VIDEO UPDATE Traian Basescu le-a spus lui Sorin Oprescu si primarilor de sectoare ca referendumul pentru Legea Capitalei "nu mai este de actualitate". CGMB decide vineri daca anuleaza referendumul

de Redactia stiri     HotNews.ro
Vineri, 10 iunie 2011, 11:03 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu le-a spus, vineri, primarului Sorin Oprescu si primarilor de sectoare, ca referendumul pentru Legea Capitalei "nu mai este de actualitate" si ca despre schimbarile administrative din Capitala trebuie discutat in sensul unei reorganizari administrativ-teritoriale mai mari. Seful statului s-a intalnit vineri, pentru o ora, la sediul Primariei Capitalei, cu primarul general si cu primarii celor 6 sectoare, pentru discutii privind referendumul pentru Legea Capitalei, ce ar trebui sa aiba loc pe 26 iunie. Intalnirea a fost una informala.

"Presedintele n-a facut altceva decat sa atraga atentia ca e vorba de o schimbare administrativa mult mai mare si ca referendumul nu-si atinge scopul. In conditiile astea, am ramas cu primarii de sector si cu liderii politici din consiliu si am vorbit ca este mai bine sa nu mai aruncam banii publici. In acelasi timp, avand in vedere asigurarile presedintelui ca legile capitalei nu vor intra in dezbatere generala decat atunci cand se va dezbate o organizare administrativa generala, am hotarat sa convocam o sedinta a consiliului si sper ca se va hotari anularea referendumului si intr-un timp rezonabil sa discutam despre ceea ce inseamna regiune, despre ce inseamna Bucuresti-Ilfov", a declarat Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.



"Presedintele ne-a sugerat ca in contextul unei dezbateri pe regionalizare la nivel national declansarea unui referendum pe legea Capitalei ar putea duce in derizoriu si decredibiliza un astfel de demers. Exista riscul sa decredibilizam procedura in sine de referendum si ne-a rugat sa ne gandim mai bine daca este oportuna declansarea acesteia", a declarat pentru HotNews.ro, viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu.

"S-a ajuns la un consens din partea tuturor organizatiilor politice din Bucuresti, cat si a primarilor de sector ca in aceasta seara sa fie convocata o sedinta de Consiliu General prin care sa se anuleze referendumul care a fost convocat pana acum. S-a apreciat ca referendumul s-a dus datorita disputelor politice in derizoriu. Oamenii nici ei nu mai stiu ce anume sa raspunda la referendum si in aceste conditii s-a apreciat ca este bine sa se renunte la el, mai ales ca in Parlamentul Romaniei se va discuta in perioada urmatoare despre reorganizarea administrativa a tarii", a declarat primarul sectorului 2, Neculai Ontanu, citat de Agerpres.



"Consider ca presedintele a fost de acord cu ce am spus noi ca referendumul este o bataie de joc. Presedintele este un om viu si a inteles. Nu are rost sa ne batem joc si sa cheltuim banii bucurestenilor. Bucurestenii trebuie sa-si aleaga primarii, nu sa fie numiti", a declarat Marian Vanghelie, primarul Sectorului 5, la iesirea din Primaria Capitalei.

"Vreau sa vad care e finalitatea lui. Nu trebuie discreditata ideea de referendum", a declarat Traian Basescu la sosirea la intalnire, potrivit Antena 3.

In timpul intalnirii, Basescu le-ar fi spus primarilor ca nu doreste referendum in capitala, in conditiile reformei administrativ-teritoriale pe care o promoveaza in prezent.



Primarii de sectoare vor propune CGMB anularea referendumului propus pentru 26 iunie. CGMB va avea o sedinta vineri, la ora 18.

Prefectura Capitalei: Referendumul va avea ca subiecte dezvoltarea zonei metropolitane Bucuresti - Ilfov

Prefectura Capitalei a anuntat printr-un comunicat ca "factorii politici decidenti de la nivelul Capitalei au hotarat, in unanimitate, abrogarea Hotararii Consiliului General prin care s-au stabilit data si temele referendumului de la sfarsitul lunii iunie". "In urma opiniilor exprimate de Presedintele Romaniei, factorii politici decidenti de la nivelul Capitalei au hotarat, in unanimitate, abrogarea Hotararii Consiliului General prin care s-au stabilit data si temele referendumului de la sfarsitul lunii iunie. Acesta va fi organizat la o data ulterioara si va avea ca subiecte dezvoltarea zonei metropolitane Bucuresti - Ilfov, iar opinia exprimata de bucuresteni in acest sens va fi obligatorie pentru legislativ", se afirma in comunicatul citat de Agerpres.

