VIDEO Colecta nationala pentru ridicarea Catedralei Mantuirii Neamului

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 18 februarie 2011, 14:21 Actualitate | Esenţial


Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane (BOR) a aprobat procedura de colecta nationala pentru ridicarea Catedralei Mantuirii Neamului. Constructia va fi inceputa dupa sarbatoarile de Pasti, a anuntat, vineri, episcopul vicar patriarhal Ciprian Campineanul, intr-o conferinta de presa la Palatul Patriarhiei.

"Potrivit hotararii sinodale, pentru informarea credinciosilor asupra colectei nationale, in fiecare lacas de cult ortodox din cadrul parohiilor si manastirilor din cuprinsul eparhiilor Patriarhiei Romane va fi afisat un anunt care va cuprinde imaginea Catedralei Mantuirii Neamului, anuntul emiterii unei chitante indiferent de suma, modelul de chitanta si conturile bancare in care se pot face direct donatii de virament de catre persoanele fizice sau juridice", a spus episcopul vicar patriarhal Ciprian Campineanul, secretar al Sfantului Sinod, citat de Agerpres.

El a precizat ca donatiile vor putea fi facute la parohii, manastiri si schituri doar clericilor angajati la respectivele unitati de cult, iar donatorii vor primi o chitanta personalizata. Chitantierele vor fi puse la dispozitie de Patriarhia Romana prin intermediul centrelor eparhiale, corespunzator numarului unitatilor de cult din subordine.

"Vreau sa subliniez ca donatiile nu se vor face in spatiile publice", a declarat Ciprian Campineanul.

Episcopul vicar a informat ca "tinand cont de faptul ca, in parohiile si manastirile Patriarhiei Romane, in primele duminici din postul Sfintelor Pasti, care incepe pe 7 martie, se va organiza colecta pentru Fondul Central Misionar destinat in special ajutorarii comunitatilor ortodoxe romanesti sarace din tara si din strainatate, iar colecta nationala pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului va incepe dupa sarbatoarea Sfintelor Pasti (24 aprilie)".

Fiecare eparhie va transmite, prin intermediul protopopiatelor din jurisdictie, carnetele-chitantier catre fiecare parohie si manastire.

In fiecare luna, protopopiatele vor centraliza electronic, in baza unor procese verbale, chitantele eliberate de unitatile de cult din teritoriu pe care le vor trimite, impreuna cu sumele aferente, catre centrele eparhiale.

La randul lor, eparhiile vor centraliza electronic procesele verbale cu chitantele de la toate unitatile de cult aflate in jurisdictie, iar sumele aferente vor fi transferate prin virament direct in conturile bancare ale Patriarhiei Romane, aferente Catedralei Mantuirii Neamului. Predarea centralizarii catre Patriarhia Romana se va face impreuna cu ordinul de plata bancar.

Verificarea fiecarei chitante de catre persoanele donatoare se poate face prin apelarea la numarul de telefon 021 406 71 82 sau la adresa de e-mail: contabilitate@patriarhia.ro.

In pomelnicul ctitorilor Catedralei de pe site-ul www.catedralaneamului.ro vor fi mentionate numele donatorilor, dar numai cu acordul acestora.

Pentru evitarea fraudelor, Patriarhia Romana nu imputerniceste pe nimeni sa colecteze bani pentru Catedrala Mantuirii Neamului in spatiile publice, la casele credinciosilor sau sediile institutiilor publice de stat ori ale firmelor private.

Guvernul a acordat recent Patriarhiei Romane un sprijin financiar in valoare de zece milioane de lei pentru lucrarile la Catedrala Mantuirii Neamului pe anul 2011.

"Aceasta suma reprezinta doar 5% din suma de 200.000.000 de lei aferenta lucrarilor de executie pe anul 2011", a spus episcopul.

El a precizat ca "banii din acest sprijin guvernamental provin si din impozitele platite statului roman de credinciosii romani ortodocsi, care reprezinta majoritatea poporului roman (87%) si ca impozitul si contributiile aferente salariilor, TVA-ul etc. care vor fi platite de Patriarhia Romana Statului Roman din suma de 200.000.000 lei se estimeaza a fi de aproximativ 60.000.000 de lei, in anul 2011".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3047 vizualizari

  • +25 (31 voturi)    
    De la stupoare... (Vineri, 18 februarie 2011, 14:31)

    bgd [utilizator]

    ...nu-mi gasesc cuvintele.

    Oare am vreo sansa in Justitie daca doresc sa-mi recuperez partea mea de bani bagata abuziv de catre stat in aceasta magaoaie nefolositoare si opulenta?
    • -20 (26 voturi)    
      nu (Vineri, 18 februarie 2011, 14:53)

      petre [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Nu fii grotesc,incearca sa te abtii!
      • +4 (4 voturi)    
        cred ca lacasul material nu e de actualitate (Vineri, 18 februarie 2011, 16:20)

        dica [anonim] i-a raspuns lui petre

        ca sa fiu sincer , in ziua de azi ar trebui sa ne pese mai mult de spitale, camine de batrini, crese,...etc...subscriu mai sus, lacasul trebuie sa fie in interiorul tau, iar biserci avem destul, preoti ne trebuiesc, din aia adevarati, nu masoni,...sa spele bani...oricum ce e de la Dumnezeu se va face, iar ce nu..
        • +1 (1 vot)    
          preoti masoni? (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 3:43)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui dica

          cred ca ai incurcat borcanele. daca preotii nostri erau masoni ar fi avut macar decenta de a nu fura.
          macar nu era nevoie de procese verbale si centralizari electronice. patriarhia ne spune de fapt ca nu are incredere in preotii care colecteaza donatiile (pe buna dreptate).

          eu sunt curios de unde au scos ei procentul asta de 87% romani ortodocsi dispusi sa plateasca din taxele lor magaoaia aia inutila.
      • +6 (10 voturi)    
        Grotesc??? (Vineri, 18 februarie 2011, 19:20)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui petre

        Mama, cu ce cuvinte arunci. ..
        Si de ce as fi grotesc? Pt ca as vrea ca banii pe care ii dau statului sa fie cheltuiti eficient? Sa fie cheltuiti pe ce trebuie?
        Cu ce ma ajuta pe mine aceasta constructie pantagruelica? Imi vor fi educati viitorii copii mai bine? Voi fi tratat in spitalele romanesti mai bine? Voi merge pe drumuri mai bune? Va fi stimulat sectorul privat in vreun fel?

        Eu sunt grotesc, sau voi ?!
      • 0 (0 voturi)    
        de ce sa se abtina? (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 17:35)

        lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui petre

        pentru ca biserica consuma o gramada de bani de la buget degeaba? pentru ca nu fac nimic concret pentru enoriasi? pentru ca ar fi fost mai bine sa construiasca niste spitale si case pentru copii din banii aruncati pe catedrala mantuirii neamului prost?
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 18 februarie 2011, 16:22)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      poti sa incerci dar nu cred ca ai mari sanse de reusita, din pacate :((
    • +4 (4 voturi)    
      fabrici si uzine... (Vineri, 18 februarie 2011, 18:32)

      alex [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Impozitele ortodocsilor se duc in catedrala.
      Cu ale voastre se construiesc numai si numai autostrazi, toata lumea e multumita?
    • 0 (0 voturi)    
      nu.. (Vineri, 18 februarie 2011, 22:43)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      pentru ca nimeni nu ne asculta :(
    • 0 (0 voturi)    
      mai bine ai cere (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 8:01)

      panfil [anonim] i-a raspuns lui bgd

      partea mata de bani dela rompetrol. e ceva mai substantiala. :-)
      dar, sa'tzi dau un raspunss: n'ai nicio sansa.
    • 0 (0 voturi)    
      nu va mai agitati ... (Duminică, 20 februarie 2011, 9:10)

      maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      http://eresulcatolic.50webs.com/bclubnoapte.html

      http://www.eph.md/print.php?id=4483

      asta este viitorul acestor biserici ... cand civilizatia va ajunge si in romania si cand va disparea saracia si prostia aceste biserici vor deveni niste restaurante si cluburi foarte utile tinerilor :))
      saracia poate va fi starpita in urmatori 50 de ani finca ne trage U.E. dupa ea dar cu prostia va fi mai greu ...
  • +21 (27 voturi)    
    Duceti-va pe pustii, popi nenorociti !!! (Vineri, 18 februarie 2011, 14:36)

    Gaetano [anonim]

    Nu va mai ajung banii. De ce sa va dea de la guvern 10 milioane de lei, cand ati afirmat la inceput ca va fi construita din fonduri proprii ??!! Voua chiar nu va e frica de Dumnezeu ??!! Mintiti cu nerusinare !!! Catedralele ne lipsesc ?? Dar oare cate spitale sau camine de copii, de batrani a construit Biserica Ortodoxa ??!! Guvernul imbecil taie bani de la copii, batrani, persoane cu handicap ca sa construiasca catedrale ?? VAI DE NOI !!! MI - E SILA DE PREOTI SI BISERICA !! Si culmea: SUNT ORTODOX !!!
    • -5 (11 voturi)    
      Asa gandesc si dracii (Vineri, 18 februarie 2011, 17:37)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Gaetano

      Dar au bun simt , nu se cred ortodoxi.
      • +3 (3 voturi)    
        ortodoxi si ortodocsi (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 3:27)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        Deci dracii au bun-simt?
        Du-te fa 1000 matanii si vezi sa nu te auda popa.
        Sau si el e la fel de semidoct (sau semidox?) ca si tine?
  • +11 (19 voturi)    
    50 milioane euro (Vineri, 18 februarie 2011, 14:37)

    stefan2008 [utilizator]

    Cata autostrada s-ar face cu banii astia?
    • +1 (13 voturi)    
      ??? (Vineri, 18 februarie 2011, 15:50)

      Cain [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      Da, cu banii lui SOV, Felix, Patriciu, etc cam cati km de autostrada s-ar putea face ?
      • 0 (0 voturi)    
        pt. Poenaru (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 16:59)

        juristul [anonim] i-a raspuns lui Cain

        Deocamdata pentru cei enumerati nu s-a dovedit ca au bani ilegal sau obtinuti din pomeni. Lui SOV i-au dat toti fraierii ca si mine, dupa ce au uitat de Stoica.
    • +5 (5 voturi)    
      stii cata (Vineri, 18 februarie 2011, 16:29)

      xfgd [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      vreo 200 de metrii in romania
    • +1 (1 vot)    
      nu prea mult (Vineri, 18 februarie 2011, 17:20)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      Aproximativ 5 sau 6 km la un pret mediu de 10 milioane eur/km.
    • +2 (4 voturi)    
      150 milioane euro (Vineri, 18 februarie 2011, 18:55)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      Dar cu banii pentru stadionul naţional ? Acolo nu vă indignaţi ? Şi acolo sunt 100% bani publici !
      • +1 (3 voturi)    
        stadionul national e o investitie (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 3:31)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui bors cu miere

        Si ca orice investitie, va face si bani, daca nu e gospodarit la modul prostesc.
        Dar catedrala asta a mantuirii neamului prost va produce bani doar pentru clerul ortodox.
  • +16 (20 voturi)    
    ambitia......... (Vineri, 18 februarie 2011, 14:38)

    soso [anonim]

    .....comunisto-leninisto- grandomana a unor frustrati megalomani de a ridica o monstruozitate inutila, tradusa in impotenta mintala de a determina biserica sa faca ceea ce ar trebui sa faca, nu investitii imobiliare, afaceri cu tot felul de popi nerusinati, imobile, pamanturi, paduri etc!
  • +13 (21 voturi)    
    . (Vineri, 18 februarie 2011, 14:41)

    popa duhu [anonim]

    o sa mântuiasca neamul de niste milioane bune.
    • +3 (3 voturi)    
      punct (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 3:32)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui popa duhu

      Punct si la obiect. :-))))))
  • +14 (20 voturi)    
    credinta (Vineri, 18 februarie 2011, 14:44)

    un domn [anonim]

    nu se cumpara sau vinde pe chitantier...mai mult scopul ridicarii acestei catedrale este un atac violent la restul credintelor (sunt botezat si cununat ortodox) si asta nu face decat sa ii invrajbeasca pe romani..acesti bani in aceste vremuri de restriste ar fi bine sa inteleaga BOR ca ar trebui
    1. donati unprocent spitalelor unde suferinta fizica este majora
    2 invatamentului unde calitatea invatamantului este in suferinta majora
    3 propovadurii prin misionarism a TOLERANTEI RELIGIOASE..catedrala ...este un monument de autoritate in defavoarea minoritatilor religioase...mai mult se va alimenta aceasta vrajba ..credinciosii COTIZANTI vor infiera pe credinciosii NECOTIZANTI la acest proiect..pentru ce ? pentru ce avem nevoie sa aratam dragostea lui Dumnezeu ? pentru ce ? pentru ce , sau mai exact vorm fi iertati de toate atrocitatile savarsite d noi toti ? este costul rascumpararii pacatelor ? adulter..agresiune impotriva copiilor...agresiune impotriva semenilor nostrii...orice alta fapta care este un mare pacat..va fi decontat de aceasta constructie grandioasa ? NUUUUU....dar vrem sa aratam cu fala ce ? ca suntem o reduta Ortodoxa la granita ..cu cine ?..cu nimeni...credinta este dusa in desuetudine si comercial...in negociere si penibil..in ridicol si nesimtire....
    • -6 (12 voturi)    
      esti (Vineri, 18 februarie 2011, 14:57)

      petre [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Esti al dracului de principial!Vezi sa nu-ti "cauzeze".
      • +2 (4 voturi)    
        numai (Vineri, 18 februarie 2011, 15:45)

        un domn [anonim] i-a raspuns lui petre

        daca tu sau altii invatati de parintii lor sa fie TURNATORI o vor face..altfel...imi duc singur Crucea
        • +1 (1 vot)    
          tocmai acest lucru, (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 0:30)

          hash [anonim] i-a raspuns lui un domn

          credinta dusa in comercial si transformata in profit propriu, ar trebui sa te faca sa gandesti - credinta nu e decat 'o fraza de dansii inventata'

          trezeste-te omule, nu mai lasa pe altii sa profite de naivitatea ta.
  • +9 (15 voturi)    
    pomanagii (Vineri, 18 februarie 2011, 14:53)

    virgil [anonim]

