Ministerul Transporturilor va inlocui pana la sfarsitul anului categoriile de trenuri operate de CFR Calatori (intercity, rapid, accelerat si personal) cu cele din legislatia europeana, astfel ca si tarifele biletelor vor fi modificate pentru a fi in concordanta cu noile grupe de trenuri, anunta Mediafax.

"Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri si anume: intercity, rapid, accelerat, personal in trenuri Intercity, InterRegio si Regio sunt necesare modificari legislative, modificarea reglementarilor si dispozitiilor profesionale in domeniu, precum si modificarea variantelor tarifare de vanzare si implicit a softului de vanzare", se arata intr-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

Ordinul va intra in vigoare la 11 decembrie, cand va intra in vigoare viitorul mers al trenurilor.

Noile categorii de trenuri vor fi Intercity (IC) - care la randul lor se clasifica in Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC si Intercity Night -, InterRegio (IR) - Interregio IR si Interregio Night -, respectiv Regio (R) - Regio Express, Regio si Regio Urban/Suburban.

Trenurile Intercity Eurocity IC opereaza intre orasele importante, in trafic intern sau international si respecta in totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circula in aceleasi conditii, insa noaptea. Trenurile Intercity IC opereaza intre orasele importante, circula de regula in timpul zilei, incluzand destinatii internationale, si asigura o viteza medie de minim 60 kilometri pe ora.

In schimb, trenurile Intercity Night circula noaptea si trebuie sa ofere servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit si/sau cuseta, iar viteza medie minima este de 55 kilometri pe ora. De asemenea, acest tip de tren poate avea in compunere vagoane ale operatorilor feroviari straini care ofera servicii specifice proprii si pot avea ca serviciu optional transportul autoturismelor cu vagoane specializate.

Trenuri InterRegio vor opri in principalele gari care asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de calatori si vor avea o viteza medie de 45 de kilometri pe ora. Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteza medie de minim 40 km/ora, vor avea vagoane de dormit si/sau cuseta, au opriri frecvente, in majoritatea oraselor din parcurs, si pot avea vagoane ale operatorilor straini si pentru transportul autoturismelor.

Trenurile de tipul Regio Express vor avea functia unor trenuri personale, pentru ca vor asigura transportul pentru arii geografice restranse, la o viteza de minim 35 kilometri pe ora, iar de regula nu vor circula in intervalul orar 23:00 - 4:00.

Trenul Regio este de asemenea ca un personal, respectiv va opri in toate statiile si haltele, va circula cu viteza de minim 35 km/ora, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu. Pentru asigurarea legaturii, trenurile regio vor fi disponibile obligatoriu, in statiile noduri de cale ferata, la minim 15 minute dupa sosirea trenurilor interregio sau intercity si la sosirea in statiile noduri de cale ferata cu minim 15 minute inaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity.

Trenurile de navetisti se vor numi Regio urban si Regio suburban si vor circula in jurul oraselor, vor asigura legaturile la si de la trenurile interregio. Serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu.