Radu Berceanu: Autostrada Transilvania nu reprezinta o prioritate; a fost si este o prostie
Directorul Agentiei de Dezvoltare Regionala Sud-Vest (ADR S-V) Oltenia, Marilena Bogheanu, a afirmat, marti, la dezbaterea CND, ca pentru judetele din Transilvania, in strategia nationala de autostrazi si drumuri expres au fost prevazute mai multe coridoare europene pentru infrastructura rutiera.
"Vreau sa va spun ca ne comparam cu alte regiuni care, oricum, erau mai dezvoltate ca noi si stiti mult mai bine ca mine ca in strategia nationala de autostrazi si drumuri expres trec foarte multe coridoare europene prin Transilvania, dar nu mai continuu, pentru ca se intelege ce vreau sa spun", a adaugat Marilena Bogheanu.
La randul sau, fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu a intervenit spunand ca autostrada Transilvania 'a fost o prostie si este o prostie'.
"Autostrada Transilvania nu e o prioritate. Pentru ca am vorbit cu Uniunea Europeana, noi, Romania, si am spus: 'vrem Culoarul IV' si dupa aceea nu am fost seriosi sa ne tinem de Culoarul IV. De aceea nici nu ne sprijina UE si de altfel nimeni pentru Transilvania. Am facut acea bucata, pentru ca era inceputa 80 la suta si trebuia facuta, pentru ca era pacat sa aruncam pe geam toata munca aia si banii aia. Dar nu e o prioritate. In domeniul autostrazilor, autostrada Transilvania este prioritatea doi. Daca mergem pana la Cluj, ne omoara pe strazi", a spus Berceanu, citat de Agerpres.
La dezbaterea CND care a avut, marti, la Craiova, la sediul Consiliului Judetean Dolj, au participat presedintele Senatului, Mircea Geoana, secretarul Senatului, Petru Filip, reprezentanti ai autoritatilor locale din judetele Olteniei si ai mediului de afaceri.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
Iar legat de tranzit de frontiera, Vama Bors e aprox similara vamii Nadlac si de acolo exista legatura cu Autostrada M3 care ajunge tot la Budapesta.
Iar o autostrada Bors- Oradea - Cluj - Brasov mi se pare la fel de oportuna si folositoare ca cea mentionata de tine
Dar, cat timp a fost la conducerea MT nu a fost capabil sa creasca gradul de absortie a fondurilor europene. Sau pardon, a crescut de la 1 la 2%. Or, cineva care are asemenea "performante" in 2-3 ani de cand se afla la carma MT se numeste intr-un singur fel: incompetent.
Dar cheltuim 3-4 miliarde de euro ca sa construim ceva care putea fi macar cofinantat de UE.
Culoarul IV se face cu fonduri europene dar va traversa o zona slab atractiva economic, cu mici exceptii. Va fi doar o centura de traversare a Romaniei si atat...
D-nul Berceanu dovedeste ca are o mentalitate de Serie B, asa ca echipa orasului domniei sale...
Starea de fapt, unde trebuie sa se aleaga intre diverse zone ale tarii, este o prostie. Caile rapide de transport sunt absolut necesare pentru o dezvoltare regionala EGALA si UNIFORMA. Deci sa ne certam unde sa plasam o singura autostrada cand de fapt avem nevoie de cel putin 6, este o prostie.
Berceanu are probleme mari la mansarda, el nu stie, bunaoara, ca TRAFICUL SE MULEAZA PE INFRASTRUCTURA, ca si dinsul, in marea sa eficienta economica nedemonstrata cit a fost ministru, ar face bucuros un ocol de 100 km pina sa ajunga la Satu-Mare sau Oradea, ca sa prinda 2-300 km de autostrada... sau ce-si spune dinsu': da-i incolo de fraieri pe ardeleni, bine ca sint primii contributori la PIB!
Intr-o tara pe care ati furat-o de 20 de ani si in care se merge bara la bara din cauza voastra, voi imi spuneti ca autostrazile sunt o prostie?
Va tinem minte hotilor si veti ajunge la mana noastra.
Si cu asta cred ca ti-am raspuns si cand se vor reabilita soselele dupa care plangi :))
Odata ce se face una din ele (Sibiu sau Brasov), celalalta va stagna din lipsa de inters.
Sibiul si Brasovul ar trebui sa impuna acum taxe locale de trecere in scopul fundarii locale a autostrazilor - nu asteptati de la Bucuresti ca nu se intimpla. Sa vezi ce repede se agita guvernatorii atunci... Se vor si gasi fonduri - nu as fi surprins...
Guvernatorilor - in special celor din managementul de mijloc se concentreaza numai pe intersele lor.
