VIDEO Pretul benzinei a fost majorat nejustificat, companiile nu reflecta castigul - raport asupra producatorilor si distribuitorilor de benzina si motorina inaintat guvernului

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:03 Actualitate | Esenţial


Pretul carburantilor la pompa a fost majorat nejustificat pe parcursul anului 2010, fara a fi determinat de evolutia cotatiilor de bursa la titei, cursul valutar si taxele percepute de stat, iar aproape toate companiile au raportat pierderi semnificative, castigurile nefiind reflectate corespunzator.

Concluzia rezulta din raportul intocmit in cazul producatorilor si distribuitorilor de benzina si motorina, document aflat pe masa premierului si obtinut de Mediafax.

Principalele companii care distribuie carburanti in Romania sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil, MOL si OMV.

"Urmare analizelor de risc efectuate, a rezultat ca, in perioada anului 2010, piata pe care opereaza producatorii si distribuitorii de carburanti a suferit mutatii remarcabile concretizate in practicarea unor preturi mari la pompa, in conditiile in care categoriile de cheltuieli cu costurile de productie si distributie (cu exceptia TVA si accize) au ramas relativ constante sau au prezentat evolutii nesemnificative. Pe cale de consecinta, in mod normal din punct de vedere fiscal, aceasta situatie ar fi trebuit sa genereze profituri mult mai mari si, prin urmare, impozit pe profit mai mare, precum si TVA de plata majorata", se arata in document.

Verificarile efectuate au indicat ca, in cursul anului 2010, cand pretul la pompa a urcat cu aproximativ 20%, au existat mai multe situatii in care s-a declansat o crestere semnificativa a acestuia, iar analiza efectuata a indicat ca, in majoritatea cazurilor, scumpirile au fost efectuate concomitent, ca urmare a deciziilor consiliilor de administratie, la nivelul tuturor companiilor verificate, preturile de desfacere la pompa fiind aproape identice.

"Conform datelor prezentate de companiile petroliere, a rezultat ca, in cursul anului 2010, ponderea taxelor in structura pretului la pompa a scazut de la 52,5% la inceputul anului la 49,8% la sfarsitul perioadei (inclusiv in contextul cresterii TVA la 24%), aspect de natura sa certifice faptul ca nivelul de crestere al preturilor la pompa nu poate fi justificat din punct de vedere al unei poveri fiscale", se mentioneaza in document.

O alta constatare este ca atat in cazul vanzarilor en-gros catre diversi clienti, cat si al vanzarilor cu amanuntul, prin statii proprii, ponderea taxelor in pretul practicat in perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2010 nu a crescut, ci, dimpotriva, a avut o scadere cu trei procente, in cazul benzinei, si cinci procente, in cazul motorinei.

In ceea ce priveste evolutia cotatiilor de bursa pentru titei, ca materie prima de baza, s-a constatat ca, la inceputul anului 2010, cotatia de referinta la New York a fost de 80 dolari pe baril, pentru ca la 15 decembrie 2010 petrolul sa fie tranzactionat la circa 90 dolari. "Fata de aceste date, nici in acest caz nu se justifica cresterea de circa 20% a pretului la pompa", este concluzia Guvernului.

De asemenea, este mentionata si o situatie considerata "paradoxala", aratand ca, in cursul anului 2009, pretul net al cotatiilor a evoluat de la 470 dolari/tona benzina, la inceputul anului, la 850 dolari/tona, la sfarsitul anului, iar pretul la pompa in Romania a crescut cu circa 50 bani/litru. In anul 2010 insa, in conditiile in care cotatiile au urcat de la 850 dolari/tona, la inceputul perioadei, la 980 dolari/tona, la sfarsitul anului, pretul la pompa a crescut cu circa 1 leu/litru.

"Se constata astfel ca, desi cresterea cotatiilor in 2009 a fost de aproape 100%, cu o crestere cu 380 dolari/tona, pretul la pompa a urcat cu numai 50 bani/litru, iar in cursul anului 2010 cresterea cotatiilor a fost de numai 130 dolari/tona, in timp ce pretul la pompa in Romania a crescut cu 1 leu/litru", este o alta concluzie in documentul citat.

In ceea ce priveste evolutia raportului de schimb dolar/leu se arata ca la 7 ianuarie 2010 cursul de schimb era 2,9089, iar la 13 ianuarie 2011 de 3,2350, rezultand "o crestere nesemnificativa, de natura sa nu justifice cresterea de circa 20% a pretului la pompa".

Nici nivelul accizelor in structura pretului nu a cunoscut variatii in cursul anului 2010, fiind stabilite la inceputul anului in suma fixa in lei la cursul de schimb euro/leu de la 1 octombrie 2010, respectiv 1,79 lei/litru la benzina cu plumb, 1,48 lei/litru la benzina fara plumb si 1,25 lei/litru la motorina.

"Acciza la benzina a crescut doar cu 3% in 2011 fata de 2010, astfel ca, luand in calcul si evolutia cursului valutar, nu se justifica o crestere cu 20% a pretului la pompa", potrivit Guvernului.

Verificarile autoritatilor releva si existenta unor nereguli in ceea ce priveste rezultatele financiare ale companiilor petroliere.



"Din verificarile efectuate a rezultat ca, la sfarsitul perioadei analizate, profiturile inregistrate de companii nu reflecta evolutia veniturilor in raport cu evolutia principalelor categorii de cheltuieli obiective. Astfel, daca avem in calcul ca, per ansamblu, preturile de vanzare la pompa au crescut cu circa 20%, crestere concretizata in majorarea in egala masura a veniturilor, coroborat cu faptul ca, fata de anii anteriori, nivelul principalelor categorii de cheltuieli a ramas relativ constant sau a cunoscut cresteri nesemnificative, rezulta ca exercitiile financiare trebuia sa inregistreze o crestere proportionala a profiturilor si, pe cale de consecinta, a impozitului pe profit. Urmare constatarilor facute de organele de control a rezultat ca, in realitate, aceste companii nu numai ca nu au inregistrat profit, dar situatiile financiare contabile prezinta pierderi semnificative", se mai afirma in document.

Potrivit datelor transmise Bursei in luna noiembrie a anului trecut, Rompetrol Rafinare, detinuta de KazMunaiGaz, a inregistrat in primele noua luni pierderi de 139,6 milioane dolari, mai mari cu 29,1% fata de perioada similara din 2009.

In acelasi interval, OMV Petrom, companie controlata de grupul austriac OMV, a obtinut un profit de 1,411 miliarde lei (337,2 milioane euro), in crestere cu 46%, conform informatiilor comunicate Bursei in noiembrie 2010.

AGA Petrotel-Lukoil din Ploiesti, companie controlata de grupul petrolier rus Lukoil, a decis la finele lunii noiembrie majorarea capitalului social cu 583,2 milioane lei (aproximativ 136 milioane euro), de la 246,5 milioane lei la 829,7 milioane lei, pentru acoperirea pierderilor si asigurarea continuarii activitatii.

