Casa Regala nu comenteaza afirmatiile presedintelui Traian Basescu

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 23 iunie 2011, 13:09 Actualitate | Esenţial


Casa Regala nu a comentat in niciun fel declaratiile de miercuri ale presedintelui Traian Basescu in legatura cu abdicarea regelui Mihai. "Majestatea Sa Regele Mihai I nu a autorizat pe nimeni sa comenteze acest subiect", a declarat joi pentru HoNews.ro Radu Ghina, consilier al Casei Regale.

Presedintele Traian Basescu a spus miercuri seara intr-o emisiune de televiziune ca "abdicarea regelui a fost un act de tradare a interesului national al Romaniei".

"Tot continuam sa consideram ca abdicarea Regelui a fost un mare act patriotic. Nu. A fost un act de tradare a interesului national al Romaniei, abdicarea din partea Regelui. Acesta este punctul meu de vedere", a afirmat Basescu, la B1 TV, in contextul in care a mentionat de implinirea a 70 de ani de la "hai sa-i spunem de la celebra Soldati romani, va ordon treceti Prutul".

El a apreciat ca romanii nu au reusit inca sa-si aseze corect valorile.

"Spre exemplu, pentru noi toti si pentru istorie, Antonescu ramane responsabil de Holocaust impotriva evreilor si a tiganilor, ducerea lor in Transnistria, nu stiu ce. Nimeni nu spune ca statul roman avea un sef de stat atunci. Asta (maresalul Antonescu - n.r.) era doar prim-ministru atunci. Unora le dam averile, iar pe altii ii consideram criminali de razboi - seful de stat si prim-ministru. Doar pentru ca unul a fost sluga la rusi si a lasat tara prin abdicare il iertam, de toate pacatele?", a spus Basescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4182 vizualizari

  • +6 (34 voturi)    
    Pentru ca este adevarat (Joi, 23 iunie 2011, 13:16)

    FIGI [anonim]

    Nu comenteaza pentru ca este adevarat.
    M-am saturat sa vad ca fostul rege pozeaza numai ca si victima, fara a demonstra prin faptele sale concrete ceva: Salvarea Evreilor, Contracararea reala a Comunismului, .... etc.
    Regele doar se scuza ca NU a putut, Nu a avut parghii, A fost fortat.
    Faptul ca a venit in tara NU ma deranjeaza, ceea ce insa ma deranjeaza este faptul JENANT ca a cerut sa i se RETROCEDEZE cladiri ( castele ).
    Cand a abdicat si a plecat intreg, si cu bunuri de valori f mari, nu s-a gandit decat la persoana sa.
    • 0 (10 voturi)    
      Regele da dovada de diplomatie! (Joi, 23 iunie 2011, 14:04)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui FIGI

      Eu sper sa redevenim o monarhie. Asa am avea stabilitatea politica si sociala asigurate fara ajutorul cuiva din afara iar, pe de alta parte, casa regala a dovedit ca stie sa trateze atat cu vesticii cat si cu rusii. Un conducator care sa ne asigure neutralitatea in vest si est ne trebuie.

      Alianta cu vestul eu n-as mai incerca-o deoarece ne-am fript o data din cauza ei. Alianta cu estul, am incercat-o si p-asta si a iesit mai rau ca prima. Ne mai ramane sa incercam neutralitatea si sa-i simpatizam si pe rusi si pe vestici.
      • +3 (7 voturi)    
        Monarhie dar cu cine (Joi, 23 iunie 2011, 15:06)

        Ruman [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Starea de degradare morala si intelectuala a romanului este atat de avansata incat sperantele noastre intr-o monarhie sunt doar vise. Pe de alta parte, asezarea noastra geografica nu ne permite sa fim neutri. Nu suntem Elvetia! Si asta de la traci, incoace...ne-am aliat si am tradat, am fost alunecosi.....
        Cat despre Maresalul Antonescu si contextul de atunci, citeste scrisoarea acestuia, document istoric, si ai sa constati ca nimic nu-i nou sub soare. Nici liberalii, nici taranistii nu au vrut puterea, nu au vrut nici sa-l ajute. Le placea cazaciocul. Iar coruptia, daca nu citesti data, te crezi in prezent.
        Acestea fiind spuse, cu cine monarhie? Cu actorul duda via psd???
        • +1 (5 voturi)    
          Pozitia geografica a Romaniei (Joi, 23 iunie 2011, 15:35)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Ruman

          e ideala pentru neutralitate. Tot ce trebuie sa facem este ca sa-i convingem pe vestici si pe estici ca pot face in siguranta schimburi comerciale pe teritoriul nostru: vesticii au bunuri, esticii au reusurse energetice.
          • 0 (4 voturi)    
            Esti poet (Joi, 23 iunie 2011, 20:43)

            Ruman [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            Ceasca a incercat sa fie neutru si independent si a incasat-o!
            Iar daca se putea face comert civilizat intre est si vest de ce au zburat Basarabia, Bucovina, Cadrilater...
            Nu sunt lucrurile atat de simple.
            Romanii nu au atacat niciodata pe nimeni. Mereu au fost cotropiti, au platit biruri, au platit dari.
            • 0 (2 voturi)    
              aberatii istorice (Vineri, 24 iunie 2011, 9:03)

              Lucian [anonim] i-a raspuns lui Ruman

              Inca exista mitul cu Romanii nu au atatacat pe nimeni niciodata. Pai Cadrilaterul il avem in urmarazboiului balcanic din 1913 cand l-am anexat de la Bulgari. Crezi ca locuitorii de acolo au facut referendum ca sa treaca la in Regatul Romaniei?
              La Odessa , in Ucraina, Armata romana a ars de vii, mii de de oameni, apropos din ordinul lui Antonescu
              Noroc ca avem internet!
              Merci
              • -1 (1 vot)    
                Putina istorie (Vineri, 24 iunie 2011, 16:46)

                Ruman [anonim] i-a raspuns lui Lucian

                Regatul Romaniei a alipit Cadrilaterul...dar erau inaintasii lui Mihai!
                Alegerea a fost: Cadrilater sau Basarabie?
                Istoria spune ca romanii au intrat mereu in razboaie ca sa se apere teritorial. Nu au atacat dar au purtat razboiul si pe alte teritorii. Pentru tine, ostasii trebuiau sa se opreasca la vama?
                Cat despre internetul tau se pare ca nu prea il folosesti pentru informare. Pe vremuri oamenii citeau si din carti nu numai pe internet asa cum se intampla acum.
                Poate de aceea la revolutia a ars si Biblioteca Centrala. Nu mai avem nevoie de carti!
                Depinde ce alegi:informatie sau cultura?
        • 0 (0 voturi)    
          Monarhie (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:33)

          Vadim [anonim] i-a raspuns lui Ruman

          Printul Charles ar fi indicat,daca dorim un strain.
          Macar Printul Charles face ceva FOARTE BUN pentru Romania.Pastrarea traditiilor,istoriei romanesti.
      • +6 (6 voturi)    
        Te crezi in Alpii Elvetieni? (Joi, 23 iunie 2011, 16:01)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Cine crezi tu ca te lasa pe tine sa devii perfect neutru? Rusii? Americanii?
        Vino-ti in fire, Elvetia e un stat neutru pentru ca nu are resurse si este relativ inaccesibila geografic.
      • 0 (2 voturi)    
        SUURPRIIIIZAAAA! (Vineri, 24 iunie 2011, 0:20)

        db [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Basescu pregateste un candidat surpriza la urmatoarele alegeri : Paul “de Romania”.
    • +2 (8 voturi)    
      O pararere personala (Joi, 23 iunie 2011, 14:22)

      Ion Banu [anonim] i-a raspuns lui FIGI

      A presedintelui Basescu, care dpdv diplomatic nu-i face bine ca a exprimat-o in public.
      Pe de alta parte, revenind la momentul 1947, ce ar fi putut face casa regala a Romaniei impotriva tancurilor sovietice si a unui guvern satelit rusilor? Singura lor sansa era sprijinul din afara - care din pacate nu a fost decat mai mult retoric. Cine in Europa anilor 1945, 46, 47 le-ar fi putut face fata sovieticilor? Singurul conflict din acea perioada - intre cele 2 blocuri - a fost blocada Berlinului.
      Referitor la momentul 1941, desi constitutional regele preluase prerogativele de la tatal lui, de facto cel care conducea tara cu mana de fier era Antonescu. Actele oficiale cu litera de lege ii dadeau acest drept. Suplimentar cine la acel moment s-ar fi pus de-a curmezisul vointei germane? Sa nu uitam ca totusi Romania in alianta cu Germania a ramas independenta.

      Cumva Romania de acum face nota discordanta cu principalele forte din Europa si NU ISI TRADEAZA INTERESUL NATIONAL? Cumva valorile de acum sunt bine asezate?

      Deci concluzia e ca asupra unor un subiecte atat de delicate parerile presedintelui Romaniei exprimate atat de abrubt ar fi fost bine sa fie mai voalate, cu perdea pe cat posibil.
    • -2 (8 voturi)    
      @FIGI (Joi, 23 iunie 2011, 14:31)

      topwriter [utilizator] i-a raspuns lui FIGI

      inainte de a posta "pareri avizate" poate ar fi util sa mai deschizi si carti de istorie, nu doar pagini de internet.
      este rusinos ca nu ne cunoastem sau alegem sa ne ignoram istoria.
    • -1 (5 voturi)    
      Oare? (Joi, 23 iunie 2011, 15:31)

      unu [anonim] i-a raspuns lui FIGI

      Exista unele lucruri in lumea asta ce nu pot fi cumparate, printre care si diplomatia.

      Daca vine la tine un puradel si te face in toate felurile, te cobori la nivelul lui sau il ignori pentru ca nu merita oboseala.

