Mesaj din Libia: Angajatii romani ai companiei Lavalin nu sunt evacuati, asa cum li se promisese

de I.R.     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 februarie 2011, 20:27 Actualitate | Esenţial


Un angajat al companiei SNC Lavalin, aflat la Sarir in Libia, a transmis un mesaj HotNews.ro prin intermediul fiice sale, prin care povesteste ca muncitorii romani aflati acolo sunt blocati, iar masurile de evacuare anuntate de companie Ministerului Afacerilor Externe Roman nu au loc. "Sunt oameni bolnavi de panica si cind au auzit ce fac canadienii au intrat si mai tare in panica. Sunt inconstienti, ne trateaza ca pe animale," se precizeaza in mesaj.

MAE anuntase printr-un comunicat de presa transmis sambata ca a luat legatura cu reprezentanti ai mai multor firme, printre care si pe cea a companiei canadiene SNC Lavalin, stabilind diferitele variante de evacuare in siguranta a 79 de cetateni romani de la Ghademes, precum si a 71 de cetateni romani de la Sarir Wellfield si 36 de la Sarir Plant. Sunt luate in calcul doua posibilitati de evacuare, pentru locatia Sarir - terestru catre Egipt, iar pentru locatia Ghademes - terestru, fie catre Algeria, fie catre Tunisia, iar ulterior pe calea aerului catre Romania.

In mesajul trimis fiicei si pus la dispozitia HotNews.ro se precizeaza ca muncitorilor li s-a spus sa se organizeze pentru evacuare, insa in urma cu cateva ore mesajul din partea managementului a fost altul.

"Reprezentatii din Libia isi bat joc de muncitori de la Sarir, 130 de persoane, si nu vor sa ne primeasca in campul de maxima siguranta, motivind ca nu au spatiu, campul are o capacitate de peste 2000 de locuri iar noi mergeam cu mancarea si bucatarii nostri trebuia doar sa ne cazeze, dar canadianul care este sef de camp - Jean Roy -  si cu managerul de fabrica - G. Brabant au refuzat sa ne cazeze, cu toate ca au promis ministerului de externe ca ne primeste."

Angajatii ar fi urmat sa fie preluati si dusi pe cale terestra in Alexandria, Egipt.

Situatia ne-a fost semnalata de aceeasi persoana in cursul zilei de joi. Potrivit fiicei, care a preferat sa-si pastreze anonimatul, compania i-a amenintat pe muncitori cu desfacerea contractelor de munca daca nu se intorc sa lucreze la sonde, desi angajati din alte state fusesera evacuati si li se promisese evacuarea.

Contactata de HotNews.ro, compania a raspuns, joi seara, printr-un email din partea ofiterului pentru relatii cu presa: "Va putem spune ca planurile de evacuare se deruleaza in conditii bune si primele faze au fost realizate cu succes, altele au loc in prezent. 100% dintre angajatii nostri sunt in siguranta si s-a luat legatura cu ei. Nu putem da alte detalii pana cand procesul de evacuare este complet, pentru a nu compromite siguranta celor transferati."

Un numar de 270 de cetateni romani au fost evacuati din Libia pana in acest moment si se are in vedere evacuarea a inca circa 50 de cetateni romani pe calea aerului si a altor 44 pe cale maritima, se arata intr-un comunicat al Ministerului Afacerilor Externe (MAE), citat de Agerpres.

"In urma evaluarii situatiei de pe teren, astazi, 26 februarie 2011, se are in vedere evacuarea a circa 50 de cetateni romani pe calea aerului si se depun eforturi sustinute, prin cooperarea consulara europeana, pentru a face posibila evacuarea pe cale maritima a inca 44 de cetateni romani care se afla la Benghazi", informeaza MAE.

"Reamintim ca, pe fondul degradarii situatiei din Libia si in vederea asigurarii infrastructurii de sprijin pentru asistarea cetatenilor romani, MAE a initiat o Hotarare de Guvern, in urma careia Executivul a aprobat fondurile solicitate (900.000 RON), necesare demararii procedurilor de repatriere. MAE asigura astfel fondurile necesare derularii operatiunilor de evacuare", precizeaza comunicatul.

MAE ii sfatuieste pe toti cetatenii romani care se mai afla in Libia sa se repatrieze si anunta ca in cadrul Departamentului Consular functioneaza, in regim permanent, celula de criza, cetatenii romanii avand posibilitatea contactarii 24/24 a liniei telefonice +4021.319.21.37.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Comentarii alese de moderator

  • Libia (Duminică, 27 februarie 2011, 9:42)
    parau viorel [anonim]

    sunt unul dintre cei 6 romani (primii) care au reusit sa plece din Sarir -Plant in ziua de 25.02.2011, iar acum ne aflam in Alexandria-Egipt cazati la un hotel asteptand sa plecam acasa. Cand toata lumea stia ca vom fi evacuati, managerii canadieni au venit cu un anunt, si anume ca productia se va relua, iar cei care vor sa ramana vor primi , la sfarsit de contract un bonus de 3 salarii, in timp ce cei care vor sa plece sa se treaca pe o lista. Pentru ca nu am crezut asa ceva ne-am trecut pe lista celor care vor sa plece si am si plecat pe 25 feb. Dintre cei 15 romani prinsi de evenimente in Sarir-Plant ,6 am hotarat sa plecam si 9 sa stea acolo (o parte din ei pentru cele 3 salarii si o parte din motive de siguranta, fiindu-le teama de drumul pana la granita cu Egiptul, locatia Sarir-Plant fiind destul de sigura). Estul tarii este total eliberat de trupele lui Gadafi, drumul pana la granita cu Egiptul a decurs fara evenimente, ba mai mult garzile populare ne-au oprit intrebandu-ne daca avem apa si mancare, ne-au dat tigari si ne-au spus sa nu ne facem probleme ca drumul pana la granita cu Egiptul este sigur. Pana la data plecarii la Sarir -plant sosisera vreo 30 de romani de la Sirt Oil, si erau asteptati cei de la Well-Field. In rest, din punctul meu de vedere, managementul canadian de la Sarir este total depasit de situatie, informatiile se schimba de la zi la zi si sunt din ce in ce mai contradictorii si fara suport de credibilitate. Tot ce stiu, dar neconfirmat , este ca pe 26 feb trebuia sa fie evacuati in jur de 500 de oameni de la Sarir-Plant (cand am plecat in camp eram in jur de 1400 de oameni, romani, tailandezi, filipinezi, tunisieni si canadieni)