In luna ianuarie, mai multi soferi au inceput sa plateasca cu maruntis pretul carburantului, nemultumiti de nivelul ridicat, iar autoritatile au initiat o serie de verificari privind pretul carburantilor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














13262 vizualizari

  • +28 (30 voturi)    
    asa (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:13)

    blec-bierd [utilizator]

    in concluzie distribuitorii vor fi amendati cu X mil euro si vor fi obligati sa reduca preturile la valoarea lor reala

    sau nu ?
    • +10 (12 voturi)    
      sigur (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:25)

      cip [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      nu numai ca autoritatile ii vor amenda si vor fi obligati sa reduca preturile dar vor da si banii inapoi luati nejustificat de la soferi :))

      toata lumea stie ca s-a format o intelegere intre companii, de fiecare data cand mareste omv/petrom preturile, urmeaza si celelalte companii, am intrebat zilele trecute un angajat omv daca la ei nu se micsoreaza cu pretul cu 3-4 bani din cauza eliminarii unei taxe si au zis ca miscarile astea se fac numai dupa ce petromul le efectueaza :))
      dar consiliul concuretei nu a observat asta
      • -11 (13 voturi)    
        uite asa (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 17:42)

        Alexandru [anonim] i-a raspuns lui cip

        Bai turturica. Tu ai o covrigarie in piata si vinzi covrigi. Mai deschide si altul covrigarie langa tine si vinde la acelasi pret ca si tine. Nu conteaza costurile de productie nici la tine nici la el. Faptul ca vindeti amandoi un produs similar si ca vindeti la acelasi pret, 3 lei covrigul sa zicem, asta inseamna ca ati format un cartel?
        • +7 (9 voturi)    
          ba conteaza costurile de productie (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 18:10)

          blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

          de la ele porneste pretul
          • +1 (3 voturi)    
            interesul statului (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:47)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

            interesul statului este sa incaseze cat mai multe taxe - impozit, tva etc.
            tva este mai mare daca pretul este mai mare si atunci statul este castigat. ce interes are statul sa se micsoreze pretul?
            ps in relatia cu astia statul este reprezentat de guvern si consiliul concurentei. nu de mine
        • +9 (11 voturi)    
          Pentru Alexandru (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:12)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

          Daca sunt 5 covrigarii si cresc pretul mereu deodata, inseamna ca au facut cartel. Clar!
          • +1 (1 vot)    
            si dovada? (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:44)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

            si cand e dat in judecata statul poate sa se apere in instanta spunand ca utilizatorul adrian88000 de pe hotnews asa a zis, nu?
            • 0 (0 voturi)    
              Dovada? (Joi, 27 ianuarie 2011, 21:15)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian

              Nu sunt in domeniu ca sa fiu specialist si sa-ti spun de unde scot dovada.
              Probabil ca pot fi probe directe si probe indirecte.
              1. Probe directe: ascultate telefoanele , urmariti, filmati 24/24 ore , toti smecherii mari, care decid pretul la pompa ,de la firmele de care discutam.
              2.Probe indirecte: control financiar la sange la a doua si urmatoarele firme care maresc pretul la semnalul primei. Imediat dupa ce au marit pretul.Ce motive financiare obiective pot presenta pentru marirea pe care o fac a doua zi dupa ce s- a dat semnalul de marire.
              Acestea sunt niste opinii de profan in domeniu.
              Poate altcineva din domeniu iti va da un raspuns mai corect.
        • +4 (6 voturi)    
          hahahahahahahahahaha (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:47)

          tirtau [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

          eu cred ca turturica esti tu ,daca faci comparatie intre covrigii din piata si combustibil ........dar de esti si tu p.aci
          • -1 (1 vot)    
            pretul (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:23)

            dl [anonim] i-a raspuns lui tirtau

            e vorba de oamenii, de atitudine, in Grecia s-au blocat drumuri a iesit panarama ... la noi ... merg tampiteii la PECO sa cumpere benzina de 2 bani ca au citit pe facebook ca-i caterinca maxima.

            ... e vorba de popor.
            • +1 (3 voturi)    
              nu e chiar asa (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:38)

              so [anonim] i-a raspuns lui dl

              am putea spune ca este prima forma de raspuns a societatii civile. Romanii sunt prin codul lor genetic individualisti (hehehe).
              Ce fac oamenii acesti se poate numi o forma de protest ...
            • 0 (2 voturi)    
              prietene (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:24)

              magicianu [utilizator] i-a raspuns lui dl

              Tampiteii (griveii daca iti place mai mult ) au protestat intr-o tara in care maimutele alese nu fac nimic . Fac foarte bine , pacat ca nu facem toti acest lucru . E singura forma de protest pasnic si de imagine pe care o putem face . Cel mai bine ar fi sa nu mai cumparam de la o..... ,daca scriu firma ma cenzureaza , si atunci am avea rezultate.
        • +2 (4 voturi)    
          ... (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:28)

          dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

          probabil tu ai 15-16 ani si nu ai deschis nici macar o data o carte de economie, inainte sa deschizi gura informeaza-te un pic.
      • +4 (6 voturi)    
        e extrem de complicat (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:05)

        bula [anonim] i-a raspuns lui cip

        de dovedit cartelarea! apoi ajungi in instanta, isi mai face Costiniu o vila si pierzi procesul (vila costa mai putin decat amenda concurentei)! Putini isi mai amintesc de amenzile pt. producatorii de ciment de acum cativa ani sau de companiile de telefonie. "Justitia" a anulat totul.
      • +1 (1 vot)    
        chia mai mult (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:23)

        mumu [anonim] i-a raspuns lui cip

        ii vor amenda, ii va obliga sa reduca preturile, vor da inapoi banii luati nejustificat de la soferi, iar in plus ii va obliga sa plateasca fiecarui roman cite o excursie de 10 zile in hawaii, basca pensie babana toata viata.
    • +3 (9 voturi)    
      lol (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:25)

      me [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      confunzi tara...
      te aflii in romania!
      in alte tari era valabil ce zici tu... aici...
    • +3 (5 voturi)    
      nu cred (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:48)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

      tu crezi ca la astia se procedeaza ca pe strada? te trage pe dreapta si pac amenda ca nu ai avut centura...nu domne cu astia e greu sa fie amendati, trebuie intocmite rapoarte peste rapoarte si mai trebuie mult sange in pix unui guvern sa se ia de astia, la ce profituri au nu te poti pune cu ei asa usor :)
      vezi numai cazul petrom, au profituri ascunse de peste un miliard de euro, dar sa zicem ca totusi numai 330 milioane de euro este profitul pe anul trecut sa il intrebe cineva pe cel ce se cauta la oo daca pretul platit de omv pt petrom este cel corect, doar de funny ca altceva nu mai este de facut
    • -2 (4 voturi)    
      da (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:49)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      in concluzie distribuitorii vor fi amendati, vor contesta amenzile in instanta si vor castiga, asa merg lucrurile in Romania
    • -2 (4 voturi)    
      nope (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:20)

      torex [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      In concluzie nu se va intampla nimic ptr ca suntem in ROMANIA unde totul e posibil! O sa le mai ierte o datorie de XXX mil euro si gata! Nu fiti fraieri sa credeti tot ce auziti!
    • +7 (9 voturi)    
      Daca suntem uniti (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:20)