      Basescu a dovedid ca e un fricos ca de obicei, vine cu afirmatii din astea la sfarsit de mandat, impotriva unui om ce implineste 90 ani.

      Pe cand il injura si pe ambasadorul Statelor Unite sau pe cel al Marii Britanii pentru ca ne-au abandonat rusilor? Cum uita sa mentioneze "detalii" din astea.

      Tu si cu cei ce iti dau plusuri sunteti motivul pt care Romania este si va ramane inca 50 ani in urma celorlalte tari din Europa. Inghititi orice minciuna, nu stiti sa ganditi pentru voi si nu ai citit vreodata vreo carte de istorie, si nu ma refer la manualul de clasa a 7a.
    • -1 (5 voturi)    
      Bunici (Joi, 23 iunie 2011, 15:43)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui FIGI

      Ai bunici? Intreba-i si tu despre rege ca sa nu mori prost.
    • 0 (2 voturi)    
      non combat (Joi, 23 iunie 2011, 22:36)

      Serje [utilizator] i-a raspuns lui FIGI

      Cred ca regele a gresit mult atunci cand i-a invitat la anumite ceremonii pe USL-amistii de astazi iar pe Basescu l-au omis, l-au tratat cu ... indiferenta. A fost o pozitie a curtii regale si acum si-au incasat-o. Puteau sa se poarte altfel cu presedintele care a condamnat comunismul si atunci l-a si laudat pe rege.
      Basescu a tot tinut-o in el de atata timp iar acum a scapat-o. Si eu am fost deranjat ca regele i-a invitat pe USL-amisti la aniversarile sale iar pe Base nu. Era un mesaj important pentru romani.
      De aceea probabil ca nici nu raspund, pe langa faptul ca regele n-a actionat atunci cu destula diplomatie, cu viclenie, ca sa ne scape de rusi, sa-l salveze pe generalul Antonescu si multe altele.
  • +7 (31 voturi)    
    Care casa regala? (Joi, 23 iunie 2011, 13:16)

    Vlad Tepes [anonim]

    S-a exprimat stangaci sau a fost inteles gresit.Regele a abdicat el si pentru tot neamul lui.
    Deci avand aceasta premiza s-a putut instala legitim un guverm comunist fiind evident un vid de putere constitutional .
    Daca regele abdica in nume propriu si ceda coroana unuia din Hohenzollern din Germania era o miscare mai inteligenta care punea comunisti in imposibilitatea legala de a schimba Constitutia fara referendum si complicatii care nu puteau fi prevazute.Este adevarat ca prin actul lui regele Mihai a tradat interesul national si facut mai facila instaurarea comunismului.Existenta unui rege in exil ar fi intretinut speratele unui popor.Asa ce a facut? A abdicat pentru el si pentru toti urmasii lui si-a luat averea si a plecat .50 de ani nu a scos un cuvant si nu a sprijinit moral Romania.A venit dupa 89 ca sa se mai chiverniseasca? Regii deobicei mor petru tara lor.El a preferat abdicarea rusinoasa.Istoricii de azi care comenteaza spusele lui Basescu sunt istorici formati la scoli comuniste de istorie si sunt obisnuiti sa gandeasca asa.Regele le-a facut un serviciu rusilor. Unde a fost"casa regala" 50 de ani ? Si despre care casa regala vorbiti? Nu a abdicat regele Mihai cu manuta lui pentru el si toti urmasii lui ? Deci nu mai este nici o casa regala.Este o opereta ieftina cu iz de afaceri imobiliare.
    • +4 (10 voturi)    
      AI DREPTATE! (Joi, 23 iunie 2011, 14:01)

      Tzepesh [anonim] i-a raspuns lui Vlad Tepes

      Ai perfecta dreptate! A disparut cateva zeci de ani, si cand s-a schimbat regimul vine sa isi ceara drepturi... Bine ca nu vrea sa fie presedinte...
      • +2 (8 voturi)    
        .... (Joi, 23 iunie 2011, 15:11)

        Ruman [anonim] i-a raspuns lui Tzepesh

        Dupa razboi, multi viteji se arata!
    • -1 (7 voturi)    
      Armata Rosie (Joi, 23 iunie 2011, 14:06)

      Dapyx [anonim] i-a raspuns lui Vlad Tepes

      a legitimat guvernul comunist si ar fi facut-o cu s-au fara abdicarea regelui, diferenta ar fi fost data de numarul de victime.
    • +1 (7 voturi)    
      iata actul de abdicare (Joi, 23 iunie 2011, 14:11)

      Vlad Tepes [anonim] i-a raspuns lui Vlad Tepes

      Mihai Iiu
      Prin graţia lui Dumnezeu şi voinţa naţională
      Rege al României


      La toţi de faţă şi viitori, sănătate


      În viaţa Statului român s'au produs în ultimii ani adânci prefaceri politice, economice şi sociale, cari au creiat noi raporturi între principalii factori ai vieţii de Stat.

