Patriarhia Romana: Denigrarea predarii religiei in scoala afecteaza grav fondul sufletesc al copiilor

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 15 februarie 2011, 16:14 Actualitate | Esenţial


Interventia denigratoare la adresa religiei in scoala, prin promovarea de sloganuri si conceptii insuficient sustinute pe fapte reale, este o agresiune inacceptabila, care afecteaza fondul sufletesc al persoanelor aflate in procesul educativ, se afirma intr-un comunicat de marti al Patriarhiei Romane, citat de Agerpres. Pozitia Patriarhiei Romane constituie un raspuns la campania "Stop indoctrinarii religioase in scoli", lansata de Asociatia Secular Umanista din Romania (ASUR).

Potrivit sursei citate, predarea in scoli a religiei se face pe o baza teoretica si la nivel general, ea urmarind formarea sau educatia spirituala a elevului, iar aceasta se face in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu Legea educatiei nationale.

"Asa cum geografia ofera cunoasterea configuratiei spatiale a Pamantului, esentiala pentru cunoasterea patriei si planetei, iar istoria ofera cunoasterea succesiunii temporale a generatiilor umane, religia ofera perspectiva comuniunii eterne de iubire intre Dumnezeu si oameni, intre Creator si creaturi, intre persoane si intre popoare. Drept urmare, a afirma ca studiul religiei in scoala este o indoctrinare, dovedeste faptul ca viziunea clar anti-religioasa pe care o ofera ASUR nu este nicidecum integrativa, ci una exclusivista", mentioneaza documentul citat.

Biserica Ortodoxa Romana (BOR), prin predarea religiei in scoala, propune modele viabile de bunatate si sfintenie, oferind tinerilor repere in viata de familie si in viata sociala, afirma Patriarhia Romana, pentru care "educatia religioasa reprezinta un factor de stabilitate si de comuniune in societatea romaneasca" si nicidecum 'dezvoltarea unor obsesii legate de moarte, de pacat, de iad, tulburari de somn sau de nutritie, instrainare de prieteni' - cum sustine ASUR".

In acest sens, "BOR apara si promoveaza identitatea spirituala si demnitatea persoanei care traieste astazi intr-o lume din ce in ce mai pluralista, confuza si individualista din punct de vedere spiritual si social, unde prinde tot mai mult contur un model degenerativ de viata in care sunt la moda: minciuna, hotia, coruptia, inselaciunea, tradarea, vulgaritatea, pornografia, violenta de toate tipurile etc. Toate acestea, insa, reprezinta negarea valorilor crestine traditionale".

In opinia Patriarhiei Romane, "tonul profund anti-BOR arata ca ASUR promoveaza un umanism antireligios si se face astfel continuatoarea procesului de ateizare 'prin informare', pe care comunismul l-a propus Romaniei, timp de 45 de ani, cu roadele dureroase pe care le resimtim si acum".

"De fapt, sub pretextul promovarii umanismului, ASUR militeaza pentru eliminarea religiei din cultura copilului, nu doar pentru alternarea informatiei. Niciunul dintre demersurile ASUR nu inspira convingerea ca, in cazul in care copilul ar vrea sa fie educat religios, iar familia s-ar opune, ASUR e gata sa militeze pentru acest drept al copilului!", considera Patriarhia Romana.

Potrivit sursei citate, atunci cand insinueaza ca Biserica sustine adevarul in contrast cu stiinta, "textul ASUR este vadit anti-crestin, de factura umanist-ateista".

"Anii grei ai dictaturii comuniste, cu ateismul ei zis "stiintific" si impus in scolile de stat, contrar vointei unui popor religios, ne-au invatat sa nu mai dorim cultura fara credinta, stiinta fara spiritualitate, materie fara spirit, cunoastere fara comuniune, filosofie fara speranta si, indeosebi, scoala fara suflet, adica educatie fara religie, mai ales la varsta intrebarilor existentiale si a formarii spirituale a tinerilor", se arata in precizarea Patriarhiei Romane la campania 'Stop indoctrinarii religioase in scoli', lansata de ASUR.


Citeste mai multe despre   


















3177 vizualizari

  • -10 (10 voturi)    
    Copii lui Ion Iliescu (Marţi, 15 februarie 2011, 16:23)

    Jo Jo -Dej [anonim]

    Copii marxisti unde pot sa mearga la scoala?
    • +11 (11 voturi)    
      Mare destept... (Marţi, 15 februarie 2011, 17:06)

      Semiramidul [utilizator] i-a raspuns lui Jo Jo -Dej

      Venala schema. Nu crezi in zombie esti comunist.

      Sa fii sanatos cu umbrele tale de pe creier...
    • +3 (3 voturi)    
      ortografia zice tot! (Marţi, 15 februarie 2011, 17:08)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Jo Jo -Dej

      Modul cum ortografiezi zice tot despre tine.
      Din pacate...
      • -1 (1 vot)    
        ? (Marţi, 15 februarie 2011, 20:50)

        dedeiu [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Ortografia pare ok, poate ca te referi la gramatica...
    • +9 (9 voturi)    
      auzi colo, fapte reale (Marţi, 15 februarie 2011, 17:44)

      alecu [anonim] i-a raspuns lui Jo Jo -Dej

      Ca sa vezi cine vorbeste de "fapte reale"! Daca-i vorba de fapte reale, religia are o problema majora... pai care-s faptele reale din Biblie??? Inafara de ca a existat un imparat roman si un popor egiptean...
    • +4 (4 voturi)    
      tiny.cc/PCRBOR (Marţi, 15 februarie 2011, 21:56)

      ortodox comunist [anonim] i-a raspuns lui Jo Jo -Dej

      Ce ironie, să vorbească de comunism:
      http://tiny.cc/PCRBOR
  • +14 (14 voturi)    
    BOR srl (Marţi, 15 februarie 2011, 16:28)

