Vicepremierul Ungariei: Planul de reorganizare administrativa a Romaniei, o schimbare intentionata si inacceptabila a hartii etnice

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 16 iunie 2011, 13:27 Actualitate | Esenţial


Proiectul de reorganizare administrativa a Romaniei ar fi o schimbare intentionata si inacceptabila a hartii etnice si o amenintare la adresa etnicilor maghiari din Tinutul Secuiesc si Transilvania, a declarat vicepremierul ungar Zsolt Semjen, citat de Mediafax.

El a subliniat si ca au mai existat planuri de acest fel si ca este greu de spus cat de serioase erau in contextul politic "furtunos": "Este o problema de viata si de moarte pentru etnicii maghiari ca regiunea istorica a Tinutului Secuiesc si judetele populate de etnici maghiari sa ramana unite. Romania si-a asumat angajamente internationale sa nu schimbe fortat harta etnica".

Vicepremierul ungar sustine si ca planul aminteste de masurile antimaghiare din vreamea regimului Ceausescu, cand regiunea autonoma Mures a fost desfiintata. Pozitia Ungariei este ca, indiferent daca vor fi operate aceste modificari, "realitatea" Tinutului Secuiesc trebuie respectata, adauga vicepremierul ungar.

Zsolt Semjen a mai spus ca, in cazul in care planul PDL de fuzionare a actualelor judete va fi implementat, proportia etnicilor maghiari in noile unitati administrative ar scadea dramatic.




















6220 vizualizari

  • +37 (37 voturi)    
    ... (Joi, 16 iunie 2011, 13:38)

    d [anonim]

    Mda, le e frica ca n-o sa mai poata taia padurile din Harghita dupa bunul plac.
    • -6 (12 voturi)    
      .. (Joi, 16 iunie 2011, 15:07)

      cosmo [anonim] i-a raspuns lui d

      prosti is tot romanii, au taiat padurile cu complicitatea altor politicieni. doar era in tara la noi, a facut cineva ceva?!
      • -2 (6 voturi)    
        ... (Joi, 16 iunie 2011, 15:40)

        ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui cosmo

        nu au facut pentru ca le-au dat o bucatica si celor in masura sa zica ceva...adica ei furau un vagon de lemne si le dadeau si romanilor cate un copacel...
    • +1 (1 vot)    
      lasa ca (Joi, 16 iunie 2011, 22:07)

      nelhotep [utilizator] i-a raspuns lui d

      o sa fure si in continuare, oricum nu-i deranjeaza nimeni
  • +31 (31 voturi)    
    A adus cele mai bune argumente pentru (Joi, 16 iunie 2011, 13:42)

    Bogdan [anonim]

    inffintarea regiunilor respective. In planul doi este culmea ca un functionar ungur sa-si dea cu presupusul privind organizarea interna a Romaniei. Ar fi fost justificat doar daca Ungaria ar fi fost inclusa in regiunea de vest cu sediul la Oradea. Prostia se dovedeste a fi, inca o data, trans-frontaliera, pan-Europeana.
    • -15 (21 voturi)    
      Moldova? (Joi, 16 iunie 2011, 14:42)

      donald [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Exact ca si cand un sef de stat, premier, ministru, deputat, senator etc. roman da cu presupusul in probleme interne ale Republicii Moldova. :)
      • +16 (16 voturi)    
        nu incerca... (Joi, 16 iunie 2011, 14:57)

        ci ciong [anonim] i-a raspuns lui donald

        te rugam... nu incerca sa compari ungaria cu moldova... moldova a fost si va fi intr-o zi pamant romanesc... roaga pe un copil de clasa a 5-a sa iti explice daca nu incerci sa intelegi...
      • +16 (16 voturi)    
        ... (Joi, 16 iunie 2011, 14:57)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui donald

        numai ca in Moldova noi suntem majoritari, nu rusii. :)
  • +10 (16 voturi)    
    uauu! (Joi, 16 iunie 2011, 13:42)

    mihai [anonim]

    berbecul asta isi da seama ca declaratia lui este amestec in treburile interne ale altei tari?