Cu cit mai repede devine autonomia locala o realitate, cu atit mai bine pentru toti...
Treziti-va Romani!!!
O autostrada Paris-Istanbul-Caracal-Bucuresti!
Intrai si in cartea recordurilor cu ea!
Sunt ardelean si consider ca dincolo de bancuri strambele dintre locuitorii diverselor regiuni frizeaza prostia si nu servesc interesului general.Dar apar astfel de declaratii la Craiova(nu ma refer numai la fostul ministru) si ma gandesc ca este tare greu sa traiesti cu sentimentul inferioritatii in familie si intr-o regiune din tata in fiu sau in fiica.Si sa faci pe grozavul la Craiova,tu cu tine si ai tai...Nu generalizez dar constat cu ironie ca tare bine va intelegeti voi,unii de prin Banie,atunci cand vreti sa demonstrati ca lumea si tara se termina acolo unde se termina Oltenia...
cati invatati, inetelpti vrajitori si vrajitoare sunt in romania pentru a intelege un singur lucru elementar:
pe camp nu se transporta marfa si cine vine sa investeasca in romania, nu are timp s astepte pana-i va veni candva marfa, deeriorata, furarta si prafuita.
de ce voi credeti ca audi si mercedes au ales ungaria ?
eu zic ca ei au o mare de 2 metri si cel mai bun gulas...
Cred ca ar trebui o banda rezervata pentru tractoare.
Oltenia e fruncea!
Nu stiu daca stii dar portul constanta e cam al doilea din europa. Care e normal sa fie legat de principalele orase ale tarii cu o infrastructura pe masura fluxului de trafic pe care il induce. Stii ca marfa descarcata in port trebuie transportata mai departe si vice versa.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_ports_in_Europe
Nu prin ce e Constanta "cam al doilea din Europa" - poate la contrabanda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Port_of_Constan%C5%A3a
www.portofconstantza.com.
Linkul pe care l-a prezentat Socrates se bazeaza pe documente ale:
- Deutsche Bank Research
- American Association of Port Authorities' (AAPA)
- Institute of Shipping Economics & Logistics, Containerisation International Yearbook 2010;
- U.S. Army Corps of Engineers' W Waterborne Commerce Statistics
Center,
- Secretariat of Communications and Transport (Mexico),
- Waterborne Transport Institute (China);
www.portofconstantza.com
Institutiile pe care le-au enumerat mai mult ca sigur lucreaza cu date oficiale prezentate de fiecare port in parte.
Daca ai fi mai atent ti-ai dat seama ca sunt cu totul alte clasificari. Eu vorbeam de al 4'lea port ca marime pe cand socrate vorbeste de tonaj si trafic de containere.
sincer nu cred ca are rost disputa asta.
Si eu cred ca o autostrada spre Constanta e mai mult decat binevenita si utila, sunt de acord cu tine aici.
Dar site-ul portului Constanta nu stiu cat de credibil e, au tot interesul sa-si laude marfa.
Tonajul si traficul de marfa in general sunt cele mai bune masuratori, nu stiu altfel ce inseamna "marime" la un port maritim.
Daca dimensiunea conteaza, am si eu un laptop vechi si mare (3kg) pe care vreau sa ti-l vand.
Eu personal prefer informatiile agregate de asociatii internationale.
Peace, brother!
Este un fapt clar ca marea majoritate a proiectelor de dezvoltare regionala / investiile sunt numai in Transilvania sau zone adiacente, chiar daca sunt alte prioritati nationale (Bucuresti-Brasov), europene (Arad, Sibiu, Pitesti, Bucuresti-Constanta) sau ale investitorilor de marca si de maxima importanta (Pitesti-Craiova-DrobetaTr Severin, atat Ford cat si Renault, care impreuna fac mult mai mult decat investitiile din industria auto in Ungaria).
Berceanu a spus o concluzie pe care o afla oricine evalueaza fara prejudecati (si fara discriminare).
Ardeal este o parte a tarii unde traiesc compatriotii nostrii, cu multe calitati pozitive, si multi valahi au partial stramosi veniti din Ardeal ( nu numai etnici romani), veniti in Bucuresti sau in alte zone valahe mai ales din cauza discriminarii care exista in Ardeal, oportunitatilor economice si o "better life" in fosta Valahia inainte de 1945.
O tratare preferentiala a unor regiuni si discrimininarea crasa a altora (evident in cazul Moldova si Sud-Vest Valahia, si chiar intreaga Valahie dunareana) nu face decat sa provoace conflicte regionale care nu au sens si nici motive reale.
Folosesc doar celor ce ne vor raul ... din pacate sunt din acestia si unii dintre ei decid in numele nostru si folosesc banii nostrii .
Sa speram ca atat ardelenii & banatenii & comp cat si "regatenii" vor avea suficient bun simt si ratiune sa nu strice ce sa construit in timp cu multe eforturi si chiar sacrificii ...
Cat il priveste pe Berceanu il asteptam pe la noi (10km de granita cu Ungaria) sa ne explice cum sta problema, verde in fata.
Ca sa inchei intr-o nota moderata i-mi pare rau ca a fost ministru al transporturilor, si-i transmit ca toata tara asta asteapta autostrazi indiferent de zona, dar oamenii mici ca el nu vad asta din cauza gramezii de rahat pe care au facut-o in ultimii 20 de ani, le opreste perspectiva spre orizonturi indepartate.
Si in plus vom vorbi si mai mult la telefoane pentru ca sa ajutam contributia companiilor din Bucuresti ca Orange, Vodafone, Romtelecom la bugetul Valahiei.
2. Industria auto din RO e inferioara celei din HU atat ca numar de unitati produse, cat si ca valoare. O declaratie mai tampita ca asta nu am auzit in viata mea. Sa compari doua fabrici mici (da, fabrica Dacia e mica), care produc masini ieftine, cu 2 fabrici mari ce produc masini scumpe (Audi si Mercedes), o fabrica mare cu masini ieftine (Suzuki) si inca doua fabrici de motoare este o dovada a necunostiintei subiectului.
3. Nu vrea nimeni tratamente preferentiale. Doar un tratament corect. Deocamdata, Transilvania a dat "tarii mama" mai mult decat a primit. Si asta o face din 1918 incoace....
In rest apreciez faptul ca ai raspuns la obiect si precis, desi am impresia ca nu ai citit tot mail-ul meu (mea culpa, este destul de lung).
Sper ca la urmatorul schimb de replici si discutam si sa purtam o polemica fara jigniri; cred ca este de dorit pentru ambele parti, si eu as prefera acest mod de a dialoga si polemiza.
O spune un constantean care nu prea circula prin zona Cluj - Tg Mures dar care stie cat rau ai facut prin faptul ca nu ai reusit, impreuna cu madam Dorin Tiron, cea cu bijuteriile, sa supravechezi si sa coordonezi evolutia lucrarilor la tronsonul Cernavoda -Constanta. Nici ala nu e important ?
Deh, cinele cu prietenul Adriean te-au facut mai intelept.
P.S. Multumesc hotnews.ro pentru cenzura continua...
Partea proasta e ca un asemenea gunoi a fost de 2 ori ministru.
Paradoxal impactul se resimte dramatic in Bucuresti, unde un guvern anti-bucurestean si anti-valah poate face o politica de dezavantajare anti-bucuresteana si forta de ocupatie chiar datorita asa numitei centralizari (chiar daca in unele parti ale tarii legile romanesti si europene nu se aplica).
Impact care se resimte de la investitii mai mult decat urgente care nu se efectuaeza (vezi traficul din Bucuresti), distrugerea nesimtita a mediului, inlaturare din jobs din administratie de stat pe motive etnice sau de loc de provenienta (precizez ca eu lucrez din 1992 numai la companii private, dar am constatat total surprins aceasta practica).
Am vazut ca si in alte locuri locuri ale tarii sunt multe probleme si abuzuri nesimtite, si cred ca cei ce locuiesc acolo le resimt la fel cum eu le resimt pe cele din Bucuresti.
Orice investitie si decizie trebuie sa considere (si) interesul general, exista in practica europeana niste guidelines destul de pragmatice si pentru Romania (si inventate in State din 1934) , trebuie doar sa se doreasca sa fie aplicate, si niste fonduri euporene care sunt acolo pentru a fi utilizate.
Normal ca dupa aceste norme prioritare sunt autostrada Bucuresti -Brasov, coridorul Arad-Sibiu-Pitesti- Bucuresti-Costanta, drumul-expres Pitesti-Craiova, tocmai pentru ca acestea duc in acest moment la un take-off economic pentru intreaga tara.
Dar drumuri de buna calitate si adaptate traficul local, telecomunicatii peformante sunt strict necesare oriunde si nu costa mult.
Este penibil ca unele zone cu un potential uman cel putin performant (vezi Iasi cu poate cea mai veche politechnica din Europa de Est), sau zona Giurgiu, Calarasi, Braila (potential agricol si tranzit) sa nu fie luate in seama in aceste planuri de dezvoltare.
Asadar pe langa coridorul IV hai sa avem si autostrada Transilvaniei. Bani se gasesc, ca zice guvernatorul BNR ca se inghesuie in RO "maruntisurile fierbinti", asa ca numai de noi depinde daca ii fixam in autostrazi sau ii bagam din nou in imobiliare.