      MarmotulAuriu [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

      si continuam protestul o sa-l scada. Intrati si sustineti si voi boicotul: inputereata.ro/campanii/boicotarea_selectiva_a_companiilor_petroliere__petrom_omv__1.html
      Daca nu probabil ca o sa-l scada acum pana se linistesc apele si apoi o sa-l creasca din nou.
    • +6 (8 voturi)    
      ...hotiiiiiii ! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:54)

      rak [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      in concluzie:

      fraudarea consumatorilor !...fapta fiind dovedita si flagrantul evident, se poate trece la arestarea benzinarilor, exact asa cum ar aresta orice, hot !
    • +2 (6 voturi)    
      nu omv (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 17:16)

      un moromete [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      eu nu mai alimentez de la omv sau petrom de vreo luna. pun de la agip. iar masina se poarta excelent, ca si cum nu as fi schimbat furnizorul. faceti si voi la fel. nu mai alimentati de la omv, petrom sau mol. ei fac legea in piata. incercati da la agip sau rompetrol. doar asa ii va ustura.
      • +1 (1 vot)    
        cine sunt furnizorii lui Agip? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:11)

        ktalin [anonim] i-a raspuns lui un moromete

        nu cumva Rompetrol?
        te-am prins kazahule, scrii bine romaneste!
        • +2 (4 voturi)    
          habar n-aveam, omule... (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:46)

          un moromete [anonim] i-a raspuns lui ktalin

          da-mi tu o alta idee, alt lant de benzinarii. lukoil il scosesem din calcul pentru ca stiu ca omv-petrom-mol inseamna tot rusii, de fapt. in privinta rompetrol aveam oarece retineri si asa am ajuns la agip... oricum, ideea e sa evitam omv petrom si mol.
      • +3 (5 voturi)    
        rea idee! (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:54)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui un moromete

        daca alimentezi la petrom, ceva-ceva ramane si in RO (nu numai ca statul mai e actionar, si petrom a facut ceva profit si a platit impozite). Daca dai bani la agip, lukoil etc TOTUL pleaca in afara. La rompetrol e si mai simplu: kazahii au supra-facturat titeiul ce se rafineaza la Midia si au trecut pe pierdere (ce-ar fi sa-i inchida de tot pt. datoria neplatita?). La lukoil s-o fi petrecut acelasi lucru. Pretul barilului pe piata internationala nu are vreo legatura cu pretul facturat.
      • -1 (1 vot)    
        agip (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:57)

        gabriel [anonim] i-a raspuns lui un moromete

        incearca sa alimentezi NUMAI de la rompetrol....cu agip m-am ars acum o saptamana.....baga foarte multa apa in combustibil!
    • 0 (0 voturi)    
      Solutia (Joi, 27 ianuarie 2011, 12:00)

      anticartel [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      In primul rand, cine naiba ne-a pus sa privatizam Petromul ? Fiind de stat puteam sa o tragem la raspundere pentru majorare. Fiind 'privata' face cum vrea muschiul ei. La fel OMV, MOL si altii. Din punct de vedere al economiei de piata poate sa isi puna si 300% adaos.Vrei, cumperi, nu vrei, mergi pe bicicleta!

      Solutia ar fi sa ne organizam intr-o asociatie a cumparatorilor de benzina, si fiind multi ne putem duce sa negociem preturi rezonabile (cam cum fac engross-istii). Daca firma respectiva nu percuteaza, ne ducem la alta, iar ei vor pierde un client important.

      Am beneficia de pretul special prezentand un card emis de asociatiei.
      Daca ma gindesc bine, exista o asociatie a automobilistilor numita ACR. Ea ar avea forta de negociere necesara, data tocmai de numarul mare de membri.
  • +20 (24 voturi)    
    La naiba toti au pierderi! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:15)

    leix [anonim]

    Cum reusesc toate companiile in Romania sa inregsitreze pierderi e o enigma. Deci bancile merg in pierdere, petrolisti la fel, patronii nostri sunt toti rupti in fund, politicienii saraci lipiti pamantului...numai noi ce tinem tara in miscare- iar cand dam de greu mai schimbam o suta de euro. E ceva de speriat tara asta...atentie pt. aia cu un singur neuron - sunt doar ironic. Realist sa fiu cred ca lucrurile nu se schimba nici in doua generatii de acum incolo pt. ca ne trebuie un conducator cu minte si cu sange in instalatie, nu ca pana acum - nascuti in comunism.
    • +19 (21 voturi)    
      e simplu... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:26)

      me [anonim] i-a raspuns lui leix

      1 - perderile nu se impoziteaza, profitul da
      2 - fiscul trebuei sa-i verifice, dar cu putina mita se rezolva imediat
      3 - pe fist daca primeste mita nu il verifica nimeni...
      cred ca asta e tot :D
    • +7 (9 voturi)    
      raspuns (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:38)

      trecut prin companii [anonim] i-a raspuns lui leix

      Este foarte simplu ... daca o companie are profit pe an de 100 de mil $ si investeste in sucursale noi, echipamente sau contracte mai mult sau mai putin fictive de consultata, sau mentenanta 200mil $ rezulta 100mil $ pierdere la sf anului :P simplu brusc numai platesc aceleasi taxe si impozite pentru ca sunt pe minus si uite asa la vedere nimeni nu face nimic. de ce ? simplu un gigant ca si rompetrol poate santaja statu ... are un numar impresionant de angajati pentru care se platesc taxe si impozite... statu nu vrea sa ii sustina in somaj nu? asa ca ... pentru noi nuritorii de rand ciocu mic ca oricum vorbim degeaba.
    • +2 (6 voturi)    
      E criza (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:00)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui leix

      Cresterea a fost justificata de criza economica. Raportul nu include si cantitatea totala de combustibil vanduta de aceste companii.
      In conditiile in care consumul a scazut pt ca nimeni nu si-a mai permis sa se plimbe aiurea cu masina si toate companiile au redus drastic fondurile destinate parcurilor auto, de unde va gandeati ca vor reusi OMV&co sa faca profit, daca nu din majorarea preturilor?
      Matematica e simpla: s-a injumatatit vanzarea+au dublat cresterea preturilor=conservarea profitului.
      • +1 (3 voturi)    
        E logic (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:33)

        OrmenLange [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

        Pai cam asta e cea mai corecta explicatie. Eu in 2008 am parcurs 20.000 de km cu masina personala pt ca imi permiteam, iar in 2010 din motiv de criza, am facut doar 8000...

        Cam toata lumea e in situatia asta, nu conteaza daca vorbim de persoane private sau agenti economici.
        Privita din unghiul acesta, cresterea pretului la benzina si motorina este justificata doar daca se urmareste strict profitabilitatea companiilor implicate in productia si distributia combustibililor.

        Problema este ca in goana dupa profit aceste companii creeaza o dificultate majora relansarii economice generale. Cresterea preturilor la combustibili are impact general in intreaga economie. Aici poate interveni guvernul si limita avantul OMV. Se poate invoca fara nici o exagerare chiar si subminarea economiei nationale.
        • +2 (6 voturi)    
          De fapt chiar asta se urmareste... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:42)

          OrmenLange [utilizator] i-a raspuns lui OrmenLange

          Atat timp ca parghia preturilor la benzina si motorina e in mainile unor companii straine de statul roman nu vad de ce sa ne mai miram ca economia romaneasca functioneaza cu frana de mana trasa.
          Vanzarea Petrom reprezinta cea mai mare tradare a intereselor natiunii romane.
          • 0 (2 voturi)    
            oul luiColumb sau marxism de PSD? (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:48)

            curios [anonim] i-a raspuns lui OrmenLange

            in USA si UK si Olanda etc ce companii de stat sunt la carburanti??? Dar in Franta? ce compania de stat nu trebuie sa faca profit? Aberatii de astea dai-le lui Ponta: si Hidroelectrica sa faca profit si pretul kwh sa fie zero.!
            • 0 (0 voturi)    
              comparatie de doi lei gauriti (Joi, 27 ianuarie 2011, 11:06)

              gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui curios

              In SUA sau in Olanda cat a investit statul in cautarea depozitelor de petrol si in dezvoltarea infrastructurii?
      • +4 (6 voturi)    
        nu e adevarat (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:50)

        gpl [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        s-ar putea sa comentezi in nestiinta de cauza. cantitatea de combustibil creste in fiecare an, asa ca si banii incasati cresc. omv a avut vanzari in crestere in fiecare an.
        intr-adevar, e dubios ca profiturile nu sunt in crestere.
    • +1 (3 voturi)    
      pentru leix (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:24)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui leix

      Un conducator? Unul singur? Doar daca ne aducem aminte de Roma antica si-i dam puteri de dictator. Doar asa e posibil ce spui tu. Dar poate e o solutie. Poate chiar avem nevoie de un dictator !
  • +6 (8 voturi)    
    Asaaa.... si? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:17)

    mithrill [utilizator]

    Ce masuri se iau?

    Cred ca ar trebui sa-i oblige sa scada pretul cu macar 10% (ca sa fiu bland) si sa le dea si amenda maxima pentru cartel. Pentru ca e clar ca s-au inteles intre ele. Macar cele 4 firme si tot au facut-o.
  • +8 (10 voturi)    
    Explicatii babesti (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:18)

    CMX [anonim]

    Sunt niste explicatii date de babe la piata. Toate cresterile de TVA, accize, de preturi la titei, diferentele de curs valutar sunt nesemnificative. Sa spuna clar care ar trebui sa fie pretul actual al benzinei luand ca referinta pretul din ianuarie 2010 la care adaugam diferenta de TVA, accize, pret la titei, curs valutar. Cu cat la suta ar fi fost deci corect dpdv aritmetic sa creasca? Apoi pot sa isi mai adauge cresteri de 1-2-3% pentru distributie, depozitare, etc!
    • 0 (2 voturi)    
      Pai uite, iti pot raspunde eu (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:53)

      Dinu [anonim] i-a raspuns lui CMX

      Sa luam datele din ianuarie 2010: 850 $ tona de benzina, la 1$=2.9089. In lei face: 2472.56 RON/ tona de benzina.
      In ianuarie 2011 avem: 980$/tona benzina si un curs de 3.2350. Adica 3170.30 Ron/ tona de benzina. Asta inseamna o crestere de 28.22%. Acciza a fost constanta pe tot timpul anului 2010, deci nu exista majorari din cauza ei. Pretul corect ar trebuii sa fie cu circa 30..35% mai mare decat in ianuarie 2010 pentru ca si cheltuielile companiei au crescut cu circa 5...7%, fie si numai din cauza inflatiei.
  • +8 (10 voturi)    
    HELLO !!!!!! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:19)

    just me [anonim]

    Pai?
    Amenzi?, reducerea preturilor????
    sau fraierii de oameni sa le acopere pierderile?

    Normal ca sunt pe pierdere, ca-si trimit banii si profitul acasa in tarile lor!!!

    Ne credeti oligofreni?
  • +10 (12 voturi)    
    ? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:20)

    io [anonim]

    companiile petroliere au inregistrat pierderi?
    muahahahaha !
    Cred ca guvernul ar trebui sa le trimita niste curti de conturi ...
    • +3 (5 voturi)    
      e foarte simplu (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:02)

      blu [anonim] i-a raspuns lui io

      au prifit din vanzare, dar in acelasi timp au nevoiede consultanta in vanzarea carburantilor si pentru asta fac contract cu cine vor muschii lor si din ce tara vor muschii lor.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:21)

    vlad [anonim]

    ...asa, si?
    concret, se va face ceva sau doar dam niste cifre?
  • +1 (1 vot)    
    ce profit a facut OMV in Ungaria si Austria (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:21)

    Benzinar [anonim]

    "OMV Petrom, companie controlata de grupul austriac OMV, a obtinut un profit de 1,411 miliarde lei (337,2 milioane euro)" ... si acum cum putem compara profitul OMV din Romania cu profitul din Ungaria si Austria ?
  • +10 (10 voturi)    
    Este incredibil (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:24)

    danbaloiu [utilizator]

    cum, in fata unei situatii atât de evidente, seful institutiei abilitate sa ne protejeze de hoti spune ca nu a gasit nimic suspect in politica de preturi a acestora.
    PDL-ule, guvernantilor, dati-l afara de acolo, si puneti pe unul capabil, inainte sa exasperati oamenii de atâta nepasare.
  • +9 (9 voturi)    
    Sa boicotam Petrom-OMV ! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:25)

    Catalin [anonim]

    E foarte simplu: nu mai alimentam de la benzinariile Petrom si OMV, deoarece ei au impus acest trend si tot ei sunt in masura sa-l opreasca avand in vedere ca mare parte din titei e extras din Romania. Iar de la celelalte benzinarii nu mai cumparam nimic in afara de carburant. Intr-o luna o sa vedeti Petrom-ul cum scade preturile cu 50 de bani.
    • +8 (8 voturi)    
      fArA OMW (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:52)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Total de acord cu tine, de anul acesta evit sa alimentez la OMW/Petrom. E nevoie de o campanie pe net . Doar cu o scadere semnificativa a vanzarilor se va putea trage un semnal de alarma.
      PS.Nici pahare, nici mingi, nici actibilduri pe hartii nu vrem, faceti preturi decente la combustibil.
      • +4 (4 voturi)    
        eu (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:24)

        mda [anonim] i-a raspuns lui Dani

        nu alimentam eu sau tu care avem niste masini mici

        dar transportatorii ce sa faca ? aia alimenteaza cate 100l per camion la 2 zile

        si tot asa mai departe, fix in pix ii doare de noi cu masini mici.
  • 0 (4 voturi)    
    mda.... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:27)

    me [anonim]

    la ce bun?
    oricum au spus sinainte de raport ca orice ar iesi, nu au ce sa le faca!!!
    long live romanica !!!
  • +5 (5 voturi)    
    speranta (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:28)

    george [anonim]

    speram sa se intample ceva,macar acum!
  • +13 (13 voturi)    
    !!! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:30)

    Cris [anonim]

    Acum ati observat ca nici Basescu si nici Boc nu sunt de vina!
    • 0 (10 voturi)    
      Mai las-o cu Basescu si Boc... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:38)

      mithrill [utilizator] i-a raspuns lui Cris

      ca ei au vrut sa stea mot in fruntea tarii. ce tot ii plangeti atat?!! Daca nu-s in stare, sa cheme niste nemti sa ne conduca, pentru ca astilalti din opozitie is mai prosti ca ei.
    • 0 (6 voturi)    
      Vrei sa divagam pe subiectul tau? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:40)

      leix [anonim] i-a raspuns lui Cris

      Pt. ca atunci au si ei partea de vina - Basescu are sub administrare serviciile speciale - putea sa-i puna pe aia de la economic sa verifice ce venituri reale au firmele petroliere si daca scot banii ilegal din tara - ca aici e vorba de strategie nationala.
      Boc putea si mai multe - stim tot ca o crestere minora a pretului la carburanti se reflecta direct in toate celelalte bunuri - incepand cu cele alimentare - atunci nu putea sa puna presiune pe Fisc, Consiliul Concurentei si alte organisme financiare sa verifice mai bine activitatea pertolistilor?
      Dincolo de taxe si accize - cat ia statul si cat profit au petrolisti raman mai multe intrebari ce vad ca nu primesc raspuns - de ce naiba avem atatia incompetenti in toate struturile statului ce de fiecare data si am remarcat in orice domeniu - de la cel bancar, alimentar si mai nou petrolier - cand scot ceva pe gura dau dreptate companiilor fara macar sa verifice - mai ales in conditiile in care unii dintre ei au asta in fisa postului.
      • +3 (5 voturi)    
        gresit (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:22)

        aricipogonici [utilizator] i-a raspuns lui leix

        sunt niste societati comerciale, punct. cum sa-i controleze presedintele sau primul ministru? daca tu ai un chiosc la bloc crezi ca intra in atributiuile presedintelui sa-ti verifice registru de casa? deacord ca sunt implicatii economice mari in cazul lor si sunt pe alta scara, dar tot societati comerciale sunt. statul trebuie sa ne apere de monopol, pret monopolist nu sa le spuna alora cu cat sa vanda, aia stabileste piata daca celelalte institutii isi fac treaba. daca omv vinde motorina cu 5 lei si mol cu 3,5 de unde cumperi? asta trebuie sa regleze statu,spargerea monopolurilor, aici tre sa fie dur, insa interesu' e prea mare...asa ca ne racim gura de pomana
        • +4 (4 voturi)    
          Cred ca esti in eroare! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:45)

          leix [anonim] i-a raspuns lui aricipogonici

          Control fiscal si financiar plus cel legat de suspiciuni de evaziune fiscala pot fi efectuate atat de Garda Financiara,Fisc, Consiliul Concurentei si chiar DNA - deci atentie faptul ca sunt societati comerciale nu inseamna ca nu pot fi verificate - ba cu atat mai mult ele trebuie verificate tocmai pt. a vedea daca au intelegeri de pret.
          Dar na cine sa mearga peste ei - niste amarati de functionari ce nu stiu nici legile si nici tematica unui control?
  • +6 (6 voturi)    
    Un Conducator Rosu (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:33)

    bula [anonim]

    pai daca rusia a batut palma cu austria si cu germania ,normal ca ne-o trage pe toate partile!!!
    in romania rusia are interese strategice! patriciu,voiculescu si vantu au legaturi evidente cu rasaritul ,iar pe de alta parte oficiali ue sunt prorusi.obama e un presedinte slab .care e rezultatul ecuatiei ?
    in romania este si va fi instabilitate politica si economica.asa vrea maica rusie.
  • +3 (3 voturi)    
    Continuarea? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:35)

    ionut [anonim]

    Avand in vedere concluziile raportului nu se impun niste controale amanuntite ale actelor contabile ale acestot companii? Mai ales pe partea de verificare a cheltuielilor declarate? Cine stie ce surprize se acund acolo avand in vedere ca se pare ca aceste companii vand in romania numai si numai de dragul nostru si ca sunt ei oameni buni ca de profit nu poate fi vorba din datele prezentate.
  • +4 (4 voturi)    
    ? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:40)

    bibi [anonim]

    si acum ce o sa faca carpele astea, se trimit consilierii la negociat spaga ! furaciune la benzina , furaciune la curent, furaciune la asfalt ..... niste cretini ! Noi platim la FMI
  • +2 (2 voturi)    
    Halal control (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 14:58)

    czc [anonim]

    Controlul asta parca ar fi fost platit de firmele respective, pentru ca justifica 100% majorarea pretului, explicand ca:
    - pretul petrolului a crescut cu 12,5% in USD
    - accizele au crescut cu 3%
    - pretul benzinei a crescut, in aceste conditii, doar cu cca 8% in USD
    Ba mai mult, asta se intampla dupa ce saracele companii au suportat in 2009 o buna parte a cresterii pretului petrolului !
  • -1 (5 voturi)    
    maimute. PUNCT (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:00)

    pigmasrl [anonim]

    ca si guvernantii nostrii ne dam cu parerea despre orice indiferent de gradul de intelegere. daca 'desteptii' care au facut raportul s-ar fi uitat la evolutia marjelor din rafinare de anul trecut ar fi inteles de ce sectorul de refining merge pe pierdere. se intampla in toata europa... in plus ne-am dorit economie de piata. asta inseamna ca daca petrom extrage cu 13$ / pe tona va vinde cu cat sunt altii dispusi sa cumpere...
    restul e populism ieftin si ne meritam soarta...de popor de maimute
  • 0 (4 voturi)    
    soferi fuduli si puturosi (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:06)

    Mazeta [anonim]

    Culmea este ca oricat ar creste pretul benzinei, soferul roman tot nu isi da jos fundul din masina personala. Deh, nu are dupa ce bea apa, are pantalonii rupti in fund si 3 credite, dar cine mai are bemveu obosit ca al lui!? Transportul in comun ii pute si il deprima, iar pitzipoanca nu si-o poate duce la mall cu tramvaiul. Anul trecut, an de criza, a scazut numarul de masini noi inmatriculate, dar au sporit masinile second-hand. Avem peste 5 mil de masini in Romania si inca se mai cumpara. Neam de ciobani soferi, asta suntem.
  • 0 (0 voturi)    
    greu de tot .... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:10)

    hmm [anonim]

    Greu si-au mai dat seama guvernantii nostri de faptul ca baietii cu carburantii fac ce vor! Bun si asa. Ce urmeaza? Sau asteptam urmatoarea gafa guvernamentala ca sa se mai miste ceva in directia asta? Pana una alta politicienii deconteaza la greu tot ce le cade in mana fiind prea putin afectati de preturile nesimtite.
  • +2 (2 voturi)    
    ordonanta 50 (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:16)

    marinescu de la gaze [anonim]

    e simplu.
    Cum au facut bancherii cand ordonanta 50 i-a lovit?
    S-au aliat..au intervenit la toate nivelele si ordonanta 50 a cazut oficial.
    E acelasi procedeu...
    Poate cineva sa stea fara masina...
    Nu; deci vom plati!
    Nu am alimentat decat de cateva ori de la omv si petrom...mergeam pe rompetrol...dar am sa trec pe agip si mol.
    Haide...la munca...avem rate la FMI si Banca Mondiala...plus imprumuturi la bancile aclimatizate aici.
  • +6 (6 voturi)    
    interesati (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:19)

    gica [anonim]

    Boicotati benzinariile OMV si Petrom !!! NU cumparati niciun produs de la ei!

    Chiar putem creste prin bun simt si responsabilitate!