    nu ca l-as sprijini pe baselu' si ai lui cu tampenia de reorganizare cand de fapt ard altele mult mai mult: sanatatea, justitia/coruptia, infrastructura, legislatia pentru energie verde, etc.
  • +28 (28 voturi)    
    reactie (Joi, 16 iunie 2011, 13:43)

    un roman [anonim]

    ca si cetatean roman cred ca e oportun si astept din partea autoritatilor romane o reactie ferma la amestecul unugurilor in treburile noastre interne

    in plus, astept o reactie ferma si la comentariile/declaratiile/reactiile reprezentantilor minoritatilor maghiare .. acesti reprezentanti refuze sa inteleaga ca noi romanii nu vrem ca organizarea sa se faca dupa interesesul unei minoritati in detrimentului interesului general .. nu cred ca sunt de bun simt in primul rind niste declaratii care in mod vadit sunt impotriva intereselui general si ar trebuie sanctionate ferm
  • +21 (21 voturi)    
    cum adica (Joi, 16 iunie 2011, 13:44)

    Q [anonim]

    "de viata si de moarte"? Adica moare etnia daca sunt organizate Administrativ altfel decat pana acum? Imi da cu virgula logica asta...

    In plus, noul mare judet chiar va tine IMPREUNA cele 3 judete ce le viseaza ei... deci e perfect, nu???
    • -15 (15 voturi)    
      da (Joi, 16 iunie 2011, 14:46)

      maxim [anonim] i-a raspuns lui Q

      "Adica moare etnia daca sunt organizate Administrativ altfel decat pana acum?"

      Desi evident tu nu crezi, raspunsul este da. Ce se intampla este de fapt dezmembrarea comunitatii maghiare din Romania. Genocid social, cultural, si pe urma si fizic. Gandeste empatic, incearca sa intelegi punctul lor de vedere. Nu vor nici o independenta, vor doar sa traiasca, ca si comunitate.
      • +8 (8 voturi)    
        cum am vrut si noi... (Joi, 16 iunie 2011, 15:00)

        ci ciong [anonim] i-a raspuns lui maxim

        pe vremea cand romana era limba straina, sau cand ne numeau nici macar grup etnic...ci populatie tolerata... nu zic ca e ok, ochi pentru ochi... dar... sa ne mai lase in plata noastra, au si ei pe ale lor... sa isi vada de ele...
      • +6 (6 voturi)    
        zau? (Joi, 16 iunie 2011, 15:02)

        curiosu' [anonim] i-a raspuns lui maxim

        si atunci chestia aia cu autonomia teritoriala a tinutului secuilor ce e? Exercitiu social, cultural, fizic? N-am nimic cu maghiarii, sa traiasca cum vor, dar ca cetateni loiali ai acestei tari si in respectul legilor acestei tari! Or cred ca tocmai asta e problema!
  • +19 (19 voturi)    
    CARE TINUT???? (Joi, 16 iunie 2011, 13:46)

    Zak [anonim]

    Domnilor nu mai promovati aceasta sintagma ca sa ne acomodam incet incet cu planurile Budapestei!!!!
    • -5 (7 voturi)    
      :) (Joi, 16 iunie 2011, 15:01)

      @Zak [anonim] i-a raspuns lui Zak

      Esti ridicol. E ca si cum s-ar da un decret la Bucuresti ca gravitatia nu exista. :)
      • +1 (3 voturi)    
        nu chiar (Joi, 16 iunie 2011, 17:09)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui @Zak

        "The most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly - it must confine itself to a few points and repeat them over and over."
        — Joseph Goebbels
  • +18 (18 voturi)    
    este oare normal (Joi, 16 iunie 2011, 13:48)

    AG [utilizator]

    ca premierul Ungariei sa se amestece in problemele interne ale altor tari?
  • +12 (12 voturi)    
    declaratii (Joi, 16 iunie 2011, 13:49)

    ady [anonim]

    schimbare mai mult decat acceptabila fiind o problema interna si la care atat etnicii maghiari cat si romanii autohtoni vor avea avantaje economice ..
  • +14 (14 voturi)    
    non ci frega un caz..o (Joi, 16 iunie 2011, 13:51)

    marianos [utilizator]

    cred ca isi cam baga nasul unde nu-i fierbe oala .
  • +16 (16 voturi)    
    ... (Joi, 16 iunie 2011, 13:51)

    bob [anonim]

    Sunt si eu curios de ce nu le place la udmeristi de judetele Brasov, Sibiu si Alba? Pana acum acum o tineau intr-una ca ei iubesc Transilvania, ca ei vor agenda locala, ca Transilvania in sus, Transilvania in jos, acuma brusc nu le mai place de ea, nu vor cu judete care sunt ardelene 100%.
    De unde ca nu le pasa nici cat sub unghie de Transilvania, nu le pasa decat de ei.
  • +15 (15 voturi)    
    i-as sugera... (Joi, 16 iunie 2011, 13:52)

    alt adrian [anonim]

    dlui. vicepremier sa se exprime in probleme legate de tara sa , nu de a altora. Sa ne lase pe noi sa decidem ce este bine pentru noi. S-au inmultit cei care nu mai pot de dragul nostru...
  • +13 (13 voturi)    
    ??? (Joi, 16 iunie 2011, 13:52)

    popas [anonim]

    Ce treaba are vicepremierul Ungariei cu bucataria Romaniei??? Este o interventie diplomatica deosebit de grosolana...
    Redesenarea hartii administrative nu are niciun impact etnic asupra populatiei... etnicii maghiari vor fi la fel de aproape de romanii din zona...
    grosolan!
  • +9 (9 voturi)    
    tinutul secuiesc (Joi, 16 iunie 2011, 13:54)

    george [anonim]

    daca tot il intereseaza asa de mult soarta ungurilor din Romania de ce ii cheama pe toti la ei in tara si asa sa ramane uniti.
    deja chestia cu tinutul secuiesc a devenit plictisitoare, ce atatea cerinte din partea lor cand ei reprezinta 4 % din populatia romaniei.
    daca vor autonimie hai la le-o dam facem granite cu ei si nu au voie sa iasa de acolo decat cu pasaport ori unguresc ori al tinutului secuiesc.
    sa vedem daca le convine.
    sa facem si noi cum face serbia cu Kosovo ( nu ma refer la razboi).
  • +11 (11 voturi)    
    Nu ma'npinge c'ametzesc! (Joi, 16 iunie 2011, 13:56)

    getodacul [utilizator]

    ... care vra sa zica si prin urmare, eu nu intelege la mine o chestiune de principiu: Cu ce drept se amesteca Vicepremierul Ungariei in treburile interne ale Romaniei?

    Apoi, recunosc ca nu sunt informat pe deplin in aceasta problema... Imi poate explica si mie cineva, asa mai pe intelesul unui om neimplicat in politica, IN CE FEL sunt incalcate drepturile minoritatilor prin reorganizarea administrativa?
  • +10 (10 voturi)    
    Anii 90 reloaded (Joi, 16 iunie 2011, 13:56)

    marius [anonim]

    Deja dezinformare, victimizare, fingerpointing. In curand vicepresedintele Ungariei se va plange de genocid, distrugerea tintita a satelor unguresti si alte clasice din manualul de manipulare. Smells like the nineties to me.
  • +6 (8 voturi)    
    se baga unde nu le fierbe oala (Joi, 16 iunie 2011, 14:00)

    vasile cretu [anonim]

    Ar trebui poate ca MAE sa-i intrebe cum se respecta drepturile minoritatii romane in Ungaria si sa vedem comparativ ce au acceptat romanii si ce accepta ungurii. dar in orice conditii implicarea unui reprezentat al altei tarii in treburile noastre este INACCEPTABILA in orice colt al lumii. Trezirea pdl o sa platitii toae oalele sparte de psd si restul care ati last udmr si Ungaria sa isi impuna legile in RO. Ar trebui sa fiti acuzati de inalta tradare daca nu faceti nimic.
    oricum minimum trebuie sa-l declarati persoana non-grata pe reprezentatul tarii vecine si nu prea prietena.Imperiul austro-ungar a MURIT asa ca ciocul mic
  • +12 (12 voturi)    
    Exact in dos ii doare (Joi, 16 iunie 2011, 14:00)

    Cataleya [utilizator]

    Exact in dos ii doare pe romani de parerea vicelui maghiar.
    Batjocura vine de la USL care si de data asta face jocul UDMR.
    Asta e.
    Cu tampitii aia doi Tonta si Porumbacu n-ajungem nicaieri. Adica ajungem inapoi cu 20 de ani!
  • +8 (8 voturi)    
    Referendum (Joi, 16 iunie 2011, 14:01)

    sas [anonim]

    Sa facem referendum , sa vedem cate superjudete doresc romanii, 8 sau 16 ??asta ar fi cea mai corecta solutie, minoritatea sa se supuna deciziei majoritatii, stabilita prin referendum ...
    Pe romanii din ungaria i-a intrebat cineva de ''harta etnica''???
  • +9 (9 voturi)    
    . (Joi, 16 iunie 2011, 14:02)

    radukku [utilizator]

    Urgent trebuie convocat ambasadorul ungurilor la ministerul de externe pentru a cere explicatii. Ungurii de care vorbesc ei sunt DOAR cetateni romani. 95% din etnicii maghiari din Romania nu au si cetatenie maghiara. Ei nu pot sa le reprezinte interesele, iar aceasta interventie este o implicare in politicile interne ale unui stat suveran si vecin.
  • +10 (10 voturi)    
    Propunere (Joi, 16 iunie 2011, 14:02)

    George [anonim]

    Propun sa face o regiune mai mare, in care sa includem si Ungaria. Doar asa ar avea vicepremierul lor dreptul sa-si exprime parerea cu privire la organizarea noastra teritoriala. Oricat de aiurea ar fi ea (organizarea).
  • +13 (15 voturi)    
    Ungaria cu treba ei, Romania cu a ei.... (Joi, 16 iunie 2011, 14:04)

    mariana [anonim]

    SA NU UITAM sa spunem ungurilor din ROMANIA ca istoria lor incepe odata cu OCUPAREA ROMANIEI de imperiul austro-ungar in secolul XIX !!!! Judetele pe care le revendica sunt de fapt granita veche cu Moldova, pe care nu au reusit sa o cucereasca !!!! Originea lor este reprezentata de magherimea care pazea hotarele imperiului si care a implementat structurile administrative si de mentinere a ordinii. De aceea, sunt obisnuiti sa fie SEFI in centrul Romaniei !!!! Gata cu vrajelile de mare istorie a secuimii !!!! In 1918 a fost REDAT ROMANIEI teritoriile care ii apartin de pe vremea lui Decebal, de cand am fost romanizati !!!!! Asa ca, ciocul mic !!!! Sunt recunoscuti ca si minoritati, ii respectam in acest fel, DAR FARA VRAJELI de mare istorie a secuimii !!!!!
    Au fost la guvernare UDMR-istii cea mai mare parte de dupa revolutie !!!! Ce-au facut ptr Covasna si Harghita inafara de a permite furtul in masa al padurilor ???? Daca n-ar fi fost zona de munte, erau mai rau decat Vaslui !!!! Asa ca lasati vrajeala ca trebuie sa fiti la guvernare, ca sa aveti fonduri !!!! Va dau ex Iasiului : primar PSD convins, Boc si Udrea au semnat o tona de proiecte cu fonduri UE, dar nu are finantare sa le sustina, cat tine de Iasi !!!!! Deci, despre ce vorbim ????
    REGIONALIZAREA ROMANIEI ptr DEBARONIZARE si atragere suplimentara de fonduri UE, nu are nicio treaba cu statutul minoritatilor !!!!!
  • +9 (9 voturi)    
    vicele ungar (Joi, 16 iunie 2011, 14:05)

    nahir [utilizator]

    ar trebui sa-si vada de curtea proprie.
    cat despre, cum zice el "schimbare intentionata si inacceptabila a hartii etnice", ar trebui sa-i spuna cineva ca la ora actuala hartile statelor lumii nu sunt facute si nu au fost facute vreodata pe criterii etnice. sau poate ca vrea sa-si uneasca tara cu patria muma de provenienta, mongolia, de unde au venit cu iurte si cu pastrame sub sei gingis han si hoarda lui, de s-au pripasit prin campia panonica.
  • +9 (9 voturi)    
    Sa respectam adevarul istoric, domnule vicepremier (Joi, 16 iunie 2011, 14:05)

    Alex [anonim]

    Regiunea Autonoma Maghiara (nu Mures http://ro.wikipedia.org/wiki/Regiunea_Autonom%C4%83_Maghiar%C4%83) a fost desfiintata dupa ce tot comunistii o infiintasera.
    Dumneavoastra doriti repunerea in functie a unei decizii comuniste, desi ponderea etnica s-a schimbat foarte mult. Este drept ca masurile de schimbare nu au fost in regula, insa in acest moment situatia este cu totul alta fata de ca de pe vremea lui Gheorghiu Dej.
  • +13 (13 voturi)    
    cum isi permit ungurii... (Joi, 16 iunie 2011, 14:05)

    egroeg [anonim]

    sa se amestece in treburile interne ale Romaniei?
    A cerut cumva Romania Ungariei sa se creeze judete autonome romanesti in Ungaria?Au ungurii judete autonome sau tinuturi ,sau cum vor ei sa le spuna,in Slovacia,Cehia,Austria,Serbia sau SUA?Acolo nici nu sufla...Sper autoritatile romanesti sa le dea replica cuvenita.Sper ca autoritatile romanesti sunt constiente ca trebuie sa ia decizii in interesul romanilor si nu conform celor "dictate" de la Budapesta.Actuala conducere a tarii,daca vor face greseala sa cedeze in fata cererilor unguresti,ar trebui sa plece in corpore si judecata pentru tradare de tara.
    • -5 (7 voturi)    
      romanii din Ungaria (Joi, 16 iunie 2011, 14:58)

      gargoyle [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      Banuiesc ca nici nu ai auzit de Autoguvernarea pe Tara a Romanilor din Ungaria. :)

      Iar Romania nu prea se ocupa de minoritatile romanesti din alte tari. Chiar romanii din Ungaria se plang ca tara mama le-a cam uitat.
      • +2 (2 voturi)    
        intrebarea mea era clara... (Joi, 16 iunie 2011, 18:57)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui gargoyle

        au cerut romanii sa se creeze tinuturi sau judete autonome romanesti in Ungaria?Sau ca sa intelegi mai bine...s-au amestecat romanii in treburile interne ale Ungariei? Nu te face ca nu intelegi.
  • +14 (14 voturi)    
    nu mai putem noi de ei (Joi, 16 iunie 2011, 14:13)

    Marian [anonim]

    Nu sunt nici pro nici contra reorganizării teritoriale, nu mi-am făcutîncă o părere clară.
    Totuşi, România e ţara noastră şi nu e cazul să-şi bage toţi neaveniţii nasul unde nu le fierbe oala. Nu mai putem face nimic în ţara noastră din cauza a 6% din populaţie.
    Te trezeşti că dacă s-a băşit un ungur în Vaslui trebuie să aibă şi Vaslui statut special că vezi Doamne, un ungur e acolo.
  • +10 (10 voturi)    
    iar se baga!? (Joi, 16 iunie 2011, 14:17)

    ave99 [anonim]

    iar se baga ungurii astia in treburile interne ale Romaniei! Inacceptabil! Cind o sa li se trinteasca odata usa in nas?
  • +11 (11 voturi)    
    Ei vorbesc de Europa? (Joi, 16 iunie 2011, 14:17)

    nano2k [utilizator]

    Are dreptul sa se pronunte in legatura cu suveranitatea deciziilor unui stat UE?

    Cine se crede? Chiar le e dor sa ii mai "vizitam" o data la Budapesta?
  • +10 (10 voturi)    
    mai bine tacea (Joi, 16 iunie 2011, 14:17)

    adeline [anonim]

    Cata injosire mai pot indura cei indreptati sa dea un raspuns acestui tupeist? Pentru diferite motive, nu m-as numara neaparat printre adeptii acestui model de reorganizare. Dar asta este treaba romanilor, indiferent de nationalitate sa decida, sa puna in discutie, sa conteste. Mi se pare de-a dreptul innacceptabil ca un nemernic (= strain, cf. DEX), sa-si permita acest ton si aceste calificative. Asta este cand iti lipsesc ceva mai mult de 7 ani ( cca 1000??) de acasa!
  • +7 (7 voturi)    
    o parere (Joi, 16 iunie 2011, 14:17)

    bobo [anonim]

    De fapt de ce se amesteca Ungaria in treburile interene ale Romaniei?
    Nu vad care este treaba lor cu administram nou teritoriul nostru.
    Astia au prins tupeu nu gluma. De fapt daca autoritatile romane tac de ce nu ar avea tupe.
  • +2 (6 voturi)    
    Draghelor compatrioți (Joi, 16 iunie 2011, 14:23)

    Omics [utilizator]

    În Europa regiunile se trasează după criterii culturale și economice. Demografic se cerea să aibă undeva între 800 000 și 3 000 000 locuitori.

    Azi a văzut ungurul încălcarea acestor principii, mâine vor vedea toți. România are de ales: respectă aceste criterii sau se mută în Asia.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 16 iunie 2011, 14:35)

      d [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Iar Tinutul secuiesc se muta in Balcani langa Kosovo.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Joi, 16 iunie 2011, 15:23)

      Lucian* [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Toate judetele care ar forma regiunea sunt din Transilvania si implicit aceeasi zona culturala, istorica si ce mai vrei tu, iar demografic ar fi exact cat este nevoie.
      No care-i baiu' la logica asta :)?
  • +4 (4 voturi)    
    Puritate rasiala (Joi, 16 iunie 2011, 14:24)

    Casargoz [anonim]

    Premierul ungar sustine aceleasi principii ale revolutiei maghiare care a dus la destramarea imperiului Ungar. Ungaria Mare nu a disparut datorita tratatului de la Trianon ci datorita dorintei maghiarilor de autodeterminare pe criterii etnice. Aceste principii atunci ca si acum vor duce la o Ungarie si mai mica. Deja ma gandesc la regiunea autonoma rroma Vestprem.
    In secolul 21 cand toti cetatenii Europei aspira la o europa unita un premier european sustine criterii etnice pentru trasarea unor granite imaginare.
  • +3 (3 voturi)    
    Sigur ca da... (Joi, 16 iunie 2011, 14:27)

    nae [anonim]

    Premierul Ungariei uita probabil de sutele de ani cand „Unio Trium Nationum” excludea populatia romaneasca majoritara. Dar, na... tupeul nemasurat al nationalistilor maghiari nu se desminte nici acum.
  • +3 (3 voturi)    
    Vicepremierul ungur... (Joi, 16 iunie 2011, 14:31)

    Baba Ana [anonim]

    ... sa-si ia la el in tara ungurii de la noi, si acolo poate sa le si cante cantece de leagan, daca chiar vrea sa le arate dragostea lui.
    In Romania, ei sunt romani si trebuie sa respecte Constitutia si legile Romaniei, la fel ca si ceilalti: de etnie romana, germana, turca, greaca, rroma sau mai stiu eu care alta.
  • +4 (4 voturi)    
    .. (Joi, 16 iunie 2011, 14:32)

    d [anonim]

    Ungurii se tot lauda ca iubesc Ardealul. Vreau sa stiu si eu de ce nu le place in aceeasi regiune cu judetul ardelean Sibiu? Sibiul are primar german, inainte se numea Hermannstadt si era locuit de nemti. Ce este netransilvanean la acest judet de nu le place la unguri cu el? Nu sunt mitici acolo, nu sunt sudisti, ci numai si numai ardeleni.
    Sau de ce nu le place la unguri impreuna cu Brasovul? Inainte se numea Kronstadt, era locuit de nemti care au su lasat o ditamai catedrala in centru. Pana si Dracula si-a facut palat in judetul Brasov. Dar nu, la unguri nu le place de judetul 100% ardelenesc Brasov.

    Oare, sa fie cumva ca aceste judete sunt pline de romani? Da, da, sigur asta e. Lor nu le pasa de Transilvania, asta e apa de ploaie, important e sa nu fie la un loc cu valahii, ca le pute la nas.
    • +2 (2 voturi)    
      actiune si reactiune.... (Joi, 16 iunie 2011, 15:02)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui d

      ca tot ai adus vorba de nemti - spre comparatie de unii unguri foarte frustrati, sasii din ardeal actioneaza pozitiv in societatea romaneasca si reactia romanilor este in aceiasi masura pozitiva...insa cu ungurii care nu mai dorm bine de la Trianon incoace se intampla la fel insa ei au ales sa actioneze negativ si cu ura fata de societatea romaneasca iar in consecinta reactia este la fel de puternica si la fel de negativa....sunt principii universale insa ungurii nu realizeaza ca actionand atat de disperat si imatur in problema asta ne demonstreaza inca o data ca agenda lor e clara si cu rabdare si egoism isi urmaresc interesele proprii etnice manifestand o mare lipsa de respect pentru Statul Roman caruia ii sunt datori cu loialitate si devotament doar prin simplu fapt ca sunt cetateni romani....
  • +4 (4 voturi)    
    Cu ce drept isi permit? (Joi, 16 iunie 2011, 14:33)

    Gigi-Contra [utilizator]

    romania este un stat unitar si indivizibil, iar amestecul politicienilor unguri in bucataria noastra interna este inadmisibil. sa isi vada ei de problemele lor interne, ca pe noi nu ne doare capul cum isi administreaza ungurii tara lor.
    cu ce drept poate spune acest politician ca reorganizarea administrativa a romaniei este un "o schimbare intentionata si inacceptabila a hartii etnice"??? pai ce, plateste el impozite si taxe in romania ca sa ne spuna ce sa facem?
    ne-am saturat sa ne tot spuna altii ce, cum, cand sa facem ceva!!!!!! asta este romania, iar daca maghiarilor nu le place ce se intampla, sa se mute in ungaria, ca nu-i opreste nimeni!!!
  • +1 (5 voturi)    
    Afara cu unguri (Joi, 16 iunie 2011, 14:39)

    Nicu [anonim]

    imi doresc enorm de mult prin orice fel de mijloace ( chiar si razboi) sa dispara nenorociti acestia de bozgori din Tara Romaneasca . Doamne numai cand ma uit in trecut si cat rau nea facut... Romani sa fim UNITI , sa nu ne mai lasam calcati in picioare de niste venitici ... de prin india cu caruta .
    • +1 (3 voturi)    
      pai cum mah nene (Joi, 16 iunie 2011, 15:10)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Nicu

      mi-as dori sa fiu unit..dar cu asa mentalitate ..eu nu ma pot uni cu cozi de topor..poate incerci sa te educi ,si tu si familia ta si poate mai exista o sansa
      • +2 (2 voturi)    
        mersi ady (Joi, 16 iunie 2011, 15:28)

        eu [anonim] i-a raspuns lui ady

        :)
  • +5 (7 voturi)    
    Contra-propunere (Joi, 16 iunie 2011, 14:42)

    Paul [anonim]

    Pe criteriul asta, daca tot e voie sa ne dam cu parerea, imi bag si eu nasul si propun ca judetele Ungariei sa se fie redenumite dupa cum urmeaza:

    Bács-Kiskun -> Piciorul lui Avram
    Baranya -> Gorunul lui Horea
    Békés -> Tara lui Gelu
    Borsod-Abaúj-Zemplén -> Satu Mare de Vest
    Csongrád -> Aradul de Vest
    Fejér -> Tara lui Menumorut
    Győr-Moson-Sopron -> Tara lui Glad
    Hajdú-Bihar -> Bihorul de Vest
    Heves -> Blajul Nou
    Jász-Nagykun-Szolnok -> Va pupa Jean

    ... si asa mai departe. Daca tot suntem la capitolul dat cu parerea.
    • -2 (2 voturi)    
      contra,contra-propunere (Joi, 16 iunie 2011, 15:53)

      patriotul [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Ai uitat ce era cel mai important;propunere:Budapest->Bucuresti.
  • +3 (5 voturi)    
    persona non grata (Joi, 16 iunie 2011, 14:51)

    sorin [anonim]

    Cine e acest individ care-si permite să facă aprecieri asupra treburilor interne ale unei tări??? L-as declara persona non grata, sa nu calce în veci pe pământ romanesc...
  • -3 (3 voturi)    
    mai bine v-ar deranja asta: (Joi, 16 iunie 2011, 14:52)

    eu [anonim]

    http://www.realitatea.net/discriminare-ue-romanii-nu-au-voie-aici_844274.html

    si asemenea exemple sunt cu miile...

    oare de ce?|
  • +1 (3 voturi)    
    Aloo. (Joi, 16 iunie 2011, 15:23)

    haiducul [anonim]

