Cazul Giroc: Cum a ajuns un soft pentru managementul documentelor pentru o primarie de comuna sa coste 162.000 euro

de Attila Biro     HotNews.ro
Miercuri, 8 iunie 2011, 19:01 Actualitate | Esenţial


HotNews.ro a publicat marti, 7 iunie, articolul “Cum au uitat sa stearga urmele electronice din caietul de sarcini” care prezenta procedura de achizitie a unui soft in valoare de 162.000 euro realizata de primaria Giroc din judetul Timis. Cititorii HotNews.ro au criticat suma destinata achizitiei programului informatic. Consultantul care s-a ocupat de procedurile de achizitie spune ca softul costa pentru ca astfel toate serviciile primariei vor fi realizate online. O simpla documentare pe Internet arata ca programe informatice similare costa de cinci ori mai putin. Vezi in text cazul Prefecturii Vaslui: 33.000 euro pentru un soft cu aceleasi caracteristici.
  • Softul de 162.000 euro va fi achizitionat dintr-un proiect european de 255.000 euro
  • Programul informatic este destinat unei comunitati de 5.758 locuitori
  • Pe Internet se vad programe informatice similare si cu 5-6000 euro

Mai multi cititori HotNews.ro au contestat pretul cu care doreste primaria Giroc sa cumpere programul informatic. “Ce soft e ala, pentru Dumnezeu? program de gestionare documente de 162.000 Euro? era pentru primaria din Los Angeles sau ce...”, si-a exprimat nedumerirea utilizatorul srpc. De pe Internet am aflat ca achizitia softului face parte dintr-un proiect european in valoare de 255.000 euro. Proiect intitulat: Implementarea unui sistem inovativ de management al documentelor şi modernizarea centrului pentru informare a cetăţenilor în cadrul Primăriei comunei Giroc. Din restul de 63.000 euro, primaria a achizitionat calculatoare si alte echipamente hardware.

Ce face softul. Am incercat sa aflam de ce softul costa mai bine de jumatate din valoarea intregului proiect de la consultantul extern angajat de Primarie pentru a se ocupa de achizitia softului, adica Institutul de Studii Economice PERFORMER CONSULT Srl. “La acesta suma (162.000 euro) s-a ajuns dupa ce s-a realizat o analiza a programelor care exista in prezent si asa s-a aproximat acest pret”, explica Andrei Pelin, reprezentantul Performer Consult.

Dar ce urmeaza sa faca acest soft pentru cei 5.758 cetateni ai comunei Giroc? Raspunde tot consultantul: “Proiectul vizeaza modernizarea activitatii din primarie. Practic se doreste trecerea pe online a interactiunii cu cetatenii, trecerii online a tuturor servicilor. Astfel incat daca un cetatean doreste o informatie, doreste sa consulte un act sa o poata face online”, spune Andrei Pelin. Tot consultantul ne spune ca in costurile de achizitie sunt incluse si serviciile de implementare si cele de optimizare pentru infrastructura informatica a primariei.

Intram in detaliile achizitiei asa cum apar ele in caietul de sarcini. Din primele pagini ale caietului de sarcini aflam ca este vorba de un “program informatic de management al documentelor”. Din acelasi document aflam ca scopul cumpararii softului este acela de a “crea suportul necesar în vederea soluționării rapide, într-o variantă cât mai simplă a cerinţelor cetățenilor din comuna Giroc (informații generale, planificarea unor audienţe cu primarul/ angajați din diverse compartimente ale primăriei, solicitări de emitere a diverselor documente, aprobări, programări)”. Pe scurt, intelegem ca este vorba de o baza de date cu diverse optiuni de accesare.
Vezi mai jos caietul de sarciniCaiet de sarcini
Ce urmeaza sa contina softul. Tot in documentatia descriptiva a achizitiei este descrisa si structura programului informatic. O componenta a programului va tine “evidența în timp real a documentelor de interes public, solicitări de emitere a diverselor documente, aprobări, programări, comunicare electronică intra și interinstituțională, evidența interactivă a diverselor procese zilnice, acces Monitor Oficial”. O alt componeta va actualiza baza de date cu noile legi pentru departamentul juridic si cel de achizitii publice. O a treia componeta este “Modul InfoKiosk (dispozitive inteligente de prezentare pentru informarea cetăţenilor; interactive)”, dupa cum se arata in documentatia achizitiei publice.

Cu cat au cumparat altii. La o simpla cautare pe Internet aflam ca sunt numeroase solutii informatice care se inscriu in cerintele caietului de sarcini la preturi mult mai mici. HotNews.ro a consultat oferta unei companii care furnizeaza o solutie software similara pentru managemnentul documentelor. Pentru o retea de 27-30 de PC-uri, softul cu un minim training costa 6.000 de euro. Mergem mai departe si incercam sa aflam cu cat a achizitionat programul de management al documentelor Prefectura Judetului Vaslui. Institutia din Vaslui a cumparat o solutie informatica similara cu 33.000 euro, vezi aici. Softul a fost furnizat de compania Sobis. Descrierea softului achizitionat cu 33.000 euro este similara cu aceea din caietul de sarcini al achizitiei de la Giroc, vezi detalii aici.