    Se vede ca nu am scapat de constructiile MEGA.
    Ce legatura are aceasta catedrala cu credinta.
    Popi imputiti
    • -3 (7 voturi)    
      Colecta nationala pentru ridicarea Catedralei (Vineri, 18 februarie 2011, 15:09)

      Ghicitoarea Viagra [anonim] i-a raspuns lui virgil

      ...maică, Demiurgul să vă ajute, io e pensionară și cam bolnavă, sufăr de varice, acum și de oftică, mi-a luat dl Boc 5,5% că zice că mă vindecă de orice dar io numa' în ăl de Sus am încredere...vreau să contribui și io cu ce pot, pun d'aia o întrebare, în natură primiți colecta că d'abia mă ajung cu banii de la o lună la alta, ba mai rămâi și datoare ???

      ...și ca să dovedesc că nu minț, vă dau dovada că am varice !!!


      http://www.raph.com/3dartists/artgallery/6225.jpg
  • +6 (10 voturi)    
    preoti ortodocsi (Vineri, 18 februarie 2011, 14:57)

    Schuller Kurt [anonim]

    Afirm cu hotarare ca marea majoritate a preotilor ortodocsi din Romania sunt niste oameni pusi pe capatuiala si pe inavutire. Rar vezi pe cate unul mai modest si aplecat spre adevarata credinta...
    Mai toti isi fac baietii preoti, ca doar lor le merge bine, nu-i asa?
    La sfarsitul slujbelor se plimba printre oameni cu galeata ca sa adune bani.
    Sa le fie rusine! Ar avea mult de invatat de la alte biserici.
  • +10 (14 voturi)    
    Si noi, noi... (Vineri, 18 februarie 2011, 14:58)

    GorillaKilla [utilizator]

    Sunt roman si sunt catolic, la fel ca aprox. 6% din populatia Romaniei (si la fel ca probabil 6% din platitorii de impozite). Noua ce ne ridicati? O catedraluta mai mica, ceva, pe langa?
    Ar mai trebui si o moschee si o sinagoga, si o Sala a Regatului Martorilor lui Iehova, o casa de rugaciuni, etc.?
    Aaaa, noi nu facem parte din "NEAM"?
    Popi imbuibati, nu va ajunge ca ati primit terenul pe moca in buricul Bucurestiului. Mai vreti si bani din taxe? Nu va mai satura Bunul Dumnezeu...
    • +3 (3 voturi)    
      si voi, si voi (Vineri, 18 februarie 2011, 16:59)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

      ce esti? catolic? aaah, voua o sa va ridice un bloc turn linga catedrala aia micuta a voastra, sf. iosif sa nu se mai vada ;) scuze, deja l-au ridicat
  • +13 (13 voturi)    
    monstruos (Vineri, 18 februarie 2011, 14:59)

    monica L [anonim]

    imaginea viitoarei catedrale arata inspaimintator... monstuozitate ce se vrea mai inalta si mai mareata decit hidosenia vecina - Casa Poporului... De ce-i injuram pe Ceausescu si pe slugarnica lui arhitecta Anca Petrescu ca ar fi distrus 1/6 din Bucuresti daca acceptam. acum si pe bani publici si prin cutia milei, sa se continue distrugerea?
    • +1 (1 vot)    
      ptr ca nu am invatat nimica (Vineri, 18 februarie 2011, 16:22)

      dica [anonim] i-a raspuns lui monica L

      si nici nu a avut cine. bravo ca ai un cuvint de spus....
      urmatorul pas e sa mai faci pe unii sa creada, organizare si...cistigati alegerile...ca sa votam si noi unii destepti, din popor...nu glumesc
  • +11 (11 voturi)    
    referendum (Vineri, 18 februarie 2011, 15:00)

    asia [anonim]

    nu ar fi trebuit sane intrebe si pe noi cineva daca mai avem nevoie de ceva inutil?
    • -1 (3 voturi)    
      stadion (Vineri, 18 februarie 2011, 18:57)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui asia

      dar de stadion de 150 milioane euro avem nevoie ??
  • -3 (9 voturi)    
    da (Vineri, 18 februarie 2011, 15:09)

    alex [anonim]

    Eu o sa donez.

    Nu e normal ca cei care doneaza sa fie cei mai saraci (ca aia sunt credinciosii care stau la slujbe si asculta ce zice popa etc), e normal sa dea bani si cei mai avuti.
  • -2 (10 voturi)    
    nu va obliga nimeni (Vineri, 18 februarie 2011, 15:09)

    cmariusalin [utilizator]

    Sunteti prea drastici,10 mil e nimic.Nu va obliga nimeni sa donati.
    Si apropo...toleranta religioasa a cam esuat,dupa cum se vede...
    • +4 (6 voturi)    
      hm (Vineri, 18 februarie 2011, 15:22)

      dan [anonim] i-a raspuns lui cmariusalin

      10 mil e nimic... hmm
      • +1 (1 vot)    
        da, e nimic (Vineri, 18 februarie 2011, 18:58)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui dan

        faţă de 150 milioane euro pentru stadionul lu naşu şi mitică
    • +2 (2 voturi)    
      sincer ..si un cent e mult..din banii publici (Vineri, 18 februarie 2011, 22:48)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui cmariusalin

      sa se duca la biserici
      Vreti catedrale...nu aveti decat sa doanti la fel cum au facut toti pana acum..
      Succes la strans bani - Nici un cent din bani publici
  • 0 (6 voturi)    
    Nici cand e vorba de donatii nu e bine... (Vineri, 18 februarie 2011, 15:15)

    Rosu [anonim]

    E vorba de donatii facute de cine vrea, in limita propriei vointe. Ce va arde pe inima? Demersul este legitim. La ce bun atata zarva? Va da cine crede de cuviinta si cat crede de cuviinta.
    Iarasi aceeasi placa cu "megalomania" cand de fapt constructia nici nu e atat de impunatoare pe cat se crede...
    • +1 (5 voturi)    
      donatii (Vineri, 18 februarie 2011, 15:32)

      edw [anonim] i-a raspuns lui Rosu

      Nu es vorba de donatii. Vin cate 2-3 la firme si nu mai pleca pana nu primesc ceva. Stau ca niste cateii pe la usi. Si nici macar nu stiu unde ajung.
    • +1 (3 voturi)    
      doantii si donatii (Vineri, 18 februarie 2011, 16:24)

      bibilia [anonim] i-a raspuns lui Rosu

      de ce nu se doneaza ptr un spital mai, ca arata ca dupa bombe....ptr un azil de batrini, ptr o cresa???? ptr autostrada soarelui rasare....hai mai, ....
    • +1 (1 vot)    
      ba e megalomanie (Vineri, 18 februarie 2011, 17:05)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Rosu

      Lăcaşul ce urmează a fi ridicat este depăşit în înălţime de catedrala Sfântul Sava din Belgrad, iar, ca număr de participanţi la slujbă, de Hristos Mântuitorul, catedrala din Moscova, care poate găzdui 10.000 de persoane.
      dar probabil nu este destul de impunatoare, normal, popilor farisei opulenti le trebuia una cel putin de marimea casei poporului
    • 0 (4 voturi)    
      Dar banii de la buget? (Vineri, 18 februarie 2011, 17:17)

      mihai1982 [utilizator] i-a raspuns lui Rosu

      Cu banii care s-au dat de la buget cum ramane? 100 de milioane de RON. E un furt! Statul roman si BOR ne fura pe fata. Pe mine, pe tine... pe toti!
  • +8 (8 voturi)    
    Arhitectura de Pipera! (Vineri, 18 februarie 2011, 15:26)

    Cetatean oripilat [anonim]

    o porcarie mare !
    absolut fara valoare arhitecturala, ocupa unul dintre cele mai bune locuri din bucuresti.
    o struto-camila mare si urata, rusine celui ce a aprobat/ales proiectul respectiv !!
    va dau cuvantul meu de simplu cetatean, daca ar fi avut potential de atragere a turistilor, un bun/valoare arhitecturala, care sa aduca beneficii generatiilor viitoare, as fi donat bani fara sa ezit, contrar convingerilor mele vizavi de biserica ortodoxa romana.
    o hidosenie..rusine!
  • +4 (10 voturi)    
    Am mai spus (Vineri, 18 februarie 2011, 15:29)

    drak latinu [utilizator]

    Si repet : sunt budist deci mie cine in ridica templu in nordul bucurestiului? Eu vreau langa parcul Herastrau la " fitze " !!!
    • -1 (5 voturi)    
      Du-te in India (Vineri, 18 februarie 2011, 17:41)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      daca acolo o sa primesti banii de la stat pt templu fi sigur ca un crestin nu va primi pt o biserica.
    • -2 (2 voturi)    
      Serios ? (Vineri, 18 februarie 2011, 19:58)

      Cain [utilizator] i-a raspuns lui drak latinu

      Esti budist ? Dupa cum ii cunosc eu pe budistii adevarati, esti mai curand budar, nu budist !
  • +2 (4 voturi)    
    cam mult 50 milioane euro (Vineri, 18 februarie 2011, 15:50)

    GeorgeT [utilizator]

    Cam ce venituri au sarmanii popi, de sunt asa disperati
  • +7 (9 voturi)    
    catedrala (Vineri, 18 februarie 2011, 15:53)

    alex [anonim]

    pina la Catedrala mai trebuie spitale si alte asezaminte care sa ajuta oamenii nevoiasi .Dumnezeu se simte mai bine in casa unui om sarman ajutat de biserica.Lasati proiectele grandomanice si fala intitila!
  • +5 (5 voturi)    
    kitsch (Vineri, 18 februarie 2011, 16:03)

    emil [anonim]

    Kitsch ordinar.
    Iar popii ii vor santaja pe oamenii indobitociti care o sa dea bani de teama satanei si a iadului.
    Ce bine zicea Brucan: stupid people.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu de o catedrala neaparat.. (Vineri, 18 februarie 2011, 20:22)

      oana [anonim] i-a raspuns lui emil

      are nevoie romanul de azi.Aici ,dupa parerea mea se greseste.Bine spus de cei care nu cred, de ce ar da bani Guvernul pentru constructia unui templu nou ???
      Exact ca noi aproape nu mai avem credinta.Bisericile ne sunt goale in zilele de duminica, sunt arhipline ca intr-un DELIR doar de sarbatorile Craciunului si Pastelui, si marturisesc o spun din cunoastere, ca un om cu credinta in suflet,care merge aproape saptamanal la biserica(adica la aceste temple construite de maini omenesti).Dumneze, (Iisus de fapt) a spus ca vor beni timpuri cand oamenii se vor inchina in duh si adevar(nu neaparat pe inaltimi,sau-n.mea-in temple)M-am nascut crestin ortodox si asa vreau sa-mi inchei viata pe pamant,dar consider ca nu era acum momentul cu aceasta criza.Recunosc insa ca se vor crea multe, multe locuri de munca fiind in Bucuresti.Am criticat si constructiile de sali de sport, sau Polivalente, pe criza poate era mai corect sa REIRIGAM AGRICULTURA, sa pornim a face ceva cu pamantul NELUCRAT,nu mai putem spera ca"Unde sapa sapa locul, Sare din pamant norocul" ca nu mai e valabil..Fiti mai ingaduitori cu crestinii ortodoxi ca nu ei hotarasc cand sa faca Patriarhia vre-o biserica.D-lui budist ii recomand frateste sa -si faca publica dorinta de a avea si dansul un templu si se poate rezolva si asta -prin cheta-.Dragi ortodoxi, o cruce aruncata-n fuga in tramvai nu ne va mantui, biserici avem dar, nu ne strangem suficienti, slujbele sunt 1/2 tinute in altar,spuse pe nas, aproape ca nici eu(care cunosc multe lucruri din scriptura) uneori nu inteleg ce spune parintele.Bisericile sunt bune ,la o adica la CALAMITATI,CATASTROFE NATURALE,cine stie-de la apararea civila sa-mi raspunda si mie, ne refugiem in ele,se deschid usile in interior,la o adica sa nu putem iesi din ele afara???Pe preoti nu-i mai judecati,ca sa nu fiti judecati cu aceeasi asprime.Isi vor lua pedeapsa lor, daca au " jefuit" asa cum sustin anumite persoane.Sunt mai buni politicienii, oare ?
      • 0 (0 voturi)    
        gresesti (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 13:56)

        Ionel [anonim] i-a raspuns lui oana

        Duminica bisericile sunt pline ochii.
        E timpul sa te duci la biserica.
  • +5 (7 voturi)    
    Struto-catedrala (Vineri, 18 februarie 2011, 16:12)

    AndroR [utilizator]

    Religia si credinta nu au nimic in comun cu aceasta struto-catedrala.Religia a devenit se pare o masina de facut bani.Asta dupa mine e cel mai mare pacat posibil.
    • 0 (2 voturi)    
      spune-mi te rog.. (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 0:32)

      hash [anonim] i-a raspuns lui AndroR

      cand a fost religia si altceva decat o masina de facut bani , respectiv sursa de putere.
  • +2 (4 voturi)    
    Alt Monstru (Vineri, 18 februarie 2011, 16:32)

    Alien [anonim]

    Cat e de ciudat pt natie sa vada in curtea unei piramide (care a desfigurat pe vecie orasul) cum se naste un nou monstru !!! BORul (bun nume are) nu gaseste alt subiect de colecta, decat sa-si faca un nou instrument al stoarcerii de bunuri de la onoratii enoriasi. Toate casele de pe dealul mitropoliei nu-s destule, nici palatul primit nui destul !

    Sa vedem cat de lunga va fi coada la colecta !
  • +1 (5 voturi)    
    VOLUNTARIAT (Vineri, 18 februarie 2011, 16:51)

    andrei [anonim]

    Doneaza numai cei care vor,deci nu este obligatoriu pentru toata lumea.Cei care comenteaza negativ aceasta actiune,sunt sigur ca nu doneaza nici un leu,dar isi fac pacate.A venit cu ajutorul lui Dumnezeu,randul Romaniei sa intre in clubul tarilor care si fac ceva special pentru religie.Ma simt mandru ca s-a reusit polarizarea energiilor pozitive din tara noastra,pentru realizare unei catedrale simbol pentru conditia noastra de crestini.Ma rog sa avem minte si sanatate sa terminam aceasta lucrare care va fi Casa Domnului.Sunt sigur ca aceasta lucrare o sa intareasca legaturile sufletesti intre toti romanii credinciosi.Ateii ar face bine sa nu tot comenteze negativ aceasta mare actiune crestineasca.
    • +1 (1 vot)    
      welcome to the club (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 4:04)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Alte cateva selectii din "clubul tarilor care si fac ceva special pentru religie":
      Afganistan
      Iran
      Irak
      Arabia Saudita
      ...

      Foarte select clubul asta.
  • +4 (4 voturi)    
    modestie (Vineri, 18 februarie 2011, 17:27)

    al [anonim]

    credeam ca ortodoxia noastra este modesta si pioasa si spirituala........
    m-am inselat: este faloasa, materialista si aroganta
    avem acum si proba....................................... si
    nici un comentariu favorabil. ATENTIE !
  • -4 (4 voturi)    
    comentariul meu favorabil... (Vineri, 18 februarie 2011, 18:54)

    beee [anonim]

    M-am hotarat sa scriu si eu dupa ce am vazut atata inversunare in raspunsuri.

    1. In Bucuresti nu sunt suficiente lacasuri de cult ortodox pentru cata lume merge duminica la Sfanta Liturghie. Trebuie sa mergeti duminica la Radu Voda in Piata Unirii, la Stavropoleos sau "Biserica Rusa" sa vedeti cum se poate sta intr-un picior la Sfanta Liturghie.

    2. Nu este vorba despre megalomanie, poate nu este prea inspirata perioada aleasa pentru constructie, acum 4-5 ani in timpul boomului economic era mai normal. Dar din pacate este a treia locatie schimbata dupa Piata Unirii si Parcul Carol (care cred ca era o locatie mult mai fireasca, in locul fostului mausoleu comunist). Zic ca nu este megalomanie pentru ca daca veti merge in Viena, Paris sau Londra, in Belgrad, Moscova sau Sofia veti descoperi o catedrala reprezentativa pentru metropola la dimensiuni comparabile cu ce se ridica in Bucuresti.

    3. Legat de proiect: intr-adevar nu este o capodopera a arhitecturii. Nu este nici kitsch insa iar daca urmarim linia proiectului fara doar si poate se incadreaza in traditia arhotectonica postbizantina. Asta este, din pacate la vremurile acestea nu avem si un om pe masura cu un proiect genial. Poate nici nu il meritam. Daca insa actuala macheta se va concretiza, va deveni un centru de interes pentru zona Izvor, din punct de vedere al turismului cultural.
    • +4 (4 voturi)    
      alo.... (Vineri, 18 februarie 2011, 22:57)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui beee

      hai sa iti spun ceva: Domul din Milano a fost construit din banii cetatenilor (adica donatii) in 500 de ani
      Ala din Paris, a fost construit de o maicu-ta ca a visat ea minuni si s-a apucat de stransa bani: ea a cumparat pamantul (la vremea aia nu era nimic pe colina respectiva), ea a strans banii (impreuna cu altii)...
      Londra, Moscova--le-au contruit regii acum...hat, hat..sute de ani..
      Mai contruieste cineva mega bisericoaie in sec XXI???
      Nu..doar noi si musulmanii

      I alta ordine de idei, biserica are voie sa isi contruieasca ce vrea dar nu pe banii statului si pe pamantului statului...Nu are decat sa cumpere teren si sa isi inceapa si mega mega lu´mega casoaia..daca vor sa le incapa toti enoriasii
      Insa repet: NU PE BANI PUBLICI...
      SUNTEM UN STAT LAIC, inca...sper eu
    • +3 (3 voturi)    
      nu este nevoie.. (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 0:34)

      hash [anonim] i-a raspuns lui beee

      de biserici.