Parca mai utile sunt acum drumurile, si mai apoi, odata cu transporturile, dezvoltarea afacerilor, o sa vina si timpul pentru mai multe imobiliare, dar acum hai sa facem autostrada Transilvaniei ca domnul Berceanu a fost prea ocupat cu altele si nu a vazut chiar toate prioritatile...
Ce este grav la domnul Berceanu este persistenta cu care neaga adevarurile evidente...Deh, daca americanii nu i-au dat un Chrysler, ci numai nemtii i-au "infipt" un Mercedes...
In ceea ce priveste coridorul IV - care musca doar putin din Transilvania - trebuie sa privim corect lucrurile pe harta si vedem o Transilvanie izolata, ceea ce zau ca nu este bine.
Doare ca sunt interese la Cluj? Pai, uite, sunt si in Craiova, acasa la Berceanu! Iar daca vrea Timisoara- Arad sa traga si ele interesele italo-franco-nemtesti, si pa si pusi!
Sa auzim de bine de cel putin doua coridoare - autostrazi!
Ministrul a mai spus ca in cazul unui esec al negocierilor "ne indreptam spre un adio care va fi foarte complicat si probabil ca Transilvania va fi in lacrimi".
"Cu riscul de a pierde doi ani, vom rezilia contractul cu Bechtel. In mod cert vom pierde procesul la cum este facut contractul. Vom plati penalitati de 50 – 60 mil. euro, dar vom putea sa organizam o licitatie si sa derulam acest contract in mod normal. Probabil voi fi demis din guvern, dar urmatorul ministru va putea sa organizeze o licitatie si sa deruleze un contract normal", a spus Berceanu.
Altfel... sunt absolut de acord cu aceia care sustin ca Berceanu e o jigodie - ba chiar o jigodie corupta!
Greseala enorma e a Romaniei. A Guvernului Nastase, i primul rand ca a incheiat, si in al doilea rand a PDL ca nu a reziliat contractul.
Daca emitentului acestui mail ii este permis sa foloseasca termenul "mitici" si noi il putem denumi "venetic primitiv rudimentar".
In conditiile in care guvernul Boc discrimineaza cras Bucuresti, Brasov, Ploiesti si alte zone din sudul Romaniei este flagrant aberant sa faci asemenea afirmatii , care totusi sunt pe masura limbajului folosit ...
Autostrada Transilvania este foarte utila tarii, chiar daca nu este prioritatea nr. 1, dar este prioritatea nr.2, si nu are cum sa fie un dezastru. Cel mai rau este ca nu s-a facut, iar ceea ce s-a facut ne costa mult prea mult. O autostrada care leaga orase mari ale tarii precum Oradea, Cluj N., Tg. Mures si Brasov, nu are cum sa fie decat un sprijin pentru dezvoltarea economica a zonei.
Ca rezilierea lui ne-ar fi adus o paguba de "doar" vreo 2 miliarde - pe cand, cu prelungirea, paguba se ridica (numai la preturile actuale) la cel putin vreo 5!
Mangalia-Constanta- Bucuresti- Ploiesti -Brasov-Tirgu Mures- Oradea.
Bucuresti- Ploiesti-Buzau- Focsani- Iasi-
Giurgiu- Bucuresti-Pitesti - Sibiu- Deva- Nadlac
Transilvania este deja inceputa, ungurii au facut deja portiunea de legatura cu noi, asa ca trebuie sa fi un idiot notoriu ca Berceanu ca sa zici ca nu avem nevoie si ca nu putem.
La cite miliarde de euro se risipesc si se fura in tara asta( vezi cazul Vosganian- 3 miliarde de euro din rezerva bugetara "topite"pe prime si cadouri) puteam sa facem 10 autostrazi, nu una.
Autostrazile sunt arterele unei tari, turismul ar creste cu 50 la 100 daca am avea o autostrada care sa traverseze tara. La noi oricum vin amarastenii cu rulota, macar ei sa aiba pe unde sa vina.
Nu mai vorbesc de cei ce si-au deschis fabrici de masini sau de componente si trec cu tirurile prin sate sau orase printre carute si bivolite ce se intorc de la pascut. Sa tot faci afaceri in Romania.
apropo: am vazut in tara asta (Spania) cum in 12 ani, de cand sunt aici, s-au construit mii si mii de km de autostrazi, mii de km de cale ferata de mare viteza 250-300 km/h.. ca sa nu mai vorbesc de alte infrastructuri....! Sunt mahnit ca dupa 20 de ani in tarisoara noastra inca nu avem o autostrada care sa
traversze Romania.... nici nu mai conteaza pe unde.... De la Arad si pana acasa la Brasov am nevoie de exact acelasi timp ca sa ajung de la Arad la Venetia...