Parlamentul European: Romania si Bulgaria indeplinesc toate criteriile pentru aderarea la Spatiul Schengen

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 8 iunie 2011, 13:38 Actualitate | Esenţial


Parlamentul European a dat, miercuri, unda verde Romaniei si Bulgariei sa se alature Spatiului Schengen, apreciind ca cele doua tari indeplinesc toate conditiile necesare pentru aderare, conform rapoartelor de evaluare, arata un comunicat al Legislativului european, remis HotNews.ro. PE cere insa "masuri suplimentare in zona Bulgaria-Turcia-Grecia pentru a face fata unei posibile cresteri a presiunii exercitate de migratie", se mai arata in document.

Avizul PE, adoptat cu o larga majoritate (487 de europarlamentari au votat pentru, 77 impotriva, iar 29 s-au abtinut) urmeaza sa fie transmis Consiliului pentru Justitie si Afaceri Interne, care se reuneste joi la Luxemburg.

"Desi unele probleme ramase vor necesita o raportare periodica si o atentie sporita in viitor, nu constituie un obstacol in calea aderarii depline la Schengen a Romaniei si Bulgariei", este concluzia la care au ajuns europarlamentarii.

"Suntem in pozitia de a primi Bulgaria si Romania in Schengen si sper ca Consiliul va adopta aceeasi pozitie odata ce a primit avizul nostru pozitiv (...) Cetatenii ambelor tari trebuie considerati cetateni europeni cu drepturi depline si nu trebuie sa devina ostaticii discursurilor populiste", a declarat in cadrul dezbaterii raportorul Carlos Coelho (PPE).

  • Bulgaria trebuie sa ia masuri suplimentare

Carlos Coelho a tinut, insa, sa sublinieze faptul ca "migratia ilegala transforma Bulgaria, Turcia si Grecia in zonele cele mai sensibile ale UE in ceea ce priveste frontierele externe. Acest lucru inseamna ca Bulgaria trebuie sa ia masuri suplimentare, inclusiv sa implementeze un plan special de actiune pentru aderarea la spatiul Schengen si sa elaboreze o abordare comuna cu Grecia si Turcia pentru a face fata unei posibile cresteri a presiunii exercitate de migratie".

Deputatii europeni au adoptat, de asemenea, un amendament prin care cer statelor membre in cauza sa anunte PE si Consiliul, in scris, in urmatoarele sase luni de la data intrarii in vigoare a deciziei de integrare, cu privire la orice deficiente si punerea in aplicare a acestor masuri suplimentare.

Europarlamentarul Monica Macovei a declarat pentru HotNews.ro ca aceasta decizie nu inseamna o decuplare a celor doua state: "Politic suntem impreuna, pentru ca e un singur tratat. Am aderat impreuna la UE, la fel este si la Schengen, un singur tratat. Faptul ca Bulgaria trebuie sa aplice acest plan special pentru o mai mare securitate impotriva migratiei ilegale impreuna cu Turcia si Grecia nu inseamna ca ne decuplam politic, ci pur si simplu inseamna sarcini suplimentare si specifice pentru Bulgaria pe frontiera externa terestra de la granita cu Turcia. In ambele tari MCV-ul va continua pentru ca aceste tari sa-si indeplineasca promisiunile de la data aderarii in materie de anti-coruptie, anti-crima organizata".

  • Care sunt urmatorii pasi pentru aderare

Verificarea indeplinirii tuturor cerintelor Schengen de catre noii membri (control de teren, frontiere maritime si aeriene, eliberarea vizelor, cooperarea politieneasca, conectarea si utilizarea Sistemului de Informatii Schengen si de protectie a datelor) este o preconditie pentru ca, in urma consultarii PE, Consiliul de Ministri sa decida eliminarea controalelor la frontierele interne cu statele membre.

"Schengen reprezinta una dintre cele mai mari realizari ale UE, pe care nu avem voie sa o distrugem cu decizii pripite. Sistemul Schengen ofera cele mai inalte standarde pentru managementul frontierelor. Romania si Bulgaria indeplinesc aceste criterii - in consecinta, nu trebuie sa amanam integrarea lor. Solicit Consiliului sa urmeze recomandarile votului exprimat azi de o mare majoritate a Parlamentului European", a declarat presedintele Jerzy Buzek.

Decizia de integrare va trebui sa fie luata de catre Consiliu, prin decizia unanima a tuturor Guvernelor din statele care deja fac parte din spatiul Schengen.