    Arsenie Lupin [anonim]

    Dnii popi si sefii lor . De acord cu opinia dvs ref ""BOR apara si promoveaza identitatea spirituala si demnitatea persoanei care traieste astazi intr-o lume din ce in ce mai pluralista, confuza si individualista din punct de vedere spiritual si social, unde prinde tot mai mult contur un model degenerativ de viata in care sunt la moda: minciuna, hotia, coruptia, inselaciunea, tradarea, vulgaritatea, pornografia, violenta de toate tipurile etc. Toate acestea, insa, reprezinta negarea valorilor crestine traditionale'"".
    NU am vazut o pozitie publica exacta si clara cu privire la emisiunea TV cutare si cutare care la ora cutare a difuzat materiale pornografice sau prezentatoare dezbracate folosind un limbaj inmoral drept ptr care BOr protesteaza si ii afuriseste.
    Pana nu faceti asta sunt numai vorbe goale.Da nu aveti curajul ca nu va mai da banul .Asa ca mai usor cu credinta pe scari
  • +10 (12 voturi)    
    de acord (Marţi, 15 februarie 2011, 16:31)

    un domn [anonim]

    insa cu banii pentru catedrala neamului..cum va fi can le vom spune copiilor ..ca in loc de parc..se vor juca in catedrala ? sufletul lor..ii apropie de cei care propovaduiesc cuvantul lui Dumnezeu ?...nu ma pronunt..dar cred ca...
    • -16 (16 voturi)    
      Daca nu stii cum sa-i explici copilului despre (Marţi, 15 februarie 2011, 16:59)

      un pacatos [anonim] i-a raspuns lui un domn

      catedrala, Dumnezeu, citeste-i ce a spus si cum a demonstrat Einstein existenta lui Dumnezeu unui profesor ateist.
      Cu ocazia asta poate te lamuresti si tu.
      • +7 (7 voturi)    
        pot spune (Marţi, 15 februarie 2011, 17:03)

        un domn [anonim] i-a raspuns lui un pacatos

        ca ai copilarit pe shtanga tramvaiului sau mai rau..pe betoanele blocului din vecini unde ai tai si au facut cuibul..ideea de parc pentru tine ,maximum de a constientiza este locul unde javra ta isi face nevoile..deh..e mai putin pacatoasa decat tine
      • +7 (7 voturi)    
        mda (Marţi, 15 februarie 2011, 17:10)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui un pacatos

        ca sa fie dupa cum spui tu.
        Luand exemplul lui Iisus, zic ca nu ar fi trebuit acea catedrala deoarece El a zis ca unde se intalnesc oamenii in numele lui, acolo este biserica lui.
        Sincer, banii aceia trebuiau cheltuiti pe ceva mai palpabil.
      • +3 (3 voturi)    
        pot spune (Marţi, 15 februarie 2011, 17:14)

        un domn [anonim] i-a raspuns lui un pacatos

        ca ai copilarit pe shtanga tramvaiului sau mai rau..pe betoanele blocului din vecini unde ai tai si au facut cuibul..ideea de parc pentru tine ,maximum de a constientiza este locul unde javra ta isi face nevoile..deh..e mai putin pacatoasa decat tine
      • +8 (10 voturi)    
        nu fii semidoct (Marţi, 15 februarie 2011, 17:34)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui un pacatos

        einstein era ateu, documenteaza-te inainte sa iei propaganda drept adevar.
      • +7 (7 voturi)    
        Nu dezinforma! (Marţi, 15 februarie 2011, 19:39)

        V.R. [anonim] i-a raspuns lui un pacatos

        Einstein a fost agnostic:

        "My position concerning God is that of an agnostic. I am convinced that a vivid consciousness of the primary importance of moral principles for the betterment and ennoblement of life does not need the idea of a law-giver, especially a law-giver who works on the basis of reward and punishment." (Albert Einstein in a letter to M. Berkowitz, October 25, 1950; Einstein Archive 59–215; from Alice Calaprice, ed., The New Quotable Einstein, Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 2005, p. 206. )

        Dar va inteleg, e greu sa accepti ca cele mai luminate minti ale Terrei sunt in cea mai mare masura atei, agnostici, evrei sau hindusi. Crestini doar cativa, iar muslimi aproape niciunul.
      • +4 (6 voturi)    
        era ateu copile (Marţi, 15 februarie 2011, 20:28)

        Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui un pacatos

        Si de atunci pana acum, majoritatea dovezilor ne face sa credem ca D-zeu daca exista nu intervine in vietile oamenilor. Pur si simplu nu poti aduce dovezi clare despre existenta lui, doar intuitii, si semi-argumente, chestii filozofice.

        Ce argumente ai tu?
      • +1 (1 vot)    
        legende urbane pentru creduli (Miercuri, 16 februarie 2011, 4:02)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui un pacatos

        Einstein are fi fost ultima persoana care sa demonstreze ce pretinzi tu ca a demonstrat.

        Povestea de care amintesti e o biata legenda urbana, fara nicio legatura cu Einstein, plina de erori logice dar, ce-i drept, in acelasi timp e si un frumos exemplu de retorica.

