​Corespondenta din Cairo

AUDIO INTERVIU  Cristian Botez relateaza, din Piata Tahrir din Egipt, ultimele evolutii ale revoltei egiptenilor

de C. Pantazi     HotNews.ro
Joi, 3 februarie 2011, 18:47 Actualitate | Esenţial


Focuri de arma au inceput sa se auda din nou in piata Tahrir din centrul capitalei egiptene, declara freelancer-ul Cristian Botez, intr-un interviu acordat joi HotNews.ro, de pe celebra baricada care separa grupul de protestatari de simpatizantii regimului Hosni Mubarak.

Cristian Botez povesteste ca prima persoana a fost impuscata in cursul serii si este ranita destul de grav. Lumea din piata se teme ca focurile de arma sunt trase de lunetisti si oamenii sunt extrem de reticenti fata de ziaristii americani.


In general, victimele sunt din randul protestatarilor si de regula au rani la cap si sunt cusuti pe viu la punctele de prim-ajutor, povesteste Cristian Botez.


Citeste mai multe despre   
















2601 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    Freelancer... (Joi, 3 februarie 2011, 19:01)

    nelu [anonim]

    Ma dati gata cu expresia "freelancer-ul". Nu ma intereseaza cum e platit tipul. Puteti sa il numiti corespondent. Nu ne intereseaza daca e freelancer, contractor sau angajat full time. In nici un articol din presa internationala nu veti gasi expresia... "Freenancerul raporteaza" etc... ci i se spune... "vasilica raporteaza de la fata locului..." etc. In presa internationala o mare parte dintre reporteri sunt freelanceri si contractori, dar niciodata nu veti vedea expresia folosita pentru ca nu ne intereseaza + cred ca e o jignire la adresa "freelancer-ului" care saracul nu are un job full time si traieste doar din contractele pe care le gaseste....
    • 0 (2 voturi)    
      Freelancer-ul (Joi, 3 februarie 2011, 19:11)

      . [anonim] i-a raspuns lui nelu

      urmeaza filmul The Freelancer
    • -3 (3 voturi)    
      // (Joi, 3 februarie 2011, 19:52)

      moo [anonim] i-a raspuns lui nelu

      //. Pe cine intereseaza semantica freelancerului? Comentezi ca sa te afli in treaba sau sa areti lumii ca esti destept. //
    • 0 (0 voturi)    
      bai Nelule... (Vineri, 4 februarie 2011, 0:48)

      serbanov [anonim] i-a raspuns lui nelu

      ....nu te-ai prins ca articolul nu e despre Egipt ci despre lansarea unuia ca freelancer?
      ..ii urez cat mai multe relatari..dar nu despre el ci despre subiect
    • 0 (0 voturi)    
      Tare asta cu jignirea (Vineri, 4 februarie 2011, 7:45)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui nelu

      Probabil lucrezi la stat, primarie etc si ai impresia ca doar 8 ore / zi, concediu de odihna legal si al 13 salar sunt lucruri de care sa fii mandru
  • -1 (3 voturi)    
    Freelancer = Neasociat cu Hotnews.ro (Joi, 3 februarie 2011, 19:08)

    Gogu Pintenogu [anonim]

    Prin mentiunea 'freelancer', Hotnews vrea sa faca clar faptul ca opiniile acestui jurnalist nu reprezinta un punct de vedere oficial al Hotnews.ro (e.g. nu este platit de ei)

    My 2 cents...
    • +1 (9 voturi)    
      Freelancer (Joi, 3 februarie 2011, 19:16)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui Gogu Pintenogu

      Chiar daca este freelancer el este platit pe contract de insititutia pentru care raporteaza, adica in acest caz probabil de Hotnews. Deci opiniile lui de jurnalit sunt si opiniile Hotnews pentru ca e platit de hotnews pe perioada respectiva. Freelancer inseamna ca nu e angajat full time ci este doar un contractor temporar, dar reprezinta insititutia pentru care raporteaza.
      • -2 (2 voturi)    
        nu (Joi, 3 februarie 2011, 20:15)

        mada [anonim] i-a raspuns lui nelu

        daca era platit de hotnews, era "sorespondentul hotnews". prin mentiunea freelancer tocmai asta se subliniaza, ca e un jurnalist care ofera corespondenta fara a fi platit.

        multi ziaristi freelanceri, mai ales cei aflati la inceputul acestui gen de activitate, isi ofera o parte din "opere" in mod gratuit, pentru a capata notorietate si pentru a stabili niste legaturi cu redactiile.
        • +2 (2 voturi)    
          freelancer (Joi, 3 februarie 2011, 20:21)

          nelu [anonim] i-a raspuns lui mada

          Prietene, am lucrat mai multe de 5 ani ca si freelancer si stiu ce inseamna... Nu am postat comentariul doar ca sa imi dau cu parerea...ci am postat avand experienta indelungata in spate. Deci crede-ma ca stiu ce spun. Cel care da operele pe gratis fara contract nu se numeste freelancer ci se numeste voluntar.
    • +1 (1 vot)    
      Freelancer (Joi, 3 februarie 2011, 20:51)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui Gogu Pintenogu

      Mai pun un raspus aici ca sa existe o baza solida la ceea ce am afirmat si inaite. Daca incercam sa intelegem cuvantul Freelancer in adevaratul sens trebuie sa mergem la origini. Freelancer este un cuvant american si are la baza urmatoaarea intelegere.

      Prin freelancer in USA se intelege o persoana care lucreaza pentru o alta companie sau pentru alte companii in baza formularului F-1099. Forularul 1099 inseamna ca contractul este Corp to Corp, adica o corporatie intreprinde servicii petnru o alta corporatie. In cazul romanesc probabil am putea spune ca freelancer este cel care lucreaza pe baza de PFA (persoana fizica autorizata). Freelance-ul american care lucreaza pe 1099 este considerat o firma insasi care plateste impozit pe venit doar la sfarsitul anului financiar cand isi prepara tazele. De asemenea fiind considerat ca si o corportatie isi poate deduce cheltuiielile legate cu activitatea pe care a depus-o in acel contract. Acum conform regulilor de etica a companiilor americane, daca compania X te plateste pentru un serviciu pe care il oferi ca si freelancer in baza formularului 1099. Acel serviciu este considerat serviciul companiei X iar tu reprezinti compania X pentru acel serviciu. Acum in USA mai este un mod de colaborare care se numeste "contractor", adica compania X contracteaza o companie de staffing sa ii faca rost de un contractor care sa intreprinda serviciul Y. In acest mod compania de stafiing in general te angaseaza cu formular W4 dupa care te trimite ca si contractor la compania X. Compania X plateste agentia de staffing pentru serviciul oferit de tine iar agentia de staffing te plateste pe tine in baza contractului si formularului W4. Ideea e ca si in acest mod chiar daca esti angajat de agentia de staffing to reprezint compania X in fata clientilor acestei compani. Cam asta se intelege prin freelancer in USA, adica la origini.
      • 0 (0 voturi)    
        pt Freelancer (Joi, 3 februarie 2011, 21:12)

        RANG [anonim] i-a raspuns lui nelu

        Draga prietene,
        SUA nu e Romania. Invers, mai bine zis...
        Sa-ti spun ceva din punctul de vedere al unui om care apara drepturile angajatilor. Stii ce e in ziua de azi in Romania un jurnalist angajat cu carte de munca?
        Un SCLAV. Un om care scrie reportaje despre alti angajati carora nu li se respecta drepturile, dar caruia nu i se respecta un minim drept: acela de a primi salariul pentru munca pe care o face.
        Si asta e doar o mica parte a raului.
        Asa ca la noi termenul de freelancer inseamna un ziarist care a rupt "haturile".
        Cat depre formularul F-1099... e amuzant.. pentru Romania.. no offence.
  • +1 (5 voturi)    
    Saraca limba romana (Joi, 3 februarie 2011, 19:12)

    dani [anonim]

    De fapt si de drept e vorba de un corespondent la Cairo. De ce nu i se spune cu cuvinte romanesti? Ne e rusine cu limba romana?
  • +2 (2 voturi)    
    reclama e sufletul comertului (Joi, 3 februarie 2011, 20:06)

    brian.griffin [utilizator]

    Probabil ca "freelancer"-ul a cerut titlul asta, sa stie lumea ca e "available" - poate poate l-o mai contacta si altcineva...
    • +1 (1 vot)    
      right (Joi, 3 februarie 2011, 20:24)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui brian.griffin

      Ai dreptate... probabil ca el si-a cerut titlul (ca motive de reclama )ca sa mai faca rost de un contract doua dupa ce se termina cu asta :). Aici nu am ce sa zic. You are right.
  • -1 (1 vot)    
    BRAVO ... (Joi, 3 februarie 2011, 20:23)

    utug [anonim]

    BRAVO FREELANCER ! Mi-ai placut. Felicitari si sa mai trimiti mesaje !
  • 0 (4 voturi)    
    Chiar conteaza? (Joi, 3 februarie 2011, 20:29)

    RANG [anonim]