    Intra pe facebook: /pages/Boicotati-benzinariile-OMV-si-Petrom/117785431625935

    Promoveaza boicotul tuturor cunostintelor tale! Cu cat mai multi cu atat mai repede obtinem reducerea preturilor carburantilor!
  • +4 (4 voturi)    
    Fiscalizare (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:35)

    roberto [anonim]

    Impozit pe cifra de afaceri. Isi pot incarca apoi cheltuielile cat au chef.
  • +3 (3 voturi)    
    Are cineva oua? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:38)

    Rafael Che Guevara [utilizator]

    Eu as nationaliza resursele de titei si gaz ale tarii, urmand ca operatorii petrolieri sa extraga in mod fiscalizat si sa primeasca de la stat un anumit procent ca redeventa de operare. Adica pentru cat scoate, sa plateasca pretul de piata/bursa statului, si sa primeasca sa zicem(aleator) 8% din cat extrage ca redeventa de operare, asa cum este peste tot in lume.
    Ne e frica sa nationalizam? Nu avem motive? Ei ash.
    • 0 (0 voturi)    
      este nationalizat (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:31)

      vbeje [utilizator] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

      Resursele nu au fost vandute, ele inca sunt alte statului roman. Ce s-a dat e dreptul de exploatare si statul incaseaza de acolo redeventa. Numai ca mecansimul redeventei e invers de cum spui tu: Petrom plateste statului o redeventa de x% din valoarea titeiului extras.
  • +3 (3 voturi)    
    astia totzi sunt.... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:50)

    marius [anonim]

    ...cu pluta.... nici nu stiu pe ce planeta traiesc... aducetziva aminte ca in 2008 barilul era cotat la bursa cu 140 usd shi atunci benzina era 2,83 lei ron ( sa va convingetzi intrati aici http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-5227186-petrom-ieftinit-luni-litrul-benzina-12-bani-iar-cel-motorina-6-bani-aceleasi-reduceri-vor-operate-marti-rompetrol.htm ) shi ei spun ca acum nu au profit cand barilu e 90 usd.... cat de prosti ne cred astia??? sper ca nu atzi mai alimentat deloc perioada asta...:P
  • 0 (0 voturi)    
    Se pot face multe doar sa se vrea. (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:51)

    Ovidiu [anonim]

    Normal ca pot sa le faca ce vor ei, avem o lege a monopolului, pe baza acestei legi producatorii pot fi obligati sa scada preturile (la iesirea din rafinarie). Dar nu se vrea, se spune doar ca "nu avem ce le face". Adica in toate tarile se poate iar in Ro nu, ca cica nu ne lasa UE. Pai cum naiba nu ne lasa ca Francezii, Eemti şi Elvetienii fac ce vor la ei acasa, iar noi nu putem ca nu ne lasa UE. Dar a incercat cineva sa faca ceva? Evident ca NU, dar e usor de arata pisica.
  • 0 (2 voturi)    
    Slaba analiza (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:52)

    Cristi [anonim]

    Foarte slaba analiza. Atata pot mintile iluminate? O analiza mai concreta am facut eu aici : http://blog.contiu.ro/2011/01/analiza-cauzelor-scumpirii-benzinei/

    Cica [citat] "In ceea ce priveste evolutia raportului de schimb dolar/leu se arata ca la 7 ianuarie 2010 cursul de schimb era 2,9089, iar la 13 ianuarie 2011 de 3,2350, rezultand "o crestere nesemnificativa, de natura sa nu justifice cresterea de circa 20% a pretului la pompa". => Dolarul a crescut cu 11%!

    Apoi, [citat] "la inceputul anului 2010, cotatia de referinta la New York a fost de 80 dolari pe baril, pentru ca la 15 decembrie 2010 petrolul sa fie tranzactionat la circa 90 dolari. "Fata de aceste date, nici in acest caz nu se justifica cresterea de circa 20% a pretului la pompa", este concluzia Guvernului." => Barilul a crescut cu 12.5%!

    De unde rezulta, in cel mai nefericit caz, o scumpire a benzinei fara taxe de 25%. La care se mai adauga taxe.

    Ca 15 din scumpirea a benzinei fara taxe de anul trecut nu pot fi justificati. Asta inseamna 0.19RON/L, dup taxe. Pentru aia merita protestat.
    • +4 (4 voturi)    
      KazMunaiGaz (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:25)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Analiza este pentru cine nu pricepe nimic si crede tot ce i se scrie pe hartie.

      Concluzia cel putin este magnifica

      "Urmare constatarilor facute de organele de control a rezultat ca, in realitate, aceste companii nu numai ca nu au inregistrat profit, dar situatiile financiare contabile prezinta pierderi semnificative"

      - si urmeaza exemplele

      1) Rompetrol este pe pierdere, deci KazMunaiGaz ne fura
      2) OMVPetrom a raportat profit deci a platit taxele la stat, deci nu ne fura.
      3) Lukoil si-a crescut capitalul social ca sa nu iasa pe pierdere, rezulta ca si ei or fi platit ceva taxe la stat, deci nu ne fura.

      Deci ??? Pt cine este scris articolul ? Pai pentru KazMunaiGaz, care nu vrea sa ne plateasca ceea ce se pretinde ca ar fi trebuit sa plateasca Patriciu .
  • 0 (0 voturi)    
    Alte date... alte ciudatenii !!! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 15:55)

    Marian [anonim]

    Acciza (01.10): 2009 (4.2495 Lei/Euro), 2010 (4.2672 Lei/Euro, CRESTERE de numai 0,4%.
    Cifra de afaceri in comertul cu carburanti: a SCAZUT cu 14,6%, de la 21,7 la 18,5 miliarde Lei. (Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-8238828-cum-afectat-criza-cifra-afaceri-companiilor-din-romania.htm)

    Hai sa vedem acum evolutia (luata din facturi, fara TVA) la Benzina de exemplu, in peroada iunie - decembrie 2010:
    Iun - 3,86; Iul - 3,83 ( a crescut TVA-ul !!!); Aug - 3,70; Sep - 3,83; Oct - 3,80; Nov - 3,81; si .... Dec - 4,06 (!!!).
  • +1 (1 vot)    
    o propunere (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:10)

    cosming [anonim]

    O ideea ar fi ca pentru companiile care au crescut preturile nejustificat sa fie un impozit de macar 10% pe cifra de afaceri pe o durata nedeterminata. :P
  • +2 (2 voturi)    
    numai minciuni si prostie (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:15)

    ion [anonim]

    // Daca facem un calcul rezulta:
    12.5% crestere pretului petrolului
    3% crestere accize
    5% crestere tva
    11.4% crestere a cursului valutar
    total: 31.9%
    Problema este ca toate aceste companii au scazut pretul nesemnificativ atunci cand pretul petrolului a scazut de la maximul din 2008 de 147 usd/baril pana la 40 usd/baril in 2009, justificand acest lucru cu faptul ca au stocuri de cand pretul petrolului era ridicat. Ulterir cand pretul petrolului a reinceput sa creasca la 50, 60, 70, 80 usd/baril nu au ratat nici o ocazie de a creste pretul. Sa faca cineva o comparatie cat costa litrul de benzina in septembrie 2008 si cat costa in iunie 2009 dupa scaderea pretului petroului si vom vedea ca astazi, la un pret al petroului de 80 usd/baril benzina se vinde mai scump decat atunci cand pretul petrolului era de 147 usd/baril.

