​VIDEO INTERVIU Ambasadorul Iranului la Bucuresti: “Scutul american antiracheta din Romania este indreptat impotriva Rusiei”

de Vlad Mixich, Bety Blagu     HotNews.ro
Duminică, 19 iunie 2011, 23:00 Actualitate | Esenţial


Ambasadorul uneia dintre tarile “axei raului” (eticheta lipita pe Iran, in 2002, de presedintele G.W.Bush) locuieste la Bucuresti intr-o impunatoare casa boiereasca, aflata la 500 de metri de Piata Victoriei. In salonul de primire, unde predomina auriul fotoliilor si al serviciului de ceai, dr. Bahador Aminian Jazi ne saluta cu mainile impreunate in dreptul pieptului.

Venit dintr-o tara unde 60% dintre studenti sunt femei iar condamnatii sunt spanzurati in public, Ambasadorul are de interpretat o partitura dificila la Bucuresti. Statele Unite, cel mai mare dusman identificat al Iranului, sunt cel mai apropiat aliat al Romaniei. Rusia, unul dintre sustinatorii autoritatilor de la Teheran, nu este deloc simpatizata la Bucuresti. Printre replici scurte si taioase, discutia a curs sub privirea severa a liderilor Revolutiei Islamice din 1979, portretizati intr-un tablou aflat pe peretele Ambasadei Iranului la Bucuresti.





Vlad Mixich:
De curand, echipa feminina de fotbal a Iranului a fost exclusa de la jocurile olimpice in urma unei decizii FIFA. Motivul a fost valul islamic pe care jucatoarele il poarta in timpul meciurilor. Ne puteti explica de ce acest val (hijab) este atat de important?
Bahador Aminian Jazi: Noi avem anumite reguli islamice care cer femeilor sa nu poarte anumite rochii. Ele au ales sa poarte vestmantul islamic. In sport, Iranul e prima tara dintre toate tarile islamice care, prin folosirea acestui tip de echipament, le-a oferit femeilor credincioase oportunitatea de a practica orice fel de sporturi, inclusiv fotbalul. In ultimii ani au castigat medalii in competitii internationale, purtand acest echipament islamic. Cred ca asta e un lucru bun pentru toate doamnele musulmane. Daca si ceilalti le-ar putea oferi doamnelor posibilitatea de a-si desfasura propriile activitati, ar fi foarte bine.

V.M.: De ce credeti ca FIFA le-a exclus?
Bahador Aminian Jazi: Pentru ca si ei au propriile reguli. Au un cod vestimentar special. Cand am negociat cu ei au acceptat echipamentul nostru, in mai multe sporturi nu doar in fotbal. Dar din nefericire nu au mai dat dovada de aceeasi flexibilitate. Exista milioane de femei musulmane care cred ca trebuie sa-si poarte hijab-ul si, daca FIFA le doreste in acest sport, ar trebui sa accepte codul vestimentar islamic.

V.M.: Dar daca la acest nivel, al sportului, cultura iraniana nu poate trai alaturi de cultura occidentala, care credeti ca sunt sansele ca in viitor, in domenii mai importante, sa se ajunga la un punct comun?
Bahador Aminian Jazi: Cred ca cele doua tabere ar trebui sa-si respecte reciproc credintele. Doar asa astfel de probleme ar putea fi rezolvate. Sunt sigur ca, in viitor, tarile occidentale vor accepta ca exista si alti oameni, care au propria civilizatie, si ca nu trebuie sa le impunem regulile noastre si credintele noastre. Daca cineva are propria-i credinta, de ce trebuie sa-i impui regulile si codurile tale?

"IRANUL INCEARCA SA FIE O PUTERE NUCLEARA PASNICA"

V.M.: Un articol recent din saptamanalul american "The New Yorker" dezvaluie cea mai importanta stire despre Iran aparuta in presa americana in 2011. Ultimul raport al spionajului american (National Intelligence Estimate) constata ca nu exista dovezi concludente ca Iranul ar fi incercat sa construiasca arme nucleare din 2003 incoace. Atunci de ce sunt anumiti oficiali americani atat de ingrijorati de existenta unui Iran nuclear?
Bahador Aminian Jazi: Nu exista documente solide in ultimii ani despre programul nuclear iranian. Chiar si Agentia Internationala pentru Energie Atomica (IAEA) nu sustine ca Iranul ar derula programe periculoase. Ceea ce continua ei sa spuna este ca nu sunt siguri daca Iranul are sau nu intentii de a dezvolta programe militare nucleare. Dovezi nu au, spun doar ca nu au incredere. Astfel, cred ca incearca sa-si gaseasca scuze pentru a pune presiune pe Iran. Chestiunea nucleara este folosita pentru a determina Iranul sa-si schimbe politicile.

V.M.: “Iranul poate deja sa imbogateasca uraniu la o puritate de 90%” spunea fostul ambasador american Thomas Pickering, membru al Consiliului American-Iranian si un sustinator al reluarii relatiilor dintre Teheran si Washington. Mai exact, el ne spune ca desi Iranul nu doreste inca arme nucleare, stie si le poate deja construi. Care vor fi beneficiile Iranului atunci cand va deveni o putere nucleara? 
Bahador Aminian Jazi: E vorba despre interesul nostru national. Daca posezi aceasta tehnologie, rangul tau se va schimba. Ceilalti te vor putea privi ca pe o putere nucleara pasnica. Iranul incearca sa fie asa ceva. Chiar inainte de revolutia islamica, acum 35 de ani, Statele Unite si Germania au dorit sa construiasca in Iran centrale nucleare. Apoi au inchis aceste programe dar noi am decis sa le continuam. Avem nevoie de asa ceva pentru industria farmaceutica, pentru domeniul energetic. De ce noi sa nu avem asa ceva, atunci cand alte natiuni poseda aceasta tehnologie de mai mult de 50 de ani? Dar in prezent nu avem niciun program de imbogatire a uraniului la 90%.

V.M.: Atunci de ce inspectorii IAEA isi exprima frustrarea in ceea ce priveste nivelul de cooperare al Iranului in a permite controalele Agentiei?
Bahador Aminian Jazi: E vorba din nou de presiune politica. Doar patru sau cinci tari au primit avizul Agentiei ca nu au niciun fel de program de inarmare nucleara. In urma presiunilor politice la care sunt supusi ne-au cerut sa semnam niste protocoale aditionale, desi noi respectam toate regulile internationale in domeniu. In trecut, am acceptat voluntar sa semnam aceste protocoale, desi nu era necesar. Ne-am razgandit cand nu au mai cooperat cu noi si atunci nu am mai semnat aceste protocoale aditionale. Multe alte tari nu au semnat aceste protocoale si cred ca e ceva normal pentru ca nu exista dovezi ca Iranul ar dezvolta arme nucleare.

V.M.: Analistii occidentali sustin ca, pana in 2015, Iranul va avea arme nucleare. Deja se vorbeste despre asta ca despre o certitudine...
Bahador Aminian Jazi: De 7-8 ani, in special israelienii, spun ca in cativa ani Iranul va avea bomba atomica. Repeta asta de atatia ani si deocamdata vedem care este realitatea.

V.M.: Romania va gazdui scutul american anti-racheta. Schimba in vreun fel acest eveniment relatiile dintre Romania si Iran?
Bahador Aminian Jazi: Nu cred. Stim ca Romania are relatii foarte bune cu Statele Unite, chiar si in domeniul militar. Dar pana ce asta nu va dauna direct interesului national iranian, noi nu o consideram ca fiind o amenintare.
 
Deocamdata importati gaz din Rusia. Cred ca in viitor, in special gandindu-ne si la programul scutului anti-racheta, s-ar putea sa aveti cateva probleme cu ei.
 
 
dr. Bahador Aminian Jazi
Credem ca scutul anti-racheta nu ne este noua menit. Noi nu avem niciun program nuclear indreptat impotriva oricarei alte parti, in special in Europa. Rachetele noastre au doar un rol defensiv.

V.M.: Inalti oficiali romani au declarat, nu o singura data, ca scutul anti-racheta nu este indreptat impotriva Rusiei. Mai mult, se spune ca acest scut va contracara potentialele atacuri venite dinspre Iran.
Bahador Aminian Jazi: Dar va intreb: oare Rusia crede asta?

V.M.: Nu stiu.
Bahador Aminian Jazi: Eu ma gandesc ca rusii nu cred asta si nici noi nu credem.

V.M.: Atunci impotriva cui este indreptat acest scut anti-racheta?
Bahador Aminian Jazi: Acest scut nu este nou. Vine din 1984 cand a fost proiectat pentru a distruge suprematia Uniunii Sovietice. A functionat in acea perioada si cred ca este o idee prin care acum se doreste sa lase Rusia fara aparare. Rusia, care este suspicioasa in aceasta privinta, a propus Statelor Unite sa-si stabileasca o baza pe teritoriul ei, langa granita iraniana. Va rugam veniti aici si va vom pune toate facilitatile la dispozitie, le-au spus rusii. Dar americanii nu au acceptat.

V.M.: Sugerati deci ca acest scut anti-racheta este indreptat impotriva Rusiei?
Bahador Aminian Jazi: Da. Este impotriva Rusiei.

V.M.: Dupa dezastrul nuclear de la Fukushima, Germania si chiar Italia vor stopa dezvoltarea centralelor nucleare. De ce Iranul continua sa insiste in aceasta directie, chiar si dupa ce s-a intamplat in Japonia?
Bahador Aminian Jazi: Nu cred ca aceste tari si-au inchis toate optiunile si tehnologiile legate de energia nucleara. Dar si-au dat seama, chiar si in Japonia, ca nu trebuie sa mai fie atat de dependenti de asta. In Iran dorim sa folosim aceste tehnologii si centrala nucleara de la Bushehr are toate garantiile si este sigura in cazul unor cutremure. Speram sa nu avem astfel de evenimente la Bushehr.

V.M.: Stiu ca, pentru a construi centrala de la Bushehr, economia iraniana a fost atat de suprasolicitata incat alimentarea populatiei cu electricitate a fost intrerupta doua ore pe zi in 2009. Au fost intrebati oamenii daca sunt de acord cu astfel de sacrificii?
Bahador Aminian Jazi: In 2009 am avut o penurie energetica si asta chiar ne-a incurajat sa gasim alte resurse pentru centralele noastre. Astazi folosim petrolul si gazul nostru dar credem ca nu e bine si rezonabil sa ardem gaz si petrol pentru a produce energie, cand putem investi in alte mijloace precum hidrocentrale, panouri solare si centrale nucleare. De ce sa ardem tot ce avem? Taierile de electricitate nu s-au datorat constructiei de la Bushehr. Asta arata cat de repede creste economia noastra si cererea si ca avem nevoie de alte surse de energie. Daca am fi putut folosi centrala de la Bushehr, astfel de probleme nu ar fi aparut.

"AVEM CATEVA INDOIELI IN PRIVINTA UCIDERII LUI BIN LADEN"

V.M.: E adevarat ca dupa atacurile al-Qaeda din 9/11 de la New York, iranienii au aprins pe strazile din Teheran lumanari in memoria victimelor americane?
Bahador Aminian Jazi: Exista diferite mituri despre Iran si unul dintre ele este relatia dintre Iran si terorism. Oamenii din spatele acestor atacuri teroriste nu sunt iranieni, nu avem nicio relatie cu ei, sunt dusmanii nostri si continua si astazi sa deruleze actiuni chiar impotriva Iranului. Noi nu suntem impotriva poporului american, dar suntem impotriva al-Qaeda. E adevarat ca, atunci, anumiti iranieni au iesit in strada pentru a comemora victimele atacurilor din New York. Acea operatiune al-Qaeda nu a fost una justa.

V.M.: Ce parere aveti despre uciderea lui Osama bin Laden?
Bahador Aminian Jazi: Avem unele indoieli pe tema asta. Cum am mai spus, principalul dusman al al-Qaeda a fost Iranul pentru ca ei fac parte din gruparile de fundamentalisti islamisti pentru care musulmanii siiti, cum sunt iranienii, sunt dusmani. Noi credem ca al-Qaeda nu este o miscare islamica. Dar avem cateva indoieli in privinta uciderii lui bin Laden.

V.M.: Ce fel de indoieli?
Bahador Aminian Jazi: Nu au aratat niciun fel de fotografii. Au anuntat ca bin Laden a locuit intr-o zona aflata sub controlul serviciilor secrete pakistaneze. Apoi au schimbat mai multe imagini ale lui bin Laden si era clar ca in ele nu este bin Laden.

V.M.: Din informatiile aflate la dispozitia Teheranului este Osama bin Laden viu sau nu?
Bahador Aminian Jazi: Nu e viu. Dar nu stim cand a fost ucis. Poate a fost ucis mai devreme.

"AL-QAEDA FINANTEAZA PROTESTELE DIN SIRIA"

V.M.: Iranul si Statele Unite au, paradoxal putem spune, mai multe interese comune in viitorul Irakului si Afganistanului. Asa este?
Bahador Aminian Jazi: Daca ne intoarcem cu 8 ani in urma, noi am avut doi dusmani foarte puternici: Saddam Hussein si talibanii. Ne-am luptat si cu unii si cu altii si ei au ucis multi iranieni. Istoric am avut relatii bune cu Irakul si Afganistanul, dar nu cu aceste doua grupari. Din fericire astazi au disparut ambele. Noi sustinem puterea poporului in ambele tari.

V.M.: Criza siriana este in plina desfasurare in aceasta perioada. Premierul turc, Recep Erdogan, a declarat ca situatia din Siria este o mare ingrijorare pentru Turcia si a somat autoritatile siriene sa initieze reforme. Care este pozitia Teheranului in privinta protestelor impotriva regimului Assad?
Bahador Aminian Jazi: Din nou va spun ca suntem pentru puterea poporului nu doar in Siria, ci si in Egipt, Iordania, Tunisia, Palestina.

V.M.: Da, dar Iranul are relatii foarte bune cu regimul Assad.
Bahador Aminian Jazi: Asa este. Noi credem ca insusi Assad doreste sa initieze anumite reforme. Nu stiu cat de mult succes a avut in privinta asta, dar si el doreste anumite reforme. Dar cred ca exista anumite presiuni straine asupra regimului Assad. Exista anumiti straini care investesc in acesti protestatari, chiar si anumite grupari fundamentaliste care apartin al-Qaeda. Din pacate, situatia din Siria ar putea diviza aceasta tara. Pana si sauditii nu cred ca tulburarile din Siria sunt in interesul lor national.

V.M.: Spuneti ca al-Qaeda finanteaza protestele din Siria?
Bahador Aminian Jazi: Le finanteaza si chiar le furnizeaza arme. Toate aceste probleme, inclusiv lipsa reformelor, s-au acumulat si au dus la aceasta situatie foarte periculoasa.

V.M.: Credeti ca si americanii sprijina anumite grupari de protestatari din Siria?
Bahador Aminian Jazi: Cred ca israelienii si americanii sunt foarte interesati ca Siria sa fie slaba si cred ca investesc in asta.

"NU PUTEM PERMITE CA ORIENTUL MIJLOCIU SA IA FOC"

V.M.: Luna trecuta, Benjamin Netanyahu, premierul Israelului, a cerut Statelor Unite sa nu renunte la amenintarea unor atacuri militare asupra Iranului. Astfel de declaratii agresive facute de premierul israelian la adresa Iranului sunt binecunoscute. Dar dincolo de dimensiunea politica a declaratiilor, credeti ca intentiile Israelului de a ataca Iranul sunt serioase?
Bahador Aminian Jazi: De 4-5 ani am tot auzit despre aceste optiuni militare si despre o posibila invazie a Iranului. Dar noi suntem siguri ca nici americanii si nici israelienii nu au abilitatea sa atace Iranul. Suntem siguri ca nu pot ataca Iranul si ca folosesc asta doar ca pe o arma psihologica. Chestiunea iraniana nu este simpla. Statele Unite nu au putut rezolva nici problema irakiana, Irakul neavand greutatea geopolitica a Iranului si nici puterea noastra militara. Noi avem experienta a 8 ani de razboi cu Irakul. Cand Saddam a decis sa ne invadeze, toate celelalte tari l-au sustinut pe Saddam. I-au fost furnizate chiar si arme chimice, inclusiv europenii si americanii au facut asta. Noi avem aceasta experienta si o putem folosi, iar americanii stiu asta. Israelul nu poate rezolva nici macar problema Hezzbolah, care e un grup mai mic de 10.000 de oameni. Cum ar putea atunci sa rezolve problema iraniana?

V.M.: Nu doar Netanyahu este agresiv. Presedintele Iranului, Mahmoud Ahmanidejad, este cunoscut pentru declaratii chiar mai dure. Am putea intelege ca limba politicienilor zboara uneori prea mult, dar si rachetele iraniene pot zbura. Explicati-ne va rog de ce, in timpul paradelor militare, rachetele iraniene Sahab 3 sunt drapate cu inscriptii care spun “Stergeti Israelul de pe harta”?
Bahador Aminian Jazi: Nu. Nu am spus vreodata ca vrem sa facem asta prin forta. Nu am spus niciodata ca dorim sa folosim forta pentru a sterge Israelul de pe harta. Nu ar fi ceva inteligent. Ar duce la haos si nu ar fi in beneficiul
 
La sfarsitul lui 2010, decanul Scolii de Relatii Internationale din Teheran a fost numit ambasador in Romania. Dr. Bahador Aminian Jazi este diplomat si profesor universitar, fostul director al Centrului de Studii Strategice al Institutului pentru Studii Politice si Internationale din Iran.
 
 
carte de vizita
nimanui in regiune. Doctor Ahmanidejad nu a spus niciodata ca vrem sa folosim forta pentru asta. Utilizarea fortei militare in aceasta regiune poate duce la rezultate foarte periculoase pentru toata lumea. Nu ne putem rezolva problemele folosind arme convetionale sau neconventionale. Da, credem ca situatia Israelului nu poate fi pastrata. Dar nu prin forta, ci prin puterea poporului. Priviti la Uniunea Sovietica. Daca imamul Khomeini ar fi spus acum 30 de ani ca Uniunea Sovietica se va prabusi, ar fi insemnat ca dorim sa folosim arme impotriva ei? Nu.

V.M.: Dar draparea rachetelor cu astfel de mesaje transmit un mesaj foarte puternic.
Bahador Aminian Jazi: Nu, nu. Toate armele noastre sunt defensive. Stim ca Israelul are sustinatori foarte buni, chiar si daca vor folosi arme. Noi traim in aceasta regiune si nu putem permite ca aceasta zona sa ia foc.

V.M.: Spuneti asadar ca aceste declaratii razboinice ale politicienilor iranieni si israelieni sunt doar retorica si ca zona se afla sub semnul jocului de suma zero, asa cum s-a intamplat in Europa razboiului rece?
Bahador Aminian Jazi: Noi stim ca Israelul intelege ca nu poate folosi forta militara impotriva Iranului. Nici Iranul nu are nicio intentie sa foloseasca asa ceva. Israelul insa ii foloseste pe americani pentru a pune presiune pe noi. Nu ne permit sa ne dezvoltam economic si sa devenim mai puternici pentru ca, in mod natural, noi am avea o pozitie foarte buna in regiune.

AM DISCUTAT CU ACTORI PRIVATI DIN ROMANIA DESPRE UN PROIECT PRIN CARE SA ADUCEM GAZELE IRANIENE AICI

V.M.: Recent ati vorbit despre mii de turisti iranieni care ar putea deveni turisti in Delta Dunarii. Veti semna un acord de cooperare cu Bucurestiul pe tema asta?
Bahador Aminian Jazi: Zeci de mii de turisti iranieni viziteaza in fiecare an tarile europene, peste doua milioane de turisti iranieni merg in fiecare an in Turcia, mai mult de zece mii merg in Bulgaria si cred ca Romania este foarte bine pozitionata in industria turismului. E in interesul ambelor tari sa se intample asta.

V.M.: Lucrati impreuna cu colegii romani de la Ministerul de Externe la stabilirea unui acord?
Bahador Aminian Jazi: Nu e nevoie de niciun acord. Singura problema ar fi viza, dar daca am reusit sa o rezolvam in Bulgaria, nu vad de ce nu am face-o si in Romania.

V.M.: Dar cat de fezabil este acest proiect gandindu-ne la potentiala intrare a Romaniei in spatiul Schengen? Vizele pentru Romania vor fi mai greu de obtinut.
Bahador Aminian Jazi: Avem turisti iranieni si in spatiul Schengen. Avem turisti in Franta, Germania...

