AUDIO/VIDEO Andrei Chiliman ii cere lui Sorin Oprescu sa organizeze referendum pentru proiectul de lege al Elenei Udrea prin care primarii de sectoare nu sunt alesi direct. Vezi in text ce spun Piedone, Ontanu si Poteras

de Attila Biro     HotNews.ro
Marţi, 18 ianuarie 2011, 15:43 Actualitate | Esenţial


Andrei Chiliman
Foto: Hotnews
Primarul sectorului unu al Capitalei, Andrei Chiliman (PNL), i-a solicitat public primarului general Sorin Oprescu sa organizeze un referendum prin care bucurestenii ar urma sa decida daca sunt de acord ca primarii de sector sa nu mai fie votati direct ci sa fie numiti de consiliul general al orasului. Chiliman a declarat ca proiectul care aprtine PDL Bucuresti, filiala condusa de Elena Udrea, nu are la baza nici un “argument care sa tina de eficienta actului administrativ sau de buna functionare a institutiilor”.
  • Neculai Ontanu (UNPR), primarul sectorului doi: In principiu, cred ca este o idee buna dar bucurestenii trebuie consultati.
  • Cristian Popescu Piedone (PC), primarul sectorului patru: Bucurestenii trebuie sa isi spuna parerea printr-un referendum. Daca ei sunt de acord, atunci in 2012 eu nu mai candidez.
  • Cristian Poteras (PDL), primarul sectorului sase: Legea urmeaza modelul celor din Praga, Viena, Paris sau Barcelona.
VIDEO Primarul Andrei Chiliman a declarat public ca este impotriva propunerii legislative ca primarii de sectoare sa nu fie alesi direct de catre bucuresteni. HotNews.ro a publicat, duminica 16 ianuarie, documentul ce contine proiectul de lege. Detaliile initiativei legislative poti fi consultate aici



Vezi mai jos cele mai importante declaratii facute de catre primarul sectorului unu:
  • Asistam, asadar, la debutul operatiunii mafiote de transformare a Bucurestiului in feuda Elenei Udrea si a gruparii politico-financiare ale carei interese le reprezinta presedinta PD Bucuresti. In acest mod, topind in bugetul primariei generale si bugetele primariilor de sector, mafia Elenei Udrea ar putea avea la discretie, in fiecare an, peste 2 miliarde de euro.
  • In temeiul articolului 83, alineatul 1, din Legea administratiei publice locale, si a articolului 13, alineatul 1, din Legea referendumului, cer public primarului Sorin Oprescu sa initieze, in termen de o saptamana, procedurile de declansare a referendumului local in municipiul Bucuresti pe tema desfiintarii sectoarelor Capitalei.
  • Daca primarul general, caruia maine (miercuri - n.r.) ii voi inmana personal solicitarea oficiala de declansare a referendumului, va refuza sa raspunda in termen de o saptamana, voi initia aceste proceduri impreuna cu bucurestenii.
  • Vom strange noi numarul de semnaturi necesar declansarii referendumului impreuna cu bucurestenii si alaturi de societatea civila. Ii invit alaturi de noi in acest demers pe toti primarii de sector (...) care vor sa-si pastreze coloana vertebrala si increderea bucurestenilor. Nu am nicio indoiala ca majoritatea colegilor de la sectoare se vor alatura acestui demers al nostru.
Primariile de sector, in numai doi ani, au reabilitat sute de blocuri in tot Bucurestiul, in timp ce Primaria generala a consolidat vreo 9 blocuri in 10 ani. (...) Primarii de sector cunosc si rezolva problemele reale ale comunitatilor lor mult mai bine decat Primaria generala.
Declaratie Chiliman