    In plus toata lumea face acte de caritate pe aici si lucreaza in pierdere. Afara din Ro daca nu vreti sa platiti taxe si impozite. Cand erau impozitele mari se vaitau ca de asta este evaziune. Acum avem una din cele mai mici cote de impozit pe profit din europa si tot la furat le e mintea.
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:51)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui ion

      Nu asa se calculeaza, tin sa iti spun ca TVA a crescut cu 26%, de la 19pp la 24 pp.

      Daca vrei sa zici ca aceasta crestere cu 26% a TVA-ului a generat o crestere a pretului la pompa cu 5%, atunci trebuie sa faci acelasi lucru si in cazul pretului petrolului (crestere de pret in $ + curs = +25% ), care este o componenta a pretului fara taxe a benzinei. Concret, scumpirea cu 25% a petrolului => scumpirea cam cu 19% a pretului benzinei fara taxe => scumpirea cam cu 12% a pretului la pompa.

      Astfel, avem:
      TVA +5%
      Petrol&curs +12%
      Acciza +1%
      Profit (?) + 2%
  • 0 (0 voturi)    
    asa (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:27)

    male [anonim]

    nu pot fi amendate, sunt companii comerciale, tb sa faca profit
    pot fi amendate decat daca se constata o intelegere intre companii si in scris nu vcred ca se va gasi vreodata ceva
    protestul acela cu maruntisul nu ii deranjeaza pe sefii companiilor - ci pe cei de la pompa care nu au nic o legatura, plus ca daca tb sa alimentez si e statia blocata ma duc la alta
  • 0 (0 voturi)    
    pret carburant (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:37)

    cornel [anonim]

    Din intreg raportul rezulta, la prima lectura, ca statul reprezentat de guvern, a actionat datorita unei presiunii, in speta plata cu banii marunti si nu in virtutea prerogativelor. De remarcat, am retinut expresia ,,PARADOXAL,, privitor la cresterile nejustificate, implicit castigurii tot mai mari ale companiilor din domeniu, adica furtul. Se desprinde mai multe concluzii, 1. Acest guvern, denota o crasa incompetenta, posibil cuplata si pe aceasta zona cu coruptie. 2. Pe cale de consecinta, basescu + pdl, moral (nicio sansa, si la acest capitol) trebuie sa demisioneze. Acestia gireaza, si impun starea dezastruasa aceste natiunii/tari, Toate cele de bine, cornel.
  • 0 (0 voturi)    
    si cind va spuneam... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 16:53)

    bogdanv [anonim]

    de fapt petrolistii aduc bani de acasa la fiecare litru de carburant pe care il cumparam noi. mai mult decit asta, fiind in pierdere taxele si accizele sint negative si ar trebui sa ia bani de la stat doar pentru ca dau carburant pe piata. nici un petrolist din lume nu cistiga nimic, ei sint niste binefacatori ai omenirii si averile lor sint de fapt primite de la divinitate pentru ca sint atit de buni si milostivi cu restul lumii!

    de fapt in toata ecuatie de vina este doar cel care a inventat motorul cu combustie interna si de atuncti blestemul a cazut pe producatorii de petrol si produse petroliere!
  • 0 (2 voturi)    
    matematica (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 17:18)

    luci [anonim]

    crestere de la 80 $ la 90 $ baril - crestere de aprox. 12%, crestere de la 2.9089 lei la 3,2345 lei pt. $ - crestere de aprox. 12%, cresterea acize de 3 % .
    la mine da mai mult de 20 %, la voi ?
    • -1 (1 vot)    
      Matematica (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:00)

      rotitza [utilizator] i-a raspuns lui luci

      Mai duceti-va la scoala. E prea greu sa-ti explic cum e cu calculul asta-n procente.
      Esti din aia care alegi 25% dintr-o pruna si refuzi 10 % dintr-un pepene.
      La studii cu tine !
      • 0 (0 voturi)    
        matematica (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:48)

        edi.h [utilizator] i-a raspuns lui rotitza

        dar tu ce matematica folosesti de 1.12*1.12 nu iti da peste 1.25 ( adica o crestere de peste 25% ) ?
  • +3 (3 voturi)    
    Ochi pentru ochi (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 18:39)

    Mirobo [anonim]

    "Privatizarea" Petrom a fost o facatura.
    Plecand de la aceasta premiza ,statul poate sa procedeze la fel ca austriecii ( adica parsiv) ,respectiv controale peste controale (la pretexte ne pricepem),legi noi aparute peste noapte, amenzi consistente de la toate "organele" pana renunta de bunavoie la Petrom.
    Interesant este cum o tara cu o populatie sub jumatate fata de Romania,fara rezerve de petrol si gaze ca ale noastre "reusesc" sa ne cumpere.
    Subiectul este unul care ar trebui sa suscite si interesul CSAT-vorbim aici de siguranta nationala.
    Despre implicatiile pretului mare la pompa a motorinei pentru agricultura nici nu vreau sa mai pomenesc-iata o alta fata a produselor scumpe romanesti.
    Din punctul acesta de vedere vreau un premier de talia lui Putin.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa-i jupoaie! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:09)

    adrian88000 [utilizator]

    Statul sa -i jupoaie. Banii recuperati sa mearga pentru spitale, scoli , gradinite, camine de batrani, etc.
  • +2 (2 voturi)    
    vanzare petrom=cea mai mare furaciune ever (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:52)

    bombonel [anonim]

    Pai hai sa ne gandim, cine a vandut petrom pe 2 lui austriecilor? Parca Bombonel cu gasca sa PSD&co. Observ insa ca ii place tare sa latre prin presa in loc sa ne explice si noua amarastenilor sau de ce nu DNA-ului cum a fost vanzarea Petromului si a resurselor de gaze si titei? M -as bucura tare mult ca indivizii astia sa fie macar luati la intrebari de DNA ca sa nu mai zic ca nu le-ar prinda rau putina "racoare" in caz de vinovatie pasamite. In plus ar prinde bine si o curatenie generala de primavara prin Parlamentul ala ca de 20 de ani ii tot vedem pe aceiasi indivizi care au tot supt tarisoara asta de tot ce a fost mai bun. Si ca sa revenim la subiect, sub conducerea domniei lui Bombo, comunistii au vandut cam tot ce se putea. Din cauza voastra bolsevicilor suntem obligati noi romanii sa suportam in fiecare luna scumpirea benzinei si o data cu ea a tuturor alimentelor. Cu ce solutii ati venit voi in afara de obsesia jos BAsescu? Acum dupa ce ai dat-o in bara cu prostanacu, tu Bombo si Ilici vreti sa prostiti din nou populatia asta ajunsa la capatul puterilor cu un nou crinulet porumbac, fezandat pe sticla lui Vantu si Felix, si "hidratat" bine de banii lui Spatriciu (cel care zicea de curand ca libertatea presei e "relativa"). Voi astia care ati supt tara asta timp de 20 de ani si acum vreti sa o mai sugeti bagand in fata pe Porumbacu sau Victoras. Daca ati fi baieti destepti v-ati vedea de afacerile voastre si ati las ciolanul puterii in pace ca oricum s-a cam subtiat de la criza asta. Ce nu inteleg este de ce actuala putere nu demasca toate aceste furaciuni care s-au tot petrecut in acesti 20 de ani si exact aceiasi oameni incearca acum sa revina la borcanul cu miere de la buget....
    • -2 (4 voturi)    
      vanzare flota (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:25)

