CNSAS: Ducu Bertzi ar fi fost colaborator al Securitatii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 28 februarie 2011, 10:58 Actualitate | Esenţial


Ducu Bertzi
Foto: HotNews.ro
Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii a cerut Curtii de Apel Bucuresti sa constate ca Ducu Bertzi si-a pus la dispozitie locuinta pentru intalnirile dintre ofiterii Securitatii si colaboratorii acesteia, garsoniera artistului fiind denumita "Victoria". In plus, Ducu Bertzi ar fi dat Securitatii, sub numele de cod "Daniel", si o nota informativa despre un cetatean strain, scrie Mediafax, citand Puterea.ro.

Instanta urmeaza sa decida daca admite cererea CNSAS si daca Ducu Bertzi a fost colaborator al Securitatii.

Decizia de colaborare în cazul lui Alexandru (Ducu) Bertzi a fost dată recent, iar pe 24 februarie a fost înregistrat la Curtea de Apel Bucureşti - Secţia de contencios administrativ şi fiscal dosarul în care CNSAS cere constatarea calităţii de colaborator al Securităţii a lui Ducu Bertzi. Primul termen în procesul dintre CNSAS şi Ducu Bertzi a fost fixat de instanţă pentru data de 6 septembrie.

Potrivit Wikipedia.org, Ducu Bertzi s-a nascut la 21 septembrie 1955, la Sighet.

În paralel cu scoala generală, a studiat opt ani vioară la scoala de muzică din Sighet, iar incepand din clasa a noua a infiintat, împreună cu un grup de prieteni, grupul Mi bemol rock. Cu această formatie, Ducu Bertzi cânta, la serile de dans ale liceului, piese românesti si din repertoriul unor formatii la modă.

Debutul sau pe o scenă adevarata a avut loc în 1976 la Baia Mare, în cadrul manifestărilor organizate de Cenaclul Flacăra, unde a activat până în 1985.

Ducu Bertzi participa săptămânal la manifestările folk organizate în stagiunea de spectacole a Casei Studentilor. In paralel cu genul care l-a consacrat, a devenit în scurt timp membru permanent al grupului Coral SONG, sub bagheta regretatului Ioan Luchian Mihalea.

Activitatea concertistică a acestei formatii corale i-a oferit lui Bertzi posibilitatea de a se face remarcat atât în calitate de membru al corului, cât si ca solist de muzică folk. Prima înregistrare audio a fost realizată la Radiodifuziunea Română în noiembrie 1979, cu titlul "Când s-o-mpărtit norocu".

Au urmat alte imprimări si aproximativ 1200 de spectacole. După o perioadă în care muzica folk a intrat într-un con de umbră, în 1986, Ducu Bertzi a continuat să înregistreze noi piese, dintre care cele mai cunoscute s-au transformat în slagăre: Si de-ar fi; Floare de colt; M-am îndrăgostit numai de ea; Suflet fără chei; Omul pădurii.

Discografie Ducu Bertzi: "Dor de ducă" (1997), "Sufletul meu" (2000), "Sufletul meu" (2000), "Poveste de iarnă" (2000), "Cântece din Maramures" (2004), "Seara de Crăciun" (2005), "Best of 06" (2006), "Floarea de colt" (2003), "Ducu Bertzi & Florian Pittis in concert" (2009), "Ducu Bertzi & Florian Pittis in concert" (2010)  - DVD, "Colinde, Colinde" (2009).









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10314 vizualizari

  • +19 (25 voturi)    
    DB (Luni, 28 februarie 2011, 11:00)

    Singer [anonim]

    A "cantat" si el, ca tot avea voce...
    • -11 (31 voturi)    
      Asta e (Luni, 28 februarie 2011, 12:13)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui Singer

      Nulitate artistica cu veleitati de rapsod si poet. Din aceiasi categorie cu monstruozitati pseudo-artistice de tipul Hrusca, Seicaru si Socaciu.

      Mi se rupe de ce a facut Ducu Berti!
      • +1 (13 voturi)    
        ... (Luni, 28 februarie 2011, 15:09)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        Ce zici sa-ti pastrezi ineptiile numai pentru tine, stimabile ?
      • +3 (3 voturi)    
        ducu (Marţi, 1 martie 2011, 11:43)

        obs. [utilizator] i-a raspuns lui Observatorul

        A flendurat trei-cinci melodi preluate din folclor toata viata.
  • +24 (32 voturi)    
    ehehehe (Luni, 28 februarie 2011, 11:07)

    Ghita [anonim]

    acu o sa apara menestrelu` pe toate canalele tv sa zica ca de fapt el facea versuri nu note informative. Ce o sa vuiasca acum realitatea si antena3 cu: asta e problema romaniei ca vanam artistii? Invitati: Topescu si Diaconu
  • +6 (12 voturi)    
    secaturi (Luni, 28 februarie 2011, 11:11)

    strain [anonim]

    "Seniorii" liberali,unii,in viata si cei trecuti dincolo,nu au fost straini de colaborarea cu securitatea.Se pare ca si cei mai tineri.O fi si familia DUCU printre ei?!.
    • -10 (12 voturi)    
      numai ei??? (Luni, 28 februarie 2011, 14:26)

      gica contra [anonim] i-a raspuns lui strain

      Vezi ca si base a fost informator. Dosarul lui a fost distrus in 1979 (la momentul ala era deja ofiter activ in DIE). Documentele sunt pe net.
      • +2 (6 voturi)    
        Ha ! (Luni, 28 februarie 2011, 19:02)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui gica contra

        1. Si eu vreau sa fiu spion!
        Ma flacai , vedeti ca chestiunea e despre directia 5 , aia de represiune. Si restul ( informatii/ contrainformatii) tot de securitate tineau- cand a fugit Pacepa a desconspirat multi de-ai nostri care se ocupau in special cu furtul industrial/tehnologic( institutele de cercetari stiu cel mai bine!)
        2.Posibil ca Berti sa fi calcat pe bec si a avut de ales : ori -ori (modalitate standard de recrutare). Cati dintre voi alegeau puscaria?
        3.In '79 i s-a distrus dosarul...documente pe net...Si Vadim a avut jurnalul Ronei Hart...Voi aveti minte sau nu?
        Nu-l mai injura nimeni pe Putin ca a fost colonel KGB , la 18 ani batea la usa KGB sa intre si i-au spus baietii sa vina dupa facultate , ce a si facut...
        4. NU mai blamati , nu aveti calitatile necesare pentru a da cu pietre (vedeti cazul Antonescu-Mona Musca , Antonescu -Voiculescu) .
        Daca nu v-a cautat niciodata Securitatea, inseamna ca erati nesemnificativi, ca-n vulpea si strugurii vorbiti !
        Asa ca...usor cu pianul pe scari !
        • +2 (2 voturi)    
          mamaaaa! (Luni, 28 februarie 2011, 19:45)

          gica contra [anonim] i-a raspuns lui Costica

          Esti prea subtil pentru mine, trebuie sa recunosc...
        • 0 (2 voturi)    
          si... (Luni, 28 februarie 2011, 19:47)

          gica contra [anonim] i-a raspuns lui Costica

          usor confuz....
          • +3 (3 voturi)    
            Corect ! (Luni, 28 februarie 2011, 22:02)

            Costica [anonim] i-a raspuns lui gica contra

            Asta obtii cand faci economie la cuvinte si vrei sa spui prea multe...
            Legatura cu Putin era ca apartenenta la serviciile secrete sunt un plus in realitate petnru oricine(nu sperati sa fiti spioni fara un IQ veritabil) si eu apreciez pe oricine ajunge in serviciile secrete.
            Daca Basescu a facut-o pe ciripitorul inainte de a fi la academie...ma indoiesc sincer . Stiti de ce ? Pentru ca taica-su era general ! General ! La ce i-ar fi folosit lui Basescu junior ? Ce "calcatura pe bec" putea face ca taica-su sa nu-l poate scoate? De aia spun ca logica lipseste din multele baliverne ce circula pe net. Plus ca a-ti face fiul informator e o bresa de securitate...Nimeni nu face asta ; apoi nu confundati informatorul cu ofiterul de informatii, e o diferenta ca de la cer la pamant. Asa ca logic nu are cum Basescu sa fi fost recrutat informator cand era in scoala. Daca a fost ofiter activ DIE ...bravo lui! Sa stiti ca majoritatea spionilor isi servesc tara cu riscul vietii. Tradatorii risca vietile altora...
      • 0 (0 voturi)    
        Unde? (Marţi, 1 martie 2011, 7:47)

        Serb [anonim] i-a raspuns lui gica contra

        Unde? da un link sa ne lamurim si noi.
        • 0 (0 voturi)    
          link-ul (Marţi, 1 martie 2011, 16:14)

          gica contra [anonim] i-a raspuns lui Serb

          http://blog.grupul.ro/
  • +10 (18 voturi)    
    Artist ... gurist ... securist ! (Luni, 28 februarie 2011, 11:12)

    Mitica (Palarierul) [anonim]

    Pentru multi era de asteptat ca o persoana atat de apropiata de "bardul de Zbarca" zis si Gura-ka-kurru, sa fie un fidel colaborator al Securitatii, in plus fata de un fidel adulator al lui Ceausescu.

    Cenaclul Flacara a excelat in propaganda comunista si cei apropiati acestui grup infractional (au cauzat moartea unor spectatori la Ploiesti prin nerespectarea regulilor de protectie a muncii si paza contra incendiilor) au beneficiat de sprijinul banesc al CC al PCR, CC al UTC, Securitate, etc. in contrapartida unor "inaltatoare cantece de slava" pentru Primul Carpaci al Tarii.

    Dl Bertzi - sa fie sanatos si sa profite in continuare de colaborarea cu fosta si actuala Securitate, pe care sa ii colinde mult si bine de acum incolo ! dar sa nu se mire ca multi il considera doar un lautar ceausist.

    "Patria si Dreptul Meu!"
    • -2 (12 voturi)    
      departe de mine ideea de a (Luni, 28 februarie 2011, 13:57)