V.M.: Iranul e o putere energetica, va numarati printre tarile cele mai bogate in petrol si gaze naturale. Autoritatile de la Teheran si-au exprimat, nu o singura data, dorinta de a lua parte la proiectul Nabucco. In urma cu doi ani, adjunctul ministrului iranian de externe, Mehdi Safari, declara ca “fara gazul iranian, Nabucco va esua”. Insa acum cateva zile, reprezentantii azeri ai companiei SOCAR au declarat ca “Azerbaidjanul are suficient gaz pentru a alimenta Nabucco”. Cine are dreptate?
Bahador Aminian Jazi: Eh... Cred ca nevoile tarilor europene sunt mai mari decat ar putea o singura tara sa acopere. Daca ne uitam la cererea de gaz si petrol din Romania, desi aveti cateva rezerve proprii, a crescut in ultimii ani. Consumul romanesc de gaz va creste cu 30% pana in 2015. In privinta petrolului, consumul romanesc va necesita 250 mii de barili pe zi, din care puteti produce aici doar o treime. Restul trebuie sa importati. Deocamdata o faceti din Rusia. Cred ca in viitor, in special gandindu-ne si la programul scutului anti-racheta, s-ar putea sa aveti cateva probleme cu ei. Toti europenii au nevoie de mai multe optiuni alternative si cred ca Iranul e cea mai buna si de incredere. Aserbaidjanul are o parte din cantitatea necesara, dar nu e suficient pentru toata cererea.

V.M.: Dar pe ce traseu vor curge gazele si petrolul dinspre Iran spre Romania?
Bahador Aminian Jazi: Avem contracte semnate cu companii austriace si elvetiene, suntem in negocieri cu Turcia. Sunt proiecte. Avem si alte optiuni, cum e Marea Neagra. Exista deja o conducta din Iran spre Armenia si chiar langa Georgia. Le vom putea folosi.

V.M.: Vorbind de Georgia ma gandesc la AGRI, un proiect prioritar pentru guvernul roman. Ar putea AGRI sa foloseasca nu doar gazul din Azerbaidjan, ci si cel iranian?
Bahador Aminian Jazi: Da. Noi credem asta. Exista cateva proiecte in zona asta. Chiar si anumiti actori din sectorul privat din Romania agreeaza ideea aceasta si studiaza problema.

V.M.: Ati identificat deja companii private romanesti interesate?
Bahador Aminian Jazi: Am discutat cu cativa oameni si cred ca Romania poate juca un rol central pentru zona balcanica si chiar si in regiunea europeana. Daca vom reusi sa facem asta vom vedea un proiect foarte mare, care ar fi in interesul Romaniei.

V.M.: Ne puteti spune care sunt companiile romanesti interesate?
Bahador Aminian Jazi: Am primit mai multe propuneri. Cred ca acest proiect este mult mai de incredere decat Nabucco si are chiar mai multe resurse la dispozitie decat AGRI. Nu avem inca un nume pentru acest proiect deoarece suntem in faza de studiu a fezabilitatii lui.

V.M.: Ne puteti da totusi cateva nume ale companiilor romanesti interesate?
Bahador Aminian Jazi: Nu-mi amintesc numele acestor companii (zambeste). Discutam insa cu ei, lucram si cu un institut romanesc de cercetare, Eurisc.

"SPANZURAREA ACESTOR OAMENI POATE REPREZENTA UN BUN EXEMPLU DE PEDEAPSA IN OCHII CELORLALTI"

V.M.: Sunt femeile egale cu barbatii in Iran?
Bahador Aminian Jazi: In toata lumea islamica, femeile iraniene au mai multe drepturi decat in orice alta tara. In unele tari, femeile nu au dreptul sa conduca, nu pot merge la facultate. Mai mult de 60% dintre studentii iranieni sunt femei. Pot ajunge la orice nivel si pot profita de o multime de oportunitati. Daca veti vizita Iranul veti putea vedea ca situatia femeilor iraniene e mai buna decat in orice alta tara din Orientul Mijlociu.

V.M.: Anul trecut, politia secreta iraniana a interzis organizatii precum Freedom House sau Human Rights Watch. De ce?
Bahador Aminian Jazi: Cred ca unele dintre aceste organizatii sunt in serviciul sau coopereaza cu dusmanii nostri. Americanii au anuntat oficial ca au un buget special pentru a rasturna regimul iranian. Schimbarea conducerii de la Teheran este sloganul lor si dau bani pentru asta. Cum cheltuie ei acesti bani?

V.M.: Aveti o astfel de istorie cu Statele Unite si ma gandesc la lovitura de stat organizata de CIA in 1953. Dar chiar credeti ca aceasta istorie se poate repeta?
Bahador Aminian Jazi: Nu cred ca CIA-ul sau alta organizatie mai are puterea pentru a repeta asa ceva. Dar fac investitii. Sa va intreb ceva: cand Statele Unite anunta ca au un buget impotriva regimului iranian si ca il folosesc prin media si ONG-uri, ce sa facem noi? Cand vedem ca exista o anumita cantitate de bani pe care dusmanii nostri ii investesc impotriva regimului iranian prin aceste organizatii? Trebuie sa reactionam la asta.

V.M.: Televiziunea de stat iraniana a anuntat, saptamana trecuta, ca un barbat condamnat pentru violarea unei fetite de 8 ani a fost spanzurat in public. Nu va rog sa ne explicati de ce a primit pedeapsa cu moartea, ci de ce aceasta a fost executata in public. De ce a fost spanzurat in public?
Bahador Aminian Jazi: Avem un regulament prin care credem ca exista anumite crime a caror pedepsire trebuie sa fie atat de transparenta incat altii sa nu le repete. De exemplu, aceasta intamplare despre care vorbiti e o crima urata si cutremuratoare si nu putem permite ca ea sa se mai repete. Credem ca spanzurarea acestui fel de oameni poate reprezenta un bun exemplu de pedeapsa in ochii celorlalti.

V.M.: Si totusi de ce in public? Oamenii ar putea afla de executarea acestor criminali prin media.
Bahador Aminian Jazi: V-am spus ca noi credem ca aceste executii publice sunt mai eficiente in a preveni repetarea acestor crime in viitor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















12055 vizualizari

  • +8 (36 voturi)    
    Hahahaha!!! (Duminică, 19 iunie 2011, 23:09)

    Andrei [anonim]

    "Noi avem anumite reguli islamice care cer femeilor sa nu poarte anumite rochii. Ele au ales sa poarte vestmantul islamic." Partea cu "ele au ales" e mai mult decat ridicola... In fine, cred ca restul aberatiilor agentului regimului fundamentalist iranian la Bucuresti nici nu merita luate in serios si comentate. Sa ne mai scuteasca tovarasul ambasador cu tampeniile lui si ale stapanului lui de la Teheran, cel care, printre alte nazbatii, are ambitia bolnava si periculoasa de a domina Orientul mijlociu cu orice pret si de a inabusi orice miscare democratica din aceasta regiune.