Neculai Ontanu primarul sectorului doi este de acord cu proiectul de lege dar doreste si consultarea bucurestenilor:
  • In principiu cred ca este o idee buna. Dupa 20 de ani societatea s-a dezvoltat si poate avem nevoie de o schimbare. Cred insa ca pentru a promova o astfel de lege este nevoie mai intai sa se obtina un consens al tuturor partidelor.
  • Cred ca ar trebui mai intai ca sa se gaseasca o formula prin care bucurestenii sa fie consultati. astfel de lege poate avea un efect pozitiv sau negativ asupra bucurestenilor. Sigur in acest moment Bucurestiul nu functioneaza bine. Sunt sectoare care s-au dezvoltat mai bine altele mai putin. Trebuie avut in vedere si o dezvoltare mai uniforma.
  • Consensul partidelor este insa foarte important. Avem alegeri in 2012 nu stim cine va fi primar general sau cum va arata consiliul general. Ar fi insa bine ca toate partidele sa fie de acord cu aceasta lege si nu ulterior sa fie modificata legea si sa apara scandaluri.
Cristian Popescu Piedone primarul sectorului patru spune ca daca legea va fi adoptata el nu va mai candida la un nou mandat:
  • Aceasta lege nu poate fi trecuta la categoria impuse. Beneficiarii directi adica bucurestenii trebuie sa isi spuna parerea printr-un referendum. Daca ei sunt de acord atunci in 2012 eu nu mai candidez pentru ca nu as putea sa stau cu saru' mana la un consiliu general ales politic.
  • Din punctul meu de vedere acest proiect de lege vizeaza interesul cetateanului pentru ca nu ar reflecta dorinta lui. Nu inteleg ce doreste PDL cu aceasta lege. Daca ar fi fost pe val in sondaj intelegeam dar asa nu vad ce ar castiga. Toata lumea a fost contrariata de acesta initiativa.
Cristian Poteras primarul sectorului sase a declarat intr-un comunicat public postat pe site-ul primariei ca este un sustinator al proiectului propus de Elena Udrea:
  • Inca din anul 2004, am sustinut ca trebuie modificat sistemul administrativ al Capitalei, astfel incat sa nu mai existe 7 bugete, 7 primari, 7 consilii si 7 strategii diferite de dezvoltare. Este nevoie de un proiect legislativ care sa asigure coerenta, eficienta si uniformitate in dezvoltarea Capitalei, astfel incat bucurestenii indiferent de zona in care stau sa se simta ca fiind intr-un oras european.
  • Initiativa noii Legi a Bucurestiului prevede ca Bucurestiul sa fie condus de un primar general si un consiliu general, sa aiba un singur buget, iar primarii de sector sa fie numiti dintre consilierii generali.
  • Legea urmeaza modelul celor din Praga, Viena, Paris sau Barcelona. Ca primar, cred ca pot sa-mi recastig si al treilea mandat, dar ca bucurestean, cred ca orasul are nevoie de un singur buget consolidat si trebuie sa se schimbe, a declarat primarul sectorului 6, Cristian Poteras.


AUDIO In cadrul emisiunii Discutia de luni, realizata de HotNews.ro si difuzata de RFI, consilierul prezidential Sebastian Lazaroiu a declarat ca prin noua lege a capitalei balanta de putere intre administratiile de sectoare si primarul general ar urma sa fie echilibrata.

 

Vezi mai jos ce spune consilierul prezidential despre initiativa legislativa in discutie
:
  • Marea problema cu Bucurestiul este ca primarii de sectoare au o putere mai mare decat primarul general si au o autonomie prea mare a deciziilor in privinta sectoarelor. Nu exista o viziune integrata care sa fie si aplicata. De aceea vedem si ca in unele locuri se dau autorizatii de construire intr-un fel si in altele nu. Nici un oras nu e uniform dar ar trebui sa existe standarde care sa fie aplicate in toate zonele.
  • Primarul de sector poate fi ales direct de catre cetatean dar nu poate fi exclus nici un mecanism prin care primarul de sector sa administreze si sa aplice politicile primarului general si ale consiliului general. Indiferent daca sunt alesi direct sau de consiliul general trebuie facuta o armonizare intre sectoare si care sa se subordoneze unei politici pentru tot Bucurestiul.  Atat Traian Basescu cat si actualul primar sunt interesati de acest subiect. In special Traian Basescu pentru ca a avut cel mai mult de suferit din cauza asta.
  • O alta discutie este cea a zonei metropolitane a Bucurestiului. Acum avem Bucurestiul si o zona periurbana. Practic oamenii locuiesc acolo dar lucreaza in Bucuresti. Ei sunt artificial desprinsi admnistrativ de Bucuresti. S-ar putea sa fie nevoie de o zona metropolitana a Bucurestiului care sa fie impartita in districte sau sectoare.
  • Administratorii acestor districte sa fie alesi direct sau de consiliul general. Dar deciziile importante sa fie luate de primarul general si de consilieri. Este nevoie de un cap limpede care sa vada toata zona si sa urmareasca cum se dezvolta zona. Sa urmareasca spre exemplu preturile platite de oameni la salubritate in sectorul cinci fata de sectorul unu.  Sunt o gramada de lucruri de la taxe si impozite pana la urbanism care trebuie armonizate. 
  • Pragmatic daca legea ar fi votata PDL ar pierde doi primari iar UNPR un primar pe domnul Ontanu. Daca PDL e de acord si vrea sa faca asta sa piarda doi primari poate si UNPR ar fi de acord sa piarda un primar. Totul depinde de ce decide majoritatea actuala.”









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1728 vizualizari

  • +6 (16 voturi)    
    Ce-l sperie pe Chiliman? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 15:58)

    mircea [anonim]

    Cine-l opreste sa candideze ca primar general,sau in consiliul general si de acolo primar de sector.Se pare ca nu-i convine transparenta in administrarea banului public.De cand Chiliman este la sectorul 1,acesta se apropie de sectorul 5,la curatenie,circulatie,marcaje.In sector este o debandada generala provocata de oamenii lui Chiliman care taie si spanzura.
    • +3 (9 voturi)    
      Gresesti din toate punctele de vedere (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:10)

      CRadu25 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      - Sectorul 1 si 3 sunt varf al Bucurestiului, a face vreo comparatie cu 5 este simptomatic pentru goarnele PDL
      - Cu ce te deranjeaza ca ti se ofera posibilitatea sa alegi tu cum va fi administrat Bucurestiul? Poti vota pentru desfiintarea sectoarelor si daca esti parte a majoritatii vei fi fericit. Nu este mai democratic si mai elegant asa decat sa ti se impuna de catre altii?
      • +2 (8 voturi)    
        pe aceeasi logica (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:01)

        bula [anonim] i-a raspuns lui CRadu25

        jud. Timis si Cluj sa nu dea bani la bugetul statului pt.jud.Vaslui! Sect 1, face de toate si celelalte raman in noroi??? Daca ce vrea Antenescu se face (disparitiaPDL) atunci de ce ii este frica li Chiliman ca ajunge Udrea primar general??? Mai curand lui Chiliman ii este frica de licitatii curate la sect.1
        • +2 (2 voturi)    
          Dar de ce? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 11:33)

          mimir77 [utilizator] i-a raspuns lui bula

          De ce sa dea Timis si Cluj bani pentru Vaslui? A facut ceva administratia judetului Vaslui pentru a merita ajutor din partea altor judete? Cum de are Clujul bani? Simplu, s-au agitat autoritatile locale si i-au convins pe cei de la Nokia sa investeasca acolo. Si pe altii. Asta e diferenta dintre un primar care isi vede de treaba si cel care freaca duda aiurea. Si d-aia sunt diferente intre bugetele de la 1 si de la 5, ca "care este" nu s-a preocupat decat de Vanghelioane si economate...
      • -1 (5 voturi)    
        Ciudat (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:38)

        emil [anonim] i-a raspuns lui CRadu25

        Chestia asta se discuta de ceva timp, incepand de cativa ani mai serios, iar atunci la toate emisiunile toti sustineau aceasta varianta: Bucurestiul are nevoie de un singur primar. E ciudat cum acum, cand se intreprinde ceva in acest sens, sunt atatea discutii contra. Deci noi vrem sa se faca, cu conditia sa nu se faca, nu?
    • -6 (6 voturi)    
      Deosebire intre 1, 5 si restul sectoarelor? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:10)

      G [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Si prin ce se deosebesc sectoarele 1 si 5 de celelalte?
    • +3 (7 voturi)    
      Dar tie de ce iti e frica? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:20)

      Catalin-Andrei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Vad ca nu iti displace ideea de a vota altii pentru tine?Nu consider ca bucurestenii nu trebuie sa aiba un cuvant de spus in problema asta, poate daca eram papagali dar nu e cazul!Chiliman se opune ca si alti primari care fac o treaba foarte buna(ex:Piedone sector 4), pentru ca pentru el opinia bucurestenilor conteaza foarte mult.Si faptul ca portocalii vor sa puna mana pe banii tuturor sectoarelor ar cam trebui sa te ingrijoreze putin.
      • -2 (6 voturi)    
        sub primarulBasescu (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:04)

        curios [anonim] i-a raspuns lui Catalin-Andrei

        Nastase a modificat legea Buc de 6 ori. Pana atunci bugetul era unul singur. Nu a urlat Chiliman atunci!!!
    • 0 (10 voturi)    
      nu mai inteleg nimic (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:26)

      cristi.apetrei [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Cum adica sa aleaga altii pentru mine? Mafia portocalie vrea sa lucreze si bugetul primariei Bucuresti? Nu-mi vine sa cred la ce s-a ajuns. Poate oamenii din sect 1 il vor pe Chiliman care a facut o treaba foarte buna pana acum , a adus investitori , a facut pentru bucuresteni , si daca trece legea cei de la pdl sigur o sa doreasca sa-l dea jos.
    • 0 (8 voturi)    
      Pai eu nus deacord ca Bucuresti sa fie can Paris! (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:36)

      Itelectualu Vanghelie [anonim] i-a raspuns lui mircea

      E surpriza mare la Opozitie, pt ca nimeni nu pricepe de ce PDL-ul, atat de jos in sondaje (15-20%), vrea sa faca o reforma prin care pierde automat 2 primari?

      Pentru ca partidele sunt obisnuite sa faca reforme nu in functie de strategia pt Bucuresti, nu dupa model european, ci dupa propriile interese ordinare.

      Vine cineva cu o initiativa pt un model de organizare si strategie de tip Paris sau Viena, incep urletele si gemete in mizerabilii care au umplut dobitoceste Bucurestiul de fantani si ceasuri de sute de mii de euro, dar nu au facut nimic cu adevarat util pt viata bucurestenilor.

      Nu are importanta ca strategia asta o propune Udrea sau Ponta, daca merge bine pt alte capitale cu adevarat europene atunci inseamna ca oricum e mai buna decat haosul si talharia actuala in care Bucurestiul e decupat in asa fel incat sa aiba fiecare partid o bucata din cascaval.

      Un singur primar, un singur consiliu in capitala, un singur buget, pare mai eficient decat 7 primarii unde sansele de coruptie si incompetenta cresc tot de 7 ori !
      • 0 (2 voturi)    
        Pe bune, (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 9:39)

        ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui Itelectualu Vanghelie

        chiar nu pricep de ce ai luat minusuri.

        Cine nu e din Buc. trebuie sa stie ca de ex. Oprescu deszapezeste tot ce e strada si are transport in comun iar restul primarilor restul :)
        Deci 2 contracte cu drumarii pt. acelas perimetru.
        Sau: degeaba strange Piedone cainii din S4 daca se repopuleaza cu aia de Vanghelie din S5.
        Eu vreau 1 primar 1 buget si sa stiu pe cine trag la raspundere.
      • 0 (0 voturi)    
        legea capitalei (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:11)

        platim noi idiotii [anonim] i-a raspuns lui Itelectualu Vanghelie

        E surpriza mare la Opozitie, pt ca nimeni nu pricepe de ce PDL-ul, atat de jos in sondaje (15-20%), vrea sa faca o reforma prin care pierde automat 2 primari?

        Raspuns: pai tocmai de aceea o propune udrea/pdl, pentru ca nu va putea fi implementata si astfel vor castiga prin faptul ca noi am vrut dar n-am avut cu cine.

        PS in loc sa ne consume resursele (banii) pe referendum mai bine fac dezbatere publica adevarata si sondaj de opinie corect.
  • -7 (17 voturi)    
    hmmm (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:03)

    me [anonim]

    dar d c sa nu numeasca presedintele pe toti?! si presedintele sa fie ales din 25 in 25 de ani ... macar sa stim o treaba...
    • -2 (8 voturi)    
      Este o propunere. (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:22)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui me

      E curioasa reactia violenta a lui Chiliman,comparativ cu ceilalti primari de sector.Toata lumea recunoaste ca in Bucuresti trebuie schimbat ceva si daca nu se face acel ceva anul acesta,la anul sunt alegeri,situatia va merge in continuare tot asa,ba chiar mai rau pentru-ca treburile in Bucuresti sunt incurcate rau in privinta raspunderilor si competentelor.Si daca primarul general nu poate avea competente si asupra primarilor de sector,sa-l desfiintam.Este o functie inutila,in plus,ba un mod de a stresa sectoarele.Si desfiintam si Consiliul General.Nu se c-am incurca unii pe altii in situatia actuala?Ce vrea Chiliman?
  • +4 (8 voturi)    
    Referendum? Corect... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:15)

    mimir77 [utilizator]

    Mi se pare un lucru de bun simt sa ma intrebe si pe mine ce vreau sa se intample cu administratia Bucurestiului. Poate mie imi place cum arata sectorul meu si nu simt nevoia sa fie administrat de altceva. Mi se pare corect sa fiu intrebat daca simt nevoia ca un personaj ca Elena Udrea a carei realizare remarcabila este o frunza extrem de scumpa are calificarea sa administreze bugetul Bucurestiului.
  • -1 (11 voturi)    
    ideea e foarte buna (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:16)

    admiratoarea Elenei B [anonim]

    mai ales ca in ziua alegerile autobuzele PD pot s aduca in Bucuresti cati votanti vor, sa iasa Udrea cu99%.

    Oare STS va numara din nou? Pun pariu ca da!

    Bucuresteni, aveti nevoie de UDREA!!
  • 0 (10 voturi)    
    ASA O SA VA SUBJUGE USOR USOR (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:22)

    revolutionarul [anonim]

    NUMAI IDEEA TRBUIE SA VA INSPAIMANTE
    MA DOARE IN COT DE ALTE PRIMARII DIN LUME
  • +1 (9 voturi)    
    Udrea vrea bugetul capitalei! (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:25)

    me_mihai [utilizator]

    Trebuie sa fi prea naiv sa crezi ca Udrea vrea ea o dezvoltare unitara a capitalei. Sa fim seriosi la mijloc sunt 2 miliarde de euro pe care pdl-istii vor sa puna mana. In sectorul 1 Chiliman a facut treaba pentru ca a tinut cont de vointa cetatenilor, asemenea si Piedone. Vine blonda sa spuna ca sectoarele sunt dezvoltate neuniform, pai daca primarii lor din sectorul 3 si 6 nu fac nimic, decat bunul plac.
  • -4 (12 voturi)    
    iar autonumitul "piedone", c. popescu (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:28)

    q [anonim]

    nu ar mai arunca banii pe fereastra cum vrea el
    vezi toata iarba, pietrele, pomii, palmierii, statuile, lumitele etc, varsate in sect 4, ce doar iau ochii alegatorului (cui ii place kitschul)
    de banii aruncati pe iarba si flori (zeci mil. euro) primaria putea cumpara/construi un mall (de ex falimentarul city mall) si sa-l faca centru cultural de tineret sau casa de batrani sau atatea altele etc etc

    mai are si neobrazarea sa-si puna pancarte cu zona verde piedone de parca a adus banii de contul propriu
    • +6 (6 voturi)    
      Nemultumitul q (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:50)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui q

      Daca compari cum arata acum sectorul 4 cu ce a lasat in urma primarul anterior constati ca esti in alta tara.Pana la urma, prefer sa vad ca s-a facut ceva, chiar si iarba si flori decat sa nu se intample nimic.
      PS Inimaroiu fostul primar a inceput sa faca, iar Piedone a beneficiat de banii si lucrarile incepute de celalalt. Ala a fost prost, daca incepea cu 1 an inainte era in continuare primar asa cum o sa fie si Piedone.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu fi "portocaliu" (Marţi, 18 ianuarie 2011, 18:45)

      Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui q

      Ia zi, tovarase, dar de scolile renovate, gradinitele construite, drumurile reparate, pietele modernizate, parcurile renovate, in numai doi ani de mandat, ti se par putin? Eu zic sa te mai gandesti. Piedone a facut in doi ani cat altii in 10 inainte.
      • 0 (0 voturi)    
        De acord (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 12:39)

        Nano78 [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

        Diferenta intre sectorul 4 dinaintea lui Piedone si sectorul 4 de acum este uriasa. Si nu locuiesc in 4. Tiganiei de sector 4 i-a dat o fata noua, mai curata, ordonata, civilizata. Ar mai trebui in schimb locuri de parcare pentru zona cimitir Belu / biserica Eroilor. Acolo esti cam legat de maini si de picioare daca ai treaba in zona. Insa per total sectorul 4 e f schimbat in bine.

        Din pacate nu pot spune acelasi lucru si despre sectorul 2 unde vad ca toti pensionarii se incapataneaza sa il voteze pe Ontanu la nesfarsit.
  • -2 (8 voturi)    
    Bucurestiul e un singur oras (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:51)

    Ionel [anonim]

    Si trebuie administrat si dezvoltat unitar.
    Desi traiesc in sectorul 1 unde se schimba cateodata saptamanal florile si se schimba cu banii primariei fatadele blocurilor gasesc ca nu normal ca sect 1 unde e fondul cel mai mare din taxe datorita activitatilor economice(unde lucreaza oameni din toate sectoarele) sa nu fie distribuiti si celorlalte sectoare. Si astfel devine o discrepanta f mare intre sectoare.
    Asa cum la inceput PSD ca sa ii ia fondurile lui Basescu si sa fie administrate de sectoare a hotarat fara referendum , nu cred ca e necesar un referendum nici acum.
  • +2 (8 voturi)    
    referendum (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:54)

    dona d [anonim]

    domnule chiliman va multumin ca va ganditi si la noi cetatenii acestui oras.magarii de la pdl vor sa fure din ce in ce mai mult ...nu i intereseaza de noi.n o lasati pe madam udrea sa faca ce vrea ea..............
  • +3 (9 voturi)    
    Scrisoarea a III-a (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:55)

    cristi [anonim]

    BASESCU-UDREA….POEM
    SCRISOAREA a III-a
    La un semn, deschisă-i calea şi coboară din maşină,
    Împărţind bezele-n dreapta şi în stânga, o blondină.
    - Tu eşti, şefu? - Da, frumoaso. - Am venit să te mai văd
    Şi să stăm la sfat, Traiane, că în ţară e prăpăd.
    - Orice gând ai, păpuşico, şi-orice inima-ţi dictează,
    Ai ales corect momentul, şezi colea şi croşetează!
    Sau, cât scot la sticla asta nenorocitul de dop,
    Vezi că, după draperie, ai o mătură şi-un mop!
    După ce ştergi bine praful, deapănă-ţi în tihnă sculul,
    Însă ia aminte bine la tot ce-ţi zice masculul!
    Noaptea asta petrecută la Palat n-ai s-o regreţi
    Şi-o să vrei şi altădată experienţa s-o repeţi.
    Hă, hă, hă, n-ai vrea, frumoaso, să ne şi distrăm puţin
    Şi s-o punem de-o scenetă cu... biletul lui Călin?
    Mi-amintesc, cam vag, din şcoală, c-a scris unul o scrisoare
    Despre Baiazid şi Mircea. N-o fi fost Vlahuţă, oare?
    Chiar de nu sunt eu prea sigur cum stă treaba în scrisoare
    Şi cam ce-o fi zis poetul, hai să facem o-ncercare!
    Chiar cu riscul de-a mă pune opozanţii mei la zid,
    Fii tu Mircea, dar nu Geoană, iar eu fi-voi Baiazid
    Şi-o să-ţi demonstrez, drăguţo, că nu este nicio bârfă
    Când se spune, de când lumea, că politica-i o târfă!
    Aşadar, să bată gongul şi da capo cu scrisoarea,
    Eu sunt turcul, tu eşti Mircea, iată mi-am făcut intrarea:
    - Tu eşti Mircea? - Da-Împărate. - Am venit să mi te-nchini,
    De nu, schimb a ta parcare într-un câmp plin de ciulini!
    - Orice gând ai, Împărate, şi orice pofteşti a face,
    Să lăsăm ameninţarea şi să discutăm în pace!
    Despre treaba cu parcarea, însă, Doamne, să ne ierţi,
    Căci, fiind la Primărie, pentru ea primit-ai şperţ,
    Ţi-a adus Cocoş, Mărite, sarsanale cu parale,
    Să ne dai ceva şi nouă din moşia dumitale.
    De-o fi una, de-o fi alta, pentru noi ce este scris,
    Bucuroşi le-om face toate, Împărate, cum ai zis...
    Dar, când eu ţi-am stat alături la bucurii şi necaz,
    Tu te-mpiedici de-o parcare şi faci azi atâta caz?
    - O, tu nici visezi, frumoaso, câţi în calea mea s-au pus,
    Toată floarea c
  • -2 (10 voturi)    
    Chilimane simti cum ti se taie craca (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:55)

    Bratu [anonim]

    Tu ar trebui sa explici oamenilor din sector de subordonatii tai care nu rateaza nicio ocazie de a lua spaga (fenomen de care se pare ca nu esti deloc strain). Ai transformat sectorul 1 in unul dintre cele mai neingrijite sectoare.
    Daca sistemiul asta cu primarii de sectoare functionaeza bine si la Viena si in alte capitale, ar trebui introdus si la noi...poate o sa arate si Bucurestiul ca o capitala europeana asa cum il doreste Dl. Oprescu pt care am toata stima.
    Chiliman stie ca nu va mai ocupa scaunul asa atat de mult ravnit si pierde.
  • 0 (6 voturi)    
    Cont (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:57)

    ape3 [anonim]