      visio [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

      lua apărarea comunismului, însă sunt câteva chestiuni care trebuiesc spuse:
      în epoca comunismului mare parte din țărani au descoperit că wc-ul poate avea și altă locație decât la capătul curții; mai e de spus faptul că mare parte din ceea ce înseamnă cultură se datorează comunismului; desigur că nu a fost perfect așa cum nici capitalismul nu este perfect; iluzia că faci ce vrei ți-o dă libertatea de a spune ”jos basescu..sau x,y”; revenind la cenaclul flacăra este bine de știut că accidente se întâmplă și în zilele noastre, atât în mină, cât și pe drumurile naționale sau județene; refuz să cred că ești atât de ”limitat” incât să crezi că Păunescu nu trebuia să umple niște portofele sau să facă plecăciuni pentru a realiza ceea ce și-a propus; și în ziua de azi, trebuie să duci cafeaua șefului, să îi cumperi ceva de ziua lui, asta numai să îți păstrezi jobul; dacă vrei să fii avansat trebuie să cotizezi; câteodată se plătește si în natură; so, asta este natura umană, nu a început cu Păunescu și nici nu se va sfârși odată cu el; important este, la sfârșitul zilei, ce câștigi; unora le plac manelele, altora le plac cântecele patriotice, sau folkul sau rockul; din fericire pentru specia umană, nu tu trebuie să faci efortul cenzurii; pe de altă parte, un om educat nu se dezbracă în public, este atent la ce vorbește, are grijă de imaginea sa, mă rog, înțelegi ce vreau să spun; este bine să fii critic numai dacă ai realizări, cel puțin, similare cu ale celui criticat; fără îndoială că Păunescu nu a fost perfect, așa cum nici tu nu ești și nici eu nu sunt; dar el a facut ceva pentru alții: unora le-a ușurat drumul către o carieră de succes muzicală sau teatrală, altora le-a adus aminte că românii nu se trag din romani așa cum vroiau profesorii de istorie ai vremii sa ne spună; pe de altă parte, când un Președinte de Stat sau de multinațională, un mare Șef adică, ia decizi corecte pentru oamenii pe care îi conduce este bine să fie lăudat; când greșeste, faci tot ca el...
      • +3 (11 voturi)    
        "apararea comunismului" (Luni, 28 februarie 2011, 17:08)

        rravic [anonim] i-a raspuns lui visio

        Nu pica in capcana de a crede ca progresul si civilizatia s-au facut pe seama comunismului.
        Dimpotriva, comunismul a fost o frana pentru civilizatie:
        de exemplu: "în epoca comunismului mare parte din țărani au descoperit că wc-ul poate avea și altă locație decât la capătul curți", respectiv in curtea blocului construit fara canalizare (in f multe orase)

        Daca nu exista barbaria ideologica, culturala, sociala samd de pe vremea aia.. lucrurile avansau cu totul si cu totul altfel.
        Nu puneti pe seama comunismului lucrurile bune care s-au intamplat pe vremea aceea... ele aau aparut si existat datorita progresului tehnologic si cultural mondial, comunistii nu au facut decat sa "inhibe" acele lucruri.
        Cenalcul Flacara? fara comunisti... ar fi aratat ca un Woodstock, sau Isle of wright samd. Chestii incomparabile.
        • +2 (6 voturi)    
          nu am afirmat că (Luni, 28 februarie 2011, 18:19)

          visio [anonim] i-a raspuns lui rravic

          ideologia comunistă este forma de organizare potrivită pentru specia umană, așa cum nici capitalismul cu acele prăbușiri economice voite, nu reprezintă un model; soluția de mijloc, chinezească probabil, ar stabiliza viața oamenilor, dar...cine știe...
          sunt de acord că sistemul comunist ”nivela” societatea, dar....vedem după 20 ani că românii încă au nevoie de străini (udmr) să guverneze; cred că depinde foarte mult de caracterul național, care impune un anume tip de guvernanți; câte talente au plecat afară de ”grija” actualilor și foștilor guvernanți? prea mulți; și nu e vorba numai de timpurile noastre; vorbesc și de perioada interbelică, și de furtul cultural, sau plagiatul, lui Carol I în detrimentul lui Alexandru Ioan Cuza, etc...
          cât despre wc-ul blocurilor, vorbesc de ceea ce am vazut eu (și am vazut destule orașe) și iarăși, depinde de ce pretenții și mai ales ce șanse are de la viață are individul.
          Cât despre Cenaclu..contează numai cum a fost, nu cum ar fi putut fi; oricum, cred că situația trebuie gandită contextual timpului respectiv, adică politic și social; oricum, alte națiuni nu au avut nici măcar atât; altfel, îl putem compara cu American Idol sau România caută talente; cam același lucru însă un pic mai modern.
          Principial, afirm că ideologia comunistă a dat o șansă opincarilor, care oricum erau sătui de atâtea secole de boierisme și aristocratții (în prezent, accederea în anumite instituții se face în continuare pe recomandarea familiei); evident că unii au profitat ca peste tot în lume; românii nu sunt singurii care și-au ucis Conducătorii, mai sunt și americanii, nu mai vorbim de francezi, italieni, etc;
          orice revoltă populară înseamna pe de o parte o insuficientă culturalizare a celor care merg cu pinguinii în horă, iar pe de alta parte înseamnă o cerere către progres...părerea mea...
  • +9 (19 voturi)    
    M-am indragostit numai de ea - Securitateaaaa (Luni, 28 februarie 2011, 11:14)

    radu [anonim]

    Eu, care voiam intr-una alt si alt decor
    Eu, care spuneam prea lesne si oricui "mi-e dor"
    Abia cand a plecat plangand si n-a mai fost a mea
    M-am indragostit numai de ea
    oooo da... SECURITATEAaaaa

    RUSINE!!!
    • +2 (2 voturi)    
      ducu (Marţi, 1 martie 2011, 11:47)

      obs. [utilizator] i-a raspuns lui radu

      Poti sa minti o persoana,poti sa minti un popor poti sa minti un timp dar nu poti sa minti tot timpul
  • +12 (12 voturi)    
    Hm... (Luni, 28 februarie 2011, 11:18)

    Richard the Lionheart [utilizator]

    oare de ce nu sunt foarte surprins?
    Cred ca stirea explica mai multe si din atitudinea atitudinea vitriolanta a doamnei Bertzi, "great characters are alike".
    Inainte de a iesi la lupta live cu vatraiul in mana pe tv poate vor lasa cateva secunde privirea in pamant.
    Ma indoiesc insa ca vor face asta....
    • +9 (13 voturi)    
      Acum nu ai sunt securisti! (Luni, 28 februarie 2011, 12:09)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Richard the Lionheart

