Testele facute in noaptea de marti spre miercuri la tramvaiul implicat in accidentul de la Iasi, soldat cu un mort si cinci raniti grav, au aratat ca sistemul de franare al mijlocului de transportul functioneaza, reprezentantii comisiei de expertiza mergand pe ipoteza unei erori umane, relateaza Mediafax.

Mijlocul de transport a circulat mai intai pe strada Canta din Iasi, apoi in panta, unde s-a produs accidentul din zona Copou, fiind suspus unor teste la sistemul de franare. De fiecare data, tramvaiul a oprit in momentul in care au fost actionate franele.

In zona Copou, vagonul a fost oprit mai intai in statia de la Universitate, apoi in zona Casei Universitarilor, iar in ambele cazuri tramvaiul s-a oprit in momentul in care vatmanul a actionat franele.

"Am actionat franele succesiv la 30, la 40 si la 55 de kilometri la ora. Sistemul de franare nu a avut probleme la probele facute. Este clar ca vatmanul avea frane in momentul impactului. Problema este ce l-a facut sa le actioneze atat de tarziu in momentul accidentului. Inclin sa cred ca a fost vorba despre o eroare umana", a declarat Radu Gaiginschi, profesor in cadrul Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" din Iasi, membru al comisie de expertiza.

Testele s-au incheiat in jurul orei 01.30, cand tramvaiul a fost readus in depou si sigilat intr-o hala separata.

Directorul regiei locale de transport, Maricel Gherca, a afirmat ca la testele efectuate in panta unde s-a produs accidentul a participat si vatmanul care conducea luni mijlocul de transport.

"Am vorbit cu vatmanul si l-am intrebat ce crede el ca s-a intamplat. Nu a putut sa-mi explice. Eu nu pot sa ma pronunt vizavi de rezultatul testelor. Si celelalte tramvaie de acest tip vor testate, pe rand, in trafic", a afirmat directorul regiei, Maricel Gherca.

Potrivit acestuia, membrii comisiei constituite in acest caz vor continua expertizarea mijlocului de transport si se va apela inclusiv la spacialisti elvetieni.

O expertiza a tramvaiului a fost facuta si in noaptea de luni spre marti, concluzia specialistilor fiind ca sistemul de franare al tramvaiului functioneaza.

Un accident s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce un tramvai a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de rulare a mijlocului de transport, la semafor.