Prefectul Mihai Cristian Atanasoaei a participat la intalnirea convocata de seful statului cu primarul general si primarii de sector pe tema referendumului local din 26 iunie, care s-a desfasurat la sediul Primariei Capitalei. Prefectul precizeaza ca "presedintele Traian Basescu a explicat primarilor prezenti lipsa de finalitate juridica a referendumului local ce urma sa aiba loc in data de 26 iunie, precum si riscul ca prin organizarea unor astfel de consultari publice fara consecinte juridice, institutia referendumului sa se decredibilizeze in fata populatiei. Exista, de asemenea, riscul ca in momentul in care se va dori consultarea bucurestenilor, iar rezultatul sa aiba in mod real consecinte juridice, populatia sa nu se mai prezinte la urne".

Cum au decurs discutiile despre referendum si despre Legea Capitalei

Consilierii generali ai Municipiului Bucuresti au votat, pe 13 aprilie, cu 29 de voturi pentru, proiectul privind desfasurarea referendumului privind Legea Capitalei care prevede ca primarii de sector vor fi alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Astfel, puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare. Referendumul se va desfasura pe 19 iunie, iar bucurestenii vor trebui sa raspunda la 7 intrebari propuse de PDL si votate de CGMB.

Primarul general, Sorin Oprescu, propusese o singura intrebare: "Sunteti de acord cu centralizarea administrativa prin transferul de atributii de la primariile de sector catre CGMB?", insa propunerea sa nu a fost adoptata.

In schimb a fost adoptata propunerea PDL de a adresa bucurestenilor la referendum un numar de 7 intrebari. Mai jos redam cele 7 intrebari propuse de consilierii PDL-PRM-PNG:
  • 1. Sunteti multumit de modul in care s-a dezvoltat Capitala?
  • 2. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
  • 3. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?
  • 4. Sunteti multumiti de curatenia in Capitala?
  • 5. Va doriti o arhitectura unitara pentru Bucuresti?
  • 6. Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?
  • 7. Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB?
Cele sapte intrebari pentru referendumul privind Legea Capitalei stabilite miercuri de catre Consilierii Generali ai Bucurestiului au generat o adevarata dezbatere. In timp ce liderul PDL Bucuresti, Elena Udrea, considera ca "Intrebarile sunt clare si simple" si ca ar fi fost "o mare greseala daca reduceam referendumul la o singura intrebare", pozitia sociologilor este diametral opusa.

Vasile Dancu, presedintele IRES, declara pentru HotNews.ro ca intrebarile sunt "prost formulate", "penibile" si "sugereaza un raspuns". De aceeasi parere este si directorul CCSB, Mirel Palada, care preciza ca intrebarile din referendum "sunt construite partinitor din punct de vedere al finalitatii obtinerii informatiilor. Se obtin raspunsurile pe care le doresc prin formularea respectiva".

Pe 23 mai, CGMB a decis, sa schimbe situatia. Referendumul pentru legea Capitalei urma sa aiba loc pe 26 iunie. De asemenea, au fost votate doua intrebari care vor fi puse la referendum, in locul celor sapte initiale. Acestea sint:
  • 1. Va doriti o Capitala cu 7 administratii controlate de 217 consilieri alesi pe liste de partid?
  • 2.Va doriti ca si consilierii generali sa fie alesi uninominal, asemeni primarilor de sector?
Legea Capitalei prevede organizarea administrativa a Capitalei, iar principala propunere se refera la o singura administratie pentru Bucuresti, cu pastrarea celor sase sectoare.

Mai precis, primarii de sector ar urma sa fie alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare.

Citeste si:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3057 vizualizari

  • -3 (15 voturi)    
    Da, siiigur.... (Vineri, 10 iunie 2011, 11:16)

    dada [anonim]

    Ca sa-l intrebe cand il cheama la inaugurarea pasajului Basarab ! Dar, ca sa nu bata la ochi, i-a chemat si pe primarii de sector!

    :))

    Un plus de imagine pozitiva nu strica niciodata.
    • -2 (2 voturi)    
      ce romana de balta... (Vineri, 10 iunie 2011, 14:59)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui dada

      Auzi la asta...'plus de imagine pozitiva'....tu ai luat Bacul la romana?
    • +2 (2 voturi)    
      Chiliman s-a impus (Vineri, 10 iunie 2011, 15:07)

      oana86 [anonim] i-a raspuns lui dada

      Faptul ca Legea Capitalei s-a dovedit a fi inutila este inca un motiv ca Elena Udrea este pe dinafara, luata peste picior chiar de seful ei. De castigat au bucurestenii pentru ca in continuare isi pot vota primarii.
  • -4 (20 voturi)    
    Si .... da! (Vineri, 10 iunie 2011, 12:28)

    mars [anonim]

    Se putea sa nu intre si Basescu pe fir? Da' pe ce baza ii cheama Basescu sa discute despre referendum? Sa inteleg ca vrea sa o salveze pe duduia de la minister de la rusinea suprema , sa nu se faca de ras in fata romanilor din cauza intrebarilor stupide propuse de acolitii ei...
    • -1 (13 voturi)    
      felicitari domnule Basescu (Vineri, 10 iunie 2011, 12:56)

      ofelia [anonim] i-a raspuns lui mars

      pentru faptul ca va intereseaza soarta bucurestenilor. Pentru a nu va pierde antrenamentul, astept interesul si initiativele dvs pentru organizarea referendumului privind reorganizarea administrativ - teritoriala a Romaniei.
  • +3 (5 voturi)    
    Chiar? (Vineri, 10 iunie 2011, 13:27)

    Cataleya [utilizator]

    Si de cand asculta Oprescu, Vanghelie si Chiliman de Basescu? ))))
    • +2 (4 voturi)    
      Frica păzeşte bostănăria ! (Vineri, 10 iunie 2011, 13:56)

      Balthazar [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Rezultatul referendumului ar fi fost clar pentru reducerea cheltuielilor, pentru o centralizare la nivelul P.G. şi a C.G.M.B. a problemelor mari ale capitalei, deci dispăreau atât Chiliman cât şi Vanghelie, iar Sorin Oprescu, care ca primar este o nulitate iar cetăţenii s-au cam lămurit, răsuflă şi el uşurat. Pentru că oamenii slabi, neputincioşi, nepregătiţi, care doar vorbesc şi vorbesc şi vorbesc se tem de schimbări !

      Dar ai răbdare ! Acum râd că au scăpat dar nici nu ştiu ei ce o să-i lovească !
      • 0 (2 voturi)    
        scenariu alternativ (Vineri, 10 iunie 2011, 14:48)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Balthazar

        Eu cred ca din contra cineva si-a dat seama ca referendumul ala cu desfiintarea primariilor de sector urma sa se soldeze cu un mare esec...si a renuntat la idee ca sa nu se faca de ras doamna Udrea si intrebarile ei tampite.
      • 0 (0 voturi)    
        salvarea PDL (Vineri, 10 iunie 2011, 16:32)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui Balthazar

        Basescu a calculat bine si a luat aceasta decizie pentru a salva fundul Udrei. O noua victorie a lui Chiliman in fata Elenei.
  • +2 (6 voturi)    
    Udrea (Vineri, 10 iunie 2011, 13:30)

    lungu1on [utilizator]

    Ce-şi imaginau Ponta, Antonescu, Chiliman şi Piedone: că noi vom face cale-ntoarsă doar pentru că ei au lansat o campanie de atac la persoană împotriva mea? Iată că s-au înşelat. Suntem decişi să mergem până la capăt cu referendumul.

    http://www.elenaudrea.ro/usl-se-teme-de-votul-bucurestenilor-la-referendumul-pe-legea-capitalei.html
    • -1 (3 voturi)    
      Chiliman (Vineri, 10 iunie 2011, 13:51)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui lungu1on

      "ANDREI CHILIMAN - primar sector 1: "Ii cer public primarului general, Sorin Oprescu, sã initieze în termen de o sãptãmânã procedurile de declansare a unui referendum local în Capitalã asupra desfãsurãrii sectoarelor Capitalei"

      Deci, cum e cu Udrea? )))
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 10 iunie 2011, 13:56)

    pamfletaru [utilizator]

    Intrebarea este foarte simpla: daca referendumul se anuleaza atunci cine plateste toti banii cheltuiti din bugetul de stat pana acum pe acest proiect?
    • -1 (1 vot)    
      stii cum e (Vineri, 10 iunie 2011, 14:01)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      de obicei cine intreaba
    • +1 (3 voturi)    
      plateste cine l-a comandat !!!! (Vineri, 10 iunie 2011, 14:09)

      costica [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      adica PDL... pai, ce vocala era Dna Udrea cu referendumul capitalei pana acum, cum ii pasa ei de bucuresteni si cum ii lua in suturi pe liderii opozitiei ca nu le pasa de opiniile bucurestenilor... ia s-o auzim acum pe dna Udrea, mai zice ceva dupa intervnetia lui Basescu si anularea referendumului?! Daca propunea opozitia asta,ii facea praf Madam Udrea... acum ca propunerea vine de la Basescu ma aspept s-o ridice-n slavile cerului portocaliu !!!! Ipocrizie continua portocalie.....In rest, i se falfaie Dnei Udrea si PDLului de Bucuresti si de bucuresteni si de Romania....
      Iar raspunsul al intrebarea CINE PLATESTE este : NIMENI, asa cum se intampla mereu in Romania !! Platim noi toti, oalele sparte de guvernantii incompetenti....
      • +1 (3 voturi)    
        Raspunsul corect este: (Vineri, 10 iunie 2011, 14:18)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui costica