    P.S. Domnule Vlad Mixich, niste intrebari mai prietenoase ca acestea pe care le-ati adresat agentului regimului fundamentalist la Bucuresti nu aveati???
    • +26 (32 voturi)    
      limbaj (Luni, 20 iunie 2011, 0:14)

      om [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      când vorbești cu un diplomat străin nu o faci din topor, ca și cum ai povesti cu politicienii locali. ideea e să-l faci să-și spună prostiile ca să vadă lumea că zice prostii, nu să-l iei la palme.
      • +2 (22 voturi)    
        Chiar asa? (Luni, 20 iunie 2011, 0:31)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui om

        Nu cumva trebuia sa-i aranjeze frizura si sa-l curete de scame pe "domnul" ambasador ca totul sa fie in regula in viziunea ta? Nimeni nu i-a cerut domnului Mixich sa-l ia la palme pe agentul regimului iranian la Bucuresti. Asta e o interpretare absolut eronata a ta. Opinez doar ca intrebarile adresate puteau fi ceva mai dure, mai directe. Ideea e sa pui in incurcatura interlocutorul nu sa-l lasi sa-si faca propaganda. Cat despre prostii... le debiteaza intruna oricum.
        • +19 (23 voturi)    
          . (Luni, 20 iunie 2011, 0:39)

          om [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          stimate domn, n-ați înțeles nimic din ce-am spus. știu că în presa românească nu se întâmplă des interviuri cu diplomați străini care să nu ne tragă sforile (gen sua, marea britanie). probabil de-asta nu există nici exercițiul vizionării unui asemenea interviu. vă recomand cu căldură să urmăriți activitatea unor jurnaliști străini din acest domeniu (americani, englezi, francezi) pentru a vedea că așa se face. nu folosești duritatea în fața unui diplomat.

          ziariștii trebuie să fie oameni responsabili, nu câini care latră la bicicliști. buna cuviință nu înseamnă prietenie, ci doar o dovadă de bună creștere.

          interviurile diplomaților nu sunt dure, ci sunt doar ocazii de a porni analize. care se vor întțmpla, sunt convins, și pe baza acestui interviu.
  • +15 (25 voturi)    
    Sofisme ieftine (Duminică, 19 iunie 2011, 23:51)

    bilbofil [utilizator]

    Excelența Sa se folosește de calitățile incontestabile ale națiunii iraniene a cărei singură „scădere” este că nu a reușit să aibă pare de un stat de drept, pentru a justifica un regim cu o legitimitate democratică cel mult îndoielnică și care dă la o parte statul de drept în fața interesului - auto-declarat islamic - de stat.

    Cam ca Ceaușescu care se folosea de valoarea și de drepturile națiunii române pentru a pretinde recunoaștere internațională și libertatea neîngrădită de a-și asupri poporul.
  • +11 (19 voturi)    
    si,uite asa... (Duminică, 19 iunie 2011, 23:56)

    egroeg [anonim]

    s-au gandit ei sa nemai invrajbeasca un pic ...daca nu cumva,in spiritul bunelor relatii ruso-iraniene, nu le-or fi cerut chiar rusii sa toarne putin gaz pe foc.
    • +5 (7 voturi)    
      pfff (Luni, 20 iunie 2011, 12:50)

      dreacul [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      Ok, sa ne invrajbeasca (nu ne-am invrajbit singuri destul de-alungul istoriei si-n prezent) dam vina pe iranieni pentru prostiile noastre. Te intreb, tu chiar ai inghitit galusca aia ca scutul anti-racheta te protejeaza de Iran?? Cam naivi...cam naivi. Crezi ca se amplasau niste scuturi atat de complexe si atat de scumpe in Europa pentru a ne proteja de Iranieni? ma stric de ras! E adevarat Iranul poate lovi multe tinte din orientul apropiat si maxim pana la noi in Dobrogea si tocmai de aceea te intreb de ce e nevoie de scut si-n Polonia?? Daca voi credeti ca razboiul rece s-a incheiat va inselati, umanitatea trece printr-o continua inarmare si impartiri teritoriale, noua ni se par distante putin in timp Kosovo de Ossetia si Abkhazia dar peste niste ani vom intelege cand vom privi in trecut cat de repede luau americanii si rusii teritorii ca sa construiasca baze militare si sa le foloseasca ca avansposturi, daca in prezent nu vezi jocul de sah din viitor cand vei privi vei intelege dar poate va fi prea tarziu.
      • +1 (3 voturi)    
        Stii ce raza de actiune au rachetele lor? (Luni, 20 iunie 2011, 20:26)

        Cikicean [anonim] i-a raspuns lui dreacul

        Rachetele iraniene au o raza de trei mii de km. Uita-te pe harta si vezi pana unde pot ajunge - cred ca pe la Paris, Roma nici nu mai vorbim. Ei nu pot inca atinge SUA, dar aliatii lor da. Scutul acela nu poate face nimic impotriva ICBM-urilor rusesti care zboara peste Polul Nord sau alte trasee. Este impotriva rachetelor iraniene. Mai intereseaza-te!
  • +2 (20 voturi)    
    Ramane intre noi (Luni, 20 iunie 2011, 0:00)

    gdans [utilizator]

    “Scutul american antiracheta din Romania este indreptat impotriva Rusiei”

    Asa este, dar va rog, nu mai spuneti la nimeni !
    • +3 (9 voturi)    
      Ce nu ai inteles? (Luni, 20 iunie 2011, 7:23)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui gdans

      Un scut cu rol defensiv nu poate fi indreptat impotriva cuiva.ai cazut in aceiasi capcana ca si d-l ambasador.In rest,da,scutul va intercepta si distruge orice racheta care va fi dirijata catre tarile protejate.Cei atat de greu de inteles?sau nu avem dreptul la aparare.
      • +4 (6 voturi)    
        SI TOTUSI... (Luni, 20 iunie 2011, 13:02)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        eu am vazut in filme cum luptau unii cu sabia si mai dadeau cateodata si cu scutul la moaca...
        • +2 (2 voturi)    
          buna asta :-) (Marţi, 21 iunie 2011, 0:59)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui gogu

          Buna replica.
          Dar ai vazut cumva cum loveau cu armura? Sau cu transeul?
  • +2 (8 voturi)    
    autorului (Luni, 20 iunie 2011, 0:05)

    Stiutorul [utilizator]

    sunt fan Vlad Mixich!

    semnat, un fost jurnalist. tanar.
  • +5 (13 voturi)    
    cu state unde sefu de stat (Luni, 20 iunie 2011, 0:18)

    mj [anonim]

    zice ca sterge alt stat de pe harta,o tara democratica nu vrea sa se incurce.Orice tara democratica fuge de astfel de companie.
    • -2 (4 voturi)    
      Ei si? (Luni, 20 iunie 2011, 20:30)

      Cikicean [anonim] i-a raspuns lui mj

      Omul a spus clar ca vrea sa stearga Israelul de pe harta in mod pasnic. Nu au gasit nimic altceva de care sa agate lozincile decat niste raketzi, pardon, rakete care treceau si ele pasnic, si atunci au agatat lozincile cu stersul Israelului in mod pasnic de pe harta, cu rakete pasnice, poate cu nitzel explozibil in ele, dar si acela explozibil pasnic. Manifestantilor li se sparge pasnic capetele de catre organele de stat, oameni de bine care doresc linistea in Iran, adica noi romanii stim cum e asta.
  • +1 (15 voturi)    
    Interesant... (Luni, 20 iunie 2011, 0:26)

    Andrei [anonim]

    S-au pus in miscare agentii regimului fundamentalist iranian (si) pe Hotnews... In acest sens evolutia voturilor negative indreptate impotriva celor care critica acest regim e relevanta.
  • +9 (21 voturi)    
    "Doctor" ?? (Luni, 20 iunie 2011, 2:05)

    Maria356 [utilizator]

    "Doctor" Ahmadinejad? Poate pacientul cu acelasi nume.

    Ce pacat de marea natiune persana ca a fost mai intii invadata de purtatorii nebuniei islamice in secolul VII si ca acum, mult mult mai tirziu, dupa peste trei decenii in care floarea intelectualitatii persane a fost in parte exilata in parte nimicita de o banda de criminali sadici, cam ca regimul dejist din Romania, cei mai nemernici dintre nemernici continua sa conduca spre haos aceasta mare natiune.

    Cit despre Israel si altele, astea sint diversiuni, sa se distraga atentia de la oribila politica indreptata impotriva propriului popor.

    Mi-ar fi placut ca domnul ziarist sa puna niste intrebari un pic mai la obiect.

    Uitati-va la o harta, domnule ambasador. Uitati-va la cit de "mare" este "imperialistul" Israel si la cit de "mititel" este Iranul, la mare distanta de Israel.

    http://tinyurl.com/4y4rb2d

    Nu va dati seama cit de absurda toata propaganda dv. devine, dupa simpla studiere a unei harti?
    • -1 (11 voturi)    
      Harta (Luni, 20 iunie 2011, 7:33)

      roberto [anonim] i-a raspuns lui Maria356

      Israelul este mai mare decat Iranul. Daca pui si USA (chiar si fara Alaska).
      • +1 (9 voturi)    
        Lumea islamica (Luni, 20 iunie 2011, 9:41)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui roberto

        Atunci pune si la Iran: Pakistan, Afganistan, Arabia Saudita, Yemen, Oman, Emiratele, Kuwait, Egipt, Libia, Siria, Algeria, Indonezia, etc. Toate aceste state sunt infestate de islam.
        • +1 (11 voturi)    
          infestate? (Luni, 20 iunie 2011, 9:54)

          asap [anonim] i-a raspuns lui V.R.

          iar țările europei sunt infestate de creștinism. cine zice că una e mai bună sau mai nasoală decât cealaltă?
          • +1 (9 voturi)    
            Cine gandeste! (Luni, 20 iunie 2011, 10:18)

            V.R. [utilizator] i-a raspuns lui asap

            Sigur, dupa unii nu exista diferente intre statele in care:

            femeile trebuie sa stea infofolite in valuri la 30-40 de grade doar pentru a nu fi maltratate de alti barbati sau de politie; ateii, crestinii si homosexualii sunt persecutati si chiar ucisi;

            iar pe de alta parte statele care poti purta haine adecvate sezonului; in care credinta personala este un lucru in care statul nu-si baga nasul; in care domneste principiul: "nu sunt de-acord cu tine dar voi lupta pentru dreptul tau de a-ti exprima parerile".
            • -1 (9 voturi)    
              intoleranță (Luni, 20 iunie 2011, 11:55)

              asap [anonim] i-a raspuns lui V.R.

              doar pentru că e diferit, nu înseamnă că e greșit.

              homosexualii sunt persecutați și de creștini. islamicii sunt persecutați de creștini (până și modul tău de exprimare este un argument în favoarea acestei afirmații).

              p.s. vălurile despre care vorbești nu înfofolesc pe nimeni. mergi prin țările arabe, vezi cum se îmbracă și occidentalii acolo. mai ales în zonele deșertice, extrem de calde, te îmbraci din cap până în picioare.

              prima dată vezi cu ochii tăi, după aia dă-ți cu părerea. prima dată vorbește cu oamenii de-acolo, după aia judecă-i.
              • +5 (5 voturi)    
                si totusi... (Luni, 20 iunie 2011, 15:22)

                stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui asap

                Tu, presupunand ca ai facut ceea ce indemni pe altii sa faca, ai observat ideea "nu sunt de-acord cu tine dar voi lupta pentru dreptul tau de a-ti exprima parerile" aplicata in tarile arabe?
                • +1 (5 voturi)    
                  ? (Luni, 20 iunie 2011, 18:14)

                  asap [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

                  ia uită-te puțin în jurul tău pe stradă și vezi cam câți dintre oamenii pe care-i întâlnești aplică ideea pe care ai enunțat-o. aici, în românia.

                  lumea nu este ceea ce se întâmplă până la capătul burții tale.
                  • +2 (8 voturi)    
                    Zau? (Luni, 20 iunie 2011, 20:39)

                    George [anonim] i-a raspuns lui asap

                    Pai hai sa admitem ca remarca asta fortata a ta ti se aplica si tie "dragule" aparator al "valorilor" musulmane. Da?

                    P.S. "Homosexualii sunt persecutati si de crestini"? Zau? Anume cum? Cam la fel cum sunt persecutati in Iran? Adica agatati de gat de macarale in petele publice din Teheran? Bati campii propagandistule! "Islamicii sunt persecutati de catre crestini." Anume cum? Cam cum sunt crestinii persecutati in tarile musulmane? Adica ucisi? Esti demn de mila propagandistule. Zau asa. Cat priveste "argumentele" pe care le tipi pe-aici, e cam limpede care este scopul lor, sunt pur si simplu ridicole.
    • +1 (7 voturi)    
      mica pe harta, dar... (Luni, 20 iunie 2011, 9:18)

      constantin [anonim] i-a raspuns lui Maria356

      Mica, mica pe harta, dar "manastire-ntrun picior ghici ciuperca " cine ii tine spatele Israelului...!
    • -1 (9 voturi)    
      Pff (Luni, 20 iunie 2011, 13:21)

      dreacul [anonim] i-a raspuns lui Maria356

      Desigur pana in revolutia islamica ei nu erau musulmani d-aia scarbosi nu? Nu, pentru ca vindeau petrolul pe 2 lei si tot occidentul era satisfacut si-l durea-n cot de saracia de acolo. Au venit astia, "javrele" astea de musulmani la putere iar si au zis GATA cu petrolul, petrolul ramane aici! si gata s-a imflamat tot occidentul, cum isi permit ei, musulmanii aia sa joace pe degete lumea noastra atat de buna cu conditii bune de viata, viata noastra lipsita de pericol cu Lady Gaga si alte fetite care ne educa si ne canta despre ce frumoasa si linistita e viata, societatea noastra pacifista si iubitoare. cum naiba sa fi atat de prost sa crezi in asa ceva?? Ai citit vreodata scrisoarea lui Ahmadinejad catre G. W. Bush?? Da un search pe google si citeste-o si intelegi ca omul asta nu e un pacient ci doar un sef de stat care trage anumite semnale de alarma. De ce nu vad opinia publica din Romania sa condamne crimele americanilor din prezent si trecut, crimele rusilor, crimele francezilor, nemtilor, NU o sa vezi asa ceva ! Daca tot te uiti tu pe o harta, ok Israelul e mic pe langa Iran dar miliardele de euro si dolari care s-au bagat in Israel pentru armament depasesc orice stat mare din Europa. Ok sunt radicali oamenii astia de la Tehran dar tu sti cate mii de femei si copii au omorat israelienii??? Sti asta? Dar Iranul? Cate femei si copii dintre vecini a omorat? Sti ceva sa ma scutiti pentru ca si-n 2003 auzeam pe toti romanii discutand si tipand ca-s bombe nucleare in Irak dar observatorii ONU n-au gasit nici pic de bombe.
  • +6 (8 voturi)    
    Echipa de fotbal feminin... (Luni, 20 iunie 2011, 8:15)

    Costin1968 [utilizator]

    ...cu val islamic...am paralizat...nu mai stiu ce sa fac...ma doare burta...La Polo cum o fi...?
  • +4 (10 voturi)    
    interviu (Luni, 20 iunie 2011, 9:20)

    piktor [anonim]

    Vlad Mixich, Bety Blagu, n-ati intrebat nimic de Green Movement, de inecarea in sange miscarilor de strada ale studentilor din Teheran si marile orase...
    iar la intrebarea sunt femeile egale cu barbatii nu a raspuns, a zis doar ca fata de restul lumii islamice o duc mult mai bine
    v-ati limitat la clisee...
  • +3 (5 voturi)    
    Iran (Luni, 20 iunie 2011, 9:50)

    Daniels22026 [utilizator]

    Cariera ambasadorul Bahador Aminian Jazi ar fi terminata daca acesta ar exprima pareri opuse regimului de la Teheran.