9335 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    bietii oameni (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 20:37)

    Razvan [anonim]

    Marile companii au politici care chiar incalca cu nesimtire drepturi fundamentale. In cazul in care e vorba de siguranta si integritate fizica si morala, nici nu ar trebui sa se mai puna problema. Din pacate, e o realitate si e bine ca se atrage atentia. Sa speram ca toti romanii vor ajunge cu bine acasa. Felicitari HotNews pentru efort.
    • +2 (2 voturi)    
      Sarir (Duminică, 27 februarie 2011, 9:58)

      amenam [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Pot sa va spun ca din Sarir au plecat 7 romani,mai sint numai 8 in camp.Cei 7 se afla in Alexandria la hotel platit de Lavalin.Chiar acum am vorbit cu unul dintre ei si erau OK,dupa o calatorie de 22 de ore si 8 ore stat la vama.Acum asteapta sa vada cind vor fi trimisi in tara.Cei 8 din Sarir au acceptat benevol sa ramina.
    • 0 (0 voturi)    
      Sarir wellfield (Duminică, 27 februarie 2011, 18:43)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Miine dimineata pleaca si romanii de la Sarir Wellfield catre Egipt.Drum bun baieti si dati si voi un semn cind ajungeti la hotel in Alexandria,Inshallah!!
  • -17 (21 voturi)    
    sa traiti, sefu! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 21:03)

    sluga [anonim]

    asa ne trebuie,slugarim acum si suportam consecintele.
    • +9 (11 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 23:58)

      [anonim] i-a raspuns lui sluga

  • +4 (6 voturi)    
    nenorociti (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 21:44)

    alta sluga [anonim]

    Au dreptate oamenii.Pe sefi ii doare in fund de oamenii lor.Sefii nostri(canadieni) s-au evacuat ajutati de planul de evacuare al guvernului canadian,iar acum d-au comunicate de presa de la distanta.Totdeauna i-au considerat sclavi pe romanii care i-au scos din rahat cu proiectele lor din Libya.
    • +2 (4 voturi)    
      Cunosc (Duminică, 27 februarie 2011, 10:59)

      Unu [anonim] i-a raspuns lui alta sluga

      Ii dorim tumori maligne lui Jean Roy. Gunoiul ala face ce vrea el acolo. Brabant e managerul de proiect dar JR vine cu "ideile". Poate nu stiati...Jean Roy a fost bucatar la viata lui iar acum compania l-a pus Administration Manager si Personnel Manager, imaginati-va cam ce decizii poate lua un astfel de om(tare companie nu?). Nici macar colegii lui canadieni nu il agreaza, multi au plecat de acolo din cauza lui.
      Managerul de productie a fost sofer de betoniera iar superintendentul sofer de ambulanta. Au trimis toate ciurucurile care le-au avut in tara acolo. Dintre canadienii care lucreaza acolo doar 3...4 sunt competenti (Richard - rigging, Robert - cost control si mai era un baiat de la productie Gino). Am poze "treburile" de acolo. Sefii din canada habar n-au ce fac gunoaiele alea acolo.
      • 0 (2 voturi)    
        @UNU (Duminică, 27 februarie 2011, 16:13)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Unu

        Salut baieti,toate cele bune si aveti grija de voi.Gino Civitto a plecat de mult,ca nu prea avea loc.
  • +3 (5 voturi)    
    pff (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 21:50)

    adonis84 [utilizator]

    79 de cetateni romani... Cati din astia 79 or avea fiice, HotNews? Ce tortura o manca saracul acum ...
    • +1 (3 voturi)    
      Asa as face si eu ... (Duminică, 27 februarie 2011, 8:18)

      Petronius. [anonim] i-a raspuns lui adonis84

      Probabil ca tocmai printre cei care NU au fiice ar trebui cautat omul nostru. Eu in locul lui asa as face, tocmai ca sa nu pot fi identificat ;-)
  • +6 (6 voturi)    
    Greu de iesit (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 21:54)

    Un roman [anonim]

    Am avut angajati in Libia, iar singura modalitate de evacuare a fost tererstru, din Tripoli pand la Djerba in Tunisia. Avioane sau vapoare poate ca ajung in Tripoli sau in Benghazi, problema mare este ca nu se poate ajunge la ele: sunt 3-4 mii de oameni in fata aeroportului care vor sa fie evacutati, deci nu se poate ajunge usor la cladirea consulatului aflat in vecinatatea cladirii aeroportuare. Angajatii nostri au iesit joi dupa-amiaza, iar situatia era oarecum stabila, dar foarte tensionata. Le-au fost confiscate cartelele SIM libiene precum si orice suport electronic pe care se pot stoca date: carduri de memorie de exemplu. Este foarte probabil ca situatia in zona sa se fi inrautatit intre timp.

    Dar una peste alta, trebuie ca si companiile angajatoare sa fie interesate de evacuarea angajatilor, altfel sansele de reusita sunt minime.
  • +2 (2 voturi)    
    informatii (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 21:58)

    Vlad-I [utilizator]

    In multe tari sunt discutii pe seama evacuarilor, nu se pot evacua asa usor cetatenii. Inca putin si ghidul revolutiei o sa fie istorie, chiar s-a maimutarit deosebit de mult timp.
  • +4 (6 voturi)    
    alexxaciul@yahoo.com (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 22:02)

    Alexandra [anonim]

    Tot ce stiu de la news este ca s-au dus sa-i evacuze si nu le-a dat voie sa aterizeze. Pana la urma au aterizat dar avionul s-a intors gol in Canada fiindca n-au avut la dispozitie decat 2 ore timp insuficient sa-i ia. Asta au spus la stiri. Dar cu siguranta se intorc . Doamne ajuta si le tin pumnii sa se intoarca sanatosi (in Ro sau in Ca)
  • -11 (13 voturi)    
    Ce cautau acolo? (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 22:02)

    Alex [anonim]

    Colaborau cu dictatura lui Gaddafi? Ce cautau in Libia... o viata mai buna oferita de tovarasul G strainilor, in schimbul banilor cu care acum plateste teroristi subafricani?

    Nasol moment, dupa ce i-a durut in fund de ce traiesc libienii in fiecare zi, acum simt si ei nitel gustul terorii. Lasa, i-a mancat sa colaboreze cu dictatura, acum sa se simta putin...
    • +4 (4 voturi)    
      cita ignoranta (Duminică, 27 februarie 2011, 6:51)

      ispy [anonim] i-a raspuns lui Alex

      tu ai crescut pe lumea asta fix degeaba. cum te suporti maestre? si ghadafi te-ar dispretui.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Duminică, 27 februarie 2011, 8:38)

      David [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Oamenii sunt la munca. Sunt angajati. Angajati ai unor companii canadiene. Iti dai seama ca nu s-au dus acolo de placere. Nimeni nu pleaca de acasa cu inima usoara, sau de placere.

      Dupa logica ta romanii din Italia "colaboreaza" cu Berlusconni, Cei din Spania "claboreaza" cu ETA, etc etc.

      Si daca deplangi asa mult soarta altora... de ce nu te duci acolo sa-i ajuti? Sa pui mana pe arma si sa lupti alaturi de libieni?

      Stii cum se zice: cainele moare de drum lung... eu zic sa ne vedem de ai nostri cum sa-i aducem acasa.
    • +4 (4 voturi)    
      Ca si tine ... (Duminică, 27 februarie 2011, 9:32)

      Dani.El [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      ... care ai colaborat cu dictatura comunista dinainte de '89! Ai lucrat, intr-un el sau altul, pentru regimul comunist si nu te-a interesat ca Romanii traiau greu, cu paine pe cartele si mancare pe ratie, tradatorule! Nu-i acelasi lucru?

      Oamenii muncesc, nu colaboreaza. Daca ai avea un dram de bun simt ai fi realizat ca nu guvernul libian ii plateste ci compania canadiana. Cat despre bani ... Cei ca ei, "capsunarii" (nu ca ar culege capsuni dar merg sa lucreze in strainatate pentru salarii pe care altii nu le-ar accepta) mai sustin economia romaneasca si permit unor putori ca tine sa mai exista in Romania!
    • +4 (4 voturi)    
      ......dar tu (Duminică, 27 februarie 2011, 11:11)

      erimia [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      ...ce cauti aici ! Nu vezi ce prostii spui, drept prin urmare esti un mare................ !!!
    • +4 (4 voturi)    
      Esti un imbecil (Duminică, 27 februarie 2011, 11:33)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Cum adica ce cautau? Oamenii au mers sa munceasca. Au muncit pentru o firma privata nenorocitule, nu are nici o legatura Gaddafi, nu s-au dus la el sa se roage sa-i angajeze.
  • +2 (6 voturi)    
    bataie de joc (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 22:24)

    virgil [anonim]

    Nu se poate asa ceva,compania LAVALID/MIDROM ( Romania) nu poate scoate muncitorii Romani din Libia.Am o ruda foarte apropiata acolo si nu stie inca ce se va intampla,le-au dat initial pasapoartele dupa care le-au luat inapoi.
    MAE au anuntat ca sint romani care nu vor sa se intorca in tara,dar acesti romani nu au cum sa se intoarca de la 1200 de Km. din desert.
    USA va rugam din suflet ajutati-ne parinti sa ajunga acasa,nu luati in sema guvernul Romaniaei.


    multumim
  • +7 (7 voturi)    
    solidaritate (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 22:38)

    fumy [anonim]

    mai mama, eu nu am avut curaj sa plec din tara sa muncesc in alta parte, sa castig bani mai multi pentru familia mea

    daca unii au avut, bravo lor
    bravo mae si mapn pentru ceea ce fac

    ne mai miram ca suntem asa de divizati

    hai sa nu fim un popor ieftin
  • +6 (8 voturi)    
    Acum e acum! (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 22:54)

    Dani.El [utilizator]

    Sper ca reactia Guvernului Romaniei sa fie una pe masura.

    Eu le-as propune ca, daca se verifica vestile din Sarir sa fie trimise avioane cu trupe de comando pentru recuperarea tuturor cetatenilor Romani precum si pentru arestarea managerilor canadieni care ii trateaza astfel pe concetatenii nostri in vederea judecarii lor in Romania pentru tentativa de omor.