        Pentru detalii vezi si:
        http://urbanlegends.about.com/od/religion/a/einstein_god.htm
  • +10 (12 voturi)    
    religie (Marţi, 15 februarie 2011, 16:36)

    andrei [anonim]

    imi aduc aminte de manualele de religie in care ti se explica ca daca nu te rogi saeara o sa te calce masina ....
    • +7 (7 voturi)    
      religie 2 (Marţi, 15 februarie 2011, 17:37)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui andrei

      eu imi aduc aminte de profu nostru de religie care ne povestea tot felul de scorneli despre pocaiti si ne zicea bancuri indecente cu sf petru. mult m-au mai ajutat orele alea...
      • +7 (7 voturi)    
        religie 3 (Marţi, 15 februarie 2011, 18:09)

        I [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        profu' meu de religie a facut misto de mine la ora, ca deh, nu i-am inteles "teoria". Cand nu a mai avut argumente a dat-o pe golaneala.
        • +6 (6 voturi)    
          religie4 (Marţi, 15 februarie 2011, 18:15)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui I

          aa...am uitat sa precizez...proful meu de religie era mare fan doru octavian dumitru! :))
  • -6 (12 voturi)    
    De fapt, indoctrinarea este stiintifica (Marţi, 15 februarie 2011, 16:43)

    CezarN [utilizator]

    De fapt, indoctrinarea care se practica in societate, in general, nu doar in scoli, este cea asa-zis stiintifica, care face din stiinta un nou dumnezeu infailibil. Aceasta indoctrinarea nu este mai putin periculoasa si mai putin spalatoare de creiere ca orice indoctrinare, fie ea religioasa, sau materialista, sau fascista, sau de marketing tip MLM.

    Nu exista masura in educatia tinerilor nostri. Nu exista echilibru, nu exista indoiala, nu exista indemnul la cugetare, la reflectie, la cunoasterea de sine, nu exista valori, principii, idei, ci doar fapte si adevaruri "absolute".

    Nu exista exemple, modele. Si ele nu exista nici in scoala unde, din cauza ca educatia nu are cautare la romani, cancelariile sunt populate cvasiunanim cu incompetenti, nici in societate (unde se face doar politica, care la noi inseamna bataie pe ciolan) si, din pacate, nici in familie, familie atacata ca institutie fundamentala din toate partile (feminism, "copilarism", minoritati sexuale, saracie cronica).
    • +7 (7 voturi)    
      ai o confuzie mare in cap! (Marţi, 15 februarie 2011, 17:45)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Nu exista indoctrinare stiintifica. Stiinta are o metoda clara. Stiinta nu este infailibila!!! Primul lucru pe care il inveti in stiinta este ca trebuie sa inveti din esecuri si ca trebuie sa pui orice convingere la indoiala.
      Si ca orice lucru creat de om stinta poate fi folosita moral sau imoral.

      Daca e sa vorbim de indoctrinare. putem vorbi de indoctrinare pseudo-stintiifica.

      Stiinta este singura care ne mai poate scoate planeta din rahat.
      Din pacate in Romania nivelul la care se preda stiinta in scoli este foarte scazut. Daca muti profesori nu inteleg netoda stiintifica, ce sa ceri altora?
    • +9 (9 voturi)    
      asa dumnezeu mai merge (Marţi, 15 februarie 2011, 17:49)

      alecu [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      O fi cum zici dumneata, insa in numele "dumnezeului stiintei" nu se construiesc catedrale din banii mei, nu se instiga la ura interetnica, nu-si dau in cap oamenii pe strada sau la procese de retrocedare, nu se biciuiesc si nici nu se omoara cu pietre "pacatosii stiintei", nu se jecmanesc la nunti si botezuri si nici nu se violeaza enoriasii minori.

      Deci daca stiinta are un dumnezeu, traiasca acest dumnezeu care te indeamna sa cercetezi si sa gandesti.
      • -10 (10 voturi)    
        Hitler, iti spune ceva? (Marţi, 15 februarie 2011, 18:05)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui alecu

        Teoriile pe care se bazau nebuniile lui Hitler, "stiintifice" erau.

        Acum, alte nebunii, cu "familii" de homosexuali de 60-70 de ani care platesc femei sa le nasca copii, tot pe "stiinta" se bazeaza.

        Sa nu mai vobesc de materialismul "stiintific" care a nenorocit sute de milioane de oameni.

        Nu spun ca nu au fost nebunii facute de om si "justificate" religios, insa se vede treaba ca nici cu stiinta nu mi-e rusine.
        • +10 (10 voturi)    
          hitler era catolic prietene! (Marţi, 15 februarie 2011, 18:21)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui CezarN

          pe uniformele nazistilor era scris "Gott mit uns". insa desigur ca semidoctii nu stiu asta.

          las-o mai moale cu criticile la adresa stiintei, pana una-alta nu uita ca stiinta iti ofera interfata asta virtuala prin care poti sa iti exprimi parerile, oricat de tampite si de ilogice ar fi acestea. De asemenea stiinta este cea care incurajeaza dezbaterile si inovatia, in timp ce religia nu astepta decat sa ii arda pe rug pe "ereticii" care indrazneau sa sustina ca Pamantul se invarte in jurul soarelui.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Joi, 17 februarie 2011, 14:28)

            Gigi Maybachistu' Istoric [anonim] i-a raspuns lui Andrei

            1. Hitler era catolic austriac.

            2. "Gott mit uns" e un motto protestant prusac.

            3. Alţi demnitari ai Reichului erau simpatizanţi ai vechilor religii germanice.

            4. Imperiul omului nostru cu mustaţă includea şi ortodocşi slavi şi musulmani din Iugoslavia ocupată.

            5. Pentru a evita orice fricţiuni bazate pe religie, omul nostru a decis că nu mai face diferenţa între catolici, ortodocşi, protestanţi şi alţii, pentru el oricine nu era evreu era un "Gottglaubig" ("credincios", în general) şi atât. Din acest motiv, marea majoritate a ostaşilor voluntari din SS nu aveau o altă precizare decât "Gottglaubig" în livret, în afară de cazul în care au insistat la recrutare să le fie precizată religia.
        • +2 (2 voturi)    
          o povata biblica (Miercuri, 16 februarie 2011, 2:08)

          Socrates [anonim] i-a raspuns lui CezarN

          CezarN,

          am pentru tine un sfat, o corectie si un indemn.

          Un sfat:
          "Da Cezarului ce e al Cezarului".
          Adica da statului taxe pentru stiinta, Dumnezeu sigur se multumeste doar cu rugaciuni.

          O corectie:
          Teoriile cu rasa ariana ale lui Hitler erau PSEUDO-stiintifice, nu stiintifice, si doar propaganda. La fel si materialismul zis stiintific. "Nebuniile" alea facute de om, nu au fost justificate religios, ci au fost facute in numele religiei.

          Indemn:
          Constat ca ai tare multi dusmani: feminism, homosexuali, "copilarism" (?), stiinta, marketing etc
          Ar fi bine sa te intorci in pestera de unde ai venit, e mult mai bine si linistit acolo.
          Si o sa scapi si de ploaia de pucioasa care cu siguranta se va abate peste noi astialalti.
  • +6 (16 voturi)    
    dda (Marţi, 15 februarie 2011, 16:43)

    dudu mnezeu [anonim]

    eu sunt de acord sa se predea religia in scoli. sa se predea religia budista.
    • +4 (6 voturi)    
      Religie (Marţi, 15 februarie 2011, 16:49)

      Moshe Trinitas [anonim] i-a raspuns lui dudu mnezeu

      Exista o singura religie . Aia care nu se invata la scoala .
    • -14 (14 voturi)    
      Cine te opreste sa te duci in India (Marţi, 15 februarie 2011, 16:53)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui dudu mnezeu

      Daca esti budist sau iti place aceasta religie?
      • +3 (3 voturi)    
        taxe bisericesti (Marţi, 15 februarie 2011, 23:32)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        Probabil lipsa de bani, pentru ca o parte din taxe merg spre salariile preotilor si constructia de biserici.

        Sau poate pentru ca nu sunt prea multi budisti pe acolo, majoritatea fiind hindusi - lucru pe care l-ai fi aflat daca ai fi studiat istoria religiilor in scoli in loc de catehismul ortodox.
    • 0 (4 voturi)    
      corect (Marţi, 15 februarie 2011, 17:30)

      DIDEL [anonim] i-a raspuns lui dudu mnezeu

      de acord
  • +13 (13 voturi)    
    eroare (Marţi, 15 februarie 2011, 16:44)

    luk [anonim]

    ce argumente false foloseste biserica romana. daca s-ar face istoria religiilor as fi de acord, dar se face o indoctrinare nesimtita si o balmajeala religioasa, chestii care bulverseaza copiii. biserica sa-si dezvolte activitatile sociale si dupa aia sa aiba pretentii.
  • +12 (14 voturi)    
    hihi (Marţi, 15 februarie 2011, 16:49)

    cvi [utilizator]

    Propun inlocuirea cursurilor de ortodoxism(actuala religie predata in scoala) cu niste cursuri de de Istoria religiilor. Ar fi ceva util si informatv pt. tineri, lasand in acelasi timp loc de interpretari personale fiecaruia dintre ei.
    In acest fel s-ar oferi informatii fara a putea fi acuzati de incercarea de indoctrinare.
    Care ar fi opinia BOR in legatura cu aceasta propunere? Hmm, cred ca o stiu deja...
  • +12 (12 voturi)    
    Lasati-i sa-si dea singuri cu firma in cap! (Marţi, 15 februarie 2011, 16:50)

    BEDE [anonim]

    In ceea ce sustine oficial BOR sunt destule chestii care, la o examinare critica mai serioasa, se arata a fi prostii. Apoi, nu exista zicala veche: "sa faci ce zice popa, sa nu faci ce face popa".
    Logic, chiar crezi ca daca-ti faci semnul crucii, aceea te ajuta la ceva? Asta chiar daca crezi in Dumnezeu. Totusi sunt destui, inclusiv tineri, care-si fac semnul crucii cand trec pe langa cladirea unei biserici, cam asa cum ar fi in zona unui wireless... Ce-si inchipuie oare? Ca are semnul ala ar avea puterea sa-L determina pe Dumnezeul atotputernic sa faca ceea ce le-ar conveni lor?
    • +5 (5 voturi)    
      Geniala (Marţi, 15 februarie 2011, 16:57)

      Semiramidul [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Asta cu wirelessul :)))))
      S-a ras pe la mine pe la birou...
  • +13 (13 voturi)    
    biserica (Marţi, 15 februarie 2011, 16:51)

    ovi [anonim]

    Binenteles, biserica vrea un popor indobitocit ca sa il poata manevra cu usurinta si sa aibe maximul de beneficii de pe urma fiecaruia.
    Indobitocirea se realizeaza de la o varsta frageda altfel rezultatul este departe de cel dorit.
  • +14 (14 voturi)    
    Rusine (Marţi, 15 februarie 2011, 16:53)

    drak latinu [utilizator]

    Jos religia din scoli, parlament si alte institutii publice ! Aceasta manipulare dauneaza cel mai grav sanatatii!! Chiar nu vede nimeni ca religia nu a ajutat poporul roman deloc ! Suntem la coada tuturol clasamentelor si nu exista dumnezeu !!!
  • +12 (12 voturi)    
    Crestinismul... Parca eram intr-un stat laic... (Marţi, 15 februarie 2011, 16:55)

    Semiramidul [utilizator]

    The belief that a cosmic Jewish Zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as your master, so he can remove an evil force from your soul that is present in humanity because a rib-woman was convinced by a talking snake to eat from a magical tree...