Citeste si cazul Giroc. Achizitie publica la tara: Cum au uitat sa stearga urmele electronice din caietul de sarcini

Cazuri similare. In 2010, HotNews.ro a relatat cazul unei primarii din Bistrita care a scos la licitatie un contract in valoare de 400.000 euro pentru realizarea serviciului de cadastru al carui caiet de sarcini era scris de o firma specializata, care in final a si castigat licitatia. Vezi mai jos istoria cazului:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10758 vizualizari

  • +1 (21 voturi)    
    Daa... softul de la Sobis (Miercuri, 8 iunie 2011, 20:00)

    denvarel [utilizator]

    Pentru cei care isi dau cu parerea despre softuri de managementul documentelor (iar unii pretind ca si vand astfel de solutii):

    Managementul documentelor este un intreg sistem si presupune software, hardware si mult training pentru personal astfel:
    Server/e
    Scanner/e (si nu din alea de 300 ron)
    Statii de lucru
    Cunostinte un pic mai aprofundate despre concepte ca "tag, semnatura digitala, workflow, etc."

    Un sistem de management al documentelor adevarat costa pentru implementare cam atat cat intentiona sa plateasca primaria Giroc. Retineti ca vorbesc de implementare la client nu de costul softului in sine. Acesta poate fi si free, cum este cazul Nuxeo sau Alfresco, poate fi si cu bani cazul Documentum sau Share Point. O harta interesanta aici: http://www.realstorygroup.com/images/RSG-Subway-2011-Large.jpg

    S-au gasit insa destui romani care si-au facut firme de "software" si care vand solutii care cu greu pot fi numite simplu "tracking" al documentelor, (adica circula hartia in paralel cu inregistrarea ei in reteaua beneficiarului, practic un fel de registratura electronica care iti mai spune si unde este documentul la un moment dat). Le-au numit pompos "sistem de management al documentelor" si le vand la preturi "competitive". Unii dintre ei, citati de dumneavoastra ca furnizori de solutii, mai vand si pastravi si excursii in acelasi timp, ma rog, fiecare firma cu marketingul ei.

    Pretul unui astfel de sistem este dat de cerintele extreme de complexitate privind securitatea, scalabilitatea si indexarea elementelor gestionate (adica documentele).

    Pretul implementarii este de asemenea maricel pentru ca sunt definite workflowurile, nivelele de acces la documente, si multe alte amanunte care depind puternic de specificul fiecarui beneficiar in parte.

    Ca sa va faceti o idee, doar 2 (doua) astfel de sisteme au certificarea SUA si UE privind securitatea informatiei. Va las sa cautati care. Si nu, nu sunt printre cele enumerate in articol.
    • +11 (21 voturi)    
      Bai "denvarel" revino-ti in fire (Miercuri, 8 iunie 2011, 20:23)

      Adrian US [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      La o comuna cu 5 sau 6000 de oameni, majoritaeta in varsta cara habar nu au ce e ala un calculator tu spui ca e ok sa cheltui 162000 RU???? Trezestete mai omule la relitate. COmuna care fac pariu ca nu are canalizare si majoritatea au WC-ul in curte.

      Nn se putea da proiectul asta la studentii de la universitate si in vacanda de vara in max 2 luni era terminat. Sa presupunem ca platea 10 studenti + managerul de proiect = max 20 k EU. Si erau fericiti si studentii ca fac un ban.

      Asta era doar o idee dar se pare ca neaparat vor sa se fure banii. Asta e problema.

      REVENITIVA natie romana, sau care mai sunteti pe acolo. Nu poti face performante cu hoti si banditi.
      • 0 (8 voturi)    
        canalizare (Miercuri, 8 iunie 2011, 22:43)

        ino [anonim] i-a raspuns lui Adrian US

        Gresit. Comuna respectiva are canalizare, apa curenta, toate drumurile asfaltate si arata cam ca un sat din Austria - hai sa zicem Ungaria. Se poate vedea pe net. E comuna suburbana si timisorenii din clasa de mijloc isi fac casele acolo (a se citi "vile"). Investitii la greu, somaj minim, dar si bani cheltuiti din greu. Probabil ca la noi nu se poate altfel.
        Iar Timisoara n-o sa intre peste ei pentru ca e mai profitabil sa accesezi fonduri europene ca simpla comuna independenta decit ca un cartier marginas de oras mare.
        • +3 (3 voturi)    
          canalizare ai tu la cap! (Joi, 9 iunie 2011, 10:02)

          locuitor din giroc [anonim] i-a raspuns lui ino

          bai baiatule, esti dus cu pluta....cine are canalizare? In sat sunt doar anumite portiuni cu canalizarea, drumurile sunt varza (chiar daca pe toate arterele exista asfalt)....eu stau in zona rezidentiala a Girocului si aici suntem peste 500 de case....crezi ca avem canalizare?NU...crezi ca avem un petec de asfalt? Nu...Ne rupem masinile in doua...te-ai gasit tu sa te documentezi online....
          • -1 (1 vot)    
            doar dezinformare (Joi, 9 iunie 2011, 10:31)

            Mihai [anonim] i-a raspuns lui locuitor din giroc

            O simpla cautare dupa giroc pe google v-ar fi dus(tu si mister US) la situl primariei si a-ti fi evitat sa apareti aici ca niste idioti dindu-va cu parerea despre "satul asta uitat de lume".
            • 0 (0 voturi)    
              ......... (Vineri, 10 iunie 2011, 8:37)

              locuitor din giroc [anonim] i-a raspuns lui Mihai

              Bai baiatule...lasa google si du-te la fata locului, pai daca eu stau in giroc, tu imi spui mie ca e dezinformare...mirosi a angajat de al lui Toma primaru'.......lasa netu ba baiatule ca iti ia mintile!
        • -1 (1 vot)    
          Ai uitat sa precizezi: (Joi, 9 iunie 2011, 10:35)

          Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui ino

          In Giroc nu se mai permite cresterea animalelor. Girocul e un fel de Pipera, dar asfalt, toate utilitatile (cablu, internet, telefonie, gaz si ce ai spus tu), doar ca oamenii arunca gunoiul la tomberon, nu pe drumul spre Bucuresti :)
      • 0 (2 voturi)    
        expertii (Joi, 9 iunie 2011, 10:22)

        mumu [anonim] i-a raspuns lui Adrian US

        Da....Aveti dreptate - 5-6000 mii de sturi de date personale care putea sa intre in circulatie publica pentru ca s-a optat pentru o solutie ieftina care nu ofera un nivel suficient de securitate. Asta mai inseamna inca 3-4 oameni care ar lucra in continuare la managementul documentelor pentru ca solutia nu ofera solutii de workflow management sau nu are functii avansate de cautare si atunci tot s-ar sta jumatate de ora pana se va gasi documentul necesar. Sa nu mai vorbesc de modulele de audit lipsa si semnarea documentelor de oricine si oricum fara a se tine o evidenta a fluxului de lucru.
        Ieftin nu inseamna si bun....asta e ceva demonstrat. Iei un alfresco si dai tot aceiasi bani pe dezvoltare ca sa ajungi la o solutie matura pe piata.
        Costul licentelor nu reprezinta un soft functional. Pentru ca acesta sa fie util intr-o institutie trebuiesc parcursi urmatorii pasi analiza, dezvoltare, implementare, testare, training, menetenanta. Pentru un proiect de genul asta, in cazul in care se foloseste o solutie matura pe piata este nevoie de cam 100 zile om, incluzand project managementul. Pentru un open source aceasta durata poate ajunge la valori triple.
        Numarul de utilizatori nu reflecta in mod direct in acesti termeni de dezvoltare. 1000,10000, 100000 tot acelasi drac este - se platesc mai multe licente per utilizator dar costul total de analiza-dezvoltare-implementare ramane acelasi.... Daca este o solutie web-based care nu depinde de numarul total al utilizatorilor atunci chiar ca nu-i nici o diferenta.
    • +5 (9 voturi)    
      Oare? (Miercuri, 8 iunie 2011, 20:25)

      sol_invictus [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Imi mirosi a angajat al primariei Giroc :)))
    • +9 (9 voturi)    
      hai ma, lasa-ma! (Miercuri, 8 iunie 2011, 20:34)

      toto [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Esti primarul din Giroc cumva? Am lucrat la o firma care a platit cam aceeasi bani pentru un soft care continea in afara de un sistem de management al documentelor, gestiune, contabilitate, logistica, salarizare, set complet de raportari si totul functiona online pentru 14 filalele din tara, in total vreo 600 angajati din care in jur de 200 in vanzari. O treaba mult mai complexa si care a parut si foarte scumpa, actionarii nu s-au zgarcit. Ce a facut primaria din Giroc este jaf foarte clar. De ce zici ca implementarea ar trebui sa fie atat de dificila? Totul este probabil intr-un simplu server si nu trebuie sa inveti decat 1-2 persoane sa administreze treaba aia. E ceva ce si la prefectura Vaslui e scump.
    • +9 (11 voturi)    
      :) (Miercuri, 8 iunie 2011, 21:17)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Da, dar uiti un lucru. Solutia informatica era necesara pentru o amarata de comuna care mai are putin si trece Timisoara peste ea. Sa fim seriosi, conteaza si clientul la care implementezi nu doar soft-ul. Degeaba ai un soft care face cafeaua in fiecare dimineata daca te raportezi la un client amarat cu 10 calculatoare.
      • -1 (1 vot)    
        Anonimule! (Joi, 9 iunie 2011, 10:37)

        Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        Da un telefon la RDS in Timisoara si vezi cati au internet in Giroc !
        Voi credeti ca Girocul e o comuna de aia din Regat in care n-ai loc pe strada desfundata de carute, vaci si balegar ? Va inselati.
    • +1 (5 voturi)    
      chelu (Miercuri, 8 iunie 2011, 21:30)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      no bineee...maaa!