  • Spatiul Schengen in cifre: 25 de state-membre, 400 de milioane de locuitori

Spatiul Schengen cuprinde, in prezent, 25 de state-membre: 22 de state UE (Austria, Belgia, Danemarca, Franta, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia, Republica Ceha, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Republica Slovaca si Slovenia) si trei tari asociate non-UE (Norvegia, Islanda si Elvetia). Liechtenstein ar urma sa devina in curand a patra tara asociata.

In prezent, libera circulatie este garantata in cadrul unui teritoriu care cuprinde 42,673 km de coasta si 7,721 km de frontiere terestre, in interiorul caruia traiesc in jur de 400 de milioane de persoane.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10579 vizualizari

  • +23 (35 voturi)    
    Tare (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:44)

    Vizitiul [utilizator]

    Sunt curios cum o sa o intoarca Realitatea si antenele :) Probabil o sa spuna ca de fapt cei 29 reprezinta majoritatea.
    • -12 (20 voturi)    
      mai afectat esti tu de antene (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:01)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      decat cei pe care-i condamni
      • +3 (3 voturi)    
        Si tu esti indragostit... (Miercuri, 8 iunie 2011, 21:52)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        ...de superbele Gaini Curentate de pe cele posturi...ha,ha,ha!!!!
    • -10 (18 voturi)    
      Sp.Sch. (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:04)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Las-o moarta !
    • -5 (7 voturi)    
      Schengen (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:55)

      curiosu schengen [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Si pana la urma ce au discutat Base si Sarkozy pe scena ultima data?
    • +1 (1 vot)    
      uite cum o sa o intoarca....ADIO Schengen... (Joi, 9 iunie 2011, 8:56)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      "Bulgaria si Romania vor ramane in afara spatiului Schengen pentru o perioada nedeterminata, in pofida indeplinirii criteriilor tehnice pentru aderare la Schengen, releva proiectul concluziilor ce vor fi adoptate joi, la Luxemburg, de ministrii de interne din Uniunea Europeana, in cadrul Consiliului Justitie si Afaceri Interne (JAI), informeaza agentia Novinite citata de Agerpres."

      Articolul a aparut azi pe HotNews, asa ca va bucurarati exact ca Mircea Geona..... In Schengen, 1 noapte !!!!! Precum Mircea Geoana Presedinte....
  • +21 (35 voturi)    
    GOOOOOD JOB !!! (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:52)

    gigi [anonim]

    Bravo !!! Un puct de la mine pentru guvernul BOC !!!

    Sper ca acum UE sa curete definitiv vamile de lichele !
    • +1 (11 voturi)    
      bravo gigi! (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:58)

      traian [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Pornind de la entuziasmul tau,de la speranta ta privind curatarea vamilor de lichele de catre UE indrazesc sa cred ca tot asa stra-strabunicii tai asteptau sa vina otomanii pentru a face ordine la hanul din sat ca prea faceau aia urat la bautura.Apoi strabunicii asteptau sa vina nemtii sa le faca ordine in domeniul funciar.Apoi sa vina rusii sa ii termine pe chiaburi si comunistii pe burghezi.Cu timpul ai aparut dumneata care ai prins 1989 si ai asteptat in prima faza ca vestul sa ii termine pe bolsevicii romani,pe securisti si pe activisti.Acum astepti sa vina UE sa faca ordine la vami...
      Gigi draga,uite asa se scrie istoria.Cu oameni hotarati sa astepte,ca stramosii tai si ca tine!Doamne,ce se intampla oare cu tara asta daca nu erau cei ca tine?Unde ajungeam?Tz,tz!
      PS Daca mai ai rabdare o sa iti scriu si maine pe tema asta!Oricum ,nu imi fac griji,stiu ca sti sa astepti!Servus!
      • +6 (6 voturi)    
        Erori perfecte (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:32)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui traian

        Traiane, chiar ai dreptate. Dar in asteptarea asta, si in alte proverbe (capul plecat sabia nu-l taie. etc) e o intelepciune inconstienta. Asteptarea asta provoaca si alte reactii, la romanii curajosi ca tine de exemplu. Pina la urma Romania merge intotdeauna spre propriul interes, spre progres si iese invingatoare. Din greseala, ai putea sa raspunzi, dar ti-as replica imediat ca nu mai conteaza. Daca multe erori conduc la progres, inseamna ca Romania a facut mereu exact erorile ce trebuiau facute. Ceau!
        • +3 (3 voturi)    
          Asa este (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:20)

          traian [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

          Ai multa dreptate.Cu o singura exceptie,eu nu sunt un roman curajos ci un roman plecat.Undeva la vreo 2500 de km de frontiera vestica a Ro!Asta nu schimba insa cu nimic datele problemei.dar eu pur si simplu m-am cam saturat de cati Gigi am intalnit prin Ro!Ceau,servus,au revoir,best regards,hej do!
          • +4 (4 voturi)    
            Dasvidania (Miercuri, 8 iunie 2011, 17:28)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui traian

            Eu sint in vacanta. dar am sa ma intorc la lucru, undeva la vreo 1500 km de frontiera estica a Romaniei. Dasvidania!

            P.S. Si trimite mai multi bani acasa, sa iesim odata din criza!
            • -2 (2 voturi)    
              De trimis,trimit... (Joi, 9 iunie 2011, 1:36)

              traian [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

              Din pacate sau din fericire pentru mine sau si pentru mine si pentru familia mea Romania nu mai inseamna acasa! De vreo trei ani am lichidat tot ce aveam acolo!
              Mai mult ca sigur nu am ajuns in rai dar am scapat de haos!Asta este!
          • +1 (1 vot)    
            curaj (Miercuri, 8 iunie 2011, 17:34)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui traian

            Daca esti un român plecat probabil ca abia tu esti unul curajos :)
            • +8 (8 voturi)    
              Vreau si eu sa fiu curajos (Miercuri, 8 iunie 2011, 18:08)

              gigi2 [anonim] i-a raspuns lui anonim

              "Si eu, si eu... Tovarasa, vreau si eu sa fiu curajos. Promit ca o sa plec mult, des si cat mai departe, tovarasa. Tovarasssaaaa!!! Eu, algeti-ma pe mine curajosul anului"
              Baga-mi-as! N-a tinut.

              Auziti, prieteni, daca stau pe terasa in Bucuresti, la o bere, nu pot sa fiu si eu curajos? Doar un pic, asa, nu se poate? Hai va rooooog, vreu sa fiu si eu un pic curajos.
              • 0 (2 voturi)    
                Berea omoara curajul,Gigi2... (Joi, 9 iunie 2011, 1:29)

                traian [anonim] i-a raspuns lui gigi2

                In primul rand sa sti ca sunt ardelean dar printre amintirile placute legate de Ro se numara si terasele din Bucuresti!Mai mult sau mai putin pitoresti,asa cum sunt ele prin centru sau prin cartiere,
                Dar sa sti ca berea nu te face mai curajos ci mai vorbaret,mai somnoros si mai putin viril.ncearca si tu cu un vin bun,cu una mica de 18 ani,macar de serviciu daca pe bune nu se poate!
    • 0 (0 voturi)    
      Dar acum, cum mai zici??!!! (Joi, 9 iunie 2011, 8:58)

      costica [anonim] i-a raspuns lui gigi

      "Bulgaria si Romania vor ramane in afara spatiului Schengen pentru o perioada nedeterminata, in pofida indeplinirii criteriilor tehnice pentru aderare la Schengen, releva proiectul concluziilor ce vor fi adoptate joi, la Luxemburg, de ministrii de interne din Uniunea Europeana, in cadrul Consiliului Justitie si Afaceri Interne (JAI), informeaza agentia Novinite citata de Agerpres."

      A aparut azi pe HotNews, citeste si spune-ne si noua, acum ce si cum mai spui ??!!!
  • +12 (32 voturi)    
    Victorie! (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:53)

    Adrian C. [utilizator]

    Sa vedeti ce se oftica USL-asii :)).
    • -14 (32 voturi)    
      mai raspanditi baieti, mai raspanditi... (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:07)

      toto [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

      ma refer ca postacii PDL care au aparut deja.