    Avansul Iranului catre tehnologia militara nucleara creeaza fiori tuturor. In general, politicienii iranieni nu cred ca lumea se teme de tara lor. Isi inchipuie temerile noastre ca fiind pretexte pentru masurile internationale impotriva Iranului.

    Dar ceea ce diplomatia internationala n-a reusit in Iran, va reusi o noua revolutia. Mai devreme sau mai tirziu, tinerii iranieni vor urma calea deschisa de vecinii lor din orientul mijlociu: Siria, Egipt, Yemen, Libia, etc.
  • +3 (7 voturi)    
    Operatiunea seductia (Luni, 20 iunie 2011, 10:09)

    Glook [anonim]

    Mi se pare doar mie sau ambasadorul asta a facut operatiunea seductia? Care-i treaba, au embargou? Nimeni nu vrea sa le cumpere gazele pentru ca-s prea instabili si imprevizibili si nu se pot face analize pe termen lung? Ne-a gasit pe noi mai blegi si care oricum nu stim sa facem analize si ne face ochi dulci cu gazu?
    • -1 (5 voturi)    
      embargo: (Luni, 20 iunie 2011, 14:19)

      shunranu [anonim] i-a raspuns lui Glook

      Atunci, pe cand unul (embargo) contra apartheidului israelian?
      SUA aplica paternalist si pedepsitor, numai acest embargo contra Iranului, care nu are arma nucleara! De asemenea, Obama, mai conservator ca toti, pastreaza embargo contra Cubei; cicatelea de drag de "drepturili omului"!
      Israelul (rasism, proliferare ilegala in nuclear etc) ramanand astfel nesanctionat, deci, favorizat/ privilegiat de adm.SUA, dauneaza imaginii de echilibru si credibilitate a lui Obama &Co. Israelul e un torpilor fata de Big-Brother Obama, oricum nu Cuba si nici Iranul; ok?!
      • -2 (4 voturi)    
        Israelul,unde ateii si crestinii sunt respectati (Marţi, 21 iunie 2011, 0:25)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui shunranu

        Ce ma intereseaza pe mine legat de Israel este faptul ca acolo pot spune in public ca sunt ateu si ca religia este "o fraza de dansii inventata" fara sa fiu spanzurat.

        Avand in vedere acest mic amanunt, nu pot sa spun decat un lucru: sper sa continue apartheidul, rasismul, bombele fata de cei care cred ca ar trebui sa fiu ucis pentru ceea ce cred. E un mic pret pentru a pastra o oaza de civilizatie intr-o mare de intunecime.
  • +5 (11 voturi)    
    in legatura cu 'orice natiune are dreptul (Luni, 20 iunie 2011, 10:20)

    nicolae [anonim]

    sa pretinda recunoastrea traditiilor sale' - la untimna olimpiada,purtatorul de drapel al delegatiei iraniene, un judokan,a refuzat sa lupte impotriva unui judokan israelian,drept care a fost eliminat din competitie - nu deoarece a facut un gest toal opus principiilor olimpice ci deoarece a pierdut prin ne prezentare.
    Delegtia olimpica iraniana a confirmat la acea data ca nici un sportiv iranina nu v-a accepta sa ia parte la nici o competitie alaturi de vreun sportiv israelian..
    asta asa,ca dovada de civilizatie persiana..
    Poate la covoare,nu si la atitudine...
  • +4 (6 voturi)    
    Poate imi explica si mie cineva.... (Luni, 20 iunie 2011, 10:39)

    Rescatorul [anonim]

    cu este posibil ca un scut defensiv sa fie idreptat impotriva cuiva. Nu mai intelegem deosebirea dintre "ofensiv" si :defensiv"?
    • +4 (6 voturi)    
      O incercare (Luni, 20 iunie 2011, 11:49)

      george [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      "Defensiv" - diversiune lingvistica; La concret: pana acum nimeni nu indraznea sa atace (mai ales cu arme nucleare) pentru ca si celalalt putea riposta; rezultau mormane de moloz in ambele tari: scut "defensiv" inseamna ca Rusia nu o sa mai aiba posbilitatea de riposta - toate rachetele lor vor exploda inaine sa-si atinga tinta(poate chiar deasupra Rusiei); dar in acelasi timp sunt expusi rachetelor americane; adica, sunt terminati
      In plus, bateriile astea "defensive" de rachete pot fi modificate pentru a folosi rachete ofensive
      Nu mor eu de grija rusilor, e spe binele nostru sa li se le polizeze americanii coltii;
      • 0 (2 voturi)    
        Teoretic ai dreptate (Luni, 20 iunie 2011, 12:20)

        sile [anonim] i-a raspuns lui george

        Practic, scutul antiracheta are cateva zeci de interceptori. Hai sa zicem ca pe furis, mai aduc americanii si se fac o suta, doua. Dar rusii au mii de rachete in arsenal.
        Prin urmare, fizic, e imposibil ca scutul sa fie folosit impotriva Rusiei.
        • +3 (3 voturi)    
          ice age (Luni, 20 iunie 2011, 16:41)

          serban [anonim] i-a raspuns lui sile

          Corect. Dar daca rusii vor lansa cateva sute de rachete nu cred ca va mai conta politica, ne vom pregati cu totii (inclusiv rusii si americanii) de iarna nucleara.
  • -6 (8 voturi)    
    nu ati inteles nimic (Luni, 20 iunie 2011, 10:51)

    conservator [anonim]

    Multi dintre voi in comentarii tineti sa judecati Iranul sau regimul iranian. Dar fara sa cunoasteti ceea ce este Iranul. Cineva a spus ca Iranul este nu esteun stat de drept , Romania este si ce rezovla murim de foame , avem homosexuali care merg pe strazi , fete tinere care se prostituiaza , si politicieni incapabili de a conduce , si nu mai vorbesc de justitie care nu functioneaza de loc. Ctae drepturi avem noi Romani , sau cat de lineri suntem? Numai judecati aiurea daca poporul iranian nu accepta revolutia islamica adunci sar fi revoltat. Singuri care se revolta sunt americani care investesc bani in revolte. Asa ca creerul vostru spalat de o media mizarabila si de o presa aservita francmasoneriei si necredinciosilor. Va fac sa judecati aiurea. Omul asta a vorbit bine , nu stiu cati dintre voi care judecati valul pe fata femeilor islamice ati fost in tarile arabe sau ati trait langa islamici. Casa judecati trebuie sa cunoasteti americani cu propaganda lor murdara au facut occidentul sa creada ca Orientul Mijlociu este un cuib de teroristi, trezitiva fratilor si numai acceptati tot ceea ce va vine impus din partea guvernelor.
    • +1 (7 voturi)    
      Esti sigur ca tu intelegi? (Luni, 20 iunie 2011, 13:34)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui conservator

      În România ai dreptul să dai cu cașcheta de pămînt în fața palatului prezidențial și să ceri javrei ordinare să iasă afară, s-a și întîmplat, nu?