      Aceste raporturi nu mai corespund astăzi condiţiunilor stabilite de Pactul fundamental — Constituţia Ţării — ele cerând o grabnică şi fundamentală schimbare.

      În faţa acestei situaţiuni, în deplină înţelegere cu factorii de răspundere ai Ţării, conştient şi de răspunderea ce-mi revine, consider că instituţia monarhică nu mai corespunde actualelor condiţiuni ale vieţii noastre de Stat, ea reprezentând o piedică serioasă în calea desvoltării României.

      În consecinţă, pe deplin conştient de importanţa actului ce fac în interesul poporului român,
      A B D I C

      pentru mine şi pentru urmaşii mei dela Tron, renunţând pentru mine şi pentru ei la toate prerogativele ce le-am exercitat ca Rege al României.

      Las poporului român libertatea de a-şi alege noua formă de Stat.


      Mihai


      Dat la Bucureşti,
      astăzi 30 Decembrie 1947.
  • 0 (30 voturi)    
    foarte elegant raspunsul.... (Joi, 23 iunie 2011, 13:25)

    lili [anonim]

    nu poti ca Rege sa te cobori la toate mojiciile si la toti mojicii din lumea asta inconjuratoare.... ca declaratia lui Basescu este o mizerie stil Basescu o arata faptul ca tocmai Basescu vorbeste despre "valorile" Romaniei !!! Probabil, s-a referit la valoarea junei prezidentiale care ne reprezinta la Brusselles !!! Doamne, cum mai suporti ??!!!!
    • -8 (16 voturi)    
      Buna intrebare (Joi, 23 iunie 2011, 13:49)

      Zummm [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Eu nu stiu cum te mai suporta pe tine mai "regalistule" :))))))))
    • +2 (8 voturi)    
      Se obisnuieste in familia Hohenzollern (Joi, 23 iunie 2011, 13:57)

      Vlad Tepes [anonim] i-a raspuns lui lili

      in 1849 ramura Germana a vandut ducatul Hohenzollern-Singmaringen regelui Prusiei .L-a vandut .Gata . Si-a vandut tara si a plecat sa locuiasca confortabil la Berlin.A ramas numai cu numele si ranguri onorifice . Citi istoria si vedeti.
      Povesti cu regi si printese sunt numai pentru cine nu citeste istorie.Nu este nimic romantic si nobil in acest personaj care in mod ilegal isi spune Rege.Fostul rege poate.Mai bine Abdicatul rege.Este mai corect .Rege nu este un titlu nobiliar.Este o functie intr-un stat.Unde este el rege ca sa isi spuna asa? Intrebati-l ce rang nobiliar are el in familia Hohenzollern-Singmaringen? Nu are .Regele Cioaba este la fel.
    • +3 (11 voturi)    
      EBA (Joi, 23 iunie 2011, 14:03)

      Tzepesh [anonim] i-a raspuns lui lili

      Faptul ca EBA e praf nu inseamna ca Base nu are dreptate la faza cu abdicarea regelui. Pe de alta parte, parlamentarii proeminenti care NE REPREZINTA a Brusseles sunt toti cam... Adica Becali, EBA, si Vadim... Vai de noi!
      • +5 (5 voturi)    
        severin (Joi, 23 iunie 2011, 15:18)

        Ruman [anonim] i-a raspuns lui Tzepesh

        L-ai uitat taman pe nepotul brucanului care zilele acestea "ne umple de respect" in Parlamentul european.
    • +3 (5 voturi)    
      Rege? (Joi, 23 iunie 2011, 16:17)

      mumu [anonim] i-a raspuns lui lili

      A fost cumva uns Rege al Romaniei? Cand?
  • -2 (6 voturi)    
    Diplomaţia bâtei în baltă (Joi, 23 iunie 2011, 13:58)

    Mitică [anonim]

    Dincolo de adevăr - poate că dl. preşedinte chiar are dreptate - iată adevărata diferenţă dintre un aristocrat şi un individ cu maniere cel puţin dubioase.

    Totuşi, Băsescu nu este deloc prost - nu face decât să atragă simpatia publicului tip "în puii mei".
  • 0 (8 voturi)    
    Limita incompetentei istorice (Joi, 23 iunie 2011, 13:59)

    Dragos [anonim]

    Casa regala a facut foarte bine. Nu se pot comenta astfel de afirmatii. Regele, ca si Presedintele, nu sunt persoane fizice, ci "Romania" insasi, adica noi toti. Faptul ca insul Basescu s-a comportat ieri ca un intrus in istoria statului... arata clar limita incompetentei sale istorice, cum bine spune dl. Ghinea in alt articol. Dar s-a vazut asta inca de cand a botezat copilul lui Paul. O sfidare mai mare a istoriei casei regale nu se putea din partea unui sef al statului. Cat despre comunisti, evrei, Antonescu... Ma intereseaza mai mult ca presedintele de ACUM terfeleste un personaj deja istoric dar inca in viata, in loc sa-l onoreze ca pe oricare alt fost sef de stat. Josnic. Pacat. Rusine.
  • +1 (9 voturi)    
    COMENTARIU (Joi, 23 iunie 2011, 14:04)