      Oricum intrarea in spatiul Schengen nu are nici o treaba cu politica, este doar o chestie tehnica si nu influenteaza in nici un fel circulatia libera a romanilor prin UE, drept pe care l-am obtinut mai demult. Intrarea in spatiul Schengen inseamna doar o mai mare responsabilitate la granitele cu tarile non - EU. Incetati sa politizati lucrul asta. Nici unii din vest nu au inteles lucrul asta, unii politicieni facand declaratii in acest sens, gen nu merita sa intram in Schengen pt ca avem probleme cu justitia. Ce treaba are justitia din Romania cu intrarea in Schengen? Nu castigam mare lucru daca intram, decat o oarecare fluidizare la granitele cu tarile UE, si nici nu pierdem ceva daca nu intram, pentru ca noi oricum ne putem duce unde vrem fara probleme, doar pierdem 30 secunde sa aratam buletinul unui politist de frontiera.
      • +18 (22 voturi)    
        Hai sa iti explic... (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:33)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui toto

        Desi ai dreptate in fond cred ca cei de mai sus se refera la faptul ca USL impreuna cu televiziunile au urlat cat le-a tinut gura cand am fost amanati, ca este vina guvernului si mai ales a lui Basescu, iar acum se vor bucura ceilalti cand ii vor vedea cu coada intre picioare pe cei din USL sustinand ceea ce ai spus si tu.
      • +13 (15 voturi)    
        Si mai e ceva (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:50)

        maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui toto

        Nu comentez politizarea discutiei, ca nu-s fanul nici unui partid.

        Insa, desi e adevarat ca, in calitate de cetatean al unui stat membru UE, ai voie sa circuli neingradit, pe de alta parte, din cauza ca Romania nu e membra al spatiului Schengen, nu ai voie sa muncesti in acest spatiu decat dupa indeplinirea unor formalitati extrem de greoaie.

        Lucrul cu acte in regula iti ia mult timp si rabdare, atat din partea ta, cat si din partea eventualului angajator.

        Asadar, calitatea de membru Schengen aduce cel putin un beneficiu important - eliminarea acestor formalitati ;)
        • +5 (7 voturi)    
          Eroare (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:53)

          msb [anonim] i-a raspuns lui maxi rodrigues

          Din pacate, nu este nici o legatura intre intrarea in zona Schengen si dreptul de a munci in (unele din) tarile din spatiul Schengen. Cu alte cuvinte, intrarea in spatiul Schengen nu va aduce nici un fel de simplificare a nici unei formalitati de angajare etc.
          • +5 (5 voturi)    
            Cu siguranta trebuie sa mai cercetezi... (Miercuri, 8 iunie 2011, 18:06)

            maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui msb

            ...pentru ca eu lucrez intr-o tara Schengen, unde m-am lovit de aceasta problema, si unde mi s-a explicat ca exact din cauza asta am acele probleme...
            • +1 (1 vot)    
              Tot eroare (Miercuri, 8 iunie 2011, 19:50)

              msb [anonim] i-a raspuns lui maxi rodrigues

              Cu tot respectul, dar cine v-a explicat probabil a vrut sa va induca in eroare (de pilda sa ascunda adevarata cauza a problemelor).
              Libera circulatie (prevazuta prin acordul Schengen) nu presupune si dreptul la munca. Acesta este reglementat la nivel national. In unele state UE (de pilda Finlanda, unde locuiesc) romanii au dreptul la munca la fel ca oricare alti cetateni ai UE. Alte tari (de pilda Germania) au ales sa mentina restrictiile pina la durata maxima posibila (de la aderarea Romaniei). Daca nu ma insel, foarte recent, Germania a ridicat restrictiile pentru polonezi.
              Ar fi interesant sa povestiti ce probleme ati avut si in ce tara..
      • +10 (12 voturi)    
        Din al cui punct de vedere? (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:54)

        c.mike [utilizator] i-a raspuns lui toto

        " intrarea in spatiul Schengen nu are nici o treaba cu politica" Pai tu ti-ai inceput comentariul cu politica pro usl. Nu te poti abtine nu-i asa?
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:20)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui toto

        In primul rand, faptul ca urmezi convingerea leninista "cine nu e cu noi e impotriva noastra" denota o gandire destul de inapoiata.

        Apoi, gresesti cand spui ca e vorba de conditii strict tehnice pentru aderarea la spatiul Schengen - ar insemna ca orice stat poate adera daca investeste niste bani la granite. Se pune un foarte mare accent pe stabilitatea economica si politica.
        Si in sfarsit, singura legatura intre UE si Schengen e faptul ca regulile de aderare la Schengen au fost introduse in legislatia comuna tarilor UE - asadar acestea indeplinesc din start conditii non-tehnice de aderare. Dar UE nu se limiteaza la Schengen, ceea ce este valabil si invers.
    • 0 (0 voturi)    
      acum cine se oftica ??!!!! (Joi, 9 iunie 2011, 9:07)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Adrian C.