      Da de ce ii trebe chelului...
    • +7 (7 voturi)    
      @denverel (Miercuri, 8 iunie 2011, 21:35)

      ano [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      sefu, pt o primarie de 5000 de suflete nu cred ca se justifica banii aia... comuna fiind, iar nu cred ca baga toti net la case ca sa discute cu primaru online... romanul de la tara e obisnuit cu discutia pe fata.. nu pe net.. nu cred ca sateni ar fi de acord cu suma aia de plata // gestionarea documentelor, elctronic, e una, rezolvarea online e alta hai ca pretul e umflat cu pompa.. aia mare, ce au uitat-o ungurii cand au adus-o sa-i scape de inundatii..
    • +3 (3 voturi)    
      Softul de la Sobis... securitate (Miercuri, 8 iunie 2011, 22:14)

      UnCapsunarCanadian [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      N-am idee de cat de bun e sofut lor de management de documente, dar Lotus Notes (platforma pe care ruleaza) permite sa definesti cu usurinta accesul la documente/records pana la nivel de camp in clientul Lotus Notes... Eram admin de lotus notes la o companie si aveau o aplicatie de personal care avea si salariul fiecarui angajat... Cu toate ca eram admin nu puteam sa vad salariul (vedeam toate celelalte campuri) intrucat nu aveam "cheia" potrivita... aplicatia avea insa un bug si permitea insa sa vezi salariul unui fost angajat....

      numai bine
      UnCapsunarCanadian
    • +4 (6 voturi)    
      ma lasi? (Miercuri, 8 iunie 2011, 22:37)

      aricipogonici [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      hai profesore si explica mataluta la badea ghio ce e aia semnatura digitala si ce pana mea sa faca cu ea.... tu ai citit ce ai scris? ca nu poate nici ghio nici loczi sa mulga vaca sau sa coco pe mariuca fara semnatura digitala. Lasand aspectu' la o parte , te asigur ca iti furnizez eu o solutie pentru o primarie de talia asta cu a 10-a parte din pret, si ca sa nu folosesc resursele mele deci nu ma poti acuza ca mi-am facut o firma de software de 2 lei, iti ofer aceasta solutie de la xerox, care iti mai pune la dispozitie gratuit si scanerele necesare, nu de 300 lei(desi si alea scaneaza, diferenta o face viteza si softu', principiu e acelasi) asa ca daca nu esti un angajat al primariei sau al srl-ului fantoma, nu pot decat sa te intreb: ma lasi sa te ating cu 2 degete?
      • 0 (2 voturi)    
        Te las cu placere poate dai o bere (Joi, 9 iunie 2011, 0:52)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui aricipogonici

        Dar dupa ce instalezi si configurezi minimal asta:
        http://www.nuxeo.com/en/downloads/download-dm-form
        sau asta:
        http://wiki.alfresco.com/wiki/Download_Community_Edition

        O customizare minimala ar insemna definirea a catorva grupuri, a unor zone si drepturi de acces, si poate un workflow de genul o cerere de adeverinta. Nu uita ca lui Badea Ghio nu-i trebuie samnatura digitala dar primarul nu poate semna pe monitor o aprobare.
        Amandoua sunt softuri free, le poti customiza cum vrei tu, primul este folosit de Comisia Europeana iar al doilea e o versiunea free a lui "Documentum" - primul monstru sacru in managementul documentelor, creat de Xerox. Si nu, nu e softul de pe cd-urile imprimatei Xerox pe care ai cumparat-o tu. E altceva.
        Cerintele de la un astfel de progam le poti lua de aici:
        http://www.moreq2.eu/moreq2
        sau ale americanilor:
        http://jitc.fhu.disa.mil/recmgt/standards.html

        Daca te descurci cu ele afla ca poti castiga cel putin 5000 euro/luna si asta nu pentru a crea un sistem de management al documentelor ci doar ca stii sa-l customizezi pe cel care trebuie si merita invatat.