      Sunt penelisti!
      Sunt deja spalati!
      Nu mai sunt rosii sunt... galbeni!
      A, ca sunt in aceeasi troaca cu albastrii... ce are a face?
      Ce voiculescu este pc?
      Ce paturiciu e penele?
      Ce ilici e pesede?
      N(m)u e!
  • -1 (15 voturi)    
    nimic interesant (Luni, 28 februarie 2011, 11:18)

    misho [anonim]

    Notele informative dupa vizita unui cetatean strain sau interactiunea cu unul erau obligatorii. Venea cineva la tine de afara (ruda, prieten ), erai obligat sa informezi ce s-a discutat, etc.
    Cu locuinta, aia e alta treaba.
    oricum, se exagereaza.
  • +13 (15 voturi)    
    ducu (Luni, 28 februarie 2011, 11:19)

    misu [anonim]

    Si tu Brutus?
  • -8 (16 voturi)    
    eu nu mai inteleg nimic (Luni, 28 februarie 2011, 11:23)

    eu nu mai inteleg nimic, [anonim]

    eu nu mai inteleg nimic, statul o da in bara, si pe urma isi judeca cetatenii. Cred ca secu' a avut pe cine a dorit, cand a dorit. Sa nu uitam ca parte din arhive au fost arse. Tinde sa nu mai aibe nici-o valoare verdicturile CNSAS. Toti au fost cate ceva
    • +7 (11 voturi)    
      .... (Luni, 28 februarie 2011, 11:46)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui eu nu mai inteleg nimic,

      nu i voie sa nu aiba valoare. problema e ce faci cu creaturile gen voiculescu. declarati securisti si aflati in continuare pe scena politica ... si cu finctie inca ...
      oamenii de genul asta, care, la urma urmei, nu se supun legii trebuie incarcerati. (punct)
      nici nu stiu sigur... ducu bertzi nu i si el ceva parlamentar sau senator?? daca si teo si irina loghin au reusit ...
    • +3 (7 voturi)    
      toti? (Luni, 28 februarie 2011, 14:18)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui eu nu mai inteleg nimic,

      Vorbeste pentru tine, te rog. E foarte riscant sa ne bagam toti in aceeasi oala...
  • +3 (9 voturi)    
    instructiv (Luni, 28 februarie 2011, 11:40)

    ion [anonim]

    Asa cum eram invatati sa credem in comunism tot felul de tampenii crase, asa si acum se flutura tot felul de marote, menite a zapaci prostimea, dar in alt sens. Bertzi asta n-a facut altceva decat ca a profitat de o ocazie de a se insuruba mai bine in sistem, sistem ce avea ca principala sarcina propaganda regimului, care era bine rasplatita, caci cu asa ceva s-au ocupat in primul rand mai toti marii actori, cantareti, scriitori, poeti si celelalte persoane ce puteau acumula atunci ceva notorietate publica. Erau priviti ca facand in primul rand o munca politica, iar pt a aspira la asa ceva nu iti permiteai luxul de a face pe nebunul cu organele statului de atunci. El merita condamnat public doar in masura in care si in zilele noastre pateste acelasi lucru toata liota de capuse semianalfabete si hoate capabile sa calce peste orice cadavre pt a-si atinge scopurile lor meschine, cu mize diferite in functie de nivelul cultural al fiecaruia. Omul a dovedit doar instinct de ceea ce azi s-ar numi politician, o specie ale carei manifestari au avut si au consecinte mult mai catastrofale pt ceilalti decat consecintele a ceea ce a facut alde Bertzi pe vremuri. Daca fara asemenea apucaturi se putea trai totusi decent in romania de atunci, acum nu se prea mai poate, iar asemenea persoane, departe de a merita a fi supuse unui oprobiu public inexistent, sunt bune de dat exemplu tocmai pt ca stiu sa se adapteze, un exemplu in acest sens fiind nevasta Bertzi, fosta mare secretara de stat liberala in ministerul muncii, apogeu "profesional" pe care nu stiu daca l-ar fi putut atinge fara know-how-ul si backgroundul sotului sau.
  • +5 (13 voturi)    
    Nu e de mirare.... (Luni, 28 februarie 2011, 11:41)

    Rescatorul [anonim]

    90 din personalitatile perioadei ante 1989 au colaborat cu securitatea, intr-o forma sau alta. Asa era atunci. Unii o faceau pentru ca erau fortati, altii pentru ca erau delatori din nastere si altii pentru a putea progresa in cariera. Nu cred ca oamenii, cu exceptia delatorilor de profesie, au fost de vina. Sistemul a fost de vina si asta trebuie sa intelegem si sa nu mai permitem existenta unui asemenea sistem. De aceea, un partid ca PSD nu mai trebuie sa ajunga la guvernare, chiar daca, in prezent, si-a scos certificat de buna purtare de la PNL. Rusine PNL pentru tradarea viitorului Romaniei!
    • +7 (11 voturi)    
      cahh! (Luni, 28 februarie 2011, 13:25)

      td [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Si ma rog ce mare personalitate era? Daca nu colabora ii luau chitara? E sinistru. Eram "generatia in blugi', care credea in "spiritul lor liber", iar ei ne turnau parintii la securitate. Scarbos!
      • +6 (6 voturi)    
        Cati ani ai TD ? (Luni, 28 februarie 2011, 17:01)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui td

        Te intreb pentru ca am mari indoieli ca ai facut parte din generatia in blugi a anilor 70 .

        Treaba cu turnatul parintilor la securitate s-a practicat la greu in anii 50-60 pentru ca avantajele erau extraordinare , din neicanimeni deveneai mare activist de partid.

        Eu cred ca nu ai mai mult de 25 de ani si ai pus botul la mari jurnalisti de dupa revolutie sau ai apartinut intradevar generatiei in blugi si parinti tai au avut nesansa de a avea "binevoitori" care sa fi turnat la secu pentru a le face rau.

        In opinia mea atit timp cit cei care au facut cel mai mare rau in tara asta si anume activistii de partid , nu sunt supusi oprobriului public ca si cei care sunt "deconspirati" de CNSAS astfel de dezvaluiri ca cea de azi sunt KAKA-MAKA si praf in ochii celor care casca gura la mass-media din zilele noastre.

        ATENTIE ! Am facut referire la ACTIVISTII de partid nu la membri de partid .
        • +5 (7 voturi)    
          ai dreptate (Luni, 28 februarie 2011, 18:07)

          MIHAELA [anonim] i-a raspuns lui eugenrc

          intradevar activistii de partid au fost raul cel mai mare care coordona si securitatea.Cred ca CNSAS ar trebui sa se ocupe numai de persoanele care fac politica la virf si de marii imbocatiti ,altfel pierd vremea cu nimicuri.
        • +1 (3 voturi)    
          eroare! (Luni, 28 februarie 2011, 21:09)

          td [anonim] i-a raspuns lui eugenrc

          Te inseli amarnic. Am destui ani si cunosc bine urmarile turnatoriilor. Ma mai dor cicatricile. Era plina lumea de "binevoitori".Si activistii vizibili si jigodiile care amusinau tacute sunt la fel de vinovati. Cat despre mass-media, stai linstit, tot aia au impanzit-o!
          • +1 (3 voturi)    
            Acum ai rostit niste adevaruri... (Luni, 28 februarie 2011, 21:50)

            Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui td

            Ducu Bertzi a fost un bun cantaret, la propriu si la figurat. Iar consoarta sa, mare liberala, este o vajnica aparatoare a cardasiei USL condusa de criminalul Iliescu.
            • +2 (2 voturi)    
              ducu (Marţi, 1 martie 2011, 11:53)

              obs. [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

              Tipul omului descurcaret un pic de cantare romaniei,un pic prieten cu paunescu,un pic revolutionar,un pic prieten cu iliescu ,constantinescu,un pic de politica liberala,angajat permanent al radioului public.Oficial ne merge bine si chiar si la propriu
        • +4 (4 voturi)    
          Mai mult decat CORECT... (Luni, 28 februarie 2011, 21:46)

          Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui eugenrc

          Cei care au creat sistemul au fost ACTIVISTII. Si acum tot ei se afla in spatele jefuitorilor si tradatorilor. Sa mentionam pe Ion Ilici Iliescu, Hrebenciuc si alte fete tunse din marea cardasie antinationala, USL. Adevaratii conducatori ai acestei noi pecingini sunt Iliescu, Nastase, Hrebenciuc, Patriciu, Vintu si Voiculescu. Toti, indivizi de ultima speta, profitori ai "epocii de aur". Sunt convins ca "td" este mai tanar si nu poate intelege ce a fost atunci. Din pacate, vocile celor care au cunoscut ADEVARUL pe pielea lor sunt tot mai putine.
  • +12 (12 voturi)    
    Interesant (Luni, 28 februarie 2011, 11:42)

    Bogdan [anonim]

    Imbecilitatea care incearca sa justifice imoralitatea. Cea mai mare capcana a fost pentru Romania : "Sa-i lasam in pace pe comunisti, securisti ca avem ceva mai important acum (intrare NATO, UE, mineri, economie, Basescu...)" Probabil securistii, obisnuitii manipularilor si dezinformarilor lanseaza temele. Avem ceva mai important anume sa eliminam, din viata publica, aceste scursori, indiferent de ce politica sau melodie canta.
    • +5 (7 voturi)    
      Foarte interesant. (Luni, 28 februarie 2011, 17:16)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Am convingerea ca daca printr-o minune imoralitatea ar genera dureri de masele ar fi jale mare in Romania .

      Din pacate poporul roman nu a dorit sa elimine din viata publica aceste scursori .
      In 1990 poporul roman l-a votat pe Ion Ilescu in proportie de 85,07%, adică 12.232.498 de voturi.

      Manifestatia din Piata Universitati din 1990 a sustinut in primul rand aplicarea Punctului 8 de la Timisoara iar romanii nu au inteles asta.
      Pentru cei care au uitat punctul 8 : " Propunem ca legea electorala sa interzica pentru primele trei legislaturi consecutive dreptul la candidatura, pe orice lista, al fostilor activisti comunisti si al fostilor ofiteri de Securitate. Prezenta lor in viata politica a tarii este principala sursa a tensiunilor si suspiciunilor care framanta astazi societatea romaneasca. Pana la stabilizarea situatiei si reconcilierea nationala, absenta lor din viata publica este absolut necesara. Cerem, de asemenea, ca in legea electorala sa se treaca un paragraf special care sa interzica fostilor activisti comunisti candidatura la functia de presedinte al tarii. Presedintele Romaniei trebuie sa fie unul dintre simbolurile despartirii noastre de comunism. A fi fost membru de partid nu este o vina. Stim cu totii in ce masura era conditionata viata individului, de la realizarea profesionala pana la primirea unei locuinte, de carnetul rosu si ce consecinte grave atragea predarea lui. Activistii au fost insa acei oameni care si-au abandonat profesiile pentru a sluji partidul comunist si a beneficia de privilegiile materiale deosebite oferite de acesta. Un om care a facut o asemenea alegere nu prezinta garantiile morale pe care trebuie sa le ofere un Presedinte (...)".
      Dupa 20 de ani este mai important sa scapam de actualele capuse ale Romaniei si mai ales de cele hamesite .
      Doar cineva foarte naiv poate crede ca ne vom recistiga moralitatea si bunastarea cu dezvaluirea unor colaboratori de tipul lui Ducu Bertzi sau a Monei Musca .
  • +2 (10 voturi)    
    Au prins marele securist! (Luni, 28 februarie 2011, 11:54)

    saab [anonim]

    Gata, pot sa dorm linistit, ma simt mult mai bine! Un mare si marsav securist, cu o singura nota informativa a fost deconspirat!
    Haide sa fim seriosi! In vremurile alea tulburi, nu era posibil sa detii vre-o functie mai rasarita sau sa devii cunoscut daca nu dadeai cu subsemnatu.

    Plevusca, asta a deconspirat CNSAS. Cu mici exceptii, numele grele lipsesc din listele lor cu doconspirati. Iar la aia care au turnat sub forma de romane foileton si au facut politie politica, bagand oameni nevinovati la parnaie, acolo ba lipsesc dosarele, ba nu pot fi accesate ca ocupa functii importante in prezent si asa mai departe.
    Mi-e scarba de CNSAS, se prefac ca au activitate si irosesc gazul de pomana pe banii publici.
    • +6 (6 voturi)    
      Corect (Luni, 28 februarie 2011, 17:26)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui saab

      Sunt foarte surprins de ce se dau minusuri celor care sustin ca numele grele lipsesc din listele lor cu doconspirati .
      Asi fi foarte curios sa aflu ce varsta au cei care dau minusuri unui astfel de comentariu.
      Tind sa cred ca in acesti ultimi 20 de ani s-a facut acelasi lucru in scoli ca si in ani comunismului.
      Daca atunci erau infierati capitalistii fara nici o diferentiere acum sunt infierati comunistii in acelasi stil.

      Cred ca la orele de religie ar fi trebuit sa se puna mai mult timp accent pe pilda cu Maria Magdalena care a fost salvată de lapidare, cu eternele cuvinte ale lui Iisus: cel care se ştie fără de păcat să ridice piatra.

      La minusurile primite de cei care gandesc ca si "saab" tind sa cred ca in Romania moralitatea a ajuns la cele mai inalte culmi si lipsa unor astfel de deconspirari sunt singurul obstacol ca sa traim ca in rai.
  • +9 (9 voturi)    
    Amu-i bine ? (Luni, 28 februarie 2011, 12:05)

    Amu [anonim]

    Pacat, ca s-a agatat in plasa securitatii.In valul produs de cenaclul Flacara a fost prins si Ducu al nost. Ar face bine sa iasa cu declaratii si sa-si asume vina.Doar ii barbat si gresala recunoscuta este pe jumatate iertata.
    • 0 (8 voturi)    
      barbat? (Luni, 28 februarie 2011, 12:25)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui Amu

      cred ca tu nu ai auzit ce canta de zeci de ani incoace acest miron cozma al slagarului medieval.
    • +2 (2 voturi)    
      ducu (Marţi, 1 martie 2011, 11:55)

      obs. [utilizator] i-a raspuns lui Amu

      Sunt sigur ca va iesii la Almasanu in emisiune alb ca zapada flancat de Seicaru.
  • +4 (8 voturi)    
    Rudele stiau de 25 de ani! (Luni, 28 februarie 2011, 12:06)

    Liviu Iordache [anonim]

    Rudele ipochimenului stiau de 25-30 de ani ca omul e ciripitor, astfel ca nu mai sta nimeni de vorba cu el din familie de multa vreme. Observati ca CNSAS scoate din cind in cind capul ca sa justifice milioanele cheltuite aiurea, numai membrii consiliului, cu rang de secretar de stat, cheltuiesc pe lefuri de demnitari cit 4 ministere la un loc!
  • +6 (10 voturi)    
    Hei, hei, stai sa o vad acum pe d-na bertzi, (Luni, 28 februarie 2011, 12:28)

    Gabi [anonim]

    cea care le stie pe toate la irealitatea tv, senatoare sau deputata leberala de profesie. O sa se comporte ca rodica stanoiu. Doamne, ce imi place!
  • +1 (7 voturi)    
    apel catre lichele (Luni, 28 februarie 2011, 12:33)

    lc [anonim]

    iesiti din viata politica , luati-va si nevestele si copii cu voi cind ne luati privilegiul de a va vedea si asculta latrind sau cintind pe la canaliile de stiri
    • +3 (5 voturi)    
      Ce bine ar fi sa te asculte (Luni, 28 februarie 2011, 17:29)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui lc

      Mi-ar place sa se intimple o minune si sa dispara din Romania lichelele carora nu le pasa de tara asta si de semenii lor preocupate fiind doar de propria inavutire.
  • -4 (6 voturi)    
    Respectati oamenii buni (Luni, 28 februarie 2011, 13:13)

    Vrabiuta [anonim]

    De ofiterii de securitate nu se leaga nimeni?Ducu Bertzi ramine pentru mine un mare artist.A fost fortat s-o faca .....Asa erau imprejurarile.O fi zis si el ca cele mai tari masini sint cele din trainatate si care-i problema?
    • +3 (5 voturi)    
      ce vorbest? (Luni, 28 februarie 2011, 14:16)

      vrabioi [anonim] i-a raspuns lui Vrabiuta

      mai vrabiuta mea, nu zic ca nu ai avea dreptate,
      dar, sa-si asume

      si ramane la latitudinea oamenilor decizia de apreciere sau nu pentru ceea ce a facut

      dar , repet, sa-si asume daca este adevarat
    • +1 (3 voturi)    
      ? (Luni, 28 februarie 2011, 21:11)

      td [anonim] i-a raspuns lui Vrabiuta

      Fortat pe naiba!Dornic de parvenire si atat!
      • 0 (0 voturi)    
        ba a fost fortat (Marţi, 1 martie 2011, 14:39)

        hatru [utilizator] i-a raspuns lui td

        A fost fortat de felul (rau) in care canta. Fara proptea nu iesea in veci din anonimat. In schimbul turnatoriilor primea...."sa cante si tov. Berti, ca e tovaras de nadejde". Cam asta e.
  • 0 (2 voturi)    
    da (Luni, 28 februarie 2011, 14:10)

    I [utilizator]

    incetul cu incetul aflam ca defapt cam oricine a fost cineva pe vremea comunistilor a trebuit sa toarne la securitate. Pentru ca daca nu colaborai, nu se investea in tine si nu ajungeai mare artist. Sigur au existat oameni mai buni decat cei care au turnat dar ei au fost marginalizati.
  • +1 (7 voturi)    
    Securistii/UTCistii/Pionierii (Luni, 28 februarie 2011, 15:01)

    FaraCoruptie [utilizator]

    Care este de fapt problema fundamentala ca un om a colaborat cu Securitatea de atunci.

    Ce, acum nu se colaboreaza?

    Sa nu uitam ca Securitatea avea dublu rol:unul de mentinere a regimului si altul de aparare a tarii.
    Pare-se ca si oamenii cinstiti care au colaborat cu Securitatea in scopul apararii tarii vor trebui sa plateasca.

    N-ar fi mai bine ca toti UTC-istii si toti care au fost pionieri sa dea socoteala?

    Suntem un popor ce lupta cu el insusi, in loc sa se pazeasca de adevaratii hoti veniti de afara.
    • +1 (1 vot)    
      Stai linistit - le vine si pionierilor randul ! (Marţi, 1 martie 2011, 10:48)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui FaraCoruptie

      Deja nu mai am nici o speranta.
      O multime de tineri de 20 de ani continua sa-si jutifice esecurile dand vina pe comunism.
  • +2 (8 voturi)    
    RE: (Luni, 28 februarie 2011, 15:22)

    anonim [anonim]

    oare vom inceta vreodata cu vanatoarea de vrajitoare? au trecut din 1989 peste 20 de ani. si nu ce s-a intamplat pana atunci ne-a adus in criza de acum ci tocmai acest mod de a actiona si de a gandi in legatura cu capra vecinului. de ce nu incercam sa construim ceva in loc sa cautam razbunari puerile? cu ce ajuta Romania ca acum stim ca in urma cu 20 si ceva de ani concetateni ai nostri au colaborat cu securitatea? daca stim si daca acuzam iese economia din criza? va creste numarul locurilor de munca? va scadea numarul somerilor? va creste nivelul de trai? nu vor mai fi copii analfabeti iar sistemul sanitar se va redresa?
    • +6 (6 voturi)    
      nu zidesti pe nisip (Luni, 28 februarie 2011, 16:22)

      kostake [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Trebuia mai multa fermitate cu punctul 8 de la timisoara, dar cine sa-l auda? Si atunci au fost oameni ca tine caretot dadeau cu vinatoarea de vrajitoare. Nu am facut-o si acum suntem obligati sa construim pe nisip si sa constatam ca totul este in zadar.Toate lichelele isi pun speranta in acest bloc politic ,usla, crezind ca vor sta la umbra. Nu cred, bolovanul a inceput sa se rostogoleasca
      • +6 (6 voturi)    
        DACA SE APLICA (Luni, 28 februarie 2011, 16:45)

        mark35 [utilizator] i-a raspuns lui kostake

        Daca se reusea aplicarea punctului 8 de la Timisoara 95 la suta din politicienii de azi nu erau in frunte cu Iliescu, Constantinescu si Basescu al carui dosar s-a ,,pierdut" si nu va fi gasit in urmatorii 50 de ani.Asta cu Ducu e praf in ochi, nu astia sint colaboratorii periculosi ai securitatii , aia stau bine mersi si acum in functii inalte si manipuleaza gloata ( din care facem parte noi cei multi si dezbinati)
    • +1 (1 vot)    
      de aceea (Luni, 28 februarie 2011, 21:13)

      td [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Pentru ca o lume normala nu va fi niciodata cladita de turnatorii care au sustinut voit sau nevoit mocirla dinainte! Da , daca nu vor mai aparea in viata publica, avem sansa redresarii. Daca nu, ura si la gara!
  • +3 (5 voturi)    
    colaborationismul - secretul succesului? (Luni, 28 februarie 2011, 16:40)

    gaga [anonim]

    Ar trebui sa luam exemplu de la Cehia si Polonia care si-au asumat trecutul colaborationist si au publicat lista de turnatori si colaboratori ai securitatii lasand la latitudinea societatii judecarea lor. In acest mod si societatea eliberata fiind de fantomele trecutului, a putut sa isi construiasca un viitor mai bun. Daca acest Ducu Berzti se stia nevinovat ar fi trebui sa anunte public inca din 1990 faptul ca exista in trecutul lui acest act de colaborare cu organele securitatii. Mai ales ca sotia lui a facut cariera in PNL, partid declarat ca fiind un sustinator al campaniei anti securisti. Asa ne intrebam daca succesul de care s-a bucurat in ultimii 20 de ani (membru prin diferite comitete si comitii influente si bine remunerate) nu s-a datorat si faptului ca era santajabil si cu un profil moral colaborationist.
  • +5 (5 voturi)    
    realizarile unei lovituri de stat (Luni, 28 februarie 2011, 18:12)

    precup florin [anonim]