        Noi platim, contribuabilii! DNA ar trebui sa se autosesizeze imediat!
    • 0 (0 voturi)    
      socotim sau vorbim? (Vineri, 10 iunie 2011, 16:40)

      bula [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      PARTIDELE au cheltuit pt. panouri, brosuri, interview-uri! Primariile nu au cheltuit (ar fi fost ilegal). Dar ma lasa memoria sau Chiliman a initiat referendumul ("lasam x miliarde in mana Elenei Udrea") ?
  • +1 (9 voturi)    
    Stau si ma uit la comentarii, si....? (Vineri, 10 iunie 2011, 13:57)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Flacai si domnite, pai nu pesedeii au pornitara afacerea asta cu referendumul?
    Ce legatura are madama Udrea?
    A, am uitat!
    Voi sunteti mereu cu Basescu in gura!
    Si prin extensie, puneti aceeasi cavitate si la dispozitia "Udrei", nu?
    Succesuri!
    • 0 (6 voturi)    
      nu, te inseli sau vrei sa inseli! (Vineri, 10 iunie 2011, 14:42)

      marius [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Referendumul pentru Legea Capitalei a fost initiat de PDL.
      Nu ne considerat pe toti prosti asa cum ii considerat pe PSD-isti.
      PDL vrea desfiintarea primariilor de sector, PSD nu. PDL vrea apoi primari numiti de Consiliu Municipiului Bucuresti, PSD nu.
      Schimbarile pe care PDL intentioneaza sa le faca se pot realiza doar in urma unui referendum. Atunc iorganizeaza referendumul cu sapte intrebari de genul "Nu-i asa ca nu va este bine?"

      Sa zici ca PSD a pornit afacerea asta inseamna sa minti in cunostinta de cauza.

      PS: cat despre cavitati, nu va legati de cele ale d-nei Udrea, ca nu stiti pe cine gasiti acolo inauntru!
      • -1 (3 voturi)    
        Hai sa vedem! (Vineri, 10 iunie 2011, 15:20)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui marius

        "La şedinţa de consiliu de aseară, reprezentanţii PNL Bucureşti au prezentat primarului general un dosar cu 100.000 de semnături obţinute de la bucureştenii care s-au pronunţat pentru organizarea referendumului.

        Ideea reorganizării administrative a Bucureştiului a pornit de la organizaţia PDL Bucureşti, care a depus acest proiect de hotărâre pentru a fi discutat în Consiliul General. Potrivit liderilor PDL, Bucureştiul nu ar mai trebui condus de şapte primari, ci de unul singur. Primăriile de sector ar fi astfel desfiinţate, iar cei şase primari şi-ar putea depune candidatura la funcţia de consilier general. În opinia consilierilor PDL, oraşul are nevoie de un buget şi decizii unitare care să permită dezvoltarea egală a tuturor zonelor Capitalei."
        http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/referendum-bucuresti-intrebari-legea-capitalei_0_1157284293.html

        Ia de citeste!
        Deci, doar ideea a apartinut PDL, ca peneleii au si pus pe masa o lista cu 100.000 semnaturi.
        Apoi Piedone, a propus si el, acelasi lucru.
        CIne pe cine vrea sa induca in eroare?
        Cat despre cavitati, era vorba de cele ale celor care stau cu ele cascate asteptand/o pe Udrea, pe Basescu!
        Oameni dornici si darnici!
        Astia doi primesc, iar altii doresc!
    • -1 (1 vot)    
      :) (Vineri, 10 iunie 2011, 14:51)

      alex [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Eu zic sa te mai informezi cine si ce a pornit...
  • +3 (3 voturi)    
    Citat din Traian Basescu (Vineri, 10 iunie 2011, 15:46)

    Alexandru din Bucuresti [anonim]

    "sa consultam poporul, poporul suveran, asa cum este descris de Constitutie, cu privire la doua aspecte"
    Traian Basescu, 2009


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by