        Am explicat si mai jos ca nu sustin ca-i trebuia Girocului o astfel de solutie. Doar ca intre cele doua postari a trecut un pic de timp, interval in care ti-ai dat si tu cu parerea, si asa gasisei ceva interesant printre CD-urile imprimantei.
    • 0 (0 voturi)    
      Incepe sa devina tipic pentru Roamania! (Joi, 9 iunie 2011, 11:57)

      albescu [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Cazul e similar cu hiperpiscina de 1 milion de euro inaugurata de curand cu mare pompa si care sta inchisa. Problema acestor investitii este ca s-a evaluat in mod grosolan modul de folosire. Imi poate spune dl Denvarel cat va solicita o astfel de investitie ca mentenanta adica ca nivel al intretinerii (in care intra mentenanta aparaturii, a licentelor samd.) O evaluare sumara ar fi cam le la 10% din investitie pe an. Credeti ca o comuna ca aia are disponibila o asemenea suma?!!! Lacomia unor primari ajunge ca sa inglodeze in datorii comunitatile locale. Pun pariu ca o astfel de investitie, chiar daca se face va fi inutila deoarece se va renunta la ea in maximum 6 luni. Si daca mai vine si un control de la UE conform procedurilor va trebui sa se dea banii inapoi. De unde!!!!???? Ca daca se vinde tot satul casa cu casa nu se strange cat trebuie...
    • 0 (0 voturi)    
      siiiigur ca da... (Joi, 9 iunie 2011, 15:54)

      Kor [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Zici tu:

      "Managementul documentelor este un intreg sistem si presupune software, hardware[...]"

      Hardware? Pai atunci nu mai vorbim de 162.000 euro, ca suma asta e contravaloarea doar a softului. Vorbim de 255.000 de euro, deci intregul proiect, cu hardware cu tot.

      Cu banii astia iti deschizi sucursala Microsoft, daca vrei, angajezi oameni si produci un soft de management pe care il vinzi in lumea intreaga. In jumatate de an iti scoti banii si incepi chiar sa gastigi binisor dupa aia.

      E mult, fratzica. E exagerat de mult. Sa fi fost toata Timisoara, cu suburbii cu tot, si tot ar fi fost prea scump.
  • +2 (6 voturi)    
    Cazul Primariei Giroc (Miercuri, 8 iunie 2011, 20:22)

    denvarel [utilizator]

    Continuare la ce inseamna sistem de management al documentelor.

    Primaria Giroc nu avea nici un motiv sa-si implementeze un astfel de sistem. Poate Prefectura judetului pentru toate primariile, sau consiliul judetean putea face un astfel de efort prin care asigura un sistem de gestionare al documentelor pentru intreaga administratie din judet.
    Retineti din nou: Un astfel de sistem este complex, scump, dar capabil sa gestioneze milioane de documente. Mi se pare curata risipa sa-l folosesti pentru cele, hai sa spunem 100 de hartii, care circula la Primaria Giroc pe saptamana.

    Intretinerea unui sistem de management al documentelor este de asemenea prohibitiva si se justifica doar daca il pui la munca serios, nu pentru 5-10 utilizatori.

    Primarul este pus pe facut bani iar firma de soft de asemenea. Si vor sa cumpere cel mai probabil o "bomba" dintre cele care sunt pe piata romaneasca intitulate total fals: "sistem de manegement al documentelor"

    Unii mai smecheri vand astfel de "bombe" mai ieftin dar la mai multi clienti, Unii vand mai rar dar si cand vand...

    Le numesc bombe pentru ca de ele sunt acum niste pietre de moara pe care firmele de "software" le agata acum de picioarele institutiilor publice si care vor exploda in cativa ani in felul urmator:

    Vor apare inevitabil problemele legate de accesibilitate (browserele si OS-urile evolueaza), scalabilitate (adica se umple serverul si ii trebuie inca un harddisk, sau se mareste numarul de useri si mai trebuie un server sau trebuie impartit workloadul intre mai multe procesoare), disaster recovery, etc. etc. Cate astfel de sisteme sunt proiectate sa indeplineasca diferitele probleme care apar? Nici unul!!! Si atunci vor pierde intreaga "arhiva". Institutia respectiva va fi in pom si pomul in aer. Si vorbim de documente administrative ca autorizatii, carti de identitate, pasapoarte, hotarari, decizii, adica documente esentiale! Deci denumirea de "bomba" cu ceas este perfecta!
  • +1 (5 voturi)    
    Ce conteaza cu adevarat (Miercuri, 8 iunie 2011, 20:40)

    V.R. [utilizator]

    Conteaza avantajul comparativ: ce lucrari cu adevarat utile puteau fi facute in Giroc pe banii astia. O comuna de lumea a doua, in care oamenii traiesc de pe o zi pe alta, nu are nevoie de un astfel de sistem software.