      "Bulgaria si Romania vor ramane in afara spatiului Schengen pentru o perioada nedeterminata, in pofida indeplinirii criteriilor tehnice pentru aderare la Schengen, releva proiectul concluziilor ce vor fi adoptate joi, la Luxemburg, de ministrii de interne din Uniunea Europeana, in cadrul Consiliului Justitie si Afaceri Interne (JAI), informeaza agentia Novinite citata de Agerpres.

      In reuniunea de la Luxemburg, ministrii de interne europeni vor lua nota de faptul ca in Bulgaria si Romania controalele frontaliere se ridica la nivelul standardelor Schengen, dar ei nu vor stabili o data pentru intrarea celor doua state in Schengen, a declarat un diplomat european, citat de agentia germana de presa DPA.'

      Vezi articolul de azi pe HotNews si mai spune-ne pe urma !!!!!!!!!!!!!!!!

      Decizia asta este si va fi politica si nu are treaba cu meritele existente si mai mult inexistente ale lui Basescu si Boc !!!!! Are treaba cu faptul ca Romania si Bulgaria sunt departe de tarile din UE din toate pdv......
  • +19 (19 voturi)    
    Schenghen (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:02)

    Alexa [anonim]

    Felicitari Romania ! :)
    • -3 (15 voturi)    
      bravo PDL (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:41)

      jojo [anonim] i-a raspuns lui Alexa

      dupa successele cu intrarea in NATO si UE, iata ca Basescu ne baga si in Schengen
      bravo Udrea
      bravo PDL
      • -9 (11 voturi)    
        nush unde-ai trait pana acum (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:03)

        klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui jojo

        dar nastase si iliescu te-au bagat in nato si ue.
        • +4 (10 voturi)    
          Stalin si poporul rus... (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:27)

          Mos Ion Roata [anonim] i-a raspuns lui klaudyuxxx

          Daca nu stiai, Nastase si cu Iliescu au fost cei care au semnat tratatul cu muribunda URSS prin care Romaniei i se interzicea aderarea la NATO!!!

          Daca URSS-ul nu-si dadea duhul, datorita "bravilor" Nastase si Iliescu astazi eram in CSI si nu in UE, iar despre NATO nici vorba... Ne-ar fi "aparat" rusii... tot asa cum au facut-o si dupa al doilea razboi mondial...
          • -6 (8 voturi)    
            omg (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:36)

            klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui Mos Ion Roata

            Dumnezeule de unde ai scos-o si pe asta. Fenomenal....
            Iti dai seama ce aberatie ai scos nu? Cat a fost URSS a fost Ceausescu si viceversa. Fenomenal, din nou, unde pot sa ajunga acesti postaci pedelisti cu acuzatiile nefondate.
            • +6 (8 voturi)    
              nu zau (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:52)

              Robert [anonim] i-a raspuns lui klaudyuxxx

              Corecteaza-ma daca gresesc. Ceausescu a murit in 1989, Romania nu mai e republica socialista din acelasi an. URSS s-a destramat in 1991 iar Iliescu si gasca au castigat alegerile din mai 1990. Si da, Nastase a semnat imediat in 1990 tratatul de care se vorbeste cu URSS. Mare noroc pe faptul ca URSS s-a destramat si tratatul nu a mai fost ratificat.
  • +13 (13 voturi)    
    vamesii corupti (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:03)

    adonis84 [utilizator]

    Unde au ajuns cu procesele? Sa vedem si noi ca se face treaba, confiscarea averilor ... Spun cuvinte ...
  • +15 (15 voturi)    
    . (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:10)

    Ivanu [utilizator]

    Felicitari pentru realizarea obtinuta dar nu mi-e clar daca asta inseamna automat ca vom fi admisi in Schengen sau daca Franta, Germania si Olanda se vor opune. In articol scrie alb pe negru "Decizia de integrare va trebui sa fie luata de catre Consiliu, prin decizia unanima a tuturor Guvernelor din statele care deja fac parte din spatiul Schengen." deci pana acum s-a confirmat ce se stia deja, ca suntem pregatiti tehnic, insa acest lucru nu implica automat si cardul de membru.
    • +14 (14 voturi)    
      Eu cred ca da... (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:23)

      alina [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      Ca sa sa spuna vreo tara "NU" ar insemna sa dea niste explicatii pt refuz! Cum au spus ca indeplinim toate criteriile....nu prea vad cum pot da inapoi....
      • 0 (0 voturi)    
        nu refuza, doar amana (Joi, 9 iunie 2011, 1:47)

        iaca [anonim] i-a raspuns lui alina

        e in engleza, dar exista google translate pentru cine nu se descurca:
        http://www.novinite.com/view_news.php?id=129096
      • -1 (1 vot)    
        O sa vezi, o sa vezi... (Joi, 9 iunie 2011, 7:49)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui alina

        ...nu una ci mai multe tari, se vor opune ferm :Franta, Olanda, Germania, poate si Finlanda...
        • 0 (0 voturi)    
          Da de ce, am luat "minus"...? (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 12:17)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

          ...defectele votului...
    • +2 (2 voturi)    
      Situatie noua (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:43)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

      Ma tem ca a aparut un dezacord important intre UE si principalii contributori la UE, Germania si Franta, sutinuti si de altii (Olanda, etc.). Sigur ca pozitia Parlamentului European avantajeaza Romania. Dar nu sint sigur daca aceasta pozitie avantajeaza si unitatea din cadrul UE. Pina la urma si aceasta unitate afecteaza cumva interesele Romaniei. Mi-e dificil sa apreciez aceasta situatie noua.
      • 0 (0 voturi)    
        Intreaba la Moscova... (Sâmbătă, 11 iunie 2011, 18:37)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        ...te lamuresc aia... imediat!
  • +18 (18 voturi)    
    :)) (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:14)

    kiki [anonim]

    Parca USL zbiera ca Romania este intr-o izolare internationala fara precedent... ce pacalici jalnici astia de la USL :))
    Felcitari guvernului Boc!
    • -5 (7 voturi)    
      lol (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:53)

      me [anonim] i-a raspuns lui kiki

      nu prea re spatiul shengen treaba cu politica,dar daca sunteti voi vericiti puteti sa-i pupati in dos pe boc

      soatiul schengen nu are nici o treaba cu izolarea internationala (nu spun ca eu cred ca este sau nu este asa) spun ca pur si simplu nu are nici o treaba.
      intrarea inseamna indeplinirea unor conditii, care nu tin foarte mutl de politica si nici de politica internationala a tarii.

      pe langa asta, si eu ma bucur de acest rezultat, dar hai totusi sa asteptam aderarea efectiva... ca de la ce s-a intamplat azi pana la aderare mai este, din pacate

      PS: desi nu prea il sufar nici pe boc, nici pe base( a nu se intelege ca ceilalti mi-ar fi mai simpatici), totusi sper sa am insel si sper sa fi facut ceva in tara asta.
      • -3 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:22)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui me

        Deci si un stat comunist poate adera la Schengen? Mai sa fie!
  • -2 (12 voturi)    
    Nu va pripiti domnilor ! (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:19)

    Florin [anonim]

    Eu unul nu m--as grabi , ca mai e un drum lung pana cand nu vom mai fi opriti la frontierele cu Ungaria si Bulgaria , dar este un pas mare facut de Romania , si nu cred ca acesta se datoreaza guvernului Boc ci angajatiilor MAI , care si-au facut treaba.
    Domnilor nu Boc a fost evaluat in acesti ani ci cei pe care ii considerati corupti . cu stima pentru cei de la IGPF, IGPR,IGSU,IGJJ , toti sunt cei care ne vor oferi acest drept european, nu politicul .
    • +7 (7 voturi)    
      "cu stima pentru cei de la IGPF, IGPR,IGSU" (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:49)

      Comentator [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Spunele pe nume draga: vamesi, politisti de frontiera, ce ti-e rusine?
    • +9 (13 voturi)    
      _ (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:52)

      v [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Deci ca sa inteleg si eu:
      daca intram e meritul MAI,
      daca nu intram e vina lui Base-Boc, nu?
      • -1 (1 vot)    
        replica (Miercuri, 8 iunie 2011, 17:29)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui v

        Nu am zis ca Boc-Base is vinovati. Dar pe partea tehnica ceea ce este de fapt schengen ,MAI a facut totul .
        Trebuie sa fim seriosi , dar noi nu am intrat in Schengen din martie . Pe noi politica nu ne-a bagat , va aduc aminte ,daca ati uitat, incidentul dintre Basescu si Nicolas Sarkozy(Franta) a dus la respingerea .
        • +2 (2 voturi)    
          Ce vina are Base ca nu ne vrea Sarkozy... (Miercuri, 8 iunie 2011, 22:03)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Florin

          ...frate, mai usor cu mi...litienii (era sa scriu minciuna), au facut din obligatie si pentru ca cei doi de mai sus i-au inscris pe un drum fara intoarcere.Nici tu nu crezi ca burtosii militieni chiar mureau de dragul Schengen, 80% din ei, habar n-au ce e aia!Au renuntat militienii la spaguta?Ia uita-te in jurul tau, ai vazut politisti in sevraj?
    • +2 (6 voturi)    
      !!! (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:54)

      neo [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Dl. Florin, referirea la politic vine de la faptul ca tot politicului i s-a reprosat asa numita "ratare" a aderarii la spatiul Schengen. Daca am luat atunci de la Cezar, pai sa-i dam tot lui inapoi.
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:30)

    alex [anonim]

    Asta e doar un pas. Bun, dar nu suficient.

    Mai e maine votul de la Consiliul JAI (Justitie si Afaceri Interne). Si e cu unanimitate de voturi. Daca se opune vreo tara, deja ne imping catre toamna cu continuarea procedurilor.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:24)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui alex

      De aderat efectiv oricum nu putem adera decat la toamna.
  • +1 (3 voturi)    
    ref sch (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:20)

    droco [anonim]

    antena si realitatea televiziuni de cacat, ar fi putut sa sustina cauza macar din patriotism dar interesele politice sunt mult prea mari... ce s-ar mai fi bucurat daca altul ar fi fost rezultatul...
    • 0 (2 voturi)    
      e foarte interesant (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:52)

      sellerman [utilizator] i-a raspuns lui droco

      ca toti aruncati cu rahat in televiziunile astea, dar constat ca le urmariti zilnic emisiunile ..... apropos, asa ca fapt divers, am intrat intr-o zi in biroul directorului de la finante de la mine din oras, numit evident politic si mare membru PDL, si ghici pe ce se uita omul ( ca doar era in timpul serviciului la stat, si daca tot avea TV in birou, de ce sa nu profite si sa nu mai consume din curentul lui acasa ) ... poate unii ati ghicit, se uita pe ANTENA 3 ....... asa ca lasati-o mai moale astia cu criticatul, pentru ca exista in Romanica televiziuni clar antiputere( realitatea, antene) si televiziuni clar proputere ( sau pupincuriste , cum vreti sa le spuneti, adica laBeunuTeve, 10TV ) .... e dreptul fiecaruia sa aleaga la ce se uita ....

      succesuri multe va doresc ..
      • 0 (0 voturi)    
        Esti elegant... (Miercuri, 8 iunie 2011, 22:04)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

        ...ca iei apararea prostituatelor!
        • 0 (0 voturi)    
          ai inteles gresit (Joi, 9 iunie 2011, 16:14)

          sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

          nu iau apararea nimanui, era doar o concluzie la care am ajuns faptul ca toti cei care injura antenele le stiu pe de rost toate emisiunile ........ iar pentru mine personal a alege intre o televiziune care ii pupa in dos pe Bashescu & Co sau una care ii critica, ghici ce aleg ........ evident Discovery, sau DuckTv, sau un meci :))


          din nou, succesuri ...
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu e de vina (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:24)

    Slimerninja [anonim]

    stiu eu ca am auzit aseara pe Congo TV :)))
  • +1 (1 vot)    
    .... (Miercuri, 8 iunie 2011, 19:18)

    Vlad [anonim]

    oameni buni, mai lasati TV-ul, mai lasati presa de 2 lei si ganditi un pic...

    romania nu reprezinta niciun pericol pentru spatiul schengen - pentru ca romanii trebuie sa faca fata doar celor de peste prut care sunt tot romani si ceva rusi.

    adevaratul pericol il constituie bulgaria care trebuie sa faca fata emigrantilor care vin din/prin turcia, apoi prin romania sau grecia.

    atat. asta-i miza. orientalii au facut si fac ravagii in europa, fie ca sunt state membre schengen sau nu.

    denigrarea de la TV are doar un singur scop: sa nu i se atribuie actualului guvern meritele intrarii romaniei in spatiul schengen. deci total pe langa adevaratul subiect.