      Marian G. [anonim] i-a raspuns lui bombonel

      Neo-comunistii au inceput "sa vanda tara" imediat dupa '89. Printre primii pasi a fost vanzarea flotei. De catre Basescu.
      Privatizarea companiilor de stat era absolut necesara pentru o economie de piata. Vrei companii de stat, du-te-n Belarus!
  • 0 (0 voturi)    
    sper sa am loc de demonstratie (Joi, 27 ianuarie 2011, 4:05)

    1u [anonim]

    Deschideti un excel si pe coloana A scrieti astfel:
    randul 1 - pret la pompa 2010 (pret in RON)
    2 - 4,1
    3 - 1 litru pret la pompa fara acciza 2010 (pret in RON)
    4 - =A2-1,44
    (acciza a fost de 452 EUR/tona, adica 1,44 lei pe litru daca luati in calcul cursul de 4,2 RON/EUR si ca 1 tona de benzina are 1315 litri)
    5 - 1 L pret la pompa fara tva 2010 (pret in RON)
    6 - =A4*(1-0,119)
    7 - 1 l pret la pompa fara tva 2010 (pret in USD)
    8 - =A6/2,909
    9 - 1 tona la pompa fara taxe (pret in USD)
    10 - =A8*1315
    11 - pret tona benzina 2010 (pret in USD)
    12 - 850
    13 - profit brut pe tona vanduta
    14 - =A10-A12

    Asta a fost calculul pentru ianuarie 2010.

    Pentru ianuarie 2011 scrieti pe coloana B astfel:
    randul 2 - 5,1
    4 - =B2-1,48
    (de la 1 oct 2010 acciza a fost stabilita la 1,48 RON pe litru)
    6 - =B4*(1-0,119)
    8 - =B6/3,235
    10 - =B8*1315
    12 - 980
    14 - =B10-B12

    Jos de tot, pe prima coloana, de exemplu:
    16 - Crestere procentuala a profitului brut YoY pe tona de benzina vanduta la pompa
    17 - =100*(B14/A14-1)

    Nu va spun rezultatele, v-as strica surpriza (MARE).
    PS La rezultat mai trebuie adaugate volumele si iese un P&L in toata regula.
    • 0 (0 voturi)    
      In sfarsit ceva util (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:07)

      misu [anonim] i-a raspuns lui 1u

      Surprize, surprize ! Cu o observatie : la pct. 6 pe coloana A se va scrie A4/1.19 iar la pct 6 pe coloana B se va scrie B4/1.24. In rest ... hai sa alimentam in Moldova si Bulgaria fratilor !
    • 0 (0 voturi)    
      cum afli pretul fara TVA?!? (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:51)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui 1u

      In coloana A, la randul 6 nu trebuia sa fie

      =A4/1.19

      Greseala de calcul a pretului fara TVA este de 4%.

      Concluzia (mai corecta) ar fi ca "profitul" a crescut de la 160 la 208 USD pe tona.

      Ceea ce numiti aici "profit" e diferenta de pret intre achizitie si vanzare, ca si cum nu ar mai exista costuri cu transportul, depozitarea, locatiile, personalul, revanzarea.
  • 0 (0 voturi)    
    corectie (Joi, 27 ianuarie 2011, 4:15)

    1u [anonim]

    pe coloana B la randul 6 trebuie astfel
    =B4*(1-0,124)
    TVA-ul este acum 24%, nu 19%
    • 0 (0 voturi)    
      TVA (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:53)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui 1u

      Este un mod gresit de calcul a pretului fara TVA. Incercati cu un pret de 119 si veti vedea ca prin calculul propus nu veti obtine pret fara TVA de 100 de lei, ci un 104...
  • +1 (1 vot)    
    economie de piata (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:44)

    Bogdan G. [anonim]

    chestia cu anaful e de ochii lumii. intr-o economie libera controlul fiscului este singurul mecanism legal de verificare. si in niciun caz nu are rol de majorare micsorare preturi ci de a descoperi nereguli.

    1. este normal sa creasca preturile atat timp cat este cerere. modificarea cererii sta doar la indemana soferilor, care evident nu fac nimic decat sa se planga.
    2. nu se poate impozita cifra de afaceri, este stupida idea. daca impozitezi o cifra de afaceri de 50 de mil, iar profitul firmei este doar de 1 mil, falimentezi firma respectiva si privezi economia de rulaj de 50 de mil. economie de baza.
    3. cum vreti sa intervina statul intr-un mecanism de piata liber cand el insusi are accize acolo de 40%? cine credeti ca mai baga bani in afaceri in conditiile acestea? adica ma si taxezi foarte mult si apoi imi dictezi si ce pret sa practic? aberant.
    4. ce ar tb sa faca statul in aceste conditii este sa ofere alternative publice ca sa descurajeze consumul, gen un transport in comun decent.

    concluzia, mai bine ne plangem de mila ca nu ne putem sustine consumul personal din varii motive decat sa facem ceva concret in sensul acesta. mai pe romaneste, nu iti permiti un bun, nu il cumperi, eficientizezi costurile prin orice mijloc. ah da am uitat, o ducem rau fiindca a crescut pretul benzinei, nu fiindca au scazut veniturile...complacere stupida.
  • 0 (0 voturi)    
    Manipulare? Dar sa stim si noi. (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:24)

    Cote [utilizator]

    Am parcurs de 2 ori, rapid, e drept, articolul si eu nu am gasit urmatoarele lucruri esentiale:

    1. Cine a cerut raportul, si cui.
    2. Cine a facut raportul.
    3. De unde a luat datele

    Nelamurirea mea (amara, de altfel, sunt si eu revoltat de jocul necontrolabil al carburantilor) este odata ce reteaua de distributie este privatizata, si-a pastrat oare guvernul pirghii de control prevazute in contractele de vanzare ale acestor retele?

    Problema este NU DE CE NU BOICOTAM noi benzinariile (gestul este frumos ca solidaritate, dar care e feedback-ul scontat si cui il atribuim). Problema NU E DE SCUMPESC distribuitorii.

    Problema este ce au gandit guvernantii nostri despre acest risc cand au privatizat? La fel se intampla sau se poate intampla cu energia electrica, si cu telecomunicatiile.
  • 0 (0 voturi)    
    Se poate (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:28)

    cristian [anonim]

    Aceste "carteluri" sunt prezente si in alte domenii.
    De exemplu supermarketurile care cresc preturile iar nejustificat la unele produse.
    Sa mai luam exemplu asa zise ""reduceri"" la majoritatea magazinelor unde se creste pretul inainte de perioada reducerilor.

    Uitati-va in China ca se pot amenda astfel de ""carteluri"""Carrefour si Wallmart au fost amendate tocmai pentru manipularea preturilor.

    Aici vin si repet ceea ce stim cu totii.Atat timp cat Fiscul este mituit iar pe Fisc nu are cine sa il verifice or sa se tot intample astfel de magarii.
  • 0 (0 voturi)    
    unu (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:40)

    unu [anonim]

    vai! ce noutate. trebuia o comisie sa constate evidenta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version