    Dar eu nu sunt membru in Guvernul Romaniei ...
    • +2 (2 voturi)    
      nu prea merge (Duminică, 27 februarie 2011, 2:42)

      ps [anonim] i-a raspuns lui Dani.El

      ....sa vii din Romania ca sa arestezi niste canadieni in Libia.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Duminică, 27 februarie 2011, 3:06)

      raducu [anonim] i-a raspuns lui Dani.El

      Am zambit la propunerea de folosire a fortelor armate, dar ma tem ca nu se poate decat pe ascuns sau cu aprobare de la statul gazda. Altfel se cheama declaratie de razboi impotriva statului Lybia.
    • +3 (3 voturi)    
      fantezii (Duminică, 27 februarie 2011, 10:54)

      Lool [anonim] i-a raspuns lui Dani.El

      Cred ca te uiti prea mult la filme de actiune. Astfel nu prea ai timp sa mai fii si membru in guvern. Pe calculator ai avut succes cu misiunea de comando?
    • +2 (2 voturi)    
      Propuneri de Hollywood (Duminică, 27 februarie 2011, 11:54)

      Nbk [anonim] i-a raspuns lui Dani.El

      Propunerea asta inseamna:
      - interventie militara pe teritoriul altei tari, care este interzisa oriunde in dreptul international si ar insemna, pe langa scandal diplomatic urias, anularea imediata de catre libieni a dreptului de survol pentru aeronavele romanesti care evacuaza persoane acum;
      - rapirea de cetateni straini, de pe teritoriul unei tari terte, pentru comiterea unei infractiuni pe teritoriul unei tari terte. Cu alte cuvinte, ca oricarei tari i se pare ca oricine din lume a facut ceva ce nu-i convine, il poate rapi si judeca pe teritoriu propriu.
    • 0 (2 voturi)    
      Serios? (Duminică, 27 februarie 2011, 16:16)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Dani.El

      Romania are guvern? Nu am stiut.Multumesc de informatie.Shukran
  • 0 (4 voturi)    
    romanii la urma (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 23:17)

    cc [anonim]

    pe romani ii lasa la urma ca nu face nimeni scandal pentru ei, la o adica ( nimeni la nivel inalt)
  • +2 (4 voturi)    
    acum se vede (Sâmbătă, 26 februarie 2011, 23:24)

    Radu [anonim]

    Sper sa auzim cat mai curand reactia ministerului cu privire la acest caz!
    • +1 (3 voturi)    
      Tu stii... (Duminică, 27 februarie 2011, 2:28)

      ASI.MO [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      ... ca sunt lucruri care nu se aud, dar miros naspa! Presupun ca asta vei "auzi" de la minister! Sa-ti acoperi insa nasucul, ministerele noastre nu miros a levantica!
    • 0 (2 voturi)    
      mesaj trimis catre SNC Lavalin (Duminică, 27 februarie 2011, 4:36)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui Radu

      To: pierre.duhaime@snclavalin.com; david.goldman@snclavalin.com; claude.mongeau@snclavalin.com; gwyn.morgan@snclavalin.com; jean-claude.pingat@snclavalin.com
      CC: ministru@mae.ro; dag@mae.ro; redactie@hotnews.ro
      Subject: votre attitude méprisante vis à vis de votre personnel roumain basé en Libye
      Date: Sun, 27 Feb 2011 03:11:04 +0100

      Messieurs
      J'apprends avec la plus grande stupéfaction par l'intermède de la presse que votre mépris envers votre personnel basé en Libye dépasse les bornes de toute décence humaine.
      Je connais votre entreprise de l'intérieur, en ayant été employé pendant plusieurs années au siège de Bruxelles. Vos pratiques ont toujours frôlé l'évasion fiscale et l'illégalité et je détiens à cet effet toute une série de documents pouvant être produits à tout moment devant les autorités judiciaires européennes compétentes.
      Je vous mets par conséquent en demeure de prendre sans aucun délai vos responsabilités légales en ce que concerne le rapatriement des ressortissants étrangers employés en Libye au nom de la société SNC Lavalin, plus particulièrement ceux de nationalité roumaine, que vous traitez actuellement à la limite de l'esclavage vis à vis des normes et accords internationaux.
      En même temps, je me réserve le droit de faire connaitre vos pratiques à travers tous les canaux d'information existants, télévision, presse écrite et internet.
      En attendant votre prompte réaction, je vous prie de recevoir, Messieurs, mes sincères salutations.
  • +3 (3 voturi)    
    Libia (Duminică, 27 februarie 2011, 8:36)

    Adrian [anonim]

    Oameni buni,
    Eu lucrez in Algeria, din fericire pe aici e liniste. Trebuie sa va informez ca ieri s-a dat un decret prin care cei care intra in tara din zone de conflict vor beneficia de asistenta si vor fi trimisi acasa in siguranta.Sa aveti incredere ca informatia este reala.Gadames este cam la 20km de frontiera cu Algeria, iar drumurile sunt bune.
  • 0 (2 voturi)    
    Ref. SNC Lavalin (Duminică, 27 februarie 2011, 9:07)

    MP [anonim]

    1. Cunosc situatia deoarece am lucrat cu SNC Lavalin cu ani in urma. Romanii din Lybia sunt angajati MIDROM, Timisoara, ei lucrind pentru LICAN [Joint Venture SNC Lavalin (Canada) & GMRA (Lybia)] printr-un contract de furnizare forta de munca.
    MIDROM este responsabil / obligat a solicita evacuarea in siguranta a romanilor prevalindu-se de Art. "Forta Majora" din contractul lor (daca exista).

    2. MAE pe de alta parte poate face presiuni asupra Ambasadei Canadei la Bucuresti, cea care poate pune presiune pe SNC Lavalin (Montreal/Canada) de a evacua romanii,

    3. Ca regula, in trecut, respectiva firma le retinea specialistilor pasapoartele fiind obligatia lor de a le obtine viza de iesire la plecare. Fara implicarea SNC Lavalin va fi aproape imposibila repatrierea romanilor. A circula fara pasaport/viza/escorta, acum, e sinucidere curata.