      este nevoie de scoli insa, vrem sa cultivam ratiunea, valorile umane, nu bigotismul si credinta.

      popor de mistici.
      • 0 (0 voturi)    
        dac'ai fi citit (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 8:13)

        panfil [anonim] i-a raspuns lui hash

        ai fi inteles ca religia se adreseaza atat mintii, cat si sufletului.
        religia a perpetuat valorile umane. numai gandeste'te la catedralele din koln si notre dame, la capela sixtina, la rafael si da vinci.

        am fost o tzara de bordeie...
        v'ati invatat din bordei la bloc...

        mergi pe la manastiri, la cozia lui mircea, la curtea de arges, la hurezu lui brancoveanu. e mai folositor decat pe valea prahovei, la gratar si bere.

        este vorba de o colecta publica.
        dai numai daca te lasa inima. daca nu dai, nu dai.
        faci mai multa galagie decat ala care da...
  • 0 (0 voturi)    
    Parca rolul bisericii era altul... (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 13:05)

    Mirobo [anonim]

    ..nu acela de inavutire si de subjugare a enoriasilor.Cred ca nu sunt singurul care s-a intalnit cu nimicnicia unor preoti ( cel putin pe acestia i-am intalnit eu) in cotidian.Daca a fi preot este o meserie,multi dintre ei nu si-o fac cum trebuie si nu au profilul moral adecvat practicarii acesteia: betivi, adulteri,batausi, avari si lista poate continua.
    Preotul de la biserica la care sunt " arondat " se trage cu SUV-ul ,sta in ditamai casoiul si Biserica vine acum cu miloaga( cum o face de obicei) si ii pacaleste pe politruci sa le dea teren si bani fara nici o conditie.
    Nu ma mai duc la biserica din multe motive: nu ma simt in largul meu cand stiu ca sunt urmarit de n perechi de ochi ai enoriaselor,nu stau in dreapta sau stanga altarului( ca acolo e locul femeilor) lucru care mi-a fost imputat in biserica,etc.
    Ca urmare ma dezic de practicele bisericii pentru ca nu ma regasesc in ceea ce face si ce propavaduieste actuala conducere a acesteia.
  • 0 (0 voturi)    
    Calcul (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 17:28)

    Socotitorul [anonim]

    Din 60 de comentarii de pana acum nu sunt nici 10% favorabile acestui proiect megaloman si inutil.
    Din moment ce lucrarile au inceput, chiar daca majoritatea nu vor face donatii, cred ca lucrarea va continua din banii statului (adica ai nostri), ca sa nu ramana o groapa in mijocul capitalei.
    Terenul, a carui valoare nu a fost mentionata niciodata (din cate stiu), a fost facut cadou din patriumoniul capitalei, fara a fi intrebati cetatanii (si nu se mai spune ca Alexandru I. Cuza a facut secularizarea averilor bisricesti).
    Cum putem spune ca suntem un stat laic, ca biserica e separata de stat, cand preotii sunt platiti de stat, cand facultatile de teologie sunt patronate de ministerul invatamantului (indiferent de ce nume poarta) si cand elevii de toate varstele sunt obligati sa invete "religia"? Probabil ca actualii conducatori, fosti adepti ai "ateismului stiintific" doresc acum sa-si rascumpere pacatele. In trecut se faceau danii bisericilor, sau se ridicau altele noi, dar din bani proprii. Acum e mai simplu sa se apeleze la bugetul de stat...
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul adevarat... (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 21:43)

    Noita R Ipsni [anonim]

    Grosi mai sunt peretii dogmelor ce va tin izolati de necazurile poporului...
  • 0 (0 voturi)    
    Votez impotriva - deci nu donez (Duminică, 20 februarie 2011, 10:31)

    Toma (Ne)Credinciosul [anonim]

    Eu cred ca aceasta initiativa ar trebui sa isi gaseasca radacina in solicitarea publicului/enoriasilor. Ma indoiesc ca acesta este cazul. De fapt sunt convins ca nu reprezinta altceva decat o ambitie personala a cuiva de-acolo din ierarhia bisericeasca. Iar acest cineva sprijinit de alti cativa, dau din coate, se agita si fac tot posibilul sa construiasca un mastodont de care ne putem lipsi. Exact cum s-a mentionat mai sus, banii pot fi realocati si dati celor care au nevoie. Un loc pe o banca la o biserica nu tine de foame, nu plateste medicamentele si nici factura de incalzire a pensionarilor. Hrana spirituala si-o poate gasi fiecare de la sine insusi/insasi. Daca lumea ar fi capabila sa realizeze acest lucru, s-ar dovedi in sfarsit ca preotimea este redundanta.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by