    Presiunile astea perverse si plangacioase la adresa boborului si indirect la adresa politicului, o curva pe masura bisericii imi fac sila.
    O sa fie ca ei, o sa le dea bani de biserici, in loc sa se cerceteze medicamente, tratamente, sa se faca drumuri, sa se educe in spiritul stiintific, sa se dezvolte capacitati educationale moderne etc.
    Pt VooDoo si alte tampenii. Cand ai un prieten/ o ruda bolnav de ceva grav mergi spre stiinta, speri sa se vindece.
    Miracolele ninjilor sunt DUPA MOARTE!
    Lasati viata celor vii!
    • +6 (6 voturi)    
      Gogosi BOR (Marţi, 15 februarie 2011, 17:33)

      Andromeda [anonim] i-a raspuns lui Semiramidul

      "... pe care comunismul l-a propus Romaniei, timp de 45 de ani, cu roadele dureroase pe care le resimtim si acum" -- poate vrea sa ne explice BOR care sunt rezultatele dezastruoase ale comunismului, dpv religios, ca eu stiam ca aproape toata populatia romaniei e crestina, si asa de multi se duc la biserica incat se construiesc biserici la fiecare colt de strada, ca nu mai e loc in cele existente.

      Eu am urat religia in scoala pentru ca preotul care trebuia sa ne invete ceva util, ne invata rugaciuni, cum sa facem cruce, de ce crezul e important, etc. In opinia BOR se pare ca asta nu se cheama indoctrinare... Mi-ar fi placut sa studiez o istorie a religiilor sau o comparare a religiilor curente (asemanari/deosebiri in viziune, filozofie, organizare, evolutie; cu explicatii pe care un elev de gimnaziu/liceu le-ar fi putut intelege).

      Toata religia se bazeaza pe niste lucruri nedovedite, dar prezentate cu valoare de adevar suprem (si asta deranjeaza pe cei care vor sa stie "DE CE ...?"). Lucruri nedovedite:

      1. Exista Dumnezeu.
      2. Daca exista, oamenii reprezinta ceva special pentru el.
      3. Dumnezeu este atent la dorintele si faptele FIECARUI om si il rasplateste/pedepseste dupa criterii care se schimba in timp (legea talionului era dreapta in vechiul testament, dar nu si in cel nou, etc.)

      Cat despre biserica care e gardianul moral al societatii, poate BOR ar trebui sa se uite in propria ograda (a se vedea reactia INSTITUTIEI in cazul Tanacu, sau la acuzele de pedofilie aparute la o manastire din Iasi--de fiecare data s-a incercat o musamalizare, lasandu-ma sa inteleg sa ghidarea divina nu prea exista).
    • +5 (5 voturi)    
      frumos (Marţi, 15 februarie 2011, 17:34)

      didel [anonim] i-a raspuns lui Semiramidul

      Cheltuim bani pe prosti si concediem (inchidem) insitute si oameni de stiinta
  • +7 (7 voturi)    
    :) (Marţi, 15 februarie 2011, 17:04)

    mbr74 [anonim]

    Poate in loc de o catefrala ar fi mai util un spital sau tinerea in functiune a unui spital ... si asa mai departe. Nu am vazut deocamdata ca BOR sa daruiasca ceva enoriasilor ... desi este unul dintre mari detinatori de proprietati in Romania si la care culmea nu plateste taxe
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 15 februarie 2011, 17:07)

    dorin bretan [anonim]

    De ce se preda religia Crestin Ortodoxa si nu religia? (eu sunt ortodox) M-as fi bucurat ca fica mea sa stie mai mult despre religie dacat mine). Din contra stie mai putina, au invatat cateva rugaciuni care le stiam si eu din familie, in rest nu au invatat ca nu le-a placut. Modele ? Exemple? Povesti Biserica Ortodoxa isi face un antiserviciu prin orele de religie asa cum sunt ele acum.
  • +10 (10 voturi)    
    ortodoxie in scoli (Marţi, 15 februarie 2011, 17:08)

    sergiu [anonim]

    Stimate BOR,

    intii uita-te in manuale - si la poze!!!- si apoi sa vorbesti despre spiritualitate.

    Nu numai femeile cu batik pe cap care pupa poala popii reprezinta ceea ce e bun pentru Dumnezeu ( lol).

    Pozele sunt absolut ticaloase:
    exemplu bun 2 fete care se roaga ( cu batice pe cap)
    - exemplu rau: doua fete imbracate modern, pe o strada.

    Mai ramine sa cereti dreptul sa bateti copiii care nu manifesta prea multa evlavie la ore.
    Dar poate, de rezolva cu 10 lei la cutia milei?
  • +5 (5 voturi)    
    BOR minte: morala nu e egala cu indoctrinarea (Marţi, 15 februarie 2011, 17:08)

    paharnicul ulea [anonim]

    BOR uita sa ne spuna despre hotia, coruptia, inselaciunea, tradarea, vulgaritatea, pornografia, violenta de toate tipurile de care au dat dovada membrii si reprezentantii ei... Despre preoti care iau bani pentru nunti, pentru botezuri pentru inmoramntari fara sa dea socoteala nimanui..nici bisericii si nici statului...despre preoti care au tradat sfanta taina a spovedaniei turnand senin la SECU - si nu sunt putini, inclusiv printre "cei mai sfinti dintre cei sfinti"...despre vulgaritatea unor preoti si despre intrabari nu prea curate puse in timpul spovedaniilor -ca sa nu mai vorbesc despre adevaratele orgii si betii la care se dedau unii dintre prelati...violenta altora precum "prea-cucernicul parinte de la TANACU... Toate acestea reprezinta INTR-ADEVAR negarea valorilor crestine traditionale cu care BOR nu are nimic in comun...
    Avem nevoie de morala, nu de indoctrinare...
  • -4 (6 voturi)    
    Altceva (Marţi, 15 februarie 2011, 17:11)

    val [anonim]

    Eu am avut copil care a frecventat orele de religie la scoala si orele de cateheza la biserica si am asistat din curiozitate la ambele locatii.Nu se compara orele de cateheza la biserica cu preotul,cu cele de la scoala cu proful de religie.In primul rand este vorba de respectul pe care-l impune preotul,de atmosfera religioasa si de continuarea cu participarea la slujba de dumineca.Asa se intampla si cu elevul de instrument dintr-un liceu de arta,care isi vede profesorul cantand intr-o orchestre.Impune respect si competenta.La scoala am vazut ca principala problema de rezolvat este linistea necesara desfasurarii orelor de religie .Sunt si comentarii care nu sunt la locul lor.Eu cred ca nu sunt eficiente.As propune ca orele de religie sa se faca la biserica si obligatoriu sa participe si preotul.Ar fi pentru copii si o obligatie sa participe si dumineca la slujba,unde se simte lipsa lor.Degeaba au ore de religie daca la biserica nu merg.Sa ne ajute Dumnezeu !
    • 0 (0 voturi)    
      asta mai lipsea... (Miercuri, 16 februarie 2011, 15:02)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui val

      sa ii obligam sa se duca si la biserica..

      vai de capul nostru..
  • +9 (9 voturi)    
    forme fara fonduri (Marţi, 15 februarie 2011, 17:12)

    Socrates [anonim]

    "Denigrarea predarii religiei in scoala afecteaza grav fondul sufletesc al copiilor
    "
    Cred ca mai degraba afecteaza fondurile BOR.

    Vrem separarea religiei de stat.
    Preotii n-au decat sa faca scoala de duminica cu cine e amator, dar nu in scolile de stat si nu in timpul saptamanii.
    Si ar fi frumos sa le plateasca biserica salariile, nu statul. Pentru BOR la fel ca si pentru celelalte culte.
    La fel si cladirea de biserici - din fondurile proprii.
    Iar in scoli s-ar putea preda istoria religiilor impreuna cu istoria folosofiei.
    Sugerez sa incepeti cu Socrates :-)
    • +6 (6 voturi)    
      adevarat (Marţi, 15 februarie 2011, 17:42)

      didel [anonim] i-a raspuns lui Socrates

      corecta afirmatia si sunt pentru filozofie in loc de religie
    • +5 (5 voturi)    
      asa e (Marţi, 15 februarie 2011, 19:53)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Socrates

      "Cred ca mai degraba afecteaza fondurile BOR."

      si eu cred la fel.
  • +6 (6 voturi)    
    parerea unui copil (Marţi, 15 februarie 2011, 17:26)

    post scriptum [anonim]

    Fiul meu de 10 ani este oripilat de scenele sangeroase descrise in cartea de religie! In schimb nu intelege de ce unele femei din viata reala sunt ascunse cu totul sub haine sau de ce toata lumea pupa icoanele in biserica, contrar tuturor normelor de igiena pe care le-a invatat.....
  • +7 (7 voturi)    
    icoane in scoli (Marţi, 15 februarie 2011, 17:26)

    Nea Nelu [anonim]

    Pe mine ma enerveaza rau ca s-au pus icoane in scoli. Dupa 90 s-a dat jos portretul lu' Tovarasu' si au pus icoane.
    S-a inlocuit un idol cu altul. Nu am rezolvat nimic.

    Majoritatea icoanelor sunt urate si kicioase, nu cred ca ii misca intr-un fel pe copii.
    Mai bine ar pune printuri dupa tablouri celebre romanesti, macar din asta ar invata ceva copii, ar recunoaste ca asta e un Luchian sau un Petrascu sau altceva...Asta e cultura generala, si scoala asta tre' sa furnizeze.

    Asa ce invata dintr-o icoana chicioasa cu Sf Ghe ucigand balaurul? Balauri nici nu exista...
  • +5 (5 voturi)    
    istoria religiilor da, religie nu! (Marţi, 15 februarie 2011, 17:27)

    mihai [anonim]

    Sunt de acord sa se predea religia in scoala, doar daca se preda istoria religiilor. Copilul sa aibe o privire de ansamblu asupra culturii religioase.
    Nu vreau ca copilul meu sa fie indoctrinat de un popa semianalfabet.
  • +5 (5 voturi)    
    irony (Marţi, 15 februarie 2011, 17:30)

    cocosila [utilizator]

    Deci sa fie clar, BOR acuza ASUR de "promovarea de sloganuri si conceptii insuficient sustinute pe fapte reale" :)
  • +5 (5 voturi)    
    De la Dogma la Dogma (Marţi, 15 februarie 2011, 17:32)

    Vali [anonim]

    Sunt de acord cu predarea in scoli a unor notiuni de filozofie si psiholgie adecvate mileniului 3, dar nu in forma dogmatica in care religia este expusa azi copiilor.

    Ca om profund constient in existenta Divinitatii, as opta pentru a prezenta copiilor motivatia apropierii de notiunea de spirit in detrimentul materiei.