    4. Cei de la Sarir pot fi evacuati pe ruta (rutier): Sarir-Jalo-Adjidabia-Benghazi (daca aeroportul e accesibil pot lua avionul)-Tobruk- Egipt (approx. 1000 KM).
    Cei de la Gadamesh (approx. 500 Km sud de Tripoli) pot trece in Tunisia sau Algeria
    • 0 (2 voturi)    
      sclavie! (Duminică, 27 februarie 2011, 14:34)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui MP

      E ILEGAL sa retii actele de identitate ale cuiva! respectiv, pasaportul!!!
      Faptul ca acest lucru li s-a cerut de catre firma, ar fi trebuit sa le dea romanilor de gandit!
      Din pdv al meu, acest lucru spune TOT despre firma respectiva! retinerea actelor de identitate denota CLAR ca fiama nu voia decat sa igradeasca libertatea de miscare si sa ii foloseasca pe oameni ca pe niste sclavi!
      • 0 (0 voturi)    
        @ Codruta N (Duminică, 27 februarie 2011, 17:07)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Codruta,aici gresesti.Nu era vorba de retinerea abuziva a pasapoartelor.In Benghazi se afla birou Lavalin pe toata Libya.Noi lasam acolo pasapoartele pentru a se putea aplica pentru viza.Ne trebuia si viza de munca (Ikama) si viza de intrare in Libya (re-entry).Noi fiind izolati in desert nu aveam cum sa aplicam pentru asa ceva.Si nici nu aveam nevoie de pasaport,2 luni cit stateam in desert ,nu aveam ce face cu pasaportul.Cind plecam spre casa,mergeam la Benghazi primeam pasaportul cu toate vizele si biletul de avion pentru Tripoli.
    • 0 (2 voturi)    
      To MP (Duminică, 27 februarie 2011, 16:08)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui MP

      Vezi ca gresesti,numai cei din Wellfield apartin de Lican.Aeroportul din Benghazi nu se poate folosi,pistele sint OK,dar nu mai este personal.
  • +1 (1 vot)    
    Libia (Duminică, 27 februarie 2011, 9:42)

    parau viorel [anonim]

    sunt unul dintre cei 6 romani (primii) care au reusit sa plece din Sarir -Plant in ziua de 25.02.2011, iar acum ne aflam in Alexandria-Egipt cazati la un hotel asteptand sa plecam acasa. Cand toata lumea stia ca vom fi evacuati, managerii canadieni au venit cu un anunt, si anume ca productia se va relua, iar cei care vor sa ramana vor primi , la sfarsit de contract un bonus de 3 salarii, in timp ce cei care vor sa plece sa se treaca pe o lista. Pentru ca nu am crezut asa ceva ne-am trecut pe lista celor care vor sa plece si am si plecat pe 25 feb. Dintre cei 15 romani prinsi de evenimente in Sarir-Plant ,6 am hotarat sa plecam si 9 sa stea acolo (o parte din ei pentru cele 3 salarii si o parte din motive de siguranta, fiindu-le teama de drumul pana la granita cu Egiptul, locatia Sarir-Plant fiind destul de sigura). Estul tarii este total eliberat de trupele lui Gadafi, drumul pana la granita cu Egiptul a decurs fara evenimente, ba mai mult garzile populare ne-au oprit intrebandu-ne daca avem apa si mancare, ne-au dat tigari si ne-au spus sa nu ne facem probleme ca drumul pana la granita cu Egiptul este sigur. Pana la data plecarii la Sarir -plant sosisera vreo 30 de romani de la Sirt Oil, si erau asteptati cei de la Well-Field. In rest, din punctul meu de vedere, managementul canadian de la Sarir este total depasit de situatie, informatiile se schimba de la zi la zi si sunt din ce in ce mai contradictorii si fara suport de credibilitate. Tot ce stiu, dar neconfirmat , este ca pe 26 feb trebuia sa fie evacuati in jur de 500 de oameni de la Sarir-Plant (cand am plecat in camp eram in jur de 1400 de oameni, romani, tailandezi, filipinezi, tunisieni si canadieni)
    • -1 (1 vot)    
      To Viorel (Duminică, 27 februarie 2011, 16:05)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui parau viorel

      Servus Viorele,au plecat cei care trebuiau sa plece.Am vorbit cu baietii si mai sint numai 450 de oameni acum in plant.Aveti grija de voi si nu exagerati cu berea.Masalam
      • 0 (0 voturi)    
        Haa (Duminică, 27 februarie 2011, 19:14)

        Alexe Cristian [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Mai sunt doar 450 oameni intr-un camp care poate gazdui 2000. Celor de la Sarir Wellfield le-au spus ca nu mai au locuri azi si ca nu ii primesc....asta ca urmare a articolelor din presa probabil.
        • 0 (0 voturi)    
          Retrag (Duminică, 27 februarie 2011, 19:58)

          Alexe Cristian [anonim] i-a raspuns lui Alexe Cristian

          S-a primit confirmare ca pleaca si cei de la Wellfield maine dimineata tot cu "escala" in seara asta la Sarir Plant.
          • 0 (0 voturi)    
            Cristi (Luni, 28 februarie 2011, 9:59)

            Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alexe Cristian

            Asa te rog,retrage, ca ai primit informatii proaspete.De la cine oare?
            • 0 (0 voturi)    
              Din "mass media" (Luni, 28 februarie 2011, 12:48)

              Alexe [anonim] i-a raspuns lui Gigi

              De la mijlocul nostru de informare in masa...Jiji.
  • +2 (4 voturi)    
    Sarir (Duminică, 27 februarie 2011, 11:30)

    Gigi [anonim]

    Eu lucrez la Sarir camp.Acum sint in vacanta si evenimentele m-au prins acasa.Acum sint pe mess cu colegii mei.7 romani au plecat ,au calatorit 22 de ore si sint acum in Alexandria Egipt la hotel platit de Lavalin.Asteapta sa vada cind vor fi trimisi acasa.In camp au mai ramas 8 romani care au ales sa ramina acolo,nu i-a fortat nimeni.Despre Sarir wellfield nu am informatii,asa ca nu pot spune nimic.Am mai scris de doua ori,dar vad ca nu-mi apare mesajul,nu stiu ce site mai este si asta.
  • +1 (3 voturi)    
    Evacuare Libia (Duminică, 27 februarie 2011, 12:30)

    Diana [anonim]

    Si tatal meu este in Libia, la Sarir Wellfield. In fiecare zi vorbesc cu el pe Messenger si este din ce in ce mai demoralizat. Sentimentul tuturor de acolo este cel de abandonare din partea firmei SNC Lavalin din Canada, firma care are obligatia de a-i evacua in siguranta pana intr-un loc de unde pot fi preluati de autoritatile romane. In fiecare zi sun la firma de recrutare din Timisoara, Midrom Trading, si de fiecare data mi se da acelasi raspuns: Se lucreaza la planul de evacuare. Si cu toate acestea, de o saptamana, nu se intampla nimic, ei sunt tot in mijlocul desertului, fara nici un mijloc de a se apara si fara nici o speranta. Fac apel la cei care pot ajuta, sa faca presiuni asupra firmei canadiene pentru a-i evacua si pe romanii de la Sarir Wellfield, ca si ei tot oameni sunt...si sunt disperati! Va multumesc!
    • 0 (2 voturi)    
      sa fie tare si vigilent (Duminică, 27 februarie 2011, 16:41)

      didi [anonim] i-a raspuns lui Diana

      draga diana, mai intai sa nu pui la suflet ce scriu
      dezradacinatii despre "mercenari"
      atata pot

      ce pot eu este ca tatal tau sa fie tare si vigilent
      sa nu isi consume energia inutil
      in rest insista,insista si insista
      nu te lasa
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc! (Luni, 28 februarie 2011, 11:22)

        Diana [anonim] i-a raspuns lui didi

        Va multumesc mult pentru incurajari! Conteaza foarte mult sa stii ca sunt si oameni cu suflet care sa-ti fie alaturi, chiar si numai cu un gand bun.
        • 0 (0 voturi)    
          Mult noroc! (Luni, 28 februarie 2011, 23:57)

          xyz[anonim] [anonim] i-a raspuns lui Diana

          Stai linistita...Totul o sa fie bine...si eu am o ruda care lucra aici si au plecat in sfarsit spre casa. iar din cate am aflat si eu,ceea ce e relatat in articol este destul de corect. Mult noroc tatalui tau si tuturor celor care inca se afla in Libia!

          p.s. nu pune la suflet ceea ce scriu cei care critica in necunostinta de cauza;)
    • 0 (0 voturi)    
      nu au suflet (Luni, 28 februarie 2011, 0:33)

      ******** [anonim] i-a raspuns lui Diana

      Draga Diana ai dreptate referitor la ce anume ni se spune de la Timisoara zici ca sunt inregistrate pe banda, de fiecare data spun acelsi lucru.Daca le iei mai tare se pierd cucoanele care sunt angajate acolo,iau niste bani degeaba si ce bani, doar invart niste hartii de pe stanga pe dreapta, se lovesc una de alta prin birou, cafele , tigari.... deaia nu mai pot ele.
      Dar sa stam linistite cat de cat si sa ne rugam la bunul d-zeu ca doar atat ne-a mai ramas. Basescu are alte treburi, dar daca era perioada alegerilor sa-l fi vazut ce repde actiona.Cei din presa si televiziune au alte subiecte mult mai importante de dezbatut si anume cum ca divorteaza Columbeanca, despre Mondialul etc etc
      Deci ce sa mai comentam ca nu ne ia nimeni in seama.Nu ne ramane decat sa le tinem pumnii,sa asteptam ca zilele astea trebuie sa soseasca si ei in tara, mai mult ca sigur, numai drum bun sa aiba si fara evenimente
      Toate cele bune va doresc tuturor si sa gandim pozitiv, eu sunt sotia unuia dintre acei romani, care isi asteapta sotul si cei 2 copii care sunt terminati din toate punctele de vedere.Asta e cu d-zeu inainte.Eu sper ca pe miercuri, joi sotul meu sa fie acasa.
      • 0 (0 voturi)    
        Vesti (Luni, 28 februarie 2011, 11:35)

        Diana [anonim] i-a raspuns lui ********

        Multumesc pentru incurajari. Macar noi sa le fim aproape...Ce pot sa va spun e ca se pare ca azi dimineata au plecat spre Egipt de la Sarir Plant. Adica i-au dus pe cei de la Wellfield la Plant si de-acolo spre Egipt. Nu putem decat sa speram ca intr-adevar asa...
        • 0 (0 voturi)    
          Da (Luni, 28 februarie 2011, 12:54)

          Cristi Alexe [anonim] i-a raspuns lui Diana

          Asa este Diana. Este si tata printre ei. A sunat azi dimineata in tara si a anuntat ca au plecat pe la 10:30 de la Sarir Plant in convoi spre Egipt. Stai linistita ca ajung bine...in partea aia este liniste.
      • 0 (0 voturi)    
        maniezi pe d-zeu (Marţi, 1 martie 2011, 12:58)

        didi [anonim] i-a raspuns lui ********

        nu ii iau apararea lui basescu

        dar, sa stii ca aceasta repatriere s-a facut cu acordului lui

        nu mai crede tot ce spun antenisti si irealisti
        filtreaza informatiile
        o avea defecte,dar, sa uite de romani ma indoiesc

        si sa stii ca nu l-am votat, da, ma bucur ca au fact-o altii in locul meu
    • 0 (0 voturi)    
      Evacuare (Luni, 28 februarie 2011, 12:13)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Diana

      Diana,azi dimineata au plecat 94 de romani din Sarir Plant.Erau de la Sirte Oil,Sarir Wellfield si unul din Sarir Plant.Sa le uram drum bun,sa ajunga cu bine la familiile care ii asteapta.
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc! (Luni, 28 februarie 2011, 12:34)

        Diana [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Multumesc mult pentru vestile bune! Nu poate decat sa ma bucure ca se confirma din mai multe surse faptul ca, in sfarsit, au plecat de acolo. Drum bun, fara evenimente neplacute!
  • -5 (5 voturi)    
    ce treaba am eu cu mercenarii aia? (Duminică, 27 februarie 2011, 13:23)

    Alex [anonim]

    S-au dus acolo doar sa castige bani. Stiau ce riscuri isi asuma lucrand ptr niste canalii de occidentali. Credeau ca aia ii vor trata vreodata altfel decat ca pe niste sclavi? Credeau prost. Ghinionul lor. Nu inteleg de ce eu, contribuabil roman, tre' sa platesc evacuarile unor mercenari ca ei, care se duc si pun botu' la salarii in dolari.
    • +3 (3 voturi)    
      Pentru Alex (Duminică, 27 februarie 2011, 16:00)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Alex draga,nu stiu care cap folosesti tu ca sa judeci,sau neuronul tau,ala care ti-a mai ramas,se simte tare stingher.Noi am plecat pentru un salariu mai bun,sa ne ajutam copiii.Ai tu habar cit costa construirea unei case in Romania?De ce crezi ca ne poti jigni facindu-ne merceanri?Nu prea-iubitul sef al statului a trimis oamenii sa lucreze fara?Daca tu nu ai avut curajul sa te duci sa lucrezi afara,mai bine taci.Habar nu ai ce inseamna sa stai departe de familie,sa pierzi evenimente importante,dar ne sacrificam pentru a ajuta familia.Si inca ceva,salariile erau in euro.
      • 0 (0 voturi)    
        pt Gigi (Luni, 28 februarie 2011, 23:59)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        aveti dreptate!
    • +3 (3 voturi)    
      tu ce ai alege? (Duminică, 27 februarie 2011, 16:12)

      David [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Sa mori de foame patriot sau sa te duci sa lucrezi in alta parte si sa iti poti sustine familia, sa strangi bani pentru viitor si sa te intorci acasa cand situatia este mai buna?

      Sau ar fi mai bine sa stea toti acasa pe ajutor de somaj, mancand din banii celor ca tine... Atunci ai urla ca ce treaba ai tu cu puturosii aia care stau pe ajutor de somaj. Ca "la munca nu la intins mana".

      Ei bine ei au ales "la munca" in alta tara decat "la intins mana" acasa.

      Si apropo... cand te duci in alta tara sa muncesti, te duci pentru bani, nu pentru politica... nu suntem jandarmii lumii sa ii invatam pe altii cum se face o revolutie, si nici sa ii invatam cum sa treaca de o tranzitie. Si nici sa ii eliberam.

      Oricum pana sa plece acolo au platit cu varf si indesat impozite in Romania ca sa li se cuvina asistenta in cazul unor astfel de evenimente.

      Mai gandeste-te.
    • +4 (4 voturi)    
      alex (Duminică, 27 februarie 2011, 16:48)

      puma [anonim] i-a raspuns lui Alex

      mai copile, suntem in 2011, mergi mai mama in lume, vezi ca guvernele isi apara cetatenii indiferent de motivele care i-au dus acolo

      nu fii ingust la minte!
      nu o lua ca o jignire, nu doresc acest lucru

      vorba bunicului meu " cand mergi pe strada , vezi mai mult de 1 m in fata"
    • +1 (1 vot)    
      Buuun (Duminică, 27 februarie 2011, 19:09)

      Alexe Cristian [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Sunt vorbele unui om din mediul rural care nu a depasit niciodata granitele satului/comunei. E prima generatie de incaltati din neamul lui si nu are de unde sa stie el treburi d-astea. Am zis.
  • +1 (1 vot)    
    alo ! ... care drepturi ?! ... (Duminică, 27 februarie 2011, 15:19)

    unknown unknown [anonim]

    Ca sa vezi ! Chiar ina ceste zile se discuta la foc continuu despre asumarea pe codul muncii !
    Se invoca o asa zisa flexibilizare dar " pe la colturi " se discuta de presiunile facute de catre multinationale - nu cumva si canadienii de la Lavalin ?! - in acest sens. Adica, intr-adevar sa fim tratati ca niste sclavi ! Suntem perceputi ca lumea a treia spre a patra(!) - vezi indieni, pakistanezi etc. -nu ca cetateni UE cu drepturi depline !!!
  • -1 (1 vot)    
    valoarea pasaportului romanesc (Duminică, 27 februarie 2011, 17:03)

    Technicus [utilizator]

    Care e motivul pentru care firma canadiana trebuie sa-i evacueze pe romani ? Canadienii sunt evacuati de guvernul canadian (vreo 200 pana acum).

    Este de datoria guvernului roman sa-si protejeze cetatenii, deci sa gaseasca modalitati sa-i evacueze (cu ajutorul altor state NATO, de exemplu).