    Ce fac cei care ne reprezinta,chiar nimeni din tara asta nu ia atitudine.
  • -2 (2 voturi)    
    Sa nu deturnam discutia (Joi, 16 iunie 2011, 15:34)

    Gimilica [anonim]

    Vad ca si oameni politici si jurnalisti ce se cred inteligenti au picat in plasa discutiilor pe teme etnice. reorganizarea propusa de PDL nu are nicio treaba cu etniile. De aici putem discuta. Cum ar reactiona maghiarii daca Romania nu ar mai avea deloc judete si ar ramane doar orase, comune, sate si toata tara ar fi o singura euroregiune sau daca am face doar 2 regiuni ca asa vrem noi. Mai vin unii cu aberatia de referendum, pai cum poti sa faci referendum pe un subiect unde nu ca cetatenii sunt neinformati ba chiar sunt dezinformati. Eu zic ca maghiarii sa se linisteasca pentru ca daca nu obtin nimic de la PDL nu vor obtine nici de la USL deci nu au cum sa fuga de la putere ca nu vor avea motiv, poate doar daca se hotarasc sa nu mai intre deloc in Parlament pentru din motive de suparare.
  • -2 (4 voturi)    
    Alte etnii (Joi, 16 iunie 2011, 15:44)

    cineva [anonim]

    1. Germanii (sasii) intr-adevar sunt loiali statului lor, dupa ce si-au dat seama ca nu se poate trai sub conducere romaneasca au emigrat din Romania. Cati mai sunt?
    2. Autonomie NU inseamna separare de tara, este o forma extinsa de autoguvernare in anumite domenii. Dar nicidecum domenii cum ar fi afaceri externe, aparare. Deci e fara ruperea vreunui metru patrat din teritoriul sfant al Romaniei sau fara granite interne. A se vedea Tirolul de Sud. Intrebati-i pe prietenii vostrii plecati la schi sau munca in acele tinuturi daca au vazut granite interioare sau nu au putut vorbi in italiana sau germana in aceste locuri. Da, in ambele limbi se vorbeste, un italian este mandru ca stie germana si invers. Pe cand la noi un roman ar muri chiar si in Covasna daca ar invata un cuvant in maghiara. Diferite forme de respect si civilizatie.
    3. La noi exista drepturi pentru minoritati pe hartie, in acte. Altfel la fel ca celalalte legi, sunt excelente, dar nu se aplica aproape de loc.
    4. Cat despre toleranta romanilor numai de bine, vezi numai cate injurii in aceste comentarii, parca maghiarii din Romania ar fi de speta inferioara, ar fi intretinuti de cei care scriu aceste comentarii belicoase, ar sta cu mana intinsa catre vecinul lor harnic roman.
  • +1 (1 vot)    
    "inacceptabil'' (Joi, 16 iunie 2011, 15:49)

    patriotul [anonim]

    Inacceptabil este ceea ce fac aceste oficialitati ungare.Din punctul meu de vedere,acest lucru este un grav amestec in treburile interne ale Romaniei.Practic, declaratiile lor sunt date in numele lor,nu a cetatenilor ungari ,care in mare majoritate nu sunt de acord cu aceste declaratii.La fel,poate si multi etnici maghiari din Romania,nu sunt de acord cu aceste declaratii.Au si ei destui prosti ca si noi. Sa nu ne supere prea rau,ca altfel schimbam foaia,ca doar avem si noi armata care sa apere tara de "cotropitori",sau facem si noi niste "garzi civice nationale" care sa vaneze acest gen de indivizi ingusti la minte.
  • 0 (0 voturi)    
    modificarea hartii etnice (Joi, 16 iunie 2011, 17:37)

    lzrd [utilizator]

    CUM ISI PERMITE?
  • +1 (1 vot)    
    maghiari (Vineri, 17 iunie 2011, 11:44)

    sebi [anonim]

    Ar trebui test de limba romana pentru toti maghiarii din Romania care sunt cetateni ai acestei tari ! Nu stii romaneste, expulzare din tara; vor tinut in care sa se vorbesca in maghiara, exista deja unul, se cheama UNGARIA, pot pleca linistiti acolo ca primesc cetatenie daca cer !
    Eu sunt roman si nu ii vreau pe astia care cer federalizare in tara mea !


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version