    Nu reusesc sa inteleg ce legatura este intre situatia dramatica din Cairo, pe care oamenii acestia, ziaristii, indiferent cum vreti sa le spuneti, o infrunta cu riscuri foarte mari, pentru ca noi sa o putem citi/vedea/asculta confortabil din fotoliul de acasa, si felul/modul/suma cu care sunt platiti..
    Oare multimea aceea furioasa din Cairo arunca pietre de marimi diferite spre corespondentii de presa, in functie de contractul acestora??
    Mie mi s-a incretit pielea auzind pe fundalul transmisiei vocile rastite care spuneau cine stie ce in araba. Nu stiu ce suma ar trebui sa mi se ofere ca sa fiu acum acolo in locul acestor ziaristi !
    Putin ma intereseaza daca si cum e platit acest ziarist, freelancer sau nu, de Hotnews. Apreciez si stimez ce face, indiferent ca o face pentru un munte de bani sau gratis. La fel cum apreciez ca Hotnews devine din ce in ce mai complet si complex si posteaza astfel de corespondente.
    Am citit ieri pe site-ul TVR niste comentarii absurde despre Adelin Petrisor. Ceva de genul.. sa nu se mai vaite ca l-au sechestrat, ca doar s-a dus acolo pentru bani multi, isi merita soarta..
    E un soc pentru mine sa vad o astfel de reactie.. La fel cum a fost un soc cand am auzit in metrou o discutie despre moartea unuia dintre soldatii romani din Afganistan.. "Asa-i trebuie, daca s-a lacomit, ca pentru bani s-a dus acolo.".
    Chiar atat de meschini sa fim? Chiar sa nu putem recunoaste curajul si dragostea de meserie pe care unii oameni, cum sunt ziaristii si militarii, le au? Mai ales cand sunt Romani si mai ales atunci cand acestia isi pun viata in joc pentru a-si face pur si simplu datoria?
    Ziaristii sunt ziaristi pentru ca asta au in sange, indiferent de loc sau ora si indiferent de banii pe care ii iau sau nu. La fel si militarii.
    E trist, foarte trist .. pentru cine nu intelege asta.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord (Joi, 3 februarie 2011, 21:04)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui RANG

      Total de acord cu tine subscriu la ce spui, doar ca pentru minse suna ciudat sa numesti un reporter freelancer, in articol.
    • 0 (2 voturi)    
      fiecare cu meseria lui (Joi, 3 februarie 2011, 21:20)

      pipo [anonim] i-a raspuns lui RANG

      si strungarii sunt strungari, medicii sunt medici, bucatarii sunt bucatari si nu-i mai plange nimeni. fiecare cu meseria lui. vrei bani multi, risti....nu-l obliga nimeni sa faca pe viteazul.
  • 0 (2 voturi)    
    FELICITARI CRISTIAN (Joi, 3 februarie 2011, 21:34)

    matei [anonim]

    sunt militar, cred ca l-am si intalnit la un curs pentru jurnalistii de razboi (nu incerc transfer de simpatie catre armata, chiar nu avem nici un merit in dezvoltarea sa profesionala-ar fi culmea-, e doar munca si pasiunea lui). Il felicit si inteleg care este valoarea muncii lui .Felicitari!
  • -1 (1 vot)    
    Bine spus... (Joi, 3 februarie 2011, 21:37)

    370H-SSV-0773H [utilizator]

    ...complet de acord cu tine. Ma uimeste faptul ca ai luat un minus!! Sper sa fie o greseala...
  • 0 (0 voturi)    
    tare (Joi, 3 februarie 2011, 21:46)

    costica [anonim]

    foarte tare liber profesionistu' asta!
    mai vrem informatii !!!
  • 0 (0 voturi)    
    police van running over protesters (Joi, 3 februarie 2011, 21:53)

    Anrei [utilizator]

    Imagini dure cu ceea ce se intampla acolo:

    http://www.alarabiya.net/articles/2011/02/03/136175.html
  • -1 (1 vot)    
    imi place hotnews (Joi, 3 februarie 2011, 22:02)

    jean [anonim]

    Vai de capul vostru, daca nu ati inteles ca Base si freelancer-ul sunt cei mai buni din lume.
    lance libera mai spune.
  • 0 (0 voturi)    
    Hello!!! (Luni, 7 februarie 2011, 13:26)

    mona [anonim]

    Cristi ,sa ai grija de tine si sa te intorci cu bine. Imi place poza care ti-ai pus-o , semeni cu Modelino! Pup!
  • 0 (0 voturi)    
    Cristi te felicit ! (Sâmbătă, 12 februarie 2011, 17:57)

    Maria Ortansa Tirila [anonim]

    Bravo ! Experientza i-shi spune cuvintul . FRUMOS SI UN MARE ACT DE CURAJ . BRAVO SI PENTRU JUMATATEA TA ! Te pup ! .....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version