      Mai citește ce s-a întîmplat cu cei care și-au permis să demonstreze pașnic împotriva farsei electorale prin care s-a ales „Doctor Ahmanidejad”.
      • 0 (6 voturi)    
        Corect (Luni, 20 iunie 2011, 14:14)

        George [anonim] i-a raspuns lui bilbofil

        Numai ca anonimul "conservator" intelege numai ce-i este lui pe plac. Trebuie acceptat asa cum este dar si compatimit. Celor precum "conservator" nu ai ce le face. Sunt doar niste biete dobitoace.
    • +1 (1 vot)    
      drepturi si libertati (Marţi, 21 iunie 2011, 1:13)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui conservator

      Auzi bre "conservator".
      Printre drepturile tale in Romania e si educatia, si posibilitatea studiului macar la nivel elementar a limbii romane.
      Foloseste-te de dreptul asta cat mai repede.

      Despre ideile tale imi iau libertatea sa nu comentez, esti un caz prea trist.
  • +8 (8 voturi)    
    Destul de dur (Luni, 20 iunie 2011, 11:12)

    de afara [anonim]

    Destul de dur interviul (avind in vedera ca este cu un diplomat) si a avut mult curaj reporterul (mai ales cu insistenta de a primi anumite raspunsuri).
    Oricum trebuie sa apreciez si maiestria ambasadorului, sunt pregatiti bine, nu se pierde in retorica inutila sau religioasa, lupta cu armele occidentului: acceptarea altor cultri, cam forteaza privirea religie ca si cultura ceea ce inseamna nu va fi usor de impus democratia in Iran.
  • +3 (5 voturi)    
    Mesaje subliminale (Luni, 20 iunie 2011, 15:56)

    bogdan [anonim]

    Vad comentari a unor persoane care au o problema de indoctrinare, altii cred ca tot ce zboara se manaca, au acces la internet dar nu au citit o carte de istorie, sau geografie, interesant mod de manifestare. Cert este ca noi suntem un partener stategic pentru IRAN si chiar de mult timp, vom demara proiectul de import a l petrolului inceput de pe vremea SHAHULUI (PETROMIDIA a fost facuta cu bani de la sahul IRANULUI pentru a avea un cap de pod in rafinarea petroluluiatat de necesar EUROPEI. Pacat ca atat de putini stiu admninistratie si geopolitica du lumea noatra politica. In rest consider ca Interviul este asa cum trebuie sa fie un intrerviu al unui DIPLOMAT cand are sarcina de a transmite un mesaj...
  • +2 (4 voturi)    
    jalnic interviu (Luni, 20 iunie 2011, 21:47)

    Mortar [anonim]

    domnule Vlad Mixich,
    va rog sa luati un interviu ambasadorului Arabiei Saudite incepand cu acelasi intrebari: despre echipa feminina de fotbal

    aaaaa, stai putin ca aia nici nu au echipa feminina de fotbal! ce? femeile nici nu au voie sa conduca masina? oricum puteti incepe prezentarea arabiei saudite cu ¨tara in care au decapitari in public¨ si alte chestii de drepturile omului.

    ok, va rog sa luati un interviu ambasadorului emiratelor arabe, intrebandu¡l despre hijab, executii si echipa feminina de fotbal....

    ahhh, stai ca astia nu este parte din axa raului....

    ok, incercati yemen. ups, nici astia nu e axa raului. oman? eh, nu.

    bahrein, intrebati¡l despre echipa de fotbal feminina (errr.... unde e?) hijab, impuscarea oamenilor pe strazi, trecut cu tancul peste manifestanti, condamnarea la moarte a bloggerilor, .... ah, stai ca nici astia nu e parte a axei raului.
    • +2 (4 voturi)    
      :D (Luni, 20 iunie 2011, 23:31)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Mortar

      macar d-lui a intrebat direct...

      in general primim traduceri anapoda si rastalmaciri, sau stiri despre spusele vreunui imam ales aleatoriu dintr-o populatie de 75 de milioane...

      atata timp cat imaginea vehiculata de mass media despre Iran este de o superficialitate infioratoare, nu cred ca era cazul unui interviu profund despre nemurirea sufletului. in general, cand le spui Iran oamenilor, inteleg femei oprimate, executii, ahmadinejad si, ca suprema dovada a culturii lor, protestele din 2009 din cadrul "Revolutiei verzi" (proteste, fie vorba intre noi, cu o doza serioasa de rosu - la fel ca si Revolutia islamica din urma cu trei decenii, si de data aceasta comunistii au fost printre principalii organizatori - evident, cu sustinerea celor interesati).
      de cealalta parte, chiar daca presedintele Iranului nu este deloc figura demonica fabricata in media occidentala, totusi personajele politice ale acestei tari nu sunt in nici un caz straine de demagogie si discursuri duplicitare. la urma urmei, functia ambasadorului este de a prezenta ca "normalitate" situatia din tara pe care-o reprezinta - situatie care este la fel de departe de normalitate pe cat este de diferita de stereotipurile occidentale despre Iran.
    • +2 (4 voturi)    
      De pe Fox (Marţi, 21 iunie 2011, 0:27)

      Alexa [anonim] i-a raspuns lui Mortar

      The State Department said Monday that Secretary of State Hillary Clinton is opting for "quiet diplomacy" with Saudi officials in urging a change to the kingdom's ban on women driving.... Ce credeti de aceasta quiet diplomacy? Imi suna a scuza
  • +2 (2 voturi)    
    ciudate legaturi (Marţi, 21 iunie 2011, 14:26)

    shunranu [anonim]

    cu Iranul mai are si Romania, si asta fiindca Romania are la fel de mare apetit si pentru strategia sionista militara israeliana (si americana!); ne amintim ca ni s-a relatat (mass media si senzationalul romanesti!) dintr-un incident petrecut prin Bucegi, "undeva prin tzara", avand drept victime taman soldati israelieni (sic!), ce tocmai pilotau in doru' lelii niscai helicoptere IDF prin Carpati, cu voie de la stapanire, vezi NATO, in pregatirea (o aplicatie) unui proiectat atac israelian contra Iranului! De curand ex-directorul Mossad a numit acest proiect "o stupiditate". Nu conteaza, IDF probabil ca exerseaza in continuare in Carpatii romanesti (ai dnei Udrea), relieful similar Iranului, nu-i asa?! Mai stii!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by