    Petre Dan Constantin [anonim]

    Este onorantă atitudinea Casei Regale. Chiar dacă în prezent regalitatea a devenit actuală, pentru istoria noastră reprezintă un factor de mare progres și civivilizare. La momentul la care Regele Mihai a fost obligat să abdice, evenimentul a produs consternare, iar plecarea sa din țară a provocat co0nsternare pentru cel puțin 80-90 la sută din popor. vorbesc ca unul care deși copil, de 13 ani am încercat aceste sentimente și în numele generașiei bunicilor mei țărani și al părinților mei intelșectuali. Nici un președinte din prezent ori din genedrațiile viitoare nu se va bucura de adeziunea poprului așa cum s-a bucurat Mihai. Gafa Preșe-dintelui Băsescu este impartodanabilă și o spune cineva care îi este partizan. Este o dovadă, în primul rând de incultură și mai apoi de lipsă de lipsa simțului politic.
  • -3 (5 voturi)    
    Marionetele Nu Raspund... (Joi, 23 iunie 2011, 14:10)

    ahtepp [anonim]

    ...este sub demnitatea unui rege sa raspunda insultelor unui amarat de presedinte de tara din E, si ala corupt pana peste cap, nu-asha?!

    ...sau, mai degraba Marionetele (regale) Nu Vorbesc...pentru propriul interes ele doar executa...comanda cui ?! Aceasta e intrebarea...(pt. "un" Lord John fireste, daca vrea sa raspunda boborului, sau daca-l lasa ierarhiile masonice)

    auuu...vai, vai onoarea mea de regalist ...
    Toata lumea s-a trezit regalista peste noapte...dar cand a venit Ratiu sa ne invete adevaratul capitalism si democratia veritabila,...toti urlau "iliescu-apare, soarele rasareeee!!" Acum, fireste, jos basescu sus duda...poate mai iese de-o chiftea cu miere britanica de data asta...pt boboru' de handicapati politic. Romania te iubesc...pe care dintre ele? Pe cea corupta ... fireste...:))))
  • -2 (4 voturi)    
    Mai e ceva (Joi, 23 iunie 2011, 14:13)

    matei [anonim]

    In Bucuresti o batrâna s-a aruncat de la etajul zece. Nu e de interes istoric.
  • +1 (11 voturi)    
    Ce sa raspunda casa regala? (Joi, 23 iunie 2011, 14:15)

    deno [anonim]

    Ca regele a acceptat sa abdice si sa ofere legitimitate comunistilor in schimbul averii casei regale?

    A abdicat ca sa-si poata lua cu el averea. Punct!

    A vandut tronul Romaniei si la cam asta se rezuma tot.

    Mihai I nu are ce sa raspunda.
  • -3 (5 voturi)    
    dsfd (Joi, 23 iunie 2011, 14:33)

    eu [anonim]

    nu este Basescu cel mai in masura sa spuna asta. mai bine ar spune despre el. cauta alte gaselnite sa o faca el pe eroul,. Un erou securist.
  • -2 (2 voturi)    
    instructiuni (Joi, 23 iunie 2011, 14:34)

    radu [anonim]

    Mai fratilor constat cu regret ca nu cunoasteti istoria Romaniei. Super base v-a aruncat praf in ochi !!! Spalati bine ochii cu ...cartile de istorie!Atentie consulatati un medic!
  • +2 (8 voturi)    
    simplu (Joi, 23 iunie 2011, 14:45)

    parere pro [anonim]

    Regele Bulgariei,Kiril,nu a abdicat si a preferat moartea dezonoarei. Regele Mihai a facut o smecherie romaneasca,prin care si-a salvat pielea nu si poporul.Daca abdica in nume propriu,ar fi trebuit referendum pentru modificarea constitutiei de la acea data ,ori comunistii l-au impanat cu medaliile lui Stalin si i-au facilitat plecarea.Lasarea de izbeliste a cca 130.000 de soldati,care au fost luati prizonieri de rusi si dusi in Siberia,este un act demn de un rege?Asa ca istoriciilor la treaba! Probabil Basescu a avut acces la documente nepublicate inca.Ce ma deranjeaza ca sau apucat politrucii din tara ( Geoana !!! si pe la amiaza,normal,Crin) sa-si dea cu parerea. Urmeaza Iliescu ? Ii
  • -1 (7 voturi)    
    echilibru (Joi, 23 iunie 2011, 14:51)

    stefan [anonim]

    Intr-o lume determinata de senzational si de extraordinar, normalitatea si decenta sunt raritati. Basescu este senzational, si o mare parte din romani gusta acest show de prost gust, indiferent care sunt afirmatiile sau argumentele. Este usor sa vorbesti si sa analizezi evenimente trecute dintr-o pozitie exteriora in care comoditatea scaunului iti oferea iluzia ca ai dreptul sa judeci. Imi aduc aminte ingrozit de manele dedicate lui basescu si la unele declaratii de-a dreptul jignitoare la adresa poporul roman. A facut si lucruri bune, dar noi romanii avem nevoie de normalitate, avem nevoie de repere, in nici un caz nu avem nevoie de diversiuni si mizerii de acest gen. Trebuie sa fim uniti daca vrem sa ne fie bine, nu dezbinati...
    • +2 (6 voturi)    
      Ai o problema cam mare... (Joi, 23 iunie 2011, 15:16)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Ceea ce vezi tu ca diversiune s-a intamplat! Ce a spus Basescu e o realitate istorica. Asta a facut Mihai.

      "Normalitatea romaneasca" e cam nociva. Liniste si normalitate a fost pe perioada lui Iliescu si Nastase. Stim noi cum a fost.
      • 0 (4 voturi)    
        poate ai dreptate (Joi, 23 iunie 2011, 15:31)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui taro

        Dar abdicarea oare nu a fost fortata? ce se intampla daca nu abdica? Ma refeream la normalitate, deoarece nu mi se pare normal ca presedintele meu sa apara la televizor si sa faca astfel de declaratii cand tara e in rahat. Ce legatura are cu fonduri europene retrase, organizare adm., cu mafia tiganeasca etc etc etc. Nu trebuia oare sa fie declasificate dosarele si facute rapoarte oficiale cu diverse persoane acreditate? aaa sau a fost facut asa ceva... la ce ma ajuta declaratia asta, chiar nu vedeti ca suntem prostiti in cel mai pervers fel?? diversiunea este pentru aprinderea spiritului nationalist si reinvierea unor doctrine nocive. La sfarsitul zilei romanul nu mai stie ce sa faca, e un haos total ce se propaga incontinuu.

        Sper sa ma insel, si basescu sa aiba intentii bune si ce spune sa fie adevarat, dar daca minte, atentie mare la cine si ce este acest om.
  • +2 (8 voturi)    
    Din pacate, Basescu are drepate (Joi, 23 iunie 2011, 14:53)

    comentator amator [anonim]

    Regele a afirmat ca a abdicat fiind santajat de comunisti cu executatea a 1000 de studenti arestati pentru manifestatii de strada.

    Responsabilitatea unui rege al Romaniei este cu mult mai mare decat pentru vietile 1000 de oameni , avea responsabilitate pentru 16.000.000 cat avea Romania atunci , cat si pentru generatiile urmatoare , pentru libertarea si suveranitatea poporului. Erau in joc valori mult mai mari decat vietile a 1000 de oameni, care daca ar fi fost intrebati ar fi acceptat acest sacrificiu.
    In plus foarte probabil ca era doar o cacialma comunista si toata lumea stia asta .

    O reactie onorabila pentru rege ar fi fost refuze abdicarea chiar cu pretul vietilor acelor 1000 de studenti si chiar cu pretul sacrificiului de sine sau al familiei regale.
    • +1 (5 voturi)    
      cacialma comunista? (Joi, 23 iunie 2011, 15:29)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui comentator amator

      "In plus foarte probabil ca era doar o cacialma comunista si toata lumea stia asta", spui tu. Chiar iti face impresia ca armata rosie a Uniunii Sovietice era doar o cacialma?
      Chiar crezi ca intalnirea de la Yalta, in care Romania a fost vanduta sovieticilor, a fost doar o cacialma si ca de fapt ei s-au intalnit acolo sa bea o vodca si se mai relaxeze.
      Ce usor vorbesti despre sacrificarea a 1000 de vieti umane, a acelor studenti! E usor, asa, din tastatura! Erau in joc valori mult mai mari decat vietile a 1000 de studenti? In primul rand ca o valoarea unei viati umana nu poate masurata, ca sa spui daca e mai valoroasa sau nu decat altceva! In al doilea rand, tu chiar iti inchipui ca Uniunea Sovietica, dupa ce am fost vanduti de americani si englezi, ar fi fost invinsa de resturile armatei romane, decimata dupa indelungi lupte?
      Cacialma? Crezi ca sovieticii se jucau, comunistii erau niste baieti simpatici care uneori jucau la cacialma?
      Da, regele putea sa aleaga sa moara atunci. Si putea sa aleaga sa moara impreuna cu el alti oameni (care nu au fost intrebati daca vor sa moara pentru nimic!). Sunt convins ca si in varainta asta perioada comunista ar fi fost exact la fel. Istoria e plina de regi asasinati!
  • +1 (5 voturi)    
    abdicarea (Joi, 23 iunie 2011, 15:06)

    daroc [utilizator]