    Aceasta investitie este tichia de margaritar proverbiala a chelului.
    • 0 (0 voturi)    
      nu stii despre ce vorbesti (Joi, 9 iunie 2011, 10:37)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Doar prejudecati. Daca e comuna, pentru tine inseamna ca lumea merge cu caruta la servici si inca isi face nevoile in wc-ul din gradina. Ai fi surprins daca ai trece pe la noi. Avem chiar si internet si stim sa si citim. ;)
  • 0 (4 voturi)    
    Partirul Piratilor (Miercuri, 8 iunie 2011, 21:13)

    pirat [anonim]

    Daca v-ati saturat de toata mizeria din politica nu stati impasibili si haideti alaturi de Partidul Piratilor. Acest partid este un proiect inceput de persoane tinere care cred ca tara asta poate sa progreseze. Daca consideri ca democratia trebuie sa treaca la nivelul 2.0 in care banii publici sa fie cheltuiti eficient si transparent pentru institutii de stat demne de secolul 21, daca pretuiesti notiuni precum intimitate, viata privata, libertate de expresie, libera circulatie a informatiilor, accesul la cultura, dezvoltarea personala si dreptul la o viata in care sa nu fii catalogat, urmarit si considerat un potential infractor din momentul in care ai dobandit acces la Internet, atunci hai alaturi de cei cateva sute de membrii ai acestui partid si impreuna sa incercam sa schimbam ceva. Noi va rugam sa va implicati si sa nu lasati doar hotii, oportunistii si oamenii fara caracter sa acapareze toata scena politica. Noi pana acum avem peste 6000 de semnaturi stranse pentru infiintarea partidului si adunam tot mai multe in fiecare zi. Daca apreciati munca si proiectul nostru, va asteptam alaturi de noi.



    Pentru mai multe detalii legate de partid puteti accesa urmatoarea adresa:

    partidulpiratilor.ro
  • +3 (5 voturi)    
    Despre Giroc (Miercuri, 8 iunie 2011, 23:05)

    Din zona [anonim]

    Nu am sa comentez afacerea primariei, dar pentru cei care nu stiu, Girocul este o comuna aflata in suburbia Timisoarei, ce ocupa unul din primele 5 locuri in tara la nivel de buget. Numarul locuitorilor real se apropie de 10 000 (multi timisoreni s-au mutat dar nu si-au facut buletinele), Populatia este in general cu venituri peste medie, iar ca utilitati comuna Giroc, si satul Chisoda ce tine de comuna, au de la apa, gaz, canalizare si pana la drumuri asfaltate in proportie de 90%. Repet, ceea ce scriu nu are legatura cu directa cu dezbaterea in sine ci doar ca sa va formati o imagine asupra comunei.
    • +1 (1 vot)    
      ...daca softul e intradevar securizat... (Joi, 9 iunie 2011, 6:28)

      bm [anonim] i-a raspuns lui Din zona

      .....merita si o comuna sa poata cheltui 30 de euro pe cap de locuitor...! sa nu uitam ce spagi marunte se elimina...!
    • 0 (2 voturi)    
      Justificare pentru furt?! (Joi, 9 iunie 2011, 9:15)

      rugio [anonim] i-a raspuns lui Din zona

      Daca tot ce spui este adevarat, crezi ca se pot risipi (fura) banii publici sau europeni?!
    • 0 (0 voturi)    
      I-auzi! (Joi, 9 iunie 2011, 9:41)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Din zona

      Ia auzi ce tare e Girocul! Pun pariu ca nici Villefranche-sur-Mer de pe Coasta de Azur n-are asa sisteme informatice de 'jde sute de mii de EUR!

      Satul sus-mentionat e la 6 km de Monaco, pentru necunoscatori...
      • 0 (0 voturi)    
        pipera? (Joi, 9 iunie 2011, 10:40)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        Eeeh, nici chiar asa. Pina sa ajungem la impresiile din Pipera mai avem. ;)
    • 0 (0 voturi)    
      din zona (Joi, 9 iunie 2011, 12:08)

      Despre Giroc [anonim] i-a raspuns lui Din zona

      Pentru cei care au dubii, datele se pot verifica,
  • 0 (6 voturi)    
    Desteptilor, sunt bani europeni (Joi, 9 iunie 2011, 5:23)

    parere [anonim]

    Multi destepti vad pe aici care isi dau cu pararea. Daca ar avea habar ce implica un proiect de acest gen(nu e doar softul in sine, sunt multe alte cheltuieli pe langa el) si-ar da seama ca ar iesi banii, iar in fond sunt bani din fonduri europene. Bravo lor ca au reusit sa atraga atatia bani(si nu sunt multe primarii care sa acceseze astfel de fonduri).
    • 0 (0 voturi)    
      proiecte (Joi, 9 iunie 2011, 9:30)

      kinder [anonim] i-a raspuns lui parere

      sunt convins ca sunt persoane care au instalat, configurat, instruit si au acordat asistenta post instalare pe ERP-uri (mai multe module de gestionare a resurselor firmelor mari) la banii astia, iar un singur modul din cadrul solutiei era un program de gestiune al documentelor!
    • 0 (0 voturi)    
      Incredere inainte de bani (Joi, 9 iunie 2011, 9:41)

      cd [anonim] i-a raspuns lui parere

      Tu si firma aia si primarul ala credeti ca, daca se acopera cu hirtii, se poate face orice, oricit de batator la ochi, ca sa "atragem" banii europenilor. Mai devreme sau mai tirziu, un neamt sau un olandez isi vor da seama ca au vrut sa sprijine un stat (Romania) cu probleme de dezvoltare, ca au vrut sa aiba un partener, iar acesta (partenerul) s-a dovedit lacom sau nerezonabil sau lipsit de fair-play. Iar aici nu vorbim de tigani care cersesc la Paris sau la dracu in praznic - categorii la marginea corpului social, cu care te straduiesti mai mult. Aici vorbim de cei care pe care i-am ales sa ne reprezinte: primari si functionari de la programele de finantare. Si mai exista si pericolul sa-l alegem perpetuu pe acel primar sa ne reprezinte. Si atunci neamtul si olandezul, lamurindu-se cu cine are de-a face, nu va dori sa mai aiba de-a face cu acel posibil partener care s-a dovedit pina la urma un profitor nerusinat. Si nu-i va afecta pe seful firmei aleia sau pe primarul ala cit ii va afecta pe o groaza de cetateni din tara asta catre care vesticii aia se intorc cu incredere. Asta este atitudinea mizerabila, nerusinata, egoista de care am vrut sa fiti in tema.
      • 0 (0 voturi)    
        scrisaore din Iad (Joi, 9 iunie 2011, 10:16)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui cd

        Olandezii si germanii sunt si ei abonati la bani europeni, doar ca prin alte mijloace.

        Sa nu crezi ca la noi e coruptiei si la ei nu.

        Uita-te pe internet sa vezi ce s-a intimplat cu Comisia Cresson, cand madam comisar si-a platit dentistul personal cu un program de "cercetare" european, in cel mai pur stil dambovitzean.

        Firma aia care a dat "gauri" la SAPARD/PNDR (sa nu ii zic numele, ca nu am chef de probleme, dar se stie care este), bag seama ca nu prea e din Romania...

        Sunt mii de astfel de exemple, coruptia la ei e chiar mai mare, daor ca e mai mascata si ciordeala e dintr-un cascaval mai mare, asa ca nu se vede..
  • +1 (3 voturi)    
    Google freaking Docs (Joi, 9 iunie 2011, 6:49)

    CipE [anonim]

    Cate zeci de ani de digital document management se pot cumpara cu cei 160 de mii de Euroi?

    Faceti calculul singuri:
    Google Apps, care include Google Docs, costa 50 de dolari / utilizatori / an.

    Daca primaria are 100 de useri, se pot cumpara 40-50 de ani de licenta cu cei 160K de euro. (De fapt, costul cu capitalizare este negativ, pentru ca pui banii la banca si platesti licenta din DOBANDA).
    • +1 (1 vot)    
      Stai jos, nota 2 (Joi, 9 iunie 2011, 11:00)

      TLGsoft [utilizator] i-a raspuns lui CipE

      Dupa ce altii explica cu lux de amanunte ce inseamna un sistem de management de documente, vii tu sa faci pe desteptul cu Google docs.
      • 0 (0 voturi)    
        Google Apps si DMS (Joi, 9 iunie 2011, 12:49)

        CipE [anonim] i-a raspuns lui TLGsoft

        Draga TLGsoft,

        Stiu o multime de companii care _vor_ un DMS dar au _nevoie_ doar de Groupware. Problema aici este ca vanzatorul le spune si ce _vor_ si de ce au _nevoie_. Lasa-i sa inoate putin in Groupware si dup-aia arunca-i in document flow management sa vezi cum sunt mancati de rechini (eu pot sa-i dau secretarei documentul PE HARTIE sa scrie ea adresa clientului, dar daca DMS-ul nu-mi permite asta cine-mi implementeaza change requestul in 20 de minute cand trebuie sa plece oferta? )

        Vezi aici ce foloseste Thomson Reuters, Legal Department ca DMS (proasta alegere, a facut-o si firma mea):
        http://legalcurrent.com/2010/08/25/sharepoint-as-a-dms-from-heresy-to-orthodoxy/
        • 0 (0 voturi)    
          Inca o data pe langa subiect (Joi, 9 iunie 2011, 14:40)

          TLGsoft [utilizator] i-a raspuns lui CipE

          Ce legatura are ce spui tu cu un DMS pt institutie bugetara ce ofera servicii catre cetateni?
  • +2 (2 voturi)    
    I-am spart!,s-au spart? (Joi, 9 iunie 2011, 8:41)

    florin [anonim]

    Programul implică și completarea neuronală (neuro+anală) prin programe intensive de pregătire a factorilor de conducere și cursuri rapide a angajaților o dată pe săptămână.Așa se explică prețul ridicat al softului.
  • +1 (1 vot)    
    datul cu parerea in gard (Joi, 9 iunie 2011, 9:56)

    Dedalus [anonim]

    Cam atat costa, imi pare rau pentru cei care cred ca sunt suficienti cateva mii de eur...

