat radical perceptia despre ce se intampla in invatamantul si in cercetarea din Romania la Bruxelles. Sigur, inainte de mine aveam un om care nu vorbea nici macar o limba straina".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2058 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Chiar asa? (Joi, 30 iunie 2011, 15:14)

    muciflenduri [utilizator]

    Realist vorbind care e procentul celor prinsi? In cate sute de licee nu a fost prins nimeni? Oare de ce? S-or fi adunat toti trisorii in cateva licee?
    • +1 (3 voturi)    
      eu cred ca liceeni nu pricep (Joi, 30 iunie 2011, 15:35)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

      ca li se da o sansa sa inteleaga care sunt consecintele. E normal sa nu-i poti prinde pe toti, dar poate aia care n-au fost prinsi, vor vedea in exemplul celorlati ce risca, si vor incepe sa se comporte in consecinta! E mai bine sa pici, si sa dai in toamna, decat sa dai in toamna urmatoare!
      • 0 (0 voturi)    
        ce sa zica si el.... (Joi, 30 iunie 2011, 19:29)

        Mos Gerila [utilizator] i-a raspuns lui CCC

        Lauda de sine nu miroase a bine !
      • 0 (0 voturi)    
        consecinte? (Joi, 30 iunie 2011, 21:31)

        Amalia [anonim] i-a raspuns lui CCC

        ce consecinte sa vada liceenii cand la tv sunt prezentati toti incultii ca vedete sau ca oameni de afaceri sau ca mari smecheri plini de bani si fara pic de scoala? cum ar putea considera un licean ca foloseste la ceva scoala cand vede profesori si doctori facand greva in piata si oameni cu 10 clase fiind primari, politicieni, "vedete" sau mari oameni de afaceri?
    • 0 (2 voturi)    
      subscriu (Joi, 30 iunie 2011, 15:44)

      Eugenn [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      As fi suprins daca anul asta s-a copiat cu mult mai putin decat in trecut, caci mentalitatile nu se schimba de la un an la altul. Cand am dat eu bac-ul, acum vreo 12 ani ce-i drept, unii supraveghetori nu numai ca ne lasau sa copiem, ci ne incurajau sa o facem: scoteti cartile pe banca baieti, ce le ascundeti pe sub banci...

      Oricum, e un inceput.

      De asemenea, oleaca de modestie din partea ministrului n-ar strica. Sper totusi ca in mare are dreptate.
  • -2 (6 voturi)    
    a stii (Joi, 30 iunie 2011, 15:21)

    adolf [anonim]

    Ai fi invatat si tu gramatica limbii romane!
    • 0 (0 voturi)    
      te rog spune-mi ca glumesti! (Joi, 30 iunie 2011, 15:57)

      shot [anonim] i-a raspuns lui adolf

      ...te rog? numai pe Antena 1 subtitrarile contin constant chestii de genul "as stii", "voi stii", "a stii". serios, nu tot ce vezi la TV e corect.
      • 0 (0 voturi)    
        prost (Vineri, 1 iulie 2011, 12:48)

        adolf [anonim] i-a raspuns lui shot

        Datorita faptului ca nu sunt ministrul invatamantului, am dreptul sa fiu prost, iar faptul ca apartin acestui popor, ma obliga sa fiu prost.!
  • +2 (8 voturi)    
    20 de generaţii sau 20 de promoţii ? (Joi, 30 iunie 2011, 15:28)

    DEX [anonim]

    Să îi explice careva ilustrului ministru al Educaţiei "pixelului albastru" care este diferenţa dintre GENERAŢIE şi PROMOŢIE ...
    • -3 (3 voturi)    
      e permis (Joi, 30 iunie 2011, 16:29)

      zigzag [utilizator] i-a raspuns lui DEX

      e la fel de corect ca si "generatie de sacrificiu" sau "echipamente de cea mai noua generatie" sau "generatie in blugi".
  • -3 (9 voturi)    
    ministru e un nesimtit (Joi, 30 iunie 2011, 15:36)

    ALINA [anonim]

    draga domnule ministru esti un mare mare nesimtit!
    • +3 (3 voturi)    
      si argumentele? (Joi, 30 iunie 2011, 17:09)

      rumpel [anonim] i-a raspuns lui ALINA

      este de bun simt sa dai si argumente cand faci asemenea afirmatii
  • -1 (5 voturi)    
    O parere.... (Joi, 30 iunie 2011, 15:44)

    Marius [anonim]

    Auzi domnule Funeriu, eu inteleg ca vrei sa te umfli in pene si te felicit pentru faptul ca bacul de anul asta a aratat cati tampiti exista, si care e nivelul de invatamant.
    Doar uitandu-ma pe subiectele de la matematica, m-am amuzat...auzi...subiecte de olimpiada...ha ha ha...cred ca reporterii au luat interviuri doar unor copii care nu au invatat....
    in rest, nu te lua de generatia intre 18-38 de ani. multi din noi am facut carte cum trebuie....si uite ca iti rezolv si acum subiecte de matematica, fara sa mai stiu mari formule...doar prin logica....
    asa ca nu mai jigni generatii intregi de oameni...ca si acum, cine invata stie, cine nu nu....
    doar printr-o supraveghere draconica la un examen nu rezolvi problema cronica a invatamantului romanesc....unde mai pui ca acum tehnica de copiere cu dispozitive high tech puse in ureche, etc, e mult mult mai performanta decat in urma cu 10 ani, sa zicem.
    cam atat
    eu
  • -2 (6 voturi)    
    asta chiar e idiot (Joi, 30 iunie 2011, 15:48)

    justin [utilizator]

    Am crezut ca a fost doar o scapare declaratia precedenta in care dadea vina pe "aia dinainte" pentru crearea unei "culturi a fraudei". Vad insa ca a luat-o serios pe ulei.

    "Daca 20 de generatii, adica toti cei care au intre 38 si 18 ani, nu ar fi fraudat ...".

    Draga Daniele (sau Petrica), tineretul Romaniei, cel care te-a pus in functie, iti multumeste pentru aceste aprecieri. Ce-i drept, nu toti au putut sa plece inainte de Revolutie la studii afara. Nici dupa Revolutie nu s-au dus multi. Daca tot esti printre putinii care au reusit sa faca acest lucru (si bravo tie, l-ai facut bine) macar ai bunul simt sa nu iti bati joc de colegii tai ramasi acasa, de tot tineretul Romaniei de azi. Sunt sigur ca exista si minti mai luminate ca a ta, minti care nu au avut rezultate datorata fraudei.
  • -1 (5 voturi)    
    Corect d-le Funeriu (Joi, 30 iunie 2011, 15:51)

    IgnoreMe [anonim]

    D-asta l-a costat pe-un prieten 600 de lei protocolul, ca a fost cel mai corect bac din ultimii 20 de ani, nu? Cool. :))
  • -2 (4 voturi)    
    lipsa de bun simt (Joi, 30 iunie 2011, 15:55)

    corina [anonim]

    Domnule Funeriu !
    se vede ca sunteti unul care a trisat la examene dupa modul in care va exprimati ! Faptul ca nu intelegeti ce inseamna examenul de Bacalaureat iar se vede de la o posta. Nu este olimpiada si nici elevii nu trebuie "prinsi" in capcane. Acest examen trebuie sa se dea la nivel national, sa fie accesibil iar la o materie subiectul trebuie sa fie unul singur. De ce se da matematica pe nivele? Daca cel cu M1 pica iar cel cu M2 il ia asta inseamna ca cel cu M2 e mai bine pregatit ca cel care a sustinut matematica de nivel M1??? Nu prea cred...
    Dar, asta denota faptul ca incercati sa faceti demonstratii aiurea iar elevii pierd ... nu exista de 20 de ani incoace o certitudine in ceea ce priveste Bacalaureatul, din pacate asta nu va preocupa !!!
    Si eu sunt cu BAC-ul luat in ultimii 20 de ani .
  • -3 (3 voturi)    
    pai, in ultimii 20 de ani....invatamantul a scos (Joi, 30 iunie 2011, 16:00)

    costica [anonim]