    Am citit recent o carte, "Monarhia in Romania 1866-1947", de Ioan Scurt. O am chiar acum in fata.
    Sintetizand, in ziua de 30 decembrie, a avut loc o intalnire intre regele Mihai si regina mama, pe de o parte si Petru Groza, in calitate de secretar general al partidului comunist si Gheorghe Gheorghiu Dej, pe de alta parte, intalnire solicitata de Petru Groza.
    Petru Groza i-a cerut regelui, intr-un mod amiabil, sa abdice. Palatul in care avea loc intalnirea era deja inconjurat de trupe iar liniile telefonice intrerupte. Regela a intrebat: "Si daca refuz sa semnez?". La care raspunsul lui Petru Groza a fost urmatorul (copiez din carte): "Dv ati vazut, totul a fost prevazut. Ordinele sunt date, noi detinem pozitiile cheie. Si noi nu putem parasi acest palat fara actul de abdicare semnat. Se poate ivi un razboi civil. Noi nu putem raspunde de securitatea nimanui. Si dv. veti purta raspunderea". La sfarsitul intrevedere, Groza a dezvaluit ca avea la el un pistol si era pregatit sa-l foloseasca. El a afirmat ca pentru aparare. Dar palatul era deja inconjurat de forte armate net superioare garzilor din palat si toti stiau asta, regele le-a vazut pe fereastra si asta era si ideea, sa le vada!
    Era sfarsitul razboiului, Romania era deja "adjudecata" Uniunii Sovietice, conduse de Stalin. Fiecare judeca dupa cum vrea, daca regele a tradat atunci sau nu.
    Dar cei care cred ca daca regele nu ar fi abdicat Petru Groza si-ar fi cerut scuze de deranj si ar fi plecat, jenat, ii rog sa nu comenteze nimic!
    • +4 (4 voturi)    
      si daca? (Joi, 23 iunie 2011, 17:03)

      si daca [anonim] i-a raspuns lui daroc

      Si daca ar fi refuzat? El si familia nu ar fi scapat, e clar. Si nici altii....dar atunci poarte ar fi fost macar inceputul unei revolte PE FATA impotriva comunismului...De altfel, americanii cica ar fi fost asigurati ca sovieticii or sa asigure "alegeri democratice". Poate ar fi vazut atunci deja o lume intreaga ce insemna de fapt armata rosie si promisiunile sovieticilor...
      Cu tot acest abandon, cati romani de calitate, din toate straturile sociale, au murit in inchisori comuniste??
      Mult prea multi...
      • -1 (5 voturi)    
        Ce va place (Joi, 23 iunie 2011, 17:49)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui si daca

        sa vorbiti pe net despre chestii care s-au intamplat cu vreo 40 de ani inainte de a va naste. Mai cititi si "Moscova sfideaza lumea" a lui Ion Ratiu, sa mai aflati una-alta. SUA ? Li se rupea de noi, noi fusesem vanduti la Ialta. Cat despre gestul golanesc al lui basescu, nu prea am cuvinte. In primul rand, e un fost sef de stat (bun, rau, cum o fi fost). In al doilea rand, are aproape 90 de ani. Ce-ati zice de putin respect ? Daca ti-e teama de un batran, inseamna ca tu ca presedinte esti tare slab, bun de nimic.
        • +2 (2 voturi)    
          Ion Ratiu (Joi, 23 iunie 2011, 18:45)

          daroc [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

          Eu am citit cartea la care faci referire, despre ce vorbesti.
          Ii indemni aici si pe altii s-o citeasca. Ar fi excelent, dar stii ce ma gandesc... chiar daca n-au citit-o si majoritatea covarsitorare nici n-o s-o citeasca vreodata.... mai bine romanii, atunci mai demult, l-ar fi votat pe Ratiu ca si presedinte si partidul lui in parlament. Si atunci, cu totul alta era acum istoria acestor ultimi 20 de ani....
          Dar romanii au ales ciuma rosie, chiar daca in costum de "democrat"! Culmea mai! Un fost prim secretar judetean de partid (comunist, pt cei mai tineri, ca alt partid era interzis cu desavarsire), un om cu studii la Moscova!
          Ce-am ales aia am avut!
          • +1 (1 vot)    
            si daca (Joi, 23 iunie 2011, 19:56)

            si daca [anonim] i-a raspuns lui daroc

            Romanii spalati pe creier de atunci erau intr-un numar mult mai mare decat cei de acum. Atunci am votat Ion Ratiu si PNTCD - din fericire, primul meu vot dat vreodata :) Din nefericire, a urmat ce a urmat...si pana astazi Ilici apare cu gura lui pana la urechi la TV, aratandu-se indignat ca in fiecare an lumea vorbeste despre 13-15 iunie 1990. Din fericire pt el, si din nefericire pt romani, numai se vorbeste, si de catre din ce in ce mai putina lume...
            Nici nu avea cum sa iasa Ratiu - prea multi securisti si comunisti au impanzit atunci partidele 'istorice"...
            Raman la parerea ca Mihai este, din pacate, prea slab, si prea depasit de evenimente, de fiecare data...In 1989 nu mai era pustan. Atunci, in Decembrie, daca ar fi intrat in tara, ar fi avut-o aproape pe toata alaturi (sa nu uitam de comunisti si securisti)
            De ce nu a facut-o? Vraja marii cu a fost prost sfatuit...Unde e vointa lui?
            Tot respectul pentru varsta lui, dar din pacate nu a fost de calibrul lui Carol I sau al lui Ferdinand...
        • +1 (1 vot)    
          Averi, averi, averi... (Vineri, 24 iunie 2011, 14:33)