    Pana la urma cati cetateni romani sunt blocati in Libia?
    • 0 (0 voturi)    
      moguli (Duminică, 27 februarie 2011, 20:13)

      puma [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      dragule, da tu crezi ca tvurile mogulilor insista la stiri sa spuna , chiar daca primesc de la mae comunicate

      pentru ei este important bercea mondialu&altii

      ce treaba au ei cu romanii din dispora

      aici, de unde ies bani
  • 0 (0 voturi)    
    presa canadiana (Luni, 28 februarie 2011, 3:51)

    Cristi din Montreal [anonim]

    http://www.cbc.ca/news/canada/montreal/story/2011/02/24/canadian-snc-lavalin-workers-stranded-in-libya.html

    http://www.cbc.ca/news/world/story/2011/02/24/snc-lavalin-prison022411.html

    http://www.cyberpresse.ca/international/dossiers/crise-dans-le-monde-arabe/201102/24/01-4373439-des-travailleurs-quebecois-coinces-en-plein-desert-libyen.php

    http://www.montrealgazette.com/technology/Lavalin+halts+work+Libyan+Jail/4352905/story.html

    Pe scurt e vorba de faptul ca sunt si canadieni care sunt nemultumiti de cum se comporta compania. Si se mai vorbeste de proiectele aflate in desfasurare: o puscarie in constructie(la care s-a oprit lucrul pe 26 feb), un aeroport la Benghazi care mai are doi ani pana la terminare, si conducte pentru transportul apei in desert. Din cate se pare proiectele din Libia reprezinta cam 3% din cifra lor de afaceri. In presa canadiana se zicea acum cateva zile ca si-au evacuat oamenii cu autobuzele. Abia acum incepe sa se auda ca au rateuri. Cat despre guvernul canadian, a dat cu stangul in dreptul(au trimis 3 avioane; doua s-au intors goale si al treilea a luat diplomati in principal; canadieni si de alte natii). Pe aici presa s-a luat de ei. Majoritatea canadienilor au plecat cu mijloace proprii sau ajutati de alte tari.
    Despre interventii militare, britanicii au deja nave de razboi in zona si le folosesc pentru evacuare. Iar SAS a ajutat un zbor militar sa ajunga in desert si sa ia cca 150 de lucratori de acolo. Un raid comando.
    • 0 (0 voturi)    
      guvernul romaniei (Luni, 28 februarie 2011, 22:30)

      gdspg [anonim] i-a raspuns lui Cristi din Montreal

      iar la noi presa prezinta repatrierea romanilor din libia la " si altele"
  • 0 (0 voturi)    
    Sarir (Luni, 28 februarie 2011, 8:51)

    Slapica [anonim]

    Mult noroc si drum fara evenimente neplacute ptr romanii care au ajuns la Alexandria,iar pentru cei ramasi in camp la Sarir, fiti tari.Servus
    • -1 (1 vot)    
      Slapica??? (Luni, 28 februarie 2011, 10:01)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Slapica

      Servus Marius.Toate cele bune si tie.Noi am avut noroc ca am fost acasa.Poate se linisteste treaba si ne intoarcem la munca.Voi in Sarir,eu la kalabush, Inshallah. Masalam!
  • 0 (0 voturi)    
    Calm (Luni, 28 februarie 2011, 9:56)

    Alex [anonim]

    Am fost in zona in vremuri mai bune.
    Cel mai important este sa fii calm si rational acolo.
    Viata in campuri si munca propriuzisa sunt grele si intradevar compania nu pare ca trateaza bine angajatii dar plateste la timp si conform contractului.
    Locatiile descrise in articol sunt in plin desert. Sunt greu de atins. Daca au apa si mancare la dispozitie nu cred ca vor fi probleme.
    Consider ca cei care au ramas pe loc au luat o decizie buna.
    Mult noroc !
    • 0 (0 voturi)    
      Sarir (Luni, 28 februarie 2011, 12:06)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Acum 5 min.am inchis telefonul cu unul din cei 7 colegi care plecasera din Sarir Plant si au ajuns in sfirsit in Romania.Au zburat din Alexandria la istanbul si de acolo pe Otopeni.Ma bucur pentru ei.Azi dimineata au plecat si 94 de baieti de la Sirt Oil,Sarir Wellfield si unul din Sarir Plant.Drum bun baieti,sa ajungeti cu bine acasa.
  • 0 (0 voturi)    
    Egipt (Luni, 28 februarie 2011, 22:02)

    Diana [anonim]

    Gata! Cam pe la 21,30, romanii nostri au trecut in Egipt. Acum cred ca pot rasufla mai linistit. Mii de multumiri tuturor celor care s-au implicat in scoaterea lor din Libia si celor care le-au fost alaturi!
  • 0 (0 voturi)    
    LIBIA (Marţi, 1 martie 2011, 7:17)

    parau viorel [anonim]

    Imi cer scuze, e o mica greseala in comentariul meu anterior, am plecat 7 romani din Sarir-Plant, nu 6. Ieri 28 feb. am ajuns cu bine in tara toti cei 7. Din nou Lavalinul a fost "la inaltime", facandu-ne rezervarile, la avion, pentru Sofia (marii canadieni stau bine si cu geografia). I-am atras atentia reprezentantului firmei despre greseala si ne-au schimbat rezervarea, pentru Bucuresti. Viza de iesire din Egipt nu a fost platita de Lavalin asa cum ni se promisese ci a trebuit sa si-o cumpere fiecare (15$). Daca cei de acasa iau legatura cu ceilalti romani care au plecat ieri (28 feb) din Sarir sa le spuna sa fie pregatiti cu aceasta suma de bani sau sa ceara reprezentantului Lavalin sa le aduca vizele la hotel in Alexandria (viza este ca un timbru care se aplica pe una din filele pasaportului). Noi ne-am urcat in ultimul moment in avionul de Istambul din aceasta cauza. Mult noroc
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns diana&ceilalti din libia (Marţi, 1 martie 2011, 13:04)

      puma [anonim] i-a raspuns lui parau viorel

      draga diana, am citit mesajele de mai sus
      ma bucur

      astept vesti bune despre romanii intorsi acasa
      sa fie sanatosi in primul rand si apoi o luam de la capat cu munca

      pacat ca la tv se spune putin, foarte putin
      asta e


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by