    Sa le explicam de ce materia "superior organizata" nu are cum sa se organizeze singura. Sa le explicam ca - faptul ca electronul are sarcina perfect egala si de semn contrar cu protonul - este o minune absoluta, fara de care Universul n-ar fi existat. Sa le mai explicam ca notiuni fundamentale precum timpul si gravitatia sunt marile enigme ale omenirii. Sau ca formarea embrionului nu isi gaseste explicatie reala prin baliverna simplei diviziuni celulare cu care ne-a impuiat capul scoala comunista.

    Altfel nu facem decat sa inlocuim dogma materialismului dialectic cu cea a bisericii, oricare ar fi ea.

    Cred ca tinerii - odata ce reusim sa le captam interesul pentru ideea de spirit - vor putea opta singuri ce biserica sau credinta sa aleaga.

    Si in niciun caz nu trebuie sa-i izolam pe atei, este alegerea lor sa creada ca lumea vie s-a format din piatra "superior organizata" iar piatra s-a autogenerat.

    Vorbim de o lupta de idei, mai presus de o dogma sau alta.
    • -1 (1 vot)    
      Psihologi vs. Psihiatri (Miercuri, 16 februarie 2011, 0:41)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Printr-un nou concept de prelegere interactiva in locul Religiei ce se preda astazi, am putea invata copiii sa pretuiasca viata, aproapele, umanismul, sa inteleaga singuri de ce un animal sau om sunt minuni ale creatiei, de ce un avort este de fapt o crima si de ce actiunile noastre bune sau rele asupra celor din jur vor genera intr-o zi un feedback de acelasi tip si de multe ori, de intensitate mai mare.

      Pe de alta parte ceea ce se preda astazi in scoala in materie de relationare sociala nu ii invata pe tineri nici cum sa se comporte in societate, nici cum sa-si construiasca o relatie de prietenie si nici cum sa spuna "Adio" alteia. De aici multitudinea de drame la care asistam zi de zi. Pe vremuri, exista Educatia civica, o mai fi?

      Pledez pentru ca golurile din programa scolara sa fie inlocuite cat mai curand de materii interactive si creative, placute copiilor si consider ca psihologii ar trebui sa aiba rolul cel mai important in acest demers.

      Am pregati generatii mai echilibrate si am lucra mai mult cu psiholgii si mai putin cu psihiatrii.
    • 0 (0 voturi)    
      Felicitari! (Joi, 17 februarie 2011, 11:51)

      Klopo_tare [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Comentariul dvs merita felicitari! L-am copiat, pentru ca mi-a placut asa de mult. Desi eu nu sunt crestin, asa ca nu am ceva de spus la subiect.
  • +6 (6 voturi)    
    Chiar?! (Marţi, 15 februarie 2011, 17:57)

    Ioana [anonim]

    Este o aberatie ca se amesteca biserica prin scoala. Se taie ore de l.romana, fizica si matematica ca sa fie ore de religie. Daca esti ateu cum faci, inghiti agheazma obligatoriu?!
    Daca doresc, preotii pot organiza scoli de duminica pe la bisericile lor.
    Indoctrinarea aiuritoare a copiilor este aberanta.
  • +4 (4 voturi)    
    Catedrala Mantuirii Prostilor (Marţi, 15 februarie 2011, 17:59)

    Itsoc [utilizator]

    Preafericitule, ce-ti mai place banul si puterea !

    Acum, dupa ce ne-ai luat din buzunar sa-ti faci mastodont hidos langa un alt mastodont hidos mai ai si tupeu sa ne speli pe creier copiii?
    marsh mah la enoriasii tai retardati !
    • +3 (3 voturi)    
      corectie (Miercuri, 16 februarie 2011, 1:14)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      Numele corect e "Catedrala Mantuirii Neamului Prost".
      Pentru e chiar de neam prost:
      - mare (megalomana)
      - chicioasa
      - scumpa
      - inutila
      - distruge natura (cata mai e prin Bucuresti)

      Se incadreaza perfect cu hidoasele blocuri din beton care fac farmecul mahalalelor comuniste.
  • +6 (6 voturi)    
    religie in liceu (Marţi, 15 februarie 2011, 18:09)

    Lucia [anonim]

    Sunt in clasa a 12-a, si vreau si eu sa stiu de ce, la mate-info, inca mai fac religie. Si daca tot fac religie, de ce mi-au fost scoase cursurile de arte plastice si muzica.

    Profesoara mea ma invata despre modurile in care sunt bolnava si imi prezinta teoriile care sunt "la moda" printre fanaticii pe care probabil i-ati observat de cativa ani incoace, cu tonul si exprimarea unui analfabet.
    De asemenea , pentru ea, transeptele bisericii sunt "din astea laterale".
    • +1 (1 vot)    
      religie in liceu 2 (Miercuri, 16 februarie 2011, 0:28)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Lucia

      si eu si multi altii am trecut prin acelasi lucru, in cadrul progresivului sistem educativ romanesc. o ora total inutila cu o persoana semidocta in cel mai fericit caz....cateodata, cand aveam noroc, ni se mai punea cate un film din ala propagandistic care iti insulta in mod cras inteligenta si cultura generala, despre cum existenta arcei lui noe a fost dovedita "stiintific" sau despre cum muzica rock e satanica si transforma copiii in posedati.

