Circulatia rutiera pe podul Basarab se va deschide la sfarsitul lunii martie, a declarat sambata primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, in timpul verificarilor la Pasajul Basarab.

"Mai este de betonat jumatate de pod, dupa care incepe amenajarea caii rutiere. Nu este simpla aceasta operatiune, care va fi continuata de incercarile de tensionare a hobanelor", a precizat Oprescu, potrivit Agerpres.

Primarul general a spus ca imediat dupa ce se va da drumul la circulatia rutiera pe pod vor demara lucrarile de montare a caii de rulare a tramvaielor.

Edilul-sef a subliniat ca doreste ca circulatia pe pod sa se desfasoare in deplina siguranta, fiind vorba de o experienta noua. "Eu sper sa fie una reusita. Daca se constata ceva fiti convinsi ca vor fi luate masurile care se impun. Sper sa nu avem surprize neplacute", a afirmat Oprescu.

In ceea ce priveste circulatia rutiera in zona Pasajului Basarab, aceasta se desfasoara deja in conditii optime pe partile laterale ale pasajului, a aratat Oprescu. "Incep sa fie facute amenajarile pe Cuza, Titulescu si Banu Manta. Pe sub pod se circula deja si este o adevarata placere. Este singurul loc din Bucuresti unde traficul rutier e foarte bun", a sustinut Oprescu.

El s-a aratat convins ca si pe Calea Plevnei, pe str. Orhideelor, se va circula la fel de bine.

Potrivit informatiilor furnizate de Primaria Municipiului Bucuresti, din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrarile la Pasajul Basarab sunt finalizate in proportie de 98%.

Valoarea totala a contractului este de 160.738.329 euro, cu TVA inclus, contractul a fost semnat la data de 10 iulie 2006, avand durata de executie de 45 de luni si cu o perioada de garantie de 120 de luni.

Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bd. Nicolae Titulescu - Sos. Orhideelor - Podul Grozavesti - Bd. Vasile Milea, respectiv Sos. Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principalul de circulatie al municipiului Bucuresti in partea de nord-vest.

Proiectul cuprinde doua traversari majore, cea a raului Dambovita peste podul existent (largit) si cea a caii ferate in zona Garii de Nord.

Viaductul principal al pasajului are o lungime totala 1.450 metri, cu bretelele de acces la pasaj de 1.126 metri lungime si rampe de acces de 1.250 metri.

Pe pasaj in zona podului hobanat va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si cel al solului, precum si cu statia de metrou Basarab.