    Mai mult, un astfel de soft nu prea e proportional cu numarul de locuitori, prin si daca sunt 10 si daca sunt un milion, cam tot aia e...

    Sunt de acord ca exista licitatii exagerate, si poate si asta e putin umflata, dar in nici un caz nu as da-o ca exemplu de exagerare.

    E vorba despre o platforma de management de documetne de fapt, cu tot ce presupune asta, nu vorbim aici de un portal sau o agenda telefonica.

    Daca are sau nu primaria nevoie de asa ceva, e o alta poveste.

    As sugera totusi ca analiza unor astfel de dosare sa nu mai fie facuta pe baza de "bun simt", pentru ca e usor sa te inseli la costuri.

    Si nici nu e corect sa sari pe oameni asa, pe baza unor pareri. De unde stim ca de fapt softul citat de 33,000 EUR nu este el sub-evaluat?! Aud?! Ne-am trezit toti de dimineata specialisti in preturi de softuri....

    Impactul negativ e groaznic, multe primarii vor prefera fie sa ia softuri de "o mie de euro", cu rezultate catastrofale, fie sa-si vada de treaba ca sa nu intre in gura presei.
  • 0 (0 voturi)    
    google is your friend (Joi, 9 iunie 2011, 10:57)

    Mihai [anonim]

    Deoarece raspunsurile date pina acum nu au mai aparut, rog pe cei care isi dau cu presupusul despre numarul de locuitori si calitatea oamenilor si a vietii din Giroc-Chisoda sa caute pe google si apoi sa comenteze daca era sau nu nevoie de un astfel de program mai ales ca e facut din bani europeni. Despre licitatie ii las pe "specialisti" si specialisti sa comenteze.
  • 0 (2 voturi)    
    HOTNEWS.ro sau coloana a V-a a Antenelor &Irealita (Joi, 9 iunie 2011, 11:46)

    pacalici de servici [anonim]

    Citesc zilnic Hotnews.ro. De la inceputuri. I-am apreciat si inca ii apreciez pentru echidistanta, profesionalism, prezentari pertinente, titluri de articole NORMALE si nu din cele tip BOMBA...etc.

    Nu pot insa sa nu observ in ultima vreme aparitia unor articole care nu mai satifac criteriile de mai sus.

    Si asta ma intristeaza. Nu pentru ca aceste articole apar, ci faptul ca, prin documentarea incompleta, prezinta faptele in mod "populist". De aici si intrebarea de mai sus.

    Parerea mea: acest articol, asa cum este el realizat, ar fi trebuit sa apara intr-o emisiune a Antenelor sau iRealitatii, nu in acest loc. Si-ar fi avut locul aici daca ar fi inceput cu o documentare zdravana asupra localitatii.
  • 0 (0 voturi)    
    Un nou candidat pentru un loc in puscarie ... (Joi, 9 iunie 2011, 12:11)

    gigi [anonim]

    castigat prin concurs la fonduri UE.

    Cum sa dai atatia bani pe un soft pentru o primarie. In conditiile in care toate investitiile s-ar fi terminat , adica tot, totul sa luceasca intelegeam, dar asa ....

    Scuze, locuiesc si eu intr-o zona rezidentiala, dar comuna unde locuim a luat 150.000 euro de la EU sa faca drumul, nu un soft de management de documente. Domnilor, asta e furt pe fata si trebuie pedepsit cu puscaria.

    + 1 in pirnaie, asta e parerea mea.
    • 0 (0 voturi)    
      diferenta (Vineri, 10 iunie 2011, 22:08)

      gigela [anonim] i-a raspuns lui gigi

      asta e diferenta intre software si hardware :-)))

      primarul se viseaza in StarTrek :-)))

      btw o solutie de cloud computing care a fost aplicata de presedentia belgiana la UE, tot pt managementul documentelor a costat 13.000 de euro si a fost folosita de 27 de tari! asa ca... o fi fost primarul zerzec, dar ala de la UE care a aprobat proiectul a fost si mai si.. ;-))))
  • 0 (0 voturi)    
    (null) (Joi, 9 iunie 2011, 12:22)

    snams [anonim]

    Banii s-au impartit frateste intre primarul descurcaret si firma de software.
  • 0 (0 voturi)    
    Soft, Internet ... (Joi, 9 iunie 2011, 16:36)

    ela [anonim]

    Intrebarea pe care mi-o pun eu este, nu cumva in banii aia s-au cumparat si calculatoarele aferente celor 5700 de cetateni, si in plus cursuri de utilizare a calculatoarelor pentru cei care nu stiu nimic ?
    Ca de-ar fi asa s-ar justifica asa pret nemaiauzit
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul e ca... (Joi, 9 iunie 2011, 20:25)

    Jiji [anonim]

    Cainii latra,caravana trece.
    Prostimea nu o sa faca nimic,si in final va tace chitic si va inghiti orice.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by