    ps: daca ma intrebati pe mine, eu nu as baga romania si bulgaria in spatiul schengen. avem de recuperat mult prea multa .... civilizatie si educatie.
  • +1 (1 vot)    
    Dragi romani... (Miercuri, 8 iunie 2011, 21:32)

    Basexu [anonim]

    ... nu va bucurati precum Geoana inainte de "numararea" voturilor de catre Basescu, Blaga si Videanu... Mai asteptati putzintel sa ajungeti acolo si... inca vreo 6-12 luni... sa vedeti cat de "bine" va va fi in Schengen, cu burta goala si cu pantalonii ruptzi in fund.
    Nu uitatzi ca "ati intrat" si in NATO si in UE si uite cat de bine ati ajuns!
    " Mai bine la mine in sat fruntas, decat la oras codas!"
    Sa traitzi bine! La mai multe succesuri!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca esti prostu' satului... (Miercuri, 8 iunie 2011, 22:09)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Basexu

      ...ai sanse sa fii si prostu' Comunei, Judetului, etc DECI E MAI BINE CA AM INTRAT IN UE, NATO, etc E VALABIL MAI ALES PENTRU CAZURI PERSONALE.
    • 0 (0 voturi)    
      De ce... (Miercuri, 8 iunie 2011, 22:36)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Basexu

      ...ne jignesti?
  • 0 (0 voturi)    
    Adevaru este ca (Joi, 9 iunie 2011, 4:30)

    nicolae [anonim]

    la numai o zi dupa ancorarea crusisetoruliu - sau ce fel de barca o mai fi ea - american la Costanta,EU shi-a dat IMEDIAT siama care sunt pretenarii romaniei - e.g. A-ME-RI-CA-NII - asa ca ar fi cazu sa se termine cu prostiile astea 'daca se califica sau nu' si s-au confirmat.
    Nu inteleg,insa, dece s-a lipit si Bulgaria la treaba asta,mai ales ca bulgarii continua sa refuze sa redea (inapoi)Romaniei Balcicu - inclusiff inimioara reginei Maria.
    In sfarshit, sper ca tot asa la vreo 2-3 zile inaintea deciziei finale de admitere a Romaniei in Schengen, sa ancoreze un portavion american la Costantza si sa se organizeze din nou un comiitet de intampinare cu dl. ministru de externe9impreuna cu talmaciu sau de limba americana),shefu senatului si vreo 30-40 de fete,just in case - chiar daca unele dintre ele ar trebui deplasate de la locu lor de munca de la portu Larnaka sau de pe Costa del Sol.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania nu va intra in Schengen in 2011... (Joi, 9 iunie 2011, 8:07)

    Costin1968 [utilizator]

    ...va intra doar dupa alegerile prezidentiale din Franta.Sarkozy se tine tare, a facut o obsesie impotriva Romaniei, asa crede dumnealui ca se conduce Uniunea Europeana.Astazi 09 Iunie, in Consiliul decizional JAI,al Ministrilor de Interne, Franta se va opune intrarii Romaniei si Bulgariei in Spatiul Schengen.Calendarul aderarii la SS a fost stabilit de UE, cele doua Tari au probleme dar n-au stabilite ele calendarul...Ideea este de a transforma cele doua in membre de mana a doua ale UE, de a le invinovati pentru a le reintroduce in sfera de influenta a Rusiei...
  • +1 (1 vot)    
    Rusia si spatiul Schengen! (Joi, 9 iunie 2011, 9:29)

    rugio [anonim]

    Noua ne-au pus conditii suplimentare (ne-au facut sicane) iar Rusia va semna foarte curand un acord pe 5 ani privind accesul liber al cetatenilor Rusiei in spatiul Schengen! Si doar se stie ca in occident mafia rusa este una dintre primele trei cele mai puternice si periculoase din lume!
    Ca sa vezi (inca o data!) ca dreptatea-i pentru dulai, nu pentru catei...
    • 0 (0 voturi)    
      Evident... (Joi, 9 iunie 2011, 21:25)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui rugio

      ...si Libia va intra in Schengen, s-ar putea chiar inaintea Romaniei, Tunisia este ca si intrata...vorbesc serios, Nicolas Bonaparte e pe cai mari...Mai devreme sau mai tarziu, oprobiul public va ajunge din urma politica neghioaba a Frantei...dar va fi prea tarziu pentru Romania...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by