    Un Dl Igas(aboslvent de liceu de 34 ani si de seara la Universitatea de Vest din Arad!!) mare Ministru de guvern azi, o Dra Elena Basescu(mare europarlamentara de Brusselles si cu porniri urate in directia limbii si gramaticii romane la fiecare aparitie la PE!!).... sa mai cautam pe Google ??!! Ia uite Dle funeriu ce a produs invatamantul romanesc in anii de care matale vorbesti.... VALORI care azi reprezinta Romania!!! Nu am mai cautat de Google ca toata clasa politica e plina de asemenea specimene.... fauna, de-a binelea....
    • +3 (3 voturi)    
      si cine era ministrul educatiei? (Joi, 30 iunie 2011, 16:16)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui costica

      cine eras ministru cand a luat vanghelie bacul?
  • -1 (5 voturi)    
    oare?!?! (Joi, 30 iunie 2011, 16:02)

    me [anonim]

    mai tin eu minte profesori care se laudau ca nu-i copiaza nimeni... si... well...
    tot ce face funeriu e pura campanie si atat!
    nici nu s-a terminat bacu si urla ca e cel mai corect?
    de unde stie el cum au fost celelalte?
    jenant!
  • -2 (4 voturi)    
    wow (Joi, 30 iunie 2011, 16:05)

    liviu [anonim]

    de unde stie asta? nici nu s-a terminat bacu!
    lauda de 2 lei...
    pe langa asta: nu bacu determina cat de buna e geneartia... ala e un examen si ca orice examen se ia. poti fi bata si sa ai un noroc porcesc sau invers.
    scoala+liceul+facultatea inseamna invatamant, nu numai bacul!
    tot sistemul e la pamant cu materii inutile (nefolositoare, prea grele pentru gultura generala etc). facultatea e praf! nu am auzit om care sa spuna ca l-a ajutat cu adevarat facultatea! asta nu-s probleme?!
    bine ca am rezolvat toate problemele invatamantului cu 200 de copii dati afara din examen!
  • +1 (1 vot)    
    9.99 (Joi, 30 iunie 2011, 16:24)

    El COndor [anonim]

    Pentru treaba asta aveti din partea mea 9.99.
  • +2 (2 voturi)    
    0.01 (Joi, 30 iunie 2011, 16:28)

    El Condor [anonim]

    Daca reusiti sa eliminati si sistemul P.C.R. aveti si restul de 0,01.
  • -1 (5 voturi)    
    Pai ... (Joi, 30 iunie 2011, 16:35)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... am intre 18 ani si 38, nu am dat spaga sau copiat la BAC si am intrat primul (cu examen) la o facultate de stat (tot fara spaga sau copiat). Se cheama ca pot sa-i zic acestui tembelutz pe nume Funeriu ca ma jigneste daca vorbeste despre "toti cei care au intre 38 si 18 ani"?

    El nu face decat sa preia ceea ce i-a insuflat mentorul sau si mai tembel, Basescu, care a spus ca scoala romaneasca scoate tampiti si acum dl Funeriu (clar unul dintre cei la care se referea dl Basescu) a dat si dimensiunea fenomenului ... toti cei intre 18 si 38 de ani.

    Vai de noi cine conduce Romania ...
  • 0 (2 voturi)    
    relax (Joi, 30 iunie 2011, 16:37)

    mica [anonim]

    Sa nu ne relaxam prea devreme. Mai sunt foarte multe de facut. Notele se cumpara, nu neaparat direct : la ora de religie se vand cruci, la geografie National Geografic, la matematica tot felul de carti ale mai marilor zilei, cei care fac subiecte la examene, mai ales...
  • +1 (1 vot)    
    Parere (Joi, 30 iunie 2011, 18:44)

    Daniel [anonim]

    Nu-l cunosc pe d-l ministru, nu ma intereseaza barfele sau cunostiintele sale de gramatica.

    Am un baiat care a dat capacitatea, si ca urmare la asta ma refer.
    Este un pas inainte fata de anii precedenti cand mediile si respectiv aberatiile de teze unice faceau ca o parte dintre copiii buni de la scoli care incercau sa tina un standard pierdeau accesul la licee bune.

    Daca se face o scurta analiza se poate observa in multe cazuri diferente enorme intre mediile multianuale si respectiv rezultatele la examen (2-3 puncte uneori).

    Cu alte cuvinte, eu consider cresterea importantei examenului de capacitate un pas inainte.
    Propun cresterea ponderii acestuia de la 50% in prezent (25% anul trecut) la 75% anul viitor.

    P.S.: Nu stiu cati dintre cei care critica exprimarea in public al unui om d.p.v. gramatical, vorbesc in cunostiinta de cauza.
  • 0 (0 voturi)    
    Bac-ul si spaga! (Joi, 30 iunie 2011, 21:28)

    Amalia [anonim]

    Daca nu se frauda bac-ul in ultimii 20 de ani poate nu mai erau atatia agramati cu diploma pe piata muncii din Romania. Odata trecuti de bac, la facultatile pariculare nu a fost o problema sa intre si sa iasa la fel de ignoranti si nestiutori.
    Cat despre spaga... asta nu are legatura cu bac-ul, ci cu bosorogii care inca detin posturi de conducere si care asa au fost invatati de pe vremea comunismului de cand ocupa posturile respective, nu-si primesc dreptul nu isi fac treaba. Asta e!
    Dupa ce rezolvam cu bac-ul si note luate pe merit ca sa scoatem oameni de valoare din scoli, mai trebuie si sa ii impuscam pe aia de sus si sa ii inlocuim cu tineri titrati. Poate atunci sa scapam de spagi.
    Si sa nu uit, trebuie si salarii motivante, in toate domeniile, ca sa nu mai puna oamenii botul la spaga.
  • -1 (1 vot)    
    Rusine. (Joi, 30 iunie 2011, 22:36)

    KATI [anonim]

    Subscriu la ceea ce a scris Gigi Kent; am sustinut un bacalaureat extrem de dur, absolvit, pe branci, cu media 9,00. Am continuat cu sustinerea admiterii la Universitatea "Al. I. Cuza", Iasi, unde am intrat fara taxa, a treisprezecea; situatia materiala de acasa nu avea cum sa-mi permita sa dau spaga; asadar, chiar ma simt jignita si scarbita de astfel de generalizari; cu atat mai mult cu cat nu au ca baza un fapt real; inca ma ocnsider tanara si e deprimanta, totusi, pt. mine, o astfel de etichetare; noroc ca nu prea iau in seama ce spun "personalitatile si geniile" de pe scena politica. RUSINE!
  • 0 (0 voturi)    
    Da (Joi, 30 iunie 2011, 23:31)

    cosmin [anonim]

    In calitate de profesor corector sunt de acord cu domnul ministru.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord? (Luni, 4 iulie 2011, 14:01)

      Adi Stanca [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Bai profesor corector, dar pana acum ce a facut mai? domnul ministru? CE a facut 20 de ani? nimiiiic....000000000,00000 nu a imbunatatit nimic.si se trezeste acuma ca vai de noooi ... Din cauza lui a fost problema cu spaga ...etc etc. ca sta la birou acolo si isi bea cafeaua ...In loc sa se intereseze
  • +1 (1 vot)    
    Despre bac... (Joi, 30 iunie 2011, 23:31)

    Alexandra20 [utilizator]

    Am observat amuzata cum toata lumea "s-a atacat" la vederea declaratiei lui Funeriu.
    Domnilor si doamnelor, nu se refera la voi (cei care spuneti ca ati invatat, nu ati copiat si ati luat note mari... bravo voua)... El se refera la cei care nu stiu nici macar sa vorbeasca si au luat bacalaureatul cu 8-9, dupa care au terminat o facultate... cei care au invatat ca in Romania trebuie sa nu inveti, sa nu muncesti, sa fii smecher si sa reusesti, prin copiat, spagi, lipsa de corectitudine...
    Toata lumea se plange, vai ce tara avem, vai nu fac nimic politicienii... Nu observati ca fiecare incercare de a schimba ceva este intampinata tot cu critici...? Normal ca nu o sa se schimbe nimic in Romania in felul acesta...
    Normal ca nu poate schimba tot, normal ca nu se pot schimba mentalitatile romanilor intr-un an, dar este un inceput... Poate ca prin aceste masuri, in 2-3-4... ani... BAC-ul chiar va insemna ceva.
    Mentionez ca eu sunt eleva in clasa a XII-a, am dat cele 2 probe... am reusit sa rezolv tot, la matematica si la romana... fara sa copiez, fara sa vorbesc cu vreun coleg... Asta pentru ca am invatat...
    Multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by