    ..dupa decembrie 89,singura si cea mai de pret....realizare a golanilor instalati la putere a fost identificarea si localizarea retelei informative a serviciilor de informatii romanesti.....cu ce scop orice prost intelege..asa ca silva silvae..la toamna tataie,..totul a fost o vrajeala a spionilor serviciilor de informatii straine si ostile romaniei.....doar prostii mai cred in lozincile unor golani si curve....care se autointituleaza revolutionari.....va veni si vremea socotelilor......
  • 0 (4 voturi)    
    In acest timp ! (Luni, 28 februarie 2011, 19:29)

    Andy Latimer [utilizator]

    Jalnicul greiere paunescian, Socaciu, bate campii cu "Un albaastruuu infiniiiiit", recte ne baga pe gat 40% muzica "usoara" romaneasca, cu mirabela dauer si irina loghin ! Acest Clantzau pesedist imi provoaca mereu(si el si nevasta-sa, pupila lu' Tatulici) stari de Sila si Voma ! Lichele astea nu suportau muzica Rock si nu sant straini Securistii Uslasi de Asasinarea lui Cornel Chiriac, de la Europa Libera !!! Dumnezeu sa-l odihneasca pe Cornel, pe Paturca ori pe Vali Sterian !
  • +4 (4 voturi)    
    CNSAS, fa-te ca lucrezi! (Luni, 28 februarie 2011, 19:30)

    Colette [utilizator]

    Foarte interesant: un mare informator si colaborator al securitatii a fost dat in vileag!! CNSAS are nevoie sa justifice purcoiul de bani pe care il papa de la bugetul de stat, nu? Dar despre Crinisor Antonescu 'Porumbacu', despre Geoana si tatal sau general de securitate, Nastase, Voicu sau alti politicieni corupti si plini de dosare nu se spune nimic? Ei sunt cei care au avut beneficii si inainte de '89 si dupa...Chiar si socrul lui Victor Rebengiuc a fost securist...Asta e adevarul, am fost o tara sub talpa comunista in care oamenii erau pusi si in fata unor optiuni: sa faca compromisuri si sa aibe niste usi deschise pt copiii lor sau sa se opuna si atunci generatiile viitoare aveau 'un viitor asigurat'. E usor sa vorbesti atunci cand nu ai fost pus in situatia asta, de a avea in mainile tale viitorul unei familii intregi! Oricum, marii informatori si turnatori ne fac legile astazi linistiti din Parlament si partide politice.
  • +1 (3 voturi)    
    vorbe (Luni, 28 februarie 2011, 20:12)

    gheorghe [anonim]

    1. Nu cred că securiștii nu aveau unde să se întâlnească decât într-o garsonieră.
    2. Legea din acele vremuri spunea clar că orice cetățean care se întâlnea și discuta cu un străin trebuia să dea o informare.
    3. Ducu Bertzi rămâne un mare artist orice ar fi făcut, asta nu se schimbă.
    Oricum au fost vremuri grele, unii uită repede, alții își dau cu părerea fără să înțeleagă mare lucru, iar cei care au creat suferință, o duc bine și continuă.
    După cum se vede, nu mai avem de ce să ne mai luăm. Am uitat de pensionari și de bugetari? Pe ei frați români !
  • 0 (2 voturi)    
    saracul ducu (Luni, 28 februarie 2011, 21:12)

    kronk [anonim]

    Il banuiam de mult.Acum ca s-a adeverit imi pare rau de Sanda de Nano si de altii care l-au crezut prieten.Sunt curios ce zice Robert Schwarz zis Ciami.Prieteni au fost prieteni vor ramine.
    • +3 (3 voturi)    
      ducu (Marţi, 1 martie 2011, 12:11)

      obs. [utilizator] i-a raspuns lui kronk

      sarac cu duhul
  • 0 (2 voturi)    
    ca sa vezi... (Luni, 28 februarie 2011, 21:47)

    danarad [anonim]

    ..ce revoltati sint unii pe fostii informatori sau securisti,dar nu-i deranjeaza ca beneficiarii astora,erau activistii de partid,azi presedinti de partide asa zis democratice ,ba isi mai permit sa faca si pe moralistii,sa ne dea si lectii de democratie ...originala...
  • +3 (3 voturi)    
    ducu (Marţi, 1 martie 2011, 12:10)

    obs. [utilizator]

    Elev bun a lui paunescu:un pic de cantare conducatorului iubit,un pic de revolutionar,un pic prieten cu iliescu,constantinescu,un pic de politica liberala.Angajat permanent si in functii de conducere a radioului public un pic de promovare din acest post.Trei-cinci melodii preluate de la fratii Petreus si flendurate toata viata.Oficial imi merge bine si chiar si la propriu.Iata ca poti sa minti o persoana,poti sa minti un popor,poti sa minti un timp dar nu poti sa minti tot timpul.Dar presimt cum o sa apara in emisiunea lui Almasan alb ca zapada flancat de socaciu sa ne explice cum a fost si cu aceasta cantare pe la securitate.
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte grav! (Marţi, 1 martie 2011, 15:33)

    Dumitru Iuga [anonim]

    Foarte grav este sa dai cheia de la casa ta securitatii si sa -i lasi sa-si faca treburile mizerabile acolo ... Vorbesc in cunostinta de cauza. Nimic nu poate justifica fapta.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by