Constructia celui de-al doilea terminal de calatori la Aeroportul Henri Coanda releva ca Romania este pregatita din punct de vedere tehnic sa intre in Spatiul Schengen si reprezinta o mica victorie impotriva "nihilismului" celor care spun ca in tara nu se intampla nimic bun, a declarat premierul Emil Boc, potrivit Mediafax.

El a participat, marti, impreuna cu ministrul Transporturilor, la inaugurarea celui de-al doilea terminal pentru calatori al Aeroportului Henri Coanda-Otopeni, prima aeronava pregatita pentru a sosi la acest punct fiind o cursa Tarom Bucuresti-Bruxelles.

La ceremonie au asistat si majoritatea ambasadorilor Uniunii Europene acreditati la Bucuresti.

In discursul pregatit pentru inaugurare, premierul Emil Boc a sustinut ca investitia reprezinta "un succes al politicii investitionale" a Guvernului si un semn al dezvoltarii economice, care poate continua cu iesirea din recesiune si din criza daca procesul de reforma nu este oprit din considerente populiste.

"Aeroportul trebuie sa fie cartea de vizita a tarii, este poarta de intrare a strainilor in Romania", a spus Boc.

Constructia noului terminal, cu o suprafata de 16.600 metri patrati si 24 de porti de imbarcare, a presupus o investitie de 60 milioane euro, finantarea fiind asigurata din sursele proprii ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti si din credite interne.

Terminalul a fost proiectat pentru a raspunde si cerintelor impuse de aderarea Romaniei la Spatiul Schengen, iar numarul pasarelelor de imbarcare/debarcare a crescut de la 5 la 14 unitati.

Noul terminal face parte din faza a III-a a programului de modernizare a aeroportului, care la finalizare va creste capacitatea de prelucrare a pasagerilor de la 4,5 milioane in prezent la 6 milioane pasageri pe an.

Anul trecut, seful Guvernului a inspectat de mai multe ori lucrarile de implementare a standardelor Schengen la Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni din Bucuresti, solicitand ca noul terminal sa fie finalizat pana in martie 2011, data luata in calcul de autoritatile romane pentru aderarea Romaniei.

El a avertizat atunci conducerea Aeroportului Henri Coanda ca "vor cadea capete" daca acest termen nu va fi respectat, iar aderarea Romaniei la Schengen va fi astfel afectata.

La sfarsitul lunii decembrie insa, Franta si Germania au decis sa blocheze aderarea, in martie 2011, a Bulgariei si Romaniei la Spatiul Schengen, insistand asupra carentelor Sofiei si Bucurestiului in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate.