Reprezentantii Tarom, acuzati de PSD ca au practicat tarif dublu fata de alte companii pentru transportul romanilor din Japonia, au declarat ca preturile au fost calculate in functie de taxele si serviciile la sol, mai mari in cazul companiilor care nu au curse regulate.

"Tarom nu a vandut niciun bilet individual pe cursa catre Japonia. Biletele individuale sunt vandute de companiile aeriene doar in cazul curselor regulate. Nu exista acord aerian bilateral intre Romania si Japonia care sa permita operarea de curse regulate", au spus reprezentantii operatorului aerian national, relateaza Mediafax.

Pentru cursa Tarom Bucuresti -Tokyo - Bucuresti, preturile transmise de catre operatorul aerian Ministerului Afacerilor Externe au luat in considerare doar baza de cost realizata ca urmare a estimarilor primite de la subcontractanti.

Reprezentantii Tarom inteleg prin subcontractanti taxele de aeroport (avionul a zburat cu escala), serviciile de handling (n.r. - complex de servicii pentru asistenta avioanelor si a pasagerilor in timpul stationarii pe aeroporturi) si taxe de survol.

Ei au adaugat ca decontarea sumei catre Ministerul Afacerilor Externe se va face la valoarea facturilor primite de la subcontractanti.

Vicepresedintele Departamentului de Transport al PSD, Dragos Titea, a acuzat joi compania Tarom ca ar fi practicat un tarif dublu fata de alti operatori in cazul transportului romanilor care au dorit sa paraseasca Japonia.

Social-democratul a afirmat ca pretul perceput de compania Tarom pentru biletele de transport Tokyo-Bucuresti, in cazul zborului destinat romanilor care au dorit sa paraseasca Japonia, ar fi fost de 1.707 euro.

Spre comparatie, a adaugat el, un bilet dus-intors catre si dinspre Tokyo ar costa intre 831 euro, la British Airways, si 989 euro, la Air France.