    Toată floarea ce vestită a regimului apus,
    Mafioţi de pretutindeni, oligarhi, moguli s-adună
    Să dea piept cu marinarul suspendat pentru o lună.
    Pesedişti pe care ţara nu putea a-i mai încape
    Începură, pe la spate şi prin faţă, să mă sape,
    Hotărâţi să mă doboare, năvăliră toţi, ca chiorii,
    Liberalii lui Patriciu, ungurii, consevatorii,
    Oastea lui Vadim Tribunul, risipită pe coclauri,
    Ar fi vrut şi ea să smulgă, de pe frunte-mi, mândrii lauri,
    Şarpele crescut la sânu-mi, ajuns mare pe la PIN,
    Mă-mproşca, de pe ecrane, Guşă, cu al lui venin.
    Adunaţi pe Dealul Spirii, vreo treisute douăjdoi,
    În a lor nesăbuinţă, îmi declarară război,
    Ca bezmeticii, porniră, de la Parlament, asaltul,
    Nea Ion, cu trei mandate puse unul peste altul,
    Agita, deasupra hoardei, ca pe un stindard, toiagul
    Şi, punându-mi sula-n coaste, m-ar fi vrut răpus - moşneagul.
    Când văzui a lor mulţime, câtă frunză au copacii,
    M-apucară, dintr-o dată, păsărica mea, toţi dracii
    Şi-am jurat ca, peste dânşii, să trec falnic, fără păs,
    Cum trecui odinioară peste Roman şi Duvăz.
    N-am avut decât cu mâna sau cu ochiu-a face semn,
    Şi-apăru Boc, la comandă, pe căluţul lui de lemn,
    Stolojan, cu mercenarii, a picat şi el la ţanc,
    Lovind hoardele din spate şi-mpungându-le din flanc,
    Vorbă mi-a trimis Becali că-i şi el la Golden Blitz
    Şi m-aşteaptă, după luptă, să ne răcorim c-un şpriţ.
    El, "războinicul luminii"? Hahalera de la Steaua
    Se gândea la băutură, când mie-mi crăpa măseaua!
    La referendum, văzut-ai gloatele cum au venit,
    Ca să steie împrejuru-mi, ca un zid de neclintit?
    Explicaţia e simplă, căci acest stupid norod
    M-a văzut, cu muncitorii, la Mărăcineni, pe pod,
    M-a văzut cum, în mulţime, baie fac mai des ca-n cadă
    Şi să fac cu dânşii poze, puradeii vin grămadă,
    Iar ţăranii, peste care a trecut din nou potopul,
    Îşi pun voturile-n urnă, cum scot eu, la sticlă, dopul.
    Chiar de-aş da şi foc Cetăţii, precum legendarul Nero,
    S-or găsi să mă aclame mulţi la kilometrul zero,
    De-asta n-am eu a mă teme de aceste mici li
  • +3 (7 voturi)    
    Pe principiul cine FURA mai mult castiga! (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:54)

    Catalin-Andrei [utilizator]

    Pe asta se bazeaza BLONDA de la putere, hai frate bagam legea asta pe gat, furam de rupem la vot ca doar ne pricepem si stim cum, ca de...am mai furat noi nu asta e problema, si scapam de astia care ne cam baga sula in coaste.Aaaaa da si am uitat: bagam ca scuza ca asa sunt capitalele europene....
  • -2 (6 voturi)    
    primarii sectoarelor (Marţi, 18 ianuarie 2011, 23:10)

    poenaru [anonim]

    Sectoarele trebuiesc desfiintate, datele populatiei procesate pt o singura primarie, cu un singur primar ales.Se reduc cheltuielile si bugetul orasului Bucuresti se va dubla,investitiile vor fi mai multe., orasul ar arata mai bine.Este departe de statutul unei capitale europene. Chiliman, Piedone ,.. ar trebui sa taca si sa-i multumeasca lui Dumnezeu pt ca ANI nu functioneaza in Romania, daca erau in Germania, vedeau soarele cu ora...
  • 0 (6 voturi)    
    virulenta pedelistilor (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 2:05)

    SoAv [utilizator]

    Este interesanta virulenta cu care riposteaza portocalii la un demers absolut democratic - acela de a consulta cetatenii cum isi doresc sa fie administrati. Daca sunt atat de convinsi ca asta e dorinta oamenilor, de ce se opun acestei idei? Sau sunt speriati ca aceasta idee fixa a PDL-ului, vehiculata de pe vremea lui Videanu, se va dovedi prin referendum a fi nefondata si va arata doar ca imparateasa Udrea nu face altceva decat sa vaneze bugetul consolidat?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by