      important e ca vrajeala nu mai prinde, elevii, cum esti tu si cum am fost si eu cu cativa ani in urma, s-au trezit, au internetul si au interesul sa afle lucruri noi, sa verifice gogosile care li se indeasa pe gat drept adevar incontestabil. deci trebuie sa fim optimisti.
  • +3 (3 voturi)    
    religia in biserica (Marţi, 15 februarie 2011, 19:48)

    serban [anonim]

    categoric pentru scoaterea religiei din programa . inlocuim orele de socialism stiintific cu orele de religie ? macar la socialism stiintific iti mai completai cunostiintele generale dar asa ?
    sa nu uitam vorba romaneasca sa faci ce zice popa nu ce face popa . un control al averilor prelatilor de orige grad consider ca ar fi binevenit doarece nu am aflat ca ei sa fie scutiti de plata taxelor si impozitelor .
    apropo dupa secularizarea lui cuza din cite stiu biserica a devenit ADMINISTRATOR nu PROPRIETAR al padurilor si terenurilor asa ca nu vad de ce s-au retrocedat . despre catedrala mai bine fara sau poate o piramida caci vorba aceea totul se teme de timp iar timpul se teme de piramide
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Marţi, 15 februarie 2011, 20:56)

    ion voicu [anonim]

    romania este stat LAIC.
    nu are ce sa se predea religie in scoli.
    pe linga asta argumentul bor e pueril. adica toti cei nascuti inainte de 89 au grav afectat fondul sufletesc fiindca nu au facut religie in scoala???
    nu pot numi decit timpenie acest argument.
    nu au decit sa faca scoala duminicala ca si catolicii, in incinta bisericii daca vor sa-si propovaduiasca doctrina. sint sigur ca catedrala bintuirii neamului va fi suficient de incapatoare...
    NU IN SCOLILE DE STAT.
  • +5 (5 voturi)    
    :( (Marţi, 15 februarie 2011, 21:58)

    hm... [anonim]

    Acum un an ii atrageam copilului meu (clasa 1) atentia sa nu traverseze strada cand sunt masini. Mi-a raspuns ca nu e problema ca-l ajuta Dumnezeu... De unde stia chestia asta? Bineinteles, de la scoala, ora de religie....

    Daca mai vine cu inca una de-asta, ii sparg capul aleia... crestineste, cu toporul.
  • 0 (0 voturi)    
    Fondul sufletesc al copiilor (Miercuri, 16 februarie 2011, 6:03)

    Vizitiul [utilizator]

    Ca de partea fizica se ocupa preotii iubitori :) Mama lor de "farianoti"!
  • 0 (0 voturi)    
    categoric pentru.. (Miercuri, 16 februarie 2011, 14:59)

    neutrino [utilizator]

    scaterea religiei din scoli..

    BOR-ul sa isi vada de icoanele lor si sa nu se mai preocupe atata de viata copilarilor...am vazut ce eductie au dat in ultimii 10 ani...

    Religia se faca acasa la biserica nu in scoala
  • -1 (1 vot)    
    Pacat... (Miercuri, 16 februarie 2011, 16:32)

    George [anonim]

    Pacat: ca nu vedem ca in statele europene, mai putin in Franta, se studiaza religia, in unele tari cate 2-3 ore pe saptamana (Luxemburg, Austria, Grecia etc.); ca nu intelegem ca o cultura se intemeiaza pe cult; ca nu citim studiile sociologice ca sa vedem impactul religiei asupra tinerilor de azi; ca suntem foarte intoleranti si vorbim despre toleranta; ca nu vedem cat „bine” a adus ateismul „stiintific” si cati martiri au dat temnitele comuniste; ca negam tot ce tine de spiritualitate si afirmam tot ce inseamna materialitate, fara argumente, dar cu multa vehementa; ca nu ne place dialogul, dar ne place sa jignim pe cei care nu sunt asemenea noua; ca ne casatorim de forma si cu mult fast, desi nu credem catusi de putin; ca acceptam teoriile care par stiintifice pentru ca nu le intelegem si batjocorim credintele tuturor, pentru ca ni se par atat de simpliste si de naive...
    • 0 (0 voturi)    
      sigur, ca optional (Joi, 17 februarie 2011, 12:28)

      alecu [anonim] i-a raspuns lui George

      In toate statele alea unde se studiaza religia este OPTIONALA, si NU in cadrul scolii. Hai sa fie si la noi asa, sunt de acord cu ideea ta.
  • 0 (0 voturi)    
    viitorul :-( (Joi, 17 februarie 2011, 16:55)

    eduard [anonim]

    Oare pana la religia din scoli nu mai sunt zeci de lucruri mult mai importante carora nu le acordam atentia cuvenita? Discutam prea inversunat despre religia in scoli. De ce nu suntem la fel de inversunati cand este vorba de contributia la CAS in schimbul careia nu primim mai nimic. De nu suntem la fel de inversunati cand vine vorba de pensiile de nimic cu care parintii nostri sunt siliti sa traiasca dupa ce au muncit ani multi in conditii destul de grele. De ce nu suntem la fel de inversunati cand vedem in jurul nostru tineri care dupa ce termina o scoala nu stiu sa inmulteasca sau sa imparta doua cifre. Elevii actuali nu dau curs disciplinelor importante din programa scolara ce sa mai zic de religie. Educatia din familie trebuie sa faca diferenta. Daca celula de baza a societatii mai are valori e bine, daca nu, viitorul ...
  • 0 (0 voturi)    
    fratele meu (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 13:32)

    me [anonim]

    1 - scoala preda STIINTA
    2 - religia NU e stiinta, deci NU are ce cauta inscoli
    3 - nu ar face bine inainte sa ne invete ca sa facem pe niu SA RESPECTE DRACU LEGEA SI SA PLATEASCA IMPOZITE CA TOATA LUMEA !!!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version