          Ruman [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          Totusi la 90 de ani nu a uitat sa-si revendice averile.
          Poporul roman i le-a retrocedat si a uitat ca fusese parasit la greu. Armistitiul nu a fost incheiat, soldatii au fost parasiti pe front, noi am fost tratati de rusi ca invinsi, am platit datorii de razboi, am ramas fara Basarabia, fara Bucovina, fara tezaur...
          Despre comportamentul rusilor fata de populatia civila nu vorbeste nimeni.
          Parerea unanima a bunicilor nostri: si-a incarcat trenul si a plecat iar noi a trebuit sa ne ascundem fetele, nevestele, bunurile si sa fugim din calea rusilor !
          Scapa cine poate, nu-i asa?
      • 0 (2 voturi)    
        revolta pe fata impotriva comunismului (Joi, 23 iunie 2011, 18:39)

        daroc [utilizator] i-a raspuns lui si daca

        Ar fi fosy imedoat inabusita in sange. Intelege, era al doilea razboi mondial, tari intregi erau in ruine, murisera zeci de milioane de oameni, planeta era epuizata!
        Tancurile sovietice erau in Romania, armata romana era la pamant si gandeste-te, Uniunea Sovietica era condusa de Stalin! Omul asta a trimis la moarte zeci de milioane de cetateni sovietici nevinovati, in perioada interbelica, in asa numitii ani ai "terorii staliniste". Stalin era paranoic, si de teama sa nu ii ia careva puterea, a instaurat o teroare in toata tara, cu milioane de victime. Milioane de rusi, din toata Rusia, extrem de multi simpli tarani, erau brusc acuzati de politia politica ca sunt "spioni americani", li se inscenau procese, erau condamnati si imediat acuzati. Milioane de compatrioti morti, la comanda lui Stalin, numai ca sa doarma el linistit.
        Gandeste-te atunci ce ordine dadea Stalin daca in Romania era atunci o revolta anticomunista. Americanii, englezii? Crezi ca nu stiau? Crezi ca erau idioti, nu stiau ce inseamna Uniunea Sovietica? Ma refer la varful politicii, cel putin. Stiau perfect! Alegeri libere? Stiau perfect ca nu va fi asa! Hai sa nu fim naivi! Aveau la dispozitie servicii intregi de informatii, stiau perfect! Dar asta a fost "deal"-ul: Romania revine rusilor, sa faca ce vor!
  • -4 (4 voturi)    
    un model de urmat, regele Mihai (Joi, 23 iunie 2011, 16:31)

    Bogdan [anonim]

    Ce diferenta de atitudine intre regele Mihai si mitocania acestui presedinte, care nu rateaza ocazia sa se faca si sa ne faca de ras
  • -1 (1 vot)    
    majestatea regala nu se dezminte (Joi, 23 iunie 2011, 20:02)

    panfil flecaru [anonim]

    ce rost are sa strici orzul pe gaste...
    tot n'ar pricepe.
  • +1 (1 vot)    
    Din pacate ... (Joi, 23 iunie 2011, 22:55)

    Reader [anonim]

    ... adevarul e cu totul altul. ce afirmati voi, din diverse carti ale unor istorici sunt pure puncte de vedere. istoria nu e o stiinta 100% exacta.
    are cineva transcrisul acelei intalniri? poate cineva sa spuna clar care au fost discutiile de atunci? nu. si atunci? care e singura informatie adevarata? ca regele a abdicat. nu mai faceti tot felul de scenarii: ca a abdicat sa salveze viata a 1000 de studenti arestati, sau ca ne cotropeau rusii daca nu facea asta. daca studentii aia au fost arestati, cu siguranta au fost si executati, iar tara tot a fost cotropita si ocupata de rusi ... deci? ce am castigat noi (poporul) prin actul regelui? ce a castigat el? nu mai conteaza ...

    si in iunie 90 au venit minerii ca erau in piata zeci de mii de huligani care vroiau sa darame regimul democratic proaspat instaurat. in realitate au fost cateva sute (poate). si atunci s-a spus ca vin sa ne apere de fortele oculte care vor sa ne fure tara. si au vandut-o ei.
  • 0 (0 voturi)    
    Stalin e vinovat (Vineri, 24 iunie 2011, 19:50)

    nicolae [anonim]

    Costul unui cartus patru kopeici
  • 0 (0 voturi)    
    Dovada de diplomatiee si tact politic... (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 20:45)

    j.chinez [utilizator]

    Salut faptul ca Casa Regala nu s-a implicat in acest schimb de replici inutile. Desi sunt sigur ca exista multi indivizi care doresc o replica si un raspuns pe masura nerusinarii acestui "presedinte al Romanilor".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by